Postbode op de bon na negentien jaar

Nederland • Geschreven door Jordy Kruse op 22-07-2010 @ 11:15
print 

Na negentien jaar dezelfde route te fietsen had postbode Jacquelin Verplakke niet verwacht deze week een boete te krijgen. Om tijd te winnen fietste ze altijd een stukje over de stoep in de binnenstad van Venlo, terwijl dit helemaal niet mag.

Na lange tijd werd ze deze week toch op de bon geslingerd door een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa).''Of ik wist dat ik daar niet mocht fietsen''. Maar helaas maakte de ambtenaar geen uitzondering. ''Dat kost u een bekeuring, 35 euro. Maar ik ben postbode, ik doe mijn werk. Misschien kun je een beetje soepel met de regels omgaan? Maar nee hoor, ik kreeg die bekeuring''.

De gemeente Venlo staat volledig achter de beslissing van de ambtenaar. ''Regels zijn regels, het is niet anders. De boa's kunnen niet met iedereen in discussie treden. Misschien hoort een postbode inderdaad niet tot de doelgroep die we willen aanpakken, maar je kunt nou eenmaal geen onderscheid maken, helaas'', aldus een woordvoerder.


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

12401 views / 125 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 125 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
En terecht, regels zijn regels...
dit is dus precies wat er verkeerd aan dit land is.

tbs'ers in de 4daagse
pedo's op verlof
inbrekers met rechten

MAAR OHWEE ALS JE OP DE STOEP FIETS! DAN PAKKEN WE JE!
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:18 schreef efdewii het volgende:
dit is dus precies wat er verkeerd aan dit land is.

tbs'ers in de 4daagse
pedo's op verlof
inbrekers met rechten

MAAR OHWEE ALS JE OP DE STOEP FIETS! DAN PAKKEN WE JE!
Je haalt mensen aan die reeds veroodeeld zijn? Wat is je punt eigelijk?
userIcon
waarom is dit nieuws? regels overtreden = boete
userIcon
regels zijn regels, maar je moet handelen naar de geest van de wet, niet de letter. Dit is dus gewoon krankzinnig. De volgende stap is plantsoendienst beboeten omdat ze met een schoonmaakauto door een park rijden en de vergunning niet aanwezig is in de auto of zo.
Grooot gelijk, weet je hoeveel mensen je in gevaar brengt. hoeveel letsel je toebrengt, hoe je mensen hun vrijheid en rechten ontneemt. De maatschappij ontspoort door dit soort postbodes!!

HULDE AAN DE BOA EN Z'N SCHERPE BLIK, NL IS WEER EEN STUKJE VEILIGER!
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:20 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
waarom is dit nieuws? regels overtreden = boete
Precies, niets meer, niets minder. Ze heeft gewoon 19 jaar mazzel gehad. Of misschien moeten wij het anders zien, blijkbaar kun je 19 jaar lang bepaalde overtredingen steevast maken, alvorens je in dit land ervoor gepakt wordt.
userIcon
Het land is weer veilig! Hulde voor deze BOA die met gevaar voor eigen leven ervoor heeft gezorgd dat het recht heeft gezegevierd en een levensgevaarlijke situatie is gerectificeerd.

Ik stel voor een nationale dag van feest af te kondigen en deze held te huldigen door Hare majesteit de Koningin.

Want laten we eerlijk zijn: deze man is niets meer en niets minder dan een voorbeeld voor elke opsporingsambtenaar.

Lang leve de Nederlandse politie en aanverwante organisaties. Deze professionals weten tenminste waar de burger behoefte aan heeft. En dat is niet het voorkomen van straatgeweld, of de snelle opname van aangiftes, het oplossen van zware misdrijven of het van de straat halen van gewelddadige veelplegers, neen, het is het bekeuren van postbodes.

Ik ben er trots op om Nederlander te zijn. Echt.
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:20 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
waarom is dit nieuws? regels overtreden = boete
userIcon
Regels zijn regels
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:21 schreef Morthill het volgende:
regels zijn regels, maar je moet handelen naar de geest van de wet, niet de letter. Dit is dus gewoon krankzinnig. De volgende stap is plantsoendienst beboeten omdat ze met een schoonmaakauto door een park rijden en de vergunning niet aanwezig is in de auto of zo.
Dat zouden ze inderdaad wel eens mogen doen ja. Hetzelfde met ambtenaren en politieauto's de de auto dumpen zonder kaartje. Als ze eenmaal in de beurs voelen zoals wij't voelen, dan gaan ze misschien nadenken
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:20 schreef peacemaker2009 het volgende:
[..]
BOA: eerst 19 jaar werkeloos geweest zijn en nu met volle overtuiging bonnetjes uitdelen aan mensen die hun werk alleen maar doen.
BOA: Ik wilde bij de politie, maar ik was niet goed genoeg
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:23 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]


Troll
Ben jij nou godverdomme echt zo dom?
userIcon
Wedden dat die dienstklopper zich enorm staat af te sjorren op zijn 'heldendaad'?

quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:21 schreef Morthill het volgende:
regels zijn regels, maar je moet handelen naar de geest van de wet, niet de letter.
Dit dus.
Ze moeten 's ochtendsvroeg om 6 uur eens controleren als de krantenbezorgers actief zijn. Die rijden ook altijd overal op de stoep. Heb ik zelf ook 3 1/2 jaar gedaan en nooit een Wout of wat dan ook gezien. Dan liggen ze waarschijnlijk nog lekker in hun bedje.

Maar het zijn wel de regels. Dus ik kan me er iets bij voorstellen. Je kunt het flauw vinden (is het ook wel beetje), maar ja.
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:21 schreef Sigmund666 het volgende:
Kutwout die zijn bonnenquota voor juli weer wou halen.
Kun je nog stereotypischer een domme volkse mongool nadoen? Oh wacht, begin nog even over je "belastingcenten".
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:25 schreef Fr0ns het volgende:
[..]


Kun je nog stereotypischer een domme volkse mongool nadoen? Oh wacht, begin nog even over je "belastingcenten".
Maar hij heeft wel gelijk.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:24 schreef blonchi het volgende:
Wedden dat die dienstklopper zich enorm staat af te sjorren op zijn 'heldendaad'?

Met twee vingers, want iedereen weet dat dit soort mannetjes slechts een heel klein pikkie hebben.
userIcon
befehl ist befehl.

rot op met je regels.
het hoort niet boven gezond verstand en geweten te staan.
userIcon
Speciale Opsporings Ambtenaren
Boa's
Wat een trieste figuren zijn dat toch.
Dat ze toezicht houden is goed natuurlijk. Maar als er echt iets is durven of mogen ze niets doen. En als er een postbode over de stoep fietst moet er natuurlijk een boete worden uitgedeeld. Dat is ook echt waar de regeltjes voor gemaakt zijn
De betutteling in Nederland
Goed zo!

Aan alle mensen die dit onzin vinden: Jullie zijn precies wat er mis is met dit land. Als het uitkomt, gewoon lekker de regels aan je laars lappen, want 'wie doet me wat?'. Het begint met over de stoep fietsen en eindigt in totale respectloosheid voor iedereen om je heen. Als dit een Marokkaans jochie was geweest, hadden jullie geroepen om een wapenstok, maar een postbode mag wel de regels aan haar laars lappen...
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:29 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]


Nou kerel, omdat de vrouw gewoon over een stoep heen fietst, dat eigenlijk niet mag maar niemand er normaal om zou malen, tenzij het een brommer of een scooter was waarmee je dus zo iemand ondersteboven mee kunt rijden.
Maar neem het vooral lekker op voor zo'n pennenlikker die het regelboekje uit zijn hoofd kent en braaf zijn werk doet.
Een stevige fiets met 20 kg post voel je niet
Wat een kulargument zeg
userIcon
I AM THE LAWWWWWW
userIcon
citaat van de vrouw op de website van de lokale omroep:

quote:
'Ik heb twee uur de tijd om veertig kilo post in het hele centrum te bezorgen, dat lukt niet als ik dat lopend moet doen',
En ze heeft groot gelijk. De grote vrachtwagens van de grootwinkelbedrijven mogen af en aan rijden tussen het winkelend publiek, en zij moet ineens gaan lopen omdat zo'n BOA ineens op z'n streep gaat staan? Sowieso BOA's in de gemeente Venlo.
Die vrouw moet niet zeuren. 19 jaar lang over de stoep fietsen en dan één boete krijgen. Boehoe, als je die boete niet wilt moet je niet op de stoep fietsen. Ik zeur toch ook niet als ik eens in de zoveel jaar een boete krijg voor te hard rijden of whatever.

Edit: Sowieso, voor 19 jaar lang afsnijden heb ik best 35 euro over hoor.. Wat doet ze moeilijk?
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:17 schreef GSMboy het volgende:
En terecht, regels zijn regels...
Dus, eigenlijk zou jij ook een boete moeten hebben? want er is vast wel iets wat jij fout doet.

Allemaal flauwekul!!!

Ik vind dat regels handvatten zijn! ze zijn er om ons er aan te herinneren dat we niet alleen op de wereld zijn. maar als er op een bepaald moment geen mens in velden of wegen te bespeuren is, mogen we best wel datgene doen wat we anders niet zouden mogen doen binnen alle redelijkheid natuurlijk!

Kortom gebruik je volle verstand en stel je flexibel op! met een starre houding, van dat mag niet!! hadden we nu niet de mogelijkheden gehad welke we nu hebben. (vul zelf maar in)
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:23 schreef padlarf het volgende:
[..]


BOA: Ik wilde bij de politie, maar ik was niet goed genoeg
Boa's doen niks nuttigs, als je politie mensen pesten vind. Nou boa's mogen alleen maar mensen pesten. Hoe meer klachten ze krijgen hoe meer loonsverhoging hij krijgt.

Dat is echt het stomste beroep wat er is. (Hier in de gemeente is hij/zij trouwens al lang weg gepest).
Ja, die boa's zijn echt de NSB-ers van deze tijd.
userIcon
Die vragen altijd van die agenten.. wekt meteen woede op.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:26 schreef bl_henkie2 het volgende:
Speciale Opsporings Ambtenaren
SOA
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:32 schreef lios het volgende:
Goed zo!

Aan alle mensen die dit onzin vinden: Jullie zijn precies wat er mis is met dit land. Als het uitkomt, gewoon lekker de regels aan je laars lappen, want 'wie doet me wat?'. Het begint met over de stoep fietsen en eindigt in totale respectloosheid voor iedereen om je heen. Als dit een Marokkaans jochie was geweest, hadden jullie geroepen om een wapenstok, maar een postbode mag wel de regels aan haar laars lappen...
Beetje overdreven reactie maar ik snap je punt. Ik heb niks tegen snelheidscontroles (ook al is het 5km te hard) maar op de stoep fietsen, zeker door een postbode, heeft niks te maken met disrespect, gewoon praktisch nut.
Genoeg BOA's gezien die zelf niet eens de regels opvolgen, bijvoorbeeld parkeren met hun autotje op een plek waar je niet mag parkeren. Wel eens aan ze gevraagd waarom ze boete's uitdelen als er daar anderen staan, "ja dat is anders" zei hij.

Regels zijn regels? Niet voor de BOA!
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]

Je haalt mensen aan die reeds veroodeeld zijn? Wat is je punt eigelijk?
dat mensen die veroordeeld zijn niet achter de tralies zitten terwijl hun straf nog niet uitgezeten is.
Aan de ene kant heb ik zoiets van "Regels zijn regels. Leuk dat je 19 jaar mazzel hebt gehad maar de BOA staat in z'n recht".

Aan de andere kant vind ik het ook wel weer een beetje kinderachtig :|. Als ze dit niet doet is ze óf veel meer tijd kwijt met haar route, óf ze moet een heel blok, mogelijk zwaar beladen met post, te voet doen en zit straks binnen de kortste keren met een hernia.

En tsja, haar baas zal haar vast niet toestaan langer over de route te doen. Zeker niet in de huidige 'harde' post wereld.

Wat dat betreft vind ik dus dat voor sommige beroepsgroepen best een uitzondering gemaakt mag worden, of een soort ontheffing ofzo. Uiteraard wel onder de voorwaarde dat je je 'professioneel' gedraagt en je er dus ook van bewust bent dat je voorzichtig moet zijn....
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:22 schreef Tits.or.GTFO het volgende:
Het land is weer veilig! Hulde voor deze BOA die met gevaar voor eigen leven ervoor heeft gezorgd dat het recht heeft gezegevierd en een levensgevaarlijke situatie is gerectificeerd.

Ik stel voor een nationale dag van feest af te kondigen en deze held te huldigen door Hare majesteit de Koningin.

Want laten we eerlijk zijn: deze man is niets meer en niets minder dan een voorbeeld voor elke opsporingsambtenaar.

Lang leve de Nederlandse politie en aanverwante organisaties. Deze professionals weten tenminste waar de burger behoefte aan heeft. En dat is niet het voorkomen van straatgeweld, of de snelle opname van aangiftes, het oplossen van zware misdrijven of het van de straat halen van gewelddadige veelplegers, neen, het is het bekeuren van postbodes.

Ik ben er trots op om Nederlander te zijn. Echt.
held, print en stuur naar venlo gemeenteraad.
userIcon
Nu nog kinderen die op de stoep fietsen aanpakken, allemaal een boete geven
Zijn de mensen die dit terecht vinden nu echt serieus? Of zijn ze gewoon keihard aan het trollen.

Die wet is er zodat mensen niet met een rotvaart over de stoep crossen. Zelf bezorg ik ook post en fiets ik van huis tot huis ook nog wel eens over de stoep. Dit is zodat je niet steeds van die stoep hoeft af te stuiteren en omdat het maar 10 meter fietsen is en je toch amper snelheid hebt.

Hoe dan ook is deze boa volkomen de weg kwijt. Achja befehl ist befehl
Wat een stelletje mierenneukers, die agenten...
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:54 schreef Albertson het volgende:
Zijn de mensen die dit terecht vinden nu echt serieus? Of zijn ze gewoon keihard aan het trollen.
Je vergeet de derde optie.

Zal ik hem verklappen?

Komt ie: SARCASME.
Ongelooflijk!! In Nederland kan je als tbs'er met de 4daagse meelopen of als veroordeelde je kind bezoeken terwijl je nog in de cel hoort te zitten. De politie en justitie moeten achter boeven gaan. Niet achter de postbode die een klein stukje over de stoep fiets.
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:23 schreef MadMarine het volgende:
Regels zijn regels
Rita verdonk??

En dan zeker, ik ben niet links, ik ben niet rechts, in ben recht door zee
userIcon
Vervelende voor deze mevrouw is natuurlijk dat die BOA elke dag op haar route te vinden is. (achter een boom of prullenbak)
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:18 schreef efdewii het volgende:
dit is dus precies wat er verkeerd aan dit land is.

tbs'ers in de 4daagse
pedo's op verlof
inbrekers met rechten

MAAR OHWEE ALS JE OP DE STOEP FIETS! DAN PAKKEN WE JE!
Als iemand zijn straf uitgezeten heeft en zijn behandeling heeft afgerond is de zaak afgedaan. Om het aloude duitse spreekwoord aan te halen: Der Mor hat seine Schuldigkeit getan, er kann nun gehen.

Elke straf die niet levenslang is houdt een keer op. Een veroordeelde die zijn straf heeft uitgezeten kan en mag dus weer met een schone lei beginnen. Niemand heeft het recht om hem dat af te nemen.
Zolang geld verdienen boven veiligheid staat zullen mensen nooit respect krijgen voor de politie en al helemaal niet voor BOA's. Respect kun je niet afdwingen, alleen verdienen. En hoe erg je ook probeert deze onzinboetes goed te praten, voor jezelf en voor anderen, niemand gaat ooit een gezaghebber respecteren als deze een postbode een boete geeft voor een paar meter over de stoep fietsen.
Geef postbodes toch gewoon een ontheffing. Die mensen doen hun werk. Dit gaat echt nergens over!
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 12:05 schreef Provinciaaltje het volgende:
Vervelende voor deze mevrouw is natuurlijk dat die BOA elke dag op haar route te vinden is. (achter een boom of prullenbak)
In Leiden fietst er ook zo'n oppasser* rond bij het station. Hij staat op de stoep op je te wachten en als je dan een overtreding begaat ben je de klos...

Die man doet uiteindelijk natuurlijk ook alleen maar zijn werk, maar om als onderdeel van je werk, bij het aanhouden van eerlijke burgers die ook alleen maar op hun werk proberen te komen, zelf de verkeersregels te overtreden zonder daarbij de verplichte signaleringen te gebruiken, is wel een beetje wrang. Ook een ambtenaar in functie staat niet boven de wet en mag dus niet over de stoep fietsen.

Ad * ) Oppasser = brigadier
userIcon
kut ambtenaar...
Ja nee ik rij ook al 19 jaar door rood licht, opeens van de week kreeg ik voor het eerst een boete. Wat was ik verrast, snappen ze niet dat ik naar mijn werk moet.
userIcon
Typisch gevalletje van doorgeschoten wetgeving. Als ze een wet zouden instellen die alleen 'gevaarlijk gedrag op de fiets' zou verbieden zouden we deze situaties niet hebben. Het is dan naar het oordeel van de agent/boa of het gevaarlijk gedrag is. En ben je het er niet mee eens, dan kun je naar de rechter stappen. Maar ja, dat zou wel betekenen dat de heren ambtenaren eens zelf moeten gaan nadenken, en dat staat natuurlijk niet in hun taakomschrijving.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 12:15 schreef Xenorium het volgende:
Ja nee ik rij ook al 19 jaar door rood licht, opeens van de week kreeg ik voor het eerst een boete. Wat was ik verrast, snappen ze niet dat ik naar mijn werk moet.
Onvergelijkbare situatie.
Zij oefende haar beroep uit.
Jij bent gewoon iemand met haast.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:22 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]


Precies, niets meer, niets minder. Ze heeft gewoon 19 jaar mazzel gehad. Of misschien moeten wij het anders zien, blijkbaar kun je 19 jaar lang bepaalde overtredingen steevast maken, alvorens je in dit land ervoor gepakt wordt.
Je bent zeker zo'n persoon die gaat klagen als een belangrijke brief te laat bezorgt wordt
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 12:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]


Onvergelijkbare situatie.
Zij oefende haar beroep uit.
Jij bent gewoon iemand met haast.
Denk dat het sarcastisch bedoelt was...
userIcon
Nederland het walhalla van de regeltjes.

altijd fijn als andere bepalen wat ik wel en wat ik niet mag in nederland.

die boa pak wel de postbode! maar als het een bontkraag was geweest was er niks aan de hand. wat daar durven ze niks tegen te zeggen.

hier lopen ze er met een boog om heen. als een kudde bontkragen in de stad aan het rotzooi trappen zijn.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:18 schreef efdewii het volgende:
dit is dus precies wat er verkeerd aan dit land is.

tbs'ers in de 4daagse
pedo's op verlof
inbrekers met rechten

MAAR OHWEE ALS JE OP DE STOEP FIETS! DAN PAKKEN WE JE!
jah want die kunnen we aan...

maar ookmeteen een boette. waarschuwwing helpt ooit 20x beter.
als het nu een petje was okeey
Aangezien het totaal niet relevant is dat het om een postbode gaat, gaat Fok vanaf nu dus iedere keer als een fietser een bekeuring krijgt dit op Fok plaatsen?

Wat is de nieuwswaarde van een fietser die een bekeuring krijgt.
Je krijgt alleen die baan als buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) als je helemaal niets anders kan dat geef dan ook aan dat het geen slimme jongens zijn dat blijkt wel hier uit.

quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:22 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:
Nederland is dan ook gewoon kut. Als ik zo'n 'boa' zie rij ik er ook met een ruime boog omheen, want je weet dat ze gewoon een reden zoeken om je te naaien. Daarom kun je ze ook beter negeren, zelfs als ze je proberen te stoppen, want een bekeuring krijg je toch wel.
Maak die boog maar niet over de stoep dan...
userIcon
quote:
"maar je kunt nou eenmaal geen onderscheid maken, helaas''
En dat godverdomme nog menen ook. Hoe dom ben je dan.
userIcon
Dat is de werkelijkheid in Nederland. Er zijn regels en geen uitzonderingen(wat dus wel zou moeten, regels zijn richtlijnen)
Als dat je niet zint dan moet je verhuizen!
als die postbode voor zijn werk over de stoep wil fietsen moet hij een ontheffing aanvragen bij de gemeente.
userIcon
De vermelding van die negentien jaar is gewoon Telegraafachtige manipulatie
userIcon
Die Boa..... Held
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:29 schreef de_Bouwer het volgende:
Boa's
Wat een trieste figuren zijn dat toch.
Dat ze toezicht houden is goed natuurlijk. Maar als er echt iets is durven of mogen ze niets doen. En als er een postbode over de stoep fietst moet er natuurlijk een boete worden uitgedeeld. Dat is ook echt waar de regeltjes voor gemaakt zijn
De betutteling in Nederland
Enig idee wat een BOA is?
Een buitengewoon opsporingsambtenaar, (afkorting: BOA) (voorheen onder meer Onbezoldigd Rijksveldwachter) is in Nederland een functionaris die is bevoegd tot de opsporing van bepaalde, meestal een beperkt aantal of een specifieke groep, strafbare feiten. Voorbeelden van buitengewone opsporingsambtenaren zijn jachtopzieners, parkeercontroleurs, milieuambtenaren, conducteurs, viscontroleurs en sociaal rechercheurs. Dit in tegenstelling tot algemene opsporingsambtenaren, die bevoegd zijn tot opsporing van alle strafbare feiten.
In veel gevallen hebben buitengewoon opsporingsambtenaren een functie die mede de handhaving van openbare rust en orde omvat.
Er zijn in Nederland circa 25.000 BOA`s.

Niets triest aan dus, gewoon mensen die hun werk doen. Het enige trieste dat er is, is dat ze in hun nek gekeken worden door de mensen die moedwillig de regels overtreden. (Overigens zijn dat vaak dezelfde mensen die de doodstraf eisen voor allerlei misdaden...)
userIcon
Postbodes kunnen ook zo'n wandelkarretje hebben.
boa? Belastingheffing Ondernemingen A...
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:32 schreef lios het volgende:
Goed zo!

Aan alle mensen die dit onzin vinden: Jullie zijn precies wat er mis is met dit land. Als het uitkomt, gewoon lekker de regels aan je laars lappen, want 'wie doet me wat?'. Het begint met over de stoep fietsen en eindigt in totale respectloosheid voor iedereen om je heen. Als dit een Marokkaans jochie was geweest, hadden jullie geroepen om een wapenstok, maar een postbode mag wel de regels aan haar laars lappen...
Je hebt volkomen gelijk.
userIcon
BOA, wat een softe afkorting. Ik denk meteen aan zo'n zachte veertjesjaal, maar in dit geval is het dus een buitengewoon opsporingsambtenaar.

Verder vind ik dit wel terecht. Alsof een postbode meer recht heeft om over de stoep te fietsen dan andere mensen. Tijd winnen ja, maar dat wil iedereen wel.

Maar ze heeft het dus negentien jaar (!) kunnen doen, zonder ervoor gepakt te worden.

Laat je dit lopen dan kun je niemand er meer voor 'bestraffen'. "Ja, klopt de postbode fietst ook altijd over de stoep. Maar jij bent geen postbode, dus jij moet wel betalen. Ja, ik weet dat jij ook haast hebt, maar zoals ik zei: jij bent geen postbode"

[ Bericht gewijzigd door pietkanarie op donderdag 22 juli 2010 @ 13:38 ]
Regels zijn er om je aan te houden, als het je niet zint dan ga je in een 2e / 3e wereldland wonen, daar kun je bijna alles flikken in het verkeer. Maar of je er levend uitkomt is een tweede.
userIcon
Regels zijn er om uitzonderingen op te maken. Laat die stadswacht nou eens een ontheffing regelen voor die postbode. Maar zover is deze boa nog niet met de opleiding zeker.
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 12:41 schreef Wieisdiegast het volgende:
Dat is de werkelijkheid in Nederland. Er zijn regels en geen uitzonderingen(wat dus wel zou moeten, regels zijn richtlijnen)
Als dat je niet zint dan moet je verhuizen!
Hmm, ik ben het met je eens hoor.

Nuanceren lijkt in dit land nauwelijks meer te mogen. Alles is zwart of alles is wit. Pas dus maar op, voordat je het weet word je voor linkse rakker uitgemaakt. Straks, als er een rechtse regering komt, wordt dat nog veeeel erger.

D'oh, nu doe ik het zelf
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]

Je haalt mensen aan die reeds veroodeeld zijn? Wat is je punt eigelijk?
Nee, DIT is wa er mis is in Nederland. Veel meer struisvogels dan mensen.
vrouw Whiskers (Spellingcontroleur) 22-07-2010 @ 13:37 fotoboek no homepage
userIcon
Dan mag TNT hun postbodes een vaste boetevergoeding gaan toekennen, deze dame lijkt me niet de enige postbode die over de stoep fietst om haar werk te doen.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 13:25 schreef Xenorium het volgende:
Regels zijn er om je aan te houden
och gut Ze doet kranten door een brievenbus. meestal grenst de brievenbus aan de straat. wat een criminaliteit heeft deze vrouw begaan zeg. in die 19jaar tijd dat ze dit al doet zijn er honderden of misschien wel duizenden gewonden/doden gevallen door deze laffe daad van deze criminele mevrouw.

Maar goed Giel Beelen/de Vara betaald de boete. mochten er in de toekomst meer komen worden deze ook betaald. goede actie. Een vrouw van rond de 45 (als ik het goed gehoord hebt vanochtend) die kranten bezorgd heeft het niet al te breed denk ik.
userIcon
"Maar ik doe dit al 19 jaar..."


"Zo,zo... 19 jaar! Elke dag??"


"Eh... ja, elke dag."


"Maar dat verandert de zaak." (verscheurt bon en begint te schrijven)


"19jaar x 200 werkdagen x ¤35 = ¤133.000,- .... alstublieft!"
userIcon
De gemeente heeft op die plek al 19 jaar verzuimd de weginrichting aan de postbesteller aan te passen, wat is dat nou?
Als er binnenkort een boel post voor en van de gemeente Venlo verkeerd wordt bezorgd, weten we hoe het komt.
Mandarijnen! Dorknopers! Pennelikkers!
quote:
Misschien hoort een postbode inderdaad niet tot de doelgroep die we willen aanpakken,
Is de doelgroep niet gewoon mensen die zich niet aan de verkeersregels houden dan? Stomme muts....
Hahaha, een opsporingsambtenaar ook he
Waarom is dit nieuws?

Oh wacht, het staat in de Telegraaf dus dan moet Fok het ook direct plaatsen.
userIcon
Ik fietste als postbode zo vaak over de stoep
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:17 schreef GSMboy het volgende:
En terecht, regels zijn regels...
TNT hebben op al hun busjes een ontheffing zitten voor dergelijke situaties, alleen niet per postbode. Give the guy a break
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:20 schreef peacemaker2009 het volgende:
[..]
BOA: eerst 19 jaar werkeloos geweest zijn en nu met volle overtuiging bonnetjes uitdelen aan mensen die hun werk alleen maar doen.
BOA de nieuwe melkertbanen in Nederland. Je bent kansloos en dan word je maar BOA... dan kan je tenminste werkende mensen treiteren.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:37 schreef fratsman het volgende:
citaat van de vrouw op de website van de lokale omroep:


[..]


En ze heeft groot gelijk. De grote vrachtwagens van de grootwinkelbedrijven mogen af en aan rijden tussen het winkelend publiek, en zij moet ineens gaan lopen omdat zo'n BOA ineens op z'n streep gaat staan? Sowieso BOA's in de gemeente Venlo.
Dit Dus!
userIcon
zeker een nieuwe BOA die nog niet door heeft hoe het werkt....
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 11:21 schreef Morthill het volgende:
regels zijn regels, maar je moet handelen naar de geest van de wet, niet de letter. Dit is dus gewoon krankzinnig. De volgende stap is plantsoendienst beboeten omdat ze met een schoonmaakauto door een park rijden en de vergunning niet aanwezig is in de auto of zo.
Dat impliceert dat die boa zelf in staat is na te denken. Als die 'möchtegern agenten' dat konden hadden ze wel een beroep geleerd.
userIcon
Limboa's. Nog erger dan Limbo's.
userIcon
Stel dat jij en de postbode samen de stoep op fietsen. De postbode tijdens het werk en jij als fietskoerier ook. Waarom zou jij dan een boete krijgen en de postbode niet? Dan zou het land helemaaaaal op z'n achterste poten staan.

Ze heeft gewoon 19 jaar lang mazzel gehad, net zoals zoveel mensen die zonder licht fietsen of een een-richtingsstraat van de verkeerde kant inrijden om iets sneller te zijn. Je weet dat het niet mag, maar accepteert het risico. En nu ze dan een keertje gepakt is, meteen verbouwereerd reageren... flauw.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 @ 12:06 schreef pleomousie het volgende:
[..]


Als iemand zijn straf uitgezeten heeft en zijn behandeling heeft afgerond is de zaak afgedaan. Om het aloude duitse spreekwoord aan te halen: Der Mor hat seine Schuldigkeit getan, er kann nun gehen.

Elke straf die niet levenslang is houdt een keer op. Een veroordeelde die zijn straf heeft uitgezeten kan en mag dus weer met een schone lei beginnen. Niemand heeft het recht om hem dat af te nemen.
Tja, en wat je met die laatste zin zegt ontkracht je hele betoog meteen.
Die misdadigers hadden ook niet het recht om andere mensen voor de rest van hun leven met een trauma op te zadelen.
Dus waarom dit soort mensen opeens weer gewoon mee mag doen aan de maatschappij is mij niet geheel duidelijk.
Of is er ook een reset knop bij de slachtoffers zodat ze weer met een schone lei verder kunnen?

Inderdaad een beetje off-topic.
Dusss.... je rijdt, met twee volle fietstassen, naar je wijk. Moet daar eerst afstappen voor je je fiets enigszins veilig kan plaatsen (maar niet tegen een lantaarnpaal, die zijn daar niet voor bedoeld. Ook niet tegen een schutting, want dat is niet jouw eigendom). Eerst afstappen ja, want je mag natuurlijk niet dat kleine stukje de stoep op fietsen om hem ergens neer te zetten. Vervolgens, als je je poststukjes hebt verdeeld, moet je teruglopen naar je fiets, deze oppakken, naar de straat lopen, daar opstappen (want op straat lopen hoort eigenlijk ook niet), oversteken naar de volgende straat, weer voor de stoep afstappen en het hele riedeltje herhalen.

Sorry, ben heeeel even postbode geweest (best lekker baantje trouwens, alleen beroerd salaris), maar dit is belachelijk. Het is door die tassen bijna onmogelijk om naast je fiets te lopen (vol of leeg), omdat ze zo ver uitsteken. En daar komt dan nog eens bij dat je gewoon op de stoep moet zijn. De bussen staan nou eenmaal niet aan de straat. En dat ze dan een stukje afsnijdt, so what? Je moet die BOA eens horen als zijn briefje of pakketje een keer een uurtje te laat komt...

BTW, wat is BOA een stoere naam voor zo'n wattige functie... Ik ben eerder voor adder, sprinkhaan of lieveheersbeestje...
100  van 125 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden