Moslims Maleisië beboet wegens anti-hindoeprotest

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 27-07-2010 @ 07:53 - gepost door Jordy Kruse
print 

Een Maleisisch hof heeft twaalf moslims beboet en veroordeeld tot een week gevangenisstraf wegens het illegaal demonstreren tegen de bouw van een hindoetempel en het tonen van een afgehakte koeienkop. De twaalf hadden dinsdag bekend schuldig te zijn aan illegale samenscholing.

De mannen hielden vorig jaar augustus met een grote menigte moslims een protestmars naar het kantoor van de premier van de deelstaat Selangor. Zij droegen de afgehakte kop van een koe, een heilig dier voor hindoes, met zich mee.

De twaalf kregen een boete van omgerekend 240 euro. Twee personen die tevens op de koeienkop waren gaan staan kregen daarbovenop 720 euro boete wegens opruiing.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 25/07 Verlichte Moslims zo goed als dood20
» 22/07 Varkens-schilderijen weg voor moslims226
» 21/07 Kritische moslims lanceren site118
» 20/07 Civetkoffie mogelijk taboe voor moslims53


delen | eKudos nujij

3978 views / 53 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 53 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Laat iedereen ze eigen ding toch doen dan zou de wereld er een stuk beter van worden, koeien ook trouwens
Nu is het wachten op Chefali die hier gaat vragen wat die verschrikkelijke hindoes wel niet hebben uitgevreten dat men op deze wijze wraak is gaan nemen.
Ik ben het roerend met die moslims eens stop de bouw van die tempel. En de bouw van alle andere gebedshuizen. Maar daar zullen die moslims minder over te spreken zijn.
lol, op de koeienkop gaan staan, opruiing, 720 euro extra boete...faalhazen..net zo'n bizar systeem als hier in NL
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 07:58 schreef Carliano het volgende:
Nu is het wachten op Chefali die hier gaat vragen wat die verschrikkelijke hindoes wel niet hebben uitgevreten dat men op deze wijze wraak is gaan nemen.
ik keur het niet goed, maar bla bla bla
Ik ben het ook niet eens met zo een protesten maar ik vind wel dat deze het recht moeten hebben de straat op te gaan(zolang niemand luistert iig..)
Al is die afgehakte kop natuurlijk wel duidelijk een provocatie..
userIcon
Zeker provocatie. Dat is bijna hetzelfde als met een varken paraderen met Allah erop geschreven om het dan tegen een moskee te laten pissen. Persoonlijk ben ik voor vrije meningsuiting, maar als men platte beledigingen kan laten dan laat men die liever. Trouwens, hier zaaide men gewoon haat.
Toch ben ik geen fan van die gebedshuizen. Ik heb al gezien wat voor achterlijke meningen veel Moslims en Hindoes aanhangen en ze bevallen me allerminst.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 07:59 schreef Spherios het volgende:
lol, op de koeienkop gaan staan, opruiing, 720 euro extra boete...faalhazen..net zo'n bizar systeem als hier in NL
Ik denk dat 720 euro in Maleisie net iets meer is in verhouding dan 720 euro hier...
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:00 schreef Crump het volgende:
[..]

ik keur het niet goed, maar bla bla bla
Nou, hij zal het wel goedkeuren. Hij is namelijk alwetend en weet dat de hindoes ooit begonnen zijn.

Net als hij weet dat de hindoes daar de moslims proberen te verdringen van de grond die de moslims rechtmatig toekomt.

Heeft ie allemaal van zijn imam geleerd en iedereen die stelt dat zijn verhaal niet klopt is een vuile moslimfoob en een racist.
userIcon
Als vergelding een paar varkenskoppen op die minaretten zetten
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:13 schreef Vout het volgende:
Als vergelding een paar varkenskoppen op die minaretten zetten
We hebben de H, we hebben de Y, we hebben de PO, we hebben de CRIET.
userIcon
Beesten zijn het.
userIcon
Die hindoes mogen nog blij zijn. Mossels hakken normalerwijze niet de koppen van koeien af, maar van mensen. En in plaats van demonstreren worden er bommen door hen geplaatst.
userIcon
Protesteren mogen ze altijd, natuurlijk wel enorm hypocriet aangezien ze overal moskees bouwen waar ze maar kunnen, maarja.

Overigens verdienen ze wel een straf, aangezien je niet ,t recht hebt om een koe te onhoofden en met een koeienhoofd over straat te lopen. nja denk ik dan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 07:59 schreef Spherios het volgende:
lol, op de koeienkop gaan staan, opruiing, 720 euro extra boete...faalhazen..net zo'n bizar systeem als hier in NL
Ja en hier zijn Nederlands die varkenskoppen naar een moskee gooien.
Je ziet, zelfde niveau, tokkies united.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:25 schreef plastic_hero het volgende:
Protesteren mogen ze altijd, natuurlijk wel enorm hypocriet aangezien ze overal moskees bouwen waar ze maar kunnen, maarja.

Overigens verdienen ze wel een straf, aangezien je niet ,t recht hebt om een koe te onhoofden en met een koeienhoofd over straat te lopen. nja denk ik dan.
Klopt, als je in hier in Nederland tegen het bouwen van een moskee bent, dan wordt je uitgescholden voor racist. Maar ze mogen gerust in een andere land met koeienkoppen protesteren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:48 schreef Smight het volgende:
[..]

Klopt, als je in hier in Nederland tegen het bouwen van een moskee bent, dan wordt je uitgescholden voor racist. Maar ze mogen gerust in een andere land met koeienkoppen protesteren.
Vandaar dat ze ook NIET veroordeeld zijn en GEEN straf hebben gekregen.

Doe ons een lol en draai de douchekraan open en slik vervolgens de doucheslang in.
userIcon
Mijn sprookjesfiguur is beter dan jouw sprookjesfiguur!!

Religie

[ Bericht gewijzigd door Xessive op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:07 ]
Kunnen we niet vanuit overheidswege religie actief afremmen in Nederland?
Volgens de islam, sharia, mogen er geen nieuwe tempels of kerken gebouwd worden. Daarom protesteerden deze moslims.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:00 schreef Xessive het volgende:
Mijn sprookjesfiguur is beter dan jouw sprookjesfiguur!!

Religie
Iemand uitlachen omdat hij geloofd is van het zelfde nivo als dat het anders om zou zijn, en betuigd dus ook niet echt van respect naar elkaar

OT.Jammer dat mensen dit soort dingen doen, zou eens een keer tijd worden als mensen elkaar vrij gaan laten in het geen men wenst te geloven, of niet te geloven
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:20 schreef MSC-Mohsin het volgende:
Ik denk niet dat demonstraties tegen moslims in NL waarbij heilige symbolen van Islam worden belachelijk gemaakt en meegedragen, bestraft zouden worden onder het mom van vrijheid van meningsuiting.
Dat lijkt me logisch.. Hier zijn er nog geen rellen tussen moslims en andere bevolkingsgroepen.

Moslims weten zich hier vergeleken met de rest van wereld nog te gedragen. Demonstratie zal hier hooguit illegaal worden verklaard.

Wanneer het tot strijd tussen bevolkingsgroepen komt doordat moslims denken boven de ander te staan dan zullen ze hier ook feller optreden tegen iedere provocatie om de strijd aan te wakkeren.

Het valt me eerlijk gezegd nog mee dat Maleisië deze boetes uitdeelt, al is het alleen maar om de "vrede" te bewaren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:12 schreef 2030rd het volgende:
Volgens de islam, sharia, mogen er geen nieuwe tempels of kerken gebouwd worden. Daarom protesteerden deze moslims.
Klopt. Oude tempels/kerken mogen er zelfs niet van hersteld worden. Veel conservatieve Moslims hebben er problemen mee. Wat ik tot een mogelijkheid reken is een verharding van de Islamitische leer, een beetje zoals die Calvinisten dat ook vroeger deden ten aanzien van de Rooms Katholieke Kerk, omdat ze massaal de Bijbel lazen en die ook iets te ernstig namen. Nu goed, de RKK was ook vrij strak uiteraard, maar in de hoogtijdagen van het contra-remonstrantisme had je volgens mij nog engere stijfkoppen bij de Calvinisten.
En zo zie ik een Islam van geschoolde Moslims eerst nog een verharding van de leer worden, omdat ze niet blindelings volgen als hun analfabete voorouders (die eigenlijk een lossere Islam aanhingen, precies door hun onkunde).
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:26 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Iemand uitlachen omdat hij geloofd is van het zelfde nivo als dat het anders om zou zijn, en betuigd dus ook niet echt van respect naar elkaar
Niet geloven, maar religie. Religie verplicht mensen om hun geloof uit te dragen en op te dringen aan anderen, geloof niet. Met geloof is in mijn ogen niets mis.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:34 schreef Xessive het volgende:
[..]


Niet geloven, maar religie. Religie verplicht mensen om hun geloof uit te dragen en op te dringen aan anderen, geloof niet. Met geloof is in mijn ogen niets mis.
Geloven is niets mis, maar respect vragen is iets anders. Voor sommige denkwijzen is gewoon geen respect voor op te brengen.

Ik neem aan dat de meeste geloof in de Kerstman niet respecteren en dat is nog een vredelievend geloof
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:39 schreef monddood het volgende:
[..]

Geloven is niets mis, maar respect vragen is iets anders. Voor sommige denkwijzen is gewoon geen respect voor op te brengen.

Ik neem aan dat de meeste geloof in de Kerstman niet respecteren en dat is nog een vredelievend geloof
Ach. Voor mensen die van ' De Wetenschap' een abstract begrip hebben gemaakt en dit begrip in blind vertrouwen verheven hebben tot hun nieuwe Godheid, kan ik ook weinig respect opbrengen.

Maar zolang je er anderen niet mee lastig valt, moet je lekker geloven wat je wilt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:48 schreef Xessive het volgende:
[..]


Ach. Voor mensen die van ' De Wetenschap' een abstract begrip hebben gemaakt en dit begrip in blind vertrouwen verheven hebben tot hun nieuwe Godheid, kan ik ook weinig respect opbrengen.

Maar zolang je er anderen niet mee lastig valt, moet je lekker geloven wat je wilt.
Ja joh, volstrekt achterlijk om je wereldbeeld af te laten hangen van onderzoek en bewezen feiten.

Nee dan liever geloven in een god die iedereen met een hel bedreigt wie niet in hetzelfde idee gelooft, zonder dat je ook maar iets hebt wat op een bewijs lijkt

[ Bericht gewijzigd door monddood op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:59 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:48 schreef Xessive het volgende:
[..]

Maar zolang je er anderen niet mee lastig valt, moet je lekker geloven wat je wilt.
Voorlopig zijn gelovigen nog in de meerderheid, vind je jezelf niet een beetje arrogant om te bepalen hoe gelovigen zich moeten gedragen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:34 schreef Xessive het volgende:
[..]


Niet geloven, maar religie. Religie verplicht mensen om hun geloof uit te dragen en op te dringen aan anderen, geloof niet. Met geloof is in mijn ogen niets mis.
Ik geloof, ik volg een religie maar kan me niet heugen dat ik ooit iemand mijn geloof heb opgedrongen
Het opdringen van iets is dus persoonlijk en heeft niks met religie te maken, je hebt immers ook niet gelovigen die andere iets wensen op te leggen, zie je hebt nou eenmaal mensen die een ander graag iets op willen leggen
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:52 schreef monddood het volgende:
[..]

Ja joh, volstrekt achterlijk om je wereldbeeld af te laten hangen van onderzoek en bewezen feiten.
Je begrijpt niet wat ik bedoel. Veel mensen hebben geen idee wat er wel of niet wetenschappelijk bewezen is, maar voeren 'De Wetenschap' wel op als bewijs voor van alles en nog wat.

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:52 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]


Voorlopig zijn gelovigen nog in de meerderheid, vind je jezelf niet een beetje arrogant om te bepalen hoe gelovigen zich moeten gedragen?
Arrogant? Wat is er arrogant aan met rust gelaten willen worden?

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:00 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Ik geloof, ik volg een religie maar kan me niet heugen dat ik ooit iemand mijn geloof heb opgedrongen
Het opdringen van iets is dus persoonlijk en heeft niks met religie te maken, je hebt immers ook niet gelovigen die andere iets wensen op te leggen, zie je hebt nou eenmaal mensen die een ander graag iets op willen leggen
De meeste religies verplichten hun volgers om hun geloof uit te dragen en actief te bekeren, of andere religies tegen te werken. De actie van de moslims in het bericht hierboven is daar een voorbeeld van. Dat veel gelovigen die richtlijnen niet volgen, doet hier niets aan af.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:11 schreef Xessive het volgende:


De meeste religies verplichten hun volgers om hun geloof uit te dragen en actief te bekeren, of andere religies tegen te werken. De actie van de moslims in het bericht hierboven is daar een voorbeeld van. Dat veel gelovigen die richtlijnen niet volgen, doet hier niets aan af.
Wij zijn niet verplicht om andere te overtuigen, het geloof is namelijk persoonlijk, wel is het zo als iemand je er naar vraagt je hem moet informeren, dat is heel wat anders dan mensen jou religie door de strot te moeten duwen lijkt mij..
Dat vele mensen het wel doen is dus een menselijke beslissing die ze zelfstandig hebben genomen
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:52 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]


Voorlopig zijn gelovigen nog in de meerderheid, vind je jezelf niet een beetje arrogant om te bepalen hoe gelovigen zich moeten gedragen?
Dat de meeste mensen op aarde ergens in geloven betekent niet dat het ook echt zo is. De meeste mensen op aarde zijn nl niet zo heel slim
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:52 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Voorlopig zijn gelovigen nog in de meerderheid, vind je jezelf niet een beetje arrogant om te bepalen hoe gelovigen zich moeten gedragen?
De hoeveelheid mensen die nog bijgelovig is zegt uiteraard niets over het waarheidsgehalte van hun bijgeloof. Hoeveel procent van de wereldbevolking is nog analfabeet?
userIcon
Het niveau van het moslim nieuws is ook niet meer wat het geweest is
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:52 schreef Jan_Janszoon het volgende:
Voorlopig zijn gelovigen nog in de meerderheid, vind je jezelf niet een beetje arrogant om te bepalen hoe gelovigen zich moeten gedragen?
Hoe meer gelovigen er zijn, hoe meer waarheid hun sprookjes worden?
userIcon
Zou Nederland ingrijpen als dat hier gebeurde?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:36 schreef Case4 het volgende:
[..]

We hebben de H, we hebben de Y, we hebben de PO, we hebben de CRIET.
Ik kan ook wel roepen dat jij een zwakzinnige bent zonder enige onderbouwing, maar ik houd liever de eer aan mezelf

Dat hele geloof interesseert me geen zak namelijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:25 schreef plastic_hero het volgende:
Protesteren mogen ze altijd, natuurlijk wel enorm hypocriet aangezien ze overal moskees bouwen waar ze maar kunnen, maarja.

Overigens verdienen ze wel een straf, aangezien je niet ,t recht hebt om een koe te onhoofden en met een koeienhoofd over straat te lopen. nja denk ik dan.
En als die koeienkop nou uit een gewone legale slachterij afkomstig is?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:12 schreef 2030rd het volgende:
Volgens de islam, sharia, mogen er geen nieuwe tempels of kerken gebouwd worden. Daarom protesteerden deze moslims.
En volgens de wet in Maleisië mag dat wel, wat is nu je punt?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:54 schreef flipulI het volgende:
[..]

Hoe meer gelovigen er zijn, hoe meer waarheid hun sprookjes worden?
Inderdaad. Vroeger was de Aarde echt plat.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:15 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Wij zijn niet verplicht om andere te overtuigen, het geloof is namelijk persoonlijk, wel is het zo als iemand je er naar vraagt je hem moet informeren, dat is heel wat anders dan mensen jou religie door de strot te moeten duwen lijkt mij..
Dat vele mensen het wel doen is dus een menselijke beslissing die ze zelfstandig hebben genomen
Wij ook niet. Dan heb je dus al twee zeer grote religies, de islam en het rooms katholicisme, die niet verplicht zijn anderen te overtuigen of zelfs tegen te werken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:16 schreef Vout het volgende:
[..]

Ik kan ook wel roepen dat jij een zwakzinnige bent zonder enige onderbouwing, maar ik houd liever de eer aan mezelf

Dat hele geloof interesseert me geen zak namelijk.
Hoewel het je geen zak interesseert, maak je je er toch behoorlijk druk over, lijkt me.
En niemand die even zegt dat dat moslimland de zaakjes wel goed voor elkaar heeft?

Beter dan die zandbaknaties met al die berberse gewoontes en wetgeving Die ook nog eens 'terroristen' sponsoren **kuch** Saudi-Arabie *kuch*
userIcon
En waarom waren ze tegen de hindoetempel?

En trouwens, een afgehakte koeienkop. Is dat niet ongeveer hetzelfde als een afbeelding van Mohammed?
50  van 53 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/07 Verlichte Moslims zo goed als dood20
» 22/07 Varkens-schilderijen weg voor moslims226
» 21/07 Kritische moslims lanceren site118
» 20/07 Civetkoffie mogelijk taboe voor moslims53


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden