Consumentenprijzen eurozone stijgen 1,7% in juli

Economie • Geschreven door Novum/Dow Jones op 30-07-2010 @ 12:26
print 

De consumentenprijzen in de eurozone zijn in juli op jaarbasis conform verwachting gestegen. Dat blijkt vrijdag uit een raming van Eurostat, het bureau voor de statistiek van de Europese Unie.

Op jaarbasis stegen de consumentenprijzen met 1,7 procent, gelijk aan de gemiddelde verwachting van vooraf door Dow Jones Nieuwsdienst geraadpleegde economen. In juni stegen de prijzen op jaarbasis met 1,4 procent.

De Europese Centrale Bank (ECB) heeft de doelstelling de inflatie onder, maar in ieder geval vlakbij de 2,0 procent te houden.


Bron: Novum/Dow Jones


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

3177 views / 16 reacties
Reacties op dit bericht
16  van 16 reacties op deze pagina. Pagina  1
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 30-07-2010 @ 12:29 fotoboek no homepage
userIcon
Er was een inflatie van 1,7%. Dus alle prijzen zijn minimaal met dat percentage gestegen, ook de niet-consumentenprijzen...
userIcon
Zullen onze lonen ook met 1,7% gaan stijgen?
man Bart (Public Relations) 30-07-2010 @ 12:42 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:29 schreef JeMoeder het volgende:
Er was een inflatie van 1,7%. Dus alle prijzen zijn minimaal met dat percentage gestegen, ook de niet-consumentenprijzen...
Minimaal?
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:41 schreef PandorasBox het volgende:
Zullen onze lonen ook met 1,7% gaan stijgen?
als je het goed doet wel
userIcon
bij "ons" gebruiken ze de krisis als excuus om nu al 2 jaar de lonen te bevriezen.. tijd om een deur verder te kijken
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:41 schreef PandorasBox het volgende:
Zullen onze lonen ook met 1,7% gaan stijgen?
Lol, hier kwamen ze aan met een 'bonus' in plaats van loonsverhoging. Eenmalig een bedrag en geen verhoging. Is dit jaar leuk (al hoewel je dan 50 procent belasting betaald) maar volgend jaar zouden ze me die bonus al dubbel moeten geven willen ze een beetje in de buurt komen van het bedrag wat ik eigenlijk zou moeten krijgen.

Asociaal beleid dus.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 30-07-2010 @ 13:12 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:42 schreef Bart het volgende:
[..]
Minimaal?
Ja, denk je echt dat mensen hun prijzen minder laten stijgen dan de inflatie? Dan ga je er als winkelier op achteruit.
userIcon
Ja, daar hebben we wat aan zeg. Hoeveel stegenj de prijzen gemiddeld in NL? Want daar doe ik toch voornamelijk mijn inkopen.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]

Ja, denk je echt dat mensen hun prijzen minder laten stijgen dan de inflatie? Dan ga je er als winkelier op achteruit.
Inflatie is de gemiddelde stijging van de prijzen hea , dus dat is wat alle prijzen gemiddeld stijgen. Niet wat ze minimaal stijgen
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:47 schreef Aquatic het volgende:
[..]


Inflatie is de gemiddelde stijging van de prijzen hea , dus dat is wat alle prijzen gemiddeld stijgen. Niet wat ze minimaal stijgen
Een basis lesje economie zou hem geen kwaad kunnen idd :p
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]

Ja, denk je echt dat mensen hun prijzen minder laten stijgen dan de inflatie? Dan ga je er als winkelier op achteruit.
Hoezo ga je er op achteruit? Je inkomsten stijgen met 1.7% en je uitgaven stijgen met 1.7%.

Kosten: ¤1000,-
inkomsten ¤2000,-

Nieuwe kosten: ¤1017,-
Nieuwe inkomsten: ¤2034,-

Je inkomsten zijn nog steeds 2x je uitgaven. Als jij je marge op een bepaald percentage van de inkoopkosten stelt, stijgt de marge mee met de inflatiecorrectie.
We worden wederom genaaid met de loonsstijging
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:34 schreef Klaasvager het volgende:
[..]


Het niveau is echt weer beneden peil. Zo simplistisch rekenen zoals de gemiddelde ambtenaar doet.

Ten eerste is inflatie een cijfer wat bestaat uit een hele grote verzameling gegevens. Het is dan ook een landelijk gemiddelde om aan te geven met hoeveel procent de koopkracht daalt door toename van geld en gelijk blijven van productie. M x V = P x T in dit geval.

Hier zijn 3 theorieën over, Keynesiaanse theorie, monetaristische visie en de Oostenrijkse school. Ikzelf neig naar de Oostenrijkse school omdat deze het builionisme aanhangt. Europa en Amerika hebben de monetaristische visie en dat heeft het probleem dat alleen de bestedingsinflatie verklaard kan worden. Niet de kosteninflatie. Daarom is jouw voorbeeld op onwetendheid gebaseerd omdat je nog niet eens weet met welke vorm van inflatie je te maken hebt.
showoff...

Misschien heb je iets te hoge verwachtingen van Fok!. Wees blij dat er nog niemand over 'vroeger kostte een patatje 1 gulden' is begonnen.
...o, en hoe dat allemaal door de Euro komt.
Vroegah kostte een Ola Raket ijsje een kwartje (NLG 0,25). Nu EUR 1,45 (= NLG 3,19). Da's toch gemiddeld zo'n 6% (prijs)inflatie / jaar voor dit ijsje. Dus dat zogenaamde streven naar 2% inflatie is niet zo erg gelukt, maar dat was de bedoeling natuurlijk ook (niet).
16  van 16 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden