BP: olie lekt niet meer in Golf van Mexico

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 15-07-2010 @ 22:30 - gepost door static
print 

Oliemaatschappij BP zegt door het sluiten van de noodkap op het olielek in de Golf van Mexico voor het eerst sinds april ervoor te hebben gezorgd dat er geen olie de zee instroomt.

Technici houden nu in de gaten of de in de noodkap opgebouwde druk niet elders voor een nieuw lek zorgt.

Een livestream van het (voormalige) olielek is hier te vinden.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia17
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend46
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

7472 views / 63 reacties
Reacties op dit bericht
63  van 63 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Nouja, het is niet perfect maar het is tenminste iets. Nu hopen dat de boel verder intact blijft.
userIcon
Goed nieuws, nu hopen dat de boel niet openbarst.
Ik denk niet dat BP de meest onafhankelijk bron is, maar laten we er maar vanuit gaan dat VS er vol bovenop zit en dat dit bericht klopt!

Eindelijk... en nu opruimen!
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 15-07-2010 @ 22:32 fotoboek homepage
userIcon
En niet minder zeker?
man superworm (Redactie Frontpage) 15-07-2010 @ 22:32 fotoboek homepage
userIcon
This topic is worthless without pics. Was er geen live-stream ergens?
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:32 schreef superworm het volgende:
This topic is worthless without pics. Was er geen live-stream ergens?
http://www.sitelab.nl/projects/bp/
stom dat zoeits pas laat naar ramp op papier kan staan en wordt uitgevoerd
man superworm (Redactie Frontpage) 15-07-2010 @ 22:34 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:33 schreef Skazminko het volgende:
[..]
http://www.sitelab.nl/projects/bp/
Zie jij nog olie? Ik zie geen olie
man superworm (Redactie Frontpage) 15-07-2010 @ 22:35 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:34 schreef outlaws het volgende:
stom dat zoeits pas laat naar ramp op papier kan staan en wordt uitgevoerd
Ja, stom. Ik heb wel tien precies van die kappen in mijn achtertuin liggen!
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Zie jij nog olie? Ik zie geen olie
Nope.
Ja, stom. Ik heb wel tien precies van die kappen in mijn achtertuin liggen superworm je heb ook et brein van een worm
userIcon
Als er geen olie meer lekt, hoe kan er dan een live stream van te zien zijn
Is dit ook bevestigd door iemand buiten BP? Overheid of zo?
Een filmpje dat best op een andere lokatie gefilmd kan zijn dient als bewijs?
man superworm (Redactie Frontpage) 15-07-2010 @ 22:42 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:37 schreef outlaws het volgende:
Ja, stom. Ik heb wel tien precies van die kappen in mijn achtertuin liggen superworm je heb ook et brein van een worm
Ze zijn al maanden bezig en hebben een dozijn verschillende dingen geprobeerd. Natuurlijk werkt er dan op een gegeven moment één. Dit is gewoon nog nooit gedaan en daarom zo ontzettend ingewikkeld - je hebt geen flauw benul van de druk op die diepte bijvoorbeeld, van het water én van het gat zelf.

Het gebeurde wel eerder op aardige (onvergelijkbare) dieptes, maar dat was alleen bij (eveneens slecht onderhouden) Russische installaties, en ik las ergens dat die ouwe Sovjets dat gewoon oplosten door er een atoombom op te gooien. De zeebodem veranderde zo in een metersdik plakkaat gesmolten gesteente
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Zie jij nog olie? Ik zie geen olie
Oude beelden

quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:42 schreef superworm het volgende:
[..]
Ze zijn al maanden bezig en hebben een dozijn verschillende dingen geprobeerd. Natuurlijk werkt er dan op een gegeven moment één. Dit is gewoon nog nooit gedaan en daarom zo ontzettend ingewikkeld - je hebt geen flauw benul van de druk op die diepte bijvoorbeeld, van het water én van het gat zelf.

Het gebeurde wel eerder op aardige (onvergelijkbare) dieptes, maar dat was alleen bij (eveneens slecht onderhouden) Russische installaties, en ik las ergens dat die ouwe Sovjets dat gewoon oplosten door er een atoombom op te gooien. De zeebodem veranderde zo in een metersdik plakkaat gesmolten gesteente
Hadden ze hier ook wel mogen doen!
man superworm (Redactie Frontpage) 15-07-2010 @ 22:43 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:40 schreef OOST het volgende:
Een filmpje dat best op een andere lokatie gefilmd kan zijn dient als bewijs?
Dat is dezelfde livestream die al sinds april op het lek gericht staat.
Dat zou enorm goed nieuws zijn. Ben erg benieuwd naar de uitkomsten van de inspectie.
man superworm (Redactie Frontpage) 15-07-2010 @ 22:45 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]


Oude beelden
En zelfs als, wishful thinking is altijd goed - happiness is bliss, en wat dacht u van een self-fulfilling prophecy?
man superworm (Redactie Frontpage) 15-07-2010 @ 22:45 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:44 schreef dadoc het volgende:
Dat zou enorm goed nieuws zijn. Ben erg benieuwd naar de uitkomsten van de inspectie.
Nou hopen dat-ie er niet afpopt als een kurk van een fles champagne over een paar uur/dagen/weken.
superworm als je zoeits doet heb je een goed rampen plan nodig moet je op meerdere dingen voorbereid wezen lijkt mij en testen hebben gedaan hoe bruiken of wat kunnen plaatsvinden voor je begint in zee teboren
man superworm (Redactie Frontpage) 15-07-2010 @ 22:51 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:45 schreef outlaws het volgende:
superworm als je zoeits doet heb je een goed rampen plan nodig moet je op meerdere dingen voorbereid wezen lijkt mij en testen hebben gedaan hoe bruiken of wat kunnen plaatsvinden voor je begint in zee teboren
Ja, en dat plan had BP niet, want BP maakte meer overtredingen in veiligheid en preventie dan alle andere oliebedrijven wereldwijd BIJ ELKAAR. Geen fabeltje. Daarom heeft BP nu ook al 20 miljard dollar betaald om de milieu- en arbeidsschade te vergoeden, en lopen er diverse onderzoeken en komende rechtszaken naar de handel en wandel van het bedrijf.

Edit: De Amerikaanse overheid maakt het zich er overigens wel erg makkelijk van af, momenteel. De huidige ramp en het wangedrag van BP is mede te wijten aan een aantal regeringen, Democratisch én Republikeins, die met de pet gooiden naar milieuregels en bedrijven vooral zoveel mogelijk vrij spel wilden geven. De boetes marginaal, de controles halfslachtig, de oliebedrijven en het BNP van Amerika happy.
kijk we snappe elkaar
man superworm (Redactie Frontpage) 15-07-2010 @ 22:52 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:49 schreef RetepV het volgende:
[..]


Ik zie een camerabeeld dat wel of niet live kan zijn, en dat wel of niet op de plek van de werkelijke olieramp gericht staat.

Maar goed, wie weet is het allemaal inderdaad waar.
Vertrouw me: die site (en anderen met dezelfde streams) heb ik al maanden zo af en toe bekeken om te zien of er al vorderingen waren. Zie ook het topic in NWS: Olielek gedicht!
het lekte toch op meerdere plaatsen?
Is door het plaatsen van 1 kap de lekkage op 3 plaatsen verholpen?
userIcon
Ik heb sterk het vermoeden dat BP alle andere mogelijke manieren gefrustreerd heeft om het lek te sluiten wanneer dat inhield dat BP niet meer van de Bron olie kon winnen.

Ik vind het zeer jammer dat een privaat bedrijf, wat verantwoordelijk voor de lek is, ook verantwoordelijk is voor het sluiten van dat lek. Een bedrijf zal er alles aan doen om de schade zo min mogelijk voor het bedrijf te laten zijn. Waarom zou je het geheel opblazen en op die manier sluiten, als je er een kap overheen kan bouwen en constant het olie kan blijven winnen en daardoor je ramp terug kan betalen. Ook al gaat het nog meer ten koste aan mens, milieu en natuurgebieden?
userIcon
Lijkt me sterk dat dit een leugen is van BP. Binnen 24uur komt toch de waarheid bovendrijven...

Als onze regering nou eens 1% van die moeite zou doen om het gat in de begroting te dichten... Kunnen we allemaal met 55 jaar met pensioen :-)
man superworm (Redactie Frontpage) 15-07-2010 @ 22:57 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:55 schreef Aneurism het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat BP alle andere mogelijke manieren gefrustreerd heeft om het lek te sluiten wanneer dat inhield dat BP niet meer van de Bron olie kon winnen.

Ik vind het zeer jammer dat een privaat bedrijf, wat verantwoordelijk voor de lek is, ook verantwoordelijk is voor het sluiten van dat lek. Een bedrijf zal er alles aan doen om de schade zo min mogelijk voor het bedrijf te laten zijn. Waarom zou je het geheel opblazen en op die manier sluiten, als je er een kap overheen kan bouwen en constant het olie kan blijven winnen en daardoor je ramp terug kan betalen. Ook al gaat het nog meer ten koste aan mens, milieu en natuurgebieden?
Het ligt eraan of de waarde van de olie in die bron (overigens, waarom zouden ze op een andere locatie dan niet een nieuw gat kunnen boren?) tegenover de kosten van het opruimen van de rommel.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:42 schreef superworm het volgende:
[..]
Ze zijn al maanden bezig en hebben een dozijn verschillende dingen geprobeerd. Natuurlijk werkt er dan op een gegeven moment één. Dit is gewoon nog nooit gedaan en daarom zo ontzettend ingewikkeld - je hebt geen flauw benul van de druk op die diepte bijvoorbeeld, van het water én van het gat zelf.

Het gebeurde wel eerder op aardige (onvergelijkbare) dieptes, maar dat was alleen bij (eveneens slecht onderhouden) Russische installaties, en ik las ergens dat die ouwe Sovjets dat gewoon oplosten door er een atoombom op te gooien. De zeebodem veranderde zo in een metersdik plakkaat gesmolten gesteente
Tjeemig de peemig man, merk jij het eigenlijk wel als je wakker wordt? Wat een hoop bullshit neem jij mee de dag in!

Bekijk dit maar even:
http://www.youtube.com/watch?v=P-4oooyqe_8

Voor het geval je Engels of attention span niet toereikend zijn:

- Ja, het is eerder gebeurd (weliswaar wat minder diep)
- Alles wat ze nu proberen, is destijds ook geprobeerd
- De oplossing van toen is ook de oplossing van nu, hier waren ze begin mei dan ook al mee begonnen... de rest wat tussendoor uitgevoerd is, is vooral gedaan om het publiek rustig te houden

Het bedrijf wat nu de problemen voor BP 'oplost' is zelfs exact hetzelfde bedrijf wat dat 30 jaar geleden ook deed, alleen is inmiddels de naam veranderd. De technieken om deze problemen op te lossen zijn in 30 jaar helemaal NUL voortuitgegaan. De olie-industrie heeft wel geleerd om steeds dieper te kunnen boren, heeft daar bergen en bergen geld in geinvesteerd, maar heeft totaal NIETS geinvesteerd in nieuwe noodscenario's voor dit soort lekkages.
userIcon
Ach, dit zei BP een maand geleden ook al...
@dadoc: de oplossing is hetzelfde, alleen werkte het in mei niet en nu wel. De techniek verandert HEEL erg op deze diepte. Niet alleen staat er meer druk op, maar ook kunnen mensen niet zelf tot die dieptes afdalen en moet alles per robot gebeuren.

Is BP schuldig? Ja. Had BP veel meer vooraf moeten doen? Ja. Maar nadat het gebeurd is hebben ze het zo goed als ze konden opgelost. Dat dat hardstikke gefaald is moge duidelijk zijn, maar dat ligt aan de totale afwezigheid van welke voorbereiding dan ook.

Dat is dan ook wat Superworm zegt.
userIcon
Olie lekt niet meer maar ook niet minder
userIcon
Nu alweer complottheorieën. Hoofdpijn- en slaapverwekkend.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 23:11 schreef andrew.koster het volgende:
@dadoc: de oplossing is hetzelfde, alleen werkte het in mei niet en nu wel.
Onzin!
Ze zijn in mei begonnen met het boren van de extra gaten, dat was een job die ruim twee maanden in beslag zou nemen.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 23:17 schreef dadoc het volgende:
[..]

Onzin!
Ze zijn in mei begonnen met het boren van de extra gaten, dat was een job die ruim twee maanden in beslag zou nemen.
Klopt de zogenaamde, Relief wells, om de druk van de pijp af te halen.

Weet niet wat hun in hun hoofd halen maar een olie veld zo groot, krijg je de druk niet af met extra gaten..



http://www.priweb.org/ed/(...)l/southcentral2.html

Het is ook maar goed dat ze de boel niet genuked hebben, want al die olie kamers zijn met elkaar verbonden, als dat knapt...
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 23:14 schreef Mindfulnesz het volgende:
[..]
....Mensen die op onderzoek uit gaan naar de werkelijke inrichting van de wereld van geld en macht, wordt vaak verweten bezig te zijn met complottheorien. Maar is dat wel zo?....
Ja
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:57 schreef superworm het volgende:
[..]
Het ligt eraan of de waarde van de olie in die bron (overigens, waarom zouden ze op een andere locatie dan niet een nieuw gat kunnen boren?) tegenover de kosten van het opruimen van de rommel.
Dat gaan ze nu dus doen. Ze gaan 2 extra bronnen boren om de druk te verminderen op de plaats van de ramp en het lek definitief te kunnen sluiten. BP heeft al vrij snel gedaan wat ze kunnen en hadden weinig belang om het stoppen van het lek tegen te houden. Wat schandalig is van BP is dat ze bewust het risico hebben genomen door te bezuinigen op de veiligheid (wat ik begrepen heb dan).
BP was er veel beter mee weg gekomen als ze die bron konden afsluiten.
Nu wil Obama dat boren op de zee verbieden.
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 23:27 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
BP was er veel beter mee weg gekomen als ze die bron konden afsluiten.
Nu wil Obama dat boren op de zee verbieden.
Dat krijgt hij toch nooit voor elkaar, te veel lobby boeren en investeringen van grote aandeelhouders. Als Obama slim is voert hij het percentage/deel wat the US of A krijgt van de gewonnen olie drastisch omhoog en regelt daarnaast monsterboetes bij elke mileuramp of veiligheidsovertreding.
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 23:56 schreef Zwart-Boekje het volgende:
[..]

Ze hebben de laatste al meer leugens verteld dan jij en ik tijdens ons hele leven.
Vlak mij niet uit hoor...

Kan BP nog een puntje aan zuigen...
Hij lekt nog wel
userIcon
Wat een prestatie als dit waar is. Hoogstaand staaltje techniek
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 23:12 schreef Aestivate het volgende:
Nu alweer complottheorieën. Hoofdpijn- en slaapverwekkend.
Moet je ook niet gaan lezen!
Gewoon lekker naar het NOS journaal kijken en niet teveel op fok komen.
Laat me raden. De bron is leeg??

BP
Kunnen ze mooi zeggen, maar ik geloof er geen reet van. Ondergronds blijft het denk ik gewoon doorlekken. Die pijp was toch ook aan de zijkanten kapot onder de bodem ? Er zal vast een heleboel tegen gehouden worden, maar dat word nu allemaal via de zijkant naar buiten geperst.
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 23:20 schreef Mindfulnesz het volgende:
[..]


Klopt de zogenaamde, Relief wells, om de druk van de pijp af te halen.

Weet niet wat hun in hun hoofd halen maar een olie veld zo groot, krijg je de druk niet af met extra gaten..

[afbeelding]

http://www.priweb.org/ed/(...)l/southcentral2.html

Het is ook maar goed dat ze de boel niet genuked hebben, want al die olie kamers zijn met elkaar verbonden, als dat knapt...
Ja, want ze hadden het bijna genuked
Hoe groot het olieveld is maakt toch niet uit ? Het is wel even de vraag hoe je de boringen zet, want er zal wel een drukverdeling/gradiënt zijn waar je rekening mee dient te houden. Lijkt me dat dat e.e.a. aan risico's zou inhouden dus dat ze daarom nog niet zijn begonnen met boren.
userIcon
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Zie jij nog olie? Ik zie geen olie
zwart scherm 't zit overal
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 @ 03:07 schreef erikdewaal het volgende:
@ Superworm bp oil leak similar 1979

BP Oil is using the same procedures from back in 1979 to stop oil leaks

Al die caps extra wells etc is al in 1979 geprobeerd, lees eerst eens voordat je van die onzin uitkraamt

Kijk deze maar eens!
http://www.youtube.com/watch?v=ncJMe8BIqNg
Betere kwaliteit
http://www.youtube.com/watch?v=7oxmCxgyNeY&feature=related
Het is zojuist weer begonnen met lekken, te zien op de livestream. Bah!
Nu aandelen kopen in BP en $$$$$$
userIcon
Ongelovelijk triest dit. Dan te bedenken dat deze ramp begon op 20 april en dat ze het nu pas kunnen stoppen? Kun je nagaan hoeveel dieren dit het leven heeft gekost, maar ik vind dat er maar weinig aandacht aan besteed werd door de media. Men had het drukker met het wk waarschijnlijk.
userIcon
Goedzo, begin nu maar met schoonmaken
userIcon
Er zijn scheuren in de boorpijp diep in de grond, dus de oliestroom lekt nu mogelijk elders uit de zeebodem, zoals BP zelf ook zegt.

Alleen de relief well waar ze modder op grote diepte bij de bron in kunnen spuiten kan het lek echt dichten.
laten ze t maar eerst helemaal fiksen dit is nog maar een begin denk ik
userIcon
Er lijkt nu weer olie uit de bodem te lekken, volgens mij uit een scheur in de zeebodem

http://jtnog.org/
Typisch gevalletje 'te mooi om waar te zijn'. Volgende lek zal binnenkort wel openbarsten. Mens vs natuur, wishful thinking.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 @ 22:35 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja, stom. Ik heb wel tien precies van die kappen in mijn achtertuin liggen!
dat is ook de reden dat jij nooit een verantwoordelijke functie zal nemen want vooruit denken is niks voor jou
Voor die mensen die BP verdedigen door te zeggen dat ze "er alles aan gedaan hebben op dit zsm op te lossen": hahaahhahahahahahhahahhahaa

Alsjeblieft zeg...er alles aan doen is van te voren bedenken wat te doen bij bepaalde rampen. Als je er geen oplossing voor kan bedenken, moet je er niet aan beginnen. Dat hebben ze wel gedaan en nu mag de natuur (en daardoor de mens....) daar voor opdraaien.

Nu is het dus dweilen met de kraan open. En inderdaad, niet alleen BP is schuldig, de regeringen moeten er voor zorgen dat er niet met zulke operaties begonnen wordt, als niet 1000% wordt uitgedacht hoe met rampen om te kunnen gaan. PUNT.
63  van 63 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia17
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend46
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden