'BP-topman krijgt £12 miljoen mee'

Economie • Geschreven door Peter (pberends) op 26-07-2010 @ 09:27
print 

De nobele BP-topman Tony Hayward krijgt bij zijn vertrek 11,8 miljoen pond (14 miljoen euro) mee. Hij zou volgens de Britse krant The Times 546.000 aandelenopties en 2 miljoen aandelen verzilveren tegen cash. Daarnaast kan de 53-jarige Hayward aanspraak maken op 700.000 euro per jaar aan pensioen.

De aankondiging van Haywards vertrek wordt binnen 24 uur verwacht. Hij ligt zwaar onder vuur door zijn optreden rond het olielek in de Golf van Mexico. Zo zei de BP-topman in eerste instantie dat het allemaal wel meeviel.

BP wil Hayward vervangen door de Amerikaan Bob Dudley. Die nam eerder al de leiding over de bestrijding van de olieramp over van Hayward.


Tony Hayward

Bron: RTL Nieuws


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

11229 views / 110 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 110 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Zo zien we het graag, de wanpresterende verantwoordelijke persoon met een dikke bonus de deur uit.

Op prestatie belonen? Hoezo? Daar worden mensen alleen maar zo vervelend ambitieus en werklustig van.
userIcon
Wow das best veel geld voor het veroorzaken van een hele grote milieuramp
userIcon
ach, het zijn zijn eigen aandelen.
userIcon
Dat is echt gortig veel geld
Hoe kun je het in godsnaam over je hart verkrijgen om zo'n bedragen te accepteren in deze tijden. Dat geld kan serieus goed besteed worden aan het opruimen van die rotzooi.
hopen dat 'ie alsnog een boete krijgt voor wanbeleid. Maar dat duurt nog wel een paar jaar, als het uberhaupt al wordt onderzocht.
userIcon
Goed om te weten. Tanken bij BP doe ik dus vanaf nu niet meer.
Je kan zeggen wat je wilt, maar hij was wel ff DE man van BP... die baan kunnen niet veel mensen aan
userIcon
Pff wat een gezeur weer.
userIcon
als ie een beetje een vent is richt ie een fonds op voor alles wat gedupeerd is door de olieramp en stort ie om te beginnen die bonus daar even in.
maar waarschijnlijk interesseert het hem toch geen zak dat ze'n bedrijf de halve oceaan verkloot heeft
userIcon
Voor de mensen die niet kunnen lezen:

Hij krijgt geen bonus, hij ruilt gewoon zijn eigen aandelen in tegen cash.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:31 schreef Omkron het volgende:
Goed om te weten. Tanken bij BP doe ik dus vanaf nu niet meer.
Dus je gaat dan nergens meer tanken? En ook ga jij zeker nooit meer boodschappen kopen? Of geld halen bij een bank? O wacht, en als je bijna dood gaat ga je zeker ook niet naar een ziekenhuis? Vuile hypocriet... Elk groot bedrijf geeft zn falende directie zo'n "bonus" mee...
userIcon
Het is geen bonus, hij levert alleen zijn aandelen en opties in.

Desalniettemin hoop ik dat hij ook een boete van 12 miljoen pond krijgt.
userIcon
Ik geloof dat ik mijn ontslag ook maar eens ga uit onderhandelen bij mijn huidige werkgever. Ohw wacht....
userIcon
Terecht, alsof hij er iets aan had kunnen doen. Juist zijn voorganger keek alleen maar vooruit en naar productie. Hij is juist aangesteld om veiligheid te verbeteren. Onder zijn leiding mocht het personeel niet eens met een hete koffie een trap op lopen.

Mensen hebben al snel een oordeel klaar zonder enige kennis van feiten.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:31 schreef opponent het volgende:
hopen dat 'ie alsnog een boete krijgt voor wanbeleid. Maar dat duurt nog wel een paar jaar, als het uberhaupt al wordt onderzocht.
Leg jij het wanbeleid eens aan me uit?
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:34 schreef realmhl het volgende:
[..]


Dus je gaat dan nergens meer tanken? En ook ga jij zeker nooit meer boodschappen kopen? Of geld halen bij een bank? O wacht, en als je bijna dood gaat ga je zeker ook niet naar een ziekenhuis? Vuile hypocriet... Elk groot bedrijf geeft zn falende directie zo'n "bonus" mee...
Niet ieder groot bedrijf, dat faalt, richt zo'n enorme milieuramp aan.
Het gaat niet om het falen opzich, het gaat hier om een ramp dat enorm veel schade aanricht.
userIcon
Een gewone werknemer krijgt niet een bonus mee. Al die "topmannen" ook. Of ze krijgen een dikke bonus omdat ze het bedrijf zo goed hebben gemaakt en als het slecht gaat en ze pakken hun koffers krijgen ze nog een oprotpremie mee. Die mensen zorgen er wel voor dat ze gebakken zitten.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:31 schreef Omkron het volgende:
Goed om te weten. Tanken bij BP doe ik dus vanaf nu niet meer.
Daar heb je hem niet mee, alleen de huidige werknemers. De verantwoordelijke top verlaat het zinkende schip. Nu de kapitein vertrokken is, laten we de bemannings-leden en passagiers gewoon verdrinken?
userIcon
£12 miljoen voor het verkrachten van een ecologisch systeem...
userIcon
Hier had ie nog recht op.
Het is niet zo dat hij expres een olie-lek veroorzaakt heeft.

Kan je nagaan wat ie verdiend heeft voor BP.
En geloof me, die olievlek neemt ie zijn hele leven mee op zijn schouders.
Als ie sterk is overleefd ie het.



Zo is de mense... iemand moet de schuld krijgen.
Maar zeg nou eens eerlijk.... wie tankte bij BP?

quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zo zien we het graag, de wanpresterende verantwoordelijke persoon met een dikke bonus de deur uit.

Op prestatie belonen? Hoezo? Daar worden mensen alleen maar zo vervelend ambitieus en werklustig van.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:31 schreef Omkron het volgende:
Goed om te weten. Tanken bij BP doe ik dus vanaf nu niet meer.
Oh dat gaat helpen. Denk je nu echt dat je daar BP mee hebt? Je naait daarmee alleen de franchise houders in Nederland.

En met deze redenatie ga jij dus nergens meer tanken, want alle oliemaatschappijen zijn net zo slecht. Veel plezier met fietsen.
userIcon
Voor die prijs wil ik ook wel met pensioen gaan.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:50 schreef MurderMetal het volgende:
Hier had ie nog recht op.
Het is niet zo dat hij expres een olie-lek veroorzaakt heeft.

Kan je nagaan wat ie verdiend heeft voor BP.
En geloof me, die olievlek neemt ie zijn hele leven mee op zijn schouders.
Als ie sterk is overleefd ie het.



Zo is de mense... iemand moet de schuld krijgen.
Maar zeg nou eens eerlijk.... wie tankte bij BP?

[..]
Niet expres, maar hij was wel verantwoordelijk voor het feit dat de veiligheidsmaatregelen op dat boorplatform niet in orde waren.
userIcon
Die gast is echt een gevaar voor de wereld Tis maar goed dat ie opgestapt is maar WAAROM met zo'n ontzettend overdreven bonus .

Die gast verneukt de halve oceaan, loopt weg voor z'n verantwoordelijkheden... (zo van.. doen jullie maar oplossen) En krijgt vervolgens geld toe ! Wat een beesten leven er toch op deze wereld
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:31 schreef Omkron het volgende:
Goed om te weten. Tanken bij BP doe ik dus vanaf nu niet meer.
Haha, hoe dom kun je zijn
userIcon
Hmm 12 miljoen; veel te weinig natuurlijk; ik hoop dat meer mensen VVD en PVV zullen stemmen zodat deze mannen meer geld kunnen krijgen!
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:56 schreef stefan1187 het volgende:
Die gast is echt een gevaar voor de wereld Tis maar goed dat ie opgestapt is maar WAAROM met zo'n ontzettend overdreven bonus .
Leer eens lezen, hij verkoopt zijn eigen aandelen en opties. Enige bonus die hij pakt is dat waarschijnlijk de afspraken voor zijn opties gunstiger zijn dan de koers voor het BP aandeel nu is op de markt.
Das niet mis zeg, je bedrijf veroorzaakt een ramp en meneer knijpt er snel tussenuit met een smak geld
userIcon
De nieuwsposter kiest een verdraaide titel en 90% van de mensen trapt er gelijk in.

Hij krijgt geen 12 miljoen mee, hij verkoopt gewoon de aandelen die hij al had.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:58 schreef Katth het volgende:
[..]


Leer eens lezen, hij verkoopt zijn eigen aandelen en opties. Enige bonus die hij pakt is dat waarschijnlijk de afspraken voor zijn opties gunstiger zijn dan de koers voor het BP aandeel nu is op de markt.
Zou me niet verbazen als hij zelfs verliest op die aandelen aangezien die de laatste tijd een stuk minder waard geworden zijn.
userIcon
Zijn gewoon zijn eigen aandelen die hij kan gaan cashen. Pensioen staat in zijn contract. Tis niet alsof ze hem een dikke oprotpremie in de binnenzak steken.

Hij krijgt dus niets 'mee' , het is al van hem. Niets aan te doen, heeft de beste man ook jarenlang goed werk voor geleverd.

edit: het is dus GEEN bonus, lekker al 10 mensen hierboven stemmingmakerij en niet kunnen lezen.
Sorry maar ik vind het toch wel redelijk terecht. BP is een van de grootste bedrijven van de wereld en daar heeft deze man veel aan bijgedragen. Ook vind ik de maatregelen met deze ramp die ze nemen gewoon goed. Er is iets ergs gebeurt ja maar BP doet zijn best dit op te lossen, ze geven er miljarden aan uit. Je zou niet minder verwachten maar veel bedrijven zouden de overheid om hulp hebben gevraagd...
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:56 schreef stefan1187 het volgende:
Die gast is echt een gevaar voor de wereld Tis maar goed dat ie opgestapt is maar WAAROM met zo'n ontzettend overdreven bonus .

Die gast verneukt de halve oceaan, loopt weg voor z'n verantwoordelijkheden... (zo van.. doen jullie maar oplossen) En krijgt vervolgens geld toe ! Wat een beesten leven er toch op deze wereld
Het gros zijn zijn eigen aandelen... MAg hij mee doen wat hij wil.
userIcon
oei, als hij het daar mee kan redden!
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 26-07-2010 @ 10:04 fotoboek no homepage
userIcon
Ik zal ook ff een beetje olie morsen, aangezien dat 12 miljoen pond waard is...
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:59 schreef Cruise.Elroy het volgende:
De nieuwsposter kiest een verdraaide titel en 90% van de mensen trapt er gelijk in.

Hij krijgt geen 12 miljoen mee, hij verkoopt gewoon de aandelen die hij al had.
Feitelijk krijgt hij alleen pensioen mee
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:08 schreef Morthill het volgende:
[..]


Feitelijk krijgt hij alleen pensioen mee
Zo te zien wel.
Nog steeds een bak geld
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:08 schreef Morthill het volgende:
[..]


Feitelijk krijgt hij alleen pensioen mee
Wat met 7 ton per jaar nog redelijk laag is in dat soort wandelgangen .

En mensen die doen alsof deze man zelf met hamer en beitel op de zeebodem heeft gelegen
Gewoon ordinair dit. Hij heeft fouten gemaakt en hoeft dus zeker geen bonus te krijgen. Wat een PR-blamage, dit.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:31 schreef Case4 het volgende:
Dat is echt gortig veel geld
Hoe kun je het in godsnaam over je hart verkrijgen om zo'n bedragen te accepteren in deze tijden. Dat geld kan serieus goed besteed worden aan het opruimen van die rotzooi.
Voor zo'n groot olieconcern is 12 miljoen pond echt niets.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:41 schreef laforest het volgende:
[..]
Niet ieder groot bedrijf, dat faalt, richt zo'n enorme milieuramp aan.
Het gaat niet om het falen opzich, het gaat hier om een ramp dat enorm veel schade aanricht.
meh... goed, dit is wel een ramp op grote schaal, maar de milieu, menselijke en economische schade die shell al jarenlang aanricht op onze aardbol en met name Nigeria is minstens net zo'n ramp. En dat valt van vrijwel alle grote multinationals te zeggen. Het is heel simpel, zolang zij grote kostenposten zoals milieuschade of economische schade kunnen afwimpelen op de maatschappij (socialiseren van kosten) en winst in eigenn zak kunnen steken zal iedere groot bedrijf dat doen. Zo zit het systeem in elkaar. Doet een bedrijf dit niet dan verliest het de concurrentiestrijd. Het is te ziek voor woorden, maar vreemd genoeg stemt men toch massaal weer VVD, de partij in Nederland die dit systeem als religie heeft.
userIcon
Wat een stelletje moraalridders hier zeg.. en het ergste.. ze hebben geen flauw idee waar ze het over hebben. Lees hierboven reacties over bonussen en het verpesten van milieu etc etc..... terwijl voor de milieuramp hoorde je niemand klagen behalve over benzineprijzen...

Deze vent heeft jaren voor BP een zware functie bekleedt en tijdens die jaren heeft hij opties en aandelen opgebouwd. Zoiets krijg je dus niet als je 1 maand aan de slag gaat.

Als je dan eervol ontslag neemt als blijk dat je je verantwoordelijkheid neemt kan je daar alleen maar respect voor hebben. Als hij dan zijn aandelen ook nog eens inruilt tegen geld, lees een stuk invloed in het bedrijf terug geeft in ruil voor geld is dat niks meer dan normaal.

De politiek in NL zou een voorbeeld moeten nemen aan deze vent, daar worden dagelijks groffe fouten gemaakt, maar niemand die daar verantwoordelijkheid voor neemt.
userIcon
Oppakken die vent en al dat geld afpakken en gebruiken voor het opruimen van de olie en schadevergoedingen. Verder elk jaar van 700.000 650.000 inleveren voor een fonds dat er zorg voor draagt dat er bij volgende rampen snellere en betere maatregelen genomen kunnen worden en voor onderzoek e.d. voor alternatieve energiebronnen, etc etc.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:23 schreef Charity82 het volgende:
Wat een stelletje moraalridders hier zeg.. en het ergste.. ze hebben geen flauw idee waar ze het over hebben. Lees hierboven reacties over bonussen en het verpesten van milieu etc etc..... terwijl voor de milieuramp hoorde je niemand klagen behalve over benzineprijzen...

Deze vent heeft jaren voor BP een zware functie bekleedt en tijdens die jaren heeft hij opties en aandelen opgebouwd. Zoiets krijg je dus niet als je 1 maand aan de slag gaat.

Als je dan eervol ontslag neemt als blijk dat je je verantwoordelijkheid neemt kan je daar alleen maar respect voor hebben. Als hij dan zijn aandelen ook nog eens inruilt tegen geld, lees een stuk invloed in het bedrijf terug geeft in ruil voor geld is dat niks meer dan normaal.

De politiek in NL zou een voorbeeld moeten nemen aan deze vent, daar worden dagelijks groffe fouten gemaakt, maar niemand die daar verantwoordelijkheid voor neemt.
ha ha ha, wat een beperkte visie op de zaken weer
Tony Hayward verkocht vlak voor de ramp 1/3 van zijn aandelen om zijn landhuis af te betalen. Nog meer van dat soort 'Bin Laden trades' (Wall Street terminologie), was ook te vinden aan de kant van grote banken als Goldman Sachs.
Dit zaakje stinkt, en Tony H. ook.
userIcon
Hij heeft BP 28 jaar voorbeeldig geleid. Ik vind de premie eigenlijk aan de lage kant.
userIcon
dat heetf ie ff snel verdient
userIcon
Hij KRIJGT niks mee, hij NEEMT mee waar hij contractueel recht op heeft.

Ik word een beetje moe van de slechte titels om maar veel reacties uit te lokken
userIcon
In zijn geval zou ik toch echt hetzelfde doen....
Hij lurkt niet uit de pot van BP, maar doet zijn aandelen van de hand.
Eigenlijk niks mis mee...
userIcon
dat doet ie netjes, Respect
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:34 schreef Omnitelligence het volgende:
[..]
ha ha ha, wat een beperkte visie op de zaken weer
Tony Hayward verkocht vlak voor de ramp 1/3 van zijn aandelen om zijn landhuis af te betalen. Nog meer van dat soort 'Bin Laden trades' (Wall Street terminologie), was ook te vinden aan de kant van grote banken als Goldman Sachs.
Dit zaakje stinkt, en Tony H. ook.
Tuurlijk! Want hij wist natuurlijk voor de ramp al dat deze zou gaan gebeuren, en daarom betaald hij zijn landhuis af.

Echt wat een tokkie reacties hier van 75% van de posters, al zal dat grotendeels komens door de zeer suggestieve en foute titel van de newspost.
Goed bezig die kerel
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:01 schreef Denni het volgende:
Sorry maar ik vind het toch wel redelijk terecht. BP is een van de grootste bedrijven van de wereld en daar heeft deze man veel aan bijgedragen. Ook vind ik de maatregelen met deze ramp die ze nemen gewoon goed. Er is iets ergs gebeurt ja maar BP doet zijn best dit op te lossen, ze geven er miljarden aan uit. Je zou niet minder verwachten maar veel bedrijven zouden de overheid om hulp hebben gevraagd...
Je vergeet alleen te vermelden dat wanneer ze écht hun best hadden gedaan (lees: meer geld vooraf hadden besteed aan regelmatiger onderhoud en reparaties aan hun installaties), deze en andere rampen waarschijnlijk voorkomen hadden kunnen worden:

2005 - Texas City, Texas - http://www.cbsnews.com/st(...)es/main2126509.shtml

2006 - Prudhoe Bay, Alaska - http://en.wikipedia.org/wiki/Prudhoe_Bay_oil_spill

Allemaal het gevolg van de kop-in-het-zand-cultuur die heerst bij dit soort mensen/bedrijven. En wanneer het dan toch mis gaat (iets dat veel vaker gebeurt dan wij te horen krijgen), doen ze hun uiterste best om te voorkomen dat het grote publiek daar iets van meekrijgt:

http://www.naturalnews.co(...)um_Police_State.html

Ja, voor dat soort mensen moet je echt respect hebben...
userIcon
Wat een reacties hier allemaal...

BP HUURDE het platform en waren NIET verantwoordlijke voor het onderhoud. Direct zijn ze niet eens verantwoordlijk voor het "ongeluk"

Tony heeft vele miljarden verdiend voor BP.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:29 schreef DebraamakaBalletje het volgende:
Wow das best veel geld voor het veroorzaken van een hele grote milieuramp
Net 2 cent per geknoeide liter, geen geld!
userIcon
Apart dat die aandelen nog zoveel waard zijn... ze zijn er op de beurzen nou niet bepaald op vooruit gegaan... Verstandig van hem zelf om financieel NU op te stappen voordat de aandelen helemaal geen drol meer waard zijn.

Tja, kwa moraal moet deze man nog heel wat leren.
Leuk voor de man, jammer dat zijn aandelen wat lager zijn... anders had ie met wat meer bij bp weg kunnen gaan. Ik zeg nog ff een bonus erbij.
Echt te idioot voor woorden, laat hem dat geld maar afgeven om zijn rotzooi op te ruimen.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:57 schreef zatoichi het volgende:
Hmm 12 miljoen; veel te weinig natuurlijk; ik hoop dat meer mensen VVD en PVV zullen stemmen zodat deze mannen meer geld kunnen krijgen!
Ik zal de volgende keer VVD stemmen zodat ook dit soort mensen toch nog rond kunnen komen.
userIcon
Tuurlijk verkoopt ie z'n aandelen.

Die zijn binnenkort niets meer waard.

Slim gespeeld van de engerd.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:57 schreef zatoichi het volgende:
Hmm 12 miljoen; veel te weinig natuurlijk; ik hoop dat meer mensen VVD en PVV zullen stemmen zodat deze mannen meer geld kunnen krijgen!
Kneus..

quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:22 schreef WJMW het volgende:
[..]

meh... goed, dit is wel een ramp op grote schaal, maar de milieu, menselijke en economische schade die shell al jarenlang aanricht op onze aardbol en met name Nigeria is minstens net zo'n ramp. En dat valt van vrijwel alle grote multinationals te zeggen. Het is heel simpel, zolang zij grote kostenposten zoals milieuschade of economische schade kunnen afwimpelen op de maatschappij (socialiseren van kosten) en winst in eigenn zak kunnen steken zal iedere groot bedrijf dat doen. Zo zit het systeem in elkaar. Doet een bedrijf dit niet dan verliest het de concurrentiestrijd. Het is te ziek voor woorden, maar vreemd genoeg stemt men toch massaal weer VVD, de partij in Nederland die dit systeem als religie heeft.
Kijk nog 1...

[ Bericht gewijzigd door Blackviper op maandag 26 juli 2010 @ 11:45 ]
userIcon
ik wil ook wel voor een tijdje aan de top van een groot bedrijf zitten, daarna mogen ze mij ook met een leuke bonusje naar huis sturen. no problem!
userIcon
dat is heel mooi... want dat heeft hij nodig voor zijn advocaat, als hij aangeklaagd wordt
Ziek. Ik hoop dat hier in GB publiek protest tegen ontstaat.
userIcon
Ze moeten die vent 12 miljoen jaar de cel ingooien, wat kots ik op dit soort shit zeg. Hij heeft ze werk niet goed gedaan (zeg maar ronduit kut), en krijgt nog een bonus mee. Vieze gore vriendjespolitiek, dat is het. Ik hoop dat al die topmannen hun verdiende loon nog wel een keertje krijgen, maar ben bang van niet.
lekschieten die vent. 700.000 per jaar aan pensioen? bruto zeker. daar moet ik 205 jaar voor werken.

205 JAAR!!!!!
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:31 schreef realmhl het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, maar hij was wel ff DE man van BP... die baan kunnen niet veel mensen aan
Hij kan het zelf ook niet aan daarom haakt hij af als het moeilijk wordt.
Lekker veel geld op strijken, wordt het moeilijk afhaken en nog een oprot premie krijgen ook. Waar gaat het heen in deze wereld. De rijken maken we rijker en de armen armer
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 11:07 schreef Dennism het volgende:
[..]

Tuurlijk! Want hij wist natuurlijk voor de ramp al dat deze zou gaan gebeuren, en daarom betaald hij zijn landhuis af.
Nee...dit zag echt niemand aankomen hoor...ben je werkelijk zo naief?
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:59 schreef Cruise.Elroy het volgende:
De nieuwsposter kiest een verdraaide titel en 90% van de mensen trapt er gelijk in.

Hij krijgt geen 12 miljoen mee, hij verkoopt gewoon de aandelen die hij al had.
Hoe denk je dat hij aan die aandelen is gekomen? Hij krijgt 7 ton op jaar basis als pensioen.
Hij is zogenaamd in zijn eentje wel verantwoordelijk voor de goede omzet die bp altijd gemaakt heeft. Maar als er schade is geleden dan wordt er gezegd kan hij toch niks aan doen. Zo werkt het in de top, de voordelen kan je allemaal krijgen, komen er nadelen bij die schuif je van je af.
Lekker op de vvd stemmen dan krijgen we dat hier ook
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:23 schreef Charity82 het volgende:
Wat een stelletje moraalridders hier zeg.. en het ergste.. ze hebben geen flauw idee waar ze het over hebben. Lees hierboven reacties over bonussen en het verpesten van milieu etc etc..... terwijl voor de milieuramp hoorde je niemand klagen behalve over benzineprijzen...

Deze vent heeft jaren voor BP een zware functie bekleedt en tijdens die jaren heeft hij opties en aandelen opgebouwd. Zoiets krijg je dus niet als je 1 maand aan de slag gaat.

Als je dan eervol ontslag neemt als blijk dat je je verantwoordelijkheid neemt kan je daar alleen maar respect voor hebben. Als hij dan zijn aandelen ook nog eens inruilt tegen geld, lees een stuk invloed in het bedrijf terug geeft in ruil voor geld is dat niks meer dan normaal.

De politiek in NL zou een voorbeeld moeten nemen aan deze vent, daar worden dagelijks groffe fouten gemaakt, maar niemand die daar verantwoordelijkheid voor neemt.
Grapjas, na zo'n grote blunder was zijn positie onmogelijk om te behouden.
Dat is de reden dat hij weg gaat en hij zijn aandelen verkoopt.
Waarschijnlijk koopt hij zich nu gewoon in bij een ander bedrijf en gaat daar opnieuw aan de slag.

Doe niet alsof het een held is aub.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 11:57 schreef Dhalsim het volgende:
[..]


Nee...dit zag echt niemand aankomen hoor...ben je werkelijk zo naief?
Nee, ik denk jij eerder. Je vat de grap niet.
userIcon
We hebben er met z'n alle voor gezorgd dat rechts een meederheid heeft in de laatste verkiezingsuitslag, dus waarom klagen we over een bonus van 14 miljoen euro... dat is toch waar wij ook heen willen, anders stemmen we wel links.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:23 schreef Charity82 het volgende:
Wat een stelletje moraalridders hier zeg.. en het ergste.. ze hebben geen flauw idee waar ze het over hebben. Lees hierboven reacties over bonussen en het verpesten van milieu etc etc..... terwijl voor de milieuramp hoorde je niemand klagen behalve over benzineprijzen...

Deze vent heeft jaren voor BP een zware functie bekleedt en tijdens die jaren heeft hij opties en aandelen opgebouwd. Zoiets krijg je dus niet als je 1 maand aan de slag gaat.

Als je dan eervol ontslag neemt als blijk dat je je verantwoordelijkheid neemt kan je daar alleen maar respect voor hebben. Als hij dan zijn aandelen ook nog eens inruilt tegen geld, lees een stuk invloed in het bedrijf terug geeft in ruil voor geld is dat niks meer dan normaal.

De politiek in NL zou een voorbeeld moeten nemen aan deze vent, daar worden dagelijks groffe fouten gemaakt, maar niemand die daar verantwoordelijkheid voor neemt.
Welke verantwoordelijkheid neemt hij dan? Hij loopt er voor weg. Verantwoordelijkheid noem je dat?
7 ton per jaar op strijken. Ik hoop dat ze de rest van zijn leven miljoenen van hem eisen voor de schade aangezien HIJ VERANTWOORDELIJK was.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:38 schreef Stefkuh het volgende:
Hij KRIJGT niks mee, hij NEEMT mee waar hij contractueel recht op heeft.

Ik word een beetje moe van de slechte titels om maar veel reacties uit te lokken
Dit dus. Mensen zouden verder moeten lezen dan enkel de kromme titels.
Tja, zn aandelen zijn zn aandelen. Daar heeft ie gewoon recht op.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:23 schreef Charity82 het volgende:
Wat een stelletje moraalridders hier zeg.. en het ergste.. ze hebben geen flauw idee waar ze het over hebben. Lees hierboven reacties over bonussen en het verpesten van milieu etc etc..... terwijl voor de milieuramp hoorde je niemand klagen behalve over benzineprijzen...

Deze vent heeft jaren voor BP een zware functie bekleedt en tijdens die jaren heeft hij opties en aandelen opgebouwd. Zoiets krijg je dus niet als je 1 maand aan de slag gaat.

Als je dan eervol ontslag neemt als blijk dat je je verantwoordelijkheid neemt kan je daar alleen maar respect voor hebben. Als hij dan zijn aandelen ook nog eens inruilt tegen geld, lees een stuk invloed in het bedrijf terug geeft in ruil voor geld is dat niks meer dan normaal.

De politiek in NL zou een voorbeeld moeten nemen aan deze vent, daar worden dagelijks groffe fouten gemaakt, maar niemand die daar verantwoordelijkheid voor neemt.
OMG Ga jij even een stel nieuwe hersens halen...

Deze man heeft keihard gefaald met het oplossen van het olielek. Het gaat erom dat hij zou moeten boeten: betalen of de bajes in ipv een mega bedrag mee krijgen. En ja ik weet dat dat zijn aandelen zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:57 schreef zatoichi het volgende:
Hmm 12 miljoen; veel te weinig natuurlijk; ik hoop dat meer mensen VVD en PVV zullen stemmen zodat deze mannen meer geld kunnen krijgen!
L-E-Z-E-N, linkschmens
En de grap is...
Door het gepruts van BP gaat het straks heel slecht met het bedrijf, en wie worden er dan ontslagen? De mensen van 'de vloer'.
En krijgen die iets mee? Geen 12 miljoen pond, ik denk dat ze in hun handje mogen klappen als ze een bedankbriefje krijgen.

En dat is het kromme van de kapitalistische bedrijfscultuur waarin we zitten, en dat is de reden waarom het de komende decennia nog keer op keer fout zal gaan: aan de top loop je 0 risico, onderaan vallen de echte klappen.
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 12:28 schreef Noin het volgende:
En de grap is...
Door het gepruts van BP gaat het straks heel slecht met het bedrijf, en wie worden er dan ontslagen? De mensen van 'de vloer'.
En krijgen die iets mee? Geen 12 miljoen pond, ik denk dat ze in hun handje mogen klappen als ze een bedankbriefje krijgen.
Je leest niet.
userIcon
quote:
"I think the environmental impact of this disaster is likely to have been very, very modest." --Tony Hayward, interview with Sky News
http://politicalhumor.abo(...)oil-spill-quotes.htm
userIcon
Dat is nogal veel voor een topman van BP. Niet dat hij nou de directe veroorzaker is en BP wordt ook veel te vaak als de ware schuldige gezien, maar 12 miljoen en dan nog een pensioen van 700.000 per jaar? 50.000 dollar is toch ook wel meer dan genoeg?
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:31 schreef Omkron het volgende:
Goed om te weten. Tanken bij BP doe ik dus vanaf nu niet meer.
Druppel op de gloeiende plaat, maar ik doe met je mee.
Mensen rij dat "groene" logo maar voorbij!
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:22 schreef WJMW het volgende:
[..]

meh... goed, dit is wel een ramp op grote schaal, maar de milieu, menselijke en economische schade die shell al jarenlang aanricht op onze aardbol en met name Nigeria is minstens net zo'n ramp. En dat valt van vrijwel alle grote multinationals te zeggen. Het is heel simpel, zolang zij grote kostenposten zoals milieuschade of economische schade kunnen afwimpelen op de maatschappij (socialiseren van kosten) en winst in eigenn zak kunnen steken zal iedere groot bedrijf dat doen. Zo zit het systeem in elkaar. Doet een bedrijf dit niet dan verliest het de concurrentiestrijd. Het is te ziek voor woorden, maar vreemd genoeg stemt men toch massaal weer VVD, de partij in Nederland die dit systeem als religie heeft.
VVD EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEVIL.
onder de hoger opgeleiden stemt een onevenredig groot deel vd mensen VVD. Hoger opgeleiden zijn dus vaak evil???

OT: het is geen bonus, het is afkopen van zijn conract lijk me...
Hij wordt nu in principe gewoon ontslagen en vraagt dus om een vergoeding.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 10:23 schreef Charity82 het volgende:
Wat een stelletje moraalridders hier zeg.. en het ergste.. ze hebben geen flauw idee waar ze het over hebben. Lees hierboven reacties over bonussen en het verpesten van milieu etc etc..... terwijl voor de milieuramp hoorde je niemand klagen behalve over benzineprijzen...

Deze vent heeft jaren voor BP een zware functie bekleedt en tijdens die jaren heeft hij opties en aandelen opgebouwd. Zoiets krijg je dus niet als je 1 maand aan de slag gaat.

Als je dan eervol ontslag neemt als blijk dat je je verantwoordelijkheid neemt kan je daar alleen maar respect voor hebben. Als hij dan zijn aandelen ook nog eens inruilt tegen geld, lees een stuk invloed in het bedrijf terug geeft in ruil voor geld is dat niks meer dan normaal.

De politiek in NL zou een voorbeeld moeten nemen aan deze vent, daar worden dagelijks groffe fouten gemaakt, maar niemand die daar verantwoordelijkheid voor neemt.
Verdiep je eerst een keer in de materie vriend. Pas tien jaar geleden kwam hij in het bestuur. Daarvoor was ie geoloogje.
Dus jij vindt het normaal dat iemand dit in 10 jaar bij elkaar kan sprokkelen? 12 miljoen en een ouwe dag van 7 ton per jaar? Sorry, maar een hardwerkende man haalt dit nooit.
Ik heb dit nooit begrepen he!! Als een topman in een bedrijf het helemaal naar de klote helpt krijgt ie toch altijd een vette handdruk mee. Ik hoop dat president obama hier gauw wat aan gaat doen!!
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:29 schreef DebraamakaBalletje het volgende:
Wow das best veel geld voor het veroorzaken van een hele grote milieuramp
Ja, want hij heeft persoonlijk de brand aangestoken en het platform weggetrokken zodat de pijp knapte.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 26-07-2010 @ 13:31 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 13:28 schreef Kinz het volgende:
[..]


Ja, want hij heeft persoonlijk de brand aangestoken en het platform weggetrokken zodat de pijp knapte.
Het wanbeleid van het bedrijf waar hij het roer in handen heeft (waarschijnlijk had) heeft dit veroorzaakt. Voor de wet ben je dan verantwoordelijk. Belachelijk dat hij 12 miljoen pond meekrijgt...
userIcon
Don't blame him dat hij die bonus krijgt, hij verzilvert immers wat hij gekregen heeft.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 09:31 schreef realmhl het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, maar hij was wel ff DE man van BP... die baan kunnen niet veel mensen aan
Je bedoelt zoals hij dat ook niet kon?
userIcon
quote:
Op maandag 26 juli 2010 @ 13:18 schreef supereend1984 het volgende:
Ik hoop dat president Obama hier gauw wat aan gaat doen!!
Misschien wist je het nog niet: BP staat voor Britsh Petrol.

Verder mag de Engelse overheid van mij wel iets aan derclaraties bedenken ter de hoogte van 12 miljoen pond, om te beginnen de kosten van de beveiliging van meneer.

[ Bericht gewijzigd door trabant op maandag 26 juli 2010 @ 14:57 ]
Laten we niet vergeten dat totdat de ramp BP record winsten heeft gehaald en dat dit andere oliemaatschappijen net zo goed kan overkomen (ze gebruiken andere procedures, maar niemand zegt dat die effectiever zijn).

En vooral niet dat BP het platform leasde. Transocean was diegene waarvan het platform was, en die zijn tot nu toe vrijwel buiten schot gebleven. DAT zaakje stinkt.
100  van 110 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden