Man opgepakt met 70 babylijkjes

Opmerkelijk • Geschreven door Ronald (Djeez) op 07-07-2010 @ 21:50
print 

De politie van Lagos heeft een einde gemaakt aan het summum van Nigeriaanse scam. De man werd betrapt op het leuren met zeventig babylijkjes. Hij werd betaald om de kindjes te begraven, maar besloot het geld in zijn eigen zak te steken en de lijkjes te dumpen.

Na de arrestatie van de man stelde de politie van de Nigeriaanse metropool een onderzoek in naar de lugubere vondst. De man bleek te zijn ingehuurd door een opleidingsziekenhuis in Lagos. De arrestant kreeg geld mee om de kinderen op eervolle wijze te begraven, maar de man besloot de lijkjes elders te dumpen om geld uit te sparen.

Naar verluidt laten vele Nigeriaanse families hun overleden kinderen bij het ziekenhuis achter omdat een begrafenis niet te betalen is. Ziekenhuizen huren vervolgens mensen in om de lijkjes naar hun laatste rustplaats te brengen.

Volgens de politie zijn er al enkelen gearresteerd in het academische ziekenhuis. "We zijn ervan overtuigd dat de verdachte noch een ritualist, noch een moordenaar, noch een mensenhandelaar is", laat de politie weten. "Andere zaken als corruptie en machtsmisbruik zullen worden onderzocht."


Bron: News Limited


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

12685 views / 57 reacties
Reacties op dit bericht
57  van 57 reacties op deze pagina. Pagina  1
Gadverredamme. Waar sommige mensen toe in staat zijn.
userIcon
op de kleintjes letten
userIcon
Ik ben nu droevig
Bah wat een freak. Als dat je manier is om extra geld te verdienen!
als je er tegenkunt is het nog niet zo een erge job
weinig concurrentie
werkzekerheid
een putje graven wat zakjes erin gooien en weer toesmijten
userIcon
Hij had de stamcellen nodig om een stamkroeg te maken.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 07-07-2010 @ 22:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 21:54 schreef Madmaarten het volgende:
als je er tegenkunt is het nog niet zo een erge job
weinig concurrentie
werkzekerheid
een putje graven wat zakjes erin gooien en weer toesmijten
Over een onderwerp als dit past het niet om er geintjes over te maken.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 07-07-2010 @ 22:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 21:59 schreef MrMonkeyman het volgende:
Hij had de stamcellen nodig om een stamkroeg te maken.
Nou, wat ontzettend grappig. Er zullen weer een hoop reacties verwijderd gaan worden onder dit nieuwsbericht, ben ik ban. (Hoop ik).
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 07-07-2010 @ 22:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 21:59 schreef mirved het volgende:
In de straten van Lagos vind je veel kinderkopjes.
Nee.
He-le-maal niet leuk. Zelfs niet een beetje.
userIcon
Die nigerianen kunnen zo'n baby ook best zelf begraven toch? Of moet het perse met koffie en cake. Het kan toch gewoon op een rustig plekje.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:04 schreef Zonnetje40 het volgende:
[..]


Nee.
He-le-maal niet leuk. Zelfs niet een beetje.
Hé, stel je niet aan man!

Deze kinderen waren al dood. Zijn niet bewust gedood of zo. Het enige probleem is dat ze niet netjes begraven zijn. Maar ik kan me ook zo wel voorstellen dat dat in Nigeria toch nét even wat minder gevoelig ligt dan in Nederland.

Je moet je eigen normen niet op andere culturen projecteren. En je moet leren lezen.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:08 schreef wuh het volgende:
Die nigerianen kunnen zo'n baby ook best zelf begraven toch? Of moet het perse met koffie en cake. Het kan toch gewoon op een rustig plekje.
In Nederland is dat niet toegestaan. Misschien in Nigeria ook niet.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:10 schreef DaanA het volgende:
[..]
Hé, stel je niet aan man!

Deze kinderen waren al dood. Zijn niet bewust gedood of zo. Het enige probleem is dat ze niet netjes begraven zijn. Maar ik kan me ook zo wel voorstellen dat dat in Nigeria toch nét even wat minder gevoelig ligt dan in Nederland.

Je moet je eigen normen niet op andere culturen projecteren. En je moet leren lezen.

Good point!
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:03 schreef Zonnetje40 het volgende:
[..]


Over een onderwerp als dit past het niet om er geintjes over te maken.
het is zelfs geen geintje
moest je ff je bleiterige emoties opzij zetten en ff nadenken is wat ik zeg de waarheid

het enigste verschil tussen een grafdelver voor volwassen en die voor babies is de grote van de put
Een abortusarts?
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:13 schreef Madmaarten het volgende:
[..]

het is zelfs geen geintje
moest je ff je bleiterige emoties opzij zetten en ff nadenken is wat ik zeg de waarheid

het enigste verschil tussen een grafdelver voor volwassen en die voor babies is de grote van de put
Dan kun je beter grafdelver zijn voor baby's.
Nou...in Nederland geldt de Wet op de Lijkbezorging niet als een foetus voor de 24ste week dood is geboren ('miskraam'). Echter, ouders kunnen deze foetussen via een begrafenisondernemer laten begraven/cremeren, maar je kunt dit ook aan het ziekenhuis overlaten en dat laat het ziekenhuis het (gratis) cremeren.
Dus in theorie kun je met een miskraam doen wat je wilt.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 07-07-2010 @ 22:20 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:10 schreef DaanA het volgende:
[..]
Hé, stel je niet aan man!

Deze kinderen waren al dood. Zijn niet bewust gedood of zo. Het enige probleem is dat ze niet netjes begraven zijn. Maar ik kan me ook zo wel voorstellen dat dat in Nigeria toch nét even wat minder gevoelig ligt dan in Nederland.

Je moet je eigen normen niet op andere culturen projecteren. En je moet leren lezen.
Ik ben geen man. Je moet leren kijken.

Waarom denk je nou, dat die mensen de lijkjes van hun kinderen naar het ziekenhuis brengen? Denk je, dat ze dat doen omdat ze geen gevoel hebben? Nee, ze willen toch, dat hun kindje begraven wordt.
Denk je nou echt, dat het in andere culturen minder erg wordt gevonden als een kind overlijdt?

Jij had dit berich beter moeten lezen.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:19 schreef Thorin82 het volgende:
Nou...in Nederland geldt de Wet op de Lijkbezorging niet als een foetus voor de 24ste week dood is geboren ('miskraam'). Echter, ouders kunnen deze foetussen via een begrafenisondernemer laten begraven/cremeren, maar je kunt dit ook aan het ziekenhuis overlaten en dat laat het ziekenhuis het (gratis) cremeren.
Dus in theorie kun je met een miskraam doen wat je wilt.
Mja, ik kan me voorstellen dat een miskraam voor de overheid nooit bestaan heeft.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 07-07-2010 @ 22:20 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:13 schreef Madmaarten het volgende:
[..]

het is zelfs geen geintje
moest je ff je bleiterige emoties opzij zetten en ff nadenken is wat ik zeg de waarheid

het enigste verschil tussen een grafdelver voor volwassen en die voor babies is de grote van de put
Zou je jouw reactie even in het Nederlands kunnen vertalen voor mij?
Dank je.
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:20 schreef Zonnetje40 het volgende:
[..]


Zou je jouw reactie even in het Nederlands kunnen vertalen voor mij?
Dank je.
nee
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:03 schreef Zonnetje40 het volgende:
Over een onderwerp als dit past het niet om er geintjes over te maken.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:20 schreef Zonnetje40 het volgende:
[..]


Ik ben geen man. Je moet leren kijken.

Waarom denk je nou, dat die mensen de lijkjes van hun kinderen naar het ziekenhuis brengen? Denk je, dat ze dat doen omdat ze geen gevoel hebben? Nee, ze willen toch, dat hun kindje begraven wordt.
Denk je nou echt, dat het in andere culturen minder erg wordt gevonden als een kind overlijdt?

Jij had dit berich beter moeten lezen.
Ik zeg ook "man" tegen vrouwen als ik ze zo aanspreek. "Man, uitkijken!" zou ik op straat prima tegen een vrouw kunnen zeggen. Of "Nee man, ben je gek geworden?" of zo.

En ja, er zijn culturen waar de dood van een pasgeborene of een niet-geborene minder erg is dan hier. Dat jij je dat moeilijk voor kunt stellen, dat kan, maar dat zegt iets over jou en jouw cultuur, niet over die cultuur. Alleen was dat niet wat ik beweerde. Ik beweerde dat het belang van een mooie formele begrafenis (zoals hierboven beschreven "met koffie en cake") in sommige culteren toch minder belangrijk is dan hier. En ook daarvoor geldt: dat jij je dat niet voor kunt stellen, zegt meer over jou en jouw cultuur dan over die cultuur.

Ik zou ook zo denken dat als ze écht veel om een formele begrafenis gaven en er geen geld voor hadden, ze dat dan wel zelf zouden doen, desnoods illegaal.

Nou, het lijkt me prima acceptabel om grappen te maken over mensen die niet helemaal netjes begraven worden. Niet als ze gedood worden, maar dat is hier helemaal niet aan de orde.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:20 schreef Zonnetje40 het volgende:
[..]


Zou je jouw reactie even in het Nederlands kunnen vertalen voor mij?
Dank je.
Ik vertaal de reactie wel, ik kan het namelijk prima lezen.
quote:
Het is zelfs geen geintje. Zet je emoties opzij en denk gewoon na, want wat ik zeg, is de waarheid.

Het enige verschil tussen een graf delven voor volwassenen en een graf delven voor baby's is de grootte van het graf.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:20 schreef Zonnetje40 het volgende:
[..]


Ik ben geen man. Je moet leren kijken.

Waarom denk je nou, dat die mensen de lijkjes van hun kinderen naar het ziekenhuis brengen? Denk je, dat ze dat doen omdat ze geen gevoel hebben? Nee, ze willen toch, dat hun kindje begraven wordt.
Denk je nou echt, dat het in andere culturen minder erg wordt gevonden als een kind overlijdt?

Jij had dit berich beter moeten lezen.
Wie heeft gezegd dat het niet erg is dat er een kind overlijdt?

En zo erg is het toch niet dat die kinderen op een andere plek gedumpt zijn dan in de grond? Die ouders krijgen waarschijnlijk niet eens te horen waar hun kind begraven wordt. En als ze dat al te horen krijgen, denk je dan dat ze dat massagraf vaak gaan bezoeken ?

Het is wel pijnlijk om te horen als er zo met je baby wordt omgegaan, maar ik denk niet dat die arme mensen het geld hebben om dit soort nieuws in kranten te lezen of op tv te zien.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 07-07-2010 @ 22:39 fotoboek no homepage
userIcon
Kijk, dat is beter Nederlands.

(Het komt zo dommig over als je dingen leest als 'enigste' en 'grote' terwijl het over de 'grootte' gaat)

Alleen blijf ik nog zitten met de vraag wat 'bleiterige emoties' zijn.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:39 schreef Zonnetje40 het volgende:
Kijk, dat is beter Nederlands.

(Het komt zo dommig over als je dingen leest als 'enigste' en 'grote' terwijl het over de 'grootte' gaat).
Maar als je die originele reactie niet begrijpt, dan is er toch wel echt iets fundamenteel mis met je taalinzicht...

Dan zul je sowieso weinig reacties op FOK! kunnen lezen, denk ik zo...
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:03 schreef Zonnetje40 het volgende:
[..]


Over een onderwerp als dit past het niet om er geintjes over te maken.
Het summum van hypocrisie is ook aanwezig zie ik.
userIcon
Ik moest lachen
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 07-07-2010 @ 23:07 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:40 schreef DaanA het volgende:
[..]
Maar als je die originele reactie niet begrijpt, dan is er toch wel echt iets fundamenteel mis met je taalinzicht...
De originele reactie getuigt juist van géén taalinzicht.

quote:
Dan zul je sowieso weinig reacties op FOK! kunnen lezen, denk ik zo...
O ja hoor. De reacties die ik krijg op mijn wekelijkse columns begrijp ik heel erg goed.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:08 schreef wuh het volgende:
Die nigerianen kunnen zo'n baby ook best zelf begraven toch? Of moet het perse met koffie en cake. Het kan toch gewoon op een rustig plekje.
D'r zal daar wel niet veel ruimte zijn in de sloppenwijken. Bijvoorbeeld. Of denk je dat die mensen gewoon niet op het idee komen om zelf de schop te hanteren ?
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 07-07-2010 @ 23:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:57 schreef RickoKun het volgende:
[..]


Het summum van hypocrisie is ook aanwezig zie ik.
Nee. Juist niet. Ik zou in het echte leven net zo reageren als dat ik reageer op FOK. Dat is bij veel users niet het geval, vrees ik.
Als je dit bericht niet op FOK zou lezen, maar bijvoorbeeld zou horen van je moeder, of je werkgever, zou je dan ook zo reageren als nu?

Nee. Dat denk ik niet. En dán ben je hypocriet. Als je onder je veilige pseudoniem heel anders reageert dan in real life.
Bovendien ben ik moeder van 3 kinderen, en ik moet er niet aan denken, dat ik een van hen zou verliezen. Dus ik kan me aardig inleven, denk ik. En verafschuw daarom de 'grappen en grollen' die ik hier lees.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 23:11 schreef Zonnetje40 het volgende:
[..]


Nee. Juist niet. Ik zou in het echte leven net zo reageren als dat ik reageer op FOK. Dat is bij veel users niet het geval, vrees ik.
Als je dit bericht niet op FOK zou lezen, maar bijvoorbeeld zou horen van je moeder, of je werkgever, zou je dan ook zo reageren als nu?

Nee. Dat denk ik niet. En dán ben je hypocriet. Als je onder je veilige pseudoniem heel anders reageert dan in real life.
Bovendien ben ik moeder van 3 kinderen, en ik moet er niet aan denken, dat ik een van hen zou verliezen. Dus ik kan me aardig inleven, denk ik. En verafschuw daarom de 'grappen en grollen' die ik hier lees.
Maar jij zou nooit het lijkje van je overleden kind bij een ziekenhuis dumpen, hoe arm je ook was. Je zou het nog liever zelf in het bos begraven.

En daarmee is meteen het grote verschil in opvatting op dit gebied duidelijk tussen een vrouw uit Nederland en een vrouw uit Nigeria.
Tsja Nigeria !!
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 23:14 schreef DaanA het volgende:
[..]
Maar jij zou nooit het lijkje van je overleden kind bij een ziekenhuis dumpen, hoe arm je ook was. Je zou het nog liever zelf in het bos begraven.

En daarmee is meteen het grote verschil in opvatting op dit gebied duidelijk tussen een vrouw uit Nederland en een vrouw uit Nigeria.
Dat zit toch anders denk ik. Zelfs een olifant heeft er nog moeite mee om een dood jong achter te laten.
Volgens mij is jouw reactie toch meer bedoeld om iets van jezelf uit te drukken over je houding naar kinderen/vrouwen, en is het niet iets wat met de cultuur van hier of van Nigeria te maken heeft. Althans, ik vind de realiteitswaarde tamelijk onbetekenend.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 23:22 schreef Jazoist het volgende:
[..]

Dat zit toch anders denk ik. Zelfs een olifant heeft er nog moeite mee om een dood jong achter te laten.
Volgens mij is jouw reactie toch meer bedoeld om iets van jezelf uit te drukken over je houding naar kinderen/vrouwen, en is het niet iets wat met de cultuur van hier of van Nigeria te maken heeft. Althans, ik vind de realiteitswaarde tamelijk onbetekenend.
Mensen zijn geen olifanten. Een olifant gaat dood als zijn verzorger doodgaat. Over hechting gesproken.

Daarom krijgen olifanten in landen als Thailand en Sri Lanka als ze jong zijn altijd een verzorgen van een jaar of 10, 12, zodat de olifant zo lang mogelijk leeft.

(Dat geldt uiteraard alleen voor olifanten met een vaste verzorger waarmee hij een band opbouwt.)

Olifanten zijn hier duidelijk een uitzondering. Er zijn zelfs zat diersoorten waar de ouders de jongen opeten als ze niet uitkijken.

Dieren vergelijken met mensen en er dan conclusies uit trekken voor mensen is een behoorlijk hachelijke bezigheid. Beter niet doen dus.

Edit: Bovendien heb je zo te lezen weinig talent voor psychologie, in elk geval op basis van reacties op FOK!. Je conclusie over mij slaat echt als een tang op een varken.

[ Bericht gewijzigd door DaanA op woensdag 7 juli 2010 @ 23:31 ]
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 07-07-2010 @ 23:35 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 23:22 schreef Jazoist het volgende:
[..]

Dat zit toch anders denk ik. Zelfs een olifant heeft er nog moeite mee om een dood jong achter te laten.
Volgens mij is jouw reactie toch meer bedoeld om iets van jezelf uit te drukken over je houding naar kinderen/vrouwen, en is het niet iets wat met de cultuur van hier of van Nigeria te maken heeft. Althans, ik vind de realiteitswaarde tamelijk onbetekenend.
Helemaal mee eens.
het blijven wilde, hoe is het mogelijk?
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:39 schreef Zonnetje40 het volgende:
Kijk, dat is beter Nederlands.

(Het komt zo dommig over als je dingen leest als 'enigste' en 'grote' terwijl het over de 'grootte' gaat)

Alleen blijf ik nog zitten met de vraag wat 'bleiterige emoties' zijn.
dus jij voelt je beter omdat je minder spelfouten maakt?

je zegt dit puur om iemand te kwetsen, het heeft niks met het topic te maken!

hoe ben jij in de redactie gekomen??
wedden dat hij er ook seks mee heeft
userIcon
Kinderen krijgen in deze tijd is niet aan te raden, NWO baby
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:03 schreef Zonnetje40 het volgende:Over een onderwerp als dit past het niet om er geintjes over te maken.
Zou het een goed idee zijn als men zou willen opschrijven over welke artikelen geen geintjes mag maken en dat rechts als lijstje kunnen plaatsen (bijvoorbeeld onder "meest gelezen")?

Dan kan iedereen voortaan te allen tijde online rekening houden met elkaars gevoelens.
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:39 schreef Zonnetje40 het volgende:
Kijk, dat is beter Nederlands.

(Het komt zo dommig over als je dingen leest als 'enigste' en 'grote' terwijl het over de 'grootte' gaat)

Alleen blijf ik nog zitten met de vraag wat 'bleiterige emoties' zijn.
Hee kom op zeg. Ik ben het met je eens dat het niet een onderwerp is om in te grappen, maar om nou mensen te be- en veroordelen jegens hun nederlands taalgebruik vindt ik een beetje laag. Als ik echt ga mierenneuken kan ik ook uit jouw posts spel- en taalfouten halen en jij uit de mijne ook. Nou.. daar worden we gelukkig van.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 23:41 schreef SpaceBunny het volgende:
sick world; we all deserve to die..
luckily you all are mortal!
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 21:52 schreef pmf71 het volgende:
Gadverredamme. Waar sommige mensen toe in staat zijn.
Ze waren al dood hoor
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:04 schreef Zonnetje40 het volgende:
[..]


Nee.
He-le-maal niet leuk. Zelfs niet een beetje.
wat is er mis mee dan? Gewoon een grapje dat vaker wordt gemaakt.

Verder die kindjes zijn al overleden. die mensen zijn straatarm dankzij de geweldige regering daar. dit zijn enkel gevallen om te zorgen dat
jezelf wat beter wordt.
Beter natuurlijk cremeert het ziekenhuis al die kindjes direct.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:20 schreef Zonnetje40 het volgende:
[..]


Ik ben geen man. Je moet leren kijken.

Waarom denk je nou, dat die mensen de lijkjes van hun kinderen naar het ziekenhuis brengen? Denk je, dat ze dat doen omdat ze geen gevoel hebben? Nee, ze willen toch, dat hun kindje begraven wordt.
Denk je nou echt, dat het in andere culturen minder erg wordt gevonden als een kind overlijdt?

Jij had dit berich beter moeten lezen.
Ik vind het toch wel vreemd dat ik Crew uit moet leggen dat sommige mensen klappen verwerken met humor, relativeren met humor, of verzachten met humor. Dat is het hele bestaansrecht van zwarte humor, ook wel galgenhumor genoemd.

Alhoewel ik mij goed kan voorstellen dat het je tegen de borst stoot vind ik ook dat je je er niet zo druk over moet maken. Humor stoot wel vaker tegen de borst. Voor meer vergelijkingsmateriaal; kijk eens een show van Teeuwen.
userIcon
Ach... over dieren en dierenlijken word een stuk luchtiger gedaan altijd.
Maar oh als het om mensen gaat.
Nee, dan zijn grapjes e.d helemaal uit den boze.
Dat het een ernstige kwestie is ontken ik verders niet.
Maar het is uit de reacties gewoon een overduidelijke observatie.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 @ 22:03 schreef Zonnetje40 het volgende:
[..]


Over een onderwerp als dit past het niet om er geintjes over te maken.
moet je nou ook zo'n flinke vent zijn om je collega aan te spreken over zijn "summum van nigerian scam'.
Bij dit soort berichten horen geen grappen.

correctie: flinke vrouw.
57  van 57 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden