Overleg Rutte, Wilders en Verhagen gestart

NederlandPolitiek • Geschreven door Novum op 26-07-2010 @ 17:23
print 

Mark Rutte (VVD), Geert Wilders (PVV) en Maxime Verhagen (CDA) zijn maandagmiddag rond 15.00 uur begonnen aan een informeel overleg over de vorming van een rechts kabinet. Informateur Ruud Lubbers is niet aanwezig op de geheime locatie waar het gesprek plaatsvindt.

Hoe lang de gesprekken gaan duren, is evenmin bekend. Mogelijk praten Rutte, Wilders en Verhagen tot in de avond.

Het gesprek volgt op het advies van Lubbers, die afgelopen vrijdag zei dat het drietal informele gesprekken moet voeren over een rechts kabinet. Lubbers zelf zit niet aan tafel, omdat de optie van een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV ook op tafel ligt. Het onderzoeken van deze variant valt echter niet onder de opdracht die Lubbers van koningin Beatrix kreeg.

Verhagen wilde het voorstel van Lubbers eerst bespreken in zijn fractie. De CDA'er hield tot dusverre de boot af, omdat een groot deel van zijn achterban samenwerking met de PVV niet ziet zitten. Verhagen kreeg zaterdag echter het groene licht van zijn fractiegenoten.

Mocht het komen tot daadwerkelijke onderhandelingen, dan moet Wilders het CDA flink tegemoet komen. Verhagen herhaalde zaterdag dat hij vasthoudt aan zijn eisen: er wordt niet getornd aan de beginselen van de rechtsstaat en de 'kopvoddentaks' moet van tafel.


Bron: Novum


Lees ook:

» 24/07 CDA gaat praten met VVD en PVV337
» 24/07 CDA-fractie bespreekt CDA-PVV-VVD200
» 23/07 Lubbers: VVD, PVV en CDA moeten praten247
» 22/07 Ruud Lubbers (CDA) nieuwe informateur41


delen | eKudos nujij

6889 views / 122 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 122 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
quote:
Verhagen herhaalde zaterdag dat hij vasthoudt aan zijn eisen: er wordt niet getornd aan de beginselen van de rechtsstaat en de 'kopvoddentaks' moet van tafel.
En dat zijn nou net de punten waar de pvv veel mee gescoord heeft. Dat zal de achterban niet fijn gaan vinden als ze geen van die punten waar kunnen maken.
vvd : de zorg niet te betalen , eigenbijdrageregeling 450 euro
cda subsidie spons nr 1
pvv een ramp voor het buitenlandbeleid
pvda : een uitkering voor iedereen
man binsmeister (Redactie Frontpage) 26-07-2010 @ 17:29 fotoboek no homepage
userIcon
politiek asiel aanvragen dan maar?
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:27 schreef supereend1984 het volgende:

[..]


En dat zijn nou net de punten waar de pvv veel mee gescoord heeft. Dat zal de achterban niet fijn gaan vinden als ze geen van die punten waar kunnen maken.
Ga toch weg, daar heb ik niet voor op de PVV gestemd. Sufkloot.
cda gaat echt niet samen met pvv !
pvv kan en zal dit niet meer toestaan

partij-ideoloog en voormalig CDA-Eerste Kamerlid Jos van Gennip medeoprichter is en voormalig directeur van ontwikkelingsorganisatie Cordaid. Die organisatie ontving in de periode 2007-2010 421.830.126 euro overheidssubsidie. Van Gennip is tevens voorzitter van de Nationale Commissie voor Internationale Samenwerking (NCDO), die, zo blijkt uit het onderzoek van Siebelt, in de periode 2007-2010 een subsidie ontving van 128,4 miljoen euro.

CDA-Tweede Kamerlid en woordvoerster voor Ontwikkelingssamenwerking Kathleen Ferrier, die zich fel verzet tegen eventuele samenwerking met de PVV, heeft familiebanden met het NCDO. Haar dochter Joan is er actief. CDA-prominent Tineke Lodders mocht als voorzitter van het Landelijk Beraad Stedenbanden Nederland-Nicaragua over 2007-2010 2 miljoen euro aan subsidies incasseren. CDA-coryfee en fel PVV-opposant Doekle Terpstra kon als voorzitter van de ontwikkelingsorganisatie de Interkerkelijke Organisatie ICCO in de periode 2007-2010 525 miljoen euro aan subsidie bijschrijven.

Ook huidig informateur en voormalig premier Ruud Lubbers bekleedt diverse functies die geheel afhankelijk zijn van de subsidiekraan in Den Haag. Hij is onder andere voorzitter van de Stichting voor Vluchteling Studenten (UAF), die alleen al in 2009 in totaal 2.678.580 euro aan subsidie ontving.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:27 schreef supereend1984 het volgende:

[..]


En dat zijn nou net de punten waar de pvv veel mee gescoord heeft. Dat zal de achterban niet fijn gaan vinden als ze geen van die punten waar kunnen maken.
Ach, ze vinden het prachtig dat hij sneller draait dan een PvdA'er, wel breekpunt/geen breekpunt, wel kiezersbedrog/geen kiezersbedrog.

Maakt niet uit wat de grote leider doet, z'n achterban is toch te dom om te snappen dat ze belazert worden, dat is duidelijk te zien in de peilingen waar ze zo trots op zijn
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:28 schreef HetBoefje het volgende:
VVD CDA en PVV NSB. Nou dat wordt een lekkere toekomst voor de gewone burger...
Hou daar nou toch eens mee op met die domme vergelijking met WWII... en "de gewone burger" dit de gewone burger dat. We leven in een kut tijd, en in een idem wereld anno 2010..

En trouwens

alsof Bea, de machtigste vrouw van NL, het ooit toelaat dat er een kabinet wordt gevormd waar zij niet achterstaat
userIcon
PVV ers denken echt dat PVV beleid wil gaan uitvoeren en ministers kan leveren ignorant is a bless.
userIcon
Hoe zit het dan met de subsidie-CDA-kliek zoals we hebben kunnen lezen in de telegraaf?! We weten allemaal dat CDA niet graag wilt dat PVV aan de macht komt omdat al die CDA lui een hele dikke bruine arm hebben in subsidie organisaties......
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:33 schreef Neverever het volgende:
ignorant is a bless.
Leer Engels alvorens je daarmee gooit.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:33 schreef Neverever het volgende:
PVV ers denken echt dat PVV beleid wil gaan uitvoeren en ministers kan leveren ignorant is a bless.
Met dit kabinet kunnen ze vrolijk verder met het subsidiëren van hun rechtse hobby's. (hypotheekrente-aftrek)
userIcon
Yea, de armen worden steeds armer en de rijken worden steeds rijker!

userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:36 schreef nmgn het volgende:
Met dit kabinet kunnen ze vrolijk verder met het subsidiëren van hun rechtse hobby's. (hypotheekrente-aftrek)
Welke partij en waarom heeft men deze maatregel ook al weer ingevoerd ?

Ik zal je even helpen, in de 19e eeuw kende wij in Nederland nog geen inkomensbelasting. De belasting werd destijds geheven op producten door middel van accijns. De belasting was daarom niet "eerlijk" verdeelt volgens de toenmalige regering omdat zowel arm als rijk dezelfde belasting betaalde.

Eind 19e eeuw is er een inkomensbelasting ingevoerd. Omdat je je woning kon verhuren en dus een extra inkomen kon zijn, werd er een huurwaardeforfait ingevoerd, tegelijkertijd kon je je nog te bekostigen huis af trekken van de belasting (HRA) om te voorkomen dat mensen die het huis van zichzelf "huren" teveel belasting moesten betalen.

HRA is dus een teruggave van onterechte huurwaardeforfait belasting.

De HRA is samen met inkomsten belasting dus als socialistische maatregel doorgevoerd en is dus eigenlijk een linkse hobby. Het is dan ook bijzonder triest dat 100 jaar later de linkse graaiers ook dit laatste beetje van mensen wil afpakken.

[ Bericht gewijzigd door monddood op maandag 26 juli 2010 @ 18:16 ]
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:33 schreef Neverever het volgende:
PVV ers denken echt dat PVV beleid wil gaan uitvoeren en ministers kan leveren ignorant is a bless.
Onwetend is een zegen! hell yeah
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:29 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ga toch weg, daar heb ik niet voor op de PVV gestemd. Sufkloot.
"sufkloot"
Schelden
userIcon
quote:
Ook huidig informateur en voormalig premier Ruud Lubbers bekleedt diverse functies die geheel afhankelijk zijn van de subsidiekraan in Den Haag. Hij is onder andere voorzitter van de Stichting voor Vluchteling Studenten (UAF), die alleen al in 2009 in totaal 2.678.580 euro aan subsidie ontving.
Vermeld er ook even bij dat bestuursfunctie bij goede doelen met het CBF-Keur (i.c. UAF en Cordaid) onbezoldigd zijn. Met andere woorden: financieel voordeel hebben ze er niet bij.
man pberends (Redactie Frontpage) 26-07-2010 @ 17:43 fotoboek no homepage
userIcon
Leuke poppenkast dit, alsof Wilders een serieuze kandidaat is om mee te gaan regeren .
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:35 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Leer Engels alvorens je daarmee gooit.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:36 schreef nmgn het volgende:
Met dit kabinet kunnen ze vrolijk verder met het subsidiëren van hun rechtse hobby's. (hypotheekrente-aftrek)
Ja en veiligheid enzo is ook echt iets waar eigelijk op bezuinigd moet worden?
userIcon
Als avondeten krijgen ze aardappels, spruitjes en een koshere gehaktbal? De trieste jaren 1950-spruitjesgeur kan ik hier bijna ruiken. .
Zou het wel een stunt vinden als een van de meest linkse partijen in het land, de PVV, een rechts kabinet mogelijk maakt. Alles voor het pluche blijkt maar weer.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:33 schreef Neverever het volgende:
PVV ers denken echt dat PVV beleid wil gaan uitvoeren en ministers kan leveren ignorant is a bless.
Domme lui ook altijd. De quote is al heel oud maar de meeste kennen hem uit de Matrix en gaat als volgt: "Cypher: Ignorance is bliss."

http://www.imdb.com/title/tt0133093/quotes

Maar werkelijk komt het van een dichter uit 1742.

http://en.wiktionary.org/wiki/ignorance_is_bliss

Maar lekker interessant blijven doen met je zogenaamde tegeltjes wijsheden...
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als avondeten krijgen ze aardappels, spruitjes en een koshere gehaktbal? De trieste jaren 1950-spruitjesgeur kan ik hier bijna ruiken. .
Ja echt he, bah! Terug naar 50 jaar geleden.
Jeej eigen risico naar 450 euro, niemand meer zorgtoeslag, ww 1 jaar, versoepeling ontslagrecht, hyptheekaftrek in stand houden, aow leeftijd naar 67, grenzen dicht, op elke straathoek een bigbrother camera, het laatste stukje groen dat er is wordt geasfalteerd, minder belasting voor de rijken, preventief overal fouilleren en ga zo maar door.

Wat een heerlijk toekomstbeeld, super bedankt VVD & PVV stemmers.

Btw, ik ken nog wat tokkies die amper kunnen rondkomen en die hebben massaal PVV gestemd. Die zullen echt niet blij zijn als ze niet meer kunnen rondkomen, hopelijk beseffen ze dan hoe dom ze zijn geweest. De PVV kan alleen maar met de VVD, dus dat hele linkse programma van de PVV gaat de vuilnisbak in. Dit wordt lachen.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:52 schreef Xenorium het volgende:
Jeej eigen risico naar 450 euro, niemand meer zorgtoeslag, ww 1 jaar, versoepeling ontslagrecht, hyptheekaftrek in stand houden, aow leeftijd naar 67, grenzen dicht, op elke straathoek een bigbrother camera, het laatste stukje groen dat er is wordt geasfalteerd, minder belasting voor de rijken, preventief overal fouilleren en ga zo maar door.

Wat een heerlijk toekomstbeeld, super bedankt VVD & PVV stemmers.
Dus van Rossem heeft het over jou in zijn glossy? Waar ga je dan heen als ik vragen mag???
userIcon
Ik wens ze succes, voor hen en voor ons (Nederland), want we hebben een regering nodig. En dit is ook echt de laatste keer dat ze het proberen, want ik ben al nijdig over het feit dat deze optie al gepasseerd is en nog een keer voorbij komt.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:56 schreef waxmask het volgende:
[..]


Dus van Rossem heeft het over jou in zijn glossy? Waar ga je dan heen als ik vragen mag???
Begrijpend lezen knul, ik som alleen wat feiten op. Ik ga nergens heen, denk je nou echt dat een kabinet van VVD-PVV-CDA in wat voor vorm dan ook het langer gaat uithouden dan 6 maanden?

Ik geef alleen aan hoe verschrikkelijk het toekomstbeeld zou kunnen zijn als ze hun agendapunten zouden invoeren. Voordat ze ook maar één wet erdoorheen krijgen valt het zooitje al om. De PVV heeft trouwens niemand in de eerste kamer. Het is sowieso kansloos.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:52 schreef Xenorium het volgende:
Jeej eigen risico naar 450 euro(er moet nou eenmaal bespaard worden), niemand meer zorgtoeslag(welk programma?), ww 1 jaar(terecht), versoepeling ontslagrecht(terecht), hyptheekaftrek in stand houden(zodat de huizenmarkt niet instort en de crisis weer opnieuw kan beginnen in NL), aow leeftijd naar 67(als de PVV de 65 er niet door krijgt), grenzen dicht(graag), op elke straathoek een bigbrother camera(goed voor kijkcijfers), het laatste stukje groen dat er is wordt geasfalteerd(nope), minder belasting voor de rijken(en ook voor de armen), preventief overal fouilleren(voorkomen is beter dan genezen) en ga zo maar door.

Wat een heerlijk toekomstbeeld, super bedankt VVD & PVV stemmers.

Btw, ik ken nog wat tokkies die amper kunnen rondkomen en die hebben massaal PVV gestemd. Die zullen echt niet blij zijn als ze niet meer kunnen rondkomen, hopelijk beseffen ze dan hoe dom ze zijn geweest. De PVV kan alleen maar met de VVD, dus dat hele linkse programma van de PVV gaat de vuilnisbak in. Dit wordt lachen. (haha bullshit Onzin om te denken dat "tokkies" die amper kunnen rondkomen worden gepakt, alleen die die niet willen werken(dat zijn er een hoop ja maar daar heb ik geen medelijden mee!)
Even van commentaar voorzien voor je
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:01 schreef Denni het volgende:
[..]

Even van commentaar voorzien voor je
Nee tokkies die werken als magazijnmedewerkers. Ze krijgen niet veel meer dan het minimumloon a 1300 bruto en zitten altijd in de schulden. Met de VVD gaan ze met een eigen risico van 450 euro en dat soort ongein echt niet op vooruit. Dat wordt de volgende verkiezingen keihard afgestraft.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:39 schreef Bas_in_het_Veldt het volgende:
Yea, de armen worden steeds armer en de rijken worden steeds rijker!

En als we het beleid van de PvdA uit gaan voeren, hebben de armen straks niets meer omdat ze ook de centen van de rijken hebben opgevreten!;)
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:52 schreef Xenorium het volgende:
Btw, ik ken nog wat tokkies die amper kunnen rondkomen en die hebben massaal PVV gestemd.
Ze hadden inderdaad beter VVD kunnen stemmen.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:52 schreef Xenorium het volgende:
Jeej eigen risico naar 450 euro, niemand meer zorgtoeslag, ww 1 jaar, versoepeling ontslagrecht, hyptheekaftrek in stand houden, aow leeftijd naar 67, grenzen dicht, op elke straathoek een bigbrother camera, het laatste stukje groen dat er is wordt geasfalteerd, minder belasting voor de rijken, preventief overal fouilleren en ga zo maar door.

Wat een heerlijk toekomstbeeld, super bedankt VVD & PVV stemmers.

Btw, ik ken nog wat tokkies die amper kunnen rondkomen en die hebben massaal PVV gestemd. Die zullen echt niet blij zijn als ze niet meer kunnen rondkomen, hopelijk beseffen ze dan hoe dom ze zijn geweest. De PVV kan alleen maar met de VVD, dus dat hele linkse programma van de PVV gaat de vuilnisbak in. Dit wordt lachen.
Want de vvd en pvv hebben camera's overal opgehangen gezien ze de laatste 8jaar al zaten te regeren? ik snap nu ook waarom pvda niet zoveel zetels is verloren. De gehandicapten hebben er allemaal op gestemd!
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:04 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


En als we het beleid van de PvdA uit gaan voeren, hebben de armen straks niets meer omdat ze ook de centen van de rijken hebben opgevreten!;)
Daarom was een Paars kabinet wel aardig, omdat het de beste dingen van links en rechts combineert . Nu heb je centrum rechts + rechts + rechts nationalistisch. Nou dat wordt leuk.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:28 schreef HetBoefje het volgende:
VVD CDA en PVV NSB. Nou dat wordt een lekkere toekomst voor de gewone burger...
Probeer nou geen verglijking te leggen met iets waar jij geen reet van weet, zolang jij niet de 2e WO mee hebt gemaakt moet je geen connectie leggen tussen die 2 partijen.
Als je het ook echt meent onderschat je de 2e WO ook nog qua gruwelheden en politieke ideeën.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:04 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


En als we het beleid van de PvdA uit gaan voeren, hebben de armen straks niets meer omdat ze ook de centen van de rijken hebben opgevreten!
Gedachtegoed PvdA en SP in 1 zin beschreven: Zolang de ander maar niet meer heeft ....
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:28 schreef HetBoefje het volgende:
VVD CDA en PVV NSB. Nou dat wordt een lekkere toekomst voor de gewone burger...
De gene die nederland aan het buitenland in de verkoop doen zijn toch echt pvda en groenlinks hoor.. Dat zijn de echt nsb'ers!
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:33 schreef Neverever het volgende:
PVV ers denken echt dat PVV beleid wil gaan uitvoeren en ministers kan leveren ignorant is a bless.
Echte linksen dachten dat de pvv maximaal 10 zetels ging halen. Zoals met alles blijken ze ook hier naast gezeten te hebben.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:06 schreef Xenorium het volgende:
[..]


Daarom was een Paars kabinet wel aardig, omdat het de beste dingen van links en rechts combineert . Nu heb je centrum rechts + rechts + rechts nationalistisch. Nou dat wordt leuk.
Paars Plus had op zich heel aardig kunnen zijn. Maar men is niet tot elkaar kunnen komen. Daar zijn alle 4 partijen allemaal schuldig aan.

Gezien het feit dat de VVD de grootste partij is, mag die andere partijen uitnodigen om te onderhandelen. Lukt dat niet, dan mag misschien de PvdA het gaan proberen.

Lukt het de VVD, het CDA en de PVV wel om tot overeenstemming te komen, dan kan Job Cohen het falen van Paars Plus zichzelf kwalijk nemen. Hoewel, dat wil ik nuanceren. Job Cohen heeft zelf aangegeven dat de mogelijkheden van een rechts kabinet onderzocht moeten worden.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:07 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Ik meen mij te herinneren dat de partijen die nu gaan overleggen destijds juist beweerden dat het nieuwe zorgstelsel zou leiden tot betere en goedkopere zorg. Waarom moeten we dan elk jaar meer betalen voor minder zorg met een hoger eigen risico?

Waarom zou de huizenmarkt instorten als de hypotheekrente wordt afgebouwd voor huizen van boven de 500.000 euro?

Dat punt over de 65 meen je zelf ook niet, dat is al ingeleverd voor er ook maar onderhandeld is.

Weet je wat nog beter werkt dan preventief fouilleren? Preventief fusilleren, dan weet je zeker dat de criminaliteit richting het nulpunt gaat.
Dit komt omdat de laatste jaren juist compleet verkeerde maatregelen zijn genomen. Verzekeringen mochten lijsten met medicijnen die ze ondersteunden gaan handhaven en daardoor is het bijvoorbeeld bij apotheken en huisartsen een zooitje geworden. Niet alleen moet je constant controleren of je van de verzekering dat merk mag leveren, ook moet je dan weer met de arts overleggen of dit mag, moet je de klant uitleggen waarom hij iets anders krijgt dan verwacht en krijgen artsen meer aanvragen binnen om medische nood voor te schrijven (aangezien niet alle soort medicijnen/werkzame stoffen) door de verzekeringen wordt ondersteund.
Al dit kost weer extra loon etc. En dit is dan maar een deel van de zorg die totaal verkeerd is aangepakt..

Hypotheekrente afbouwen tot 500.000 euro is naar mijn mening onzin. Mensen die zeg 10-15 jaar gespaard hebben voor een mooi huis pak je daar juist mee.. Als je het eerlijk wilt houden moet je het rond de 1,5 miljoen leggen maar het probleem is dan dat het nauwelijks wat opbrengt per jaar..

Het is niet ingeleverd, het is echter geen breekpunt meer(dat vind ik persoonlijk erg jammer en erg slecht van Wilders ja, ben ik helemaal met je eens)

Tja persoonlijk ben ik ook niet voor preventief fouilleren maar als daar een aanleiding toe is vind ik dat het zeker moet kunnen. Echter moet het wel zo zijn dat de politie zich moet kunnen verantwoorden en niet zomaar kan gaan fouilleren...
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:27 schreef supereend1984 het volgende:

[..]


En dat zijn nou net de punten waar de pvv veel mee gescoord heeft. Dat zal de achterban niet fijn gaan vinden als ze geen van die punten waar kunnen maken.
Denk jij nou echt dat mensen op de PVV hebben gestemd om de "kopvoddentax"? Dat is wel heel naïef.

Mensen meeste stemmen op de PVV om de volgende redenen:
- ze zijn buitenlanders, en de problemen die ze meenemen, zat (al komt het door een kleine groep)
- ze zijn de andere partijen zat (proteststem)
- ze willen een rechts kabinet
- de klare taal (lees: normale taal van alle dag, zeker in vergelijking met andere politici) die Wilders spreekt spreekt ze aan

Die kopvoddentax, daar geloven de PVVstemmers echt niet in dat dat er doorheen komt. Maar ze hopen wel aanpak van criminaliteit, en einde aan allochtonenknuffelarij...
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:17 schreef Denni het volgende:
[..]

Als je het eerlijk wilt houden moet je het rond de 1,5 miljoen leggen maar het probleem is dan dat het nauwelijks wat opbrengt per jaar..
Als je de oorsprong van de HRA kent (die ik hier eerder in dit topic heb beschreven) dan is de afschaffing ervan hoe dan ook oneerlijk.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:21 schreef monddood het volgende:
[..]

Als je de oorsprong van de HRA kent (die ik hier eerder in dit topic heb beschreven) dan is de afschaffing ervan hoe dan ook oneerlijk.
Edit: sorry ik snap het al
userIcon
En? Zijn de gesprekken al vastgelopen? Of moeten we nog even wachten?
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:20 schreef elkravo het volgende:
[..]


Denk jij nou echt dat mensen op de PVV hebben gestemd om de "kopvoddentax"? Dat is wel heel naïef.

Mensen meeste stemmen op de PVV om de volgende redenen:
- ze zijn buitenlanders, en de problemen die ze meenemen, zat (al komt het door een kleine groep)
- ze zijn de andere partijen zat (proteststem)
- ze willen een rechts kabinet
- de klare taal (lees: normale taal van alle dag, zeker in vergelijking met andere politici) die Wilders spreekt spreekt ze aan

Die kopvoddentax, daar geloven de PVVstemmers echt niet in dat dat er doorheen komt. Maar ze hopen wel aanpak van criminaliteit, en einde aan allochtonenknuffelarij...
Daarnaast heeft Wilders al ruim voor de verkiezingen de uitspraak gedaan dat hij zelf de kopvoddentaks ook te ver vindt gaan.

Dit betekent in ieder geval dat het absoluut geen breekpunt zal zijn gedurende de onderhandelingen.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:32 schreef Fat_Mike het volgende:
[..]We leven in een kut tijd, en in een idem wereld anno 2010..
Wat is er zo kut aan deze tijd? Volgens mij leven we namelijk in een prima tijd.Wat betreft rijkdom was het 10 jaar geleden misschien iets beter, maar in vergelijking met bijvoorbeeld de jaren tachtig hebben we het prima.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:15 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Een "links" persoon die zijn gelijkgestemden gaat verdelen in "echt links" en een groep die blijkbaar nep is, heeft al iets bijzonder triests. Toch blijkt dat het altijd nog sneuer kan, wanneer iemand die zichzelf niet als "links" beschouwt desalniettemin meent te moeten oordelen over wat "echt links" is en wat niet.
Kijk daar hebben we er eentje. !
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:20 schreef elkravo het volgende:
[..]


Denk jij nou echt dat mensen op de PVV hebben gestemd om de "kopvoddentax"? Dat is wel heel naïef.

Mensen meeste stemmen op de PVV om de volgende redenen:
- ze zijn buitenlanders, en de problemen die ze meenemen, zat (al komt het door een kleine groep)
- ze zijn de andere partijen zat (proteststem)
- ze willen een rechts kabinet
- de klare taal (lees: normale taal van alle dag, zeker in vergelijking met andere politici) die Wilders spreekt spreekt ze aan

Die kopvoddentax, daar geloven de PVVstemmers echt niet in dat dat er doorheen komt. Maar ze hopen wel aanpak van criminaliteit, en einde aan allochtonenknuffelarij...
Nog een punt waarom mensen PVV stemmen (of niet meer stemmen):
ze snappen niets van de politiek, ze zien niet in dat er compromissen gesloten moeten worden en zien dat als "niet nakomen van verkiezingsbeloften."
Eigenlijk zou er voor iedereen een goed handboekje moeten zijn over hoe de politiek werkt... maar veel mensen zijn ook gewoon te dom om te nuanceren.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:15 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Een "links" persoon die zijn gelijkgestemden gaat verdelen in "echt links" en een groep die blijkbaar nep is, heeft al iets bijzonder triests. Toch blijkt dat het altijd nog sneuer kan, wanneer iemand die zichzelf niet als "links" beschouwt desalniettemin meent te moeten oordelen over wat "echt links" is en wat niet.
Dus je suggereert dat mensen die zichzelf als 'links' zien zich ook geen oordeel zouden mogen vormen over wat 'rechts' is ?

Of werkt het dan weer anders ?
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:41 schreef EricOscuro het volgende:
[..]


Nog een punt waarom mensen PVV stemmen (of niet meer stemmen):
ze snappen niets van de politiek, ze zien niet in dat er compromissen gesloten moeten worden en zien dat als "niet nakomen van verkiezingsbeloften."
Eigenlijk zou er voor iedereen een goed handboekje moeten zijn over hoe de politiek werkt... maar veel mensen zijn ook gewoon te dom om te nuanceren.
Je zou ook kunnen bedenken dat mensen weten dat er compromissen gesloten moeten worden en dat men daarom maar wat extremer stemt dan men werkelijk denkt.

Ofwel een stem op de PVV om in ieder geval de immigratie- & de integratieproblematiek hoog op de agenda te houden. Dit kost de burger namelijk veel belastinggeld.

Misschien zijn mensen minder dom dan jij wil dat ze zijn.
userIcon
Wilders
Mensen die met Wilders praten
Binnenkort een grote aanslag in Nederland en ik kan de daders geen ongelijk geven.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:20 schreef elkravo het volgende:
[..]


Denk jij nou echt dat mensen op de PVV hebben gestemd om de "kopvoddentax"? Dat is wel heel naïef.

Mensen meeste stemmen op de PVV om de volgende redenen:
- ze zijn buitenlanders, en de problemen die ze meenemen, zat (al komt het door een kleine groep)
- ze zijn de andere partijen zat (proteststem)
- ze willen een rechts kabinet
- de klare taal (lees: normale taal van alle dag, zeker in vergelijking met andere politici) die Wilders spreekt spreekt ze aan

Die kopvoddentax, daar geloven de PVVstemmers echt niet in dat dat er doorheen komt. Maar ze hopen wel aanpak van criminaliteit, en einde aan allochtonenknuffelarij...
100 punten
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:54 schreef ouderejongere het volgende:
Wilders
Mensen die met Wilders praten
Binnenkort een grote aanslag in Nederland en ik kan de daders geen ongelijk geven.
Nee ? Beetje jammer.

Geweld tegen onschuldige burgers hanteren, omdat er misschien een paar tussen zitten die weigeren om rekening te houden met jouw normen, is een bevestiging dat we idd geen rekening met die normen hoeven te houden.

En het feit dat je begrip hebt voor die neiging tot direct gebruik van geweld, indien men hun zinnetje niet krijgt, is ronduit belachelijk.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:44 schreef Carliano het volgende:
[..]

Je zou ook kunnen bedenken dat mensen weten dat er compromissen gesloten moeten worden en dat men daarom maar wat extremer stemt dan men werkelijk denkt.

Ofwel een stem op de PVV om in ieder geval de immigratie- & de integratieproblematiek hoog op de agenda te houden. Dit kost de burger namelijk veel belastinggeld.

Misschien zijn mensen minder dom dan jij wil dat ze zijn.
Je zult mij niet horen zeggen dat alle PVV-stemmers dom zijn.
Maar de PVV heeft een beetje de SP-functie overgenomen als protestpartij. Mensen die de politiek niet meer snappen zullen nu eerder op de PVV stemmen (want glashelder in retoriek).
Maar dit deel van de PVV-stemmers zal behoorlijk teleurgesteld worden wanneer de PVV aan een regering deelneemt, want dan moet ook de PVV moeten inbinden.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:02 schreef Carliano het volgende:
[..]

Nee ? Beetje jammer.

Geweld tegen onschuldige burgers hanteren, omdat er misschien een paar tussen zitten die weigeren om rekening te houden met jouw normen, is een bevestiging dat we idd geen rekening met die normen hoeven te houden.

En het feit dat je begrip hebt voor die neiging tot direct gebruik van geweld, indien men hun zinnetje niet krijgt, is ronduit belachelijk.
De helft van de burgers is NIET onschuldig, de meerderheid heeft voor dit extreemrechtse tuig gekozen. Ik sta zelf op het Malieveld te demonstreren, maar ik zal er geen traan om laten als er een metrorijtuig wordt opgeblazen.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:06 schreef EricOscuro het volgende:
[..]


Je zult mij niet horen zeggen dat alle PVV-stemmers dom zijn.
Maar de PVV heeft een beetje de SP-functie overgenomen als protestpartij. Mensen die de politiek niet meer snappen zullen nu eerder op de PVV stemmen (want glashelder in retoriek).
Maar dit deel van de PVV-stemmers zal behoorlijk teleurgesteld worden wanneer de PVV aan een regering deelneemt, want dan moet ook de PVV moeten inbinden.
Ik ben het zeker met je eens dat de PVV concessie zal moeten doen. En daar zullen veel PVV-stemmers het waarschijnlijk mee oneens zijn ja.

Maar toch denk ik dat ook zij weten dat concessies bij de politiek horen.

Ik geloof namelijk niet dat de PVV-kiezer (via de SP) ooit weggevlucht is bij de PvdA en het CDA vanwege de concessies die men (PvdA en CDA) deed. Die PVV-kiezer is juist weggevlucht van de PvdA en het CDA omdat men geen concessies deed naar de veranderde omstandigheden toe.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:10 schreef ouderejongere het volgende:
[..]

De helft van de burgers is NIET onschuldig, de meerderheid heeft voor dit extreemrechtse tuig gekozen. Ik sta zelf op het Malieveld te demonstreren, maar ik zal er geen traan om laten als er een metrorijtuig wordt opgeblazen.
Misschien zijn je neefje van 7 en je nichtje van 5 dan ook wel slachtoffer van zo'n aanslag.

Ik hoop dat je dan ook zo stoer blijft om je tranen binnen te houden.

Enne, volgens mij heeft de PVV slechts 24 zetels van de 150. Schaar jij de VVD en het CDA dan ook onder het extreemrechtse tuig ?
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:39 schreef monddood het volgende:
[..]

Welke partij en waarom heeft men deze maatregel ook al weer ingevoerd ?

Ik zal je even helpen, in de 19e eeuw kende wij in Nederland nog geen inkomensbelasting. De belasting werd destijds geheven op producten door middel van accijns. De belasting was daarom niet "eerlijk" verdeelt volgens de toenmalige regering omdat zowel arm als rijk dezelfde belasting betaalde.

Eind 19e eeuw is er een inkomensbelasting ingevoerd. Omdat je je woning kon verhuren en dus een extra inkomen kon zijn, werd er een huurwaardeforfait ingevoerd, tegelijkertijd kon je je nog te bekostigen huis af trekken van de belasting (HRA) om te voorkomen dat mensen die het huis van zichzelf "huren" teveel belasting moesten betalen.

HRA is dus een teruggave van onterechte huurwaardeforfait belasting.

De HRA is samen met inkomsten belasting dus als socialistische maatregel doorgevoerd en is dus eigenlijk een linkse hobby. Het is dan ook bijzonder triest dat 100 jaar later de linkse graaiers ook dit laatste beetje van mensen wil afpakken.
Bijna goed. De hypotheekrente aftrek is inderdaad om het teveel aan huurwaardeforfait betaalde belastinggeld af te trekken van de inkomstenbelasting. De HRA is in 1893 ingevoerd. Destijds had Nederland echter een 100% liberaal kabinet, nl. het kabinet Van Tienhoven. Minister van Financiën was destijds Nicolaas Gerard Pierson van de Liberale Unie. De VVD wil dus hun eerste aftrekpost gewoon niet opgeven
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:10 schreef ouderejongere het volgende:
[..]

De helft van de burgers is NIET onschuldig, de meerderheid heeft voor dit extreemrechtse tuig gekozen. Ik sta zelf op het Malieveld te demonstreren, maar ik zal er geen traan om laten als er een metrorijtuig wordt opgeblazen.
Sorry maar waaraan zijn die stemmers dan in godsnaam schuldig? En zelfs al was de helft van NL schuldig aan een terroristische aanval(wat dus niet zo is, aangezien je hier gewoon mag zeggen en stemmen wat je wil, maar goed), dan rechtvaardigd nog niet het vermoorden van de andere helft...
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:10 schreef ouderejongere het volgende:
[..]

De helft van de burgers is NIET onschuldig, de meerderheid heeft voor dit extreemrechtse tuig gekozen. Ik sta zelf op het Malieveld te demonstreren, maar ik zal er geen traan om laten als er een metrorijtuig wordt opgeblazen.
advies, Lorezepam 0.5 nodig, kun je rustig slapen.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:32 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
[..]

Wat is er zo kut aan deze tijd? Volgens mij leven we namelijk in een prima tijd.Wat betreft rijkdom was het 10 jaar geleden misschien iets beter, maar in vergelijking met bijvoorbeeld de jaren tachtig hebben we het prima.
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt.
Vroeger, in de jaren '90 had je voor 100 Gulden een grote boodschappenwagen vol met boodschappen voor bijna 1 week!
Als ik nu een gelijkwaardige boodschappenwagen gaat halen, ben ik bijna 200 Euro kwijt, dat is gemakshalve omgerekend 440 Gulden...

Dus:
Toen: in de maand ong. 450 Gulden (225 euro)
Nu: 800 Euro (1760.- gulden)
Dan heb je van die NoNo's die zeggen "ja, maar denk aan de inflatie etc"
Nou, ga maar eens rekenen met de inflatie... dan kom je daar echt niet aan.

In de jaren '90 was je ong. 800 (dat is ong. 265 Euro) gulden aan vaste lasten kwijt, dat was de huur, gas en licht, ziektekosten, verzekering etc.
Nu ben je ong. 900 Euro (dat is 1980 Gulden)

De Benzine was 1.40 ( 0.63 euro)
Een pak rookwaar was 3.50 Gulden (1.59) (voor 20 peuken of 50 gram tabak)

Denk ff na voordat je wat zegt.. !!!
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:16 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Bijna goed. De hypotheekrente aftrek is inderdaad om het teveel aan huurwaardeforfait betaalde belastinggeld af te trekken van de inkomstenbelasting. De HRA is in 1893 ingevoerd. Destijds had Nederland echter een 100% liberaal kabinet, nl. het kabinet Van Tienhoven. Minister van Financiën was destijds Nicolaas Gerard Pierson van de Liberale Unie. De VVD wil dus hun eerste aftrekpost gewoon niet opgeven
Hendrik, hier waardeer ik je nu zo om.

Ik ben het niet altijd met je eens, meestal niet zelfs

Maar qua feitenkennis ben je een absolute koning
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:18 schreef shriek het volgende:
advies, Lorezepam 0.5 nodig, kun je rustig slapen.
Lobotomie is pas toereikend genoeg.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:10 schreef ouderejongere het volgende:
[..]

De helft van de burgers is NIET onschuldig, de meerderheid heeft voor dit extreemrechtse tuig gekozen. Ik sta zelf op het Malieveld te demonstreren, maar ik zal er geen traan om laten als er een metrorijtuig wordt opgeblazen.
Waarschijnlijk omdat je zo stoned als een garnaal was..
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:52 schreef Xenorium het volgende:
Jeej eigen risico naar 450 euro, niemand meer zorgtoeslag, ww 1 jaar, versoepeling ontslagrecht, hyptheekaftrek in stand houden, aow leeftijd naar 67, grenzen dicht, op elke straathoek een bigbrother camera, het laatste stukje groen dat er is wordt geasfalteerd, minder belasting voor de rijken, preventief overal fouilleren en ga zo maar door.

Wat een heerlijk toekomstbeeld, super bedankt VVD & PVV stemmers.

Btw, ik ken nog wat tokkies die amper kunnen rondkomen en die hebben massaal PVV gestemd. Die zullen echt niet blij zijn als ze niet meer kunnen rondkomen, hopelijk beseffen ze dan hoe dom ze zijn geweest. De PVV kan alleen maar met de VVD, dus dat hele linkse programma van de PVV gaat de vuilnisbak in. Dit wordt lachen.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:22 schreef ChefAli het volgende:
Laten we hopen dat ze er niet uit komen, dat is namelijk het beste voor dit land.
Jep zo lang mogelijk door CDA + CU geregeerd worden is een goed plan
?ontmoedigingsbeleid? ipv kopvoddentax
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:05 schreef framer8 het volgende:
[..]


Want de vvd en pvv hebben camera's overal opgehangen gezien ze de laatste 8jaar al zaten te regeren? ik snap nu ook waarom pvda niet zoveel zetels is verloren. De gehandicapten hebben er allemaal op gestemd!
Wat bazel jij dan voor onzin? De PVV heeft nog nooit geregeerd en de VVD in ieder geval de afgelopen 3 1/2 jaar niet.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:08 schreef jdd het volgende:
[..]


De gene die nederland aan het buitenland in de verkoop doen zijn toch echt pvda en groenlinks hoor.. Dat zijn de echt nsb'ers!
Door wie heb je je dat laten wijsmaken?
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:31 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Wat bazel jij dan voor onzin? De PVV heeft nog nooit geregeerd en de VVD in ieder geval de afgelopen 3 1/2 jaar niet.
Alleen moet je wel proberen de intentie achter de post wat beter proberen te doorgronden. In mijn visie spat de ironie ervan af.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:31 schreef Carliano het volgende:
[..]

Daarnaast heeft Wilders al ruim voor de verkiezingen de uitspraak gedaan dat hij zelf de kopvoddentaks ook te ver vindt gaan.

Dit betekent in ieder geval dat het absoluut geen breekpunt zal zijn gedurende de onderhandelingen.
Waarom staat het dan wel in het verkiezingsprogramma? Een standpunt, dat hij zelf te ver vindt gaan neemt hij wel op in zijn programma? ik volg het even niet meer.

quote:
Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
Pagina 15 verkiezingsprogramma
userIcon
Ach, ik zie wilders nog wel al zijn standpunten opgeven

Alles voor het pluche en zijn dubbele agenda
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:54 schreef ouderejongere het volgende:
Wilders
Mensen die met Wilders praten
Binnenkort een grote aanslag in Nederland en ik kan de daders geen ongelijk geven.
Heeft ChefAli zijn uzi al gepoetst dan?
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:40 schreef Mystic_HBC het volgende:
Ach, ik zie wilders nog wel al zijn standpunten opgeven

Alles voor het pluche en zijn dubbele agenda
Ik denk dat Wilders iets toegeeft, maar zekert niet veel.
Hij weet donders goed dat hij nu op deze manier meer stemmen genereert
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:20 schreef Carliano het volgende:
[..]

Hendrik, hier waardeer ik je nu zo om.

Ik ben het niet altijd met je eens, meestal niet zelfs

Maar qua feitenkennis ben je een absolute koning
Je hoeft het ook niet met me eens te zijn. Maar er zouden eens meer mensen moeten zijn, die even de moeite nemen het één en ander op te zoeken, voor ze iets op het internet donderen dat door anderen weer als waarheid aangenomen wordt.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 17:27 schreef supereend1984 het volgende:

[..]


En dat zijn nou net de punten waar de pvv veel mee gescoord heeft. Dat zal de achterban niet fijn gaan vinden als ze geen van die punten waar kunnen maken.
Wilders is een blaaskaak.

Vergeet niet dat het zogenaamde breekpunt van AOW niet verhogen naar 67 jaar de dag na de verkiezingen al had verlaten.

Die man is net zo slim / betrouwbaar als George Bush (zo maar een willekeurig niet betrouwbaar persoon genomen).

Hopelijk lopen de gesprekken heel snel vast want Wilders cq de PVV in de regering is het begin naar veel politieke ellende en daar weer uit volgende wachtgeld voor veel PVV-ers.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:21 schreef flipulI het volgende:
[..]

Lobotomie is pas toereikend genoeg.
5 mg Diazepam slaap ik heerlijk op
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:29 schreef ReezNL het volgende:
?ontmoedigingsbeleid? ipv kopvoddentax
Helemaal voor. Er zijn in Nederland niet zo heel veel mensen, die vóór hoofddoeken zijn. Zelfs Halsema heeft er moeite mee. Ze zegt wel het recht te steunen een hoofddoek te dragen, "Maar ik kan niet wachten op het moment waarop vrouwen in vrijheid hun hoofddoek zullen afslingeren. Ik zie het liefst elke vrouw in Nederland hoofddoekloos. Ik geloof niet dat welke God ook kledingeisen stelt. Dat zijn de mannen geweest die het geloof uitleggen."
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:44 schreef okidiki het volgende:
[..]


Ik denk dat Wilders iets toegeeft, maar zekert niet veel.
Hij weet donders goed dat hij nu op deze manier meer stemmen genereert
Dan wordt het dus oppositie voor Wilders.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:54 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Ik dacht dat jij respect had voor mensen met een andere religie en afkomt. Dit valt me van je tegen....
Pffff, kort lontje? Jij bent altijd de eerste, die roept om sancties uit het buitenland, als het erover gaat, als de PVV in de regering zou komen. Wel eens van chargeren gehoord? Dat deed ik in deze post.

Verder heb ik heel veel respect voor mensen met een ander geloof of afkomst. Maar voor terroristen heb ik geen greintje respect. Ongeacht of ze van de ETA, de IRA of Al Qaida zijn.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:31 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Wat bazel jij dan voor onzin? De PVV heeft nog nooit geregeerd en de VVD in ieder geval de afgelopen 3 1/2 jaar niet.
Ik zal't je uitleggen gezien je blijkbaar gewoon graag reageert op uitspraken zonder te lezen. Mijn tekst was een sarcastische reaktie op een voorganger die de schuld van camera toezicht en alle andere flauwekul welke nu aktueel is aan de vvd en pvv wijt. Het feit dat die twee partijen de afgelopen 8 jaar niet gereageerd hebben, welke je heel goed hebt geformuleerd, is voor diegene schijnbaar niet van toepassing. Alle pvv stemmers vallen in deze discussie blijkbaar in de categorie niet verstandig en we weten niet waar we't over hebben syndroom. Leuk is dus dat het land zoals't nu is zo is geworden door de grote partijen van ooit. Dat mensen daaraan vast houden en de rest als "slecht" bestempelen is gewoon kortzichtig. We hebben hier inderdaad een aantal problemen die wil Geert Wilders aanpakken, zo simpel is het. Dat veel mensen in Nederland de gulle hippie willen uithangen en liefde en vrede overal willen prediken en niet te vergeten ook nog iedereen even rijk / arm maakt door vanalles aan "goede" doelen te doen, tsja...Je wordt er wel gefrusteerd van als je al sinds begin jaren 90 een afrikaan met een waterpomp ziet die jij sponsort en in 2010 nog steeds zo'n afrikaan met een waterpomp "steun ons...". Dan zou een normaal mens zich eens gaan afvragen of het geld niet gewoon in een gat gegooid wordt zonder einde. Nee, dan ben je niet sociaal volgens de niet-pvv stemmer. Zo mag je niet denken. We doen goed aan de wereld...BlaBlaBla. En alvast voor de simpele ziel uit de vorige posts die een aanslag op Geert wenst, nou, succes ermee. Hoop voor jou dat je achteraf na de rellen nog wat over hebt voor jezelf, want Nederland is't voor een groot deel zat aan't worden!
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:59 schreef framer8 het volgende:
[..]


Ik zal't je uitleggen gezien je blijkbaar gewoon graag reageert op uitspraken zonder te lezen. Mijn tekst was een sarcastische reaktie op een voorganger die de schuld van camera toezicht en alle andere flauwekul welke nu aktueel is aan de vvd en pvv wijt. Het feit dat die twee partijen de afgelopen 8 jaar niet gereageerd hebben, welke je heel goed hebt geformuleerd, is voor diegene schijnbaar niet van toepassing. Alle pvv stemmers vallen in deze discussie blijkbaar in de categorie niet verstandig en we weten niet waar we't over hebben syndroom. Leuk is dus dat het land zoals't nu is zo is geworden door de grote partijen van ooit. Dat mensen daaraan vast houden en de rest als "slecht" bestempelen is gewoon kortzichtig. We hebben hier inderdaad een aantal problemen die wil Geert Wilders aanpakken, zo simpel is het. Dat veel mensen in Nederland de gulle hippie willen uithangen en liefde en vrede overal willen prediken en niet te vergeten ook nog iedereen even rijk / arm maakt door vanalles aan "goede" doelen te doen, tsja...Je wordt er wel gefrusteerd van als je al sinds begin jaren 90 een afrikaan met een waterpomp ziet die jij sponsort en in 2010 nog steeds zo'n afrikaan met een waterpomp "steun ons...". Dan zou een normaal mens zich eens gaan afvragen of het geld niet gewoon in een gat gegooid wordt zonder einde. Nee, dan ben je niet sociaal volgens de niet-pvv stemmer. Zo mag je niet denken. We doen goed aan de wereld...BlaBlaBla. En alvast voor de simpele ziel uit de vorige posts die een aanslag op Geert wenst, nou, succes ermee. Hoop voor jou dat je achteraf na de rellen nog wat over hebt voor jezelf, want Nederland is't voor een groot deel zat aan't worden!
Helder. ik ben het er niet mee eens, maar dat is een ander verhaal.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:40 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Waarom staat het dan wel in het verkiezingsprogramma? Een standpunt, dat hij zelf te ver vindt gaan neemt hij wel op in zijn programma? ik volg het even niet meer.


[..]
Pagina 15 verkiezingsprogramma
Ik weet niet meer exact wanneer hij het stelde maar hieronder een linkje omtrent het gegeven.

http://www.hpdetijd.nl/20(...)voorstel-te-ver-ging

Natuurlijk weet hij zelf ook wel dat op het moment dat er concessies moeten worden gedaan, dit als eerste sneuvelt.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 19:49 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Je hoeft het ook niet met me eens te zijn. Maar er zouden eens meer mensen moeten zijn, die even de moeite nemen het één en ander op te zoeken, voor ze iets op het internet donderen dat door anderen weer als waarheid aangenomen wordt.
Ik denk dat die anderen dat wel doen, maar misschien door gebrek aan kennis iets posten dat niet helemaal klopt. Daar maken jij en ik ons misschien ook wel eens schuldig aan.

In principe ga ik ervan uit dat ik van sommige zaken meer kennis heb vanwege genoten opleiding en ervaring dan de gemiddelde persoon. Dat zal voor jou ook gelden.

Realiteit is dat meer dan 90% van de info die je kunt vinden gebaseerd is op meningen en niet op pure feiten.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 18:54 schreef ouderejongere het volgende:
Wilders
Mensen die met Wilders praten
Binnenkort een grote aanslag in Nederland en ik kan de daders geen ongelijk geven.
Die laatste Zin, verontrust me zwaar. Dus zodra iemand het niet met je politieke of religieuze gedachtegoed eens is, dan mogen er mensen dood?

Wel ironisch dat "rechtse" mensen en moslims altijd hier mee geassocieerd worden, maar "linkse" mensen niet?
Neem nog een wodka kameraad?

Ik ga me niet met politiek moddergooien bemoeien. Iedere politieke topic hier zit vol met uitgetypte stront.

Ik moet wel de poster bedanken die net de hypotheekrente aftrek en zijn achtergrond heeft verklaard. Dank u
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:12 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Een grapje is leuk, maar net ging je echt te ver. Ik vind het namelijk niet leuk om met een terrorist geassocieerd te worden ..
Dat begrijp ik en het was ook niet mijn intentie je te beledigen, vandaar de achter mijn post.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 20:12 schreef ChefAli het volgende:
[..]


Ja, na Fitna zijn er toch ook sancties tegen Nederland gekomen. Mocht Wilders in het kabinet komen dan kan je er donder op zeggen dat er meer landen met sancties tegen Nederland zullen komen .
In de jaren 70 werd Nederland ook geboycot vanwege de steun aan Israel. Veel Arabische landen weigerden om nog olie te verkopen aan Nederland.

De meeste mensen weten dat niet. Dat komt waarschijnlijk omdat het ons amper pijn heeft gedaan.

Stel je nu eens voor dat we geen sinaasappels meer gaan krijgen uit de Gazastrook. Dan hoeven de Israeli zelfs de verpakking niet meer aan te passen, de sinaasappels komen zowiezo uit Israel.
100  van 122 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/07 CDA gaat praten met VVD en PVV337
» 24/07 CDA-fractie bespreekt CDA-PVV-VVD200
» 23/07 Lubbers: VVD, PVV en CDA moeten praten247
» 22/07 Ruud Lubbers (CDA) nieuwe informateur41


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden