Iran betaalt voor nieuwe baby's

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 29-07-2010 @ 04:17 - gepost door static
print 

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft woensdag een nieuwe maatregel ingesteld om de bevolkingsgroei te bevorderen. De regering gaat gezinnen betalen voor elk nieuw kind dat ze krijgen en gaat geld storten op de bankrekening van het kind totdat het 18 jaar is. Met de maatregel worden jarenlange pogingen de economie te stimuleren door de bevolkingsgroei te beperken teniet gedaan.

Het plan is onderdeel van een poging van Ahmadinejad de bevolking van Iran te vergroten. Op dit moment heeft het land 75 miljoen inwoners, maar volgens de president kan het land 150 miljoen mensen herbergen. Het programma is in het bijzonder aantrekkelijk voor de lagere inkomens in het land, die de ruggengraat vormden van zijn verkiezingsoverwinning in 2005 en 2009.

De bedoeling is dat de regering elk nieuw kind ongeveer 730 euro geeft bij de geboorte. Vervolgens stort ze elk jaar rond de 70 euro op de rekening. Van de ouders wordt verwacht dat ze ongeveer gelijke bedragen op de rekening storten. Als het kind 20 is kan het het geld gebruiken voor scholing, een trouwerij, gezondheidszorg of een huis. Hoe de regering de maatregel gaat bekostigen is nog onduidelijk; de regering heeft niet eens geld voor eenvoudige infrastructurele projecten.

In de jaren zeventig lanceerde Iran een succesvolle campagne voor gezinsplanning. Het land was toen van mening dat maximaal twee kinderen voldoende was. Na de Islamitische Revolutie in 1979 werd dit beleid teruggedraaid. Tien jaar later werd het echter weer ingevoerd omdat de bevolkingsgroei enorm toenam en de economie instortte.

In de jaren negentig probeerde Iran de bevolkingsgroei te beperken door mannen en vrouwen aan te moedigen goedkope anticonceptiemiddelen te gebruiken. Ook raadde de regering sterilisaties aan. De bevolkingsgroei daalde van 3,9 procent in 1986 naar 1,6 procent in 2006.

Na zijn aantreden als president in 2005 veroorzaakte Ahmadinejad een enorme publieke verontwaardiging toen hij zei dat twee kinderen per gezin te weinig is. Hij riep de Iraanse bevolking op meer kinderen te krijgen.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 11:21 Al-Qaida: Steun opstand in Syrië36
» 11:17 Tibetaanse non (18) zet zichzelf in brand25
» 09:49 Maleisië deporteert profeetbeledigende Saudiër 105
» 07:17 [Upd] Whitney Houston (48) overleden127


delen | eKudos nujij

6816 views / 57 reacties
Reacties op dit bericht
57  van 57 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ja leuk, dus 2130 euro op je 20e. Maar over 20 jaar is het geld door inflatie alléén al maar de helft waard.
wat een randdebiel
userIcon
In my country we have problem....

userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:29 schreef WAHRHEIT het volgende:
In my country we have problem....

Throw the jew down the well.
userIcon
Aah waarom zetten ze daar neit de grenzen open voor oorlogs-migranten.

Hier zijn we in een dalende spiraal en vangen we dat op door immigratie.

Iran pakt ,t anders aan, mja Euroa moet natuurlijk naar de klote hea, das ,t plan.!
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:25 schreef couch_potato het volgende:
Ja leuk, dus 2130 euro op je 20e. Maar over 20 jaar is het geld door inflatie alléén al maar de helft waard.
Nou ja, daar kan je je vraagtekens bij zetten:

quote:
Currently the highest valued legal tender banknote issued by the central bank is 100,000 rials (about U.S. $10 in 2010)
Het is de vraag hoe de inflatie in Iran zich verder zal ontwikkelen.
Slim bedacht door die idioot!

Degenen die hier op ingaan, zullen hem trouw blijven omdat ze dit geld nodig blijven hebben. Zo creëer je een "leger armen" die van deze maatregelen afhankelijk blijven... en een nieuwe generatie die zich zwaar verneukt voelt, wanneer een volgende regime deze mogelijkheden terugdraait.
Hij heeft wel een punt.

Over 30 jaar zullen er amper meer (blanke) Nederlanders meer zijn, maar wel een hoop Iranezen.
dat hebben wij toch ook al kinderbijslag
Ik denk dat geld uit geven per abortus met een maximum van 5 veel beter is...
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 05:45 schreef rabartels het volgende:
dat hebben wij toch ook al kinderbijslag
En studie-financiering. En kindgebonden budget. En de hoogte van de huursubsidie etc.

Maar goed, Iran bashen is een bekende reflex hier.
userIcon
nog meer schaapjes yay
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 06:55 schreef mm1985 het volgende:
nog meer schaapjes yay
Nog meer potentiële chirurgen en super-geleerden i.p.v. stoepzittende klaagfokkers.

Yay.
die is een coupe van de wereld aan het voorbereiden..dit is gewoon een legeruitbreiding voor over 20 jaar
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:23 schreef herbert64 het volgende:
Mogen ze hier ook doen
Kinderbijslag?
userIcon
Juj, er is al een enorm bevolkingsoverschot op deze wereld en dat land gaat het ook nog stimuleren
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:25 schreef couch_potato het volgende:
Ja leuk, dus 2130 euro op je 20e. Maar over 20 jaar is het geld door inflatie alléén al maar de helft waard.
Ooit van rente gehoord, doorgaans is dat hoger dan de inflatie.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:23 schreef herbert64 het volgende:
Mogen ze hier ook doen
Want
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:23 schreef herbert64 het volgende:
Mogen ze hier ook doen
Hier krijg je kinderbijslag.
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 06:08 schreef WT het volgende:
Ik denk dat geld uit geven per abortus met een maximum van 5 veel beter is...
Inderdaad, met een extra bonus bij sterilisatie
userIcon
En over 60 jaar de pensioenleeftijd verhogen naar 150 jaar

Wat een idioot...
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:23 schreef herbert64 het volgende:
Mogen ze hier ook doen
Rot een end op... 16.5 miljoen is ZAT.
userIcon
Over 8 jaar kunnen ze een geweer vasthouden en valt Iran zijn buurlanden binnen. Met de dreiging van een nuke houden ze verder de VS en de VN op afstand. Topidee
userIcon
quote:
Op dit moment heeft het land 75 miljoen inwoners, maar volgens de president kan het land 150 miljoen mensen herbergen.
Klinkt erg verstandig in een stuk gortdroge woestijn
Zodra de olie daar op is (en binnen 50-100 jaar is dat toch echt zo) hebben ze geen cent meer te makken, en overleven ze nooit met zoveel mensen zonder steun uit het buitenland.
userIcon
Dan heeft ie dus over 60 jaar een dijk van een vergrijzingsprobleem. Wat een dildo is het toch ook.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:25 schreef couch_potato het volgende:
Ja leuk, dus 2130 euro op je 20e. Maar over 20 jaar is het geld door inflatie alléén al maar de helft waard.
2520,
userIcon
Dat doet de nederlandse politiek toch al jáááááren ? Een "leger" armen kweken die gegarandeerd op de partij stemmen die het meeste geld weggeeft zonder tegenprestatie.
userIcon
Sure , nog meer mensen , precies wat de aarde nodig heeft :/
userIcon
Prima toch! Als Iran nog 75 miljoen mensen extra kan herbergen, dan kan Europa de grenzen gemakkelijk dichtgooien voor moslim-asielzoekers.
Die zijn hoe dan ook beter uit in een moslimstaat, dus een typisch gevalletje win-win
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 09:52 schreef MSC-Mohsin het volgende:
Inderdaad, en die is in totaal een stuk hoger. De titel is ook ietwat suggestief.
Natuurlijk, is het dan niet de bedoeling dat we alles zo proberen te verdraaien dat we Iran maar kunnen afzeiken?
Zelfs al gaat het om zoiets normaals als kinderbijslag?

Zelfs het openen van een nieuwe school zouden ze op Fok! een terroristenkamp kunnen noemen
userIcon
best wel een slimme manier om soldaten te kweken...
net als nazi duitsland.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:12 schreef DarkAngel58 het volgende:
best wel een slimme manier om soldaten te kweken...
net als nazi duitsland.
Godwin belde, hij wil je stomme vergelijking terug.
"Iranezen zijn nazi's want ze hebben kinderbijslag!!!"
Hoe achterlijk kun je wel niet zijn? Af en toe vraag ik me af wát de fuck ze met die miljarden doen die hier aan onderwijs verloren gaat.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 08:32 schreef Klaasvager het volgende:
Euro is gedaald ten opzichte van de dollar de afgelopen tijd (devaluatie) echter is de inflatie niet hoger dan gebruikelijk.
Inflatie is enorm geweest. Prijs-inflatie viel inderdaad mee maar dat is logisch. In tijden van een crisis gaan de prijzen vaak omlaag omdat bedrijven minder makkelijk hun producten of diensten kunnen slijten.

Dat we toch ondanks de crisis een lichte stijging in prijzen hebben gehad geeft maar weer eens aan hoe enorm de inflatie is geweest.

De waarde van de euro is gedaald door inflatie en het verlies van vertrouwen in de munt. Nu lijkt de munt weer te stijgen maar dat komt vooral doordat de dollar nog zwakker is.

[ Bericht gewijzigd door monddood op donderdag 29 juli 2010 @ 10:37 ]
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:47 schreef plastic_hero het volgende:
Aah waarom zetten ze daar neit de grenzen open voor oorlogs-migranten.

Hier zijn we in een dalende spiraal en vangen we dat op door immigratie.

Iran pakt ,t anders aan, mja Euroa moet natuurlijk naar de klote hea, das ,t plan.!
Of de Palestijnen opnemen, nog een probleem opgelost.
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:23 schreef herbert64 het volgende:
Mogen ze hier ook doen
Ja maar dan alleen bij de Nederlanders, van die geluk zoekers zijn er al zoveel.
We hebben nog wel wat mensen hier die ze gratis en voor niks mogen importeren.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:23 schreef herbert64 het volgende:
Mogen ze hier ook doen
Hebben we geen geld voor. We hebben niet eens genoeg geld voor zorg en onderwijs.
Begint scholing al niet voor de 20e verjaardag?
Hoger opgeleide kinderen is economisch handiger.
Laagopgeleide kinderen, stemvee en goed voor het leger... dit laat zien dat Iran nu echt de weg kwijt is.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 08:39 schreef Flierp het volgende:
Rot een end op... 16.5 miljoen is ZAT.
Ja want we hebben helemaal geen kinderen nodig om later het werk in dit land te gaan doen als wij grijs zijn.

Oh wacht we kunnen natuurlijk beter buitenlanders hierheen halen om hier het werk te gaan doen, dat werkt sociaal gezien zo ongelooflijk goed!
userIcon
Gewoon een vorm van kinderbijslag dus.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:23 schreef herbert64 het volgende:
Mogen ze hier ook doen
Nee.

Als iemand zich wil voortplanten prima, maar niet op mijn kosten.
Valt mee dat die ze niet zelf wilt verwekken, verwerpelijk figuur dat het is.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 12:09 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Nee.

Als iemand zich wil voortplanten prima, maar niet op mijn kosten.
Wie gaat jouw AOW betalen dan? Of jou verzorgen in het verzorgingstehuis?

Trouwens, je betaalt al voor de koters van een ander: kinderbijslag, kindgebonden budget, onderwijs, etc.
userIcon
Hebben ze daar alleen maar oude baby's dan ?
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 12:09 schreef Disavowed het volgende:
Nee.

Als iemand zich wil voortplanten prima, maar niet op mijn kosten.


Het geld van de belastingen gaat al naar andermans kinderen, het geld gaat zelfs naar andere volwassenen.
Ik zou dus maar snel emigreren.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 13:05 schreef sangdrax het volgende:
[..]

Wie gaat jouw AOW betalen dan? Of jou verzorgen in het verzorgingstehuis?

Trouwens, je betaalt al voor de koters van een ander: kinderbijslag, kindgebonden budget, onderwijs, etc.
Drog redenen.
AOW moet sowieso op de helling. Het idee van zulke grote inkomenssolidariteit tussen de generaties is te belachelijk voor woorden.
Inkomens solidariteit zou alleen binnen de generaties moeten gelden voor zuilke basis voorzieningen. Daarmee had je de vergroening van de jaren 50/60 makkelijk kunnen opvangen.

Dat een kind in de toekomst misschien wel in een bejaarden tehuis gaat werken is nog geen reden om het krijgen van kinderen te subsidiëren. Misschien wordt het wel tasjesdief en gaat het specifiek bejaarden overvallen. Is dat dan een reden om de kinderbijslag af te schaffen? Lijkt me niet.
En weer een post verwijderd omdat iemand te stom is om een titel in 1x goed in te typen...

Wat is dat voor censuur?????
En weer een post verwijderd omdat iemand te stom is om een titel in 1x goed in te typen...

Wat is dat voor censuur?????

(wellicht moet ik alles gewoon 3x posten)
En weer een post verwijderd omdat iemand te stom is om een titel in 1x goed in te typen...

Wat is dat voor censuur?????

(hier de derde dan)
57  van 57 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 11:21 Al-Qaida: Steun opstand in Syrië36
» 11:17 Tibetaanse non (18) zet zichzelf in brand25
» 09:49 Maleisië deporteert profeetbeledigende Saudiër 105
» 07:17 [Upd] Whitney Houston (48) overleden127


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden