Twee jaar cel voor verkrachting stiefdochter

Nederland • Geschreven door Novum op 27-07-2010 @ 20:27
print 

Een 51-jarige man uit Amersfoort moet twee jaar de cel in omdat hij zijn 13-jarige stiefdochter meerdere malen heeft verkracht. De rechtbank in Utrecht verklaarde hem dinsdag schuldig en bepaalde ook dat de man een programma voor plegers van seksuele delicten moet volgen. Daarnaast moet hij het slachtoffer ruim 4500 euro schadevergoeding betalen.

De Amersfoorter heeft bekend dat hij vanaf mei 2008 zijn stiefdochter gedurende een jaar meerdere malen heeft misbruikt. Hij was verliefd geworden op het meisje, maar zette haar onder druk toen het meisje aangaf de `relatie' te willen beëindigen. De stiefvader dreigde dat hij zelfmoord zou plegen en dat haar familie iets ergs zou overkomen als de relatie bekend zou worden.

Het meisje onderging de seksuele handelingen in eerste instantie vrijwillig, maar dat ging later over in dwang. De rechtbank acht bewezen dat de man misbruik heeft gemaakt van zijn fysieke overwicht en zijn verhouding met het slachtoffer.

Het Openbaar Ministerie had drie jaar onvoorwaardelijke celstraf geëist.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

5574 views / 81 reacties
Reacties op dit bericht
31  van 81 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:10 schreef Carliano het volgende:
[..]

Kinderen van 13 zijn zeker niet volslagen debiel. Maar als vent nu een meisje van 13 gaan verleiden is nogal gestoord.

Een meisje van 13 echter zoekt altijd lichamelijke warmte bij de vaderfiguur. Een meisje van 13 kan heel slecht verschil zien tussen gemeende tederheid en de drang naar sex van een man.
Ook daarin zijn we het volledig eens, maar op een gegeven moment moet er toch een 'nee-punt' zijn, lijkt mij? Dan is nee gewoon nee, en alles daarna is sowieso al verkrachting.
2 jaar, nou zeg, en zeker een taakstrafje op de basisschool ofzo.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 27-07-2010 @ 21:20 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:12 schreef ChefAli het volgende:
Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Misschien hadden ze echt een soort relatie en stemde het meisje vrijwillig in...
Ja, dan is het natuurlijk okee als hij zijn 51-jarige leuter in een dertienjarig meisje duwt.

quote:
Maar goed, als het echt verkrachting was, dan is de straf meer dan terecht .
Seks met een dertienjarig meisje is volgens mij juridisch gezien per definitie verkrachting. In elk geval is het een misdrijf.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:12 schreef ChefAli het volgende:
Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Misschien hadden ze echt een soort relatie en stemde het meisje vrijwillig in... Maar goed, als het echt verkrachting was, dan is de straf meer dan terecht .
Heb je hier gemengde gevoelens bij ? Je bedoelt te zeggen dat je je kunt voorstellen dat een volwassen man en een kind van 13 een volwaardige en gelijkwaardige relatie kunnen hebben ?

Ok dan, ieder zijn meug. Maar denk je niet dat je beter connect met iemand van je eigen leeftijd ? Gewoon een partner waar je op gelijk niveau mee kunt communiceren ipv een discussie of je een pop van Pardoes of van Pardijntje uit de Efteling meeneemt voordat je sex gaat hebben ?
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:16 schreef DeX090 het volgende:
[..]


Ook daarin zijn we het volledig eens, maar op een gegeven moment moet er toch een 'nee-punt' zijn, lijkt mij? Dan is nee gewoon nee, en alles daarna is sowieso al verkrachting.
In ben er wel zeker van dat het meisje nee is gaan zeggen. Hij is tenslotten met alles en nog wat gaan dreigen om zijn zaad maar in haar kwijt te kunnen.

En ja, volgens mij zijn wij het idd roerend met elkaar eens.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:22 schreef Carliano het volgende:
[..]

In ben er wel zeker van dat het meisje nee is gaan zeggen. Hij is tenslotten met alles en nog wat gaan dreigen om zijn zaad maar in haar kwijt te kunnen.

En ja, volgens mij zijn wij het idd roerend met elkaar eens.
Tja, ik ga er maar vanuit dat het bericht maar half klopt want ik kan me sowieso niet voorstellen dat je als meid van 13 vrijwillig met 1. je stiefvader van 2. 51 sex zou willen. Maar goed. Buiten kijf staat dat die kerel een steekje (of meer) los heeft en een paar jaar kennismaken met Bubba en z'n maten zou uitstekend ( ) voor hem zijn.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:26 schreef DeX090 het volgende:
[..]


Tja, ik ga er maar vanuit dat het bericht maar half klopt want ik kan me sowieso niet voorstellen dat je als meid van 13 vrijwillig met 1. je stiefvader van 2. 51 sex zou willen. Maar goed. Buiten kijf staat dat die kerel een steekje (of meer) los heeft en een paar jaar kennismaken met Bubba en z'n maten zou uitstekend ( ) voor hem zijn.
Bubba

Wat zijn aanstaand vriendschappen in de bajes aangaat is 2 jaar tamelijk lang. Het is nu niet zo dat figuren, die met hun tengels aan kinderen hebben gezeten, in de gevangenis zo'n groot ontzag hebben. Twee jaar betekent dan 730 dagen pure angst en ellende.

Maar goed, hij heeft niet beter verdiend. De straf had wat mij betreft een stuk hoger mogen zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:51 schreef DeX090 het volgende:
[..]


Dit dus, pas in de 28e reactie wordt opgemerkt dat het eerst vrijwillig was? Dat vind ik eigenlijk ook best ziek en daarom zal de straf ook wel lager uitvallen. Niet dat die kerel geestelijk helemaal 100% is, maar goed...
Nee, stel grafmongolen. Dat meisje is nog heel jong en daarom makkelijk manipuleerbaar, zeker door een stiefvader-figuur.

Twee jaar, NL op zn best weer. Die rechters moeten het zelf eens meemaken. Kijken of ze nog zulke lullige straffen uitdelen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:12 schreef ChefAli het volgende:
Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Misschien hadden ze echt een soort relatie en stemde het meisje vrijwillig in... Maar goed, als het echt verkrachting was, dan is de straf meer dan terecht .
Jij bent gewoon een zielige troll. Negeren.
Echte relatie met een 13-jarige? Hoofd van een kind op hel brengen is niet moeilijk, kijk maar naar het zeilmeisje. Maar een échte relatie...?
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:39 schreef MREn het volgende:
[..]

Weet je hoe lang twee jaar van je leven is?
Als je in de gevangenis zit ? Lijkt tamelijk lang.

Hoe lang is 2 jaar voor het slachtoffer ? Die begint de dagen te tellen vanaf de eerste dag. Die 2 jaar is voor haar zo voorbij. En zij leeft over 2 jaar elke dag met het idee dat hij elk moment voor haar kan staan en haar weet ik veel wat kan aandoen.

Vanuit het objectief van het slachtoffer is 2 jaar bijkans een ademtocht.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:39 schreef MREn het volgende:
[..]

Weet je hoe lang twee jaar van je leven is?
Ooit gehoord van sarcasme?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:04 schreef DeX090 het volgende:
[..]


Daar had ik het toch ook niet over man, ik zei alleen dat ik het van dat kind ook een beetje ziek vond om het in eerste instantie (dus voor de dreigementen etc.) vrijwillig te doen. En ja, ik ben de mening toegedaan dat kinderen van 13 niet volslagen randdebiel zijn, maar daarin sta ik blijkbaar redelijk alleen.
Aangezien dat meisje nu dus 13 is, was ze in 2008 pas 11

Elke volwassene die met een meisje van 11 naar bed gaat, ongeacht wat zij d'r van vind mogen ze van mij aan zijn kloten opknopen aan de kerktoren en net zo lang laten hangen tot de zooi verrot is en hij d'r spontaan af pleurt en dan mogen de ratten hem hebben.

Tevens hebben een hoop (zoniet alle) meisjes van 11 zeker nog geen gedegen kijk op de gevolgen en effecten van sex met een volwassen kerel, dus nee ik vind niet dat het meisje iets aan te rekenen is, wie weet hoe die vuile smeerlap haar d'r eerst ingeluisd heeft.
userIcon
In laten slapen bij het asiel.
Geen woorden meer aan vuil maken, is toch niemand rouwig om.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:46 schreef Stekelbees het volgende:
[..]


Jij bent gewoon een zielige troll. Negeren.
Iedereen met een andere mening dan jezelf is een troll .
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:30 schreef MREn het volgende:
[..]

Langer straffen helpt niet.
En levenslang voor iets dat geen moord is, is nogal buiten proportie.

Waar ben jij dan voor ?

taakstraf voor het verpesten van een leven in NL krijg je alleen 20 jaar als je fraude pleegt voor moord krijg je hooguit 10 jaar dat is dan heeeel erg veel
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:00 schreef DeX090 het volgende:
[..]
Een meisje van 13 kan toch ja en nee zeggen? Ik praat het ook nergens goed, die kerel is gewoon ziek in z'n hoofd maar het is echt niet zo dat kinderen van 13 totale debielen zijn die helemaal niks zelf kunnen beslissen. Er zijn zat kinderen die op/voor hun 13e al vrijwillig ontmaagd zijn.
Tuurlijk, maar ik kon ook nee zeggen tot ik een ons woog, hij deed het toch! Ik ben inmiddels 28 jaar verder en loop nog steeds bij een therapeut en heb nog steeds heel veel moeite met intimiteit etc.

Dit meisje is getekend voor het leven, heeft waarschijnlijk "toegestemd" omdat het spannend en opwindend was, maar bij de lul in kwestie moeten zijn ballen er gewoon af. klaar. Punt.
userIcon
Maar buiten alle reacties om is het wel zo dat:

De meiden van 13,14,15,16 enz. er soms ook wel zelf om vragen.
Ze lopen er bij alsof het sekspoppen zijn met hun kleding en make-up.

Echter valt dit allemaal niet goed te praten.
Maar zien jullie het verschil nog tussen meisjes van 14 en 18?
userIcon
op zn voorhoofd een grote V van verkrachter brandmerken, kijken hoe leuk het dan nog is
userIcon
2 jaar maar? shiii~
man harry64 (Redactie Frontpage) 28-07-2010 @ 01:59 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:30 schreef davids1976 het volgende:
Wie heeft er 104 liter olie + een grote pan voor mij? en het adres graag van deze viezerik.
BP, gratis op te vissen uit een zee.
Misschien wil de blokker je sponsoren voor de pan als je je doelstelling kenbaar maakt.
OT:
2 jaar vind ik erg weinig voor dit soort gruwels.
Het misbruik, de dreiging, de chantage...
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:44 schreef gnilrednoz het volgende:
lekker ongenuanceerde reacties hier weer t was eerst vrijwillig, dat wijf is ook gewoon ziek in der bol hoor.
Weet jij dan wat hij haar allemaal heeft wijsgemaakt ?
Hij was de man van haar moeder, zij was mede aan hem toevertrouwd voor opvoeding e.d.
Daar heeft hij al misbruik van gemaakt.
Er is er maar 1 met een ziek bolletje en dat is hij.
Mischien 2 met jou er bij.

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:00 schreef DeX090 het volgende:
[..]


Een meisje van 13 kan toch ja en nee zeggen? Ik praat het ook nergens goed, die kerel is gewoon ziek in z'n hoofd maar het is echt niet zo dat kinderen van 13 totale debielen zijn die helemaal niks zelf kunnen beslissen. Er zijn zat kinderen die op/voor hun 13e al vrijwillig ontmaagd zijn.
Dus mag je een 11 jarige gewoon pakken want volgend jaar doet een ander het misschien ? Hoeveel heb jij er ontmaagd dan ? En ben je lid van PVDN of ooit geweest ?

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:12 schreef ChefAli het volgende:
Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Misschien hadden ze echt een soort relatie en stemde het meisje vrijwillig in... Maar goed, als het echt verkrachting was, dan is de straf meer dan terecht .
Die relatie hadden ze idd hij was haar stiefvader, niet die aardige buurman met lekkere snoepjes. Binnen jouw autistisch bereik zou je ook nog kunnen stellen dat mamma niet goed genoeg was in bed en hij zich daarom aan de dochter vergreep. Als je de vrouw maar de schuld kan geven, toch ?

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:39 schreef MREn het volgende:
[..]

Weet je hoe lang twee jaar van je leven is?
Dat is twee keer je verjaardag vieren met een kaars in je aars die je zelf mag uitblazen.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:46 schreef Stekelbees het volgende:
[..]


Nee, stel grafmongolen. Dat meisje is nog heel jong en daarom makkelijk manipuleerbaar, zeker door een stiefvader-figuur.

Twee jaar, NL op zn best weer. Die rechters moeten het zelf eens meemaken. Kijken of ze nog zulke lullige straffen uitdelen.
Ik vermoed dat sommige rechters en officieren van justitie heel goed weten hoe het voelt als je je dikke leuter in een klein gaatje perst.
Sowieso mr Toninio die dat destijds uitgebreid heeft bestudeerd op zijn ouwe pc.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:39 schreef MREn het volgende:
[..]

Weet je hoe lang twee jaar van je leven is?
Weet jij hoe erg verkrachting is?
man harry64 (Redactie Frontpage) 28-07-2010 @ 02:57 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 02:29 schreef herbert64 het volgende:
[..]


Toch maakt het wel wat uit lijkt mij als het meisje ook gewoon mee deed of dat de man haar keel half dicht moest knijpen om tot zijn daad te komen.
Als stiefvader kan hij haar ook gedreigd hebben met een uithuiszetting oid. Alleen al het feit dat hij een van haar medeopvoeders was rechtvaardigd een hoge straf.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 02:32 schreef herbert64 het volgende:
[..]


Ik denk dat het leven van dat meisje echt niet verpest is. Dat zou ook de 2 jaar verklaren. Zou ze echt een trauma overhouden voor de rest van haar leven, dan was het heel anders gegaan en had hij meer straf gekregen. Zoals zo vaak kennen wij het precieze verhaal niet en kunnen dus eigenlijkhelemaal niet oordelen.
Waarop baseer jij dat haar leven niet verpest is dan ?
Dat zal toch pas over enkele jaren blijken als zij haar eerstgeborene al dan niet in de vuilnisbak dropt. Jij kan dus ook niet oordelen of zij er wel of niet een trauma aan over houd.
man harry64 (Redactie Frontpage) 28-07-2010 @ 03:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 02:34 schreef herbert64 het volgende:
[..]


Heb je sommige meiden van 13 gezien tegenwoordig????
Waar Chefke op uit is is een reactie dat als de profeet het mocht dit toch heel normaal is. Net als dat jij kennelijk vindt dat een B-cup en sexy kleding een uitnodiging is.
Maar ik kan mij vergissen in jou uiteraard, maar niet in ChefAli die eigenlijk berbers een slechte naam wil bezorgen door zich als een van hun voor te doen.
bad zoutzuur + dader z'n ballen = oplossing
31  van 81 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden