Pastoor wil 'Verbrand de Korandag'

InternationaalOpmerkelijk • Geschreven door masja2010 op 27-07-2010 @ 13:55
print 

Pastoor Terry Jones van een kerk in Gainesville in Florida heeft plannen voor een 'Verbrand de Koran-dag' op 11 september. Hij heeft zijn plannen bekendgemaakt op de website van zijn kerk en op een speciale Facebookpagina.

Jones wil de Koran, het heilige boek voor moslims, op de kerkgrond verbranden om de slachtoffers die vielen bij de aanslag op de Twin Towers in New York in 2001 te herdenken en zo stelling te nemen tegen het kwaad van de Islam. Eerder kwam de kerk van Jones in opspraak toen hij T-shirts verkocht met daarop de tekst: 'De Islam is van de duivel'.

Pastor Terry Jones heeft via Facebook inmiddels zijn boodschap verspreid om Korans massaal mee te nemen naar de kerk en daar te verbranden. Jones kwam op het idee voor de 'Verbrand de Koran-dag' naar aanleiding van 'Everybody Draw Mohammed Day' waarbij mensen werden opgeroepen massaal een tekening van de profeet Mohammed te maken.

 


Bron: USA Today


Lees ook:

» 07/02 Agenten bezetten parlement deelstaat Brazilië4
» 07/02 Vrouw na 31 uur levend onder puin vandaan gehaald4
» 07/02 Verbod homohuwelijk Californië ongrondwettig16
» 07/02 Cocaboeren verjagen agenten met zwepen6


delen | eKudos nujij

12514 views / 193 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 193 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
Lekker provoceren, dat zal helpen ja..
Gelovigen..
userIcon
Verbrand een Pastoor dag lijkt me ook wel tof
Ik vind de 'Verbrand een Bijbeldag' anders ook wel een mooie. Hypocriet kinderachtig gelul weer.

Vervolg hem aub voor het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen, dit heeft niks met de vrijheid van meningsuiting te maken en is heel wat anders dan de 'Everybody Draw Mohammed Day' .
userIcon
Vredelievend figuur
userIcon
beetje sneu dit.
islam is 1 van de kutgeloven maar dit geintje gaat dan weer te ver.
Moet dit niet Pastoor zijn? Zat aan Pastors te denken....

btw: zinloze aktie, slaat als een tang op een varken
userIcon
Die wordt voor die tijd geintimideerd door amerikaanse inlichtingendiensten om dit terug te draaien uit angst voor extra aanslagen op hun troepen in Irak en Afghanistan.
Wilders kan weer even opgelucht ademhalen, er stijgt een ander met stip naar de #1 van de prio opruim lijst
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:58 schreef Fe2O3 het volgende:
Wilders kan weer even opgelucht ademhalen, er stijgt een ander met stip naar de #1 van de prio opruim lijst
userIcon
"Everybody Draw Mohammed Day" had nog een idealistische achtergrond om te wijzen op problemen in de Islamitische wereld. Dit is gewoon barbaars.
Gooi er dan gelijk de bijbel bij zou ik zeggen. Overigens is dit goed nieuws voor Koran-verkopers.
userIcon
Als we dan met goede ideeën komen, waarom verbranden we die dag niet een Bijbel, Thora en Koran?
userIcon
ik las jorandag
userIcon
Snapt blijkbaar niet veel van zijn spirituele leider...
userIcon
Gelovigen...

Ik kots op jouw geloof, gewoon omdat het kan en omdat ik het mag.
userIcon
Volgens mij moet deze pastor de 10 geboden nog eens doornemen... Volgens mij is hij die een beetje vergeten.

Jezus heeft toch ook zoiets gezegd over slaat iemand op je linker wang, keer dan ook je rechter toe. Deze pastor zit een beetje in de oog om oog tand om tand fase zeker...
userIcon
Kijk, als je zegt, ik wil graag een tekening maken van een vent die allang dood is, want we hebben vrijheid van meningsuiting - ok.

Maar een boek verbranden? Of een vlag? Dat vind ik geen normaal gedrag. Dat heeft niets te maken met vrijheid, dat is gewoon bewust ruzie zoeken.
Verbrand al die onzinnige sprookjesverhalen Koran, Bijbel en de Tora !
userIcon
Zal wel net zo'n gek zijn als die lui van de Westboro Baptist Church..
Gewoon een excuus om andere geloven belachelijk te maken.
Zou me niks verbazen als er binnenkort weer een aanslag op de V.S. komt, en geheel ongelijk kan ik ze dan ook niet geven, gewoon uitlokking/wraak (en lang niet alleen voor "verbrand de koran dag").
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:57 schreef Sangdrax1 het volgende:
Moet dit niet Pastoor zijn? Zat aan Pastors te denken....

[..]
pas·toor de; m -s (r-k) hoofd ve parochie
http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=pastoor

pas·tor de; m,v -tores r.-k. geestelijke of dominee, belast met zielzorg
http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=pastor

Wist ik zelf overigens ook niet.
userIcon
Ahmadinejad zal ongetwijfelt terug gaan slaan met een 'Verbrand Israeldag'.

Nooit begrepen dat die sukkel, elke keer wanneer het WESTEN de islam zit te prorren, terug denkt te slaan door joden te jennen. Alsof ie ons daarmee heeft.

Maar ja, zijn oogjes staan nog dichter bij elkaar dan die van George W. Bush, dus dat zegt genoeg.

Inteelt: het maakt meer kapot dan je lief is.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:57 schreef Sosha het volgende:
Vredelievend figuur
Was die gup van een profeet mohammed ook niet echt!
userIcon
Ik vind vooral de Islam een bedreigend geloof maar een 'verbrand de koran dag' is toch ook compleet achterlijk.
Maar een begin moet gemaakt worden dus dan maar op de oude barbaarse manier zo te zien...
Over 20 jaar wereldwijde oorlog der geloven .
userIcon
goed plan!

weg met onderwerping!
weg met boerka!
weg met geslachtsverminking!
etc..
etc..

http://www.youtube.com/results?search_query=burn+koran&aq=f

[ Bericht gewijzigd door DarkAngel58 op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:09 ]
userIcon
religie is vrede
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:00 schreef Xessive het volgende:
Mijn sprookjesfiguur is beter dan jouw sprookjesfiguur!!

Religie
userIcon
Altijd is de lokale God de enige echte.

Vreemd is dat, maar dat vinden gelovigen nooit vreemd.

Dus is geloven dom.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:05 schreef hoatzin het volgende:
Altijd is de lokale God de enige echte.

Vreemd is dat, maar dat vinden gelovigen nooit vreemd.

Dus is geloven dom.
hehehe nice
De hatelijke inhoud van de koran is brandhout voor de hel.
Ik ben geen voorstander van boek verbranding maar als er ooit een boek het verdiend om verbrand te worden is het de koran wel.
userIcon
Zonde van die korans. Ze kunnen prima als toiletpapier gebruikt worden.

Bijbels ook trouwens.

Wordt zelfs aangeraden om een bijbel in elk survivalpakket te stoppen: leesvoer, spirituele steun, toiletpapier en aanmaakmateriaal voor vuur in 1 handig pakket.
userIcon
Wilders kreeg meteen een erectie bij het lezen van dit bericht.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:07 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
Sneu figuur.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:08 schreef Burlapeater het volgende:
Wilders kreeg meteen een erectie bij het lezen van dit bericht.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:08 schreef Tits.or.GTFO het volgende:
Zonde van die korans. Ze kunnen prima als toiletpapier gebruikt worden.

Bijbels ook trouwens.

Wordt zelfs aangeraden om een bijbel in elk survivalpakket te stoppen: leesvoer, spirituele steun, toiletpapier en aanmaakmateriaal voor vuur in 1 handig pakket.
check
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:02 schreef Tits.or.GTFO het volgende:
Ahmadinejad zal ongetwijfelt terug gaan slaan met een 'Verbrand Israeldag'.

Nooit begrepen dat die sukkel, elke keer wanneer het WESTEN de islam zit te prorren, terug denkt te slaan door joden te jennen. Alsof ie ons daarmee heeft.

Maar ja, zijn oogjes staan nog dichter bij elkaar dan die van George W. Bush, dus dat zegt genoeg.

Inteelt: het maakt meer kapot dan je lief is.
Nutteloze toevoeging. Het gaat hier niet over internationale politiek, maar over één idioot die wil protesteren tegen een geloof dat volgens hem een boodschap van kwaad uit. En het ergste is dat hij dat doet door het kwaad met kwaad te vergelden. Ik dacht dat 'Jeebus' liefde en tolerantie predikte? Zeker alleen zolang het de heren pastoors goed uitkomt.
userIcon
quote:
ISLAM is an acronym for International Society of Liars And Murderers. It is pronounced "I slam," as in "I slam planes into buildings."
Van de pagina.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:08 schreef Burlapeater het volgende:
Wilders kreeg meteen een erectie bij het lezen van dit bericht.
Ik denk niet dat Wilders Fok! leest. En hij heeft het te druk met de kabinetsformatie. En daarna met zijn rol als nieuwe vice-premier.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

Nutteloze toevoeging. Het gaat hier niet over internationale politiek, maar over één idioot die wil protesteren tegen een geloof dat volgens hem een boodschap van kwaad uit. En het ergste is dat hij dat doet door het kwaad met kwaad te vergelden. Ik dacht dat 'Jeebus' liefde en tolerantie predikte? Zeker alleen zolang het de heren pastoors goed uitkomt.
dat is met elk geloof zo
userIcon
Als die man zo graag een Koran wil verbranden, laat 'm dat dan lekker doen. Er heeft toch niemand last van?

Wel bijzonder dat de aanhanger van de ene waanzinnige sekte zo ageert tegen de andere waanzinnige sekte, maar goed, het zal om de concurrentiepositie gaan.
Grappig dat Christenen de Koran verafschuwen. Dit terwijl de Koran zoveel lijkt op de Bijbel, en de Bijbel zelfs als basis heeft.

Ik zag laatst een documentaire die mij heeft laten inzien hoe bekrompen veel mensen reageren op de Koran. Op deze website kan je de documentaire bekijken: http://www.bijbelenkoran.nl/. Leuk detail is dat op deze site een trefwoordenzoeker voor de Bijbel en Koran is toegevoegd. Zo kan je zien dat het woord 'zwaard' 301 keer in de Bijbel voorkomt, maar geen enkele keer in de Koran wordt genoemd.

Ik ben zelf atheist en begrijp niet waarom mensen geloven. Maar volgens mij is de basis van elk geloof respect voor je medemens. Onbegrijpelijk dus.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:08 schreef Tits.or.GTFO het volgende:
Wordt zelfs aangeraden om een bijbel in elk survivalpakket te stoppen: leesvoer, spirituele steun, toiletpapier en aanmaakmateriaal voor vuur in 1 handig pakket.
En je kan er ook nog handig muggen mee doodmeppen!
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:11 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Ja, dat waren maar een handje vol moslims op de miljarden moslims die er zijn. Zeker 99% van de moslims keurde de aanslagen af . Jij zou natuurlijk willen dat de aanslagen namens alle moslims waren, is het niet?
Jij bent goed in de verhalen verdraaien er erger maken om de haat groter te maken, nare troll dat je er bent.
oh jah en handje vol , en uhmm miljarden moslims *kuch*
ik zou willen dat de andere moslims is een keer hun bek open zouden trekken over de moslims die het ook voor hun verpesten.Maar nee in plaats daarvan hebben ze de constante kutsmoesen en lulverhalen/goedpraterijen zoals jij die standaard hebt
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:11 schreef ChefAli het volgende:
Ja, dat waren maar een handje vol moslims op de miljarden moslims die er zijn. Zeker 99% van de moslims keurde de aanslagen af . Jij zou natuurlijk willen dat de aanslagen namens alle moslims waren, is het niet?
Jij bent goed in de verhalen verdraaien er erger maken om de haat groter te maken, nare troll dat je er bent.
Dat 99% het af zou keuren lijkt me zwaar overdreven. Dat niet iedereen de aanslagen steunde is natuurlijk zo, maar ik denk dat dat enkel het verwesterde, opgeleide deel is geweest. En groot is die groep: 20% max?
50  van 193 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 07/02 Agenten bezetten parlement deelstaat Brazilië4
» 07/02 Vrouw na 31 uur levend onder puin vandaan gehaald4
» 07/02 Verbod homohuwelijk Californië ongrondwettig16
» 07/02 Cocaboeren verjagen agenten met zwepen6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden