'Klink kocht onterecht 34 miljoen vaccins'

Nederland • Geschreven door Novum op 26-07-2010 @ 21:46
print 

Demissionair minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) kocht vorig jaar onterecht 34 miljoen vaccins tegen de Mexicaanse griep. Dat meldt RTL Nieuws op basis van eigen onderzoek. Klink zou adviezen om veel minder vaccins te kopen in de wind hebben geslagen. Nederland heeft twintig miljoen vaccins over, die inmiddels onbruikbaar zijn.

Volgens RTL Nieuws kreeg de minister vooraf adviezen om veel minder vaccins aan te schaffen dan de twee per Nederlander die uiteindelijk gekocht werden. Een tweede prik zou voor vaccinatie namelijk helemaal niet nodig zijn, had het Nederlands Vaccin Instituut vastgesteld.

Bovendien zou voor aanschaf al duidelijk zijn geweest dat een deel van de vaccins te laat geleverd zou worden, en dus niet gebruikt kon worden. Hiervoor had het RIVM de minister gewaarschuwd. De minister besloot toch om 34 miljoen vaccins aan te schaffen. Hoeveel geld met de aanschaf gemoeid is geweest, is niet bekend.

Het ministerie van Volksgezondheid heeft RTL Nieuws in een reactie laten weten dat op het moment van beslissen veel onduidelijk was over de omvang en de ernst van de griep. Uit voorzorg besloot Klink toch de 34 miljoen stuks te kopen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 04/06 'Belangenverstrengeling aanpak Mexicaanse griep'27
» 31/03 Ziekteverzuim hoger door Mexicaanse griep43
» 29/03 Reactie WHO op Mexicaanse griep onderzocht18
» 29/03 'Onnodig paniek om Mexicaanse griep'39


delen | eKudos nujij

8258 views / 150 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:00 schreef drumstickNL het volgende:
Als ze dat voortijdig hadden vastgesteld dan was het inderdaad een overbodige aankoop geweest.
En dat, beste Drumstick, is nu juist de stelling.

En een dergelijke stelling verdient wat mij betreft een parlementair onderzoek.
Ik ben iig al een hele tijd niet ziek geweest
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Om een of andere reden heb ik toch meer vertrouwen in een nieuwszender die uberhaupt onderzoek doet dan de onderzoeken van jou...:

[..]


Ja, en om een of andere reden heb ik toch meer vertrouwen in preventieve maatregelen zoals deze, dan in het gelul van al die betwetertjes hier op Fok!

Ja, zelfs als die preventieve maatregelen achteraf gelukkig niet nodig zijn gebleken.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:11 schreef Brabiliaan het volgende:
Ja, en om een of andere reden heb ik toch meer vertrouwen in preventieve maatregelen zoals deze, dan in het gelul van al die betwetertjes hier op Fok!

Ja, zelfs als die preventieve maatregelen achteraf gelukkig niet nodig zijn gebleken.

Dan ook niet zeiken als je straks tot je 89e door moet werken he...
man harry64 (Redactie Frontpage) 26-07-2010 @ 23:17 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 22:08 schreef DrDarwin het volgende:
[..]


Op het moment dat Klink inkocht was er nog niet bekend om welke variatie van de griep het ging, dat werd op dat moment nog uitgezocht in laboratoria.
Hoe kun je nou iets in zulke hoeveelheden inkopen terwijl je nog niet eens weet waar het tegen zou moeten helpen.
Wat wel opvallend is is het feit dat iedereen die ik ken en die ingeënt is tegen die vermeende pandemie ziek is geweest, ook hier in huis, en dat ik nergens last van heb gehad terwijl ik gewoon tussen de 'zieken' gewerkt heb..
Het blijft een vreemde zaak, ergens stinkt er iets....
Er valt sowieso weinig te vaccineren tegen een nieuwe griep omdat deze steeds muteert en daardoor niet herkent wordt door het afweersysteem.

Een griep-vaccin bestaat uit inactieve cq dode griepvirussen die ingebracht worden op dat het afweer systeem het DNA herkent van het virus en dan sneller hier op kan reageren met de juiste anti stoffen.

De vaccins van klink waren virus remmers die maar deels de mexico griep konden remmen.

Dan nog zou het griepvirus in no-time resistent zijn tegen de vaccins, wat het gevaar alleen maar groter maakt, ook voor toekomstige griep varianten omdat die dan al resistent zijn tegen het nu gebruikte middel.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Dan ook niet zeiken als je straks tot je 89e door moet werken he...
tot je 89e

Ik zeik iig niet dat ik straks tot mijn 67e moet doorwerken
Dat wisten we toch al direct, dat hij teveel inkocht?

Klink is slechts één voorbeeld van de grote berg AMATEURISME die het CDA de afgelopen jaren over ons heeft uitgestort. Het rookverbod was ook een debacle, net zoals de aanpak van de Q-koorts wat tien mensen het leven heeft gekost. Wat hebben we aan Klink gehad: helemaal NIETS, hij heeft ons alleen een hoop geld en mensenlevens gekost.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 21:55 schreef pomtiedom het volgende:
We hebben 16 miljoen mensen... What the hell moeten we dan met 34 miljoen? Ik bedoel zelfs met blindgangers en hervaccinatie zie ik niet hoe je als het uberhaupt een extreme epidimie was geworden 34 miljoen nodig hebt voor alleen Nederland.

Ik vermoed dat iemand Klink een rad voor zijn ogen heeft gedraait en hij als gevolg daarvan een domme beslissing heeft gemaakt, maar het is nog steeds Klink zijn fout. Hij had naar de adviezen moeten luisten.

Maar goed, het hele vaccinatie verhaal (wereldwijd) zit een luchtje aan, er is iets gaande geweest destijds en wij weten niet wat, pas over een jaar of 20 a 30 krijgen we te horen wat er zich nou precies speelde en waarvoor een grepje is misbruikt.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 21:57 schreef RetepV het volgende:
Inderdaad achteraf gelul.

Maar wel kenmerkend voor de kabinetten van de afgelopen 10 jaar. Beslissingen in hun eentje nemen, naar niemand luisteren en het achteraf ook nog raar vinden dat ze niet populair meer zijn en dat de boel regelmatig uit elkaar klapte.

Je bent als minister verantwoordelijk, maar je moet het niet naar je hoofd laten stijgen. Het is niet een zaak van goede of slechte beslissingen. Het is een zaak van de JUISTE beslissing. Die kan wel eens slecht uitvallen voor een bepaald deel van de bevolking. Maar je kunt echt niet IEDEREEN redden. Mensen moeten ook voor zichzelf zorgen. Kunnen of doen ze dat niet, dan verliezen ze de evolutiestrijd.

Mensen redden werkt niet. Je moet ze leren zichzelf te redden.
En weet je wat het sneue is...
Met een beetje pech... Zit Klink gewoon WEER op een minister post.
Beetje de trademark van het CDA (Want wie kent een Hirsch-Ballin... of een Donner... Of een Balkenende nu niet )
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:23 schreef dadoc het volgende:
Dat wisten we toch al direct, dat hij teveel inkocht?

Klink is slechts één voorbeeld van de grote berg AMATEURISME die het CDA de afgelopen jaren over ons heeft uitgestort. Het rookverbod was ook een debacle, net zoals de aanpak van de Q-koorts wat tien mensen het leven heeft gekost. Wat hebben we aan Klink gehad: helemaal NIETS, hij heeft ons alleen een hoop geld en mensenlevens gekost.
Je zou bijna de politiek in gaan
Og een topman bij een olieconcern... Of een bank

Zulke huge fuck-ups en er flink aan overhouden
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:21 schreef Brabiliaan het volgende:
tot je 89e
Volgens jou logica kunnen we ook beter 2000 JSF's aanschaffen, je weet immers nooit zeker of je ze wellicht nodig hebt toch?

quote:
Ik zeik iig niet dat ik straks tot mijn 67e moet doorwerken
Ik zeik ook niet dat jij tot je 67e moet doorwerken, zal me worst zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Volgens jou logica kunnen we ook beter 2000 JSF's aanschaffen, je weet immers nooit zeker of je ze wellicht nodig hebt toch?


[..]

Ik zeik ook niet dat jij tot je 67e moet doorwerken, zal me worst zijn.
Heb je mijn linkje al gelezen, of heb je besloten het handig te negeren?
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:30 schreef Xessive het volgende:
[..]


Heb je mijn linkje al gelezen, of heb je besloten het handig te negeren?
Ik ga dat soort figuren iig handig negeren
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:30 schreef Xessive het volgende:
[..]


Heb je mijn linkje al gelezen, of heb je besloten het handig te negeren?
Ik heb hem doorgebladerd, maar ik kon 1-2-3 nergens iets vinden over 1 OF 2 vaccinatie's per persoon. (Want daar hebben we het hier over, niet dat Klink zich logischerwijze voorbereidde, maar dat hij wellicht willens en wetens veel te veel heeft besteld.)
userIcon
Een minister hoort gewoon van te voren te weten hoe iets achteraf afloopt, want regeren is vooruitzien!

Of zoiets.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:32 schreef Brabiliaan het volgende:
Ik ga dat soort figuren iig handig negeren


Een discussie uit de weg gaan kan handig zijn. In jouw geval kun je er nog heel wat van opsteken. Wegrennen is dan niet handig.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Ik heb hem doorgebladerd, maar ik kon 1-2-3 nergens iets vinden over 1 OF 2 vaccinatie's per persoon. (Want daar hebben we het hier over, niet dat Klink zich logischerwijze voorbereidde, maar dat hij wellicht willens en wetens veel te veel heeft besteld.)
Die bestelling werd in juni 2009 al geplaatst, toen nog alles behalve zeker was hoe ernstig de situatie kon worden, op advies van het RIVM en door het NVI, dus wie houdt hier wie nou voor de gek?
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:37 schreef Xessive het volgende:
[..]


Die bestelling werd in juni 2009 al geplaatst, toen nog alleszins zeker was hoe ernstig de situatie kon worden, op advies van het RIVM en door het NVI, dus wie houdt hier wie nou voor de gek?
Geef maar op joh, ze vinden dat bashen veel te leuk. Weinig kans dat ze toe gaan geven dat Klink simpelweg een besluit heeft genomen wat achteraf gelukkig onnodig bleek te zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:37 schreef Xessive het volgende:
[..]


Die bestelling werd in juni 2009 al geplaatst, toen nog alleszins zeker was hoe ernstig de situatie kon worden, op advies van het RIVM en door het NVI, dus wie houdt hier wie nou voor de gek?
Ik leid hieruit af dat jij daar ook niet in kunt vinden of er 1 of 2 vaccinatie's nodig waren?

Want het Nederlands Vaccin Instituut wist het toentertijd blijkbaar wel:
quote:
Een tweede prik zou voor vaccinatie namelijk helemaal niet nodig zijn, had het Nederlands Vaccin Instituut vastgesteld.
En dat schept toch een heel ander licht op de zaak, vindt je niet?
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:40 schreef Brabiliaan het volgende:
Geef maar op joh, ze vinden dat bashen veel te leuk. Weinig kans dat ze toe gaan geven dat Klink simpelweg een besluit heeft genomen wat achteraf gelukkig onnodig bleek te zijn.
Je begrijpt er werkelijk niets van he...

Niemand neemt het Klink kwalijk dat hij preventief vaccins inslaat. Al kost dat 350 miljoen.

Maar om nu tegen alle adviezen in per persoon er 2 ipv 1 te bestellen, en zelfs wetende dat de extra vaccins nooit op tijd kunnen worden geleverd, en dus bij voorbaat ZINLOOS zijn, alsnog het DUBBELE aantal te bestellen... Dan ben je gewoon incapabel.

Maar verdedig je maar door te zeggen dat iedereen bashed...

Tuurlijk joh...
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 22:17 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Je bedoelt die mensen die bij alles direct "HOAX" roepen en die dan als ze toevallig een keer gelijk lijken te hebben heel hard gaan roepen "ZIE JE WEL"?
Ze hebben toevallig wel opvallend vaak gelijk....
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:47 schreef DrDarwin het volgende:
[..]


Ze hebben toevallig wel opvallend vaak gelijk....
Als je het maar vaak genoeg roept
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 21:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]


Dat dus. Was de epidemie veel ernstiger geweest dan was er weer gezeik gekomen dat ie te weinig had ingekocht, waarschijnlijk ook weer van RTL Nieuws.
Er waren geen aanwijzingen dat het ernstiger het kunnen worden. Het was op dat moment al volstrekt duidelijk wat voor griep-virus het was (anders hadden ze er geen vaccins voor kunnen maken.)
Als bestuurder hoor je af te gaan op feiten niet op geblaat van de pharma-industrie, onderbuikgevoelens en je eigen carriere vooruitzichten.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Ik leid hieruit af dat jij daar ook niet in kunt vinden of er 1 of 2 vaccinatie's nodig waren?

Want het Nederlands Vaccin Instituut wist het toentertijd blijkbaar wel:

[..]


En dat schept toch een heel ander licht op de zaak, vindt je niet?
Dan blijf ik het vreemd vinden, dat je daar nu, ruim een jaar later, pas iets van hoort. Er is niets over te vinden op de hele site van het NVI. Het RIVM en de gezondheidsraad adviseerde overigens gewoon twee prikken en als Klink voor de zekerheid voor iedere Nederlander heeft ingekocht, is het alleen de NVI die nu ineens met dit verhaal op de proppen komt.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:53 schreef Xessive het volgende:
Dan blijf ik het vreemd vinden, dat je daar nu, ruim een jaar later, pas iets van hoort. Er niets over te vinden is op de hele site van het NVI. Het RIVM en de gezondheidsraad adviseerde overigens gewoon twee prikken en als Klink voor de zekerheid voor iedere Nederlander heeft ingekocht, is het alleen de NVI die nu ineens met dit verhaal op de proppen komt.
Hoe dan ook, lijkt me zinvol als dit eens tot op de bodem wordt uitgezocht.
Hij zal vooral niets te weinig hebben willen bestellen inderdaad, hij stond nogal onder druk door zijn late optreden.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Hoe dan ook, lijkt me zinvol als dit eens tot op de bodem wordt uitgezocht.
Overigens draag ik Klink alles behalve een warm hart toe:

http://weblog.fok.nl/viewSingleItem/25250/Heil-Klink!-(2).htm

Edit: als ik zo mijn eigen blog teruglees lijkt het dat ze Klink in mei en juni een beetje gek hebben lopen maken. Want hier is hij nog helemaal niet van plan om vaccinaties aan te kopen:

http://www.elsevier.nl/we(...)nse-griep-naar-5.htm

[ Bericht gewijzigd door Xessive op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:08 ]
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 22:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Achteraf gelul natuurlijk. Er heerste veel angst en onduidelijkheid. Beter het zekere voor het onzekere nemen dan en gewoon die vaccins inslaan. Stel dat ze niet waren aangekocht en het virus was wel enorm gevaarlijk geweest, dan zouden er zouden tienduizenden doden zijn gevallen
Er heerste veel onduidelijkheid bij ongeinformeerde mensen ja. En paniekzaaiers gooiden nog wat olie op het vuur.
Het was gewoon nergens voor nodig om 34 miljoen vaccins in te kopen, zoals al bekend: ook al was het uiteindelijk wel ernstig hadden we alsnog geen ruk aan een groot deel van de vaccins, gezien die te laat waren gekomen.
Ik hoop dat het van Ab's loon afgaat.
man harry64 (Redactie Frontpage) 27-07-2010 @ 00:24 fotoboek no homepage
userIcon
Ik vond de hype erger als de griep zelf.
Allemaal van die hysterische figuren in de media die liepen te jammeren dat je je kind ter dood veroordeelde als je hem niet liet inenten.

Er valt sowieso weinig te vaccineren tegen een nieuwe griep omdat deze steeds muteert en daardoor niet herkent wordt door het afweersysteem.

Een griep-vaccin bestaat uit inactieve cq dode griepvirussen die ingebracht worden op dat het afweer systeem het DNA herkent van het virus en dan sneller hier op kan reageren met de juiste anti stoffen die al bekend zijn.

De vaccins van klink waren virus remmers die maar deels de mexico griep konden remmen.

Dan nog zou het griepvirus in no-time resistent zijn tegen de vaccins, wat het gevaar alleen maar groter maakt, ook voor toekomstige griep varianten omdat die dan al resistent zijn tegen het nu gebruikte middel

[ Bericht gewijzigd door harry64 op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:31 ]
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 21:50 schreef Maitje het volgende:
Sowieso de mexicaansegriep. En ze moesten zonodig alleen de al zieke gevallen inenten. Had meteen gewoon de hele bevolking gedaan.
Ik neem aan dat je risicogroepen bedoelt en niet mensen die al ziek waren van de mexgriep.

Ik ben namelijk ook opgeroepen, ik sta te boek als hartpatient. Ik ben niet ziek, ben best wel gezond.
userIcon
quote:
Hoeveel geld met de aanschaf gemoeid is geweest, is niet bekend.
Hoe kan met alle "openheid van bestuur" nou niet bekend zijn hoeveel miljoen dit de belastingbetaler kost?
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:26 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Je zou bijna de politiek in gaan
Og een topman bij een olieconcern... Of een bank

Zulke huge fuck-ups en er flink aan overhouden
Tsja... het probleem ligt helaas niet zozeer bij de politiek maar vooral bij de burgers - kijk maar eens hoeveel schandalen, hoeveel leugens en hoeveel blunders Verdonk moest produceren voordat ze ein-de-lijk werd uitgekotst. Even geleden kreeg ze nog ACHTENTWINTIG zetels terwijl toen al lang en breed duidelijk was wat voor een hol vat ze was.

En zo hebben de mensen gelijk die zeggen 'het volk krijgt de politiek die het verdient'.

Wij kunnen onze monden en harten zo vol hebben van democratie en ja, een rechtvaardiger systeem bestaat niet, maar als het volk voor zo'n groot deel uit idioten bestaat dan komen 'democratie' en 'goed bestuur' héél ver uit elkaar te liggen.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:24 schreef harry64 het volgende:
Ik vond de hype erger als de griep zelf.
Allemaal van die hysterische figuren in de media die liepen te jammeren dat je je kind ter dood veroordeelde als je hem niet liet inenten.
En waarom kreeg die hype zoveel voeten aan de grond?

Herinner je je die vaccinatie tegen baarmoederhalskanker nog? Nog zo'n Klink-debacle. Wekenlang voedden die kids elkaars paniek op internet. Op de dag NA de vaccinatie zei klink in een interview 'Tsja, misschien hadden we wat meer aan voorlichting moeten doen'

Er is niemand die het heft in handen neemt, niemand die het volk richting geeft, niemand die ons de waarheid vertelt - politiek en journalistiek falen.

De regerende partijen hebben voortaan lak aan de Tweede Kamer (beginnend met Zalm 'we voeren het neit uit!') en het journalistenkorps is meer geinteresseerd in oneliners dan in waarheidsvinding.

Als de controlerende instituten falen is er maar één toekomst: die van een bananenrepubliek, waar de hardst kakelende kip zonder kop de macht heeft.

De blunderende politiek was één, Wilders is de volgende stap. En daarna hebben we echt niet ver mee te gaan voordat we onze intellectuele en maatschappelijke gezondheid kunnen gaan meten met die van, bijvoorbeeld, Papoea Nieuw-Guinea.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:53 schreef Xessive het volgende:
[..]


Dan blijf ik het vreemd vinden, dat je daar nu, ruim een jaar later, pas iets van hoort. Er is niets over te vinden op de hele site van het NVI. Het RIVM en de gezondheidsraad adviseerde overigens gewoon twee prikken en als Klink voor de zekerheid voor iedere Nederlander heeft ingekocht, is het alleen de NVI die nu ineens met dit verhaal op de proppen komt.
Dacht je dat welke organisatie dan ook ooit staat te springen om eigen tekortkomingen onder de aandacht te brengen? Tuurlijk niet. Daar hadden we de journalistiek en de Tweede Kamer voor, toen Nederland zijn verstand nog had.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:11 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Ja, en om een of andere reden heb ik toch meer vertrouwen in preventieve maatregelen zoals deze, dan in het gelul van al die betwetertjes hier op Fok!

Ja, zelfs als die preventieve maatregelen achteraf gelukkig niet nodig zijn gebleken.
Komt heel mooi uit, ik heb hier een prikje liggen tegen een ziekte die mogelijk uit kan breken, kost 200 euro, wanneer kan ik je geld tegemoet zien?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:00 schreef Xessive het volgende:
Edit: als ik zo mijn eigen blog teruglees lijkt het dat ze Klink in mei en juni een beetje gek hebben lopen maken. Want hier is hij nog helemaal niet van plan om vaccinaties aan te kopen:
Gek maken of een goeie deal beloven?
userIcon
Zonde voor al die onbruikbare chips
userIcon
Normaal ben ik erg negatief over politici. Voor de verandering eens niet. De beste man probeerde voor het volk te zorgen! Ik kan hem dit echt niet kwalijk nemen. Ik snap die boze reacties dan ook niet. In mijn optiek mag je boos zijn wanneer JP 1 miljoen doneert aan de bouw van een moskee op Ground Zero, niet wanneer een minister te veel vaccins bestelt. Okee het gaat om veel geld, maar beter te veel dan te weinig.


Lekker onsamenhangend stukje weer. Ik ga toch maar eens mijn bed opzoeken
man harry64 (Redactie Frontpage) 27-07-2010 @ 01:15 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:40 schreef dadoc het volgende:
[..]

En waarom kreeg die hype zoveel voeten aan de grond?

Herinner je je die vaccinatie tegen baarmoederhalskanker nog? Nog zo'n Klink-debacle. Wekenlang voedden die kids elkaars paniek op internet. Op de dag NA de vaccinatie zei klink in een interview 'Tsja, misschien hadden we wat meer aan voorlichting moeten doen'

Er is niemand die het heft in handen neemt, niemand die het volk richting geeft, niemand die ons de waarheid vertelt - politiek en journalistiek falen.

De regerende partijen hebben voortaan lak aan de Tweede Kamer (beginnend met Zalm 'we voeren het neit uit!') en het journalistenkorps is meer geinteresseerd in oneliners dan in waarheidsvinding.

Als de controlerende instituten falen is er maar één toekomst: die van een bananenrepubliek, waar de hardst kakelende kip zonder kop de macht heeft.

De blunderende politiek was één, Wilders is de volgende stap. En daarna hebben we echt niet ver mee te gaan voordat we onze intellectuele en maatschappelijke gezondheid kunnen gaan meten met die van, bijvoorbeeld, Papoea Nieuw-Guinea.
Uit alle slechte de minst slechte kiezen is niet eenvoudig, daarom toont ons politiek landschap als een bos waar net een meteoriet doorheen is gerost, allemaal splinters en brokjes.

Probeer daar maar eens een geheel van te maken.
Dan loop je overigens wel het risico dat er een of ander volkertje je omlegt, die houden niet zo van een geheel.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 21:54 schreef Wrinex het volgende:
Als Klink te weinig vaccins had ingeslagen, en wereldwijd de spreekwoordelijke pleuris was uitgebroken, dan was er vast en zeker ook uit een of ander onderzoek gebleken dat hij de dreiging niet serieus genoeg had genomen. Iets met selectieve journalistiek.
Dit dus.. Altijd weer dat onnodige gezeur.. Tja, het heeft zeker wel wat gekost, maar liever te veel dan te weinig vaccins.
Klink is uberhaupt een slechte minister van volksgezondheid geweest, bewijze het feit dat het rookverbod in de horeca zijn paradepaardje is!

... jammerlijk genoeg nog steeds van kracht...
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 02:49 schreef Sk00p het volgende:
[..]

Dit dus.. Altijd weer dat onnodige gezeur.. Tja, het heeft zeker wel wat gekost, maar liever te veel dan te weinig vaccins.
Ondanks andere signalen kies je voor meer? Zoals ik eerder al zei, ik heb hier injecties liggen, 200 euro. Tegen een ziekte die mogelijk uit kan breken, voorzorg nemen dus?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 03:35 schreef niels85 het volgende:
Klink is uberhaupt een slechte minister van volksgezondheid geweest, bewijze het feit dat het rookverbod in de horeca zijn paradepaardje is!

... jammerlijk genoeg nog steeds van kracht...
Voor een ander is dat rookverbod misschien wel een zege, die vindt Klink dan helemaal top. Wie heeft er dan gelijk?
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 21:49 schreef OpperTokkie het volgende:
Oke nou gewoon de rekening bij het CDA neerleggen...
waarom denk je dat onze zorgverzekering plaatje bij iedereen omhoog gaat.....
userIcon
Beter safe than sorry
userIcon
UUHhh duuuuuuhhh?!

Die hadden we nog niet zien aankomen zeg...
userIcon
Als ze er 1 hadden aangeschaft dan had het al teveel geweest.

Dat ze daar zijn ingetrapt zeg
50  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 04/06 'Belangenverstrengeling aanpak Mexicaanse griep'27
» 31/03 Ziekteverzuim hoger door Mexicaanse griep43
» 29/03 Reactie WHO op Mexicaanse griep onderzocht18
» 29/03 'Onnodig paniek om Mexicaanse griep'39


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden