Ook Nederlands slachtoffer Loveparade

Nederland • Geschreven door ANP op 25-07-2010 @ 10:42
print 

Een Nederlandse 22-jarige man is om het leven gekomen bij de paniek die zaterdag uitbrak bij de Loveparade in het Duitse Duisburg. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken zondagmorgen te horen gekregen van de Duitse autoriteiten, aldus een woordvoerder van het departement.

De woonplaats van het slachtoffer is niet bekendgemaakt. Het dodental in Duitsland is inmiddels opgelopen tot negentien.


Bron: ANP


Lees ook:

» 25/07 Reeds 19 doden door paniek Loveparade68
» 25/07 [Upd] Minstens achttien doden bij Loveparade318
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2


delen | eKudos nujij

18213 views / 96 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    16
Positie in chart20 » bekijk volledige lijst
Reacties op dit bericht
96  van 96 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
RIP, ga je 's morgens weg om nooit meer terug te keren.
userIcon
Het was gewoon niet goed georganiseerd. Er was voorbereid op 1 miljoen mensen maar er kwamen er 1.4 miljoen. Daarbij was de tunnel een ondoordachte bottleneck in het plan, ze hadden het aan kunnen zien komen. Je kunt rechtzaken verwachten tegen de organisatoren van zoweld e Duitse staat als overlevende van de slachtoffers en ze zullen terecht hun gelijk behalen in die rechtzaken.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
Wat een onzin eh
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
Hier ga je toch niet vanuit!! Je gaat naar een leuke happening, denk je.

Veel sterkte aan de nabestaanden.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
Kent 2 kanten he

Je gaat er heen voor de fun niet om dood te gaan.

ALs het maar is berekend op 500K mensen en er komen er 1.4 miljoen tsja ga ik toch mijn twijfels trekken bij de organisatie....

Iedereen kent het Dance Valley debacle nog wel van 2001 iets met 30% meer bezoekers dan gepland en een beetje kut weer
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
Ja, want al die feesten eindigen al jarenlang in chaos en ellende...
(zucht)
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
want in het programmaboekje van Loveparade stond dat dit zou gebeuren.
Moet een troll niet slapen op zondag?
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:47 schreef pomtiedom het volgende:
Het was gewoon niet goed georganiseerd. Er was voorbereid op 1 miljoen mensen maar er kwamen er 1.4 miljoen. Daarbij was de tunnel een ondoordachte bottleneck in het plan, ze hadden het aan kunnen zien komen. Je kunt rechtzaken verwachten tegen de organisatoren van zoweld e Duitse staat als overlevende van de slachtoffers en ze zullen terecht hun gelijk behalen in die rechtzaken.
Mag ik je glazen bol lenen?
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:47 schreef pomtiedom het volgende:
Het was gewoon niet goed georganiseerd. Er was voorbereid op 1 miljoen mensen maar er kwamen er 1.4 miljoen. Daarbij was de tunnel een ondoordachte bottleneck in het plan, ze hadden het aan kunnen zien komen. Je kunt rechtzaken verwachten tegen de organisatoren van zoweld e Duitse staat als overlevende van de slachtoffers en ze zullen terecht hun gelijk behalen in die rechtzaken.
Je kunt niet altijd iemand de schuld geven.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]


Je kunt niet altijd iemand de schuld geven.
wel op fok
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:55 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

ah nog zo'n naprater , ik bedoel als je zoiets bezoekt loop je een groter risico als dat je gewoon naar de kroeg gaat.
Bron?
Het is echt ongelofelijk hoe zo zo'n massa ooit door zo'n smal tunneltje zonder uitweg hebben kunnen sturen. Als je met zoveel mensen staat te kloten dan moet je ook altijd een goede uitweg hebben. Hou het terrein dan in ieder geval open zodat iedereen altijd weg kan.
Beetje naar domme muziek luisteren, tesamen met popie jopies die zo graag gezien willen worden..
Geef mij maar goede muziek
man Paxlie (Site-Admin Weblog) 25-07-2010 @ 11:00 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:55 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

ah nog zo'n naprater , ik bedoel als je zoiets bezoekt loop je een groter risico als dat je gewoon naar de kroeg gaat.
kansloos dit. Ik denk dat je eerder aangereden wordt met een auto dan dat je overlijdt op een groot evenement in een Westers land.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:59 schreef dedekhengst het volgende:
Beetje naar domme muziek luisteren, tesamen met popie jopies die zo graag gezien willen worden..
Geef mij maar goede muziek
Die muziek waar jij van houdt is voor nerds en nog veel dommer
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:47 schreef pomtiedom het volgende:
Het was gewoon niet goed georganiseerd. Er was voorbereid op 1 miljoen mensen maar er kwamen er 1.4 miljoen. Daarbij was de tunnel een ondoordachte bottleneck in het plan, ze hadden het aan kunnen zien komen. Je kunt rechtzaken verwachten tegen de organisatoren van zoweld e Duitse staat als overlevende van de slachtoffers en ze zullen terecht hun gelijk behalen in die rechtzaken.
achteraf lullen is altijd makkelijk
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
Dat jij niet van zo een feest houd wil niet zeggen dat iedereen zo denkt, kijk maar naar het aantal bezoekers.
Dat wil dus zeggen dat als ik een drankje wil halen hier op de Paseo, en er gebeurd een ongeluk waarbij ik ook in de knel kom, ik beter niet had kunnen gaan?
Want op dit moment is de Paseo hier vol met gasten die op vakantie zijn.

OT:Ik ben zelf ook eens naar de loveparade geweest, wat een vreselijk goede stemming is daar.
Jammer dat de organisatie het op die plek heeft gehouden, wat dus ernstige gevolgen heeft gehad.
Dan hoe komen ze erop om zoveel hekken neer te zetten?
Ze weten al jaren hoeveel mensen er op af komen!!!!
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:59 schreef dedekhengst het volgende:
Beetje naar domme muziek luisteren, tesamen met popie jopies die zo graag gezien willen worden..
Geef mij maar goede muziek
Dat jij dat slechte muziek vind is jouw mening, maar ik weet zeker dat ik jouw "goede muziek" absoluut geen goed muziek zal vinden

"Domme muziek" is trouwens weer zo'n typisch generaliserende term, met 'n FoK!-sausje...
userIcon
Feit blijft wel dat je bij een happening met veel mensen snel kwetsbaar bent ivm verdrukking als er chaos uitbreekt, dit zagen we ook op de Dam toen iemand begon te schreeuwen.

En drang hekken helpen dan ook niet meer.
userIcon
Is het nu erger dan wanneer er geen Nederlander was omgekomen?
userIcon
Fok kan zo te zien ook wel een Love Parade gebruiken.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:05 schreef ouderejongere het volgende:
Is het nu erger dan wanneer er geen Nederlander was omgekomen?
Nee, maar het is wel nieuws.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:59 schreef dedekhengst het volgende:
Beetje naar domme muziek luisteren, tesamen met popie jopies die zo graag gezien willen worden..
Geef mij maar goede muziek
Rock, grunge, alternatief???? Volgens mij zijn er in Denemarken (dacht ik althans) op zo'n festival een aantal jaren geleden ook al eens meerdere personen doodgedrukt/getrapt.
Dus praat geen onzin. De bezoekers wilden graag een dagje gezellig lekker uit hun dak gaan op voor hun mooie muziek. Wie ben jij om daar over te oordelen. Er zijn hier nu een hoop slachtoffers gevallen en dat is erg treurig. En het maakt niet uit wat voor een soort festival het is of dat er een tribune instort bij een voetbalwedstrijd of dat moslims elkaar onder de voet lopen bij die kubus. Het is allemaal heel erg.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:59 schreef dedekhengst het volgende:
Beetje naar domme muziek luisteren, tesamen met popie jopies die zo graag gezien willen worden..
Geef mij maar goede muziek
"domme muziek" hoe oud ben je eigenlijk? 12?
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:09 schreef laforest het volgende:
Ja, je hebt daar ook niks te zoeken.
Jij niet.... gelukkig maar.... 1,4 miljoen anderen blijkbaar wel.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
Jij gaat zeker nooit naar een festival ofzo?
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:11 schreef rmberendsen het volgende:
[..]

Jij niet.... gelukkig maar.... 1,4 miljoen anderen blijkbaar wel.
Ja daarom leef ik nog en in ieder geval 19 van die 1,4 miljoen niet meer.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Mag ik je glazen bol lenen?
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]


Je kunt niet altijd iemand de schuld geven.
Dit is ongeveer wat ze gisteren ook in het nieuws vertelden dus zal het wel op waarheid en feiten berusten.
userIcon
1,4 miljoen mensen die liefde zoeken?
Een hoop verloren zielen...
userIcon
Triest, maakt niet uit of het een Nler is of een duitser.
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:02 schreef lemti het volgende:
[..]


achteraf lullen is altijd makkelijk
Ik weet niet ot het echt zo achteraf is.
Bij de WDR wist iemand al te melden dat de tunnel als risico/knelpunt was aangewezen maar dat niet is onderkent.
Als dat inderdaad het geval is kan dit hele feest nog wel eens een lelijk staartje krijgen voor de organisatie.
Crowd control is een vak maar, maar iedere melaatse weet dat tunnels en trechters not done zijn bij grote hoeveelheden mensen. Helemaal als die deel uitmaakt van de enige aan/afvoer route van het publiek.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:47 schreef Klaasvager het volgende:
[..]


Wat dan? Binnen blijven zitten de hele dag?

RIP
Het is vreselijk, wat er gebeurd is. Maar op een terrein, dat eigenlijk "maar" 500.000 bezoekers kan herbergen, meer dan anderhalf miljoen mensen toelaten, is vragen om problemen. Ik neem dat niet de bezoekers, maar de organisatie kwalijk. Die mogen zich wel eens behoorlijk achter de oren krabben, nu ze minimaal 19 doden op hun geweten hebben.
userIcon
Op bild.de staan beelden ervan.. echt bizar hoe iedereen in die tunnel op elkaar gedrukt wordt.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:47 schreef pomtiedom het volgende:
Het was gewoon niet goed georganiseerd. Er was voorbereid op 1 miljoen mensen maar er kwamen er 1.4 miljoen.
Kerel, ze waren voorbereid op 500.000 man....er kwamen er 3x zoveel
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:25 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Het is vreselijk, wat er gebeurd is. Maar op een terrein, dat eigenlijk "maar" 500.000 bezoekers kan herbergen, meer dan anderhalf miljoen mensen toelaten, is vragen om problemen. Ik neem dat niet de bezoekers, maar de organisatie kwalijk. Die mogen zich wel eens behoorlijk achter de oren krabben, nu ze minimaal 19 doden op hun geweten hebben.
Het lag niet aan het terrein, het terrein kon wel ruim een miljoen bezoekers aan, al hadden ze rekening gehouden met 500000. Ze hadden meerstere ingangen moeten hebben en al helemaal niet een tunnel moeten gebruiken als ingang. Daar is het ook misgegaan, niet op het festivalterrein zelf.
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
Opzoeken is zonder parachute uit een vliegtuig springen. Russisch roulette spelen. Naar een feest gaan is het niet opzoeken, dit feest is gewoon massaal ja dat wel.
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:29 schreef rmberendsen het volgende:
[..]

Het lag niet aan het terrein, het terrein kon wel ruim een miljoen bezoekers aan, al hadden ze rekening gehouden met 500000. Ze hadden meerstere ingangen moeten hebben en al helemaal niet een tunnel moeten gebruiken als ingang. Daar is het ook misgegaan, niet op het festivalterrein zelf.
Die tunnel was in eerste instantie gesloten, maar geopend door de politie. Alleen de reden snap ik niet, iets van dat men bang was dat veel mensen andere routes zouden kiezen
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja daarom leef ik nog en in ieder geval 19 van die 1,4 miljoen niet meer.
De kans dat jij gisteren bij het oversteken onder een auto zou komen was groter dan dat jij in Duisburg onder een dekentje afgevoerd zou worden hoor... Nadenken blijft moeilijk
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:22 schreef Obamageddon het volgende:
1,4 miljoen mensen die liefde zoeken?
Een hoop verloren zielen...
Genoeg kortstondige liefdes te vinden hoor op de Love Parade.... in ieder geval wel 10 tot 5 jaar geleden
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:35 schreef niekie het volgende:
[..]

Die tunnel was in eerste instantie gesloten, maar geopend door de politie. Alleen de reden snap ik niet, iets van dat men bang was dat veel mensen andere routes zouden kiezen
Andere routes zouden geloof ik gevaarlijker zijn... nouja, dit bleek dus gevaarlijker... maargoed, verdrukking kan op elk druk evenement voorkomen waar er iets niet goed gaat. Die tunnel hoorde blijkbaar dus eigenlijk helemaal niet bij het plan van de organisatie.
Konden ze niet beter bij Berlijn blijven? Geloof alleen dat die stad het niet meer wilde toch?
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:55 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

ah nog zo'n naprater , ik bedoel als je zoiets bezoekt loop je een groter risico als dat je gewoon naar de kroeg gaat.
En in de kroeg loop je weer groter risico dan in een kindercrèche. Wat is je punt eigenlijk?
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
Jij gaat ook nooit naar het buitenland op vakantie?

vliegtuigcrash ==> had je het maar niet op moeten zoeken
auto-ongeluk ==> had je het maar niet op moeten zoeken

Sterker nog, begeef jij je uberhaupt wel eens in het verkeer?
ongeluk ==> had je hat maar niet op moeten zoeken

Etc...
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:47 schreef Bowny het volgende:
[..]


Stomme kut-autist ben je ook. Kom een keer je slaapkamer uit man.
Autist als scheldwoord gebruiken
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:55 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

ah nog zo'n naprater , ik bedoel als je zoiets bezoekt loop je een groter risico als dat je gewoon naar de kroeg gaat.
Volgens mij vallen er relatief meer gewonden in de kroeg (vechtpartijen, etc) dan op zo'n feest. Wat betreft het aantal kroeg-gerelateerde doden geen idee.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:46 schreef Nachtrog het volgende:
[..]

Autist als scheldwoord gebruiken
Ja, precies. Alsof die mensen ervoor kiezen zo geboren te worden. Zo te horen is meneer Bowny zelf ook niet sociaal begaafd.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:38 schreef laforest het volgende:
[..]
Fok! zou een saaie boel zijn zonder laforest.
OK, ik kan er wel om lachen dat je het zelf moet zeggen....
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:40 schreef rmberendsen het volgende:
[..]


De kans dat jij gisteren bij het oversteken onder een auto zou komen was groter dan dat jij in Duisburg onder een dekentje afgevoerd zou worden hoor... Nadenken blijft moeilijk
Dat is dus niet waar, want ik leef nog en een aantal mensen daar niet.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Mag ik je glazen bol lenen?
Geen onzin. Een kansberekening opd e geldende wetten. De Organisatie had moeten inzien dat er veel meer mensen waren gekomen dan geplanned en niet zomaar de boel dicht moeten gooien op een positie die bij een miljoen mensen wel goed leek te kunnen maar het nog voor de tunnel langzaam moeten laten afstromen met opties langs zijkanten om goed weg te kunnen. Een mensenmassa stroomt altijd naar de locatie waar ze heen willen en in een tunnel is er een afvloeiing mogelijk van die mensenstroom naar linksvoor of rechtsvoor dus kunnen die mensen alleen terug maar de stroom mensen naar de ingang is veel ssterker dan de stroom mensen die terug willen dus komt er een verdrukkig waarin mensen dood gaan en er paniek ontstaat. De organisatie is hieraan schuldig. Ze hebben goed gehandeldin het feest gaande te houden, maar slecht in het stoppen van de toestroom nieuwe bezoekers.

Je HOEFT me niet te geloven, geloof de uitspraak maar over een maand of 3 tot 6, die zal hetzelfde zeggen.
Als ik arrogant klinkt komt dat omdat ik zelfverzekerd ben.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar, want ik leef nog en een aantal mensen daar niet.
Wanneer ik een grotere kans heb de loterij te winnen dan jij wil dat niet per definitie beteken dat ik deze win. Jij kan 'm dan alsnog winnen slimpie
userIcon
RIP aan de overledenen en sterkte aan alle anders slachtoffers en nabestaande.

Helaas ben ik bang dat dit nog een heel lang staartje gaat krijgen. Dit gaat zeker gevolgen hebben voor andere festivals.
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:43 schreef JK het volgende:
[..]


Andere routes zouden geloof ik gevaarlijker zijn... nouja, dit bleek dus gevaarlijker... maargoed, verdrukking kan op elk druk evenement voorkomen waar er iets niet goed gaat. Die tunnel hoorde blijkbaar dus eigenlijk helemaal niet bij het plan van de organisatie.
Konden ze niet beter bij Berlijn blijven? Geloof alleen dat die stad het niet meer wilde toch?
Berlijn wil idd niet meer.

Er was tijdens het feest al meerdere malen bij de politie aangegeven dat het helemaal fout zou gaan in de tunnel.
HOERA ! Stille tocht tijd. Kan de telegraaf weer lekker de nabestaanden lastig vallen, hier en daar wat bnners die the obvious opmerkingen gaan maken .. heerlijk. Het wordt weer smullen voor de tv!
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 12:03 schreef hmm_lasagne het volgende:
HOERA ! Stille tocht tijd. Kan de telegraaf weer lekker de nabestaanden lastig vallen, hier en daar wat bnners die the obvious opmerkingen gaan maken .. heerlijk. Het wordt weer smullen voor de tv!
Ja inderdaad heeft de telegraaf al een gesproken met de overledenen?
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:55 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

ah nog zo'n naprater , ik bedoel als je zoiets bezoekt loop je een groter risico als dat je gewoon naar de kroeg gaat.
autist, ga achter de geraniums zitten..

als bezoeker van zo'n feest heb je dat vooraf niet in de gaten.. andere grote happenings, bijvoorbeeld huldiging oranje op museumplein, daar komen ook zo veel man, maar daar is de logistieke organisatie tenminste wel goed geregeld. De organisatie heeft logistiek gefaald.

Overigens wel eng, ik had daar ook zo maar kunnen staan, duisburg is niet zo ver van mijn woonplaats af. ben vaker in Berlijn geweest bij de love parade.. echt een mooi feestje was dat toen..
userIcon
Heel erg dit, je gaat naar iets leuks en dan loopt het in eens heel anders.
Wie er de schuld aan heeft? Zal onderzoek later vast wel uitwijzen, denk dat niemand 'iets' fout heeft gedaan met opzet.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 12:30 schreef Wa3ra het volgende:
Heel erg dit, je gaat naar iets leuks en dan loopt het in eens heel anders.
Wie er de schuld aan heeft? Zal onderzoek later vast wel uitwijzen, denk dat niemand 'iets' fout heeft gedaan met opzet.
Mensen die in paniek raken onder de invloed van drugs wellicht?
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 12:01 schreef dedekhengst het volgende:
[..]


Sterker ik vind het niet eens muziek, het is gewoon aan elkaar geprutst geluid..
Waar dan enkele honderduizenden met hun handjes in de lucht staan te bewegen
Deze muziek past dan ook wel precies bij het volk wat er op af komt, dom sbs6 achtig camping volk.
Ik heb niets met dance maar getuige je posts ben je niet veel beter.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer ik een grotere kans heb de loterij te winnen dan jij wil dat niet per definitie beteken dat ik deze win. Jij kan 'm dan alsnog winnen slimpie
De loveparade is reeds over.
Je vergelijking slaat nergens op.
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:25 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Het is vreselijk, wat er gebeurd is. Maar op een terrein, dat eigenlijk "maar" 500.000 bezoekers kan herbergen, meer dan anderhalf miljoen mensen toelaten, is vragen om problemen. Ik neem dat niet de bezoekers, maar de organisatie kwalijk. Die mogen zich wel eens behoorlijk achter de oren krabben, nu ze minimaal 19 doden op hun geweten hebben.
Het is de schuld van de organisatie dat ze een evenement hebben georganiseerd waar 500000 mensen komen, maar dat er 1,4 miljoen op af komen? Denk dat de verdrukking is geweest op toegangsweg richting het festival, dus die 1,4 miljoen zijn op dat moment nog helemaal niet toegelaten...

Als hier, buiten de mensenmassa als geheel, al iemand de schuld mag krijgen, dan is het wel die ambtenaar die vergunning heeft verstrekt voor een dergelijk systeem van toegangs- en uitgangswegen. Hoewel ook die niet elk rampscenario kan inzien
userIcon
Gewoon veel organisatorische fouten. En als mensen dan verdrukt worden en geen adem kunnen halen in een tunneltje waar een miljoen mensen doorheen willen, dan willen die weg. En als je dan niet weg kunt doordat er maar éen uitgang is die versperd is, krijg je paniek.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:55 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

ah nog zo'n naprater , ik bedoel als je zoiets bezoekt loop je een groter risico als dat je gewoon naar de kroeg gaat.
Das ook wel weer een beetje onzin.

Ik vraag me alleen af hoe je een feest in een tunnel kan geven. Dan heb je toch maar 2 uitgangen. Dan lees je dat er 1 van afgesloten is... dan heb je nog maar 1 uitgang. Dus als er iets gebeurd zit je vast. Mensen kennende kijken ze niet waar ze heen gaan als ze in paniek raken en letten ze dus ook niet op waar ze op gaan staan...

Was het maar gewoon in Berlijn gebleven, 1 lange rechte weg met een rotonde. Verder alleen maar open stukken. (Daar vallen hooguit alcoholisten uit lantaarnpalen, maar daar kan ik dan weer geen medelij mee hebben...)
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
je gaat er toch niet van uit dat dit kon gebeuren
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 12:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Mensen die in paniek raken onder de invloed van drugs wellicht?
Nou meestal raken die juist niet in paniek xtc dan had men staan knuffelen
Denk dat ze nog nuchter waren, lijkt me trouwens ook best normaal hoor als je met te veel mensen in een tunnel staat zijn er altijd mensen die gaan duwen en trekken.
In dat opzicht is een tunnel wel een vreemd uitgekozen ingang
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 12:33 schreef renerulezzz het volgende:
[..]

Het is de schuld van de organisatie dat ze een evenement hebben georganiseerd waar 500000 mensen komen, maar dat er 1,4 miljoen op af komen? Denk dat de verdrukking is geweest op toegangsweg richting het festival, dus die 1,4 miljoen zijn op dat moment nog helemaal niet toegelaten...

Als hier, buiten de mensenmassa als geheel, al iemand de schuld mag krijgen, dan is het wel die ambtenaar die vergunning heeft verstrekt voor een dergelijk systeem van toegangs- en uitgangswegen. Hoewel ook die niet elk rampscenario kan inzien
Het is natuurlijk nooit één ambtenaar, die de vergunning versterkt, maar een gemeente. Daarbij wordt in elke vergunningsaanvraag, en dat zal in Duitsland niet anders zijn dan hier, gevraagd, hoeveel bezoekers er verwacht worden.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 12:43 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Nou meestal raken die juist niet in paniek xtc dan had men staan knuffelen
Denk dat ze nog nuchter waren, lijkt me trouwens ook best normaal hoor als je met te veel mensen in een tunnel staat zijn er altijd mensen die gaan duwen en trekken.
In dat opzicht is een tunnel wel een vreemd uitgekozen ingang
Ja idd een rare route.
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
Ja en dan de rest van je leven achter de geraniums zitten! Nee daar los je alles mee op.
userIcon
1,4 miljoen drugsgebruikers op een plek, ja dat is vragen om problemen

snuifje hier, pilletje daar, en hoppa, 19 doden
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar, want ik leef nog en een aantal mensen daar niet.
Ooit van kansberekening gehoord.... Dat je een grotere kans hebt dat je overreden wordt door een auto dan dat je doodgedrukt wordt op de Love Parade wil nog niet zeggen dat het ook gebeurt hoor....
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 12:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Mensen die in paniek raken onder de invloed van drugs wellicht?
D'r zijn genoeg mensen die al in paniek raken van een muis, dus die uitspraak van jou raakt wederom kant noch wal.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 12:43 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Nou meestal raken die juist niet in paniek xtc dan had men staan knuffelen
Denk dat ze nog nuchter waren, lijkt me trouwens ook best normaal hoor als je met te veel mensen in een tunnel staat zijn er altijd mensen die gaan duwen en trekken.
In dat opzicht is een tunnel wel een vreemd uitgekozen ingang
Kijk, jij begrijpt het tenminste... Laforest is gewoon aan het trollen, omdat hij niet begrijpt dat er heel veel mensen zijn die houden van housemuziek en graag naar dit soort festivals gaan om de muziek, de mensen, de sfeer, de gezelligheid en om ff lekker uit je dak te gaan en de sleur van alledag te vergeten.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:58 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Gaat het hier over Rotterdam dan?

Ik had jouw reacties trouwens wel eens willen lezen, als een dergelijk ongeval wél tijdens de danceparade in Rotterdam was gebeurd. Maar we dwalen af.
Nee het gaat over het beleid Berlijn wilde de Love-Parade niet meer hebben. In Rotterdam wilde men de Danceparade (een soortgelijk evenement als de Love-Parade) ook in een met hekken afgezet park stoppen.. Het is vragen om problemen bij zoiets.. Hoe het afgelopen was in Rotterdam zullen we nooit weten omdat de organisator inzag dat dit niet ging werken waardoor Rotterdam dankzij Aboutaleb een toonaangevend evenement is kwijtgeraakt En dat terwijl het zomercarnaval (bekend van de steekpartijen) wel door mag gaan.. Mja daar heb je die A weer uit de PvdA
quote:
lawinepijl 25-07-2010 @ 10:55
quote:

ah nog zo'n naprater , ik bedoel als je zoiets bezoekt loop je een groter risico als dat je gewoon naar de kroeg gaat.
Onzin! Brand, Kroeg, Volendam...! Ahum.
In rotterdam waren die tunnels afgesloten, waarom daar niet dan??

Hebben ze het hier wel beter georganiseerd dan in Deutschland.
onbekend Volumeknop (Moderator Frontpage) 25-07-2010 @ 13:20 fotoboek no homepage
Moderator
Jongens, zullen we ophouden met statistische hocuspocus en ons weer focussen op het nieuwsbericht? Dankjewel
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:47 schreef pomtiedom het volgende:
Het was gewoon niet goed georganiseerd. Er was voorbereid op 1 miljoen mensen maar er kwamen er 1.4 miljoen. Daarbij was de tunnel een ondoordachte bottleneck in het plan, ze hadden het aan kunnen zien komen. Je kunt rechtzaken verwachten tegen de organisatoren van zoweld e Duitse staat als overlevende van de slachtoffers en ze zullen terecht hun gelijk behalen in die rechtzaken.

ahh daar hebben we bijdehandje ook weer. Zeker nooit iets te doen op zaterdag avond.
Er bestaan simulatieprogramma's waarmee je de situatie kunt nabootsen als je zoveel mensen door een tunneltje duwt wat er dan gebeurd.
Ook de vluchtwegen kun je nabootsen als je die openzet etc etc. Allemaal variabelen die je kunt nabootsen.

Het crisisteam zal die programma's toch hopelijk gebruikt hebben, voordat het festival begon. Dan is het toch een raadsel voor mij dat ze voor dat tunneltje gekozen hebben.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.iesve.com/content/mediaassets/video/EvacuationDiagram.gif&imgrefurl=http://allthingsbim.blogspot.com/2006/10/crowd-simulation-workshop.html&usg=__xJ_9-u6P4GVH9Vl8Hj---F3AsZU=&h=237&w=300&sz=258&hl=nl&start=19&um=1&itbs=1&tbnid=YznAWBTMe57NMM:&tbnh=92&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dsimulation%2Bcrowd%26start%3D18%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
misschien te snel en het is natuurlijk ontzettend naar voor de vrienden en familie van die (slechts) 22-jarige, maar ja bovenstaande meneer heeft helaas gelijk.

Wat bezielt mensen tegenwoordig toch om maar masaal naar evenementen te gaan. Ieder jaar vestigt ieder festival weer een opkomstrecord en het gaat maar door. Anderhalf miljoen mensen (bijna 10% van de totale nederlandse bevolking) op een klein lapje grond...

Ja, dat kan/moet mis gaan.

En dat zal vaker misgaan. Vermijd toch gewoon de massa. Is dat ook niet vaak de boodschap van de muziek die op festivals gedraaid wordt? Hoe kun je je in hemelsnaam een individu voelen tussen anderhalf miljoen soortgenoten?
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 12:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Mensen die in paniek raken onder de invloed van drugs wellicht?
Nee mensen raakten in paniek doordat er andere mensen bovenop hen vielen (zij klommen een ladder op naar een uitgang maar vielen circa 2 meter omlaag).
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 13:49 schreef Bo3mba het volgende:
[..]


misschien te snel en het is natuurlijk ontzettend naar voor de vrienden en familie van die (slechts) 22-jarige, maar ja bovenstaande meneer heeft helaas gelijk.

Wat bezielt mensen tegenwoordig toch om maar masaal naar evenementen te gaan. Ieder jaar vestigt ieder festival weer een opkomstrecord en het gaat maar door. Anderhalf miljoen mensen (bijna 10% van de totale nederlandse bevolking) op een klein lapje grond...

Ja, dat kan/moet mis gaan.

En dat zal vaker misgaan. Vermijd toch gewoon de massa. Is dat ook niet vaak de boodschap van de muziek die op festivals gedraaid wordt? Hoe kun je je in hemelsnaam een individu voelen tussen anderhalf miljoen soortgenoten?
Helemaal mee eens.

Je hebt als bezoeker toch ook een soort van eigen verantwoordelijkheid.
Als je tegen een meute van een paar honderdduizend man aan loopt mag je je afvragen of het gezien de veiligheid niet beter is rechtsomkeert te maken.

Maar ja, het is tegenwoordig makkelijker om de schuld alleen bij de autoriteiten en de politie neer te leggen.
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 14:38 schreef Pluckie het volgende:
[..]


Helemaal mee eens.

Je hebt als bezoeker toch ook een soort van eigen verantwoordelijkheid.
Als je tegen een meute van een paar honderdduizend man aan loopt mag je je afvragen of het gezien de veiligheid niet beter is rechtsomkeert te maken.

Maar ja, het is tegenwoordig makkelijker om de schuld alleen bij de autoriteiten en de politie neer te leggen.
ja want als je vast staat in een tunnel is het ook zo makkelijk om rechtsomkeer te maken.
als je eenmaal in die tunnel staat sta je vast en ga je ook nergens meer heen
Dat zal nog wel een lange staart gaan krijgen
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:47 schreef pomtiedom het volgende:
Het was gewoon niet goed georganiseerd. Er was voorbereid op 1 miljoen mensen maar er kwamen er 1.4 miljoen. Daarbij was de tunnel een ondoordachte bottleneck in het plan, ze hadden het aan kunnen zien komen. Je kunt rechtzaken verwachten tegen de organisatoren van zoweld e Duitse staat als overlevende van de slachtoffers en ze zullen terecht hun gelijk behalen in die rechtzaken.
Wat heeft organiseren te maken met mensen die beslissen om naar het festival te komen? Het was goed georganiseerd maar op zulke factoren heb je geen invloed. Of je moet de ME ze terug in de trein laten slaan
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
Idioot, als jij ooit invalide raakt door een auto ongeluk ga ik ook zeggen dat je maar binnen had moeten blijven.
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 11:46 schreef Nachtrog het volgende:
[..]

Autist als scheldwoord gebruiken
Zieligerd... ik heb een vorm van autisme (asperger).. Ben jij meer dan ik? Omdat jou nederlands slechter is? Of omdat jou IQ lager is?
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:59 schreef dedekhengst het volgende:
Beetje naar domme muziek luisteren, tesamen met popie jopies die zo graag gezien willen worden..
Geef mij maar goede muziek
Jij luistert natuurlijk naar muziek voor social outcasts en lelijke mensen.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 10:44 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Zoek het dan niet op.
Neckbeard detected.
userIcon
We zijn weer goed vertegenwoordigd, zo'n klein landje heeft overal zijn stem.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 19:13 schreef TeenWolf het volgende:
We zijn weer goed vertegenwoordigd, zo'n klein landje heeft overal zijn stem.
Hossen achter de vrachtwagens is al die jaren veiliger gebleken.
96  van 96 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/07 Reeds 19 doden door paniek Loveparade68
» 25/07 [Upd] Minstens achttien doden bij Loveparade318
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden