Help mensen met overgewicht en noem ze dik

Medisch • Geschreven door Steven (raistlin6) op 29-07-2010 @ 22:41
print 

De Britse minister van Gezondheid, Anne Milton, heeft de bevolking van Groot-Brittannië opgeroepen om mensen die aan obesitas lijden voortaan dik te noemen. Obesitas spoort volgens de minister niet voldoende aan tot een gezondere levensstijl.

Zij vindt dat dikke mensen moeten horen dat ze te dik zijn, dat maakt veel meer indruk. Ook artsen zouden dit vaker moeten zeggen. Omdat veel Britse mensen lijden aan overgewicht (te dik zijn) moet hier volgens Milton echt iets aan veranderen.


Bron: Scientias


Lees ook:

» 03/02 'Arts te weinig oog voor alternatief abortus'54
» 31/01 Niet bijbetalen voor tandartsbezoek kind21
» 26/01 Vervanging PIP-implantaten helemaal vergoed26
» 26/01 VGZ: tandarts onaanvaardbaar duurder62


delen | eKudos nujij

8985 views / 109 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 109 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Hee Fatso...
userIcon
aan de volgende lezer met een bmi van >25: je bent dik! Ga afvallen, dikkerd!
userIcon
Dat zat er dik in natuurlijk.
Zijn er hier ook nog dikzakken ?
userIcon
Laten we dan meteen anorexia-wezens "gratenpakhuis" noemen....
man Philosocles (Redactie Frontpage) 29-07-2010 @ 22:43 fotoboek no homepage
userIcon
Pink Floyd mode:

Hey! Fatty! Leave those chips alone!

userIcon
Dikzakken zijn ranzig. Dat is gewoon zo.
userIcon
Ik weet niet of dit wel de goeie manier is om te zware mensen aan te sporen om te gaan afvallen.

Ik ben zelf (op eigen kracht en zonder hulpmiddelen zoals afslankproducten en dokter/ diëtist) door heel veel fietsen en gezonder te gaan eten 43 kg afgevallen en het enige wat ik nodig had was een mooie, lieve, begripvolle buurvrouw die in mij geloofde en waar ik alles voor zou doen.

Ik zou nu ook nooit weer zo willen zijn zoals ik 27 jaar ben geweest en dat laat ik ook nooit gebeuren!
userIcon
'lijden aan overgewicht' is ook zo'n mooie uitdrukking
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:42 schreef ArfArf het volgende:
Hee Fatso...
Yo, what's up nigga?
userIcon
Nu voel ik me echt een trendsetter. Dat doe ik namelijk al jaaren
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:42 schreef rouwe111 het volgende:
Zijn er hier ook nog dikzakken ?
Ja lekker, er zijn vast veel meer groepen die we maar weer eens lekker ouderwets bij de naam moeten gaan noemen.
userIcon
Erg kortzichtig. Mensen die serieus obesitas en psychische problemen, weten heus wel dat ze te dik zijn!

Telkens eraan herinneren helpt niet! Het gaat meestal om emotie-eters en die raken dan alleen maar meer in de put. Oplossingen moeten dan worden gezocht in psychiatrische- en medische behandelingen.
userIcon
Morgen op kantoor... "JEZUS MAN WAT BEN JIJ DIK!"
userIcon
Nou, kijk hier ff zelf of JIJ te DIK bent...

http://212.78.187.13/bmi/

Nou, ik ben dus wat te zwaar... BMI van 27.... En wat vind ik er van:
LEKKER BELANGRIJK!
(1.65 en 72 kg, 35 jaar en moeder van 2 kinderen...)

[ Bericht gewijzigd door Opgefockt op donderdag 29 juli 2010 @ 23:04 ]
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:42 schreef erikkll het volgende:
aan de volgende lezer met een bmi van >25: je bent dik! Ga afvallen, dikkerd!
BMI is echt onzin Ik zit met een BMI van 24, maar heb bij het ziekenhuis een vetmeting moeten doen.
mannen mogen 10 tot 25 % hebben, ik zit op 13%.

Beetje vreemd he, een vrij hoge BMI, dat je op de rand zit van overgewicht, en dan zo weinig vet

onbetrouwbare rotzooi noemen we het
userIcon
op alle "dikmakende" voedselverpakkingen een waarschuwing, net als op pakjes sigaretten??
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:47 schreef running het volgende:
Ja lekker, er zijn vast veel meer groepen die we maar weer eens lekker ouderwets bij de naam moeten gaan noemen.
Laten we psychiatrische patiënten gewoon maar weer gekken noemen.
Annorexia-patiënten heten weer gratenbalen.
Negers maar weer nikkers noemen.
Moslims worden ineens geitenneukers.....
En ga zo nog maar even door...
Hoezo, we creëren weer een 'gezellig' Nederland?
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Ey bolle!
Nog vijf kilo en ik rol je....
man Karrs (Moderator Frontpage) 29-07-2010 @ 22:57 fotoboek no homepage
Kijk, klare taal! Net als "Leg die vork neer!"
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:48 schreef Bas_in_het_Veldt het volgende:
Morgen op kantoor... "JEZUS MAN WAT BEN JIJ DIK!"
Het antwoord:
ALSOF JIJ ER ZO LEKKER UITZIET VANDAAG MET DIE PUISTENKOP VAN JE!!
BOVENDIEN, GA JE POTEN EENS WASSEN?!?!? ZE STINKEN DWARS DOOR JE SCHOENEN HEEN!
Gezelligheid ten top aan de koffie-automaat morgenochtend....
Die domme doos is zeker zelf 'maatje anorexia', zodat het een open deur is om op een andere doelgroep af te geven...
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Laten we dan meteen anorexia-wezens "gratenpakhuis" noemen....
Fair enough.

[ Bericht gewijzigd door RaVen6 op donderdag 29 juli 2010 @ 23:05 ]
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:53 schreef Serellyn het volgende:
[..]
BMI is echt onzin Ik zit met een BMI van 24, maar heb bij het ziekenhuis een vetmeting moeten doen.
mannen mogen 10 tot 25 % hebben, ik zit op 13%.

Beetje vreemd he, een vrij hoge BMI, dat je op de rand zit van overgewicht, en dan zo weinig vet

onbetrouwbare rotzooi noemen we het
BMI is maar een kant van het verhaal en is alleen bedoeld voor mensen met een gemiddelde lichaamsbouw (+vet natuurlijk). Bodybuilders of mensen die fysiek zware arbeid doen hebben vaak een BMI van boven de 25 en nauwelijks vet door de bovengemiddelde spiermassa.

Ik kan me een verhaal op FOK! herinneren waarin een Engelsman werd geweigerd bij de politie vanwege te hoge BMI, terwijl hij een topfitte body builder was.
userIcon
Ik heb bmi 27, je mag me dik noemen, maar ik heb amper vet op gevaarlijke plekken zitten.
Ik heb een flinke boezem en ronde heupen, maar een hele slanke taille. Ik ben tevreden, mijn vriend ook.
userIcon

"Hellooooo, fattiieeees"
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:53 schreef Serellyn het volgende:
[..]


BMI is echt onzin Ik zit met een BMI van 24, maar heb bij het ziekenhuis een vetmeting moeten doen.
mannen mogen 10 tot 25 % hebben, ik zit op 13%.

Beetje vreemd he, een vrij hoge BMI, dat je op de rand zit van overgewicht, en dan zo weinig vet

onbetrouwbare rotzooi noemen we het
Hier idem. Sinds ik ben gaan sporten ben ik alleen maar aangekomen. Ik ben nog nooit zo fit en slank geweest, maar mijn BMI is wel gestegen van 24,0 naar 24,8
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:58 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Het antwoord:
ALSOF JIJ ER ZO LEKKER UITZIET VANDAAG MET DIE PUISTENKOP VAN JE!!
BOVENDIEN, GA JE POTEN EENS WASSEN?!?!? ZE STINKEN DWARS DOOR JE SCHOENEN HEEN!
Gezelligheid ten top aan de koffie-automaat morgenochtend....
ga jij zo tekeer tegen je secretaresse?
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:59 schreef 3-2-1-Liftoff het volgende:
Die domme doos is zeker zelf 'maatje anorexia', zodat het een open deur is om op een andere doelgroep af te geven...
Jep heb maar even een foto-linkje toegevoegd
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:59 schreef SilkenTofu het volgende:
Ik heb bmi 27, je mag me dik noemen, maar ik heb amper vet op gevaarlijke plekken zitten.
Ik heb een flinke boezem en ronde heupen, maar een hele slanke taille. Ik ben tevreden, mijn vriend ook.
Dat klinkt goehoed......
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:55 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Laten we psychiatrische patiënten gewoon maar weer gekken noemen.
Annorexia-patiënten heten weer gratenbalen.
Negers maar weer nikkers noemen.
Moslims worden ineens geitenneukers.....
En ga zo nog maar even door...
Hoezo, we creëren weer een 'gezellig' Nederland?
En gehandicapten gewoon weer mongooltjes en debieltjes?
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:59 schreef SilkenTofu het volgende:
Ik heb bmi 27, je mag me dik noemen, maar ik heb amper vet op gevaarlijke plekken zitten.
Ik heb een flinke boezem en ronde heupen, maar een hele slanke taille. Ik ben tevreden, mijn vriend ook.
Geen pics...?
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

Hier idem. Sinds ik ben gaan sporten ben ik alleen maar aangekomen. Ik ben nog nooit zo fit en slank geweest, maar mijn BMI is wel gestegen van 24,0 naar 24,8
Helemaal mee eens, komt gewoon doordat spierweefsel zwaarder is dan vet. Het probleem alleen is dat mensen hierdoor zichzelf snel te dik vinden omdat ze veel wegen of te hoge BMI hebben terwijl ze super gezond zijn.
Waardoor die mensen minder gaan eten, minder fit worden en dat gaat zo maar door.
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:55 schreef pfaffke het volgende:
[..]
Laten we psychiatrische patiënten gewoon maar weer gekken noemen.
Annorexia-patiënten heten weer gratenbalen.
Negers maar weer nikkers noemen.
Moslims worden ineens geitenneukers.....
En ga zo nog maar even door...
Hoezo, we creëren weer een 'gezellig' Nederland?
Nouja de Negers motiveren om niet langer zwart te zijn lijkt me een beetje ver gaan.
Brilsmurven motiveren tot het gebruik van contactlenzen is commercieel misschien wel aantrekkelijk.
userIcon
quote:
De Britse minister van Gezondheid, Anne Milton, heeft de bevolking van Groot-Brittannië opgeroepen om mensen die aan obesitas lijden voortaan dik te noemen.
Ja, dat zal helpen....

Mensen met een laag IQ dom noemen heeft de afgelopen decennia immers ook wezenlijk bijgedragen....
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:55 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Laten we psychiatrische patiënten gewoon maar weer gekken noemen.
Annorexia-patiënten heten weer gratenbalen.
Negers maar weer nikkers noemen.
Moslims worden ineens geitenneukers.....
En ga zo nog maar even door...
Hoezo, we creëren weer een 'gezellig' Nederland?
Hou je muil en hijs die vette reet van de bank, bolle!
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:03 schreef running het volgende:
[..]

Nouja de Negers motiveren om niet langer zwart te zijn lijkt me een beetje ver gaan.
Hoezo ? Het lukte Michael Jackson toch ook...?
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:01 schreef waxmask het volgende:
[..]


En gehandicapten gewoon weer mongooltjes en debieltjes?
Precies!
Vergeet dan ook de manke, de lamme en de blinde niet.
Ach ja, laten we de alcoholist maar gelijk weer een zuipschuit noemen.
Drugsgebruikers worden opgewaardeerd tot junkies, en alles met een niet-blanke huidskleur gelijk onder de noemer van apen of spleetogen gooien,
Als we dan toch gaan stigmatiseren, dan moeten we het gelijk goed doen ook. Ja toch, niet dan?
* Pakt stickervel...... *

(Uiteraard bedoel ik dit sarcastisch, ik ben er niet zo voor om mensen zo te bestempelen vanwege handicap, lichamelijke afwijking, huidskleur of wat dan ook). Voor mij is een mens een mens.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:08 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Precies!
Vergeet dan ook de manke, de lamme en de blinde niet.
Ach ja, laten we de alcoholist maar gelijk weer een zuipschuit noemen.
Drugsgebruikers worden opgewaardeerd tot junkies, en alles met een niet-blanke huidskleur gelijk onder de noemer van apen of spleetogen gooien,
Als we dan toch gaan stigmatiseren, dan moeten we het gelijk goed doen ook. Ja toch, niet dan?
* Pakt stickervel...... *

(Uiteraard bedoel ik dit sarcastisch, ik ben er niet zo voor om mensen zo te bestempelen vanwege handicap, lichamelijke afwijking, huidskleur of wat dan ook). Voor mij is een mens een mens.
Vet-man
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:08 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Precies!
Vergeet dan ook de manke, de lamme en de blinde niet.
Ach ja, laten we de alcoholist maar gelijk weer een zuipschuit noemen.
Drugsgebruikers worden opgewaardeerd tot junkies, en alles met een niet-blanke huidskleur gelijk onder de noemer van apen of spleetogen gooien,
Als we dan toch gaan stigmatiseren, dan moeten we het gelijk goed doen ook. Ja toch, niet dan?
* Pakt stickervel...... *

(Uiteraard bedoel ik dit sarcastisch, ik ben er niet zo voor om mensen zo te bestempelen vanwege handicap, lichamelijke afwijking, huidskleur of wat dan ook). Voor mij is een mens een mens.
Er is een verschil tussen het beestje bij zijn naam noemen en iemand bestempelen. Als je gekleurde medemensen 'aap' noemt, beschrijf je ze met een kenmerk dat ze niet hebben. Dat is dus bestempelen. Echter, als je mensen die niet kunnen zien 'blinden' noemt, beschrijf je ze met een kenmerk dat gedeeld wordt door de hele groep. Dat is dus het beestje bij z'n naam noemen.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:05 schreef RaVen6 het volgende:
[..]


Hou je muil en hijs die vette reet van de bank, bolle!
Ja nou je het zegt, me bier is op en ik ga nog effe een buil chips leegbunkeren!!

(Het gaat weer lekker vanavond......... )
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:03 schreef Serellyn het volgende:
[..]


Helemaal mee eens, komt gewoon doordat spierweefsel zwaarder is dan vet. Het probleem alleen is dat mensen hierdoor zichzelf snel te dik vinden omdat ze veel wegen of te hoge BMI hebben terwijl ze super gezond zijn.
Waardoor die mensen minder gaan eten, minder fit worden en dat gaat zo maar door.
BMI is ook het meest debiele verzinsel ooit zo ongeveer, en er wordt helaas zo veel waarde aan gehecht. Het houdt totaal geen rekening met de verhouding spieren/vet, en het houdt ook geen rekening met lichaamsbouw. Er was laatst toch ook een verhaal van zo'n kerel in Duitsland, enorme klerenkast van 125kg maar omdat z'n BMI hoger was dan 25 mocht 'ie niet bij de politie. Debiliteit ten top.
Zelf zou ik voor een BMI van 25 88kg moeten wegen (ik ben 1.88). Echter, omdat ik in mijn schooltijd 7 jaar lang 200km per week heb gefietst heb ik nu behoorlijk forse beenspieren, en ja, dat weegt nogal wat. De enige manier waarop ik nu nog op een BMI van 25 uit kan komen is door Duchenne te ontwikkelen, en ostheoperose.

BMI, de grootste onzin van de laatste 20 jaar.
userIcon
Yeah! Weg met het politiek-correcte gedoe, en op naar de inkoppertjes! Alsof ze dat zelf ook niet weten...
Laten we dan ook:
-negers zwart noemen
-bejaarden oud noemen
-rolstoelgebruikers gehandicapt noemen
-brildragers brilsmurf noemen
enz.
...
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je gekleurde medemensen 'aap' noemt, beschrijf je ze met een kenmerk dat ze niet hebben.
Ach. Dus ze hebben niet allemaal een donkere huidsleur?
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Yeah! Weg met het politiek-correcte gedoe, en op naar de inkoppertjes! Alsof ze dat zelf ook niet weten...
Laten we dan ook:
-negers zwart noemen
-bejaarden oud noemen
-rolstoelgebruikers gehandicapt noemen
-brildragers brilsmurf noemen
enz.
...
Wat is er mis met 'gehandicapt' en 'oud'?
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:20 schreef flipulI het volgende:
[..]

Ach. Dus ze hebben niet allemaal een donkere huidsleur?
Nee, ze zijn niet allemaal (allemaal niet eigenlijk) apen
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

Er is een verschil tussen het beestje bij zijn naam noemen en iemand bestempelen. Als je gekleurde medemensen 'aap' noemt, beschrijf je ze met een kenmerk dat ze niet hebben. Dat is dus bestempelen. Echter, als je mensen die niet kunnen zien 'blinden' noemt, beschrijf je ze met een kenmerk dat gedeeld wordt door de hele groep. Dat is dus het beestje bij z'n naam noemen.
Wat ik dus bedoel, dat je met het bestempelen van iemand echt vreselijk moet uitkijken, iemand kan dik zijn, maar die persoon kan er in sommige gevallen niets aan doen (denk aan een slecht functionerende schildklier of medicijngebruik waarbij je vocht vast gaat houden. Pretnisolon en dat soort van medicamenten).

Ga eens naar België en vraag naar hoe ze een neger noemen? Kom je al snel uit in termen van makaken.
Als je wat biologie gehad hebt, dan weet je al rap dat het over een apensoort gaat.
userIcon
ik vind mensen snel dik. als ik in rotterdam loop zie ik echt veel dikke mensen rondlopen. je ziet het het vaakst bij dames van surinaamse afkomst (en omstreken). daar valt het erg bij op, vooral het onderlichaam dat buiten proporties groeit (ieder zijn eigen smaak, maar niet die van mij) . ook bij vrouwen van arabische afkomst zie je het vaak, maar het valt minder op omdat ze vaak verhullende kleding dragen, terwijl vrouwen van surinaamse/etc afkomst vaak te strakke kleding dragen, in mijn ogen.


ben zelf dit jaar van BMI 28 naar 23 gegaan. alleen door voeding aan te passen. hoop dit jaar nog een BMI van 20 te halen, daarna ga ik beginnen met spier opbouw (en dus weer in BMI omhoog alleen dan niet kwa vet percentage). ben sinds enkele weken begonnen op de sportschool en ga dus nu nog sneller hoop ik
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Yeah! Weg met het politiek-correcte gedoe, en op naar de inkoppertjes! Alsof ze dat zelf ook niet weten...
Laten we dan ook:
-negers zwart noemen
-bejaarden oud noemen
-rolstoelgebruikers gehandicapt noemen
-brildragers brilsmurf noemen
enz.
...
Het was wel met het doel om ze te motiveren zich te verbeteren he.
userIcon
BMI is bagger. Het noemt vrouwen met mooie rondingen en mannen met goed getrainde spieren dik.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:02 schreef 3-2-1-Liftoff het volgende:
[..]

Geen pics...?
Ik plaats geen plaatjes van mezelf, maar ik heb wel een plaatje op internet gevonden van ongeveer mijn lichaam:
ja mijn lichaam heeft ook 2 handen en een hoofd en 2 benen.


bolle moet ik je duwe of moet ik je rolle?
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:25 schreef SilkenTofu het volgende:
[..]

Ik plaats geen plaatjes van mezelf, maar ik heb wel een plaatje op internet gevonden van ongeveer mijn lichaam:
[afbeelding]
tja je moet er van houden. ik zie het graag een stuk slanker, maar als jij er tevreden mee bent is dat goed.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:22 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Wat ik dus bedoel, dat je met het bestempelen van iemand echt vreselijk moet uitkijken, iemand kan dik zijn, maar die persoon kan er in sommige gevallen niets aan doen (denk aan een slecht functionerende schildklier of medicijngebruik waarbij je vocht vast gaat houden. Pretnisolon en dat soort van medicamenten).

Ga eens naar België en vraag naar hoe ze een neger noemen? Kom je al snel uit in termen van makaken.
Als je wat biologie gehad hebt, dan weet je al rap dat het over een apensoort gaat.
Grappig. Ik woon al een jaar in België, maar ik heb ze dat nog nooit horen zeggen. Gewoonlijk worden ze gewoon negers genoemd.
En wat is er mis met iemand met overgewicht dik noemen? Ik kan begrijpen dat ze sommige dingen niet op prijs stellen, zoals 'vreetzak' of 'dikke bolle hapsnoet'. Maar dat zijn ze dan ook niet. Dik zijn ze wel, dus waarom zou je dat ontkennen?
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:25 schreef SilkenTofu het volgende:
[..]

Ik plaats geen plaatjes van mezelf, maar ik heb wel een plaatje op internet gevonden van ongeveer mijn lichaam:
[afbeelding]
Veel mooier dan zo'n mager ding waarbij je steeds bang bent dat ze doormidden breekt.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:27 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]


tja je moet er van houden. ik zie het graag een stuk slanker, maar als jij er tevreden mee bent is dat goed.
Een stuk slanker. Dat lichaam is perfect man, als ze magerder wordt, wordt het zoiets als dit:

SPOILER
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:00 schreef raistlin6 het volgende:
[..]


Jep heb maar even een foto-linkje toegevoegd
Nou, dank je wel....

M'n avondeten is spontaan terug naar buiten gekomen.. En dan vooral om dat pittige, enigszins rode kapsel...
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]


Nou, dank je wel....

M'n avondeten is spontaan terug naar buiten gekomen.. En dan vooral om dat pittige, enigszins rode kapsel...
Die middelste ondertand is ook wel schattig. Laten we het vooral duidelijk benoemen.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:35 schreef DeX090 het volgende:
[..]


Een stuk slanker. Dat lichaam is perfect man, als ze magerder wordt, wordt het zoiets als dit:

SPOILER
ietsjes meer mag wel.
userIcon
Zoals zo vaak: voor sommige mensen werkt dit perfect, voor anderen werkt dit averechts (mensen met weinig zelfvertrouwen bijvoorbeeld).
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:51 schreef Opgefockt het volgende:
Nou, kijk hier ff zelf of JIJ te DIK bent...

http://212.78.187.13/bmi/

Nou, ik ben dus wat te zwaar... BMI van 27.... En wat vind ik er van:
LEKKER BELANGRIJK!
(1.65 en 72 kg, 35 jaar en moeder van 2 kinderen...)
Ik hoop voor je man niet dat dat er allemaal bij is gekomen na die kinderen.
Rolstoelgebruikers zijn toch rolstoelers, een nadere preciezering van de in het oog springende handicap?

Ja, een bejaarde is oud. Een veertiger is niet oud en niet bejaard, maar slechts middelbaar. En ouder is de oudere jongere - een geweldige uitdrukking
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:16 schreef DeX090 het volgende:
[..]


BMI is ook het meest debiele verzinsel ooit zo ongeveer, en er wordt helaas zo veel waarde aan gehecht. Het houdt totaal geen rekening met de verhouding spieren/vet, en het houdt ook geen rekening met lichaamsbouw. Er was laatst toch ook een verhaal van zo'n kerel in Duitsland, enorme klerenkast van 125kg maar omdat z'n BMI hoger was dan 25 mocht 'ie niet bij de politie. Debiliteit ten top.
Zelf zou ik voor een BMI van 25 88kg moeten wegen (ik ben 1.88). Echter, omdat ik in mijn schooltijd 7 jaar lang 200km per week heb gefietst heb ik nu behoorlijk forse beenspieren, en ja, dat weegt nogal wat. De enige manier waarop ik nu nog op een BMI van 25 uit kan komen is door Duchenne te ontwikkelen, en ostheoperose.

BMI, de grootste onzin van de laatste 20 jaar.
Volgens mij wordt je met 'gewone' goede spieren maar een kilo of 5 zwaarder. Ik denk dat het bij jou toch iets anders zou kunnen zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:10 schreef oheng het volgende:
Zoals zo vaak: voor sommige mensen werkt dit perfect, voor anderen werkt dit averechts (mensen met weinig zelfvertrouwen bijvoorbeeld).
Want om het probleem heendraaien is beter voor het zelfvertrouwen? Als je de vinger op het probleem kunt leggen, kun je nog proberen er iets aan te doen. Als je daarentegen niet weet wat er aan de hand is, kun je nog onzekerder worden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:18 schreef Jazoist het volgende:
[..]

Volgens mij wordt je met 'gewone' goede spieren maar een kilo of 5 zwaarder. Ik denk dat het bij jou toch iets anders zou kunnen zijn.
Oh ik zal nu ook zeker niet zeggen dat ik de magerste ben, 4 jaar niet sporten is niet goed voor je lichaam. Maar in 6VWO was ik in topvorm en toen zat ik ook nooit onder de 90kg.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:28 schreef DeX090 het volgende:
[..]


Oh ik zal nu ook zeker niet zeggen dat ik de magerste ben, 4 jaar niet sporten is niet goed voor je lichaam. Maar in 6VWO was ik in topvorm en toen zat ik ook nooit onder de 90kg.
Dat zal dan aan je algemene gestel liggen denk ik. Ik mag blij zijn met mijn eeuwige BMI van 21 geloof ik. Het BMI helpt ook, want mensen lopen anders te zaniken dat ik meer moet eten. En dat is dus niet zo.
userIcon
Dikke mensen zijn vies.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:37 schreef Jazoist het volgende:
Ik mag blij zijn met mijn eeuwige BMI van 21 geloof ik.
Blij zijn met een eeuwig BMI van 21?

Way to go knul
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Blij zijn met een eeuwig BMI van 21?

Way to go knul
Zodra je je kont in een auto parkeert is het finito geloof ik. Maar ik durf te beweren dat ik een van de begeerlijkste mannelijke lichamen heb die er zijn op dit moment. Het blijft een druppel op een gloeiende plaat uiteraard. Maar toch...
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:55 schreef pfaffke het volgende:
[..]


Laten we psychiatrische patiënten gewoon maar weer gekken noemen.
Annorexia-patiënten heten weer gratenbalen.
Negers maar weer nikkers noemen.
Moslims worden ineens geitenneukers.....
En ga zo nog maar even door...
Hoezo, we creëren weer een 'gezellig' Nederland?
Gaat om groot brittanie hoor, maareuhm goed plan eigk.!
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:25 schreef SilkenTofu het volgende:
[..]

Ik plaats geen plaatjes van mezelf, maar ik heb wel een plaatje op internet gevonden van ongeveer mijn lichaam:
[afbeelding]
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:29 schreef laforest het volgende:
[..]
Als Jezus er zo uit had gezien dan was ik denk ik wekelijks naar de kerk gegaan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 02:25 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]


En die BMI meter kan je btw totaal niet serieus nemen.
Ik ben zelf 1.94 en weeg 90kilo. Een BMI van ~24 wat in mijn geval eigenlijk te laag is. (op het gezonds heb ik een BMI van ~28).

Zo'n meter zegt niets. Heeft alles te maken met lichaamsbouw en plaatsing van de diverse soorten vetten onderling.
Diverse soorten vetten ? leg uit.
userIcon
Zou ze ook niet meer doelen op de Engelsen die zich klemvreten aan fish en chips en dan met klachten bij de dokter komen, waarop de dokter zegt: het zou kunnen dat u ietwat zwaar bent, een tikje overgewicht misschien, een fractie zwaarder dan gewenst is.
Waarop ze naar huis gaan en denken ach: een tikkeltje overgewicht, dat moet toch kunnen.

Als de arts gewoon zegt dat ze dik zijn, maakt dat meer indruk.

[ Bericht gewijzigd door mootie op vrijdag 30 juli 2010 @ 03:20 ]
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:44 schreef Knight_Rider het volgende:
Ik weet niet of dit wel de goeie manier is om te zware mensen aan te sporen om te gaan afvallen.

Ik ben zelf (op eigen kracht en zonder hulpmiddelen zoals afslankproducten en dokter/ diëtist) door heel veel fietsen en gezonder te gaan eten 43 kg afgevallen en het enige wat ik nodig had was een mooie, lieve, begripvolle buurvrouw die in mij geloofde en waar ik alles voor zou doen.

Ik zou nu ook nooit weer zo willen zijn zoals ik 27 jaar ben geweest en dat laat ik ook nooit gebeuren!
en hebde ze nu nekeer goed mogen uitwonen?
of was het allemaal voor niks?
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:51 schreef Opgefockt het volgende:
Nou, kijk hier ff zelf of JIJ te DIK bent...

http://212.78.187.13/bmi/

Nou, ik ben dus wat te zwaar... BMI van 27.... En wat vind ik er van:
LEKKER BELANGRIJK!
(1.65 en 72 kg, 35 jaar en moeder van 2 kinderen...)
De BMI is een volkomen idiote en achterhaalde maatstaf. Kom op zeg, je lichaamsgewicht relateren aan je lengte in het kwadraat?? De idioot die dat verzonnen heeft moeten ze voor de rechter slepen.

Er zijn tegenwoordig veel betere meetmethoden dan de BMI.Volgens de BMI zou ik rond de 100kg mogen wegen (ik ben langer dan 2 meter). Iemand van die lengte is met 100kg juist veel te licht, zeker als je van jezelf al een zware bouw hebt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 02:29 schreef Jazoist het volgende:
[..]

Diverse soorten vetten ? leg uit.
Verzadigde en onverzadigde vetten

Tja, ik ben dik, dat weet ik ook van mezelf, dat hoef ik echt niet elke dag van iedereen te horen, daar word ik of depressief van of ik word het zat en sla de eerstvolgende die het zegt op z'n muil.

Advies was om meer te bewegen 'ga meer op de fiets doen'
Hell, ik doe alles op de fiets gezien ik geen rijbewijs heb, m'n werk is middelmatig lichamelijk intensief werk, eet gezond yada yada.

Zit bij mij gewoon in de genen, overgroot ouders waren fors, grootouders (van beide kanten) waren/zijn fors, m'n ouders zijn fors, kon dan ook niet als een spijker geboren worden
Toch liever een BMI van 30 dan dat ik er uitzie zoals zij!
Damn wat een lelijke vrouw!
Zelf ben ik maar een klein beetje over mijn ideale gewicht heen, maar ik jog wel elke dag door het park.

Als nu verschillende mensen zouden zeggen dat ik te dik ben ga ik dus echt niet meer over straat en ga ik me gewoon volproppen met chips
Ik vond de bmi anders wel aardig kloppen, als je groei problems hebt, 2 benen mist etc etc dan zou die maatstaaf wel eens mis kunnen zijn ja..

SilkenTofu : Nice perfecto!
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:59 schreef SilkenTofu het volgende:
Ik heb bmi 27, je mag me dik noemen, maar ik heb amper vet op gevaarlijke plekken zitten.
Ik heb een flinke boezem en ronde heupen, maar een hele slanke taille. Ik ben tevreden, mijn vriend ook.
jaja, en als je bukt om je veters te strikken komt er iemand een zadel over je rug gooien...
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 23:25 schreef SilkenTofu het volgende:
[..]

Ik plaats geen plaatjes van mezelf, maar ik heb wel een plaatje op internet gevonden van ongeveer mijn lichaam:
[afbeelding]
precies mijn smaak!
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:42 schreef roislecxe het volgende:
Dikke mensen zijn vies.
yep , logisch als je niet eens overal bij kan om te wassen
userIcon
Ja dat zal helpen Het helpt wellicht wat meer om ze te confronteren met evt. dodelijke gevolgen van teveel eten.
userIcon
En die meneer heeft er niet aan gedacht dat de mensen met overgewicht ook psychische problemen hebben?


heeft t nog zin om fatty tegen haar te zeggen?
of is dat al te laat
userIcon
Sommige zijn toch gelukkig dat ze vet zijn. Laat ze toch.

100  van 109 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 03/02 'Arts te weinig oog voor alternatief abortus'54
» 31/01 Niet bijbetalen voor tandartsbezoek kind21
» 26/01 Vervanging PIP-implantaten helemaal vergoed26
» 26/01 VGZ: tandarts onaanvaardbaar duurder62


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden