Kerk boos op artikel over homopriesters

AlgemeenInternationaal • Geschreven door Novum/AP op 23-07-2010 @ 22:31
print 

Homoseksuele priesters moeten geen 'dubbelleven' leiden. Dat heeft de Italiaanse katholieke kerk vrijdag gezegd na het verschijnen van een artikel in het tijdschrift Panorama over priesters die in Rome homoclubs bezoeken.

Niemand dwingt de homoseksuele geestelijken om aan te blijven als priesters, aldus het bisdom in Rome. "We willen hen niet schaden", zegt de kerk, maar hun gedrag 'besmeurt de reputatie van anderen'. Volgens het bisdom is het de bedoeling van het artikel om de kerk in een kwaad daglicht te stellen.

Panorama interviewde diverse homoseksuele priesters in Rome en begeleidde hen naar homoclubs in de Italiaanse hoofdstad. Een van de priesters zegt in het artikel dat 98 procent van de priesters die hij kende homoseksueel is.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

3953 views / 67 reacties
Reacties op dit bericht
67  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Het feit alleen al dat hij beweert dat homoseksualiteit iemands reputatie ''besmeurt''.
userIcon
Terecht. Ik vind dat de kerk verwachten mag dat priesters eerlijk zijn over de geloften die zij hebben afgelegd.
man EGM (Moderator Frontpage) 23-07-2010 @ 22:33 fotoboek no homepage
userIcon
'Je wil ze niet in een dubbel leven dwingen'.... misschien moet je homoseksualiteit dan gewoon accepteren?
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:32 schreef Atheist. het volgende:
Niks nieuws. Jezus zelf trok al met twaalf kerels rond.
En toen zij terugkeerden bij de bron verbaasden zij zich dat Hij zich met een vrouw afgaf...
En jochies in de aars neuken is niet gay?
userIcon
op elk tijdstip een andere reactie
userIcon
Yikes, 98%!
Echt een soort toevluchtsoord dus...
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:34 schreef DennisMoore het volgende:
Yikes, 98%!
Echt een soort toevluchtsoord dus...
Volgens een journalist gezegd door een van de priesters die geinterviewd is.
userIcon
Waarom zou je als homoseksueel bij een club willen die homo's zo behandelt? Maar die 98% lijkt mij een beetje overdreven.
userIcon
Beter dat ze in die club kontneuke dan dat ze jochies pakken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:34 schreef BeterHigh het volgende:
En jochies in de aars neuken is niet gay?
Nee, dat heet pedofilie, heeft niets met homofiel zijn te maken. Veel homofoben maken die fout.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom zou je als homoseksueel bij een club willen die homo's zo behandelt? Maar die 98% lijkt mij een beetje overdreven.
Ik kan dat me goed voorstellen, vooral bij laat maar zeggen 40-50 plussers en in landen waar homoseksualiteit een schande is.

Je gevoelens proberen te onderdrukken door gedwongen een seksloos leven te leiden.
userIcon
98 % van de priesters ??
Als dat waar is dan kun je dat rustig doortrekken (hahaha) naar de totale hierachie van de kerk.
Dus 98% van de christelijke kerk is homofiel ??


Ook al zou het maar 50 % zijn, dan nog........!
userIcon
quote:
Niemand dwingt de homoseksuele geestelijken om aan te blijven als priesters, aldus het bisdom in Rome.
Maar als ze er allemaal mee stoppen houden jullie maar 2% van je priesters over... Oehoee.

Edit; Iets met Roomser dan de paus.
userIcon
Homo's hollen dus het moraal van de kerk van binnen uit begrijp ik
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:50 schreef E-Lise het volgende:

[..]
Maar als ze er allemaal mee stoppen houden jullie maar 2% van je priesters over... Oehoee.
http://www.youtube.com/watch?v=jNO72aCnVr0

De paus is de personificatie van satan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:53 schreef zyx1981 het volgende:
Homo's hollen dus het moraal van de kerk van binnen uit begrijp ik
Altijd nog beter dan pedoprietsers die jochies uithollen.
een bevriende buurtgenoot heeft tegen ons mam gezecht dat hij geen kant uitkon met zijn geaardheid, en daarom maar priester is geworden. hij vertelde dat ons later ook, en hij zit al 40 jaar in dat vak.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het feit alleen al dat hij beweert dat homoseksualiteit iemands reputatie ''besmeurt''.

Inderdaad beetje triest dat ze dat zo noemen. Ook al is het misschien wel een beetje zo.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:57 schreef BasOne het volgende:
[..]


http://www.youtube.com/watch?v=jNO72aCnVr0

Het leven en laten leven pricipe. 98% van hun werknemers verfoeien onder het mom van...
userIcon
quote:
Niemand dwingt de homoseksuele geestelijken om aan te blijven als priesters, aldus het bisdom in Rome.
Ze hebben natuulijk liever dat ze opbokken.
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:10 schreef StevenPaul het volgende:
[..]


Inderdaad beetje triest dat ze dat zo noemen. Ook al is het misschien wel een beetje zo.
ze hebben vergeten om de pedofile erbij te noemen. die staan in geen enkel boek, en ik denk dat die er meer zijn áls homo priester, en die pedo's richten meer schade aan,
dat is voer voor de doofpot.
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom zou je als homoseksueel bij een club willen die homo's zo behandelt? Maar die 98% lijkt mij een beetje overdreven.
Omdat je als homo ook kunt geloven in god. Heel vaak maken juist gelovige en zelfs de paus de fout dat homoseksualiteit slecht is en volgens de bijbel niet kan. maar wie zegt dat de bijbel dat zegt, ja hun, maar die zijn zelf zo blind als iets. Als je de bijbel gelooft.
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:33 schreef rutger05 het volgende:
Terecht. Ik vind dat de kerk verwachten mag dat priesters eerlijk zijn over de geloften die zij hebben afgelegd.
De enige reden dat ze onderdeel van diezelfde kerk zijn is dat de kerk een zekere onderdrukking garandeert. Ze zijn opgegroeid met de overtuiging dat homosexualiteit verkeerd is, en ze zoeken iets dat hun "helpt" in de strijd tegen zichzelf, zogezegd. Al lijkt het meer op een vorm van zelfkastijding. Hun "natuur" is kennelijk sterker dan de geloften. Religie legt het af tegen wat het claimt te vertegenwoordigen, de natuur. Zo to zien deugen dus die geloften niet.
userIcon
Je gaat bij een club die dat afkeert, dan kan je dat verwachten
quote:
Homoseksuele priesters moeten geen 'dubbelleven' leiden. Dat heeft de Italiaanse katholieke kerk vrijdag gezegd na het verschijnen van een artikel in het tijdschrift Panorama over priesters die in Rome homoclubs bezoeken.
Als je gay bent mag dat natuurlijk niet. Maar als je pedo bent wel, dan stoppen we de hele zaak in de doofpot

Katholieke kerk
userIcon
quote:
Een van de priesters zegt in het artikel dat 98 procent van de priesters die hij kende homoseksueel is.

Oké, je bent homo, je schaamt je kapot dus ja, dan maar priester worden.

Als dat echt zo is dan komt het erop neer dat wanneer homoseksualiteit breed geaccepteerd wordt de katholieke kerk ophoudt te bestaan. Dan heeft dat stel dus altijd bestaan dankzij homo's. Prachtig.
heel dat geloof in alle vormen mogen ze van mij afschaffen, het is uitgevonden door de rijken om mensen onder de duim te houden.
uitbuiten en geld verdienen. , weg ermee.
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké, je bent homo, je schaamt je kapot dus ja, dan maar priester worden.

Als dat echt zo is dan komt het erop neer dat wanneer homoseksualiteit breed geaccepteerd wordt de katholieke kerk ophoudt te bestaan. Dan heeft dat stel dus altijd bestaan dankzij homo's. Prachtig.
Ik ben ook katholiek en ben, ondanks mijn hetero-geaardheid, het volmondig met je eens. Vrijwillig je leven gaan slijten tussen mannen duidt op homosexualiteit, logisch.

Ik ben er ook zeker van dat iedereen die zich sterk tegen homo's keert juist zelf die gevoelens kent. Ook de homojagende moslimbroeders in onze gemeenschap zouden het liefste al het zaad uit je pik zuigen.
quote:
Een van de priesters zegt in het artikel dat 98 procent van de priesters die hij kende homoseksueel is.
En de overige 2% die hij kende (volgens Fok kent hij ze blijkbaar niet meer) is pedoseksueel?
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké, je bent homo, je schaamt je kapot dus ja, dan maar priester worden.

Als dat echt zo is dan komt het erop neer dat wanneer homoseksualiteit breed geaccepteerd wordt de katholieke kerk ophoudt te bestaan. Dan heeft dat stel dus altijd bestaan dankzij homo's. Prachtig.
Of je denkt gewoon wat verder na

In veel landen word homoseksualiteit simpelweg niet geaccepteerd, en dan heb ik het niet over het midden oosten.
Zelfs hier in Nederland is het tot in de jaren '90 een taboe geweest..

Wat doe je als homoseksueel?

1. je komt er voor uit en je word opgejaagd en geridiculiseerd.
2. Je trouwt met een vrouw en 20 jaar later laat je vrouw en kinderen achter voor een man.
3. Je onderdrukt je seksuele gevoelens, en waar beter dan op een plek waar je verplicht bent een seksloos leven te leiden.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:12 schreef BasOne het volgende:
[..]

Of je denkt gewoon wat verder na

In veel landen word homoseksualiteit simpelweg niet geaccepteerd, en dan heb ik het niet over het midden oosten.
Zelfs hier in Nederland is het tot in de jaren '90 een taboe geweest..

Wat doe je als homoseksueel?

1. je komt er voor uit en je word opgejaagd en geridiculiseerd.
2. Je trouwt met een vrouw en 20 jaar later laat je vrouw en kinderen achter voor een man.
3. Je onderdrukt je seksuele gevoelens, en waar beter dan op een plek waar je verplicht bent een seksloos leven te leiden.
Ze komen er beter bij punt 1 voor uit... In mijn omgeving zie je bij punt 2 zoveel bittere mensen.... met criminele kinders. extreem rebeleren.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:17 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Ze komen er beter bij punt 1 voor uit... In mijn omgeving zie je bij punt 2 zoveel bittere mensen.... met criminele kinders. extreem rebeleren.
Alle 3 de dingen gebeuren.
Veel kerkelijken zijn gewoon priester, kardinaal, bisschop, paus geworden om hun homoseksualiteit te onderdrukken door celibaat te leven.
Natuurlijk meer onder ouderen dan jongeren, hoewel het in landen als Italië toch nog steeds een schande is om homo te zijn.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:12 schreef BasOne het volgende:
[..]

Of je denkt gewoon wat verder na

In veel landen word homoseksualiteit simpelweg niet geaccepteerd, en dan heb ik het niet over het midden oosten.
Zelfs hier in Nederland is het tot in de jaren '90 een taboe geweest..

Wat doe je als homoseksueel?

1. je komt er voor uit en je word opgejaagd en geridiculiseerd.
2. Je trouwt met een vrouw en 20 jaar later laat je vrouw en kinderen achter voor een man.
3. Je onderdrukt je seksuele gevoelens, en waar beter dan op een plek waar je verplicht bent een seksloos leven te leiden.
Ja, dat zeg ik.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Ja, dat zeg ik.
Maar dan in minder duidelijke woorden
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:22 schreef BasOne het volgende:
[..]

Maar dan in minder duidelijke woorden
Ja sorry, vakantie, bier, je weet wel.
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:17 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Ze komen er beter bij punt 1 voor uit... In mijn omgeving zie je bij punt 2 zoveel bittere mensen.... met criminele kinders. extreem rebeleren.
Toch ook te belachelijk voor woorden dat homosexuelen niet fatsoenlijk bejegend kunnen worden.

Als hetero heb je niets van ze vrezen. Homo's merken het dat je hetero bent, dus proberen ze niets.

De personen die homo's vaak opjagen zijn niet bang voor homo's, ze zijn bang om hun eigen gevoelens te erkennen. Ze zijn dus eigenlijk juist zelf homo.

Geeft niet, maar ze richten zoveel schade aan. Triest maar waar.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:03 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ik ben ook katholiek en ben, ondanks mijn hetero-geaardheid, het volmondig met je eens. Vrijwillig je leven gaan slijten tussen mannen duidt op homosexualiteit, logisch.

Ik ben er ook zeker van dat iedereen die zich sterk tegen homo's keert juist zelf die gevoelens kent. Ook de homojagende moslimbroeders in onze gemeenschap zouden het liefste al het zaad uit je pik zuigen.
Homofobie.... absoluut. Op je andere punt moek toch zeggen dat ik me meer op mn gemak zou voelen tussen een groep vrouwen (in geval van abolutie) dan tussen een groep mannen... crap... benk nou een lesbo?
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:24 schreef Carliano het volgende:
[..]

Toch ook te belachelijk voor woorden dat homosexuelen niet fatsoenlijk bejegend kunnen worden.

Als hetero heb je niets van ze vrezen. Homo's merken het dat je hetero bent, dus proberen ze niets.

De personen die homo's vaak opjagen zijn niet bang voor homo's, ze zijn bang om hun eigen gevoelens te erkennen. Ze zijn dus eigenlijk juist zelf homo.

Geeft niet, maar ze richten zoveel schade aan. Triest maar waar.
Ben het met je eens hoor.... tis ook belachelijk. Ergens...
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:25 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Homofobie.... absoluut. Op je andere punt moek toch zeggen dat ik me meer op mn gemak zou voelen tussen een groep vrouwen (in geval van abolutie) dan tussen een groep mannen... crap... benk nou een lesbo?
Geen idee, maar je bent nooit te oud om te proberen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geen idee, maar je bent nooit te oud om te proberen.
Echt niet?
man harry64 (Redactie Frontpage) 24-07-2010 @ 00:35 fotoboek no homepage
userIcon
Als ze dat nu ook eens zo stelde over de pedopriesters, dat die kunnen gaan ipv die een hand in de broek boven het hoofd te houden.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:25 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Homofobie.... absoluut. Op je andere punt moek toch zeggen dat ik me meer op mn gemak zou voelen tussen een groep vrouwen (in geval van abolutie) dan tussen een groep mannen... crap... benk nou een lesbo?
Geen idee, maar ik krijg allemaal rare ideeën
man harry64 (Redactie Frontpage) 24-07-2010 @ 00:42 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:03 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ik ben ook katholiek en ben, ondanks mijn hetero-geaardheid, het volmondig met je eens. Vrijwillig je leven gaan slijten tussen mannen duidt op homosexualiteit, logisch.

Ik ben er ook zeker van dat iedereen die zich sterk tegen homo's keert juist zelf die gevoelens kent. Ook de homojagende moslimbroeders in onze gemeenschap zouden het liefste al het zaad uit je pik zuigen.
Dus eigenlijk zijn die moslims ook boos dat Pim Fortuyn er niet meer is, dat was een win/win situatie dan, en zaad en geld op de koop toe ?
man harry64 (Redactie Frontpage) 24-07-2010 @ 00:45 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:36 schreef BasOne het volgende:
[..]

Geen idee, maar ik krijg allemaal rare ideeën
Iets in de trend van aanwezig zijn/meespelen in een livemanifestatie ?
man harry64 (Redactie Frontpage) 24-07-2010 @ 00:47 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:34 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Echt niet?
Is toch een sterke eigenschap van de vrouw om van mening te veranderen ?
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:45 schreef harry64 het volgende:
[..]

Iets in de trend van aanwezig zijn/meespelen in een livemanifestatie ?
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:36 schreef BasOne het volgende:
[..]

Geen idee, maar ik krijg allemaal rare ideeën
Tis goed dak naar bed ga! NN
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:47 schreef harry64 het volgende:
[..]

Is toch een sterke eigenschap van de vrouw om van mening te veranderen ?
Eeeeeej. uhm ik sta voor alles open. Jij ook trusten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:49 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Tis goed dak naar bed ga! NN
Sweet dreams.
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:49 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Tis goed dak naar bed ga! NN
NN
userIcon
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:50 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Eeeeeej. uhm ik sta voor alles open. Jij ook trusten.

Joran: Hij s viesssssss.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:32 schreef Atheist. het volgende:
Niks nieuws. Jezus zelf trok al met twaalf kerels rond.
En Maria Magdalena dan?
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom zou je als homoseksueel bij een club willen die homo's zo behandelt? Maar die 98% lijkt mij een beetje overdreven.
Als er een artikel was verschenen over priesters, die een bordeel bezoeken, had de kerk waarschijnlijk precies hetzelfde gereageerd. Priesters hebben een gelofte van kuisheid afgelegd en daar hoort het bezoek aan wat voor seksueel getinte club dan ook, niet bij.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het feit alleen al dat hij beweert dat homoseksualiteit iemands reputatie ''besmeurt''.
Dat ja.

En hoezo "dubbelleven", alsof homo en priester twee aparte dingen zijn die elkaar uitsluiten (dat dat niet zo is blijkt wel in de praktijk).

Hou toch op met je homofobie, het is gvd de 21ste eeuw.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:47 schreef jobdedraaikont het volgende:
98 % van de priesters ??
Als dat waar is dan kun je dat rustig doortrekken (hahaha) naar de totale hierachie van de kerk.
Dus 98% van de christelijke kerk is homofiel ??


Ook al zou het maar 50 % zijn, dan nog........!
En wat dan nog? Er is toch niets tegen homo's mag ik hopen? Jij bent toch ook tegen die imam, die opriep homo's van hoge gebouwen te gooien? Ik wel in ieder geval.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het feit alleen al dat hij beweert dat homoseksualiteit iemands reputatie ''besmeurt''.
Tsja, geestelijken...

Leuke avatar btw? Link naar orgineel pic?
Dit onderzoek verklaart wel eindelijk waarom er zoveel jonge jongens worden misbruikt door priesters. Het zijn namelijk wel opvallend vaak jongens ipv meisjes.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2010 @ 16:27 schreef b00nke het volgende:
Dit onderzoek verklaart wel eindelijk waarom er zoveel jonge jongens worden misbruikt door priesters. Het zijn namelijk wel opvallend vaak jongens ipv meisjes.
Want homo's zijn allemaal Pedo ?

67  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden