Korpschef wil criminelen na vrijlating volgen

Nederland • Geschreven door Novum op 27-07-2010 @ 19:02
print 

Bestrafte veelplegers en jonge criminelen moeten nadat ze vrij zijn gekomen in de gaten worden gehouden door de reclassering, politie en gemeente. De rechter moet dit toezicht op ex-gedetineerden naast de celstraf kunnen opleggen. Daarvoor pleit korpschef van West- en Midden Brabant Frans Heeres dinsdag in Opsporing Verzocht.

Heeres, die deel uitmaakt van de landelijke taskforce die het aantal overvallen moet terugdringen, pleit voor een persoonsgebonden aanpak. Hij wil dat criminelen nauwlettend in de gaten worden gehouden, ook als ze hier niet vrijwillig aan mee willen werken.

Momenteel kunnen gemeenten ex-bajesklanten alleen begeleiden als ze hiermee ingestemd hebben. Dit moet veranderen, vindt Heeres, zodat het aantal veroordeelden dat opnieuw de fout ingaat afneemt.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

2908 views / 55 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 55 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal logisch. Vreemd dat dit dus momenteel nog niet zo is.
userIcon
Nederlandse instanties en iemand goed in de gaten houden
Door elke Nederlander bij de geboorte een RFID chip in te spuiten?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal logisch. Vreemd dat dit dus momenteel nog niet zo is.
inderdaad
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:07 schreef OOST het volgende:
Door elke Nederlander bij de geboorte een RFID chip in te spuiten?
Ah, de afdeling PR van Niburu.nl meldt zich...
userIcon
3 strikes you're out. rot in jail.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:14 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Nee, dat vind ik niet kunnen. Na hun straf moeten ze weer vrij kunnen leven aangezien ze al zijn gestraft. Of wil jij liever een politiestaat?
Als je het niet wilt dien je je gewoon te gedragen . . .
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:14 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Nee, dat vind ik niet kunnen. Na hun straf moeten ze weer vrij kunnen leven aangezien ze al zijn gestraft. Of wil jij liever een politiestaat?
Als we dan toch in de zwart/wit-modus gaan: ja, ik heb liever een politiestaat dan loslopende criminelen.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal logisch.
Niet echt, straf uitgezeten is straf uitgezeten. Moeten ze het maar een onderdeel van de straf maken, zoniet, vrij is vrij.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:14 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Nee, dat vind ik niet kunnen. Na hun straf moeten ze weer vrij kunnen leven aangezien ze al zijn gestraft. Of wil jij liever een politiestaat?
Dan kun je in ieder geval wel je neefjes goed in de gaten houden.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 27-07-2010 @ 19:17 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:14 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Nee, dat vind ik niet kunnen. Na hun straf moeten ze weer vrij kunnen leven aangezien ze al zijn gestraft. Of wil jij liever een politiestaat?
Ik niet, maar die veelplegers blijkbaar wel.
userIcon
Ik vind nog steeds dat we die strontvliegen gewoon meteen af moeten maken als blijkt dat ze recidiveren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:16 schreef D0808 het volgende:
[..]


Niet echt, straf uitgezeten is straf uitgezeten. Moeten ze het maar een onderdeel van de straf maken, zoniet, vrij is vrij.
Misschien wordt het eens tijd dat ze weten wat ze op het spel zetten . . .
userIcon
Lekker vaag. Wat is 'in de gaten houden'? Bedoelen ze daarmee dat ze af en toe onaangekondigd langsgaan om te kijken hoe het gaat, of dat ze elke beweging die hij maakt en elk woord dat hij zegt gaan volgen?
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Lekker vaag. Wat is 'in de gaten houden'? Bedoelen ze daarmee dat ze af en toe onaangekondigd langsgaan om te kijken hoe het gaat, of dat ze elke beweging die hij maakt en elk woord dat hij zegt gaan volgen?
Dat vroeg ik me ook direct af. Daarom mijn flauwe opmerking over de RFID chip. Elke andere manier van volgen heeft namelijk geen enkele zin.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:20 schreef OOST het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook direct af. Daarom mijn flauwe opmerking over de RFID chip. Elke andere manier van volgen heeft namelijk geen enkele zin.
Je zal idd. iemand 24/7 in de gaten moeten houden, anders werkt het niet echt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:14 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Nee, dat vind ik niet kunnen. Na hun straf moeten ze weer vrij kunnen leven aangezien ze al zijn gestraft. Of wil jij liever een politiestaat?
Als het valse honde waren ware ze onrein en moete ze dood van jou.
Die kutkriminelen benne valse honde dus moete ze dood.
Of wil jij gebijt worde door zoeen valse kriminele hond ?
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 27-07-2010 @ 19:24 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:20 schreef OOST het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook direct af. Daarom mijn flauwe opmerking over de RFID chip.
Flauwe opmerking? Dat is juist precies waar Ernst Hirsch Ballin en Fred Teeven dagelijks natte dromen van krijgen.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal logisch. Vreemd dat dit dus momenteel nog niet zo is.
Wat hij zegt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:15 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Als je het niet wilt dien je je gewoon te gedragen . . .
Dit is gewoon een enge reactie. Big brother geilt op types zoals jij
userIcon
Ik las "na vervolging vrijlaten"
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:16 schreef D0808 het volgende:
[..]


Niet echt, straf uitgezeten is straf uitgezeten. Moeten ze het maar een onderdeel van de straf maken, zoniet, vrij is vrij.
En dat is dus ook het voorstel:
quote:
De rechter moet dit toezicht op ex-gedetineerden naast de celstraf kunnen opleggen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:31 schreef Sisko het volgende:
[..]
Dit is gewoon een enge reactie. Big brother geilt op types zoals jij
Als je vaak genoeg de dupe bent geweest van draaideurcrimi's dan ga je op den duur zo denken. Dan ben je zo ver gekomen dat je andere straffen wil. Straffen die misschien nog een beetje fatsoen in zulke kloothommels brengt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:16 schreef D0808 het volgende:
[..]


Niet echt, straf uitgezeten is straf uitgezeten. Moeten ze het maar een onderdeel van de straf maken, zoniet, vrij is vrij.
Zoals ik het lees word het opgelegd door een rechter, en is het dus onderdeel van de straf.

Verder een goed idee, zeker bij veelplegers. Jammer dat zoiets logisch niet al lang bestaat, maar dat blijf je houden in Nederland.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:31 schreef Sisko het volgende:
[..]
Dit is gewoon een enge reactie. Big brother geilt op types zoals jij
Dus het in de gaten houden van veelplegers doet jou denken aan 1984? Vind je dat niet een klein beetje overdreven?
userIcon
Men jankt nu al over onderbezetting. Droom maar verder.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus het in de gaten houden van veelplegers doet jou denken aan 1984? Vind je dat niet een klein beetje overdreven?
Hellend vlak enzo...
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:40 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Hellend vlak enzo...
En dat is in dit geval een drogreden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:40 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Hellend vlak enzo...
Zullen we dan ook maar meteen belasting afschaffen? Want voor je het weet wil de regering al ons geld hebben. Hellend vlak enzo... En zullen we dan ook meteen maar verhinderen dat er milieuwetten komen? Want straks wil de overheid dat we allemaal terug gaan naar de steentijd. Hellend vlak enzo... Inhoudsloos argument dus. Zo kun je elke maatregel zwart maken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

Zullen we dan ook maar meteen belasting afschaffen? Want voor je het weet wil de regering al ons geld hebben. Hellend vlak enzo... En zullen we dan ook meteen maar verhinderen dat er milieuwetten komen? Want straks wil de overheid dat we allemaal terug gaan naar de steentijd. Hellend vlak enzo... Inhoudsloos argument dus. Zo kun je elke maatregel zwart maken.
Zijn bericht is een hellend vlak...
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:54 schreef Zwart-Boekje het volgende:
[..]

Tja praat eens met Maxima, haar pappie was lid van het bestuur van een politiestaat. praat en met de beul van de Rode Kmer, hij was lid van het bestuur van een politiestaat, praat eens met een psychiater.......
Wat snap je niet aan "zwart/wit-modus"? Hoe stom ben je nou? Zelfs Ali snapt dat.
Kunnen niet beginnen met zijn baas Joris Demmink, dan wordt het een stuk veiliger voor de kindertjes.
userIcon
Pssssst. Ik volg al 7 maand een korpschef !
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:06 schreef giant-infidel het volgende:
Pssssst. Ik volg al 7 maand een korpschef !
En nog steeds heb je niet door dat zij jou niet wil
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Dat criminelen veroordeeld worden is een goede zaak, maar om ze na hun straf nog steeds in de gaten te houden is niet goed. Criminelen verdiennen ook een 2e kans...
En als je in de gaten wordt gehouden (als veelpleger) dan krijg je geen tweede kans?
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:06 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Dat criminelen veroordeeld worden is een goede zaak, maar om ze na hun straf nog steeds in de gaten te houden is niet goed. Criminelen verdiennen ook een 2e kans...
Lees: Veelplegers e.d. maw genoeg tweede kansen gehad. Ik zeg opknopen dan hoeven we ze ook niet meer in de gaten te houden na het zoveelste vergrijp. Scheelt ook weer een hoop belastingcenten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:18 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Dan voelen ze zich hoogstwaarschijnlijk opgejaagd en dat is natuurlijk niet de bedoeling aangezien criminelen vaak sociale problemen hebben...
Ja, crimineel zijn kun je natuurlijk ook heel eufemistisch omschrijven als het hebben van sociale problemen...

Feit blijft dat de maatschappij slachtoffer is van dit soort tuig. Met het in de gaten houden (want meer is het niet) van dit soort mensen zou veel leed voorkomen kunnen worden. Maar daar ben jij tegen, want dan voelen ze zich 'opgejaagd'.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:20 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Ik keur het gedrag van veelplegers af, maar we moeten wel menselijk blijven anders ben je even slecht bezig als de veelplegers...
Ik ben wel van mening dat veelplegers die te vaak de fout ingaan harder moeten worden aangepakt...
Neen, het is namelijk een actie - reactie. De veelplegers roepen dit over zichzelf af, zoals ik het zie zijn 'wij' dan niet even slecht bezig. Blijf met je poten van andere mensen en hun spullen af en val niemand lastig.

quote:
Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles which every man of every faith can embrace.

These are not polite suggestions, these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 27-07-2010 @ 20:29 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:18 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Dan voelen ze zich hoogstwaarschijnlijk opgejaagd en dat is natuurlijk niet de bedoeling aangezien criminelen vaak sociale problemen hebben...
Ach ja, we slepen de slechte jeugd er weer eens bij. Want je zou zelf maar verantwoordelijkheidsbesef moeten tonen, getsie!
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach ja, we slepen de slechte jeugd er weer eens bij. Want je zou zelf maar verantwoordelijkheidsbesef moeten tonen, getsie!
En het leukste is, dat er veel meer mensen zijn die sociale problemen hebben, maar niet op het criminele pad gaan. Waarom kunnen die zich dan wel beheersen?
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:20 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Ik keur het gedrag van veelplegers af, maar we moeten wel menselijk blijven anders ben je even slecht bezig als de veelplegers...
Ik ben wel van mening dat veelplegers die te vaak de fout ingaan harder moeten worden aangepakt...
Ik vraag me af hoe je kunt meten of een veelpleger te vaak in de fout gaat. Volgens mij zit dit daad al in de term voor zijn gedrag verwerkt, maar goed.

Maar waarom is het gelijk onmenselijk om iemand te volgen na zijn vriijlating. Je kunt het ook positief zien. Op deze manier kan iemand zich juist weer geholpen voelen om op het juiste pad te blijven.

Hij kan tenslotte tegen zijn foute maten zeggen dat hij niet mee kan gaan uit inbreken omdat hij weet dat de politie hem volgt. Men helpt hem hiermee om nee te zeggen wanneer hij dat eigenlijk juist wil, maar niet kan vanwege groepsdruk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:20 schreef ChefAli het volgende:
[..]

......Ik ben wel van mening dat veelplegers die te vaak de fout ingaan harder moeten worden aangepakt...
Dat iemand er als het ware iets van zegt.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, crimineel zijn kun je natuurlijk ook heel eufemistisch omschrijven als het hebben van sociale problemen...

Feit blijft dat de maatschappij slachtoffer is van dit soort tuig. Met het in de gaten houden (want meer is het niet) van dit soort mensen zou veel leed voorkomen kunnen worden. Maar daar ben jij tegen, want dan voelen ze zich 'opgejaagd'.
Het hoeft ook niet als opjagen gezien te worden, maar als steun om nee te kunnen zeggen tegen foute vrienden.

Als jij echt wil stoppen met criminele daden dan ben je blij dat je een excuus hebt om nee te kunnen zeggen tegen die foute vrienden.
50  van 55 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden