Twee jaar cel voor verkrachting stiefdochter

Nederland • Geschreven door Novum op 27-07-2010 @ 20:27
print 

Een 51-jarige man uit Amersfoort moet twee jaar de cel in omdat hij zijn 13-jarige stiefdochter meerdere malen heeft verkracht. De rechtbank in Utrecht verklaarde hem dinsdag schuldig en bepaalde ook dat de man een programma voor plegers van seksuele delicten moet volgen. Daarnaast moet hij het slachtoffer ruim 4500 euro schadevergoeding betalen.

De Amersfoorter heeft bekend dat hij vanaf mei 2008 zijn stiefdochter gedurende een jaar meerdere malen heeft misbruikt. Hij was verliefd geworden op het meisje, maar zette haar onder druk toen het meisje aangaf de `relatie' te willen beëindigen. De stiefvader dreigde dat hij zelfmoord zou plegen en dat haar familie iets ergs zou overkomen als de relatie bekend zou worden.

Het meisje onderging de seksuele handelingen in eerste instantie vrijwillig, maar dat ging later over in dwang. De rechtbank acht bewezen dat de man misbruik heeft gemaakt van zijn fysieke overwicht en zijn verhouding met het slachtoffer.

Het Openbaar Ministerie had drie jaar onvoorwaardelijke celstraf geëist.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

5573 views / 81 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 81 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Spuitje, die man is ziek!
Zijn de levenslange gevangenisstraffen op of zo?
userIcon
quote:
Het Openbaar Ministerie had drie jaar onvoorwaardelijke celstraf geëist.
Tsjongejonge

Steleriseren was meer op zijn plaats geweest zonder verdoving uiteraard
userIcon
Wie heeft er 104 liter olie + een grote pan voor mij? en het adres graag van deze viezerik.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 27-07-2010 @ 20:30 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:29 schreef SpauldingPF het volgende:
Spuitje, die man is ziek!
Die man gaan ze vast ook wel genezen...
quote:
en bepaalde ook dat de man een programma voor plegers van seksuele delicten moet volgen.
...met één of andere cursus, denk ik.
Poeh poeh, boontje komt om z'n loontje zeg! Hulde maar weer...
userIcon
en dan 2 jaar krijgen met achteraf een cursusje.
Niet alleen de dader, maar ook ons heerlijke rechtsysteem is ziek.

Met naam en toenaam vermelden op alle publieke kanalen, zo iemand mag niet meer deelnamen aan de normale maatschappij.

Nooit meer nee.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:30 schreef MREn het volgende:
[..]

Langer straffen helpt niet.
Job?
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:29 schreef Fokski het volgende:
Zijn de levenslange gevangenisstraffen op of zo?
2 jaar? en dan ook nog eens goed gedrag dan is ie met een jaartje klaar.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:30 schreef MREn het volgende:
[..]

Langer straffen helpt niet.
En levenslang voor iets dat geen moord is, is nogal buiten proportie.
Vertel dat de slachtoffers maar.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:30 schreef MREn het volgende:
[..]

Langer straffen helpt niet.
En levenslang voor iets dat geen moord is, is nogal buiten proportie.
Aldus jezelf wel ja, vraag het mij eens..
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:30 schreef MREn het volgende:
[..]

Langer straffen helpt niet.
En levenslang voor iets dat geen moord is, is nogal buiten proportie.
Dat onschuldige meisje zit voor haar leven vast in een gevangenis van trauma's en psychologische problemen, en jij vindt levenslang voor de smeerlap die dat veroorzaakt heeft 'buiten proportie'? Dat kan ik toch niet met je eens zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:29 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


Tsjongejonge

Steleriseren was meer op zijn plaats geweest zonder verdoving uiteraard
steleriseren IS zonder verdoving...
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]

Die man gaan ze vast ook wel genezen...
[..]


...met één of andere cursus, denk ik.
Waarschijnlijk een cursus 'omgaan met jonge kinderen', waarbij hij dagelijks enkele uren met kinderen rond de 13 op pad moet. En als hij het goed doet, mag hij het binnenkort eens zonder begeleiders proberen.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 27-07-2010 @ 20:35 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:33 schreef maily het volgende:
[..]


steleriseren IS zonder verdoving...
Hangt er ook wel vanaf op welke manier je het doet. Als je gaat hobbyen met twee bakstenen, dan wens je echt wel verdoving.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:30 schreef MREn het volgende:
[..]

Langer straffen helpt niet.
En levenslang voor iets dat geen moord is, is nogal buiten proportie.
Dat zal best, maar een straf heeft niet alleen een functie voor de veroordeelde, maar ook voor het slachtoffer en de maatschappij. Noem het een wraakfunctie.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]

Die man gaan ze vast ook wel genezen...
[..]

...met één of andere cursus, denk ik.
Geweldige quote reacties
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:33 schreef maily het volgende:
[..]


steleriseren IS zonder verdoving...
Huh? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:29 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


Tsjongejonge

Steleriseren was meer op zijn plaats geweest zonder verdoving uiteraard
Ik denk dat je castreren bedoelt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hangt er ook wel vanaf op welke manier je het doet. Als je gaat hobbyen met twee bakstenen, dan wens je echt wel verdoving.
als je gaat hobbyen met twee bakstenen moet je heel goed uitkijken dat je er niet met je vingers tussenkomt; alleen DAN zou je verdoving nodig hebben......
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:30 schreef MREn het volgende:
[..]

Langer straffen helpt niet.
En levenslang voor iets dat geen moord is, is nogal buiten proportie.
Langer straffen helpt wel en wellicht is levenslang niet aan de orde maar 2 jaar is van de zotte. Dit stuk tuig uit de samenleving of het tuig "rehabiliteert" boeit niet. Hij moet eruit.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:33 schreef MREn het volgende:
[..]

Jij lijdt dus ook al aan strafinflatie?
Als je het zo wilt noemen. Ik heb ook me nodige criminologie vakken gehad en ik kan je vertellen dat je met je neus in de boeken inderdaad niet tot een fatsoenlijk oordeel kan komen. Misschien moet je eens een verhaal aanhoren van een van de slachtoffers van een verkrachting.
userIcon
lekker ongenuanceerde reacties hier weer t was eerst vrijwillig, dat wijf is ook gewoon ziek in der bol hoor.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:33 schreef maily het volgende:
[..]


steleriseren IS zonder verdoving...
Ik zet het er voor de volledigheid altijd maar even bij
dan gaat er misschien een afschrikkende werking van uit
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat je castreren bedoelt.
Nee, steleriseren
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 27-07-2010 @ 20:48 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:44 schreef gnilrednoz het volgende:
lekker ongenuanceerde reacties hier weer t was eerst vrijwillig, dat wijf is ook gewoon ziek in der bol hoor.
Ze vroeg erom! Ze vragen er allemaal om!

Jaja...
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Huh? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
[pfaffke-modus aan] KEN UW KLASSIEKERS !! [/pfaffke-modus uit]
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:44 schreef gnilrednoz het volgende:
lekker ongenuanceerde reacties hier weer t was eerst vrijwillig, dat wijf is ook gewoon ziek in der bol hoor.
Dit dus, pas in de 28e reactie wordt opgemerkt dat het eerst vrijwillig was? Dat vind ik eigenlijk ook best ziek en daarom zal de straf ook wel lager uitvallen. Niet dat die kerel geestelijk helemaal 100% is, maar goed...
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:45 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Nee, steleriseren
En wat is dan het voordeel van steriliseren boven castreren?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:44 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Ik zet het er voor de volledigheid altijd maar even bij
dan gaat er misschien een afschrikkende werking van uit
Nee, steriliseren vindt plaats onder plaatselijke verdoving.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:49 schreef maily het volgende:
[..]


[pfaffke-modus aan] KEN UW KLASSIEKERS !! [/pfaffke-modus uit]
Ik begin het idee te krijgen dat ik er geen reet van snap. Steleriseren (sic), Pfaffke-modus... Waar gaat dit over?
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:51 schreef DeX090 het volgende:
[..]


Dit dus, pas in de 28e reactie wordt opgemerkt dat het eerst vrijwillig was? Dat vind ik eigenlijk ook best ziek en daarom zal de straf ook wel lager uitvallen. Niet dat die kerel geestelijk helemaal 100% is, maar goed...
Nee, ze vroeg er om ! Hij zette haar onder druk, dreigde met zelfmoord, dreigde om haar en de familie wat aan te doen, etc.

De vrijwilligheid druipt er idd vanaf. Feit dat hij überhaupt straf krijgt is al te ziek voor woorden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:55 schreef vulkaan het volgende:
[..]


Ja een meisje van 13 kan zoiets al voor zichzelf beslissen. Die zijn ook totaal niet gevoellig voor kerels die haar om kunnen praten ofzo. Denk na man, 13 is dat kind.
Een meisje van 13 kan toch ja en nee zeggen? Ik praat het ook nergens goed, die kerel is gewoon ziek in z'n hoofd maar het is echt niet zo dat kinderen van 13 totale debielen zijn die helemaal niks zelf kunnen beslissen. Er zijn zat kinderen die op/voor hun 13e al vrijwillig ontmaagd zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik begin het idee te krijgen dat ik er geen reet van snap. Steleriseren (sic), Pfaffke-modus... Waar gaat dit over?
Steriliseren -> modern ziekenhuis
Steleriseren -> twee bakstenen

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:00 schreef DeX090 het volgende:
[..]


Een meisje van 13 kan toch ja en nee zeggen? Ik praat het ook nergens goed, die kerel is gewoon ziek in z'n hoofd maar het is echt niet zo dat kinderen van 13 totale debielen zijn die helemaal niks zelf kunnen beslissen. Er zijn zat kinderen die op/voor hun 13e al vrijwillig ontmaagd zijn.
Tuurlijk, als meneer gaat lopen dreigen om het gehele gezin wat aan te doen dan zal het meisje echt wel gewoon "nee, ik heb hoofdpijn", gaan zeggen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:59 schreef Carliano het volgende:
[..]

Nee, ze vroeg er om ! Hij zette haar onder druk, dreigde met zelfmoord, dreigde om haar en de familie wat aan te doen, etc.

De vrijwilligheid druipt er idd vanaf. Feit dat hij überhaupt straf krijgt is al te ziek voor woorden.
Volgens mij haal jij de chronologie een beetje door elkaar...
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:00 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]

Steriliseren -> modern ziekenhuis
Steleriseren -> twee bakstenen

Ah... Thanks.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:01 schreef Carliano het volgende:
[..]

Tuurlijk, als meneer gaat lopen dreigen om het gehele gezin wat aan te doen dan zal het meisje echt wel gewoon "nee, ik heb hoofdpijn", gaan zeggen.
Daar had ik het toch ook niet over man, ik zei alleen dat ik het van dat kind ook een beetje ziek vond om het in eerste instantie (dus voor de dreigementen etc.) vrijwillig te doen. En ja, ik ben de mening toegedaan dat kinderen van 13 niet volslagen randdebiel zijn, maar daarin sta ik blijkbaar redelijk alleen.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:02 schreef DeX090 het volgende:
[..]


Volgens mij haal jij de chronologie een beetje door elkaar...
Nee, hij is een verkrachter omdat hij sex met haar had tegen haar wil. Of ze het ooit wel ok vond maakt hem geen verkrachter, maar zijn latere daden wel.

Het feit dat hij sex had met een minderjarig meisje, vrijwillig of niet, maakt hem overigens ook strafbaar.

Dus hij is schuldig aan 2 delicten. Dan is 2 jaar cel belachelijk weinig. Me dunkt dat hij na 2 jaar gerust nog verliefd op haar kan zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:07 schreef Carliano het volgende:
[..]

Nee, hij is een verkrachter omdat hij sex met haar had tegen haar wil. Of ze het ooit wel ok vond maakt hem geen verkrachter, maar zijn latere daden wel.

Het feit dat hij sex had met een minderjarig meisje, vrijwillig of niet, maakt hem overigens ook strafbaar.

Dus hij is schuldig aan 2 delicten. Dan is 2 jaar cel belachelijk weinig. Me dunkt dat hij na 2 jaar gerust nog verliefd op haar kan zijn.
Nou, dan zijn we het in ieder geval toch nog eens. Blij dat we dit uit de wereld hebben kunnen helpen.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:04 schreef DeX090 het volgende:
[..]


Daar had ik het toch ook niet over man, ik zei alleen dat ik het van dat kind ook een beetje ziek vond om het in eerste instantie (dus voor de dreigementen etc.) vrijwillig te doen. En ja, ik ben de mening toegedaan dat kinderen van 13 niet volslagen randdebiel zijn, maar daarin sta ik blijkbaar redelijk alleen.
Kinderen van 13 zijn zeker niet volslagen debiel. Maar als vent nu een meisje van 13 gaan verleiden is nogal gestoord.

Een meisje van 13 echter zoekt altijd lichamelijke warmte bij de vaderfiguur. Een meisje van 13 kan heel slecht verschil zien tussen gemeende tederheid en de drang naar sex van een man.
2 jaar! Dat zal 'm leren!

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:12 schreef ChefAli het volgende:
Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Misschien hadden ze echt een soort relatie en stemde het meisje vrijwillig in... Maar goed, als het echt verkrachting was, dan is de straf meer dan terecht .
Mohammed had het ook gedaan
50  van 81 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden