Britse homo mishandeld in Amsterdam

Nederland • Geschreven door Novum op 28-07-2010 @ 13:04 - gepost door Thom Puiman (Juicyhil)
print 

Een homoseksuele Brit is afgelopen weekeinde in het centrum van Amsterdam mishandeld. Twee mannen zijn als verdachten opgepakt, meldt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie woensdag. Het OM ziet de mishandeling als een 'homogerelateerd incident'.

De mishandeling had in de nacht van vrijdag op zaterdag plaats in of bij de Regulierdwarsstraat. De aanleiding voor de vechtpartij is nog onduidelijk. Of het slachtoffer met een gebroken glas in zijn gezicht is geslagen, zoals een ooggetuige heeft gezegd tegen de Amsterdamse omroep AT5, weet de woordvoerder niet.

De Engelsman hield letsel over aan de mishandeling, zegt de woordvoerder. AT5 meldt dat hij een snee in zijn gezicht en een flinke bult op zijn hoofd opliep.

De twee opgepakte verdachten, Amsterdamse mannen van 22 en 27 jaar, zijn met een proces-verbaal op zak naar huis gestuurd. Mogelijk is er nog een derde verdachte.

Mocht inderdaad blijken dat sprake is van homogerelateerd geweld, dan is het OM van plan een hogere straf te eisen. Dat kan oplopen tot een strafeis die vijftig procent hoger dan normaal is voor mishandeling.

Het aantal meldingen van geweld tegen homo's in Amsterdam steeg vorig jaar met bijna een kwart. De politie noteerde 82 meldingen van homogerelateerd geweld, naast bijna driehonderd bedreigingen.

Vorige maand werd nog een protestactie tegen homofoob geweld gehouden bij het homomonument bij de Westerkerk in Amsterdam, waar duizend mensen op af kwamen. De bijeenkomst was een initiatief van enkele slachtoffers en mensen die boos zijn over recente geweldsincidenten tegen homoseksuelen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/07 Ophef tijdens preek over homoseksualiteit87
» 23/07 Kerk boos op artikel over homopriesters 67
» 20/07 Minderjarigen persen Brabantse homo's af75
» 14/07 Irak-film met homoseks34


delen | eKudos nujij

9870 views / 190 reacties
Reacties op dit bericht
40  van 190 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 16:40 schreef DRA het volgende:
[..]
Het is gewoon wederzijdse mastrubatie, niets meer en niets minder. Puur op genot en niets obv van liefde. Dat is de reden. Een heteroseksueel die mastubeert is ook fout bezig dus er is niets vreemds aan dit fout te vinden.
Zo aan het zelfbevlekkingsverbiedende bijgeloof zitten dat je tot twee keer toe het bijbehorende woord nog niet eens correct uit je vingers weet te krijgen - chapeau!
userIcon
Misschien wou hij wel geslagen worden bij wijze van sex spelletje.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 16:43 schreef ratpatat het volgende:
[..]
Het is echt wel liefde hoor, ik houd van een man net zoals een hetero van een vrouw houd. Masturbatie is seks met jezelf en homoseksuelen doen het toch echt samen.
Als je het met de cavia doet dan noem je dat ook echte liefde?
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 16:49 schreef DRA het volgende:
[..]


Als je het met de cavia doet dan noem je dat ook echte liefde?
Nee, ik wordt niet verliefd op een cavia of wat voor dier dan ook. Overigens zal die cavia vast niet van mij houden. als ik seks heb met mijn vriend, dus 2 mannen seks hebben, jawel. Zal dat zijn omdat ik van die jongen houd en vol liefde. Wederzijdse liefde.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 16:49 schreef DRA het volgende:
[..]
Als je het met de cavia doet dan noem je dat ook echte liefde?
Want mensen en cavia's zijn geestelijk ook zo enorm met elkaar te vergelijken natuurlijk.

(Misschien maak ik voor sommige bijgelovigen een uitzondering.)
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 16:52 schreef ratpatat het volgende:
[..]
Nee, ik wordt niet verliefd op een cavia of wat voor dier dan ook. Overigens zal die cavia vast niet van mij houden. als ik seks heb met mijn vriend, dus 2 mannen seks hebben, jawel. Zal dat zijn omdat ik van die jongen houd en vol liefde. Wederzijdse liefde.
Ik geloof best dat je van je vriend kunt houden. Ik houd immers ook van mijn vader. Echter, in geval van seksuele handelingen kan je alleen van liefde spreken als het om een situatie gaat van vrouw en man. Hoe lastig is dat om in te zien?
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:01 schreef DRA het volgende:
[..]


Ik geloof best dat je van je vriend kunt houden. Ik houd immers ook van mijn vader. Echter, in geval van seksuele handelingen kan je alleen van liefde spreken als het om een situatie gaat van vrouw en man. Hoe lastig is dat om in te zien?
Ik houd van mijn vader op een andere manier dan van mijn vriend. Ik houd op dezefde manier van mijn vriend als jij van een vrouw zou houden.

Ik deel die liefde met mijn vriend en heb vol liefde seks met hem. Waar staat het dat het alleen liefde is tussen man en vrouw als de gevoelens hetzelfde zijn. Is het nu moeilijk om te zien dat ik van een man houd, er seks mee heb en er geen enkel verschil bestaat, behalve dan het geslacht. En misschien de manier waarop je seks hebt, dat was het.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 14:48 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


En als jij in de trein heel even naar een mooie vrouw haar borsten zit te kijken, mag ze jou ook he-le-maal in mekaar meppen? Trieste gast ben jij. Net zo triest als die twee in Amsterdam op de Regulierdwarsstraat.
Voor een vrouw is dat eigenlijk niet raar. Van een man verwacht je dat. Je gaat het pas raar vinden als hij naar het kruis van je vriendje gaat zitten staren.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:01 schreef DRA het volgende:
[..]


Ik geloof best dat je van je vriend kunt houden. Ik houd immers ook van mijn vader. Echter, in geval van seksuele handelingen kan je alleen van liefde spreken als het om een situatie gaat van vrouw en man. Hoe lastig is dat om in te zien?
Net zo lastig als het blijkbaar voor jou is om het op zijn manier te zien
Waarom kun je niet gewoon denken, als hij het zegt is het vast zo? hij houd van zijn vriend, jij hebt er blijkbaar geen ervaring mee, dus de gene met ervaring zal het vast beter weten
Leven en laten leven, wil je het niet?, doe je het niet? Maar laat een ander lekker zelf bepalen hoe hij het wilt
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 15:01 schreef BeterHigh het volgende:
[..]


"Ey, vuile poot!"

"Ey, vuile hetro!"

--------------------
Zelfde straf.
Echt niet, als het een hetero is die je vuile poot noemt is veel erger dan een poot hetero noemen.
vuile poot of vuile hetero zou gewoon dezelfde straf moeten zijn. Ik vind niet dat als ik in elkaar gemept wordt dat er dan meer straf op moet staan. Gewoon gelijk, homo's zijn tenslotte ook niets meer of minder dan hetero's.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 15:48 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Ok anders dan, lees net dat jij een christelijk bent.
Stel jij loopt met een groot kruis om je nek, ben je dan aan het uitlokken omdat je laat zien dat je gelovig bent? En zou ik dan 'als anders denkende' jou mogen slaan?
Dus jij vind het redelijk normaal dat deze meneer geslagen is omdat 'men' kon zien dat hij homo is?
Ik zou pas gaan slaan als iemand een burka draagt.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:14 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Ik zou pas gaan slaan als iemand een burka draagt.
Dat is fijn voor jou
Hopenlijk wurgt ze je dan niet met die zelfde burka
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:17 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Dat is fijn voor jou
Hopenlijk wurgt ze je dan niet met die zelfde burka
Ze mag het proberen. It's a free country.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:17 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Dat is fijn voor jou
Hopenlijk wurgt ze je dan niet met die zelfde burka
Waarbij maar weer eens het verschil tussen vrede lievende godsdiensten (die geweld uit de weg gaan) en niet vrede lievende geloven is aangetoond.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:01 schreef DRA het volgende:
[..]


Ik geloof best dat je van je vriend kunt houden. Ik houd immers ook van mijn vader. Echter, in geval van seksuele handelingen kan je alleen van liefde spreken als het om een situatie gaat van vrouw en man. Hoe lastig is dat om in te zien?
Heb je naasten lief. En om nog even verder te gaan: Heb respect voor hen, voor hun geloof, hun sexuele geaardheid en hun gevoelens. Ik heb geleerd dat je over gevoel niet kunt discussieren. Hij zegt dat hij van zijn vriend houdt, zoals heteromannen van een vrouw houden. Dat is zijn gevoel. Er is geen mogelijkheid om daar een discussie over te voeren. Stop daar dus ook mee en laat hem in zijn waarde, zoals hij jou in je waarde laat. Dat is naastenliefde.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:23 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Ze mag het proberen. It's a free country.
Dus dat, ze heeft 1 voordeel, zij ziet wel wie ze voor zich heeft, en jij weet dat niet
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:23 schreef DRA het volgende:
[..]


Waarbij maar weer eens het verschil tussen vrede lievende godsdiensten (die geweld uit de weg gaan) en niet vrede lievende geloven is aangetoond.
Heeft volgens mij niks met geloof te maken, ik zie het nut niet om mensen te slaan
Of ik zou die mevrouw in burka zijn, dan zou ze het kunnen krijgen
Maar goed ik draag geen burka
Inderdaad, hetero of homoseksuele liefde is hetzelfde. Als ik van mijn vriend houd heb ik dezelfde gevoelens en gevoelens met dezelfde waarde als dat van een heterostel. Dus kwa liefde kan het probleem niet zitten.
userIcon
DRA.. Kún je je niet inleven in mensen, wil je het niet, of zit je ons gewoon te trollen?
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:32 schreef trololo het volgende:
DRA.. Kún je je niet inleven in mensen, wil je het niet, of zit je ons gewoon te trollen?
Hou het gewoon op het laatste.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:23 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Ze mag het proberen. It's a free country.
En daar ga je de fout in, dat mag niet. Schijnbaar is het voor sommigen erg moeilijk in te beelden dat iemand proberen te wurgen niet mag, dat zijn ook de mensen die menen te kunnen oordelen over iemands geaardheid, best wel triest.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:28 schreef Wa3ra het volgende:
[..]

Dus dat, ze heeft 1 voordeel, zij ziet wel wie ze voor zich heeft, en jij weet dat niet
[..]


Heeft volgens mij niks met geloof te maken, ik zie het nut niet om mensen te slaan
Of ik zou die mevrouw in burka zijn, dan zou ze het kunnen krijgen
Maar goed ik draag geen burka
Ik hoef niet te zien wie het is, ik beuk wel.
Als jij onder die burka zit, maakt niets uit, ik ben voorbereid.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:43 schreef Corradini het volgende:
[..]

Hou het gewoon op het laatste.

[..]

En daar ga je de fout in, dat mag niet. Schijnbaar is het voor sommigen erg moeilijk in te beelden dat iemand proberen te wurgen niet mag, dat zijn ook de mensen die menen te kunnen oordelen over iemands geaardheid, best wel triest.
Dan moet je bij Wa3ra zijn, die heeft het over wurgen. Is niet mijn ding.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:52 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

Dan moet je bij Wa3ra zijn, die heeft het over wurgen. Is niet mijn ding.
Ach, ik bekijk het algemeen, schijnbaar is er maar 1 manier van reageren nog maar, dat is met geweld.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:28 schreef Wa3ra het volgende:
[..]

Dus dat, ze heeft 1 voordeel, zij ziet wel wie ze voor zich heeft, en jij weet dat niet
[..]


Heeft volgens mij niks met geloof te maken, ik zie het nut niet om mensen te slaan
Of ik zou die mevrouw in burka zijn, dan zou ze het kunnen krijgen
Maar goed ik draag geen burka
Dat bedoelde ik. Als ik geslagen wordt, zal ik niets doen. Het ligt niet in mijn aard (en geloof) om agressief te worden. Bij andere geloven ligt dat anders en moeten anderen meteen dood.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:23 schreef betwet het volgende:
In sommige culturen worden homo's nu eenmaal niet geaccepteerd. Dus advies aan homo's blijf uit de buurt van jonge jochies met een Noord-Afrikaans uiterlijk. Is hetzelfde als niet je fiets op slot zetten, want dan wordt die gestolen en is het hier in Nederland heel normaal dat de eigenaar dan fout zit.
Bullshit. Ze hebben maar te accepteren dat er homo's zijn en blijven, net zoals de rest van Nederland maar te acepteren heeft dat die jochies er zijn.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

"wat maakt dat nou uit, we kunnen toch nog steeds plezier hebben saampjes?"
Klinkt best realistisch hè?
lol nee. Ik ben homo. Ik kan vaak binnen seconden al zien wie er homo is en wie niet. De meeste hetero's zijn trouwens ook te lelijk, maar het is een fabeltje dat homo's per definitie opdringerig zijn. Een fabeltje dat wordt gekoesterd door homofoben vooral.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:01 schreef DRA het volgende:
[..]


Ik geloof best dat je van je vriend kunt houden. Ik houd immers ook van mijn vader. Echter, in geval van seksuele handelingen kan je alleen van liefde spreken als het om een situatie gaat van vrouw en man. Hoe lastig is dat om in te zien?
Erg lastig. A: omdat het niet waar is, en B: omdat jij alleen maar vanuit jezelf kan redeneren. Je onvermogen om te erkennen dat mensen die niet als jij zijn, ook maar gewone mensen zijn is legendarisch. Je zou een goede paus zijn.

Ach ja.. wat de wil om in een zwart wit wereldje te blijven leven al niet vermag.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:54 schreef Corradini het volgende:
[..]

Ach, ik bekijk het algemeen, schijnbaar is er maar 1 manier van reageren nog maar, dat is met geweld.
Tsja, dat wordt dan ook wel uitgelokt.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:20 schreef no-pavlov-please het volgende:
[..]


lol nee. Ik ben homo. Ik kan vaak binnen seconden al zien wie er homo is en wie niet. De meeste hetero's zijn trouwens ook te lelijk, maar het is een fabeltje dat homo's per definitie opdringerig zijn. Een fabeltje dat wordt gekoesterd door homofoben vooral.
Dan ben je een wonderkind.
Hetero's lelijk? Dan zij homo's toch een slag apart.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:52 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

Dan moet je bij Wa3ra zijn, die heeft het over wurgen. Is niet mijn ding.
Uhm, wie zou er slaan als ze een burka zag? Daarop reageerde ik met dat ze je dan wellicht zou wurgen, wel willen slaan, maar niet de feiten goed neer zetten, schattig
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:50 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Ik hoef niet te zien wie het is, ik beuk wel.
Als jij onder die burka zit, maakt niets uit, ik ben voorbereid.
schatje toch waarom zou je mij willen slaan? wist je trouwens dat mensen die maar beuken enorm verzuurd zijn? Vechtende mensen brrr lelijk
Zou mn nagel nog niet op jou willen breken hoor

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:03 schreef DRA het volgende:
[..]


Dat bedoelde ik. Als ik geslagen wordt, zal ik niets doen. Het ligt niet in mijn aard (en geloof) om agressief te worden. Bij andere geloven ligt dat anders en moeten anderen meteen dood.
Het ligt niet in je aard, daarbij stopt het want ik ken genoeg gelovigen die wel tot het uiterste zullen gaan..
Ik vind het gewoon nutteloos, mits ik geslagen zou worden, maar dat heb ik de laatste jaren niet mee mogen maken
Volwassen mensen die vechten hebben altijd iets weg van tokkie's
Als of het ze niets kan schelen dat ze totaal voor gek staan

Maar hoop wel dat jij je gedachte gang over homo's nog bij stelt
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:31 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Tsja, dat wordt dan ook wel uitgelokt.
Door wie? Door je eigen manier van denken?
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:20 schreef no-pavlov-please het volgende:
[..]


lol nee. Ik ben homo. Ik kan vaak binnen seconden al zien wie er homo is en wie niet. De meeste hetero's zijn trouwens ook te lelijk, maar het is een fabeltje dat homo's per definitie opdringerig zijn. Een fabeltje dat wordt gekoesterd door homofoben vooral.
Er zitten idd behoorlijk knappe mannen tussen ja, meestal goed gekleed en fris, maar ja die heb je onder de hetero's ook, al hebben die dan het stempeltje metro man gekregen
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 15:49 schreef herbert64 het volgende:
[..]


Dieper kun je niet zinken, dat je nu al aanneemt dat iedere misdaad vanzelfsprekend gepleegd moet zijn door een marokkaan. Wat mij betreft pleeg jij een misdaad met dit soort asociale aannames. Heb je nog niet geleerd dat FOK het er altijd bij vermeld als het om marokkanen/moslims gaat. Als ze er niets bij zetten, gaat het dus om autochtonen. En het trieste is dan dan mensen als jij nog gaan roepen dat het marokkanen/moslims waren.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 15:48 schreef herbert64 het volgende:

Weer twee van die blanke macho gastjes die het stoer vinden om een homo te meppen. Ik kots op dat volk. Nederland tolerant? Nee, verre van.
jou post 5 plaatsen erboven
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:34 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Dan ben je een wonderkind.
Hetero's lelijk? Dan zij homo's toch een slag apart.
Laat ik het zo stellen, bij die hetero's die bang zijn dat ze door een homo betast worden of zo.. Zolang ik kan zien, en nog lang daarna, zeg ik nee. Ik betast uberhaupt niemand die het niet wil. En om eerlijk te zijn vind ik de meeste hetero's gewoon niet aantrekkelijk. Waarom weet ik eerlijk gezegd niet.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:23 schreef betwet het volgende:
In sommige culturen worden homo's nu eenmaal niet geaccepteerd. Dus advies aan homo's blijf uit de buurt van jonge jochies met een Noord-Afrikaans uiterlijk. Is hetzelfde als niet je fiets op slot zetten, want dan wordt die gestolen en is het hier in Nederland heel normaal dat de eigenaar dan fout zit.
Je klinkt net als die Burgermeester uit Veenendaal....
Mocht inderdaad blijken dat sprake is van homogerelateerd geweld, dan is het OM van plan een hogere straf te eisen. Dat kan oplopen tot een strafeis die vijftig procent hoger dan normaal is voor mishandeling.

<<< discriminatie....

als ik in elkaar wordt gemept ga ik ook zeggen dat ik homo ben, krijgen de daders een hogere straf
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 20:54 schreef frankverus het volgende:
Mocht inderdaad blijken dat sprake is van homogerelateerd geweld, dan is het OM van plan een hogere straf te eisen. Dat kan oplopen tot een strafeis die vijftig procent hoger dan normaal is voor mishandeling.

<<< discriminatie....

als ik in elkaar wordt gemept ga ik ook zeggen dat ik homo ben, krijgen de daders een hogere straf
Poging om uit de kast te komen ?
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:51 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Uhm, wie zou er slaan als ze een burka zag? Daarop reageerde ik met dat ze je dan wellicht zou wurgen, wel willen slaan, maar niet de feiten goed neer zetten, schattig
[..]


schatje toch waarom zou je mij willen slaan? wist je trouwens dat mensen die maar beuken enorm verzuurd zijn? Vechtende mensen brrr lelijk
Zou mn nagel nog niet op jou willen breken hoor

[..]


Het ligt niet in je aard, daarbij stopt het want ik ken genoeg gelovigen die wel tot het uiterste zullen gaan..
Ik vind het gewoon nutteloos, mits ik geslagen zou worden, maar dat heb ik de laatste jaren niet mee mogen maken
Volwassen mensen die vechten hebben altijd iets weg van tokkie's
Als of het ze niets kan schelen dat ze totaal voor gek staan

Maar hoop wel dat jij je gedachte gang over homo's nog bij stelt
Jij weet niet wat cynisme betekent?

Alles komt voort uit deze post:
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 15:48 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Ok anders dan, lees net dat jij een christelijk bent.
Stel jij loopt met een groot kruis om je nek, ben je dan aan het uitlokken omdat je laat zien dat je gelovig bent? En zou ik dan 'als anders denkende' jou mogen slaan?
Dus jij vind het redelijk normaal dat deze meneer geslagen is omdat 'men' kon zien dat hij homo is?
Waar ik op reageerde met:
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:14 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Ik zou pas gaan slaan als iemand een burka draagt.
Jij weer:
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:17 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Dat is fijn voor jou
Hopenlijk wurgt ze je dan niet met die zelfde burka
en ik weer:
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:23 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Ze mag het proberen. It's a free country.
De rest moet je maar teruglezen.
40  van 190 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 26/07 Ophef tijdens preek over homoseksualiteit87
» 23/07 Kerk boos op artikel over homopriesters 67
» 20/07 Minderjarigen persen Brabantse homo's af75
» 14/07 Irak-film met homoseks34


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden