Kern omstreden immigratiewet Arizona verboden

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 29-07-2010 @ 09:43
print 

Een federale rechter in Arizona heeft op het laatste moment de kern van de omstreden anti-illegalenwet van de Amerikaanse staat verboden. De wet is donderdag van kracht geworden, maar zonder de bepalingen waar burgerrechtenactivisten tegen te hoop zijn gelopen. Arizona gaat in beroep tegen de uitspraak, zei de Republikeinse gouverneur Jan Brewer.

De regering van president Barack Obama betuigde zich blij met de uitspraak. Washington wil niet dat zaken als immigratiebeleid door staten zelf worden bepaald. Dat is een taak van de federale regering, is het standpunt.

Rechter Susan Bolton oordeelde dat de meest controversiële bepalingen in de wet voorlopig geen kracht van wet mogen krijgen. Eerst moet worden bepaald of een dergelijke wet wel door een individuele staat mag worden ingevoerd. Ze gaf te kennen dat het standpunt van Washington, dat dat niet mag, een goede kans maakt om door de rechter te worden overgenomen.

Voorlopig geschrapt zijn de bepalingen dat politieagenten verplicht worden mensen zonder identiteitsbewijs te arresteren als zij vermoeden dat het illegale immigranten zijn. Ook opgeschort is de bepaling die illegaal verblijf in Arizona tot een misdrijf maakt. Tot dusverre kregen mensen zonder identiteitspapieren alleen een boete.

Critici zeggen dat de wet ertoe leidt dat Hispanics, de grootste groep immigranten in Arizona, als criminelen worden weggezet. Voorstanders zeggen dat illegalen door de wet gedwongen worden het land vrijwillig te verlaten en dat dat een goede ontwikkeling is.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 03/06 Kanye West boycot Arizona wegens immigratiewet48
» 13/05 Californische steden boycotten Arizona50
» 11/05 VN kritiseert migratiewet Arizona26
» 05/05 Steden in Arizona stemmen om staat aan te klagen20


delen | eKudos nujij

5248 views / 46 reacties
Reacties op dit bericht
46  van 46 reacties op deze pagina. Pagina  1
Ja wat kun je hier nou opzeggen? Gelukkig is het arresteren geschrapt
userIcon
Mooi zo, gelukkig zijn er ook nog verstandige mensen in dat rare land.
userIcon
Hitler zou een traantje van blijdschap laten als hij zou kunnen zien wat de wet inhoud.
userIcon
quote:
Voorlopig geschrapt zijn de bepalingen dat politieagenten verplicht worden mensen zonder identiteitsbewijs te arresteren als zij vermoeden dat het illegale immigranten zijn. Ook opgeschort is de bepaling die illegaal verblijf in Arizona tot een misdrijf maakt. Tot dusverre kregen mensen zonder identiteitspapieren alleen een boete.
Met andere woorden, je mag hier niet zijn zonder geldige papieren maar als dat wel het geval is knijpen we wel een oogje dicht en moet je een paar centjes betalen. Verder ga je maar weer je goddelijke gang.
Lijkt Nederland wel.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 09:52 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Met andere woorden, je mag hier niet zijn zonder geldige papieren maar als dat wel het geval is knijpen we wel een oogje dicht en moet je een paar centjes betalen. Verder ga je maar weer je goddelijke gang.
Lijkt Nederland wel.
Tsja, maar met een wet als "als je er buitenlands uitziet mogen we je arresteren" los je ook niks op.
userIcon
Het is voor Obama puur eigenbelang, aangezien die usurpator in Kenia is geboren. Dat moet onder de pet worden gehouden. Heeft hem het afgelopen jaar al 6 miljoen dollar aan gerechts- en advocaatkosten gekost
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:01 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]


Tsja, maar met een wet als "als je er buitenlands uitziet mogen we je arresteren" los je ook niks op.
Waarom is die identificatieplicht dan? Zodra iemand binnen korte tijd geen papieren kan overleggen is de kans groot dat diegene illegaal is. Zoals Klaasvager zegt, dat maakt het woord illegaal meteen nutteloos.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 09:52 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]


Lijkt Nederland wel.
In Nederland is het wel een misdrijf als je je als [b]ongewenst[b]vreemdeling ophoudt binnen de landsgrenzen.

Misschien een ideetje voor de Amerikanen.
quote:
Voorstanders zeggen dat illegalen door de wet gedwongen worden het land vrijwillig te verlaten en dat dat een goede ontwikkeling is.
Contradictio in terminis. Hoe kun je van vrijwilligheid spreken als er sprake is van dwang?
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:07 schreef Hillbillie het volgende:
Natuurlijk is Obama verheugd met deze uitspraak.Hij en andere politici hebben de stemmen van de Hispanics veel te hard nodig bij de volgende verkiezingen.Dit noemen we nou poltitiek cliëntalisme,men vraagt en wij draaien.
Ik constateer dat jullie zeer rare meningen hebben ontwikkeld sinds ons Geertje enigszins de lakens aan het uitdelen is. Het lijkt of jullie door de hypnose Geertje aan het hallucineren zijn.
Een suggestie: leer eens beetje je eigen mening te vormen zonder dat je 24 uur naar SBS zit te kijken.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 09:52 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]


Lijkt Nederland wel.
Fijn dat je begint te beseffen dat het een `normaal` wereldwijd verschijnsel is. Het heeft dus helemaal niets met Nederland te maken en nog minder met links.
userIcon
Ik ben toch wel benieuwd naar de oplossing van de tegenstanders, hoe zei ,t probleem willen oplossen.
man Karrs (Moderator Frontpage) 29-07-2010 @ 10:50 fotoboek no homepage
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:01 schreef Mr-Mackey het volgende:
Het is voor Obama puur eigenbelang, aangezien die usurpator in Kenia is geboren. Dat moet onder de pet worden gehouden. Heeft hem het afgelopen jaar al 6 miljoen dollar aan gerechts- en advocaatkosten gekost
De wet NIET invoeren moedigt misbruik van het Amerikaanse paradijs aan. Gewoon je lul erin hangen en incasseren maar!
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:42 schreef Tsong-kha-pa-rongba het volgende:
[..]


Ik constateer dat jullie zeer rare meningen hebben ontwikkeld sinds ons Geertje enigszins de lakens aan het uitdelen is. Het lijkt of jullie door de hypnose Geertje aan het hallucineren zijn.
Een suggestie: leer eens beetje je eigen mening te vormen zonder dat je 24 uur naar SBS zit te kijken.
Is je reaktie wel Taliban approved, PvdA'ertje?
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:01 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]


Tsja, maar met een wet als "als je er buitenlands uitziet mogen we je arresteren" los je ook niks op.
Het is "als je er buitenlands uitziet én je kan je niet identificeren, mogen we je arresteren". Dat is niet meer dan normaal. Als je daar legaal bent, moet je gewoon je ID bij je hebben en is er niks aan de hand.

Hoe moet je de illegalen aanpakken als je mensen zonder ID niet mag aanpakken? Hoe wil je dan ooit controleren of iemand illegaal in de staat verblijft? Kunnen we ze dan niet net zo goed legaal noemen en helemaal niets meer eisen? Lijkt me ook niet wenselijk...
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:05 schreef Aka-Zigor het volgende:
[..]

Waarom is die identificatieplicht dan? Zodra iemand binnen korte tijd geen papieren kan overleggen is de kans groot dat diegene illegaal is. Zoals Klaasvager zegt, dat maakt het woord illegaal meteen nutteloos.
Dan heb je mooi geluk als blanke illegaal in Amerika.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:42 schreef Tsong-kha-pa-rongba het volgende:
[..]


Ik constateer dat jullie zeer rare meningen hebben ontwikkeld sinds ons Geertje enigszins de lakens aan het uitdelen is. Het lijkt of jullie door de hypnose Geertje aan het hallucineren zijn.
Een suggestie: leer eens beetje je eigen mening te vormen zonder dat je 24 uur naar SBS zit te kijken.
Wat een vooroordelen en generalisaties toch weer van een Wilders-hater.
En nog hypocriet zijn ook, want owee als Wilders toch met generalisaties aan zou komen zetten, dan is het land te klein.
Maar zelf met generalisaties en vooroordelen aan komen kakken is opeens geen probleem
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:01 schreef Mr-Mackey het volgende:
Het is voor Obama puur eigenbelang, aangezien die usurpator in Kenia is geboren. Dat moet onder de pet worden gehouden. Heeft hem het afgelopen jaar al 6 miljoen dollar aan gerechts- en advocaatkosten gekost
Zelfs al zou dat waar zijn, dan zou het nog rechtvaardigheid zijn, aangezien zijn voorganger, George "Dubya" Bush, alleen maar tot president gebombardeerd kon worden doordat zijn neef en gouverneur van Florida, Jeff "Dumbass" Bush, 150.000 stemmen van zwarte kiezers op onwettige wijze ongelding verklaarde.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:01 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]


Tsja, maar met een wet als "als je er buitenlands uitziet mogen we je arresteren" los je ook niks op.
Als zeer veel mensen die er buitenlands uitzien ook daadwerkelijk illegaal zijn, is dat niet zo gek... Als die wet 2 jaar in werking is, en alle illegalen weg zijn, is ook dat arresteren opgelost.

In Nederland kan je ook worden opgepakt als je geen identiteitsbewijs bij je hebt...
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 11:18 schreef RetepV het volgende:
[..]


Nee, je wordt meegenomen naar het bureau zodat ze kunnen uitzoeken wie je werkelijk bent. En als dat gebeurd is krijg je de administratieve kosten gepresenteerd in de vorm van een boete.
Als ze daar niet achter kunnen komen kun je ook een tijd in hechtenis worden gehouden.
userIcon
Dit is het begin van het uiteenvallen van de VS, De Zuidelijke staten zijn wederom ziek van het politieke gedoe uit Washington..
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:45 schreef zo-is-het het volgende:
[..]


Fijn dat je begint te beseffen dat het een `normaal` wereldwijd verschijnsel is. Het heeft dus helemaal niets met Nederland te maken en nog minder met links.
In Nederland heeft links er ALLES mee te maken
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:59 schreef Tits.or.GTFO het volgende:
[..]


Zelfs al zou dat waar zijn, dan zou het nog rechtvaardigheid zijn, aangezien zijn voorganger, George "Dubya" Bush, alleen maar tot president gebombardeerd kon worden doordat zijn neef en gouverneur van Florida, Jeff "Dumbass" Bush, 150.000 stemmen van zwarte kiezers op onwettige wijze ongelding verklaarde.
Who cares?
George Walker Bush is geboren en getogen Amerikaan.
Obama is een Keniaanse moslim. Zijn oma was er nota bene bij (je weet wel: die oude negerin die door de Saoudi's een compleet verzorgde Hadj heeft gekregen) en heeft dat ook meermaals voor de camera's verklaard.

De Amerikaanse constitutie schrijft voor dat een president op Amerikaanse grond geboren moet zijn. Vandaar ook dat Schwartzenegger nooit voor het presidentschap mag gaan: gouverneur is het hoogst haalbare voor iemand die elders geboren is.

Een legerdokter (met kolonelsrang) heeft in april geweigerd om naar Afghanistan uitgezonden te worden, omdat hij vanmening is dat alle presidentiële orders niet rechtsgeldig zijn, vanwege de Keniaanse geboorte van Obama. Zolang Obama geen officiële actes kan overleggen zal hij geen orders opvoeren. zie HIER.

Daar komt nog bij dat Obama in de vroege jaren '80 Pakistan heeft bezocht. Dat heeft hij zelf meermaals voor de camera's verklaard. Echter: in die tijd mochten Amerikaanse staatsburgers Pakistan niet binnenkomen. De vraag rijst dan natuurlijk op wat voor 'n paspoort de jonge Obama destijds reisde. Ook daarover weigert de usurpator duidelijkheid te verschaffen.

Kortom: Barry Soetoro is weliswaar een Amerikaans staatburger (vanwege de nationaliteit van zijn moeder), maar is een illegale president. Dat houdt ook in dat alle presidentiële besluiten de facto & de jure nietig zijn.
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:07 schreef Hillbillie het volgende:
Natuurlijk is Obama verheugd met deze uitspraak.Hij en andere politici hebben de stemmen van de Hispanics veel te hard nodig bij de volgende verkiezingen.Dit noemen we nou poltitiek cliëntalisme,men vraagt en wij draaien.
Typisch een gevalletje Pvda ??
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 11:48 schreef Mr-Mackey het volgende:
[..]

Who cares?
George Walker Bush is geboren en getogen Amerikaan.
Obama is een Keniaanse moslim. Zijn oma was er nota bene bij (je weet wel: die oude negerin die door de Saoudi's een compleet verzorgde Hadj heeft gekregen) en heeft dat ook meermaals voor de camera's verklaard.

De Amerikaanse constitutie schrijft voor dat een president op Amerikaanse grond geboren moet zijn. Vandaar ook dat Schwartzenegger nooit voor het presidentschap mag gaan: gouverneur is het hoogst haalbare voor iemand die elders geboren is.

Een legerdokter (met kolonelsrang) heeft in april geweigerd om naar Afghanistan uitgezonden te worden, omdat hij vanmening is dat alle presidentiële orders niet rechtsgeldig zijn, vanwege de Keniaanse geboorte van Obama. Zolang Obama geen officiële actes kan overleggen zal hij geen orders opvoeren. zie HIER.

Daar komt nog bij dat Obama in de vroege jaren '80 Pakistan heeft bezocht. Dat heeft hij zelf meermaals voor de camera's verklaard. Echter: in die tijd mochten Amerikaanse staatsburgers Pakistan niet binnenkomen. De vraag rijst dan natuurlijk op wat voor 'n paspoort de jonge Obama destijds reisde. Ook daarover weigert de usurpator duidelijkheid te verschaffen.

Kortom: Barry Soetoro is weliswaar een Amerikaans staatburger (vanwege de nationaliteit van zijn moeder), maar is een illegale president. Dat houdt ook in dat alle presidentiële besluiten de facto & de jure nietig zijn.


Hoevaak moet Obama nog zijn geboortebewijs laten zien?

Achterlijke kneus die je bent.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 11:48 schreef Mr-Mackey het volgende:
Zolang Obama geen officiële actes kan overleggen zal hij geen orders opvoeren.
Je bedoelt, zolang Obama niet voor de 38e keer officiële aktes overlegt, zal hij geen orders uitvoeren?

Levenslang voor die kerel.
Zo ken ik Obama weer. Lekker democratisch gezeik en gezwam. Illegaliteit gedogen door een scherpe wet die het gedonder tegen wil gaan gelijk weer op non-actief te stellen. En zo loopt Arizona verder vol met chicano's die ongewenst zijn. Door deze ongrondwettelijke landverhuizing zullen op het laatst zelfs de honden geen Engels meer begrijpen.

[ Bericht gewijzigd door Hilarius op donderdag 29 juli 2010 @ 13:34 ]
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 09:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Mooi zo, gelukkig zijn er ook nog verstandige mensen in dat rare land.
Klopt, en die blijven weg uit een Nationaal park vanwege illegale criminelen. Nu had men bijna de kans om de bezem er door te halen maar door lokale typetjes van jouw kaliber wordt het een nog grotere bende.
userIcon
Klinkt nogal als een jodenvervolging, het is enkel dat ze geen auschwitz hebben... maar dit nadert het toch wel zeg :/
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 14:18 schreef koffiegast het volgende:
Klinkt nogal als een jodenvervolging, het is enkel dat ze geen auschwitz hebben... maar dit nadert het toch wel zeg :/
Onzin.
Illegale immigranten behoren niet in het land te blijven.
Maar aangezien er vanaf de Federale overheid niks concreets wordt ondernomen voelt deze Staat zich genoodzaakt haar zaakjes dan maar zelf op te knappen.
Iemand moet het natuurlijk doen.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:01 schreef Mr-Mackey het volgende:
Het is voor Obama puur eigenbelang, aangezien die usurpator in Kenia is geboren. Dat moet onder de pet worden gehouden. Heeft hem het afgelopen jaar al 6 miljoen dollar aan gerechts- en advocaatkosten gekost
En jij denkt dat als dat zo was, die slimme rechtse rakkers met veel geld, dit al niet bewezen zouden hebben?!
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:28 schreef pleomousie het volgende:

[..]


Contradictio in terminis. Hoe kun je van vrijwilligheid spreken als er sprake is van dwang?
Dat dus, plus dat het totaal niet werkt. Die mensen zijn niet voor niets illegaal in een ander land. Ze hebben vaak geen keuze.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 15:41 schreef heegenees het volgende:
[..]


Dat dus, plus dat het totaal niet werkt. Die mensen zijn niet voor niets illegaal in een ander land. Ze hebben vaak geen keuze.
Ze hebben geen keuze.
Ga je het nu daar op gooien.

Fijn hoor die Nederlandse mentaliteit van: Laat maar hangen, niet ons probleem.
Illegalen horen daar niet, en in Arizona doen ze daar ten minste wat aan.
Het is niet alsof Obama nou met een gedegen plan komt om dit aan te pakken.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:42 schreef Tsong-kha-pa-rongba het volgende:
[..]


Ik constateer dat jullie zeer rare meningen hebben ontwikkeld sinds ons Geertje enigszins de lakens aan het uitdelen is. Het lijkt of jullie door de hypnose Geertje aan het hallucineren zijn.
Een suggestie: leer eens beetje je eigen mening te vormen zonder dat je 24 uur naar SBS zit te kijken.
't is triest te constateren, maar het lijkt helaas wel waar te zijn. Ik zie steeds extremere uitspraken hier voorbij komen en een hele hoop vinden het allemaal nog doodnormaal ook... Treurig dat de maatschappij al zo ver aan het afglijden is dat afkomst en religie kennelijk belangrijker is dan wie je bent en waar je als je persoon voor staat.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 17:25 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

't is triest te constateren, maar het lijkt helaas wel waar te zijn. Ik zie steeds extremere uitspraken hier voorbij komen en een hele hoop vinden het allemaal nog doodnormaal ook... Treurig dat de maatschappij al zo ver aan het afglijden is dat afkomst en religie kennelijk belangrijker is dan wie je bent en waar je als je persoon voor staat.
Daarom ook geen illegalen in je eigen land.
userIcon
Triest om te zien dat de Federale overheid en een rechter hier tegenstemmen.
Maar daar vanuit Washington geen constructieve voorstellen komen.

Wel dwars liggen, maar niks oplossen:
Obama, change you can believe in
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 15:41 schreef heegenees het volgende:
[..]


Dat dus, plus dat het totaal niet werkt. Die mensen zijn niet voor niets illegaal in een ander land. Ze hebben vaak geen keuze.
Illegaal is illegaal. Het enige waar ik absoluut bezwaar tegen zou hebben is dat een kind zijn of haar tijd als illegaal in Nederland in de gevangenis uitzit. Voor kinderen draagt de maatschappij altijd de eindverantwoordelijkheid, ongeacht hun afkomst of verblijfsstatus. Volwassenen gezond van lijf en leden hebben de plicht om voor zichzelf te zorgen en voor hun kinderen, tenzij ze dat laatste absoluut niet kunnen.
46  van 46 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 03/06 Kanye West boycot Arizona wegens immigratiewet48
» 13/05 Californische steden boycotten Arizona50
» 11/05 VN kritiseert migratiewet Arizona26
» 05/05 Steden in Arizona stemmen om staat aan te klagen20


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden