Bureau Jeugdzorg en de Kinderbescherming zijn criminele organisaties die het zeilmeisje Laura Dekker kapot willen maken. Dat schrijft de moeder van het kind, Babs Müller, zaterdag in een open brief in het AD.
De druk van alle rechtszaken, Bureau Jeugdzorg en de Kinderbescherming moet eens afgelopen zijn, vindt ze. "Laura is niet crimineel, ze wil alleen zeilen."
De moeder stelt dat Bureau Jeugdzorg en de Kinderbescherming deprimerende mails sturen en vervelende dingen zeggen. "Net zolang totdat Laura helemaal kapot is. Haar computer en telefoon worden gecontroleerd door de overheid, in de hoop dat ze iets verkeerds zegt of schrijft. Dat is toch te erg voor woorden."
Müller schrijft dat ze aanvankelijk dacht dat de instanties het goed voor hadden met haar dochter en dat ze haar wilden helpen. "Maar het gaat ze helemaal niet om Laura, dat is mij nu wel duidelijk." Bureau Jeugdzorg en de Kinderbescherming slingeren volgens haar allemaal leugens de wereld in om hun eigen naam te zuiveren.
Laura bleek eind vorig jaar opeens verdwenen. Ze werd teruggevonden op Sint Maarten. Volgens haar moeder was haar dochter gevlucht voor de instanties. "Langzaam begon ik minder vertrouwen in de kinderbescherming en Bureau Jeugdzorg te krijgen. Ik heb uren met mijn dochter gepraat en ik snap niet dat mensen een tiener zoiets kunnen aandoen. Dat is geen kinderbescherming, dat is kindermishandeling."
De moeder vindt dat Laura haar zeiltocht zou moeten mogen maken. "Ik weet dat ze het kan, het is een sterke meid en ze geeft niet snel op. Natuurlijk vindt geen moeder op aarde het leuk als haar kind alleen de zee op gaat. Ik zal van zorgen niet kunnen slapen, maar het gaat hier om Laura en hoe ik haar kan helpen."
De tiener kondigde vorig jaar plannen aan om als jongste ooit een solozeiltocht om de wereld te maken, maar de rechter stak daar een stokje voor. De reis zou onveilig zijn en slecht voor haar ontwikkeling. Het kind staat momenteel onder toezicht van Jeugdzorg. Maandag kijkt de rechter hier opnieuw naar.
quote:Jaloers dat u geen zeilboot kunt betalen? Cryptosocialist.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:42 schreef jobdedraaikont het volgende:
Akkoord, laat maar zeilen maar eerst zowel door beide ouders als door Laura een document laten ondertekenen dat dit geheel op eigen risico gedaan word en dat geen enkele hulpinstantie betrokken word.
Zo ja, dan worden de volledige kosten verhaald op beide ouders !!
Eens kijken wat er dan gebeurt !!
quote:wat n onzin wat heeft dat nou met jaloezie te maken??? de mensen zijn dat kind gewoon kotsmoe! we willen geen nieuws meer over haar lezen met dat verwende gedrag! dus idd gewoon de zee opsturen en alle kosten die er mogelijk gemaakt gaan worden gewoon op de ouders verhalenOp zaterdag 17 juli 2010 @ 08:46 schreef Mammy het volgende:
[..]
Jaloers dat u geen zeilboot kunt betalen? Cryptosocialist.
quote:EensOp zaterdag 17 juli 2010 @ 08:48 schreef anoniempje1983 het volgende:
[..]
wat n onzin wat heeft dat nou met jaloezie te maken??? de mensen zijn dat kind gewoon kotsmoe! we willen geen nieuws meer over haar lezen met dat verwende gedrag! dus idd gewoon de zee opsturen en alle kosten die er mogelijk gemaakt gaan worden gewoon op de ouders verhalen
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:52 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Zo triest, net alsof Laura erop zit te wachten dat het zo uitgebreid wordt uitgemeten in de media. De moeder is daar heel duidelijk over in dit artikel. De totale druk is gigantisch.
En als je er niets van wilt weten dan klik je toch niet op de link.
quote:Ja, en dan moet je ze maar gewoon een wereldreis laten maken in een boot van hun rijke pappie. Dat kind is gewoon hartstikke verwend, haar karakter is nu al voor de rest van haar leven verpest.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:53 schreef Marc1981 het volgende:
Eigenlijk komt het op 1 ding neer: gaan we kinderen tegen alles proberen te beschermen of laten we ze los zodat ze hun eigen fouten kunnen maken?
Ik neig meer naar het laatste.
quote:Daarom zeg ik: ik hoop dat ze een plezierig leven heeft als Somaliër.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:57 schreef Klaasvager het volgende:
Misschien dit even lezen voor je wat onzinnigs roept.
quote:geloof mij ik ken dit soort familie's en alles wordt eerst eens weloverwogen besproken met de hele familie voordat zoiets de media bereikt.. die gasten vervelen zich dus gaan ze zo proberen wat spanning in hun leventje te gooien.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:58 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Omdat de moeder contact heeft gehad met de media reken jij dat Laura aan... sinds wanneer zijn mensen verantwoordelijk voor de daden van anderen. Doe niet zo simpel.
quote:Nee inderdaad, ik heb meer met gemotoriseerde manier van transport.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:46 schreef Mammy het volgende:
[..]
Jaloers dat u geen zeilboot kunt betalen? Cryptosocialist.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:01 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Het enige wat jij nu laat zien is dat je vooringenomen bent. Geeft niets als hokjes denken jouw ding is.
quote:Mooi, dus wij zijn ook niet verantwoordelijke voor haar daden, met andere woorden : komt ze in de problemen dan is het NIET onze veranwoordelijkheid én mochten wij haar moeten redden ( of welke land dan ook ) dan gewoon de kosten verhalen.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:58 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Omdat de moeder contact heeft gehad met de media reken jij dat Laura aan... sinds wanneer zijn mensen verantwoordelijk voor de daden van anderen. Doe niet zo simpel.
quote:Stel dat je dochter het record hockeypucks in de vagina inbrengen wil verbeteren. Dan laat je dat toch ook niet toe ? Ik vind dat vergelijkbaar met een zeiltocht maken rond de wereld. Het is te risicovol.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:59 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Ik zie de Gooise meiden niet op een zeiltocht rond de wereld gaan. Maar ja, tunnelvisie houdt alles zo makkelijk.
quote:Ja die vervloekte overheid ook altijd met die vervloekte regeltjes! Het is allemaal deel van een of ander groots opgezet complot!Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:53 schreef Marc1981 het volgende:
Eigenlijk komt het op 1 ding neer: gaan we kinderen tegen alles proberen te beschermen of laten we ze los zodat ze hun eigen fouten kunnen maken?
Ik neig meer naar het laatste.
quote:duh ze zijn al té lang niet in het nieuws geweest dus gooien ze het over een andere boegOp zaterdag 17 juli 2010 @ 09:06 schreef BabeWatcher het volgende:Laura Nieuws
Laura
Geweldig vrouw, die moeder. Vorig jaar was zij nog tegen de zeiltocht, maar nu is Laura echt groot en sterkt genoeg.
quote:Maar verder stoor je je niet aan de loverboys en kinderprostitutie... selectieve verontwaardiging... dat is dan weer typisch.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:12 schreef Klaasvager het volgende:
Ja, want een zeiltocht willen maken is ook geheel gelijk aan bezopen achter het stuur stappen. Alles om een punt proberen te maken?
quote:Kinderen hoor je tegen onverantwoord gedrag van hun ouders te beschermen, Dat is waar het om gaat. De rest is eigenlijk bijzaak.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:10 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
![]()
Leven op zich is al risicovol, je hebt elke seconde een kans om dood te gaan. Dat jij daarom kiest om bepaalde dingen niet te doen is een persoonlijke keuze. Of wil je alles verbieden waar risico aanzit. Begin dan maar met het voortplanten te verbieden.
quote:zelfs als iemand 30 is en een erg ervaren zijler/ster zijn er hulpdiensten bij betrokken!Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:42 schreef jobdedraaikont het volgende:
Akkoord, laat maar zeilen maar eerst zowel door beide ouders als door Laura een document laten ondertekenen dat dit geheel op eigen risico gedaan word en dat geen enkele hulpinstantie betrokken word.
Zo ja, dan worden de volledige kosten verhaald op beide ouders !!
Eens kijken wat er dan gebeurt !!
quote:Ja blame it to Laura! Boooohoooo!!Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:48 schreef anoniempje1983 het volgende:
[..]
wat n onzin wat heeft dat nou met jaloezie te maken??? de mensen zijn dat kind gewoon kotsmoe! we willen geen nieuws meer over haar lezen met dat verwende gedrag! dus idd gewoon de zee opsturen en alle kosten die er mogelijk gemaakt gaan worden gewoon op de ouders verhalen
quote:Wat de fuck hebben loverboys en kinderprostitutie te maken met het rondzeilen van deze wereldbolOp zaterdag 17 juli 2010 @ 09:15 schreef Dosadi het volgende:
[..]
Maar verder stoor je je niet aan de loverboys en kinderprostitutie... selectieve verontwaardiging... dat is dan weer typisch.
De argumenten die gebruikt worden om die Laura wel een reisje te laten maken rond de aarde hebben schrikbarend veel overeenkomsten met de argumenten van de pedo-partij. "Omdat het kind het zelf wil"
quote:Je hebt helemaal gelijk, we moeten Jeugdzorg gewoon afschaffen.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:24 schreef Klaasvager het volgende:
Ga jij dat uitleggen aan dat 12 jarig jongetje wat van de week in Breda kapot geschoten is? Waar was Bureau Jeugdzorg toen?
quote:Ah, worden we persoonlijk. Nou, dan zal deze comment bij jou wel een gevoelig snaartje hebben geraakt.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:25 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
En nu valt het op, jij komt uit een autoritair gezin. Lullig voor je.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:29 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Wat? Waar zeg ik dat? Oh wacht, jij bent het weer. Woorden in de mond leggen en daardoor niet in de gaten hebben wat voor een plank er voor je hoofd zit. Alhoewel plank een understatement is, eerder een regenwoud voor je kop.
quote:Idd bij bezopen achter het stuur stappen kun je na 5 minuten nog denken 'kut wat doe ik ' en uitstappen (of je knalt tegen een boom natuurlijkOp zaterdag 17 juli 2010 @ 09:12 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Ja, want een zeiltocht willen maken is ook geheel gelijk aan bezopen achter het stuur stappen. Alles om een punt proberen te maken?
quote:Wat knap daar je daar nog zo om lacht als iemand op pijnlijke manier je ziel blootlegt.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:34 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
*pinkt een traantje weg*
Van het lachen!
En hoe kan een overheid mij in de steek laten als ik ervan uitga dat er geen overheid is die zekerheid kan garanderen? Blijkbaar raakte ik de gevoelige snaar bij jou. Hop, en nu snel naar je ouders gaan luisteren.
quote:Zo blijkt maar weer eens dat sommige mensen het verstand van een emmer stront hebben.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:27 schreef anoniemelurker het volgende:
Je laatste vergelijking slaat ook als een lul op een slagroomtaart. Die meid wil zelf zeilen en heeft dat zelf bedacht, terwijl slachtoffers van kindermisbruik zeker niet zelf zullen bedenken dat zij misbruikt willen worden door een pedo.
quote:En als iemand van 10 "volwassen genoeg is, dan kan die best gewoon van bil gaan met een of andere zweterige vent van 50"Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:39 schreef Klaasvager het volgende:
Wel opvallend dat je een leeftijd noemt. In mijn kijk op het leven is de tijd stempel die je bij je geboorte krijgt niet representatief of gelijk aan volwassenheid. Dus als iemand van 10 het zou kunnen dan mag het van mij.
quote:Dat zijn sommige volwassenen ook. Maar dan noemen wij ze laag opgeleid.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:39 schreef Dosadi het volgende:
[..]
Kinderen zijn te labiel, zijn te kortzichtig, zijn te simplistisch om keuzes te maken die op de lange termijn verpletterende gevolgen kunnen hebben voor hun eigen leven, maar ook het leven van anderen.
quote:wat hij zegt!Op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:52 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]
Eens![]()
Gewoon de zee opsturen, wat mij betreft zinkt die schuit nog ook. Mogen ze haar wel redden, dat dan weer wel. Maar wel de kosten op haar ouders verhalen
quote:Mijn beeldscherm, wat doe je!Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:27 schreef anoniemelurker het volgende:
Je laatste vergelijking slaat ook als een lul op een slagroomtaart.
quote:Nee sorry, je hebt gelijk, bureau jeugdzorg zal meekijken, rechters en advocaten lezen met je mee en de koningin hangt aan je posts.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:36 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Voor de een onzin, voor de ander een kijk op het leven die ze de moeite waard vinden. Maar euh, als je er niet mee zit, waarom reageren?
quote:Misschien vinden de ouders ook wel dat hun dochter prima met een auto met 200km\u door een winkelstraat kan scheuren ?Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:39 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Waar leggen we de grens? Wat heb ik ermee te maken waar de grens ligt in dit geval? Dat is tussen Laura en haar ouders, zij kunnen uitstekend inschatten wat ze wel of niet kan.
quote:Gewoon een voorbeeld
Wel opvallend dat je een leeftijd noemt.
quote:Idd dat is jouw 'kijk' en dat mag
In mijn kijk op het leven is de tijd stempel die je bij je geboorte krijgt niet representatief of gelijk aan volwassenheid.
quote:Je zou toch raar opkijken wanneer de stadsbus door iemand van 10 jaar zou worden bestuurd ..ook al is die persoon nog zo capabel
Dus als iemand van 10 het zou kunnen dan mag het van mij.
quote:En dan zinkt die boot, gaat dat kind dood en dan is het BOEHEhOE JEUGDZORG HAD HAAR TEGEN MOETEN HOUDEN HET IS ONVERANTWOORD OM EEN 16 ALLEEN TE LATEN ZEILEN BOEHEOEHEOEOp zaterdag 17 juli 2010 @ 08:53 schreef Marc1981 het volgende:
Eigenlijk komt het op 1 ding neer: gaan we kinderen tegen alles proberen te beschermen of laten we ze los zodat ze hun eigen fouten kunnen maken?
Ik neig meer naar het laatste.
quote:Deze bewering begrijp ik niet. Voor zover ik weet, zijn het constant de familieleden van Laura (of andere belanghebbenden) die naar de media stappen om hun kant van het verhaal te laten horen, om het nog een beetje netjes te zeggen. En anders laat Laura wel even zien dat ze volwassen is door weg te lopen naar Sint Maarten. Dus hoe kan dit nu een PR-nummertje zijn voor Jeugdzorg? (Nog naast het feit dat zij toch altijd de zwarte piet toegespeeld zullen krijgen en zelfs de perfecte PR tegen ze gebruikt kan en gaat worden.)Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:38 schreef Bierie het volgende:
(...) Dit gaat allang al niet meer om het kind maar om een PR nummertje voor de instantie.
quote:Maar jij doet alsof je het wel zeker weetOp zaterdag 17 juli 2010 @ 10:29 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Aangezien wij beiden dit niet weten is dit hooguit speculatief.
quote:
Dat is tussen Laura en haar ouders, zij kunnen uitstekend inschatten wat ze wel of niet kan.
quote:Ik zeg helemaal niet dat het om een tienjarige gaat ?
Of in jouw geval opeens doen alsof het om een 10 jarige gaat.
quote:Wetten zijn niet alleen voor strafbare feiten
Grappig, de wet kijkt wel naar de psyche van de verdachte en niet naar de leeftijd. Zelfs als het op jeugdstrafrecht of volwassenenstrafrecht aankomt zal er een onderzoek worden ingesteld. Echter is hier geen sprake van een strafbaar feit.
quote:Klopt maar ik reageerde hiermee op :
Helaas, de wet laat dit niet toe dus ik zal dat moment niet snel meemaken. Waarschijnlijk nooit zelfs.
quote:Dus dan kan het wat jou betreft toch ?
Dus als iemand van 10 het zou kunnen dan mag het van mij.
quote:Het enigste wat hij deed is jouw stelling doortrekken.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:47 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Wat?????? Je begint weer over pedofilie... het zit je nog al hoog. Of hebben ze nogal diep bij jou gezeten? Kan ook... hoe dan ook. Ik wens niet afgeschilderd te worden als iemand die pedofilie goedkeurt. Het is verderfelijk, niet goed te keuren en al helemaal niet goed te praten. Een reis rond de wereld in context brengen met pedofilie daarentegen is op zijn minst verontrustend te noemen.
quote:Kunnen ze verdrinken op het voetbalveld? Kunnen ze naar huis indien het slecht weer wordt? Zitten ze wekenlang dag en nacht op het voetbalveld waarbij ze telkens maar een 20 minuten kunnen slapen om vervolgens even te controleren of de bal er nog ligt en of de grasmaaier er niet aan komt?Op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:59 schreef AyrtonSenna het volgende:
Als de Raad voor de Kinderbescherming consequent is dan laten ze de rechter ook alle jonge voetbaltalentjes van de jeugdopleidingen van Ajax/Feyenoord/PSV/etc onder hun hoede plaatsen waarbij bepaald wordt dat die tot hun 18e niet overdadig mogen trainen omdat dat hun ontwikkeling als "normaal kind" zou beschadigen en ze alleen recreatief een balletje in het park mogen trappen.
Zul je zien dat er dan heel anders wordt gereageerd hier en op andere anti Laura fora.
quote:Ja want als je geen media-aandacht wilt, dan ga je proberen om de jongste solozeilster te wordenOp zaterdag 17 juli 2010 @ 08:52 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Zo triest, net alsof Laura erop zit te wachten dat het zo uitgebreid wordt uitgemeten in de media. De moeder is daar heel duidelijk over in dit artikel. De totale druk is gigantisch.
En als je er niets van wilt weten dan klik je toch niet op de link.
quote:Nee maar ze zitten wel op speciale voetbalinternaten waarbij ze bijna alleen met andere aspirantspelers omgaan en ze geen normale sociale contacten hebben zoals gewone kinderen op school die hebben en bovendien gaan die talentjes ook nog eens vaak buiten de reguliere vakantieperiodes naar het buitenland op groepsstages en voor oefenwedstrijden waardoor hun "sociaal-emotionele en identiteitsontwikkeling"(*) geschaad zou kunnen worden.Op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:02 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Kunnen ze verdrinken op het voetbalveld? Kunnen ze naar huis indien het slecht weer wordt? Zitten ze wekenlang dag en nacht op het voetbalveld waarbij ze telkens maar een 20 minuten kunnen slapen om vervolgens even te controleren of de bal er nog ligt en of de grasmaaier er niet aan komt?
quote:Inspelen op sentimentenOp zaterdag 17 juli 2010 @ 09:24 schreef Klaasvager het volgende:
[..]
Ga jij dat uitleggen aan dat 12 jarig jongetje wat van de week in Breda kapot geschoten is? Waar was Bureau Jeugdzorg toen?