[Upd] Basis voor kabinet VVD-CDA

Politiek • Geschreven door Peter (pberends) op 30-07-2010 @ 21:02
Laatste update: 30-07-2010 22:13

print 

De VVD, het CDA en de PVV gaan onderhandelen over een kabinet met gedoogsteun door de partij van Geert Wilders. Dit hebben de leiders van de drie partijen afgesproken met informateur Ruud Lubbers.

CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen en VVD-leider Mark Rutte 'zien perspectief' voor zo'n kabinet. Volgens Wilders zijn er echter te veel meningsverschillen met het CDA, waaronder de islam, zodat een meeregeren voor de PVV er niet in zit.

De PVV-leider is echter blij dat hij vrijuit kan blijven zeggen wat hij wil, wanneer de PVV gedoogsteun geeft aan een kabinet VVD-CDA.

Wilders gaf aan dat de stabiliteit van een minderheidskabinet valt of staat met de betrouwbaarheid van de gedogende partij. "We zullen ons betrouwbaar tonen en dit kabinet op punten die in het regeerakkoord staan niet naar huis sturen", aldus Wilders.

Update 22:13
Het Radio 1-journaal meldt dat het bij het eventuele minderheidskabinet de bedoeling gaat zijn dat de PVV steun geeft aan het economische beleid van de VVD en het CDA. In ruil daarvoor zullen wensen van de PVV op het gebied van immigratie, integratie, veiligheid en ouderenbeleid gehonoreerd worden.


PVV-leider Geert Wilders: Gedoogsteun beste optie (Foto: Novum)

Bron: NOS Teletekst


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden121
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

19111 views / 496 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 496 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 ... 10
Dit is een schande voor Nederland, met dank inderdaad aan al dat hersenloze stemvee wat nog nooit van populisme heeft gehoord. Een flinke stap terug in de beschaving.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:15 schreef alpeko het volgende:
Slimme zet van Wilders. Domme zet van de VVD en CDA. Bovendien hebben VVD en CDA geen meerderheid in de Eerste Kamer. Dit wordt zo dus een regering van winegum.
tja ze hebben elkaar toch nodig he. Het lijkt me beter dan dat de pvv ook nog eens ministers gaat leveren.
en wat betreft de eerste kamer, in maart kunnen we lekker rechts gaan stemmen.
Wat een slecht nieuws zeg. Dit is misschien nog wel erger dan wanneer de PVV zou gaan mee regeren.

Waarom, omdat wanneer het mis gaat de PVV buiten schot blijft.
man pberends (Redactie Frontpage) 30-07-2010 @ 21:22 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:18 schreef raistlin6 het volgende:
[..]


Leuke docu over hem gehoord op de radio, waarin al zijn huidige en vroegere vrienden hem wel minimaal een tikje manipulatief noemden.
Z'n vrienden noemen hem manipulatief. Wat noemen z'n vijanden hem wel niet dan?
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:05 schreef raistlin6 het volgende:
Met dank aan alle PVV-stemmers wederom CDA de komende jaren/maanden.
zolang PvdA maar uit de regering wordt gehouden
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:22 schreef pberends het volgende:
[..]


Z'n vrienden noemen hem manipulatief. Wat noemen z'n vijanden hem wel niet dan?
Maar hij is wel heel gezellig
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:18 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


de PvdA heeft de boel drie jaar lang belazerd onder regeringsverantwoording dus tja..
Dus omdat de PvdA de boel belazerd zou hebben (het lijkt me trouwens eerder het CDA, maar goed) moet de PVV de zaak ook maar gaan belazeren? Vreemde gedachtengang houd jij er af en toe op na.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:20 schreef Hoy het volgende:
Dit is een schande voor Nederland, met dank inderdaad aan al dat hersenloze stemvee wat nog nooit van populisme heeft gehoord. Een flinke stap terug in de beschaving.
hmm dat is wel heel erg simpel om zo te denken.

dit gebeurt er nou als problemen maar lang genoeg worden genegeerd...niks populisme...typisch gefrustreerde opmerkingen van een linkse moralistje.....
userIcon
Alles beter dan links..
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:23 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Dus omdat de PvdA de boel belazerd zou hebben (het lijkt me trouwens eerder het CDA, maar goed) moet de PVV de zaak ook maar gaan belazeren? Vreemde gedachtengang houd jij er af en toe op na.
Dat is jouw interpretatie Niet mijn woorden. Maar de tijd zal het leren Voorlopig is er ook nog geen akkoord dus er ken nog van alles gebeuren
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:22 schreef the_gamemaster het volgende:
Wat een slecht nieuws zeg. Dit is misschien nog wel erger dan wanneer de PVV zou gaan mee regeren.

Waarom, omdat wanneer het mis gaat de PVV buiten schot blijft.
Het was erger geweest als PVv geen enkel verantwoordelijkheid krijgt, nu doen ze mee.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:24 schreef skrewsaus het volgende:
[..]


Nee je geeft het aan Osama Cohen en zijn taliban partij!

Alles liever en beter als de pvda in de regering.
Ik snap soms echt niet hoe dom mensen kunnen zijn... De taliban bedankt de PvdA en meteen is het een taliban-partij? Dus als ik een moslim vind die PVV zou willen bedanken en het een goede partij vindt dan is de PVV een moslimpartij? Denk eens na man!
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:19 schreef Harunobu het volgende:
Dus eigenlijk is de formatie mislukt en weet de VVD het helemaal niet meer. Ik hoop dat de koningin ingrijpt. Ze zit daar toch niet voor niets?
Wat is het alternatief? VVD+PvdA+CDA is onhaalbaar. Paars is onhaalbaar. Zonder de VVD is het onhaalbaar tenzij CDA verlinksts. Nieuwe verkiezingen zullen hooguit een verschuiving binnen rechts betekenen (verlies VVD/CDA, winst Wilders).
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:24 schreef skrewsaus het volgende:
[..]

Alles liever en beter als de pvda in de regering.
Ik wil je nog wel eens horen als straks het zuur wéér komt... eigen bijdrage in de zorg naar 750 euro bijvoorbeeld.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:20 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Die zijn reuzebetrouwbaar De PVV kan tot nog toe nog niet iets doen dat door de aanhang niet geniaal wordt gevonden.
tot nog toe
Nee, de aanhang zijn net een kudde schapen; die lopen gedwee de herder na. Het is net een religie, die PVV. zegt een gelovige
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:26 schreef alpeko het volgende:
[..]


Wat is het alternatief? VVD+PvdA+CDA is onhaalbaar. Paars is onhaalbaar. Zonder de VVD is het onhaalbaar tenzij CDA verlinksts. Nieuwe verkiezingen zullen hooguit een verschuiving binnen rechts betekenen (verlies VVD/CDA, winst Wilders).
Het kan ook andersom, dat PVv smelt. Zo moeten nu steeds hun mond dichthouden en alleen maar ja knikken. Dat is toch ook absurd voor zo n partij.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:24 schreef skrewsaus het volgende:
[..]


Nee je geeft het aan Osama Cohen en zijn taliban partij!

Alles liever en beter als de pvda in de regering.
Laat me raden: jij bent een hersenloze PVV'er?
userIcon
Wilders is een briljant en pienter man
Ben stiekem toch een beetje benieuwd hoe hij het straks gaat doen
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:30 schreef ViezeFreddiey het volgende:
Wilders is een briljant en pienter man
Ben stiekem toch een beetje benieuwd hoe hij het straks gaat doen
Als kamerlid? Exact hetzelfde als de laatste jaren gok ik.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:30 schreef ViezeFreddiey het volgende:
Wilders is een briljant en pienter man
Ben stiekem toch een beetje benieuwd hoe hij het straks gaat doen
Inderdaad, politiek is een theater geworden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:22 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
zolang PvdA maar uit de regering wordt gehouden
Dus jij hebt liever die schijnheilen van het CDA in de regering? Die manipuleren met brieven over Uruzgan en zo? Die een regeerakkoord zodoende niet na hoopten te komen? Het CDA heeft gereformeerde streken: achter de ellebogen. Mijn grootvader zei altijd: "Waar ow veur motreagen en de fienen, zonder da'j het markt, word ie bezeikt." (Pas op voor motregen en fijnen (gereformeerden), voor je het weet word je drijfnat [bezeikt])
userIcon
Ik snap niet waarom het CDA als grootste verliezende partij zoveel in te brengen heeft.
Maar alles is beter dan een links cabinet. En zeker zonder PvdA.
Die hebben vorig cabinet ook verknalt door als een laffe hond weg te lopen, in plaats van bepaalde zaken op te lossen.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 30-07-2010 @ 21:34 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Een partij zoals het CDA hoort altijd in het kabinet te zitten. Nuchtere betrouwbare partij met degelijke normen en waarden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:24 schreef skrewsaus het volgende:
[..]


Nee je geeft het aan Osama Cohen en zijn taliban partij!

Alles liever en beter als de pvda in de regering.
Ach ja, omdat de Taliban de PvdA feliciteert, is de Pvda een talibanpartij? Stond je ook te schreeuwen dat de PVV extreemrechts was, toen Filip de Winter de PVV feliciteerde?
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:24 schreef skrewsaus het volgende:
[..]

Nee je geeft het aan Osama Cohen en zijn taliban partij!

Alles liever en beter als de pvda in de regering.
Zie hier de intelligentie van de gemiddelde PVV'er. En stel je dat dan vier jaar lang voor. Tnx Verhagen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:25 schreef Pupp3t het volgende:
Alles beter dan links..
Ja, laten we er een totalitair, militair bewind tegenaan gooien. Is altijd nog beter dan links. Wat een oerstom gelul.
userIcon
Ik vrees enorm voor mijn portemonnee. Eigen risico naar 750 euro, een zekere afschaffing van huur-, zorg- en kindertoeslag en bevriezing van de kinderbijslag. Nog erger, je kunt om het minste of geringste worden ontslagen. En zonder oprotpremie, tenzij je een falende topbestuurder bent. Ohja, het PGB wordt definitief afgeschaft, geen zorg voor mijn autistische dochter. Bedankt egoïstische diknekken, jullie krijgen er weer een paar ruggen bij komend jaar!
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:06 schreef Kiegie het volgende:
Dus die 1,5 miljoen PVV-stemmers helpen nu het CDA in de regering. Balkenende zal ze dankbaar zijn.
En wilders is het cda en de vvd ook dankbaar (mits het gaat lukken). Want wilders hoeft niks te doen, af en toe een plan goedkeuren van het kabinet. En als hij er geen zin meer in heeft trekt hij de stekker er gewoon uit. God, ik had verhagen en rutte wel slimmer ingeschat.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:25 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Dat is jouw interpretatie Niet mijn woorden. Maar de tijd zal het leren Voorlopig is er ook nog geen akkoord dus er ken nog van alles gebeuren
KAN er nog van alles gebeuren.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:22 schreef the_gamemaster het volgende:
Wat een slecht nieuws zeg. Dit is misschien nog wel erger dan wanneer de PVV zou gaan mee regeren.

Waarom, omdat wanneer het mis gaat de PVV buiten schot blijft.
Ja en dan zeikt hij het kabinet af en word de pvv nog groter
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:26 schreef Nober het volgende:
[..]


Ik wil je nog wel eens horen als straks het zuur wéér komt... eigen bijdrage in de zorg naar 750 euro bijvoorbeeld.
http://basjacobs.wordpres(...)inkomens-het-hardst/
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:35 schreef Djeez het volgende:
Ik vrees enorm voor mijn portemonnee. Eigen risico naar 750 euro, een zekere afschaffing van huur-, zorg- en kindertoeslag en bevriezing van de kinderbijslag. Nog erger, je kunt om het minste of geringste worden ontslagen. En zonder oprotpremie, tenzij je een falende topbestuurder bent. Ohja, het PGB wordt definitief afgeschaft, geen zorg voor mijn autistische dochter. Bedankt egoïstische diknekken, jullie krijgen er weer een paar ruggen bij komend jaar!
1 klein lichtpuntje, je deelt de ellende met de rest van werkend Nederland
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:36 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


DAT LIGT HEEL ANDERS, WANT...
OMDAT...
NOU JA, JE SNAPT ZELF OOK WEL DAT DAT HEEL ANDERS LIGT.

Pssssst Je caps lock staat aan
userIcon
Dan toch maar even mijn mening ventileren. Waar ik dit een walgelijke coalitie zou vinden, moet ik eerlijkheidshalve ook toegeven niet een duidelijke, andere oplossing te zien. Rutte wil graag minister-president worden en hij kan aardig wat punten van zijn verkiezingsprogramma erdoor drukken. Wilders kan lekker blijven schreeuwen en daardoor het intellectueel net iets minder bedeelde deel van de bevolking achter zich aan laten blijven huppelen. Dus van die partijen snap ik het wel.

Het is me echter een compleet raadsel waarom het CDA dit zou willen. Ze hebben al een hoop zetels verloren en deze constructie zal de mensen niet terug laten rennen. Het verbaast me dat ze niet vier jaar in de oppositie willen zitten. Heb ook geen flauw idee wat voor eigen beleidspunten ze hiermee willen gaan behalen. Een socialere vriendelijkere samenleving, waarin het gezin weer centraal komt te staan? Lijkt me sterk.

Ik weet nogmaals niet een andere werkbare oplossing, maar wat ik wel weet is dat ik heel sterk hoop op een snelle val van het kabinet, waarna CDA wordt afgestraft bij de daarop volgende verkiezingen, zodat deze coalitie niet eens meer te bespreken valt. Zonder overdreven dramatisch te willen doen, zie ik de samenleving hier de komende tijd behoorlijk door achteruitgaan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:35 schreef Djeez het volgende:
Ik vrees enorm voor mijn portemonnee. Eigen risico naar 750 euro, een zekere afschaffing van huur-, zorg- en kindertoeslag en bevriezing van de kinderbijslag. Nog erger, je kunt om het minste of geringste worden ontslagen. En zonder oprotpremie, tenzij je een falende topbestuurder bent. Ohja, het PGB wordt definitief afgeschaft, geen zorg voor mijn autistische dochter. Bedankt egoïstische diknekken, jullie krijgen er weer een paar ruggen bij komend jaar!
Je kunt het mooi brengen, af en toe, maar dit is inderdaad helaas wel de bittere realiteit van een rechtse regering. Nog maar een keer de link naar Bas Jacobs: http://basjacobs.wordpres(...)inkomens-het-hardst/
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:33 schreef LekkerSimpel het volgende:
Ik snap niet waarom het CDA als grootste verliezende partij zoveel in te brengen heeft.
Maar alles is beter dan een links cabinet. En zeker zonder PvdA.
Die hebben vorig cabinet ook verknalt door als een laffe hond weg te lopen, in plaats van bepaalde zaken op te lossen.
Ik ben geen fan van de PvdA, maar als die hypocriete CDA'ers niet de Uruzgan-missie tegen afspraak in hadden willen verlengen, had de PvdA niet weg hoeven lopen.

En nu komt die kut-CDA weer in de regering. Bedankt, PVV-stemmers, stelletje klootmongolen dat jullie zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:36 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


DAT LIGT HEEL ANDERS, WANT...
OMDAT...
NOU JA, JE SNAPT ZELF OOK WEL DAT DAT HEEL ANDERS LIGT.

hm hm
userIcon
Ik ga een fles wijn opentrekken. Zolang dat nog kan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:09 schreef Djeez het volgende:
Geweldig! Over een half jaar opnieuw stemmen, en dan gaat links enorm winnen! Eerst ff door de zure appel heen bijten, en dan een kabinet SP-PvdA-GL!
En het land verder naar de klote helpen
in je dromen!!!!
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:36 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


KAN er nog van alles gebeuren.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:36 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


KEN er nog van alles gebeuren.
Wat jij wil Ik ben niet zo moeilijk..

Op zich zou het een vernieuwing van de politiek betekenen zo'n minderheidskabinet.. Want ook links krijgt zo de kans om zaken waar de PVV niet in mee wil gaan er door te krijgen.

En of je nou CDA of PvdA krijgt beiden hebben ze aardig wat fouten gemaakt afgelopen drie jaar dus lood om oud ijzer..

Dan zou je een minderheidskabinet PVV, SP, PvdD moeten vormen om geheel te vernieuwen..
50  van 496 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 ... 10


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden121
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden