Pastoor wil 'Verbrand de Korandag'

InternationaalOpmerkelijk • Geschreven door masja2010 op 27-07-2010 @ 13:55
print 

Pastoor Terry Jones van een kerk in Gainesville in Florida heeft plannen voor een 'Verbrand de Koran-dag' op 11 september. Hij heeft zijn plannen bekendgemaakt op de website van zijn kerk en op een speciale Facebookpagina.

Jones wil de Koran, het heilige boek voor moslims, op de kerkgrond verbranden om de slachtoffers die vielen bij de aanslag op de Twin Towers in New York in 2001 te herdenken en zo stelling te nemen tegen het kwaad van de Islam. Eerder kwam de kerk van Jones in opspraak toen hij T-shirts verkocht met daarop de tekst: 'De Islam is van de duivel'.

Pastor Terry Jones heeft via Facebook inmiddels zijn boodschap verspreid om Korans massaal mee te nemen naar de kerk en daar te verbranden. Jones kwam op het idee voor de 'Verbrand de Koran-dag' naar aanleiding van 'Everybody Draw Mohammed Day' waarbij mensen werden opgeroepen massaal een tekening van de profeet Mohammed te maken.

 


Bron: USA Today


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia18
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend46
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

12815 views / 193 reacties
Reacties op dit bericht
43  van 193 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
in Saudi arabie worden bijbels versnipperd
normaalste gang van zaken daar.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:00 schreef tsijben het volgende:
[..]


Hmm, wat zou het toch mooi zijn om alle radicalen in een groot eiland in de oceaan te dumpen.
Dan zijn we in één klap van tig problemen af, inclusief overbvolking en files
We beginnen vanaf FOK, geen stijl etc stc, ok
Zowel de bijbel als elk ander bijbelsachtig boek, zoals de koran, de torarollen zijn gebaseerd op sprookjes, tja dus dan maar 1 gezamelijke dag om deze allemaal te verbranden... Alle bijbelse boekwerken, zijn op zijn minst voor 50 % haatdragend ingevuld.

Zoals de katholieke kerk een Paus heeft, die kindermisbruik en mogelijk zelf erbij betrokken is geweest, met de mantel der liefde probeert te bedekken, heeft de islam een pedoseksueel als profeet en kun je ze een beetje vergelijken met elkaar.

Het item geloof blijft een hekel punt, waarbij ze vredelievend lijken, maar toch geweldadiger zijn dan verwacht en de islam steekt daar met kop en schouder boven uit, op dat punt...
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:06 schreef Mytho het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/187581/1/1/100/saudi-arabi-versnippert-bijbels.html

is beter dan verbranden, je moet toch wat met overtollige heilige boeken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:07 schreef xxmisterxx het volgende:
Zowel de bijbel als elk ander bijbelsachtig boek, zoals de koran, de torarollen zijn gebaseerd op sprookjes, tja dus dan maar 1 gezamelijke dag om deze allemaal te verbranden... Alle bijbelse boekwerken, zijn op zijn minst voor 50 % haatdragend ingevuld.
je hebt gedeeltelijk gelijk, maar er staan ook vele wetenschappelijke dingen in een (heilige) boeken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:00 schreef tsijben het volgende:
[..]


Hmm, wat zou het toch mooi zijn om alle radicalen in een groot eiland in de oceaan te dumpen.
Dan zijn we in één klap van tig problemen af, inclusief overbvolking en files
Zo een leuke plek voor ze zijn idd
Maar dan idd wel alle radicalen
userIcon
Binnenkort 'verbrand een moslimdag'.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:03 schreef sangdrax het volgende:
Liefst een van die eilanden waar ze ook atoomproeven doen.

Edit: oh hee die gebeuren niet meer.. wat flauw, ze waren zo op dreef met die meer dan 2000 nucleaire explosies..
Als we ze daar neerzetten met houten stokken en stenen hebben ze binnen het jaar wel een atoombom gemaakt
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:19 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Binnenkort 'verbrand een moslimdag'.
Zou je dat willen dan?
userIcon
Het is maar een stuk papier hoor. Ok, er staan wat haatvolle zaken op geschreven, maar toch, het is maar een stuk papier.
userIcon
Gewoon heen gaan en een lading bijbels op het vuur gooien.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:04 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]


Daarom staat er in de koran dat niet-moslims minderwaardig zijn. Over respect gesproken. Het is net andersom weet je dat ? In islamitische landen zijn Christenen hun leven niet veilig ( zie bijvoorbeeld Indonesië ) terwijl moslims in niet moslimlanden veilig kunnen wonen. Vanwaar deze uitspraak ?
sinds wanneer is dat een moslim land? er wonen alleen veel moslims, maar je hebt daar gewoon ook veel hindoestaanse, christelijke, katholieke plekken. + de islam daar heeft hindoe/boeddha/natuur invloed (Atjeh dan niet)
iran zou een beter voorbeeld zijn geweest...
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:14 schreef shriek het volgende:
[..]
je hebt gedeeltelijk gelijk, maar er staan ook vele wetenschappelijke dingen in een (heilige) boeken.
Zoals?

En nou niet aankomen met wat vage formuleringen waarvan je met veel fantasie nadat de wetenschappelijke ontdekking is gedaan kan zeggen "Ah ja - maar dat bedoelden ze dus!", maar een wetenschappelijke ontdekking die met de bijbel, thora of koran in de hand is gedaan.
man Karrs (Moderator Frontpage) 27-07-2010 @ 16:54 fotoboek no homepage
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:45 schreef gula het volgende:
[..]

sinds wanneer is dat een moslim land? er wonen alleen veel moslims, maar je hebt daar gewoon ook veel hindoestaanse, christelijke, katholieke plekken. + de islam daar heeft hindoe/boeddha/natuur invloed (Atjeh dan niet)
iran zou een beter voorbeeld zijn geweest...
Onzin. Indonesië is het grootste moslimland ter wereld. De Sharia geldt er.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:14 schreef shriek het volgende:
je hebt gedeeltelijk gelijk, maar er staan ook vele wetenschappelijke dingen in een (heilige) boeken.
Er staat geen wetenschap in heilige boeken. Er staan mededelingen over de wereld in die al dan niet te toetsen zijn en al dan niet onderdeel waren van de kennis uit die tijd, maar da's wat anders. Je zal er geen experiment in vinden.
userIcon
Mijn geloof is beter dan jouw geloof 14.gif
Stelletje kinderachtige kneuzen
userIcon
En de oorlog begint...
ze houden het gelukkig bij boeken. Die anderen steken kerken in de fik en moorden andersgelovigen uit, dussss, die paar boeken, lekker belangrijk
userIcon
Ik dacht even Marco Pastors, die kwibus van Leefbaar Rotterdam.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Kijk, als je zegt, ik wil graag een tekening maken van een vent die allang dood is, want we hebben vrijheid van meningsuiting - ok.

Maar een boek verbranden? Of een vlag? Dat vind ik geen normaal gedrag. Dat heeft niets te maken met vrijheid, dat is gewoon bewust ruzie zoeken.
Moet je eens in een zwaar islamitisch land komen. Ze hebben geen idee wat er in de wereld gebeurt maar een Deens cartoon is daar ineens zwaar nieuws wat iedereen ineens weet. Met Europese vlagverbrandingen en doodsbedreigingen tot gevolg...
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:57 schreef Anastacia1980 het volgende:
Gelukkig respecteert de Islam het Jodendom en Christendom. Dat kunnen we van de anderen niet zeggen.
De islam spuugt op alles wat niet islamitisch is. Dus spugen wij op de islam.
Zal me allemaal aan m'n reet roesten. Er staat hier een eik in mijn tuin en die is heilig heb ik me laten vertellen.. daar ga ik voor
userIcon
Jemig, nog steeds aan het janken over 9-11. Move on..
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:41 schreef DokterAnders het volgende:
[..]
Moet je eens in een zwaar islamitisch land komen. Ze hebben geen idee wat er in de wereld gebeurt maar een Deens cartoon is daar ineens zwaar nieuws wat iedereen ineens weet. Met Europese vlagverbrandingen en doodsbedreigingen tot gevolg...
Dat komt omdat de Arabische wereld nagenoeg geen kranten kent die niet onder streng staatstoezicht staan. Van een vrije pers is er totaal geen sprake.

En niets prettigers dan een Buitenlandse Vijand waar je fijn met je vingertje naar kan wijzen om de aandacht van je binnenlands falen mee af te leiden. Kijk maar naar Chavez.
userIcon
Bij het falen van zijn eigen religie: het Christendom dat niet meer serieus wordt genomen en nauwelijks wordt gepraktiseerd zoekt hij natuurlijk een zondebok.

Ik neem ook aan dat de pastor niet echt de meest snuggere persoon is op de wereld.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:58 schreef Sequencer het volgende:
Jemig, nog steeds aan het janken over 9-11. Move on..
Er wordt genoeg gejankt over Wilders.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:19 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Binnenkort 'verbrand een moslimdag'.
Nee, dat duurt nog een paar jaar. (Makkelijk. Ik weet het.)
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Onzin. Indonesië is het grootste moslimland ter wereld. De Sharia geldt er.
sorry? volgens mij ben je verward met maleisie
indonesie erkent 5 religies: islam, christendom, katholiek, boeddhisme en hindoeisme. in indo geldt de pancasila: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pancasila_%28Indonesi%C3%AB%29
in indo mogen de moslims gewoon alcohol benuttigen, dat kan je van maleisie niet zeggen (zweepstraf) een moslim mag zich zelf bekeren tot een andere geloof
edit: de sharia geldt alleen in de provincie atjeh (zo omdat ze anders onafhankelijkheid willen hebben)
userIcon
Ikke wil een reliegtie vrije dag.
userIcon
"Dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen."
*Heinrich Heine
userIcon
Alles afbranden wat met geloof te maken heeft.
zoiets hebbenn ze ook ooit in nazi-duitsland gedaan toch?
Boekverbrandingen, waar kende we dat ook al weer van?
goed idee nu nog verbrand een moslim dag
religie?


HOLY SHIT!!!!!!
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:56 schreef Tommeeh het volgende:
geloof..
+1
De Koran is niet het probleem, religie is het probleem..
43  van 193 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia18
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend46
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden