Ophef tijdens preek over homoseksualiteit

Media & Cultuur • Geschreven door ANP op 26-07-2010 @ 19:45
print 

Enkele bezoekers van de kerk van de conservatieve pastoor Cor Mennen in Oss hebben zondag boos de eucharistieviering verlaten na een preek van diaken Edwin Veldman over de 'erfzonde' van homoseksueel handelen. Veldman heeft dat maandag bevestigd naar aanleiding van een weblog van de pastoor over het incident.

Veldman wilde maandag niet dieper ingaan op zijn preek maar zegt zich te kunnen vinden in de uitleg van de pastoor. Die schrijft dat de lezing ging over sodomie: homoseksueel handelen dat God ten diepste afkeurt.


Bron: ANP


Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

5090 views / 87 reacties
Reacties op dit bericht
87  van 87 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Dus je bent lid van een conservatieve kerk en wordt dan boos als je iets conservatiefs hoort ?
userIcon
Lang leven de vrijheid van meningsuiting. Veldman heeft het recht dat te zeggen, en de bezoekers hebben het recht hun afkeur te laten weten door te vertrekken.
userIcon
quote:
Die schrijft dat de lezing ging over sodomie: homoseksueel handelen dat God ten diepste afkeurt.
Sodomie is niet per se homoseksueel handelen. Zoek het eerst even op.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:47 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Mensen die respectloos zijn naar mensen met een religie...
Dat bericht van mij zegt toch niks over mijn respectloosheid naar mensen met een geloof?
Dat ik zelf niet geloof betekent niet gelijk dat ik het niet respecteer dat zij wel een geloof hebben.
Als mensen geloven, prima.
Ik vind het niks.
"Veldman wilde maandag niet dieper ingaan op zijn preek maar zegt zich te kunnen vinden in de uitleg van de pastoor. Die schrijft dat de lezing ging over sodomie: homoseksueel handelen dat God ten diepste afkeurt."

Dan had onze lieve heer maar geen homoseksuelen op de wereld moeten zetten..
userIcon
Nu hebben religieuzen aan mij natuurlijk altijd een verkeerde.

Maar deze diaken vertelt gewoon het verhaal van de bijbel. Als je dit niet kan horen moet je niet meer naar de kerk gaan...
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 26-07-2010 @ 19:59 fotoboek homepage
userIcon
En zo graaft de katholieke kerk dieper en dieper.
Geloof Interne ruzie over homo's . Vis in me vissenkom Wolk die voorbij drijft...

Geloof aan me voordeur, tv, radio of wat dan ook grrrr

(Laat ze mekaar de kop maar in slaan, net als het voetbaltuig. zijn we er van af... )

-- Ofwel, boeie het is maar (bij)geloof!
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:47 schreef ChefAli het volgende:
Mensen die respectloos zijn naar mensen met een religie...
Religie is respectloos naar mij als ongelovige, naar homoseksuelen, vrouwen, dieren, noem maar op.

Religie heeft helemaal niets gedaan om mijn respect te verdienen.
userIcon
Vreemd eigenlijk dat je nu niemand over 'haatpastoors' hoort.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:03 schreef Ouwesok het volgende:
Vreemd eigenlijk dat je nu niemand over 'haatpastoors' hoort.
Ja laat ze die pastoor oppakken, haat predikers. Kan mooi onder de terroristen wet of onder het tegen elkaar opzetten van mensen...
Gelijk de kogel maar, stelletje brainwashers, de mens zo geestelijk aan te randen.
userIcon
Ik keur God/Allah ten diepste af, en iedereen die denkt de samenleving te kunnen herverdelen op basis van een achterlijk oud boek. En nu?
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:51 schreef SillyWalks het volgende:

[..]


Sodomie is niet per se homoseksueel handelen. Zoek het eerst even op.
Oh, dus God heeft er problemen mee als ik een vrouw in de kont neuk?

Laat hij zich lekker met zijn eigen seksleven bemoeien. Omhooggevallen entiteit.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 26-07-2010 @ 20:08 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:03 schreef Ouwesok het volgende:
Vreemd eigenlijk dat je nu niemand over 'haatpastoors' hoort.
Tja, je hebt ze wel, die prekers waarbij zelfs de God hates fag-rednecks denken van "zo kan-ie wel weer". Da's nog niet zo erg, maar er zijn nog mensen die zulke figuren serieus nemen.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:03 schreef Ouwesok het volgende:
Vreemd eigenlijk dat je nu niemand over 'haatpastoors' hoort.
Er is natuurlijk altijd nog een verschil tussen "ik zou het maar niet doen want God keurt het af" en "kom we gaan er een paar van flats gooien want God moet ze niet".
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:47 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Mensen die respectloos zijn naar mensen met een religie...
Mensen die is sprookjes geloven
userIcon
En vervolgens blijkt er bij de kerk een bordje te staan met de tekst:
"Ingang achterom"
userIcon
Tsja. Ze hebben al zo weinig leden meer, en zo jagen ze bijna iedereen de kerkdeur uit. En zonder leden geen geld ook.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:56 schreef Vajen het volgende:
"Veldman wilde maandag niet dieper ingaan op zijn preek maar zegt zich te kunnen vinden in de uitleg van de pastoor. Die schrijft dat de lezing ging over sodomie: homoseksueel handelen dat God ten diepste afkeurt."

Dan had onze lieve heer maar geen homoseksuelen op de wereld moeten zetten..

Is dat ook je argument over pedofielen, psychopaten, enz...?
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:59 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
Nu hebben religieuzen aan mij natuurlijk altijd een verkeerde.

Maar deze diaken vertelt gewoon het verhaal van de bijbel. Als je dit niet kan horen moet je niet meer naar de kerk gaan...
Het valt goedbeschouwd nog reuze mee - praktizerende homosuelen moeten worden gestenigd tot ze dood zijn volgens de bijbel.

Leuk is het niet, natuurlijk, maar ja - Het Staat Nu Eenmaal Zwart Op WIt Geschreven!
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik keur God/Allah ten diepste af, en iedereen die denkt de samenleving te kunnen herverdelen op basis van een achterlijk oud boek. En nu?
Nu is het afwachten tot de eerste Grote Denker hier je een racist noemt. :-)
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:47 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Mensen die respectloos zijn naar mensen met een religie...
Chefali..
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:18 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Nogmaals, ik behandel ongelovigen die geen haat aan de islam hebben gewoon normaal en ik verwacht dat ook terug .
Aldus de zendeling van Geert op Fok!


Maar de katholieken zijn gewoon hypocriet, net als alle mensen die in sprookjes geloven. Makkelijk he, zo'n verhaaltje, en hup hup hup Barba truc en je hebt ergens een verklaring voor. Niet denken is altijd al zo makkelijk geweest, maar ja, de mensen die geloven zijn per definitie: 'makkelijk'.
Grappig dat er dat soort figuren bestaan, mooi, maar als ze hun eigen onwetendheid niet eens in durven te zien, nou, ga dan maar lekker sprookjes lezen.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:18 schreef ChefAli het volgende:
Nogmaals, ik behandel ongelovigen die geen haat aan de islam hebben gewoon normaal en ik verwacht dat ook terug .
Dat is dan persoonlijk geloof. Daar heb ik ook geen problemen mee. Maar jij begint over religie. En religie is intolerant. Je kan wel heel leuk beweren dat je niets tegen homo's hebt, maar als je geld aan de kerk geeft steun je daarmee homohaat. Je kan de homoemancipatie wel steunen, maar door je kinderen naar Islamonderwijs te sturen maak je ze homofoob.

Geloof: je ziet maar.
Religie: Verderfelijk.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:15 schreef Mr-Mackey het volgende:
En vervolgens blijkt er bij de kerk een bordje te staan met de tekst:
"Ingang achterom"
Sja: Katholieke kerk is geyle homobende
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:47 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Mensen die respectloos zijn naar mensen met een religie...
Religie is slecht voor de mens en de mensheid. En waarom? Nou wat denk je van de schuldgevoelens die religie mensen geeft, je zal maar als homo in een conservatief christelijk gezin opgroeien, dan ben je daar slecht af. Of wat denk je van het feit dat mensen maagd voor het huwelijk moeten blijven wat de meeste mensen niet lukt. Er is ethisch niks op tegen om sex voor het huwelijk te hebben. En wat denk je van de angst die het geloof geeft. Als je van je geloof af valt ga je naar de hel, als je een homoseksueel leven leid ga je naar de hel. Altijd maar dreigen met de hel. En kinderen nemen dit gewoon voor waar aan. Alles wat je een kind als ouder verteld zal hij of zij geloven. Ook al slaat het nergens op. Dit geld uiteraard ook voor het idee van de hel. Ik vind het persoonlijk kindermishandeling om je kind op te voeden met het idee dat als je foute dingen hebt gedaan dat je dan naar de hel gaat (bijvoorbeeld van je geloof afvallen).

Want denk je van de foute moralen die de katholieke kerk geeft. Heel Afrika sterft aan aids maar de paus zegt, condooms zijn fout hoor. Je mag niet neuken voor het huwelijk. Maar ja, sex zit nog ingebakken in het menselijk instinct. Dat schakel je niet zomaar uit. Met als gevolg dat mensen onveilige sex met elkaar hebben en elkaar besmetten.

En het geloof heeft ook de wetenschap tegengehouden. Denk aan oa Darwin en Galilei. Als de kerk zich niet hier mee zou hebben bemoeid hadden we technologisch gezien al veel hoger kunnen zitten.

Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom ik respect zou moeten hebben voor religie. Maar ja dat komt ook omdat het geloof/religie steeds meer in conflict komt met feitelijke kwesties. Denk aan de evolutietheorie, zon in het midden van het zonnestelsel, vrije wil, zondvloed ect. Religie moet meer op respect gaan leunen ipv dat het kan leunen op dat het allemaal feitelijk waar is. Want dat is simpelweg niet het geval.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:24 schreef BeterHigh het volgende:
[..]
Maar de katholieken zijn gewoon hypocriet, net als alle mensen die in sprookjes geloven. Makkelijk he, zo'n verhaaltje, en hup hup hup Barba truc en je hebt ergens een verklaring voor. Niet denken is altijd al zo makkelijk geweest, maar ja, de mensen die geloven zijn per definitie: 'makkelijk'.
Grappig dat er dat soort figuren bestaan, mooi, maar als ze hun eigen onwetendheid niet eens in durven te zien, nou, ga dan maar lekker sprookjes lezen.
Alle mensen zijn hypocriet, dat zit in onze aard. Dit ontkennen is ook hypocriet.
Maar jij maakt dezelfde fout die de Katholieke kerk maakt. Je ziet de Bijbel als verklarende mythe, terwijl het dat totaal niet is. De Bijbel is een testament voor het verbond tussen het Joodse volk en god. In de eerste situatie krijg je inderdaad de misstanden die de Katholieke kerk de afgelopen eeuwen hebben gekentekend.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:23 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Het valt goedbeschouwd nog reuze mee - praktizerende homosuelen moeten worden gestenigd tot ze dood zijn volgens de bijbel.

Leuk is het niet, natuurlijk, maar ja - Het Staat Nu Eenmaal Zwart Op WIt Geschreven!
Dus jij wilt homo gaan stenigen?? Ben je ziek in je kop ofzo?
Mooi hè, van die mensen die braaf naar de kerk gaan en oh zo gelovig zijn, totdat de diaken begint over iets wat ze niet zint. Dan lopen ze weg. Als ze willen geloven in God en de Bijbel, zullen ze er ook aan moeten geloven dat God het niet zo op had met homo's.

Maar ja, je mocht ook geen beelden van God of de schepselen maken, heel veel zaken niet eten, de vrouw van je vijand verkrachten, mensen vermoorden om tal van redenen, etc. en daar houden ze zich ook niet aan. Gelovigen geloven alleen wat hen uitkomt.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:29 schreef supereend1984 het volgende:
[..]
Want denk je van de foute moralen die de katholieke kerk geeft. Heel Afrika sterft aan aids maar de paus zegt, condooms zijn fout hoor. Je mag niet neuken voor het huwelijk. Maar ja, sex zit nog ingebakken in het menselijk instinct. Dat schakel je niet zomaar uit. Met als gevolg dat mensen onveilige sex met elkaar hebben en elkaar besmetten.
Dat wil ik (zelfs al ben ik zo atheistisch als wat) toch nuanceren - van de paus mag je, zoals je al zegt, ook geen sex hebben anders dan binnen een levenslang mongaam huwelijk waar je beiden als maagd ingaat.

Niet dat mensen daar geschikt voor zijn of dat dat een realistisch idee is, en niet dat het goedbeschouwd even mal is sexadvies op te volgen van een oude Palpatine-lookalike in een jurk die (als het goed is..!) zelf nimmer sex heeft gehad als dat het zou zijn om rijles te volgen van iemand die zelf nog nooit een meter auto gereden heeft, maar als je vaticaanregeltje A negeert terwijl je wel stug wil volhouden aan vaticaanregeltje B is dat je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.
quote:

En het geloof heeft ook de wetenschap tegengehouden. Denk aan oa Darwin en Galilei. Als de kerk zich niet hier mee zou hebben bemoeid hadden we technologisch gezien al veel hoger kunnen zitten.
Geinige link in deze: Christianity and Knowledge
quote:

Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom ik respect zou moeten hebben voor religie.
Dat hoef je ook helemaal niet.

Klaar! :-)
userIcon
Don't feed the troll called Chef Ali. I repeat: Do not feed the damn troll.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:32 schreef supereend1984 het volgende:
[..]
Dus jij wilt homo gaan stenigen?? Ben je ziek in je kop ofzo?
*Ik*? Welnee! Maar ja - ik geloof dan ook niet in kolderieke sprookjesboekjes vol pratende slangen en joodse zombies.

Ik geef enkel aan dat als grrrrrristenen zoals die pastoor waar het in dit stukje over gaat consequent zijn ze braaf moeten doen wat er in de bijbel staat aangezien dat nu eenmaal de Eeuwige Wil is van hun denkbeeldig tovervriendje.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:18 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Nogmaals, ik behandel ongelovigen die geen haat aan de islam hebben gewoon normaal en ik verwacht dat ook terug .
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:29 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Kon je dat niet voor jezelf houden? Provoceren en mensen kwetsen is namelijk niet zo netjes..
zeg dat een keer tegen je 'broeders' gast
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:37 schreef MajinMHT het volgende:
Don't feed the troll called Chef Ali. I repeat: Do not feed the damn troll.
euuhhh...
wat is een troll?
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:47 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Mensen die respectloos zijn naar mensen met een religie...
Mensen
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:47 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Mensen die respectloos zijn naar mensen met een religie...
Religieuze mensen die respectloos zijn naar niet-religieuze mensen

userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:35 schreef lios het volgende:
Gelovigen geloven alleen wat hen uitkomt.
Dat dus. In hetzelfde stukje Leviticus als waar dit slag grrrrrristenen hun homohaat op baseren staat bijvoorbeeld eveneens dat je de hoeken van je haar niet mag afknippen en dat je je baard niet mag afscheren.

En toch ziet m'neer pastoor er zelden uit als Captain Caveman.
userIcon
Ik woon nu 2 jaar in de straat van deze kerk. Als er op de zondagsmis 50 bezoekers zitten dan is het al veel. En nu lopen er nog mensen weg ook.

Het is dat de andere mis op zondag (vol met Polen) wel publiek trekt, anders was deze kerk geen lang leven gegund.

Op dolle dinsdag wordt er een demonstratie gehouden tegen deze pastoor wegens zijn anti-homo houdingen. Zal wel druk worden dan.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:24 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

En als ze homo zijn dan?
Wel bijzonder dat Ali hier niet op reageert
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:52 schreef WaterOx het volgende:
so do me?
Eerder die bekende hit van Abba (niet voor niets populair in homokringen!).

"Sodome, sodoyou - ahaaaa..."
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:49 schreef fristie het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat Ali hier niet op reageert
Vroagah waren de PVV-trollen nog wel eens grappig.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:20 schreef Deliah het volgende:
[..]


Is dat ook je argument over pedofielen, psychopaten, enz...?
nee, maar denk wel dat mensen nou eenmaal zo geboren worden. en een homoseksueel doet niemand kwaad met zijn homoseksueel zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:47 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Mensen die respectloos zijn naar mensen met een religie...

Religie is aangeleerd.
Wordt geen naprater!
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:55 schreef Vajen het volgende:
[..]


nee, maar denk wel dat mensen nou eenmaal zo geboren worden. en een homoseksueel doet niemand kwaad met zijn homoseksueel zijn.
pedofielen en psychopaten zijn niet zo geboren, maar hebben er zeker aanleg voor. Vaak hebben zij een traumatische gebeurtenis meegemaakt in hun jeugd (misbruik, verkrachting, moord) waardoor zij een vertekend beeld krijgen van wat normaal is en bizarre behoeften ontwikkelen. Maar helaas, denk dat God hun wel die aanleg heeft gegeven. Homoseksualiteit is iets anders, homo-kinderen worden hetero opgevoed, doodnormaal, net als ieder ander (hetero-)kind, de broers en/of zussen zijn immers gewoon hetero. Dat homozijn zat er vanaf de geboorte al in en heeft niets te maken met opvoeding, traumatische ervaringen of wat dan ook.

plus, wat jij inderdaad zegt, homo's doen niemand kwaad met hun homo-zijn, behalve als je die bemoeizuchtige relifrusties bedoelt.
Ik weet wat het probleem is, dat ze zelf een stelletje homo's zijn.
"homo's zijn slecht, want ik zit nog in de kast"

Daarnaast willen ze homo's natuurlijk ook koppelen aan pedofielen, en ja ze waren voor de partij van naastenliefde toch de grootste pedofielen club van nederland.

Zo weer een zwarte bladzijde weer een beetje proberen op te leuken. (nou zeg maar een van de boekwerken, zoveel zwarte bladzijden zijn er al over de kerk)

Groeten!
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:29 schreef supereend1984 het volgende:
En het geloof heeft ook de wetenschap tegengehouden. Denk aan oa Darwin en Galilei. Als de kerk zich niet hier mee zou hebben bemoeid hadden we technologisch gezien al veel hoger kunnen zitten.
Dat is speculatie. De kerk heeft vooral in de middeleeuwen ook veel goede dingen gedaan:
- Ze hebben talloze Latijnse geschriften behouden. Hierdoor hoefde de renaissance niet van nul te beginnen.
- Ze stimuleerden onderwijs in hun kloosters, en ze stichtten universiteiten.
- De mannen die het moderne wetenschappelijke model ontwierpen waren monniken (William van Ockham, Thomas Aquinas).
- De kerk zorgde voor enige vredigheid en stabiliteit in Europa. Denk bijvoorbeeld aan het uitroepen van de kruistochten, waardoor een grote groep landloze edelen ergens anders herrie gingen trappen.

Dus, zoals ik al zei, het speculatie om te zeggen dat we zonder kerk op een hoger niveau hadden gezeten. We hadden net zo goed op een lager niveau kunnen zitten.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Lang leven de vrijheid van meningsuiting. Veldman heeft het recht dat te zeggen, en de bezoekers hebben het recht hun afkeur te laten weten door te vertrekken.
Precies.

Alleen jammer dat het dan in het nieuws moet komen..

Dit is toch geen nieuws.

Ooh wacht! nu komen die relnichten weer gaan actievoeren!
Om maar te quoten uit de documentaire "god bestaat niet": Het nuttig geweest, maar we hebben het niet meer nodig.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:20 schreef Deliah het volgende:
[..]


Is dat ook je argument over pedofielen, psychopaten, enz...?
Je snapt hopelijk zelf ook het verschil wel tussen homoseksuelen en pedofielen/ psychopaten?
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:46 schreef GenusButeo het volgende:
Gristenen.
niet allemaal, maar kijk eens naar de moslims, die veroordelen je tot de dood als je homo bent
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:43 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Dat dus. In hetzelfde stukje Leviticus als waar dit slag grrrrrristenen hun homohaat op baseren staat bijvoorbeeld eveneens dat je de hoeken van je haar niet mag afknippen en dat je je baard niet mag afscheren.

En toch ziet m'neer pastoor er zelden uit als Captain Caveman.
Vergeet het verbod op de cheese burger ook niet - mengsel van vlees en melkproducten...
userIcon
Waar het hart vol van is...........
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 21:35 schreef rrobin het volgende:
[..]


Zo te zien wel, vandaar dat ze ook over het gestelde argument valt. Het is net zo simplistisch als beweren dat God verantwoordelijk is voor al het kwaad op de wereld
Het gaat mij er niet om waar God wel en niet verantwoordelijk voor is, het gaat mij er om dat mensen hier homo's vergelijken met pedo's en psychopaten en dat vind ik een kwalijke zaak.
Het is niet interessant om te weten wat homo's allemaal met wie uitspoken, dat moeten ze lekker zelf weten, ik heb er geen last van. Van peda's en psychopaten hebben veel kinderen en mensen echter wel last.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:46 schreef jaco het volgende:
Dus je bent lid van een conservatieve kerk en wordt dan boos als je iets conservatiefs hoort ?
Niet alle conservatieve gelovigen luisteren graag naar haatdragende boodschappen.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 22:03 schreef Geitsu het volgende:
[..]
Niet alle conservatieve gelovigen luisteren graag naar haatdragende boodschappen.
Nee maar ze staan er blijkbaar wel achter..
Kent die pastoor het verhaal van de splinter en de balk niet? Oh nee, Bijbelkennis is niet het sterkste punt bij de RK. Laat ik het zo zeggen:
En wat ziet gij den snikkel uwens naastens, die in het bruine oog eens anderen naastens is, maar uwen snikkel, die in uw koorknaaps bruine oog is, merkt gij niet?
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 22:15 schreef fristie het volgende:
[..]


Nee maar ze staan er blijkbaar wel achter..
Blijkbaar niet, anders waren ze niet vertrokken.
userIcon
leuk artikel weer in de telegraaf: [url=] iedere priester die ik ken is homo [/url]

(hoe kan ik de "linktitel" veranderen??)

[ Bericht gewijzigd door maily op maandag 26 juli 2010 @ 23:03 ]
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 22:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

Blijkbaar niet, anders waren ze niet vertrokken.
Misschien moeten ze zich dan eens verdiepen in hun Bijbel en hun geloofsgemeenschap, ze hadden opzich wel kunnen weten dat zo'n conservatieve gemeenschap zulke denkbeelden hebben
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 22:30 schreef maily het volgende:
(hoe kan ik de "linktitel" veranderen??)
De tekst tussen [ url = ] en [ / url ] aanpassen.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 22:15 schreef fristie het volgende:
[..]
Nee maar ze staan er blijkbaar wel achter..
Wat ik zeg. Het Staat Er Nu Eenmaal.
man harry64 (Redactie Frontpage) 26-07-2010 @ 22:43 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:47 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Mensen die respectloos zijn naar mensen met een religie...
Mensen met een religie die respectloos zijn naar mensen met een geaardheid...
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 22:40 schreef fristie het volgende:
[..]


Misschien moeten ze zich dan eens verdiepen in hun Bijbel en hun geloofsgemeenschap, ze hadden opzich wel kunnen weten dat zo'n conservatieve gemeenschap zulke denkbeelden hebben
Misschien zijn ze afgekomen op de 'god is liefde' boodschap van Christus, maar werden ze ernstig gekwetst toen de pastoor begon over de wraakzuchtige en wrede god van het Oude Testament. Maar je hebt inderdaad gelijk dat ze zich beter hadden kunnen/moeten informeren.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 22:41 schreef Telecaster het volgende:
[..]

De tekst tussen [ url = ] en [ / url ] aanpassen.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:29 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Kon je dat niet voor jezelf houden? Provoceren en mensen kwetsen is namelijk niet zo netjes..
Wat denk je dat er in de koran staat?


EPIC!!


oh nee je bent moslim, dan telt het niet.
sorry!
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 22:43 schreef harry64 het volgende:
[..]

Mensen met een religie die respectloos zijn naar mensen met een geaardheid...
Ach, ze zijn gewoon teleurgesteld dat homo's tegenwoordig een andere optie hebben dan priester worden en zich hun hele leven inzetten zodat de bovenlaag van de kerk in weelde en nutteloosheid van hun aardse bestaan genieten.
userIcon
Ik denk niet dat het een erfzonde is, maar gezond is het niet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:42 schreef ThunderBitch het volgende:
Ik denk niet dat het een erfzonde is, maar gezond is het niet.
Wereldwijd hebben nog altijd meer hetero's aids dan homo's.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 23:38 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]
Ach, ze zijn gewoon teleurgesteld dat homo's tegenwoordig een andere optie hebben dan priester worden en zich hun hele leven inzetten zodat de bovenlaag van de kerk in weelde en nutteloosheid van hun aardse bestaan aars genieten.
Ik heb 'm even verbeterd voor je. :-)
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:39 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Wereldwijd hebben nog altijd meer hetero's aids dan homo's.
Ze worden bedankt
Homo's kunnen ook niks aan aids doen he.

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:42 schreef ThunderBitch het volgende:
Ik denk niet dat het een erfzonde is, maar gezond is het niet.
Ik ben helemaal gezond hoor. En hardstikke homo dus.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:27 schreef ratpatat het volgende:
Homo's kunnen ook niks aan aids doen he.

[..]
Ik ben helemaal gezond hoor. En hardstikke homo dus.
Ja, maar jij doet niet vies.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:55 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Ja, maar jij doet niet vies.
Ligt aan jouw definitie van 'vies'
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:31 schreef Paradestraat het volgende:
[..]


Ligt aan jouw definitie van 'vies'
Hij is geen anaalridder.
87  van 87 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden