Dodental Loveparade gestegen naar 21

Internationaal • Geschreven door Steven (raistlin6) op 28-07-2010 @ 11:13
print 

Woensdag is in het ziekenhuis een 25-jarige Duitse vrouw aan haar verwondingen, die zij opliep bij de grote paniek op de Loveparade, overleden. Zo meldde een woordvoerder van het Duisburgse Openbaar Ministerie. Hiermee is het totaal aantal slachtoffers opgelopen tot 21.

Woensdagmiddag worden de eerste uitkomsten van een onderzoek naar de ramp bekendgemaakt. Een deel van de informatie is al gelekt en het lijkt erop dat de schuld vooral gelegd wordt bij de organisator van het festival, die de bezoekersstromen helemaal verkeerd zou hebben ingeschat en daarnaast verschillende bezwaren zou hebben genegeerd.


Bron: Volkskrant


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia18
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend46
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

10568 views / 54 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    16
Positie in chart20 » bekijk volledige lijst
Reacties op dit bericht
54  van 54 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Organisatoren 10 jaar op laten sluiten.

Te triest voor woorden dit.
userIcon
Verantwoordelijken zul je bedoelen. Het in nog helemaal niet duidelijk of de organisatoren schuldig hieraan zijn. Smart ass.
userIcon
rip....


hopelijk is zij het laatste slachtoffer....
userIcon
De gemeente doet goed haar best zichzelf in te dekken. Maar de eindverantwoordelijkheid ligt logisch gezien natuurlijk bij hen.

Eerst maar eens dit oplossen:
De gemeente rept van 1.5 mlj. bezoekers.
Organisator zegt 400k.
userIcon
He bah, ik dacht net dat het definitieve aantal bereik was...
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:15 schreef Omkron het volgende:
Verantwoordelijken zul je bedoelen. Het in nog helemaal niet duidelijk of de organisatoren schuldig hieraan zijn. Smart ass.
de organisatoren zullen iniedergeval medeverantwoordelijk zijn
userIcon
21x dood door schuld/nalatigheid geven
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:15 schreef Omkron het volgende:
Verantwoordelijken zul je bedoelen. Het in nog helemaal niet duidelijk of de organisatoren schuldig hieraan zijn. Smart ass.
Natuurlijk. Een Tunnel als festival ingang goed keuren maakt de organisatie niet schuldig.

Get real.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:17 schreef blaatschaapvsmekkergeit het volgende:
[..]


de organisatoren zullen iniedergeval medeverantwoordelijk zijn
Zo zullen ze zich zeker voelen, maar of ze dat daadwerkelijk zijn.. Vergunning wordt afgegeven door de gemeente, die dient alles te controleren en de veiligheid te waarborgen.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:18 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
[..]


Natuurlijk. Een Tunnel als festival ingang goed keuren maakt de organisatie niet schuldig.

Get real.
Idee van de gemeente toch, en wie besloot om het hek dicht te doen?
man Karrs (Moderator Frontpage) 28-07-2010 @ 11:21 fotoboek no homepage
Schuldvraag schmuldvraag. Alsof iemand het expres heeft gedaan en alsof hiermee de doden weer terugkomen.

Voorkomen dat het ooit weer gebeurt, dat is waar de nadruk op moet liggen. Niet op wie de schuld heeft.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:15 schreef Omkron het volgende:
Verantwoordelijken zul je bedoelen. Het in nog helemaal niet duidelijk of de organisatoren schuldig hieraan zijn. Smart ass.
Eh, diegene die de regels bepaalt is dan ook een medeorganisator.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:21 schreef Omkron het volgende:
[..]


Idee van de gemeente toch, en wie besloot om het hek dicht te doen?
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:22 schreef SolidArt het volgende:
[..]


Eh, diegene die de regels bepaalt is dan ook een medeorganisator.
dit dus.
userIcon
Al met al is het een drama. Voor iedereen, doden , nabestaanden, bezoekers, gehele dance scene.
man identify (Moderator Frontpage) 28-07-2010 @ 11:25 fotoboek no homepage
userIcon
Als de organisatie een BV (geen idee hoe het heet in Duitsland, en hoe het daar werkt met de aansprakelijkheid van rechtspersonen) is valt er niemand op te sluiten
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:25 schreef identify het volgende:
Als de organisatie een BV (geen idee hoe het heet in Duitsland, en hoe het daar werkt met de aansprakelijkheid van rechtspersonen) is valt er niemand op te sluiten
GmbH is de BV in het duits!
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:18 schreef AlmightyArjen het volgende:
21x dood door schuld/nalatigheid geven
Waarom? Haalt dat iemand terug? Het enige wat nu gebeurt is dat men om het hardst roept dat er een schuldige moet worden gevonden. Zonder persoon die je de schuld kunt geven is het nog niet goed afgesloten. Triest, triest, triest.
Schuldige was de tunnel. De keus om deze te gebruiken is door de Duitse politie, de gemeente Duisberg, de gemeente Berlijn en de festival organisatie genomen.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:16 schreef DuvalBrood het volgende:
De gemeente doet goed haar best zichzelf in te dekken. Maar de eindverantwoordelijkheid ligt logisch gezien natuurlijk bij hen.

Eerst maar eens dit oplossen:
De gemeente rept van 1.5 mlj. bezoekers.
Organisator zegt 400k.
Andersom, de organisatoren zeggen 1,4 mlj. De politie zegt 400K
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:18 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
[..]


Natuurlijk. Een Tunnel als festival ingang goed keuren maakt de organisatie niet schuldig.

Get real.
Nee dat maakt de organisatie inderdaad niet schuldig. Get real.. met dance parade rotterdam trekken er ook honderdduizenden over de Erasmusbrug, als daar nou paniek uitbreekt en mensen vallen eraf is dat ook ineens de domste route die je maar kon nemen volgens jou?

Het probleem zat hem niet alleen in de tunnel. Zowel de tunnel, de massas mensen als enkele foute beslissingen zijn hier de oorzaak van.
Nogal zwart wit om te zeggen dat het aan die tunnel ligt. Ga als organisatie maar eens 1 miljoen mensen van je terrein af houden.. Als ze er niet voor hadden gekozen alles via de tunnel te leiden waren er misschien bij het podium wel mensen doodgedrukt..
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:19 schreef Omkron het volgende:
[..]


Zo zullen ze zich zeker voelen, maar of ze dat daadwerkelijk zijn.. Vergunning wordt afgegeven door de gemeente, die dient alles te controleren en de veiligheid te waarborgen.
En de organisatoren dienen zich te houden aan de vergunningsbepalingen. Als inderdaad een vergunning is afgegeven voor 250.000, zoals volgens de laatste berichten, zit de organisatie behoorlijk fout, door meer dan die 250.000 toe te laten.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:16 schreef DuvalBrood het volgende:
De gemeente doet goed haar best zichzelf in te dekken. Maar de eindverantwoordelijkheid ligt logisch gezien natuurlijk bij hen.

Eerst maar eens dit oplossen:
De gemeente rept van 1.5 mlj. bezoekers.
Organisator zegt 400k.
Ik volg je redenatie niet helemaal. Volgens de laatste berichten die ik gehoord heb heeft de gemeente een vergunning voor maar 250.000 bezoekers gegeven, terwijl er 1.500.000 mensen waren.

Naar mijn mening had de organisatie dus allang de ingang dicht moeten gooien (voor de tunnel ingang natuurlijk). De gemeente had misschien ook kunnen ingrijpen, maar de organisatie had als eerste al maatregelen moeten nemen.

Jouw redenatie is hetzelfde als zeggen dat wanneer ergens een moord gepleegd is, het de schuld is van de politie, want zij hebben de taak de orde te handhaven.
userIcon
Wellicht had dat hele feest niet eens in Duisburg gehouden moeten worden omdat een stad als Duisburg een groot feest als LP niet aan kan omdat de stad er te klein voor is. Blijf het nog steeds uitermate vreemd vinden dat men uitging van zo weinig bezoekers terwijl iedereen weet dat de LP miljoenen mensen trekt.
Waarschijnlijk zijn er meer dan 1 schuldige in dit drama.
De bouwer van de tunnel had hier rekening mee moeten houden
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:21 schreef Karrs het volgende:
Schuldvraag schmuldvraag. Alsof iemand het expres heeft gedaan en alsof hiermee de doden weer terugkomen.

Voorkomen dat het ooit weer gebeurt, dat is waar de nadruk op moet liggen. Niet op wie de schuld heeft.
Desondanks vind ik niet dat mensen hiermee ongestraft weg moeten kunnen komen.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:37 schreef controlaltdelete het volgende:
Wellicht had dat hele feest niet eens in Duisburg gehouden moeten worden omdat een stad als Duisburg een groot feest als LP niet aan kan omdat de stad er te klein voor is. Blijf het nog steeds uitermate vreemd vinden dat men uitging van zo weinig bezoekers terwijl iedereen weet dat de LP miljoenen mensen trekt.
Waarschijnlijk zijn er meer dan 1 schuldige in dit drama.
De grootte van een stad heeft niks temaken met het festival, in Flevoland worden ook vaak festivals gehouden waar bij het bezoekers aantal 3x hoger is dan het inwoneraantal van de dichts bij liggende stad.
En de gemeente staat er naast en doet er zelf ook geen bal aan. Organisator is fout maar de gemeente net zo veel.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:53 schreef Mozy het volgende:
[..]
De grootte van een stad heeft niks temaken met het festival, in Flevoland worden ook vaak festivals gehouden waar bij het bezoekers aantal 3x hoger is dan het inwoneraantal van de dichts bij liggende stad.
Heb ik toch anders vernomen de laatste dagen. Een stadje in de buurt heeft bedankt voor de LP omdat ze zoveel mensen niet kwijt zouden kunnen in hun stad, daar was geen capaciteit voor. Sowieso was het festivalterrein van Duisburg al te klein voor al deze mensen. Feit blijft dat niemand dit opzettelijk gedaan heeft en deze mensen de dood in heeft gejaagd maar er moet toch een schuldige komen, en rampen gebeuren nu eenmaal. Hoe erg dit ook is wat er gebeurd is maar het zal vast niet de laatste ramp zijn die door menselijk handelen en nalatigheid is ontstaan.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:53 schreef Mozy het volgende:
[..]
De grootte van een stad heeft niks temaken met het festival, in Flevoland worden ook vaak festivals gehouden waar bij het bezoekers aantal 3x hoger is dan het inwoneraantal van de dichts bij liggende stad.
Jah op een weiland...
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:15 schreef maily het volgende:
rip....


hopelijk is zij het laatste slachtoffer....
Hoop het ook...
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 12:13 schreef Ame_thyst het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=U4ffarhjrfQ&feature=related best druk
Als je dat zo ziet, dan hadden het ook makkelijk 200 slachtoffers geweest kunnen zijn.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom? Haalt dat iemand terug? Het enige wat nu gebeurt is dat men om het hardst roept dat er een schuldige moet worden gevonden. Zonder persoon die je de schuld kunt geven is het nog niet goed afgesloten. Triest, triest, triest.
Vrij logisch dat fatale domheid wordt bestraft. Het is het enige dat de nabestaanden nog hebben om een gevoel van gerechtigheid te krijgen.

Ik kan er niet bij hoe dom het was om a) dat feest in een tunnel te houden met 1 toegang en b) het hek af te sluiten. Dan ben je gewoon een gevaar voor de mensheid, als je op zo'n een manier denkt en organiseert.
userIcon
Ik was op vakantie toen dit gebeurde dus heb het niet helemaal gevolgd. Ging het nou mis omdat iedereen door een tunnel moest om op het terrein te komen en die bottleneck dus dodelijk was?
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:03 schreef N00dles het volgende:
[..]


Vrij logisch dat fatale domheid wordt bestraft. Het is het enige dat de nabestaanden nog hebben om een gevoel van gerechtigheid te krijgen.

Ik kan er niet bij hoe dom het was om a) dat feest in een tunnel te houden met 1 toegang en b) het hek af te sluiten. Dan ben je gewoon een gevaar voor de mensheid, als je op zo'n een manier denkt en organiseert.
Dat feest was niet in een tunnel. Je moest door die tunnel om bij dat feest te komen.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 13:09 schreef The6thgate het volgende:
Ik was op vakantie toen dit gebeurde dus heb het niet helemaal gevolgd. Ging het nou mis omdat iedereen door een tunnel moest om op het terrein te komen en die bottleneck dus dodelijk was?
Nee. Net voorbij de tunnel viel er iemand hoog van een trap op het publiek, waardoor er paniek ontstond.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:14 schreef SolidArt het volgende:
Organisatoren 10 jaar op laten sluiten.

Te triest voor woorden dit.
waar zulke rampen gebeuren, is vaak een opstapeling van fouten.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 12:57 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Valt nog zwaar mee qua drukte.
Heb je het filmpje ook afgekeken of ben je na 5sec gestopt?
iedereen met een partyhart is een klein beetje meegestorven met deze mensen....dit is te verschrikkelijk voor woorden....21 doden op een feest...
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:25 schreef identify het volgende:
Als de organisatie een BV (geen idee hoe het heet in Duitsland, en hoe het daar werkt met de aansprakelijkheid van rechtspersonen) is valt er niemand op te sluiten
Natuurlijk wel! Bij een BV heb je inderdaad beperkte aansprakelijkheid, maar dat wil niet zeggen dat wanneer er fouten zijn gemaakt je degene die die fouten hebben gemaakt daar niet voor aansprakelijk mag houden! Zelfs wanneer een faillisement van een BV door wanbeleid tot stand is gekomen kunnen de mensen die dit wanbeleid hebben gepleegd aansprakelijk worden gehouden!
userIcon
Maar wie kan je hier nou voor de gevangenis in sturen? Honderden mensen werkten hier aan mee, aan plannen en weet ik veel wat nog meer.
Je weet alleen dat je 21 keer dood door schuld kan geven, of anders zeer zware nalatigheid met de dood tot gevolg. Iets in die richting.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 11:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom? Haalt dat iemand terug? Het enige wat nu gebeurt is dat men om het hardst roept dat er een schuldige moet worden gevonden. Zonder persoon die je de schuld kunt geven is het nog niet goed afgesloten. Triest, triest, triest.
Om het te voorkomen, om mensen de ogen open te doen die in de toekomst dit soort dingen organiseren, om hen te dwingen beter na te denken. Net als jij zou moeten doen.
En toch heb ik een hekel aan zulke feesten omdat het gemiddelde iq van de bezoekers nog lager is dan dat van een volgevreten duif uit de binnenstad.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 14:18 schreef Kingboekie het volgende:
En toch heb ik een hekel aan zulke feesten omdat het gemiddelde iq van de bezoekers nog lager is dan dat van een volgevreten duif uit de binnenstad.
Kortzichtige mongool
userIcon
Ik lees net in een artikel op een andere site dat de burgermeester "Adolf" heet....
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 12:13 schreef Ame_thyst het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=U4ffarhjrfQ&feature=related best druk
De laatste minuut is inderdaad net een mierenhoop aan mensen. Ernstig.
man identify (Moderator Frontpage) 28-07-2010 @ 16:07 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 15:19 schreef CocoBill het volgende:
Ik lees net in een artikel op een andere site dat de burgermeester "Adolf" heet....
Hij word ook wakker...
userIcon
idd, wel eens van ploegendienst gehoord? ;-)
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 15:06 schreef Plebejer het volgende:
[..]


Kortzichtige mongool
Hah daar heb je weer zo'n volgevreten duif!
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:11 schreef Kingboekie het volgende:
[..]


Hah daar heb je weer zo'n volgevreten duif!

zoals ik lees uit jouw eigen post kan ik rustig
concluderen dat je eigen iq niet veel hoger is
dan dat van een volgescheten duif
54  van 54 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia18
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend46
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden