Geen beroep in zaak Laura Dekker

Nederland • Geschreven door Novum op 28-07-2010 @ 17:10
print 

De Raad voor de Kinderbescherming gaat niet in beroep tegen de uitspraak over het 14-jarige zeilmeisje Laura Dekker. Dat meldt een woordvoerder woensdag. De raad wil geen nieuwe procedures starten en hoopt daarmee helderheid te bieden.

De rechtbank in Middelburg oordeelde dinsdag dat het 14-jarige zeilmeisje niet langer onder toezicht van Bureau Jeugdzorg hoeft te staan. Bureau Jeugdzorg had daarvoor al aangegeven te vinden dat de 'sociaal-emotionele en identiteitsontwikkeling' van Laura niet langer wordt bedreigd, maar de Raad voor de Kinderbescherming was het hier niet mee eens en had om een verlenging van het toezicht met twaalf maanden gevraagd.

De raad stelde onder meer het onverantwoord te vinden iemand met Laura's leeftijd alleen de wereld rond te laten zeilen. "De rechtbank deelt onze zorgen, maar wijst tegelijk ook op de taak van de ouders om zo'n beslissing te nemen voor hun kind. Wat ons betreft is er voldoende aandacht geweest voor Laura. Ze is inmiddels een jaar ouder, ze heeft een andere boot en er zijn betere voorwaarden voor haar reis. Het heeft veel opgeleverd."

Dekker maakte vorig jaar haar wens bekend als jongste ooit een solozeiltocht rond de wereld te maken, maar de rechter stak daar een stokje voor. De reis zou onveilig zijn en slecht voor haar ontwikkeling. Sinds vorig jaar juli stond ze daarom onder toezicht van Bureau Jeugdzorg. Doordat het toezicht nu is opgeheven, is het weer aan de ouders van Laura om te beslissen of zij haar reis mag maken.

Dinsdag maakte Laura na de uitspraak bekend binnen twee weken te vertrekken.

Geen beroep in zaak Laura Dekker
Geen beroep in zaak Laura Dekker (Foto: Novum)

Bron: Novum


Lees ook:

» 28/07 Zeilmeisje neemt toeristische route104
» 27/07 Is Laura Dekker klaar voor een solozeiltocht rond de wereld?77
» 27/07 Rechter: zeilmeisje mag vertrekken216
» 20/07 Instanties oneens over toezicht op zeilmeisje40


delen | eKudos nujij

3631 views / 47 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 47 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Lekker ding, ik ga me maar eens bij de Somalische piratenbrigade voegen
Ik hoop oprecht(ondanks dat de berichtgevingen over dit meisje mij ook langzamerhand de strot uitkomen)dat ze de tijd van haar leven heeft op die zeilboot en dat ze heelhuids weer terug keert in Nederland.Zou ik ook meteen die zure smoelen eens willen zien van die zogenaamde ''kinderbescherming'' en ''jeugdzorgers''.
Of dat de boot perongeluk wordt aangevallen door een Walvis zoals gisteren
userIcon
En nu opgerot met de dramaqueen met autistische trekjes.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:27 schreef ThunderBitch het volgende:
En nu opgerot met de dramaqueen met autistische trekjes.
Zij is hier niet de dramaqueen, das de pers die van elke laura scheet voorpagina nieuws maakt.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:31 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]

Zij is hier niet de dramaqueen, das de pers die van elke laura scheet voorpagina nieuws maakt.
Dat is de kinderbescherming die de publiciteit rond een jong meisje dat rond de wereld wil zeilen gebruikt om zelf in de aandacht te komen.
userIcon
Haha ja want een jaar tijd maakt erg veel verschil bij een minderjarig meisje dat amper in de puberteit is. Wat een aanfluiting weer. Met andere woorden, als je maar lastig genoeg doet en alle medewerking weigert kan bureau jeugdzorg niets meer doen. Zeer slechte zaak.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:31 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]

Zij is hier niet de dramaqueen, das de pers die van elke laura scheet voorpagina nieuws maakt.
Ach, wat kan het me eigenlijk ook schelen. Er zijn belangrijkere dingen aan de orde. Ze gaat maar, eigenwijs mormel, als ze het redt, mooi, zoniet, eigen schuld. Ze gaat in ieder geval niet roemloos ten onder. We zullen het ook wel lezen.
Tja zelf vind ik het onverstandig dat een 14 jarige een wereld reis van 2 jaar gaat maken, zeker met de piraten die er tegenwoordig zijn maar of je nu als meisje van 14 of van 18 gegijzeld wordt maakt ook geen verschil.
Wel vind ik het belachelijk dat ze op deze manier niet de 100% leerplicht krijgt die ze hoort te krijgen.

Wat betreft de Kinderbescherming ach opzouten met die lui, een verwend nest van 13 aka Laura wilt gaan zeilen en dat mag niet maar als een 1 of andere mongool ze baby dumpt bij het vuil worden de ouders getraceerd en krijgen ze het kind gewoon weer terug.

Ik vind haar tevens een kind dat teveel aandacht zoekt maar ja dat doen de meeste kinderen, ik wens haar een behouden vaart toe maar verstandig vind ik het van de ouders niet dat ze hun kind van 14 dit willen laten doen maar tja das mij mening.

Tevens denk ik zelf dat we binnen een maand hier een bericht zien staan met laura zit met pech op zee of over 6 maanden laura ontvoerd, we wachten het maar af.
Een 14 jarig meisje als ouder zijnde alleen de wereld over laten gaan? Omdat ze zo goed kan zeilen.. En hoe gaat ze zich weren tegen al die idioten die ze tegenkomt? Je faalt keihard als ouder.. Waarom mag ze ook een jaar weg van school, ze heeft gewoon leerplicht. Ze moet tijdens d'r tocht aan school werken, niemand die haar kan dwingen als ze eenmaal op weg is. Dus ze kan het gewoon laten..

Binnen no-time verkracht en op de bodem van een oceaan, terecht.
userIcon
Dus Laura mag definitief tienertoeren met der bootje. Have fun.
userIcon
Ze komt zwanger terug van een Somalier.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:51 schreef Justevo het volgende:
Een 14 jarig meisje als ouder zijnde alleen de wereld over laten gaan? Omdat ze zo goed kan zeilen.. En hoe gaat ze zich weren tegen al die idioten die ze tegenkomt? Je faalt keihard als ouder..

Binnen notime verkracht en op de bodem van een oceaan.
we hebben het over de oceaan, niet over Gouda
userIcon
Nu ff afwachten op een 10-jarig meisje dat de wereld wil rondzeilen. Of een 8-jarige die met een zelfgebouwde duikboot onder de ijskap van de Noordpool wil varen....
Wat een nieuws zeg, heeft Nederland.. chapeau!

Laat haar lekker gaan, en hopelijk komt ze niet meer terug. En ergens wens ik haar iets toe, dat zal de ouders en Jeugdzorg leren een fucking 14-jarige kind alleen te laten reizen.

Tot nooooooit meeer zieeenss!
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:59 schreef HerrBlitzwing het volgende:
[..]
Dat is ze wel, want ze kwam een jaar geleden zelf met het nieuws naar buiten in het AD. Als ze dat niet gedaan had, dan was ze waarschijnlijk al lang vertrokken.
Zozo, dus iedereen die iets opmerkelijks van plan is en met dat plan in het nieuws komt is een aandachtshoer of drama queen?

Nee, dan ben je gewoon iemand die iets opmerkelijks van plan is - en een kenmerk van opmerkelijke zaken is vreemd genoeg dat ze meestal ook opgemerkt worden.
userIcon
Onverantwoord om een 14 jarige alleen rond de wereld te laten reizen. En daarbij, je moet eens proberen een dag extra vrij te nemen van de school van je kinderen, boetes als gevolg. Gewoon lekker doorleren e.d. tot je 18e, en daarna mag je doen wat je wilt.

Wat als ze straks door somalische piraten wordt "gepakt", hoppa, weer boten ernaartoe, en een levenslange psychische behandeling waar we allemaal voor mogen opdraaien.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:15 schreef Funksoldier het volgende:
Wat als ze straks door somalische piraten wordt "gepakt", hoppa, weer boten ernaartoe, en een levenslange psychische behandeling waar we allemaal voor mogen opdraaien.
Hoogstwaarschijnlijk neemt ze de route om Zuid-Afrika, dus komt ze helemaal niet in de buurt van Somalische piraten.
Er zijn veel landen waar 14 jarige meisjes en jonger prostitueren of oorlog voeren etc.
Ziekelijk betuttelend Holland!
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:19 schreef ZOA het volgende:
Er zijn veel landen waar 14 jarige meisjes en jonger prostitueren of oorlog voeren etc.
Ziekelijk betuttelend Holland!
Ja, ze kunnen zich natuurlijk ook laten prostitueren. Gelukkig mag dat niet.
man mouthman (Redactie Frontpage) 28-07-2010 @ 18:31 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:21 schreef alexandra44 het volgende:
Ik hoop oprecht(ondanks dat de berichtgevingen over dit meisje mij ook langzamerhand de strot uitkomen)dat ze de tijd van haar leven heeft op die zeilboot en dat ze heelhuids weer terug keert in Nederland.Zou ik ook meteen die zure smoelen eens willen zien van die zogenaamde ''kinderbescherming'' en ''jeugdzorgers''.
Ik hoop dat ze het haalt. Als ze het niet haalt door overlijden of ziekte, hoop dat ze even goed verhaal gaan halen bij pa...

Prima dat er instanties zijn die over onze kinderen waken.....dat het soms anders moet of kan, uiteraard. Maar dat betekend natuurlijk niet dat deze instanties er niet moeten zijn.
userIcon
Daaaaag Lauraaaaa en blijf weg!
userIcon
Succes! Maak waar wat half debiel Nederland alleen maar van kan dromen.
Elke keer als Laura hoor of zie dan wordt ik blij, alleen niet van deze Laura..
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:40 schreef m0m0 het volgende:
Succes! Maak waar wat half debiel Nederland alleen maar van kan dromen.
Misschien ben je idd debiel wanneer je hiervan droomt
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:40 schreef m0m0 het volgende:
Succes! Maak waar wat half debiel Nederland alleen maar van kan dromen.
En als ze dan na een week al verdrinkt oid???? Eigenlijk moet er gewoon iets ergs gebeuren, anders zitten ouders en ook nog jongere kinderen zometeen dit soort plannen te maken als ze 8 zijn!!!!
userIcon
Waarom heb je nou een Raad voor de Kinderbescherming en een Jeugdzorg die beide hetzelfde werk doen? Dit lijkt mij nodelozen verspilling van subsidiegeld te zijn.
userIcon
Haar naam is Laura.......een hele lieve meid
userIcon
Dit meisje is duidelijk schuldig aan het hoofd boven het maaiveld uitsteken!!

Dit moet streng gesanctioneerd worden voor anderen ook op ideeën komen!!

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 19:15 schreef pfaffke het volgende:
Haar naam is Laura.......een hele lieve meid
Voor elke Somalier, haar k** gespreidt?
userIcon
Welke straf kunnen deze ouders eigenlijk krijgen voor een dergelijke verwaarlozing van de ouderlijke taken voor dit vreselijke kind ? Is daar jurisprudentie over ?
userIcon
Nee mensen, Laura heeft geen gave voor het zeilen.

Ze mag alleen dit doen omdat ze ;

a. rijke ouders heeft en
b. ze snotverwaand is.

En nu opzouten met dat Laura geval.
Nou klaar met dat mens. Einde verhaal ... of toch niet:
Mogelijke toekomst:

A Ze heb het gehaald, slotje!
B Ze verdrinkt in een storm, ouders depri en in de bak voor nalatigheid en onverantwoord ouderschap.

Hoe dan ook... doei veel plezier op de zee met je DS want voor de rest is er geen kut aan voor een 15 jarige op zee te kloten en laat ons met rust!
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 20:33 schreef theoenthea het volgende:
[..]


Waarom, school brengt juist vaak meer schade toe aan kinderen dan dat ze er iets leren.
Van het opsluiten van 30 pubers met allemaal gierende hormonen in 1 klaslokaal wordt een kind psychisch echt niet gezonder.

Er zijn genoeg landen waar ouders hun kinderen thuis mogen scholen. Gelukkig maar.
Lol, ja zoals in Amerika, en wat worden ze daar slim van de thuis studie.. lees het sarcasme...
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 20:29 schreef theoenthea het volgende:
[..]


Tja liever in een rijtjeshuis zitten, geen fuck mee te maken en dus meer dood dan levend te zijn.
Liever een doodsaai leven dan een leven met een passie.

Sommige mensen zijn bang om dood te gaan.
Sommige mensen zijn bang om nooit geleefd te hebben.
Wie zegt dat ?
Dus het is of zeilen of een saai leven ?
Wat zal jij een saai leven hebben , tenzij je toevallig een zeilboot hebt
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 20:42 schreef theoenthea het volgende:
[..]


I doelde op alle landen om NL heen. België Frankrijk etc.
En ja die kinderen worden meestal niet als religieus fanaten opgevoed, maar gewoon in een wereld waar de verhouding tussen het aantal kinderen en het aantal volwassenen een beetje in balans is.


Er wordt dan opeens niet meer gepest, niemand wordt onder druk gezet om populair te zijn, er is minder geweld en meer aandacht en studie. (ik zeg trouwens niet dat dit voor alle kinderen zou werken)
Wat een onzin verkondig je hierz niet normaal..
userIcon
Iedere instantie heeft zijn deel gemeenschapsgeld weer binnen. Zand erover...
....die zien we nooit meer ....teruuuug ....
47  van 47 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 28/07 Zeilmeisje neemt toeristische route104
» 27/07 Is Laura Dekker klaar voor een solozeiltocht rond de wereld?77
» 27/07 Rechter: zeilmeisje mag vertrekken216
» 20/07 Instanties oneens over toezicht op zeilmeisje40


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden