Rob Wijnberg (27) hoofdredacteur nrc.next

Media & CultuurNederland • Geschreven door Novum op 20-07-2010 @ 17:10
print 

De 27-jarige columnist en filosoof Rob Wijnberg wordt hoofdredacteur van nrc.next. Hij is daarmee de jongste hoofdredacteur van een landelijk Nederlands dagblad, meldt de krant op zijn website. Wijnberg volgt Titia Ketelaar op, die afstand doet van haar chefschap en correspondent wordt in Londen.

Wijnberg gaat per 1 september leiding geven aan de ochtendkrant, die vier jaar geleden door NRC Handelsblad werd opgericht voor de wat jongere lezers. Het is de eerste keer dat de krant een hoofdredacteur krijgt. De toekomstig hoofdredacteur van NRC Handelsblad Peter Vandermeersch wil dat nrc.next 'stouter, aparter en brutaler' wordt. Vandermeersch hoopt dat de oplage van tachtigduizend naar honderdduizend stijgt.

Rob Wijnberg (27) hoofdredacteur nrc.next
Rob Wijnberg (27) hoofdredacteur nrc.next (Foto: Novum)

Bron: Novum


Lees ook:

» 10/05 Hoofdredacteur Broertjes weg bij Volkskrant29
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88


delen | eKudos nujij

7158 views / 34 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
" Vandermeersch hoopt dat de oplage van tachtigduizend naar honderdduizend stijgt."
Lekker blijven hopen - papier heeft inmiddels afgedaan, gaat hem niet lukken IMHO.
Uh oh, soort van geenstijl in krantvorm zeker..
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 20-07-2010 @ 17:17 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:14 schreef knuckleduster het volgende:
" Vandermeersch hoopt dat de oplage van tachtigduizend naar honderdduizend stijgt."
Lekker blijven hopen - papier heeft inmiddels afgedaan, gaat hem niet lukken IMHO.
Je kan hem enige ambitie niet ontzeggen, nee.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:14 schreef knuckleduster het volgende:
" Vandermeersch hoopt dat de oplage van tachtigduizend naar honderdduizend stijgt."
Lekker blijven hopen - papier heeft inmiddels afgedaan, gaat hem niet lukken IMHO.
Onzin.

Neem nou dit artikel. Ik wil meer van die man weten (zonder zoeken). Wat voor opleiding heeft hij gedaan, partner, kinderen, auto, levensstijl, held in de keuken, haar geverfd of niet, etc etc. Zulke zaken zou je wel weten als je een verdiepend stukje in een krant leest.

Nieuws op internet is kil. De krant zal (in bescheidener vorm) gewoon blijven bestaan!
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 20-07-2010 @ 17:20 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Onzin.

Neem nou dit artikel. Ik wil meer van die man weten (zonder zoeken). Wat voor opleiding heeft hij gedaan, partner, kinderen, auto, levensstijl, held in de keuken, haar geverfd of niet, etc etc. Zulke zaken zou je wel weten als je een verdiepend stukje in een krant leest.

Nieuws op internet is kil. De krant zal (in bescheidener vorm) gewoon blijven bestaan!
Het lijkt me in deze tijden echter niet realistisch om een oplagestijging met een kwart te realiseren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:14 schreef knuckleduster het volgende:
" Vandermeersch hoopt dat de oplage van tachtigduizend naar honderdduizend stijgt."
Lekker blijven hopen - papier heeft inmiddels afgedaan, gaat hem niet lukken IMHO.
Oh jee, hier hebben we iemand die veel beter hoofdredacteur van het NRC had kunnen worden.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:14 schreef Xenorium het volgende:
Uh oh, soort van geenstijl in krantvorm zeker..
Heb je ooit weleens de NRC.Next gelezen? Heeft echt 0,0 raakvlakken met Geenstijl (Als je dat wilt, dan moet je de Telegraaf kopen)
userIcon
Waarom moeten media gericht op jongere mensen toch altijd allemaal 'stouter' en 'brutaler' zijn?

Ik vind dat echt verre van interessant.


Durf het maar eens aan om conservatief en degelijk te zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:14 schreef knuckleduster het volgende:
" Vandermeersch hoopt dat de oplage van tachtigduizend naar honderdduizend stijgt."
Lekker blijven hopen - papier heeft inmiddels afgedaan, gaat hem niet lukken IMHO.
Ik woon nu nog bij mij ouders nadat ik in Nijmegen heb gewoond. Daar had ik een abbonement op de Next. Ga dadelijk in Maastricht wonen. Zekersteweten dat ik weer lid wordt. Papier heeft het nog echt niet afgedaan. Zoals Hi-Flyer zegt. Internet is kil. Daarbij vind ik nog eens dat het nieuws ongecontroleerd op internet geplempt kan worden zonder het checken van bronnen (Neger van Venlo).

Echt journalisten kijken waar ze het nieuws vandaan halen en schrijven goede artikelen
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:19 schreef Hi_flyer het volgende:
Nieuws op internet is kil. De krant zal (in bescheidener vorm) gewoon blijven bestaan!
Ik ben het met je eens dat kranten blijven bestaan maar het is onzin om te beweren dat nieuws op internet een andere sfeer heeft dan in een krant.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Onzin.

Neem nou dit artikel. Ik wil meer van die man weten (zonder zoeken). Wat voor opleiding heeft hij gedaan, partner, kinderen, auto, levensstijl, held in de keuken, haar geverfd of niet, etc etc. Zulke zaken zou je wel weten als je een verdiepend stukje in een krant leest.
Dat soort totaal irrelevante informatie lees je eerder in de Story of de Privé.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:14 schreef knuckleduster het volgende:
" Vandermeersch hoopt dat de oplage van tachtigduizend naar honderdduizend stijgt."
Lekker blijven hopen - papier heeft inmiddels afgedaan, gaat hem niet lukken IMHO.
weet ik niet, het NRCNEXT bestaat pas ee npaar jaar en heeft nu al 80000 lezers. Het is ook een moderne multimediale krant. Ik vind het een aanwinst!
En Rob Wijnberg schrijft altijd gave stukjes over actualiteit en filosofie!
userIcon
Gaat niet voor een journalistieke aardverschuiving zorgen. Iemand van het type 'zo werkt het nu eenmaal'.
...alleen zijn kranten sinds 1970 100x zo klein geworden.
Geef die jongen z'n zakgeld; 25 euro per week en nog wat kleedgeld.
userIcon
Een krant hoeft niet stout en brutaal te zijn imo.. Ik wil gewoon het nieuws lezen.

Maar ach, leuk voor die vent. Goed voor mekaar ouwe! ..eh, jonge.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:14 schreef knuckleduster het volgende:
" Vandermeersch hoopt dat de oplage van tachtigduizend naar honderdduizend stijgt."
Lekker blijven hopen - papier heeft inmiddels afgedaan, gaat hem niet lukken IMHO.
Oplage stijgt anders al jaren gestaag.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:47 schreef mirved het volgende:
[..]

google
Krant, als ik me echt wil verdiepen ga ik wel onderzoek doen, maar die prutinformatie die je vaak op internet krijgt is gewoon te beperkt.
userIcon
Hé! Da's tof! Hij schrijft echt geweldig. Voor de mensen die onbekend met hem zijn, zie zijn blog of zijn columns op NRC Next.

Gedurfde keuze in ieder geval. Ik ben benieuwd.
Een redelijk filosoof, met redelijk interessant geschreven werkjes als: Nietzsche en kant lezen de krant en Dus Ik ben. Ik denk dat dit geen heel slechte keuze is.
userIcon
Oh, da's toch die gast die bij dwdd zo gigantisch door de mand viel?

linkje
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:56 schreef HeyFreak het volgende:
Oh, da's toch die gast die bij dwdd zo gigantisch door de mand viel?

linkje
Hij heeft ongelijk? (Ja, behalve die slechte grap aan het eind natuurlijk)
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Onzin.

Neem nou dit artikel. Ik wil meer van die man weten (zonder zoeken). Wat voor opleiding heeft hij gedaan, partner, kinderen, auto, levensstijl, held in de keuken, haar geverfd of niet, etc etc. Zulke zaken zou je wel weten als je een verdiepend stukje in een krant leest.

Nieuws op internet is kil. De krant zal (in bescheidener vorm) gewoon blijven bestaan!
Luie donder
Waarom begint ie niet bij de Donald Duck of zo...
Erg, erg jammer! Deze jongen is nou juist een van de mindere elementen in de Next.. kan hem eigenlijk nooit betrappen op een goede column of een juiste constatering, totaal inhoudsloos deze man. En laat dat stouter en brutaler maar achterwege, de kwaliteit is nu vaak al op het randje, laat staan dat we nu quasi populaire toevoegingen krijgen, nee bedankt!
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:41 schreef Madara het volgende:
Erg, erg jammer! Deze jongen is nou juist een van de mindere elementen in de Next.. kan hem eigenlijk nooit betrappen op een goede column of een juiste constatering, totaal inhoudsloos deze man. En laat dat stouter en brutaler maar achterwege, de kwaliteit is nu vaak al op het randje, laat staan dat we nu quasi populaire toevoegingen krijgen, nee bedankt!
Ik en vele mensen in mijn omgeving vinden hem juist een van de beste elementen van de Next
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Onzin.

Neem nou dit artikel. Ik wil meer van die man weten (zonder zoeken). Wat voor opleiding heeft hij gedaan, partner, kinderen, auto, levensstijl, held in de keuken, haar geverfd of niet, etc etc. Zulke zaken zou je wel weten als je een verdiepend stukje in een krant leest.
Neem een abonnement op de Privé, de Telegraaf of een andere SBS6-achtige anus.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]


Hij heeft ongelijk? (Ja, behalve die slechte grap aan het eind natuurlijk)
even later in het programma wou Van Nieuwkerk hier weer op in gaan, maar Wijnberg kwam niet verder dan wat gestamel. Ik hou sowieso niet van die blaaskaken...
userIcon
Geen verkeerde zet lijkt me, om een relatief jong iemand aan het hoofd van een krant voor wat jonger publiek te zetten
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:23 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:


Durf het maar eens aan om conservatief en degelijk te zijn.
Probeer de Volkskrant of het NRC eens.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:20 schreef dennisX het volgende:
[..]


Probeer de Volkskrant of het NRC eens.
Dat zijn goede voorbeelden, maar ik had het over media die zich richten op jongeren en dus maar brutaal en stout moeten zijn. Dat snap ik gewoon niet zo.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:33 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]


maar ik had het over media die zich richten op jongeren en dus maar brutaal en stout moeten zijn. Dat snap ik gewoon niet zo.
Tsja.. Het zijn uitgeholde termen. Maar wat zou anders de meerwaarde zijn ten opzichte van een 'gewone' krant?
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:23 schreef Morthill het volgende:
[..]


Krant, als ik me echt wil verdiepen ga ik wel onderzoek doen, maar die prutinformatie die je vaak op internet krijgt is gewoon te beperkt.
Je kunt ook gewoon meteen zeggen dat je te lui bent om te zoeken. De websites van papieren kranten publiceren het nieuws uit de krant ook, plus meer dat de krant niet gehaald heeft. Op het internet is juist veel meer info te vinden dan op het beperkte medium papieren krant.

Dat is eigenlijk ook juist het probleem van internet. Er is zoveel info te vinden over elk onderwerp dat je het gevaar loopt onder te sneeuwen door al de info die je vindt zonder dat je zeker weet of die info klopt.

internet = misinformatie + klein beetje waarheid
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 10/05 Hoofdredacteur Broertjes weg bij Volkskrant29
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden