Overleg over rechts kabinet geschorst

Politiek • Geschreven door ANP op 27-07-2010 @ 16:58
print 

Het overleg tussen VVD-leider Mark Rutte, PVV-leider Geert Wilders en CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen is voorlopig geschorst. De drie spraken dinsdag voor de tweede dag op rij informeel en op een geheime locatie over de mogelijkheden om samen een rechts kabinet te vormen.

Rutte, Wilders en Verhagen kwamen rond drie uur terug in het gebouw van de Tweede Kamer. Ze wilden niks zeggen over hun gesprekken, die ze voeren op initiatief van informateur en oud-CDA-premier Ruud Lubbers, die er zelf niet bij aanwezig is.

Maandag spraken Rutte, Wilders en Verhagen ook al enige uren met elkaar. Ze hebben afgesproken geen mededelingen te doen over hun informele ontmoetingen.


Bron: ANP


Lees ook:

» 05/02 PVV: Boerkadrager altijd beboeten202
» 04/02 'Gemor binnen GL over koers partij'17
» 03/02 Pechtold interviewt PVV-stemmers voor boek129
» 03/02 PvdA tegen ACTA om politierol ISP's37


delen | eKudos nujij

8715 views / 135 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 135 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
In juli was er een nieuw kabinet toch? Dalijk zijn we weer terug bij hetzelfde zooitje als voor de verkiezingen dat ons moet regeren.

[ Bericht gewijzigd door BlueMage op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:08 ]
userIcon
Da's dus best wel een behoorlijk niets-zeggend bericht...wel raar trouwens dat Ruudje er niet bij is
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:59 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Driemaal hoezee !!!
Geschorst wil niet zeggen dat het beëindigt is.

Fok is traag met nieuws btw
Overleg over rechts kabinet geschorst
dinsdag 27 juli 2010 15:45
userIcon
Ik blijf dat geheime locatie zo vreemd vinden; het klinkt zo achterdochig en achterkamertjes politiek-achtig...
Wat een non-nieuws. Laat maar weten als de gesprekken stuk gelopen zijn.
userIcon
Dit is echt zo kansloos. De manier waarop dit nieuws gebracht wordt, bedoel ik. Al weken gaat het zo: onderhandelingen begonnen, onderhandelingen geschorst, onderhandelingen hervat, onderhandelingen gaan vanavond door, onderhandelingen na het weekend.

Wat kan het ons schelen? Kom maar met nieuws als er daadwerkelijk een akkoord ligt! Ze hebben duidelijk gemaakt niet in de media te willen spreken over de onderhandelingen, nu niet, over een week niet, nooit.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00 schreef BlueMage het volgende:
dadt
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:02 schreef CyberRat het volgende:
Geschorst wil niet zeggen dat het beëindigt is.

Fok is traag met nieuws btw
Overleg over rechts kabinet geschorst
dinsdag 27 juli 2010 15:45
Shit.. je hebt gelijk...
(ook al schrijf je beëindigd met een d)
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:02 schreef zatoichi het volgende:
Ik blijf dat geheime locatie zo vreemd vinden; het klinkt zo achterdochig en achterkamertjes politiek-achtig...
tja, wat hadden ze dan moeten doen? Gezellig in 't vondelpark moeten zitten gaan praten en vooraf een pers-bericht de deur uit gooien?? Dat gaat ook geen succes worden natuurlijk
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:04 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

tja, wat hadden ze dan moeten doen? Gezellig in 't vondelpark moeten zitten gaan praten en vooraf een pers-bericht de deur uit gooien?? Dat gaat ook geen succes worden natuurlijk
Wilders was toch zo tegen achterkamertjes?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:04 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Wilders was toch zo tegen achterkamertjes?
Ah, is ie weer aan 't draaien??
userIcon
Ik heb het: laten we eens Paars Plus proberen.

Oh, wacht
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:03 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ow die is idd erg, heb 'm verbeterd.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:02 schreef ChefAli het volgende:
Voorlopig? Ze kunnen beter helemaal stoppen, dat is het beste voor dit land aangezien er weinig mensen op deze coalitie zitten te wachten .
Ze hebben twee variaties besproken: VVD-PVV-CDA en VVD-CDA+gedoogsteun-van-de-PVV.

Zo'n 63% van de Nederlanders staat achter de tweede variant.

En voor het geval dat je niet kunt rekenen: 63% is meer dan de helft. De meeste mensen zitten blijkbaar dus wel op een dergelijke coalitie te wachten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:05 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Nee hoor, integendeel, ik vind het alleen wel vermakelijk dat na Fortuyn nu ook Wilders maar wat graag de achterkamertjes opzoekt als dat hem uitkomt.
Zeggen de woorden "informele gesprekken" jou wat? Het is volstrekt nutteloos om deze gesprekken in de openbaarheid te voeren, omdat ze niet tot concrete afspraken gaan leiden. Dat gebeurt pas bij de "onderhandelingen".
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:59 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Driemaal hoezee !!!
Omdat het geschorst is? Wat betekent dat dan volgens jou?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:02 schreef ChefAli het volgende:
Voorlopig? Ze kunnen beter helemaal stoppen, dat is het beste voor dit land aangezien er weinig mensen op deze coalitie zitten te wachten .
Is dat zo? Ik denk dat er genoeg zijn die dit kabinet het meest zien zitten, ik in elk geval wel.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:02 schreef zatoichi het volgende:
Ik blijf dat geheime locatie zo vreemd vinden; het klinkt zo achterdochig en achterkamertjes politiek-achtig...
De gesprekken vinden inderdaad in "achterkamers" plaats (helaas).

Dat de plek geheim is, maakt het vooral voor Dhr. Wilders een stuk veiliger.

Overigens ben ik voorstander van een gekozen volksvertegenwoordiger (president), die ook een kabinet samenstelt. (Uiteraard heeft zo'n kabinet rekening te houden met de Tweede Kamer.) Dan heb je geen maandenlange formatiebesprekingen meer nodig.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:09 schreef KingKai het volgende:
[..]
Ze hebben twee variaties besproken: VVD-PVV-CDA en VVD-CDA+gedoogsteun-van-de-PVV.

Zo'n 63% van de Nederlanders staat achter de tweede variant.

En voor het geval dat je niet kunt rekenen: 63% is meer dan de helft. De meeste mensen zitten blijkbaar dus wel op een dergelijke coalitie te wachten.
Gelukkig dat de cijfers ook van een heel objectief onderzoek afkomstig is... Elsevier staat toch te boek alszijnde representatief voor de gehele maatschappij

oh wacht....
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:10 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Ga jij nu ook al peilingen van Maurice de Hond als feiten overnemen?
Nee, niet als feit maar als indicatie.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:09 schreef KingKai het volgende:
[..]
Ze hebben twee variaties besproken: VVD-PVV-CDA en VVD-CDA+gedoogsteun-van-de-PVV.

Zo'n 63% van de Nederlanders staat achter de tweede variant.

En voor het geval dat je niet kunt rekenen: 63% is meer dan de helft. De meeste mensen zitten blijkbaar dus wel op een dergelijke coalitie te wachten.
Gelukkig zijn peilingen niet rechtsgeldig, behalve die van 9 juli die we ook wel de 2e kamer verkiezing noemen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:12 schreef MREn het volgende:
[..]

Je kiest de samenstelling van de Tweede Kamer in dit land, en niet een coalitie.
En ik ben meer een voorstander van goede programma's met een integraal beleid ipv die dagkoersen van Maurice.
En omdat je de coalitie niet kiest gaat er een stukje democratie verloren. Waarom zou een partij met minder stemmen (in dit geval CDA) wel ministers mogen leveren terwijl een partij met veel stemmen (in dit geval PVDA) dat niet mag? En de oplossing ligt niet in een andere coalitie, maar in het afschaffen van de coalitievorming.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:59 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Driemaal hoezee !!!
Dit zegt niets slimmerd. Hooguit dat men even met de eigen achterban gaat overleggen over de inhoud van de gesprekken, om hier later weer op terug te komen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:59 schreef humberto.tan het volgende:
Heerlijk de nieuwe politiek zonder achterkamertjes!
Ach, achterkamertjes lijkt me in dit stadium nog vrij logisch. Wel "hypocriet" vind ik, dat deze gesprekken, waar de heer Wilders ook aan deelneemt, in een restaurant gehouden worden, terwijl zijn eigen partij vreselijk valt over het feit, dat de coalitie-onderhandelingen in Almere niet in het gemeentehuis, maar deels in restaurants werden gehouden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:13 schreef KingKai het volgende:

Overigens ben ik voorstander van een gekozen volksvertegenwoordiger (president), die ook een kabinet samenstelt. (Uiteraard heeft zo'n kabinet rekening te houden met de Tweede Kamer.) Dan heb je geen maandenlange formatiebesprekingen meer nodig.
Ik ben het grotendeels met je eens. Je hebt alleen niet in de gaten dat een gekozen president een tweepartijensysteem in de hand werkt, wat ik absoluut onwenselijk vindt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:04 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Wilders was toch zo tegen achterkamertjes?
Daarom zitten ze ook ergens in de "Voorkamer" van een chique hotel
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:59 schreef humberto.tan het volgende:
Heerlijk de nieuwe politiek zonder achterkamertjes!
Nee, we gaan met 16 miljoen mensen praten om een coalitie te vormen. Dat schiet lekker op.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:17 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Ach, achterkamertjes lijkt me in dit stadium nog vrij logisch. Wel "hypocriet" vind ik, dat deze gesprekken, waar de heer Wilders ook aan deelneemt, in een restaurant gehouden worden, terwijl zijn eigen partij vreselijk valt over het feit, dat de coalitie-onderhandelingen in Almere niet in het gemeentehuis, maar deels in restaurants werden gehouden.
Da's anders natuurlijk... Ik ben ook benieuwd welke fraaie draai Geertje eraan gaat geven, maar hem kennende komt ie ongetwijfeld wel weer met een fraai praatje wat door zn fanboys als zoete koek zal worden geslikt
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00 schreef BlueMage het volgende:
In juli was er een nieuw kabinet toch? Dalijk zijn we weer terug bij hetzelfde zooitje als voor de verkiezingen dat ons moet regeren.
Jaartal is nooit vermeld
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:15 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Gelukkig dat de cijfers ook van een heel objectief onderzoek afkomstig is... Elsevier staat toch te boek alszijnde representatief voor de gehele maatschappij

oh wacht....
Nog objectiever: Elsevier in combinatie met Maurice de Hond.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:02 schreef ChefAli het volgende:
Voorlopig? Ze kunnen beter helemaal stoppen, dat is het beste voor dit land aangezien er weinig mensen op deze coalitie zitten te wachten .
ik denk juist heel veel.. ben wel eens benieuwd naar 4 jaar rechts. tis weer eens wat anders
hahahahahaha,
we gaan dat stelletje in Den Haag een beetje opschudden met nieuwe politiek,
hahahahahaha.
PVV Fail.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:09 schreef KingKai het volgende:
[..]
Ze hebben twee variaties besproken: VVD-PVV-CDA en VVD-CDA+gedoogsteun-van-de-PVV.

Zo'n 63% van de Nederlanders staat achter de tweede variant.

En voor het geval dat je niet kunt rekenen: 63% is meer dan de helft. De meeste mensen zitten blijkbaar dus wel op een dergelijke coalitie te wachten.
Dat heeft ie zeker in zijn lokale kroeg gepeild, zijn cijfers komen totaal niet overeen met het aantal zetels dat de mogelijke coalities hebben gehaald.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:15 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Gelukkig dat de cijfers ook van een heel objectief onderzoek afkomstig is... Elsevier staat toch te boek alszijnde representatief voor de gehele maatschappij

oh wacht....
(1) Ik kom met die cijfers om een stelling te ontkrachten. Zonder die aanvankelijke stelling, had ik niet (indirect) naar een onderzoek van MdH verwezen.

(2) Jij komt ook niet met cijfers die mijn cijfers ontkrachten.

(3) Dat er aan MdH en zijn onderzoeken van alles mis is, is mij bekend.

(4) Dit geldt ook voor de andere reacties op mijn reactie.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:21 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Er zullen vast genoeg voorstanders zijn, maar ik denk toch meer tegenstanders...
In mijn wijk is trouwens bijna iedereen tegen dit kabinet...
Mijn complimenten voor je uitstekende PVV-trolvaardigheden. Ik stem al een jaar of 12 SP, maar ik merk dat ik, hoe meer ik van je lees, al bijna hoop op een PVV-kabinet. Niet omdat ik het wil, maar omdat jij het niet wilt.
50  van 135 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 05/02 PVV: Boerkadrager altijd beboeten202
» 04/02 'Gemor binnen GL over koers partij'17
» 03/02 Pechtold interviewt PVV-stemmers voor boek129
» 03/02 PvdA tegen ACTA om politierol ISP's37


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden