Asielzoekers uitgezet naar onveilig Somalië

Nederland • Geschreven door Novum op 09-07-2010 @ 09:29
print 

Demissionair minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) gaat ex-asielzoekers uit Somalië uitzetten naar hun thuisland. Hij heeft een overeenkomst getekend met de Somalische overgangsregering die dit mogelijk maakt, meldt Trouw. Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken is de situatie in Somalië echter verre van veilig.

Volgens demissionair minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen (CDA) heeft de overgangsregering in Somalië 'nauwelijks gezag' en is de situatie in het door burgeroorlogen geteisterde Afrikaanse land 'vanuit elk perspectief somber'. Het is dan ook opmerkelijk dat Justitie van plan is om asielzoekers terug te sturen naar Somalië.

VluchtelingenWerk vindt het voornemen van Hirsch Ballin 'onverantwoord'. Inlia, een organisatie die asielzoekers in nood helpt vindt het 'onacceptabel'. Onduidelijk is wanneer de asielzoekers teruggevlogen worden naar de Somalische hoofdstad Mogadishu en om hoeveel asielzoekers het gaat.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

3915 views / 40 reacties
Reacties op dit bericht
40  van 40 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Alsof het daar ooit nog veilig wordt.
Oorlogsvluchtelingen oke, maar politieke vluchtelingen of economische vluchtelingen hebben hier niets te zoeken.
Het is daar niet onveilig
Terug gevlogen nog wel hadden ze niet beter een houten vlot kunnen nemen das veel goedkoper en scheelt de belasting betaler een hoop geld.
userIcon
En daarbij kunnen die mensen beter daar zitten dan hier. Het zijn toch altijd de hoger opgeleiden en de slimsten die hiernaartoe komen, volgens vluchtelingenorganisaties? Dan kunnen ze beter daar de boel op poten zetten dan hier in de steun zitten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 09:33 schreef chiko71 het volgende:
Terug gevlogen nog wel hadden ze niet beter een houten vlot kunnen nemen das veel goedkoper en scheelt de belasting betaler een hoop geld.
maar scheelt ook weer belastinggeld hoor, als ze in de bijstand zouden komen was het duurder dan een enkel reisje somalie
Het zal er niet superveilig zijn, maar miljoenen mensen die daar leven worden ook niet vermoord. En de verhalen dat ze politiek actief waren en dus grote kans lopen om wel te worden vermoord moet je met 10 korrels zout nemen, allemaal ingefluisterd door linkse asieladvocaten.

Lekker terugsturen die lui, er wonen al genoeg Afrikanen in Nederland.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 09:40 schreef t-star het volgende:
En daarbij kunnen die mensen beter daar zitten dan hier. Het zijn toch altijd de hoger opgeleiden en de slimsten die hiernaartoe komen, volgens vluchtelingenorganisaties? Dan kunnen ze beter daar de boel op poten zetten dan hier in de steun zitten.


Ik zie die linkse kopjes al denken, hoe ga ik meer hier uit lullen
userIcon
doeiiiiiiiiii
Doen ze toch nog eens een keer iets goeds in Den Haag.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 09:43 schreef tennisarm het volgende:
Het zal er niet superveilig zijn, maar miljoenen mensen die daar leven worden ook niet vermoord. En de verhalen dat ze politiek actief waren en dus grote kans lopen om wel te worden vermoord moet je met 10 korrels zout nemen, allemaal ingefluisterd door linkse asieladvocaten.

Lekker terugsturen die lui, er wonen al genoeg Afrikanen in Nederland.
echt triest
Zo, er zullen wel weer 300+ reacties komen van die irritante kaalkopjes.

Mij lijkt het dat mensen terug kunnen als het negatief reisadvies is ingetrokken door BUZA of dat omstandigheden danig zijn veranderd. Homo's terug sturen naar Iran is not done natuurlijk ondanks dat het land geen negatief reisadvies heeft.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 09:43 schreef tennisarm het volgende:
... En de verhalen dat ze politiek actief waren en dus grote kans lopen om wel te worden vermoord moet je met 10 korrels zout nemen, allemaal ingefluisterd door linkse asieladvocaten....
Soms zijn die verhalen wel correct. Best moeilijk om de juisten er uit te pikken.

Veel Somaliers in Nederland gedragen zich prima, werken, betalen belasting en dragen bij aan het BNP. Maar er lopen ook behoorlijk foute Somaliers rond met het geweten van een hongerige sprinkhaan. Dat soort gasten moeten direkt terug - die hebben wat mij betreft hier bewezen dat zij zich vast uitstekend kunnen redden in hun thuisland, hoe onveilig het er ook is. En, ze hebben duidelijk aangegeven totaal geen respect te hebben voor hun gastheer (wij). Als een gast zich bij mij thuis niet gedraagd, kieper ik 'm ook direkt de deur uit (heb ik nog maar 1x hoeven doen).
userIcon
Als het daar niet veilig is , zet ze dan uit naar een buurland van Somalië.
In Kenia en/of Ethiopië is geen oorlog.
En als het dan op een dag veilig is in Somalië , zijn ze snel weer thuis.
win / win situatie
userIcon
Asielzoekers ALTIJD opvangen in eigen regio en NOOIT naar hier halen. Alleen dan blijft het Westen rijk genoeg om arme landen/volken te helpen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 09:54 schreef Sam_Raimi het volgende:
Zo, er zullen wel weer 300+ reacties komen van die irritante kaalkopjes.

Mij lijkt het dat mensen terug kunnen als het negatief reisadvies is ingetrokken door BUZA of dat omstandigheden danig zijn veranderd. Homo's terug sturen naar Iran is not done natuurlijk ondanks dat het land geen negatief reisadvies heeft.
Onzinnig gelul

Heb vaak zat familie wat zowat compleet Afrika doorkruist. Dat is "normaal" voor veel van dat soort landen, al die "gevaren". Veel daarvan is ook hartstikke opgeblazen door van die giro555 reclames voor onze tere westerse zieltjes Gewoon terug verschepen zonder afzender
userIcon
Tja, zo veel mogelijk alles terugsturen klinkt wel hard ... maar is wel een groot onderdeel van voorkomen dat het hier ook steeds onveiliger wordt (Wat je nu trouwens al ziet gebeuren).
Hirsch Ballin doet helemaal niks, hooguit een handtekening zetten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 09:54 schreef Sam_Raimi het volgende:
Zo, er zullen wel weer 300+ reacties komen van die irritante kaalkopjes.

Mij lijkt het dat mensen terug kunnen als het negatief reisadvies is ingetrokken door BUZA of dat omstandigheden danig zijn veranderd. Homo's terug sturen naar Iran is not done natuurlijk ondanks dat het land geen negatief reisadvies heeft.
Wat een onzin om meteen over kaalkopjes te beginnen als je negatief staat tegenover een grote instroom van Somaliërs in Nederland. Tegenwoordig mag je die mening hebben zonder meteen voor extreem-rechts door te gaan! Jammer genoeg voor jou zijn dit niet meer de jaren 80.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 10:19 schreef jevader het volgende:
Tja, zo veel mogelijk alles terugsturen klinkt wel hard ... maar is wel een groot onderdeel van voorkomen dat het hier ook steeds onveiliger wordt (Wat je nu trouwens al ziet gebeuren).
[afbeelding]
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 10:27 schreef t-star het volgende:
[..]


Wat een onzin om meteen over kaalkopjes te beginnen als je negatief staat tegenover een grote instroom van Somaliërs in Nederland. Tegenwoordig mag je die mening hebben zonder meteen voor extreem-rechts door te gaan! Jammer genoeg voor jou zijn dit niet meer de jaren 80.
Grote instroom van Somaliers.....

Dat is nogal een statement. Hoe groot is die "tsunami" van "gelukzoekers" dan?
Oh, gevonden:
http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.justitie.nl%2Fimages%2FSomaliers_in_Nederland_tcm74-38890_tcm34-18121.pdf&ei=ot82TLPvB8qeOIbbmKcE&usg=AFQjCNHOfmh-C0XM4QLr8x41II680z4ttQ

Het gaat over 17000 mensen van 1989 tm 99. dat maakt het totaal in 2000 op 27000 waarvan 11000 tussen de 0 en de 14 jaar. Daarna is de deur practisch op slot gegaan zoals iedereen weet.
Pff, dat is inderdaad behoorlijk. Een groot probleem en bedreiging van de Nederlandse identiteit.
userIcon
Ik ben er niet rouwig om.
Dit soort problematiek krijg je als je decennia lang de oorzaken negeert
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 09:33 schreef jdd het volgende:
Het is daar niet onveilig
Wat er woed een permanente oorlog in de hoofdstat . De kust is in handen van piraten en drugshandel en moord zijn dagelijkse kost

HOE DE FUCK IS DAT NIET ONVEILIG
userIcon
Wat er woed een permanente oorlog in de hoofdstat . De kust is in handen van piraten en drugshandel en moord zijn dagelijkse kost

HOE DE FUCK IS DAT NIET ONVEILIG
[/quote]
Somalie is 14x zo groot als Nederland, je snapt toch wel dat de status in de hoofdstad niet zomaar gelijk staat aan de rest van het land?
Trouwens land... het noorden heeft de onafhankelijk uitgeroepen (Somaliland en Puntland).
Vooral de 1e is erg veilig momenteel alleen helaas niet erkend door andere landen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 09:33 schreef chiko71 het volgende:
Terug gevlogen nog wel hadden ze niet beter een houten vlot kunnen nemen das veel goedkoper en scheelt de belasting betaler een hoop geld.
http://www.youtube.com/watch?v=BGRmEXbe25M
userIcon
Zolang ze er ook naartoe kunnen op "vakantie"heb ik geen moeite met het uitzetten van niet toegelaten asiel zoekers.
userIcon
Toch triest dat deze mensen dan wel terug moeten
Stuur al die profiteurs terug AUB, dus het grootste gedeelte van die figuren die in het Rif gebergte thuishoren inclusief inteelt produktie.
Vreemd :s

Somaliër worden teruggestuurd naar een onveilig Somalië, echter de Marokkanen, Turken, Surinamers, Antillianen, Bulgaren, Polen, etc. blijven maar met tientallen tegelijk binnenstromen!
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 11:35 schreef WildnFree het volgende:
Vreemd :s

Polen, etc. blijven maar met tientallen tegelijk binnenstromen!
Want EU, amoebe.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 10:56 schreef RaptorVD het volgende:
[..]


Wat er woed een permanente oorlog in de hoofdstat . De kust is in handen van piraten en drugshandel en moord zijn dagelijkse kost

HOE DE FUCK IS DAT NIET ONVEILIG
Dus is er werk genoeg voor ze
Er gaat helemaal niets gebeuren. Die Somaliers blijven gewoon hier. Let maar op.
userIcon
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 10:40 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]


Grote instroom van Somaliers.....

Dat is nogal een statement. Hoe groot is die "tsunami" van "gelukzoekers" dan?
Oh, gevonden:
http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.justitie.nl%2Fimages%2FSomaliers_in_Nederland_tcm74-38890_tcm34-18121.pdf&ei=ot82TLPvB8qeOIbbmKcE&usg=AFQjCNHOfmh-C0XM4QLr8x41II680z4ttQ

Het gaat over 17000 mensen van 1989 tm 99. dat maakt het totaal in 2000 op 27000 waarvan 11000 tussen de 0 en de 14 jaar. Daarna is de deur practisch op slot gegaan zoals iedereen weet.
Pff, dat is inderdaad behoorlijk. Een groot probleem en bedreiging van de Nederlandse identiteit.
En hoeveel van die rakkers doet hier wat nuttigs en hoeveel komen er in aanraking met de politie?

Artikeltje van vorige week: http://www.trouw.nl/achte(...)et_zorgenkind__.html
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 09:33 schreef jdd het volgende:
Het is daar niet onveilig
Ben je er al eens geweest?
userIcon
Ik vind dat ze dit niet kunnen maken, als het onveilig is kan je ze niet terug sturen.
Daarbij... er zijn heel wat Somaliërs die wél wat goeds toevoegen aan de Nederlandse samenleving.

Wees zuinig op mensen, het gaat niet over sprinkhanen of muggen, maar over mensen.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 @ 13:02 schreef Hilarius het volgende:
Er gaat helemaal niets gebeuren. Die Somaliers blijven gewoon hier. Let maar op.
Dat zou je willen, let maar eens op.
Die gaan ook nog versneld onderdak en een uitkering krijgen, in plaats van teruggestuurd worden naar dat piratennest.
40  van 40 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden