Nederlanders overleden bij ongelukken in Frankrijk

Nederland • Geschreven door Novum op 28-07-2010 @ 13:05 - gepost door Thom Puiman (Juicyhil)
print 

Bij twee incidenten in Frankrijk zijn Nederlanders omgekomen. In het noorden bij Maubeuge stierf dinsdag een 45-jarige Nederlander na een noodlottige parachutesprong. In de Dordogne kwam afgelopen weekeinde een vijftiger om het leven doordat hij zichzelf per ongeluk met een jachtgeweer neerschoot, melden Franse media.

De amateurparachutist kwam tijdens de landing met zijn hoofd op de grond terecht en overleed in de ambulance op weg naar een ziekenhuis. Mogelijk is hij tijdens de sprong bij Vieux-Reng, die verder goed verliep, onwel geworden. De omstandigheden van het ongeluk moeten nog worden onderzocht.

Bij het ongeval in Jumilhac-le-Grand in de Dordogne zat de Nederlander in zijn vakantiehuis achter een muis aan met het geweer. Toen hij het dier ermee wilde slaan ging het wapen af en werd de man in zijn buik geraakt. Hulp van ambulancepersoneel mocht niet meer baten.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken kon niet direct informatie geven over de ongevallen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 24/07 Frankrijk klaagt ETA-leden aan voor moord4
» 15/07 Anelka: "Frankrijk was tijdbom op WK"0
» 26/06 Hoge maffiosi gepakt in Frankrijk14
» 24/06 Staking tegen later pensioen in Frankrijk44


delen | eKudos nujij

12339 views / 62 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 62 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Achter een muis aan met een geweer? Klinkt als een geniale man.
schiet dat beest dan kapot, ipv slaan.
userIcon
Ik geloof dat Darwin belde omdat iemand een prijs heeft gewonnen
userIcon
"jager eindelijk bestraft"
userIcon
quote:
De amateurparachutist kwam tijdens de landing met zijn hoofd op de grond terecht
logisch ... anders brak hij zijn enkels

maar RIP aan beide
userIcon
sukkel die met een geweer gaat slaan. Dan vraag je er om
userIcon
Het is triest, maar: 1 Million Ways 2 Die, Choose 1
userIcon
Wat zal die muis gelachen hebben Wat 'n ongelofelijke sukkel, met de kolf van 'n doorgeladen geweer 'n muis proberen dood te meppen! Is het geen zelfmoord, aangezien die tandarts was? (die schijnen nogal suïcidaal te zijn...)
man Bart (Public Relations) 28-07-2010 @ 13:18 fotoboek homepage
userIcon
OMG, een muis slaan met een doorgeladen geweer .
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:18 schreef Bart het volgende:
OMG, een muis slaan met een doorgeladen geweer .
Duidelijk een nominatie voor de Darwin Awards!
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Dierenextremisten

Jagen is gewoon natuurlijk.
ja, natuurlijk als je het met een speer en je blote handen doet.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Dierenextremisten

Jagen is gewoon natuurlijk.

Heerlijk zo'n dagje 'een met de natuur' gaan jagen jij versus de vis, urenlang turen in het water, met je blote handen toeslaan op het juiste moment, schrammen en wonden over je hele lichaam maar jij hebt hem verslagen! Eindelijk eten!

http://www.youtube.com/watch?v=kg4bcaIXKHU
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:09 schreef Morthill het volgende:
Ik geloof dat Darwin belde omdat iemand een prijs heeft gewonnen
Gezien de leeftijden van de "slachtoffers", hebben ze zich mogelijk al voortgeplant.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Dierenextremisten

Jagen is gewoon natuurlijk.
Je vergeet de jachtsport.

We hebben veehouderijen om ons van vlees te voorzien dus ''natuurlijk'' is niet meer echt van toepassing.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:29 schreef KingKai het volgende:
[..]
Gezien de leeftijden van de "slachtoffers", hebben ze zich mogelijk al voortgeplant.
Tjah, helaas zijn failures ook voorzien van genitaliën.
Grapje van onze schepper?
userIcon
Was op zich niet een bepaald domme man, althans lijkt me niet als tandarts: Zie hier voor meer info over de man met het wapen en de muis:
http://tinyurl.com/26gog7b

quote:
E. Alblasserdam - (...)Het ging om relmuizen, dit zijn beesten met de grootte van een kleine eekhoorn. Toen het beest na het schot niet dood bleek te zijn wilde hij het de genadeklap geven. Toen de kolf op de grond kwam ging het geweer af omdat de beveiligingspin niet meer bleek te werken. Een tragisch ongeval dus en wellicht had hij het anders moeten aanpakken(...)
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:35 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Jagen=jagen

Al jaag je met een bazooka, wat me trouwens wel super lijkt.
Zie een paar posts boven je

Maar is wel een verschil in in je eentje op jacht gaan op een specifiek dier of met 20 schepen met netten van een paar kilomter de zee leeg te schrapen terwijl je zelf al moe achter het roer zit omdat het vrij vermoeiend was die knop van de automatische piloot in te drukken.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:29 schreef KingKai het volgende:
[..]
Gezien de leeftijden van de "slachtoffers", hebben ze zich mogelijk al voortgeplant.
Ik krijg ineens een idee voor een real life soap. 24/7 de kinderen van deze personen volgen en de kijkers laten gokken via sms op welke dag ze zichzelf uit de genenpoel verwijderen.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:44 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Dus jagen met een bazooka is in jouw ogen natuurlijk.
Wil je dan nu ook mijn tweede vraag beantwoorden over jouw definitie van natuurlijk?

Ho!
Denk eraan ''wie'' je ''wat'' vraagt.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Dierenextremisten

Jagen is gewoon natuurlijk.
Je in je kont laten nemen ook.
Waar het om gaat is of een handeling juist is of niet.
Het leed van het dier is zo voorbij, en ook ons leven eindigt ongeveer zo.
Je bouwt dus alleen slecht Karma op. dat is dan weer lekker voor je volgende leven.
Zoals een oud Tibetaaans gezegde luidt:
Na het sterven hebben jagers en vissers het bijzonder lastig.
Verder niet belangrijk.
Dood maar lekker.
Je kan ook atheïst zijn, en dan denk je dat het niets uitmaakt, en toen werd je wakker.
Of moslim en dan denk je misschien dat doden niet zo erg is, maar dan vergis je je want je toekomst ligt namelijk in je eigen hand en niet in die van god of Allah, welke dezelfde zijn, en ook niet in die van Boeddha.
Eigen verantwoordelijkheid graag. dan pas wordt je een dapper man.
Denk toch niet aub, dat natuurlijk synoniem is voor goed.
Af en toe iemand vermoorden is echt ook natuurlijk, en je zo verrijken dat je andere mensen in slavernij laat leven en misschien wel martelt is ook natuurlijk. wat een kutcriterium zeg.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:50 schreef Zalwelstomzijn het volgende:
[..]
Je in je kont laten nemen ook.
Waar het om gaat is of een handeling juist is of niet.
Het leed van het dier is zo voorbij, en ook ons leven eindigt ongeveer zo.
Je bouwt dus alleen slecht Karma op. dat is dan weer lekker voor je volgende leven.
Zoals een oud Tibetaaans gezegde luidt:
Na het sterven hebben jagers en vissers het bijzonder lastig.
Verder niet belangrijk.
Dood maar lekker.
Je kan ook atheïst zijn, en dan denk je dat het niets uitmaakt, en toen werd je wakker.
Of moslim en dan denk je misschien dat doden niet zo erg is, maar dan vergis je je want je toekomst ligt namelijk in je eigen hand en niet in die van god of Allah, welke dezelfde zijn, en ook niet in die van Boeddha.
Eigen verantwoordelijkheid graag. dan pas wordt je een dapper man.
Zijn er open dagen van de psychiatrie vandaag ofzo? Een hele hoop gedrogeerde posts hier op Fok.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:44 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Dus jagen met een bazooka is in jouw ogen natuurlijk.
Wil je dan nu ook mijn tweede vraag beantwoorden over jouw definitie van natuurlijk?
tuurlijk is dat natuurlijk. Wij zijn gewoon een slimme diersoort die instrumenten maakt. Er zijn meer dieren die stenen gebruiken. Wij ook, alleen we slingeren ze weg met een bazooka.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:33 schreef DrBrooks het volgende:
Was op zich niet een bepaald domme man, althans lijkt me niet als tandarts: Zie hier voor meer info over de man met het wapen en de muis:
http://tinyurl.com/26gog7b


[..]
Een opleiding volgen maakt te slim op een bepaald gebied, hij had beter een cursus/les omgaan met wapens kunnen volgen.

Toch een hele erg kansloos hoor... schiet dat beest toch gewoon dood. Het is niet dat hij de kogels (en/of schietlessen) niet kan betalen.
Heeft de muis het ook overleefd?
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:08 schreef b00nke het volgende:
Achter een muis aan met een geweer? Klinkt als een geniale man.
Haha, sorry, wat een verhaal.
quote:
Zijn er open dagen van de psychiatrie vandaag ofzo? Een hele hoop gedrogeerde posts hier op Fok.
Boven de gebrekkige inzichten in de werking van de geest die bij psychiatrie horen staat het hoogste onderricht, hier kan je leren hoe belangrijk motivatie en de juistheid van handelingen zijn. wil je dit niet leren, dan stel ik voor dat je als onwetende jezelf blijft vervuilen, mij uitlacht, en misschien wel drugs gaat of blijft gebruiken.
Denk je soms dat een universiteit een hoge opleiding is? Grmppff
Beterhigh is trouwens niet zo'n slimme nickname
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:09 schreef Morthill het volgende:
Ik geloof dat Darwin belde omdat iemand een prijs heeft gewonnen
Wie van de twee denk je? Ik denk dat ze allebei al kids hebben, en dus de genenpoel al verder vervuild hebben, en dus niet meer in aanmerking komen. Leer de regels van de Darwin Award toch eens...
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:20 schreef l3laster het volgende:
[..]


Duidelijk een nominatie voor de Darwin Awards!
Grote kans van niet... maar de kinderen hebben zeer waarschijnlijk aanleg... dus misschien maken zij nog een kans.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 14:11 schreef Zalwelstomzijn het volgende:
[..]

Boven de gebrekkige inzichten in de werking van de geest die bij psychiatrie horen staat het hoogste onderricht, hier kan je leren hoe belangrijk motivatie en de juistheid van handelingen zijn. wil je dit niet leren, dan stel ik voor dat je als onwetende jezelf blijft vervuilen, mij uitlacht, en misschien wel drugs gaat of blijft gebruiken.
Denk je soms dat een universiteit een hoge opleiding is? Grmppff
De naam van de poster zei me al genoeg.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Ach gut! een post van me verwijderd? Was ik te grof?

Huilies
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 14:28 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
[..]


De naam van de poster zei me al genoeg.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Ach gut! een post van me verwijderd? Was ik te grof?

Huilies
Blijf maar lekker in de groep hoor, dat moet je ook doen als je te bang bent om na te denken.
En idd de gemiddelde Nederlander vindt me stom. Zegt alleen niet alles.
Maakt niet uit.
Was je grof tegen mij? dan dank je alsnog. snap jij toch niet haha
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 14:04 schreef hoatzin het volgende:
[..]


tuurlijk is dat natuurlijk. Wij zijn gewoon een slimme diersoort die instrumenten maakt. Er zijn meer dieren die stenen gebruiken. Wij ook, alleen we slingeren ze weg met een bazooka.
Een slimmere diersoort? Ik geloof dat je intellect met sadisme verward. Vooral als je op dieren gaat knallen met een bazooka. Dat kun je alleen maar doen als je zoiets ''leuk'' vind. Dat heeft niets met natuur te maken.
Daarnaast is een bazooka een wapen, ontwikkeld als draagbaar anti-pantser/bunker geschut en geen jachtwapen.

Jachtsport is niet natuurlijk. Dat is net als stierenvechten gewoon traditioneel sadisme.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 14:34 schreef Zalwelstomzijn het volgende:
[..]

Blijf maar lekker in de groep hoor, dat moet je ook doen als je te bang bent om na te denken.
En idd de gemiddelde Nederlander vindt me stom. Zegt alleen niet alles.
Maakt niet uit.
Was je grof tegen mij? dan dank je alsnog. snap jij toch niet haha
Ahum.

Ik had het niet over jou. Maar over de naam van de poster waarop jij reageerde.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 14:35 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
[..]

Jachtsport is niet natuurlijk. Dat is net als stierenvechten gewoon traditioneel sadisme.
Jacht is geen sport, jacht is een manier waarop populaties in bedwang kunnen worden gehouden. Ik snap ook nog steeds niet waarom jagen op mensen niet mag, want wij gedragen ons als ongedierte, maar er zijn niet een paar olifanten die eens rustig denken 'Laten we eens een paar miljoen mensen doodstampen, daar komen er anders te veel van.' En iemand moet het doen, dus volgens mij zou er ook gewoon een jachtseizoen op mensen moeten komen. Waarbij het natuurlijk verboden is om zwangere vrouwen en kinderen overhoop te schieten...
-edit-

Overbodig door edit van andere poster...
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 14:35 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
[..]


Een slimmere diersoort? Ik geloof dat je intellect met sadisme verward. Vooral als je op dieren gaat knallen met een bazooka. Dat kun je alleen maar doen als je zoiets ''leuk'' vind. Dat heeft niets met natuur te maken.
Daarnaast is een bazooka een wapen, ontwikkeld als draagbaar anti-pantser/bunker geschut en geen jachtwapen.

Jachtsport is niet natuurlijk. Dat is net als stierenvechten gewoon traditioneel sadisme.
Als je een bazooka in elkaar kunt sleutelen wijst dat imho op enige intelligentie. En nee, daar ga je niet mee op dieren jagen.

jachtsport niet natuurlijk? Dat valt te bezien. Met jachtsport bedoel je jacht "voor de fun" neem ik aan. Ik ben daar ook geen voorstander van maar begrijpen doe ik het wel. Het is ook natuurlijk, jagen en spel kunnen samengaan. Een kat "speelt" ook met zijn prooi. Niet leuk om te zien voor mensen, maar blijkbaar noodzakelijk/natuurlijk. Een kat "speelt" ook met nepprooien, zoals een balletje.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 14:41 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]


Kijk eens in de spiegel? Gaf ik je ergens ongelijk? Nee! Dus?

Ik heb het over het eeuwige excuus dat je het meest hoort als het over de jacht gaat. En dat zette ik in contrast naar vormen van ongedierte, zoals wij, de mensheid.
My bad.
algoed.. ge-edit.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 14:41 schreef hoatzin het volgende:
[..]


Als je een bazooka in elkaar kunt sleutelen wijst dat imho op enige intelligentie. En nee, daar ga je niet mee op dieren jagen.

jachtsport niet natuurlijk? Dat valt te bezien. Met jachtsport bedoel je jacht "voor de fun" neem ik aan. Ik ben daar ook geen voorstander van maar begrijpen doe ik het wel. Het is ook natuurlijk, jagen en spel kunnen samengaan. Een kat "speelt" ook met zijn prooi. Niet leuk om te zien voor mensen, maar blijkbaar noodzakelijk/natuurlijk. Een kat "speelt" ook met nepprooien, zoals een balletje.
Een mens met een kat vergelijken is onzin.
Wij maken bewust de keuze om zoiets voor de fun te doen. Een kat niet. Die weet niet beter. Wij wel.
Naast dieren doen we dat overigns onder elkaar ook, voor tal van redenen. We hebben er zelfs een sport van gemaakt om de beste reden daarvoor te bedenken, kijk maar naar religie en het buitenland beleid van de VS bijvoorbeeld.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 14:47 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
[..]


Een mens met een kat vergelijken is onzin.
Wij maken bewust de keuze om zoiets voor de fun te doen. Een kat niet. Die weet niet beter. Wij wel.
Naast dieren doen we dat overigns onder elkaar ook, voor tal van redenen. We hebben er zelfs een sport van gemaakt om de beste reden daarvoor te bedenken, kijk maar naar religie en het buitenland beleid van de VS bijvoorbeeld.
Niet helemaal mee eens. In onze primitieve driften verschillen wij niet van dieren. Wij behoren tot de omnivoren en daarom hebben wij jachtdrift in onze genen.

Dat er zoveel weerstand tegen is ik vooral een kwestie van onwetendheid. Als je met jacht bent opgegroeid is die weerstand een stuk kleiner. Stedelingen die nog nooit een slacht hebben meegemaakt willen niet eens weten hoe dat gaat of staan te kokhalzen als ze er mee geconfronteerd worden.

Kijk ik ben ook tegen plezierjacht. Vooral als dat wordt gedaan door poenerige vadsige volgevreten mensen. Die zouden eigenlijk zelf opgejaagd moeten worden

De visserij, de grootste jacht die er plaatsvindt, daar hoor je bijna nooit iemand over. Niet aaibaar he, die vissen. Behalve walvissen en dolfijnen, want die zijn lief.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 15:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]

De visserij, de grootste jacht die er plaatsvindt, daar hoor je bijna nooit iemand over. Niet aaibaar he, die vissen. Behalve walvissen en dolfijnen, want die zijn lief.
Het ergste hiervan is ook nog eens dat de dieren teruggegooid worden om weer gevangen te kunnen worden. Het is volkomen zinloos.

Primitieve driften kun je trouwens boven staan en matigen. Maar dat hangt af van je morele stellingen en eigen inzicht.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 15:12 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
[..]


Het ergste hiervan is ook nog eens dat de dieren teruggegooid worden om weer gevangen te kunnen worden. Het is volkomen zinloos.

Primitieve driften kun je trouwens boven staan en matigen. Maar dat hangt af van je morele stellingen en eigen inzicht.
Sorry voor mijn vergissing dan, en wat je zegt over beheersing, daar sluit ik me graag bij aan.
Mens betekent in sanskriet las ik laatst "scherpe geest". Dat zou dan mooi zijn als we hem trainen en gebruiken.
Ciao zalweletc.
50  van 62 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/07 Frankrijk klaagt ETA-leden aan voor moord4
» 15/07 Anelka: "Frankrijk was tijdbom op WK"0
» 26/06 Hoge maffiosi gepakt in Frankrijk14
» 24/06 Staking tegen later pensioen in Frankrijk44


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden