Hoogbegaafden op Gay Pride

Nederland • Geschreven door Jordy Kruse op 27-07-2010 @ 16:52
print 

Ook dit jaar is er weer de altijd gezellige Gay Pride in Amsterdam. Op het jaarlijkse feestje voor homoseksuelen vaart dit keer een nieuwe schuit mee, een boot vol met pientere koppen.

De boot is een initiatief van Mensa, een internationale stichting voor hoogbegaafde mensen, die ook een Nederlandse afdeling heeft. Volgens Mensa-voorzitter Grethe van Geffen wordt het een groot feest. ''Binnen Mensa is echt niet iedereen een nerd hoor.''

De Gay Pride is op zaterdag 7 augustus.


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 20/06 Gay Pride Berlijn druk bezocht 70
» 09/06 Israëlische homo's geweerd van Gay Pride111
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2


delen | eKudos nujij

9211 views / 94 reacties
Reacties op dit bericht
44  van 94 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Mooi evenwicht voor al die zwakbegaafden die gillen dat ze zo "opvallend" gedragen. En dat ze normaal gevonden willen worden... En dan zich zo gaan kleden etc etc.

Zie eea toch eens in perspectief. Er gaan een paar boten per jaar door de gracht heen met opvallend geklede of gedeeltelijk ontklede mensen. Een keer per jaar. Terwijl die juist die ene buurt, die uitgevonden is door en voor hetero's, wel sociaal geaccepteerd is. Ik heb het over de wallen. 365 dagen per jaar..
userIcon
Gaypride

Hypocriet kut feest.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:54 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
[..]

Overigens vind ik Mensa een beetje een sneu clubje. Net als mensen die me precies menen te kunnen vertellen hoe hoog hun IQ is. Dat je intelligent bent is iets dat anderen je moeten vertellen, niet jijzelf.
Je vergeet zeker even dat hoogbegaafdheid net zo goed een probleem is als mensen 'zonder hersens of verstand'.
Helaas krijgt die tweede groep vaak alle steun en aandacht en zelfs sympathie, terwijl groep 1 het overal maar moet uitzoeken en vaak niet wordt gewaardeerd.
man Peter (Redactie Frontpage) 27-07-2010 @ 18:32 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Want als ze halfnaakt op een boot tegen elkaar aan gaan staan palen maakt het veel uit hoe hoog hun IQ is. The Onion heeft een leuk stuk over de onzin die Gay Pride Parade heet.
Twee vragen om je kennis over dit onderwerp even te testen:
1: Welk percentage van de boten in Amsterdam heeft halfnaakte mannen aan boord?

2: 'De Homo's staan allemaal naakt op een boot' > Is die conclusie niet gewoon generaliserend?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:27 schreef Paulus0013 het volgende:
Je vergeet zeker even dat hoogbegaafdheid net zo goed een probleem is als mensen 'zonder hersens of verstand'.
Helaas krijgt die tweede groep vaak alle steun en aandacht en zelfs sympathie, terwijl groep 1 het overal maar moet uitzoeken en vaak niet wordt gewaardeerd.
Ik vind beide geen probleem. Je moet gewoon functioneren op je eigen niveau.

En het is dus niet zo dat je pas hoogbegaafd bent als je lid bent van mensa, dat je eerst aan de school je mensa-lidmaatschap moet laten zien voordat je een aangepast lesprogramma krijgt.

Mensa is gewoon een eliteclubje, met geen enkele toegevoegde waarde anders dan dat je 'bewijs' hebt dat je hoogbegaafd bent... Een bewijs dat nergens indruk maakt of waarde heeft, enkel bij andere mensa-leden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:56 schreef mouthman het volgende:
[..]


Dat was het toen het nog aan tweakers gelieerd was, nu zittten hier alleen autistische tokkies....
Autisch zijn vaak goed in ene ding as dat homozijn is laat ze dan leker.
Beter een goeie homo dan een valse nicht............. toch ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Want als ze halfnaakt op een boot tegen elkaar aan gaan staan palen maakt het veel uit hoe hoog hun IQ is. The Onion heeft een leuk stuk over de onzin die Gay Pride Parade heet.
Jij bale dat zelfs een stijgerpaal jou niet moet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00 schreef KingKai het volgende:

[..]
Waarom varen ze eigenlijk mee?

Er is toch geen verband tussen intelligentie (hoge begaafdheid) en seksuele geaardheid (homoseksualiteit)?
Der is zelfs geen verband tusse hetreos en iq, zelfs geen maandverband.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

Je hebt mijn tweede argument niet goed begrepen denk ik. Het probleem is dat voor elke homo die wel zo extravagant is, er twee zijn die 'normaal'(=niet extravagant) zijn. Maar, doordat de homogemeenschap zich op de Gay Parade, de meest zichtbare gebeurtenis op 'homo-gebied', naar buiten brengt als een stel buitenissige mensen, krijgen ze al snel die naam. En dat is een geval van 'velen worden gestigmatiseerd door het gedrag van enkelen.' En mijns inziens doet het de homo-emancipatie ook niet veel goed.
En in je tweede argument moet ik je gelijk geven, ik had de vergelijking in mijn hoofd scheef zitten. Homo's hebben het recht zich in het openbaar te manifesteren zoals ze willen, net als iedere andere bevolkingsgroep. En zolang ze daar niemand fysieke/psychologische schade bij berokkenen is het oké. Maar of het verstandig is, is iets anders...
Ik denk dat ik je tweede argument wel begrepen heb, maar ik ben het daar niet mee eens. Er zijn inderdaad mensen die de gay-pride zien en dan denken dat de gay-pride de doorsnee homosexueel weergeeft. Dat is uiteraard niet juist. Maar wat is nou de beste manier om daar mee om te gaan?

Je eigen gedrag aanpassen, oftewel zelfcensuur toepassen, omdat er mensen zijn met zulke bekrompen gedachten en vooroordelen, is niet de oplossing. Tenzij je favoriete samenleving er één is waar iedereen zich precies hetzelfde gedraagt.

Je moet je niks aantrekken van die mensen. En als je als homosexueel er zelf niet blij mee bent, die gay-pride, laat dan blijken dat jij homosexueel bent en niet mee doet aan die gay-pride. Op die manier kom je verder denk ik, meer voor jezelf opkomen. En als je als homosexueel jezelf helemaal aanpast en zelfcensuur toepast waardoor niemand merkt dat je homosexueel bent, help je de homosexuele gemeenschap ook niet verder.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Twee vragen om je kennis over dit onderwerp even te testen:
1: Welk percentage van de boten in Amsterdam heeft halfnaakte mannen aan boord?

2: 'De Homo's staan allemaal naakt op een boot' > Is die conclusie niet gewoon generaliserend?
Oh leuk, een quiz.
1: Niet veel, waarschijnlijk. Een tanga met een leren vest wordt meestal niet als halfnaakt beschouwd, dus de meesten vallen meteen af.
2: Dat is inderdaad generaliserend. Waar heb je die conclusie vandaan als ik het weten mag?

Maar alle gekheid op een stokje, welk punt wil je nu eigenlijk maken? Ik zie twee vragen die absoluut niets relevants toe te voegen hebben of af te breken hebben aan mijn verhaal. Want:
1: Dat is hyperbolisch bedoeld. Natuurlijk staan niet alle deelnemers in tijgerslip tegen een seksegenoot aan te schurken. Maar ze worden afgebeeld als oversekste feestbeesten, en ze lijken eraan mee te werken dat beeld vol te houden.
2: Ik heb nergens beweerd dat dat zo zou zijn. Ik durf wel te beweren dat die generalisatie bestaat, en dat de Gay parade het alleen maar lijkt te bevestigen.
Als je echt zo slim bent, zou je moeten weten dat een piemel niet in een mannelijk poepgaatje thuishoort.....
... verwacht niet dat Albert Verlinde, Geer en Goor daar bij zullen zitten...
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:45 schreef TeenWolf het volgende:
Dan hoor je op die boot heel kakkerig; 'hee lulloo , nog geneukt..? '
Jah! maar nie met jou!!!!
Gay + mensa = koppie gebruiken
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:51 schreef Sosha het volgende:
Dat vind ik zo jammer van Mensa, dat ze zich apart profileren van de rest. Geen behoefte om daar ooit lid van te worden.
Maar je zou wel graag een lid willen ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:47 schreef evertvanderpik het volgende:
Als je echt zo slim bent, zou je moeten weten dat een piemel niet in een mannelijk poepgaatje thuishoort.....
As jij clever ben dan weet je dat dit voorkomt met overbevolking..
Muise en ratte doen dat ook als ze met veel te veel zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:23 schreef no-pavlov-please het volgende:
Mooi evenwicht voor al die zwakbegaafden die gillen dat ze zo "opvallend" gedragen. En dat ze normaal gevonden willen worden... En dan zich zo gaan kleden etc etc.

Zie eea toch eens in perspectief. Er gaan een paar boten per jaar door de gracht heen met opvallend geklede of gedeeltelijk ontklede mensen. Een keer per jaar. Terwijl die juist die ene buurt, die uitgevonden is door en voor hetero's, wel sociaal geaccepteerd is. Ik heb het over de wallen. 365 dagen per jaar..
Op de Wallen zijn toch ook homohoeren te vinden?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:44 schreef xiphi het volgende:
[..]


Ik denk dat ik je tweede argument wel begrepen heb, maar ik ben het daar niet mee eens. Er zijn inderdaad mensen die de gay-pride zien en dan denken dat de gay-pride de doorsnee homosexueel weergeeft. Dat is uiteraard niet juist. Maar wat is nou de beste manier om daar mee om te gaan?

Je eigen gedrag aanpassen, oftewel zelfcensuur toepassen, omdat er mensen zijn met zulke bekrompen gedachten en vooroordelen, is niet de oplossing. Tenzij je favoriete samenleving er één is waar iedereen zich precies hetzelfde gedraagt.

Je moet je niks aantrekken van die mensen. En als je als homosexueel er zelf niet blij mee bent, die gay-pride, laat dan blijken dat jij homosexueel bent en niet mee doet aan die gay-pride. Op die manier kom je verder denk ik, meer voor jezelf opkomen. En als je als homosexueel jezelf helemaal aanpast en zelfcensuur toepast waardoor niemand merkt dat je homosexueel bent, help je de homosexuele gemeenschap ook niet verder.
Het probleem is dat de Gay Parade het idee geeft de gehele homoseksuele gemeenschap te vertegenwoordigen, en dat doen ze niet.

En ik heb nergens gezegd dat je er niet voor mag uitkomen dat je homo bent. Natuurlijk wel, dat is een grondrecht. Maar dat is ook meteen het enige dat alle mensen in de homogemeenschap verbindt: hun seksuele geaardheid. Daarnaast is de diversiteit in die gemeenschap net zo groot als in de heterogemeenschap. Dat een groep extravagante homo's dan meent dat ze de gehele gemeenschap vertegenwoordigen is fout en geeft een verkeerd beeld.

Als ze homo-emancipatie naar voren willen brengen moeten ze de hele diversiteit van de homogemeenschap tonen, en niet alleen (of overwegend) de feestbeesten.

En als ze graag een feestje willen, moeten ze duidelijk maken dat het losstaat van de gehele homogemeenschap.
userIcon
Vreemd.
Je zou juist van hoogbegaafden verwachten dat ze zo intelligent zijn om te beseffen dat de Gay Pride niet bepaald bijdraagt aan een positief imago voor homo's..
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Op de Wallen zijn toch ook homohoeren te vinden?
Daar gaat het niet om. Waar het om gaat, is dat het ene evenement weerstand op roept, terwijl het andere, dat juist heel veel ellende met zich mee brengt ( vrouwenhandel etc ) veel beter geaccepteerd is. En dan alleen maar omdat het ene gemaakt is voor en door de geaccepteerde meerherheid.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:09 schreef Wieisdiegast het volgende:
Ik las hoogbejaarden op Gay Pride
Die lok je alleen met broodjes kaas en douche-munten.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:31 schreef bl_henkie2 het volgende:
Vreemd.
Je zou juist van hoogbegaafden verwachten dat ze zo intelligent zijn om te beseffen dat de Gay Pride niet bepaald bijdraagt aan een positief imago voor homo's..
Er is niet zoveel "begaafdheid" voor nodig om te beseffen dat er juist van de homo's verwacht wordt dat ze kennelijk zich als grijze muisjes moeten gedragen. Laat ze lekker, in een maatschapij waar 200.000 oranje gesminkte mensen op een plein een eftal huldigen lijkt me 3 bootjes met opvallend uitgedoste homo's geen probleem.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:40 schreef no-pavlov-please het volgende:
[..]


Daar gaat het niet om. Waar het om gaat, is dat het ene evenement weerstand op roept, terwijl het andere, dat juist heel veel ellende met zich mee brengt ( vrouwenhandel etc ) veel beter geaccepteerd is. En dan alleen maar omdat het ene gemaakt is voor en door de geaccepteerde meerherheid.
Dat is wat anders. Jij zegt dat de Amsterdamse prostitutie is uitgevonden door en voor hetero's, terwijl het er net zo goed is voor homo's.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat er met prostitutie nogal wat ellende gepaard gaat, maar goed.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

Het probleem is dat de Gay Parade het idee geeft de gehele homoseksuele gemeenschap te vertegenwoordigen, en dat doen ze niet.

En ik heb nergens gezegd dat je er niet voor mag uitkomen dat je homo bent. Natuurlijk wel, dat is een grondrecht. Maar dat is ook meteen het enige dat alle mensen in de homogemeenschap verbindt: hun seksuele geaardheid. Daarnaast is de diversiteit in die gemeenschap net zo groot als in de heterogemeenschap. Dat een groep extravagante homo's dan meent dat ze de gehele gemeenschap vertegenwoordigen is fout en geeft een verkeerd beeld.

Als ze homo-emancipatie naar voren willen brengen moeten ze de hele diversiteit van de homogemeenschap tonen, en niet alleen (of overwegend) de feestbeesten.

En als ze graag een feestje willen, moeten ze duidelijk maken dat het losstaat van de gehele homogemeenschap.
Ja ok goed punt. Je kunt je inderdaad afvragen of de gay-pride organisatie het recht heeft om zich als vertegenwoordiger van alle homosexuelen op te werpen. Denk het niet nee.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:03 schreef ZodiaX het volgende:
Als je zo geaccepteerd wilt worden, doe dan gewoon normaal.
Stel je voor dat iedereen 'normaal' zou doen, in wat voor een saaie wereld zouden we dan leven. Laat ze toch plezier hebben.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:07 schreef xiphi het volgende:
[..]


Ten eerste kleed lang niet iedereen zich in die parade als SM slaaf oid. Als je de kleur roze vervangt door oranje is het voor een groot deel net een koninginnedag of nationaal voetbalfeestje.

Wat voor schade lijd jij aan dit evenemt? Het is alleen maar beledigend naar jou toe? Voor tolerantie hoef je geen respect te verwachten of respect te uiten naar anderen, je moet tolereren dat anderen doen wat ze willen ook als jij het raar vind, zolang ze niet echte schade toebrengen aan anderen of de vrijheid van anderen beperken.

Je wordt niet gedwongen om je net zo te gedragen, of er naar te kijken. Het hele evenement is in principe simpel te ontwijken, ik krijg er bijna nooit iets van mee.
Wat hij bedoelt is: waarom moeten homo's zich zo opstellen tegenover de buitenwereld over hun sexuele geaardheid en dat zo opdringen (voor mensen die het niet kunnen ontwijken)

En een oranjefeest is totaal iets anders als een paar dansende nichten in een roze tutu.

Ik heb zelf niks tegen homo's trouwens
userIcon
En na afloop lekker hierheen.
FF anaal laten flossen.
http://www.youtube.com/watch?v=tTJMerul33E
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:47 schreef evertvanderpik het volgende:
Als je echt zo slim bent, zou je moeten weten dat een piemel niet in een mannelijk poepgaatje thuishoort.....
Jij bent blijkbaar ook niet zo slim te weten dat zoiets dus helemaal niet waar is en dat gewoon kan......
userIcon
Zijn de dan ook homo, want daar zeggen ze niets over.
Als je dat niet bent is het niet verstandig, want dan ben je inderdaad EN een nerd, EN gay. Een tegenstrijdige combinatie.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:04 schreef giant-infidel het volgende:
En na afloop lekker hierheen.
FF anaal laten flossen.
http://www.youtube.com/watch?v=tTJMerul33E
Je vaste stekkie?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:40 schreef cloontjevan... het volgende:
[..]

Autisch zijn vaak goed in ene ding as dat homozijn is laat ze dan leker.
Beter een goeie homo dan een valse nicht............. toch ?
userIcon
quote:
[b]Op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:40 schreef cloontjevan... het volgende:
b]
Autisch zijn vaak goed in ene ding as dat homozijn is laat ze dan leker.
Beter een goeie homo dan een valse nicht............. toch ?
zelfs de f7 (spelling) toets in Word had hier niks meer aan kunnen doen.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:03 schreef ChefAli het volgende:
Daar ga ik dus mooi niet naartoe...
Waarom niet? Zie je nog eens wat anders dan een moskee

Je moest eens weten hoeveel overeenkomsten je heb met die gay-pride homo's, zitten over het algemeen ook opgesloten in hun eigen wereldje en voelen zich ook altijd gediscrimineerd
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:47 schreef evertvanderpik het volgende:
Als je echt zo slim bent, zou je moeten weten dat een piemel niet in een mannelijk poepgaatje thuishoort.....
Als jij echt zo slim was, zou je moeten weten dat niet iedere homo kontneukt en niet alle homo's mannen zijn....
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00 schreef KingKai het volgende:

[..]
Waarom varen ze eigenlijk mee?

Er is toch geen verband tussen intelligentie (hoge begaafdheid) en seksuele geaardheid (homoseksualiteit)?
Daar zit inderdaad niet een verband tussen. Echter, hoogbegaafden hebben meestal een andere visie op de wereld waardoor ze soms (dus niet allemaal) een beetje wereldvreemd over komen. Ik weet wie het initiatief nam en het leek hem leuk om met mensen van de Mensa te gaan, omdat zij zo'n beetje dezelfde denkwijze hebben.


OT: Zeker niet om populair te doen of de slimmerik uit te hangen, maar ik ben werkzaam binnen de Mensa. Gezien mijn opleiding (journalistiek) geef ik groot gelijk dat dit geen wereldnieuws is, maar afkraken vind ik ook niet echt nodig peepz
die hebben het verstand in de kont zitten
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:28 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zou best kunnen , ik heb zelf de voorkeur voor eenrichtingsverkeer.
Ai, dus zowel geen anaal, vaginaal als orale seks. zal je partner blij mee zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
The Onion heeft een leuk stuk over de onzin die Gay Pride Parade heet.
Vingers op welke hoogbegaafde Fok!kers niet weten dat The Onion een... euh... ''je-weet-wel''-krant is?

Goh, valt me tegen, ik had er minder verwacht.
userIcon
stomme hoogbegaafde homo's...
zo kunnen ze niet meer hoogbegaafde kinderen verwekken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:28 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zou best kunnen , ik heb zelf de voorkeur voor eenrichtingsverkeer.
echt?
dan mag niet niet "achteruit rijden"?
zo loop je hele tijd aan je vrouw vast
oh arme mensen... wat kijken ze een raar gezicht als ze het zien
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 09:44 schreef DarkAngel58 het volgende:
stomme hoogbegaafde homo's...
zo kunnen ze niet meer hoogbegaafde kinderen verwekken.
Homo's kunnen ook kinderen verwekken hoor. Misschien niet bij elkaar, maar dat is wat anders.
44  van 94 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 27/07 Hoogbegaafden op Gay Pride94
» 20/06 Gay Pride Berlijn druk bezocht 70
» 09/06 Israëlische homo's geweerd van Gay Pride111
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden