OM mag mogelijk websites afsluiten

Digital & Games • Geschreven door Michel (OA) op 30-07-2010 @ 07:01
print 

Demissionair minister Hirsch Ballin heeft een wetsvoorstel geschreven waarin staat dat het Openbaar Ministerie (OM) de bevoegdheid krijgt om per direct websites te laten afsluiten. Tussenkomst van een rechter is dan niet meer nodig. Diverse partijen uit de Tweede Kamer reageren afkeurend op het voorstel.

De minister wil dat het OM de bevoegdheid krijgt om websites direct offline te laten halen, als er sprake is van strafbare feiten of onrechtmatig verkregen informatie. Doordat er geen rechter aan te pas hoeft te komen, kan er veel sneller actie worden ondernomen, maar "dat is als stok achter de deur in geval snelle ontoegankelijkmaking van gegevens ter voorkoming of beëindiging van strafbare feiten noodzakelijk is, effectiever dan het instellen van strafvervolging voor het niet voldoen aan de vordering."

D66-Kamerlid Berndsen is niet te spreken over het wetsvoorstel. "We hebben niet voor niets een scheiding der machten. Dit zou heel ingrijpend kunnen zijn, wanneer een officier van justitie kan bepalen dat een website uit de lucht gehaald wordt. Daar moet op zijn minst een rechter of een rechter-commissaris aan te pas komen." PvdA-Kamerlid Recourt is het hiermee eens. "Ik zou eerder een snelle toets van de rechter willen krijgen."


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 29/07 'Laat oordeel cybercrime bij rechter liggen'17
» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94


delen | eKudos nujij

7069 views / 104 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 104 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
What the Fok! ...
userIcon
Weer een onbezonnen idee van Ballin.
userIcon
Ok... Hirsch Ballin is aan het dementeren en is nu volledig de weg kwijt, kunnen ze hem niet gedwongen opnemen in een psychiatrische instelling?
userIcon
Ballin moet opbokken. En hoe wil hij dat gaan uitvoeren? Een website waar strafbare content op staat, staat 9 van de 10 keer niet eens in Nederland. En dan kan hij de stekker er niet zomaar even uittrekken als hij daar zin in heeft
en weer is het het cda dat de mens in alles wil beperken en verbieden
userIcon
Die Hirsch Ballin is helemaal de weg kwijt, dit schendt de beginselen van onze rechtstaat. Trias politica enz.

Ach ja, iemand als hij, die denkt dat geloof gemengd moet worden in de politiek is per definitie achterlijk.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:13 schreef Civilian het volgende:
Ballin moet opbokken. En hoe wil hij dat gaan uitvoeren? Een website waar strafbare content op staat, staat 9 van de 10 keer niet eens in Nederland. En dan kan hij de stekker er niet zomaar even uittrekken als hij daar zin in heeft
In dat geval moeten providers de website afsluiten van het NL net denk ik.
userIcon
1984 .
userIcon
enigste site die ze van mij mogen sluiten is die martijn site, voor de rest opbokken met zulke ideeen.

als ze daarzo op kicken gaan ze maar in china wonen.
userIcon
Hoeveel zou Brein betaald hebben om dat proefballonetje op te laten?
Een dergelijke wet zou het heel makkelijk voor ze maken om torrentsites af te laten sluiten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:31 schreef danielluh het volgende:
enigste site die ze van mij mogen sluiten is die martijn site, voor de rest opbokken met zulke ideeen.

als ze daarzo op kicken gaan ze maar in china wonen.
Op de site van Martijn staat niets strafbaars, anders was die allang afgesloten.
En als je het af wilt laten sluiten omdat ze er een paar ziekelijke ideeën op nahouden is het einde zoek, dan gaat iedereen die zich beledigd voelt klagen dat sites offline gehaald moeten worden.
Slippery slope.
userIcon
Lekkere titel weer. HIrsch Ballo heeft wat bedacht, en het wordt meteen voor feit aangenomen. Laten we het maar weer op rucksichtlos kopieren vna andere media houden.

De 2e kamer heeft al een meerderheid tegen, dus dit kan weer in de prullenmand.
userIcon
Is het geen als fatsoenlijk beschouwde traditie dat je als demissionair lid van een kabinet alleen de boel draaiende houdt, en er geen nare ideologische wetten doordrukt op de valreep?
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:42 schreef Jeff89 het volgende:
Is het geen als fatsoenlijk beschouwde traditie dat je als demissionair lid van een kabinet alleen de boel draaiende houdt, en er geen nare ideologische wetten doordrukt op de valreep?
De zendingsdrang is nog steeds groot bij de gristenen.
Tja dat krijg je met een rechts kabinet
Wil de CDA op de valreep nog wat stemmen kwijt?
userIcon
Die Ballin is demissionair, moet gewoon zijn muil houden..
Laat dit maar over aan het nieuwe kabinet.

[ Bericht gewijzigd door Vince_Taylor op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:34 ]
userIcon
De overheid wil kritische geluiden smoren.
userIcon
Wen er maar vast aan. Met VVD - CDA - PVV zullen we aan de lopende band dit soort wetten ingevoerd krijgen. De Hirschballins en de Teevens krijgen dan álle ruimte .

En bedankt he ?
userIcon
Euh ja lekker bezig die gast, wanneer gaat hij zich met echte problemen bezig houden ?
quote:
De minister wil dat het OM de bevoegdheid krijgt om websites direct offline te laten halen, als er sprake is van strafbare feiten of orechtmatig verkregen informatie.
En wie moet bepalen OF het om een strafbaar feit/onrechtmatig verkregen informatie gaat, juist ja, de RECHTER.

Wikileaks laten blokkeren anyone?
userIcon
Die man is erg actief voor een demissionair minister.
userIcon
Achterlijke vent
degene die dit heeft geroepen zou per direct uit functie gezet moeten worden
userIcon
Hirsch Ballin is een klassieke fascist.
userIcon
Een CDA-er die vast z'n eigen router nog niet kan beveiligen.
Wat dan in Duitsland weer strafbaar is.

De overheid wil grip op het volk houden, bankruns zijn tegenwoordig makkelijker te organiseren dan in pak'm beet 1984.
userIcon
Schaf gewoon alle rechters af.. OM alle rechten, lekker snel vervolgen die schavuiten!
man Bart (Public Relations) 30-07-2010 @ 08:47 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:05 schreef dikkeder het volgende:

[..]


En wie moet bepalen OF het om een strafbaar feit/onrechtmatig verkregen informatie gaat, juist ja, de RECHTER.
Wat een klets dat een rechter dat eerst moet vaststellen . Als er duidelijk onrechtmatig gehandeld is, waarom zou het OM dan niet de website mogen afsluiten? Vergelijk het met mensen: een agent ziet dat er iemand vermoord wordt. Dan zou analoog de moordenaar niet opgepakt mogen worden tot een rechter heeft bepaald dat ie schuldig is .
userIcon
Alleen al dat hij het gore lef heeft om zoiets te gaan doen als hij demissionair is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:31 schreef danielluh het volgende:
enigste site die ze van mij mogen sluiten is die martijn site, voor de rest opbokken met zulke ideeen.

als ze daarzo op kicken gaan ze maar in china wonen.
Eens!
userIcon
dit is wel een van de slechtste voorstellen die de kamer in jaren heeft opgeworpen. Waarom uberhaupt nog rechters hebben, als de wetgevende macht ook gelijk de controlerende en uitvoerende macht wordt.
userIcon
Wat slecht.
CDA heeft niks meer met het christelijk geloof te maken maar alles met het inperken van de vrijheden van de mens.
userIcon
Dat zijn communistische praktijken, dit is geen China! Rot op met je censuur!
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:22 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Update!

Fok eerste slachtoffers OM

van onze redactie - Het Hooggerechtshof heeft vandaag bepaald dat het Openbaar Ministerie (OM) websites met een 'onduidelijk karakter' zonder pardon mag afsluiten. De eerste website die ten prooi valt aan de nieuwe wetgeving is Neerlands grootste online gemeenschap Fok.nl. De website loopt volgens het OM over van 'ongenuanceerde meningen, halve waarheden en dramatische spelling'. Reden genoeg dus om de site op non-actief te zetten. Voor veel fokkers betekent dit het einde van hun toch al inhoudsloze leven, want deze groep staat bekend om zijn matige sociale kwaliteiten en heeft de reputatie niet of nauwelijks buiten te komen. "Paniek alom", aldus laforest, een fokker die vanuit zijn zolderkamertje in een achterbuurt in Dublin dagelijks op de website is te vinden. "Veel fokkers weten zich niet staande te houden in de buitenwereld omdat deze wordt bevolkt door moslims en linksdenkenden, en dat is net te veel voor hun. Ik hoop dat het Ministerie met noodopvang komt."
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:22 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Update!

Fok eerste slachtoffers OM

van onze redactie - Het Hooggerechtshof heeft vandaag bepaald dat het Openbaar Ministerie (OM) websites met een 'onduidelijk karakter' zonder pardon mag afsluiten. De eerste website die ten prooi valt aan de nieuwe wetgeving is Neerlands grootste online gemeenschap Fok.nl. De website loopt volgens het OM over van 'ongenuanceerde meningen, halve waarheden en dramatische spelling'. Reden genoeg dus om de site op non-actief te zetten. Voor veel fokkers betekent dit het einde van hun toch al inhoudsloze leven, want deze groep staat bekend om zijn matige sociale kwaliteiten en heeft de reputatie niet of nauwelijks buiten te komen. "Paniek alom", aldus laforest, een fokker die vanuit zijn zolderkamertje in een achterbuurt in Dublin dagelijks op de website is te vinden. "Veel fokkers weten zich niet staande te houden in de buitenwereld omdat deze wordt bevolkt door moslims en linksdenkenden, en dat is net te veel voor hun. Ik hoop dat het Ministerie met noodopvang komt."
Luitjes het was leuk jullie te kennen
we gaan verder op irc kanaal #ooitFok.nl
man Bart (Public Relations) 30-07-2010 @ 09:38 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:54 schreef teknomist het volgende:
[..]


[..]


Dat zijn ruime begrippen, waar leg je de grens van wat nog of wel niet kan? Kinderporno ok, maar zaken die op het grensgebied liggen van smaad dan wel vrijheid van meningsuiting? Een bevoegdheid als deze vraagt gewoon om misbruik als er geen rechterlijke toets meer aan te pas komt.
Een misdrijf is nog steeds een misdrijf hoor, prima verhouding. Als jij niet in perspectief kan zien, dan is dat jouw probleem. Maar om het voor jouw zieltje simpel te houden: stel je dan eens voor dat een agent iemand een ruit ziet ingooien, of een portemonnee ziet jatten, of wat voor ander misdrijf dan ook, dan moet die persoon maar gewoon door blijven lopen tot er een rechtszaak over is geweest?
man Bart (Public Relations) 30-07-2010 @ 09:40 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:54 schreef teknomist het volgende:
[..]


[..]


Dat zijn ruime begrippen, waar leg je de grens van wat nog of wel niet kan? Kinderporno ok, maar zaken die op het grensgebied liggen van smaad dan wel vrijheid van meningsuiting? Een bevoegdheid als deze vraagt gewoon om misbruik als er geen rechterlijke toets meer aan te pas komt.
Daarom leg je ook vast voor welke misdrijven deze bevoegdheid geldt. Hoe moeilijk kan het zijn om de artikelnummers van het wetboek van strafrecht op te nemen .
userIcon
En die gristenidioot wordt straks natuurlijk wéér minister.
Is van alle tijden. democratie is matig instituut.
Volgens veel politicologen,maar ook volgens mij is een verlicht despoot de beste regeringsvorm.
Nadeel is dat er vaak eerst zoveel prutsdespoten langskomen.
Als Hirsch zegt: ik weet wat goed is, verwacht ik dat ie goed opgeleid is.
Daar hij een gebrekkige want tunnelende opleiding heeft genoten...zie eerdere reacties van mijn persoon, zou hij zichzelf niet moeten complimenteren, dat is zowiezo niet netjes, en dus zou hij hiervan af moeten blijven.
Alleen mensen met echte kennis kunnen iets dergelijks evt. uitvoeren, als het al wenselijk was.
userIcon
Het vrijheidbeperkingsnet sluit zich wederom strakker.
en de internetcensuur is een feit
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat een klets dat een rechter dat eerst moet vaststellen . Als er duidelijk onrechtmatig gehandeld is, waarom zou het OM dan niet de website mogen afsluiten? Vergelijk het met mensen: een agent ziet dat er iemand vermoord wordt. Dan zou analoog de moordenaar niet opgepakt mogen worden tot een rechter heeft bepaald dat ie schuldig is .
Je begrijpt het echt niet he?
Die politieagent veroordeelt een verdachte van moord niet, dat doet uiteindelijk een rechter. Als je de vergelijking dan wilt maken, dan zou je kunnen zeggen dat het OM een website op voorhand kan afsluiten, om schade aan de maatschappij te voorkomen, waarna een rechter toetst of het inderdaad rechtmatig is gebeurd. Zo niet, dan ontvangt de betreffende website een schadevergoeding.

Maar om nog even aan te geven waarom dit zo'n slecht idee is. Kan een ambtenaar bij het OM bepalen wat "duidelijk onrechtmatig gehandeld" inhoudt in specifieke gevallen? Lees eens over de Gregorious Nekschot zaak op Wikipedia, om maar een voorbeeld te noemen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:44 schreef Atreidez het volgende:
Schaf gewoon alle rechters af.. OM alle rechten, lekker snel vervolgen die schavuiten!
I em the leuw!!!
userIcon
quote:
D66-Kamerlid Berndsen is niet te spreken over het wetsvoorstel. "We hebben niet voor niets een scheiding der machten. Dit zou heel ingrijpend kunnen zijn, wanneer een officier van justitie kan bepalen dat een website uit de lucht gehaald wordt. Daar moet op zijn minst een rechter of een rechter-commissaris aan te pas komen."
Schijnheilige D66.
Ze lieten wel Boris Ditrich in de Tweede Kamer zitten terwijl hij rechter was. Dat gaat tegen alle principes van de Trias Politica in.

D66
userIcon
lekker aan de lobby.... brein?
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:57 schreef DennisMoore het volgende:
Wen er maar vast aan. Met VVD - CDA - PVV zullen we aan de lopende band dit soort wetten ingevoerd krijgen. De Hirschballins en de Teevens krijgen dan álle ruimte .

En bedankt he ?
lol karma is a bitch, men krijgt wat ze verdienen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:47 schreef gerrits2 het volgende:
Tja dat krijg je met een rechts kabinet
CDA is een middenpartij..
userIcon
Aldus DEMISSIONAIR minister Hirsch Ballin...
Waarom mogen dit soort bewezen incompetente lui nog belangrijke beslissingen maken?
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:50 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Volgens wikipedia stopte hij in 1994 als rechter, hetzelfde jaar waarin hij kamerlid werd.
Hij stopte niet, hij ging met buitengewoon verlof.
userIcon
Ik zou er wel voor zijn wanneer het OM websites kan sluiten TOT een rechter een oordeel heeft uitgesproken. Stel dat er bijvoorbeeld privefoto's zijn uitgelekekt van een minderjarige, dan is het zo duidelijk als wat dat dat strafbaar is, maar als je eerst een paar rechtzaken nodig hebt (met alle publiciteit eromheen) voordat de site gesloten wordt, is het kwaad (verspreiding) al geschied.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:54 schreef Vout het volgende:
Aldus DEMISSIONAIR minister Hirsch Ballin...
Waarom mogen dit soort bewezen incompetente lui nog belangrijke beslissingen maken?
Elk kamerlid mag wetsvoorstellen indienen.. het is alleen een beetje ongepast wanneer er geen noodzaak voor is
man Bart (Public Relations) 30-07-2010 @ 09:59 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:41 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Dus volgens jou legt in die laatste gevallen de straf op? En ik maar denken dat hij alleen een proces verbaal opmaakt en dat de rechter zich vervolgens in een later stadium pas uitspreekt over de vraag of en zoja welke straf op zijn plaats is.
Waar zie je mij zeggen dat het OM een straf oplegt? Ik zeg alleen dat de vermoedelijke dader vastgezet wordt. Hetzelfde kan je doen met een website, je haalt hem offline, totdat de rechter bepaalt wat de straf wordt. Lastig he, al die analogieën .
man Bart (Public Relations) 30-07-2010 @ 10:02 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:46 schreef splendor het volgende:
[..]

Je begrijpt het echt niet he?
Die politieagent veroordeelt een verdachte van moord niet, dat doet uiteindelijk een rechter. Als je de vergelijking dan wilt maken, dan zou je kunnen zeggen dat het OM een website op voorhand kan afsluiten, om schade aan de maatschappij te voorkomen, waarna een rechter toetst of het inderdaad rechtmatig is gebeurd. Zo niet, dan ontvangt de betreffende website een schadevergoeding.
Dat is toch ook precies het hele idee van Hirsch Ballin .
Maar om nog even aan te geven waarom dit zo'n slecht idee is. Kan een ambtenaar bij het OM bepalen wat "duidelijk onrechtmatig gehandeld" inhoudt in specifieke gevallen? Lees eens over de Gregorious Nekschot zaak op Wikipedia, om maar een voorbeeld te noemen.
[/quote]Dat leg je dus in de wet vast. Twijfelachtige gevallen gaan naar eer en geweten, en ja, daarbij worden ongetwijfeld fouten gemaakt. Altijd nog beter dan dat er niets gebeurt, imho.
man Bart (Public Relations) 30-07-2010 @ 10:04 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:01 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Iemand die een portemonnee heeft gejat wordt volgens jou vastgezet door de politie? Volgens mij staat hij na het proces verbaal weer gewoon op straat en is het woord vervolgens aan de rechter.
Natuurlijk, omdat in de wet bepaald is dat dat vergrijp niet ernstig genoeg is om de verdachte vast te houden tot zijn proces. En raad eens: hetzelfde kan je vastleggen voor websites! Is het niet geweldig? Een website die dit doet mag gelijk offline gehaald worden door het OM, een website die dat doet niet.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:56 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Omdat het geen beslissing is maar een wetsvoorstel. De beslissing over dit wetsvoorstel wordt genomen door de eerste en tweede kamer. En die zijn niet demissionair.
Ok, logisch natuurlijk. Dan is de kop ietwat suggestief
userIcon
Met een VVD-PVV-CDA kabinet kunnen we wel verwachten dat er meer van dit soort achterlijke wetsvoorstellen zullen komen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:57 schreef DennisMoore het volgende:
Wen er maar vast aan. Met VVD - CDA - PVV zullen we aan de lopende band dit soort wetten ingevoerd krijgen. De Hirschballins en de Teevens krijgen dan álle ruimte .

En bedankt he VVD en PVV stemmers
Dat dus, en fixed
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:41 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
Het vrijheidbeperkingsnet sluit zich wederom strakker.
Bereid je maar vast voor, voor het moment het oerconservatieve kabinet VVD-PVV-CDA aantreedt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:52 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
CDA is een middenpartij..
En conservatief.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:52 schreef Vince_Taylor het volgende:
Die Ballin is demissionair, moet gewoon zijn muil houden..
Laat dit maar over aan het nieuwe kabinet.
Oh ach hij doet alvast wat voorwerk
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:02 schreef Bart het volgende:
[..]

Dat is toch ook precies het hele idee van Hirsch Ballin .
[..]
Dat leg je dus in de wet vast. Twijfelachtige gevallen gaan naar eer en geweten, en ja, daarbij worden ongetwijfeld fouten gemaakt. Altijd nog beter dan dat er niets gebeurt, imho.
In dit proefbalonnetje van Ballin staat volgens mij nergens dat de rechter er later nog over oordeelt? Ze willen het OM laten oppakken en veroordelen.

Je kunt niet alles in een wet vastleggen, er blijft altijd een grijs gebied. Daarnaast kan een wet altijd op verschillende manieren geïnterpreteerd worden, daarom is een rechter zo belangrijk, die zegt hoe de wet gelezen moet worden. Eer en geweten is leuk, maar leg dat aub bij een rechter neer en niet bij het OM, dat in het verleden al ontzettend vaak enorm geblunderd heeft.
En los hiervan is het ook een principe kwestie, een OM moet niet op twee stoelen tegelijk gaan zitten, zelfs al gaat het in vrijwel alle gevallen wel goed.
userIcon
Heeft'ie ruzie met zijn vrouw ofzo, al die rare wetsvoorstellen om dingen te verbieden de laatste tijd.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:11 schreef BasOne het volgende:
Ok... Hirsch Ballin is aan het dementeren en is nu volledig de weg kwijt, kunnen ze hem niet gedwongen opnemen in een psychiatrische instelling?
Pas op wat je zegt, straks staan ze bij je aan de deur. Remember Gregorius Nekschot.
userIcon
Dan mag FOK! wel uitkijken.
Discriminatie is een misdrijf....
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:54 schreef Vout het volgende:
Aldus DEMISSIONAIR minister Hirsch Ballin...
Waarom mogen dit soort bewezen incompetente lui nog belangrijke beslissingen maken?
Dit is geen beslissing, maar een voorstel van Wet. Dat mag een Minister altijd.
En gezien het feit dat een meerderheid van de Kamer tegen is, wordt dit gewoon een rond archiefje, niets aan de hand.
userIcon
Pas op jongens, niet te kritisch reageren. Straks sluit Hirsch de website!
userIcon
Gestapo Ballin. Wanneer word deze NSBer nou eens aangepakt.
op naar een politiestaat

Hirsch Ballin
Aan de andere kant, de politie zet dagelijks mensen in de cel zonder tussenkomst van een rechter. De politie grijpt dagelijks in zonder tussenkomst van een rechter.

Maar goed, in de geval moet de overheid ofwel het O.M. als er haast bij is het één en via een kort geding laten lopen zodat een rechter een beslissing kan nemen.

[ Bericht gewijzigd door Dlocks op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:28 ]
userIcon
Tja, als het nou echt schadelijke sites zijn, zoals Wikileaks die honderden mensen in gevaar brengt met die lekken, vind ik het niet zo erg.
userIcon
Wat een walgelijk wetsvoorstel. Waarom werkt de regering de burger op alle manieren tegen? Walgelijk.
userIcon
Het ergste is dat iedereen het gewoon laat gebeuren. Het land der autisten.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:28 schreef BasOne het volgende:
[..]

In dat geval moeten providers de website afsluiten van het NL net denk ik.
Nuttig, proxy
userIcon
F A S C I S M E
Hahahahaha, Fok!ers Wat een typisch volk ook weer.
Als een agent verdacht wordt door het OM van het gooien van een steen door de ruit van zijn buurman, willen ze dat hij direct ontslagen wordt. Rechterlijk oordeel afwachten? Neuh, nergens voor nodig!
Maar als het om het Fok!ers-territoir, het internet, gaat, en er wordt voorgesteld om het OM de macht te geven om websites uit de lucht te halen bij verdenkingen zonder rechterlijk oordeel, dan is het opeens van God los
Het kan een goede zaak zijn, maar dan moet het wel beperkt worden tot zaken als kinderporno en phishingsites. Als dit een algemene regel wordt is het gewoon heel slecht. Zoals al eerder geopperd DDR slecht.

Maar dan nog, de sites die er naar mijn mening voor in aanmerking komen zijn allesbehalve mainstream en degenen die dat soort sites bezoeken weten de weg toch wel en zullen zichzelf ook wel beschermen dmv proxies e.d. Al met al zal het verspilde moeite zijn en de "normale" burger weer benadelen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:32 schreef Bushmaster het volgende:
Het ergste is dat iedereen het gewoon laat gebeuren. Het land der autisten.
Ook wel bekend als Vernederland.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:32 schreef Bushmaster het volgende:
Het ergste is dat iedereen het gewoon laat gebeuren. Het land der autisten.
quote:



D66-Kamerlid Berndsen is niet te spreken over het wetsvoorstel. "We hebben niet voor niets een scheiding der machten. Dit zou heel ingrijpend kunnen zijn, wanneer een officier van justitie kan bepalen dat een website uit de lucht gehaald wordt. Daar moet op zijn minst een rechter of een rechter-commissaris aan te pas komen." PvdA-Kamerlid Recourt is het hiermee eens. "Ik zou eerder een snelle toets van de rechter willen krijgen."
userIcon
Kan iemand Hirsch Ballin in een kooi opsluiten?

En doe Teevens ook meteen.!
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat een klets dat een rechter dat eerst moet vaststellen . Als er duidelijk onrechtmatig gehandeld is, waarom zou het OM dan niet de website mogen afsluiten? Vergelijk het met mensen: een agent ziet dat er iemand vermoord wordt. Dan zou analoog de moordenaar niet opgepakt mogen worden tot een rechter heeft bepaald dat ie schuldig is .
Wat is 'duidelijk' dan? Waar ligt de grens tussen duidelijk en niet duidelijk? Dat zijn geen vragen voor een officier van justitie om te beantwoorden. Mocht je graag willen weten waarom dan raad ik je aan iets over de idee van de trias politica te lezen.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:14 schreef plastic_hero het volgende:
Kan iemand Hirsch Ballin in een kooi opsluiten?

En doe Teevens ook meteen.!
Wie is Teevens, en waarom schrijf je .? aan het einde van je zin?
100  van 104 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 29/07 'Laat oordeel cybercrime bij rechter liggen'17
» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden