Oakland in de Amerikaanse staat Californië heeft dinsdag (lokale tijd) het op grote schaal kweken van marihuana voor medisch gebruik gelegaliseerd. De stad wil het verbouwen van marihuana uit de illegaliteit halen en op deze manier tevens belasting innen van de kwekers.
Oakland gaat vier vergunningen verstrekken voor het op grote schaal kweken van marihuana.
Voorafgaand aan het besluit debatteerde de gemeenteraad bijna vier uur lang. De grootste tegenstand kwam uit de hoek van de kleine kwekers, die vrezen uit de markt te worden gedrukt door de grootverbouwers.
Oakland heft al belasting op de verkoop van medische wiet maar kweken was tot nu toe een grijs gebied. Op grote schaal marihuana kweken was tot nu toe het domein van criminelen, die in bossen of in gebouwen grote plantages bestieren.
quote:Never ever!Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:45 schreef supereend1984 het volgende:
Hehe, dit is misschien het begin van de legalisatie
quote:Drink je wel eens?? Alcohol is ook drugs. Erger nog, alcohol is een hard-drug.Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:48 schreef otacs het volgende:
Drugs...
quote:Nee hoor, door het te legaliseren zetten we de criminelen buitenspel.Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:47 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Nee, dat zal hier niet gebeuren vriend en dat is maar goed ook.
quote:Die hogere straffen zorgen alleen maar voor dat drugs duurder word. Omdat je risico moet nemen om in drugs te gaan handelen. En mensen willen wat terug voor dat risico. Ze willen er meer geld voor. En zo word in drugs dealen/produceren aantrekkelijker. Door het verboden te maken en het hard te bestraffen word het alleen maar aantrekkelijker.Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:53 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Wat dacht je van hele strenge straffen zodat mensen het niet meer durven.
quote:Goed punt. Zie ook het 'gerelateerde bericht'. Beter dat je eraan gaat verdienen en 'controle' kunt uitoefenen dan het illegaal en ongecontroleerd gedogen/niks tegen kunnen doen.De stad wil het verbouwen van marihuana uit de illegaliteit halen en op deze manier tevens belasting innen van de kwekers.
quote:Aha, daarom zitten zoveel mensen in de schulden die aan de coke zittenOp donderdag 22 juli 2010 @ 01:03 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Ja, dan kunnen veel mensen het niet meer betalen en zier er vanaf. Nee, de meeste mensen zullen het risico niet nemen als er hele zware straffen zouden zijn en daar komt de hoge prijs van de drugs nog bij
...
quote:Drijft alleen maar de prijs omhoog. Daarbij wordt het nog verder de onderwereld ingedrukt en komt er dus nog meer troep in te zitten. Dan liever legaliseren zodat er nog enige controlle op mogelijk is.Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:53 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Wat dacht je van hele strenge straffen zodat mensen het niet meer durven.
quote:Maar de islam bepaalt niet onze wetgeving, troll.Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:05 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Ik ben tegen zowel marihuana als alcohol. Binnen de islam is het zelfs haraam...
![]()
quote:Ik weet niet wat haraam is, maar ik ken talloze islamieten die dagelijks in de shop komen...Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:05 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Ik ben tegen zowel marihuana als alcohol. Binnen de islam is het zelfs haraam...
![]()
quote:http://www.liveleak.com/view?i=27e_1187423084&p=1Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:07 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Als er hele zware staffen voor drugsgebruik zouden zijn, dan waren er veel en dan ook echt veel minder verslaafden...![]()
quote:Hier nog een haram voor je:Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:16 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Maar de islam bepaalt niet onze wetgeving, troll.
quote:Waarom denk je dat hij het niet wil?Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:51 schreef supereend1984 het volgende:
[..]
Nee hoor, door het te legaliseren zetten we de criminelen buitenspel.
quote:VS: Bekendste wiet-roker en filmster/standup komiek & musicus Tommy Chong (beter bekend van Cheech & Chong) heeft 9 maanden vast gezeten voor het verkopen van? Drugs? Nee, het verkopen van een bong (glazen waterpijp).Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:07 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Als er hele zware staffen voor drugsgebruik zouden zijn, dan waren er veel en dan ook echt veel minder verslaafden...![]()
quote:Euh nee, mensen zullen dan wel andere manieren vinden om aan geld te komen. Of dacht je dat ze hun verslaving maar opgeven omdat het duur is? Als het zo simpel was...Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:13 schreef ChefAli het volgende:
[..]
De prijs omhoog en troep in de drugs kan je ook als iets positiefs zien omdat er dan veel mensen vanaf zien. Alleen de echte junkies hebben er dan nog zoveel geld voor over en nemen het risico...
quote:Dat zeggen alle dealers natuurlijk, ik heb er nog nooit één in het openbaar zien zeggen dat ze dealer zijn en trots erop. Ze doen het allemaal sneaky, en logisch ook, ze kunnen gepakt worden als ze bekennen.Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:39 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Niet grappig...
Ik ben een van de grootste tegenstanders van drugs en dat weten veel fokkers hier ook.
quote:Hoeveel gaan er kapot aan? Kan je me cijfers tonen? Denk je dat er minder mensen kapot gaan aan drugs als ze met wiet een jaar in de bak moeten? Zou dat ze helpen denk je?Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:42 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Ok, daar heb je deels gelijk in. Maar goed, dit geeft maar weer aan dat het softe beleid in Nederland niet goed is.. Veel mensen gaan kapot door die troep.
quote:Reageer eerst maar eens op mijn voorbeeld, wat betreft China: doodstraf voorkomt niet dat er een serieus groot drugsprobleem is.Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:43 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Ja, kom maar eens op met China...
quote:Waarom deels gelijk? In welk deel heb ik dan geen gelijk?Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:42 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Ok, daar heb je deels gelijk in. Maar goed, dit geeft maar weer aan dat het softe beleid in Nederland niet goed is.. Veel mensen gaan kapot door die troep.
quote:Ieder mens heeft iets, of dat nu alcohol, drugs of wat anders is. Moet je iemand bashen omdat hij of zij iets doet waar anderen in de basis geen last van hebben? Moet je mensen gaan verbieden om iets te doen waar anderen in de basis geen last van hebben? Moet je bijvoorbeeld wintersporters bashen en wintersport gaan verbieden?Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:57 schreef Ben_Weekdier het volgende:
[..]
En wat doe je met de drugsbashers die geen alcohol drinken omdat ze weten dat het minstens even erg is?
quote:Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:45 schreef StacksOnDeck het volgende:
[afbeelding]
quote:Onze cyfers liggen lager dan die van bijv. Amerika, dus je praat poep. Volledig legaliseren en controleren die handel, meer centen voor de staat.Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:42 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Ok, daar heb je deels gelijk in. Maar goed, dit geeft maar weer aan dat het softe beleid in Nederland niet goed is.. Veel mensen gaan kapot door die troep.
quote:Communiceer jij altijd zo of heb je je woordenboek afgestoft???Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:07 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
Aan alle kanten wordt onze ondemocratische theocratie voorbij gestreeft.
Hulde!
Nederland, humanistisch kennisland
quote:Hahahaha .. wiet, de gateway drug.Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:49 schreef AL-CIAda het volgende:
[..]
Never ever!
De geheime diensten verdienen teveel aan harddrugs.
Dat willen ze graag zo houden.
Want als wiet gelegaliseerd wordt... dan staat de deur op een kier voor heroïne en cocaïne. Dan is de oorlog in Afghanistan voor niets geweest.

quote:Dat is één opvatting, de verkeerde.Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:51 schreef supereend1984 het volgende:
[..]
Nee hoor, door het te legaliseren zetten we de criminelen buitenspel.
quote:Eigenlijk is "leven" de gatewaydrug naar alles, of beter gezegd, de manier waarop wij verplicht worden te leven. Ik ben nog niemand tegen gekomen die geen uitvlucht zocht van de realiteit, hetzij door film, muziek, drugs, internet (en ga zo maar door)Op donderdag 22 juli 2010 @ 02:46 schreef MantaGSi het volgende:
Hahahaha .. Bier, de gateway drug. Bier legaliseren staat gelijk aan over een aantal jaar een hele maatschappij die verslaafd is aan heroïne.
Hoe groot is dat bord voor jouw kop?
quote:Dat is natuurlijk waar, maar niet zo zwaar beladen als je nu stelt. Er is in het verleden zat zaken strafbaar geweest die eigenlijk nooit strafbaar hadden moeten zijn. Die mensen waren crimineel, maar zijn niet crimineler dan jij en ik. En wees blij, ik hoef tenminste niet iedere keer als het meisje met de auto weg wil met een rode vlag ervoor te lopen, stel je voor dat die wet er nog was. Wetten zijn er om aangepast te worden, soms worden zaken zwaarder aangerekend of zouden zwaarder aangerekend moeten worden, soms moet je wetten laten vallen omdat ze achterhaald zijn.Op donderdag 22 juli 2010 @ 02:52 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat is één opvatting, de verkeerde.Door het te legaliseren veranderen we de definitie van criminelen, en zijn het opeens geen criminelen meer want het is legaal.
quote:Ik ben nog niet lang terug uit de VS, wat je hier nu legaal kan kopen (of gedoogd) in de koffieshop, kan je in de VS soms tot een paar jaar gevangenisstraf voor krijgen, sterker nog, dankzij de 3 strikes kan je 25 to life krijgen voor het bezit van 1 jointje. De levens van deze mensen word juist kapot gemaakt door die straffen. Ze komen terecht in gevangenissen met bendes en moeten meedoen om te overleven. Niet alleen in de VS, maar in bijna alle landen waar men zo streng is tegen drugs. Ze komen er slechter uit dan ze erin kwamen en hebben door die straf nog maar 1 keus over, criminaliteit.Op donderdag 22 juli 2010 @ 02:52 schreef illusions het volgende:
Oh, en de mensen die zeggen dat zwaardere straffen op de langere duur gelijk zal staan aan minder verslaafden, come on zeg - geloof je het zelf? Ooit weleens buiten Europa geweest? Dan krijg je massaal lijmsnuivers, meth labs, etc. Zwaardere straffen kun je invoeren, maar het heeft geen zin - je hebt dan ook meer politie nodig om het af te dwingen, en je gaat nooit meer politiemacht krijgen dan verslaafden, dus er zal altijd een markt blijven.
quote:Natuurlijk is dat zo, dat is de essentie van de staat. Uitbuiten van de mensen die genieten van de geneugden des levens, alcohol, gokken, reizen, leven. Wie tenslotte geniet kan niet aan het werk zijn dus zo min mogelijk genieten en dan zo lang mogelijk werken. Dat is wat de staat wil. En of mensen nu gezonder worden? De enige reden dat men dat wil is omdat gezonde mensen langer kunnen werken.Op donderdag 22 juli 2010 @ 02:52 schreef illusions het volgende:
Ook stoppen verslaafden niet als de prijs hoger wordt. Dat weet de overheid ook donders goed. Beweer je van niet? Kijk alleen eens naar de prijzen van tabak tussen nu en 10 jaar geleden.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 @ 02:31 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Communiceer jij altijd zo of heb je je woordenboek afgestoft???
quote:Respect, echt waar ik respecteer mensen zoals jij !Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:48 schreef otacs het volgende:
Drugs...
quote:Het gebeurt hier allang legaal in Nederland..Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:45 schreef supereend1984 het volgende:
Hehe, dit is misschien het begin van de legalisatie
quote:Gebeurt al jaren in Nederland, en "California Sunshine" is de naam voor de medische wiet in de US, ook al jaren een begrip.Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:47 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Nee, dat zal hier niet gebeuren vriend en dat is maar goed ook.
quote:Leven aan de hand van een sprookjeOp donderdag 22 juli 2010 @ 01:05 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Ik ben tegen zowel marihuana als alcohol. Binnen de islam is het zelfs haraam...
![]()
quote:Iedereen die de bestuurlijke/politieke trend in Nederland van de laatste 25 jaar gevolgd heeft.Op donderdag 22 juli 2010 @ 07:08 schreef Stadscommando het volgende:
Wie had dat kunnen denken amerika is straks nog liberaler met softdrugs dan nederland.
quote:Lezen is ook een vak.Op donderdag 22 juli 2010 @ 02:40 schreef illusions het volgende:
[..]
Hahahaha .. wiet, de gateway drug.Wiet legaliseren staat gelijk aan over een aantal jaar een hele maatschappij die verslaafd is aan heroïne.
[afbeelding]
Hoe groot is dat bord voor jouw kop?
quote:vanaf morgen je kopje koffie laten staan dus...Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:48 schreef otacs het volgende:
Drugs...
quote:Ja want in landen waar je word onthoofd voor een gram is nog nooit een drugsdealer geweest.Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:53 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Wat dacht je van hele strenge straffen zodat mensen het niet meer durven.
quote:Niet alleen niet meer durven, het moet gewoon niet lonen.Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:53 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Wat dacht je van hele strenge straffen zodat mensen het niet meer durven.
quote:En als je het nu legaal maakt hoef je ze niet te plukken, zijn de verdiensten een stuk lager want de marktwaarde daalt en betalen ze netjes (als iedere nederlander) belasting erover. Zitten ze ook niet op onze kosten in de cel, en kan die ruimte aan echte criminelen (verkrachters, moordenaars) worden besteed.Op donderdag 22 juli 2010 @ 09:22 schreef Sander_K het volgende:
[..]
Niet alleen niet meer durven, het moet gewoon niet lonen.
De strekking moet ongeveer zijn, dat als je je hebt ingelaten met zulke praktijken dat je er nooit en te nimmer beter uit mag komen dan voordat je er mee begon; ookal is gevangenisstraf al een flinke aanslag op je persoon.
Vaak genoeg zie je dat zelfs na het oprollen van de hennep-plantage (bijv. in een huis) dat die persoon na het uitzitten van z'n straf gewoon nog beschikking heeft over het onrechtmatig verdiende kapitaal.
Daarom ben ik groot voorstander van het aanwenden van dat kapitaal voor het verblijf in de gevangenis.. enige die ik dat heb horen zeggen is volgens mij dhr Wilders.. dat gaat nog iets verder dan de "Plukze" wetgeving geloof ik.
quote:Ja, want als de geschiedenis iets uitwijst is het wel dat strenge straffen zoals afhakken van handen, steniging en ophanging criminaliteit tegen gaan. Behalve dan totaal niet.Op donderdag 22 juli 2010 @ 00:53 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Wat dacht je van hele strenge straffen zodat mensen het niet meer durven.
quote:Alleen al je argumenten zijn zo verschrikkelijk achterhaalt. Hoge straffen doen ze over de hele wereld en overal is het drugsgebruik erger dan in NL (bijv: Duitsland, Engeland, Frankrijk) En door het duurder te maken schrik je gebruikers echt niet af want niemand begint als junk, je word het omdat je niet van de poeder af kan blijven. En zoals ik begrijp is een enkel shot al genoeg om je afhankelijk te maken. Totale non argumenten dus waar je mee komt.Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:39 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Niet grappig...
Ik ben een van de grootste tegenstanders van drugs en dat weten veel fokkers hier ook.
quote:Lul toch aub niet zo slap. Cannabis is helemaal niet haram volgens de islam.Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:05 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Ik ben tegen zowel marihuana als alcohol. Binnen de islam is het zelfs haraam...
![]()
quote:= alcoholOp donderdag 22 juli 2010 @ 00:48 schreef otacs het volgende:
Drugs...
quote:Een bekende kerel van vroeger noemde religie de opium van het volk...Op donderdag 22 juli 2010 @ 01:05 schreef ChefAli het volgende:
[..]
Ik ben tegen zowel marihuana als alcohol. Binnen de islam is het zelfs haraam...
![]()