Denemarken verhoogt taks op zoetigheid

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 01-07-2010 @ 17:17
print 

In Denemarken is donderdag een belastingverhoging ingegaan voor sigaretten, ijsjes, zoetigheid en andere producten die slecht zijn voor de gezondheid. Ook frisdrank en mixdrankjes met alcohol zijn duurder geworden.

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie is belastingverhoging een effectief middel om het gebruik van alcohol, tabak en dikmakers tegen te gaan. De Europese Alliantie voor Volksgezondheid in Brussel heeft andere lidstaten van de Europese Unie opgeroepen het voorbeeld van Denemarken te volgen.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend45
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

3243 views / 39 reacties
Reacties op dit bericht
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Wat een onzin

quote:
De Europese Alliantie voor Volksgezondheid in Brussel heeft andere lidstaten van de Europese Unie opgeroepen het voorbeeld van Denemarken na te volgen.
Nou, dan staat het al vast: NL gaat weer het goede voorbeeld geven natuurlijk
Goedzo, ik heb een hekel aan zoetigheid! Dat is gewoon mierenvoer
userIcon
Nu pas... Nu we verslaafd zijn aan die zoetigheid. De klootzakken geven niets om onze gezondheid, ze willen lekker cashen.
man JanPiraat (Redactie Film) 01-07-2010 @ 17:20 fotoboek no homepage
userIcon
klootzakken
userIcon
Waarom komen ze niet gewoon met een zelfmoord subsidie
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:21 schreef dewd het volgende:
Alcohol met mate is toch niet zo slecht voor je gezondheid.

Maarja de politici nemen het graag allemaal aan voor waarheid om te kunnen cashen.
Alcohol met mate is zelfs goed voor je gezondheid.
userIcon
ZO, dan mag hier ook wel
userIcon
Mjammie dat Deense gebak met bladerdeeg, amandelschaafsel, spijs, appels en krenten..

En dat wás al zo duur..
moeten ze het niet gewoon verbieden als het slecht is voor de bevolking, ipv extra geld vangen ?
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:19 schreef Greek_Warrior het volgende:
Nu pas... Nu we verslaafd zijn aan die zoetigheid. De klootzakken geven niets om onze gezondheid, ze willen lekker cashen.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:18 schreef Yi-Long het volgende:
Wat een onzin


[..]


Nou, dan staat het al vast: NL gaat weer het goede voorbeeld geven natuurlijk
Daarom ook dat Nederland bovengemiddeld vaak afwijkt van EU-regelgeving enzo Jaaa ja, ik weet dat dit geen EU-regelgeving is, maar slechts een advies van een of andere alliantie. Maar ik wil alleen maar aangeven dat Nederland heus niet het braafste jongetje van de EU-klas is
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:26 schreef frankverus het volgende:
moeten ze het niet gewoon verbieden als het slecht is voor de bevolking, ipv extra geld vangen ?
Ja, laten we alles verbieden wat slecht is voor de bevolking Laten we maar alvast beginnen met auto's, vliegtuigen, alcohol, sigaretten, malariamuggen en kinderspeelgoed met kleine onderdeeltjes...

userIcon
Alles voor de lichamelijke gezondheid he...
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:27 schreef Nieuwseling het volgende:
[..]


Daarom ook dat Nederland bovengemiddeld vaak afwijkt van EU-regelgeving enzo Jaaa ja, ik weet dat dit geen EU-regelgeving is, maar slechts een advies van een of andere alliantie. Maar ik wil alleen maar aangeven dat Nederland heus niet het braafste jongetje van de EU-klas is
Als het aankomt op een excuus om extra belasting te heffen, gaat NL echt niet dwarsliggen hoor.

Op andere punten (wanneer het ze niets oplevert) zullen ze idd heus wel eens dwarsliggen.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:19 schreef Vulcano68 het volgende:
Goedzo, ik heb een hekel aan zoetigheid! Dat is gewoon mierenvoer
Omdat jij er een hekel aan hebt moet de rest dokken? Ik kan nog wel een waslijst verzinnen waar ik een hekel aan heb, dat ook maar meteen taxeren? Lapzwans!
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:27 schreef Nieuwseling het volgende:
[..]


Daarom ook dat Nederland bovengemiddeld vaak afwijkt van EU-regelgeving enzo Jaaa ja, ik weet dat dit geen EU-regelgeving is, maar slechts een advies van een of andere alliantie. Maar ik wil alleen maar aangeven dat Nederland heus niet het braafste jongetje van de EU-klas is
we gaan ook niet met alle regelgeving mee, maar als we er in mee gaan dan zijn we weldegelijk het braafste jongetje van de klas. Zo heeft de EU bijvoorbeeld een richtlijn uitgevaardigd dat er in het paspoort op een chip een pasfoto en 2 biometrische kenmerken (vingerafdruk, irisscan etc.), moeten opgeslagen braaf als wij zijn voeren we het na een jaar al in en als bonus gaan we ook nog eens al onze biometrische kenmerken (vingerafdrukken in dit geval) in een grote database opslaan.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Als het aankomt op een excuus om extra belasting te heffen, gaat NL echt niet dwarsliggen hoor.

Op andere punten (wanneer het ze niets oplevert) zullen ze idd heus wel eens dwarsliggen.
quote:

Zweedse btw is conform de EU-richtlijn. Het normale tarief van de 'Moms' (mervärdesskatt) is 25 procent.
Bron: Website van Ministerie van Economische zaken (http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=7288)

Dus eeeeehm, blijkbaar mogen we veel meer BTW (= 6%) heffen nog. Doen we niet. Terwijl het wel mag.

Dus daaaaag
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:34 schreef waxmask het volgende:
[..]


Omdat jij er een hekel aan hebt moet de rest dokken? Ik kan nog wel een waslijst verzinnen waar ik een hekel aan heb, dat ook maar meteen taxeren? Lapzwans!
Een Frans-Bauertaks?
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]


we gaan ook niet met alle regelgeving mee, maar als we er in mee gaan dan zijn we weldegelijk het braafste jongetje van de klas. Zo heeft de EU bijvoorbeeld een richtlijn uitgevaardigd dat er in het paspoort op een chip een pasfoto en 2 biometrische kenmerken (vingerafdruk, irisscan etc.), moeten opgeslagen braaf als wij zijn voeren we het na een jaar al in en als bonus gaan we ook nog eens al onze biometrische kenmerken (vingerafdrukken in dit geval) in een grote database opslaan.
Richtlijnen heb je ook gewoon uit te voeren Als andere landen dat nog niet doen, worden ze binnen de kortste keren op de vingers getikt. Dus beter op tijd beginnen, dan dadelijk een of andere boete moeten betalen vanwege het niet-uitvoeren van EU-wetgeving
mooi zo,

die dikzakken kosten veel gezondheids geld. die mogen dus een extra bijdrage leveren.

userIcon
Laat ze/ons zelf bepalen waar we dood aan willen gaan.
userIcon
maak het gezonde gewoon goedkoper, falers.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:48 schreef StonedHermit het volgende:
Goede zaak, al die vatzige mensen die allerlei denkbeeldige ziektes bedenken om hun 20+ kilo's aan overgewicht te kunnen verantwoorden. Minder vreten is zo moeilijk toch niet? Ik blow zelf regelmatig, en dan ga ik ook niet mijzelf volproppen, dus moet het voor de speklappen toch ook niet al te moeilijk zijn, met al die extra energievoorraden die ze bij zich sjouwen.
Heb laatst gelezen dat het een psychisch iets is. De hersenen vragen, wanneer vet of suikers niet meer in dezelfde mate binnenkomen, opeens heel erg om dit soort voedingsstoffen. Daarom lukt het afvallen bij velen ook niet goed, en krijg je het jojo-effect.
Dus ik vind het eerder sneu voor deze mensen, dan dat ik het met je reactie eens kan zijn. Dat kon ik overigens toch al niet, gezien het taalgebruik dat je meent te moeten gebruiken.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:52 schreef mymoodfentje het volgende:
maak het gezonde gewoon goedkoper, falers.
Dat dus. Als een broodje gezond op de uni 2euro kost en een bakje patat 1,50 werk je het zelf in de hand Die prijzen moeten andersom.
Ik heb geen enkel probleem met een vet-tax zoals Denemarken die ingevoerd heeft, zolang de opbrengsten maar gebruikt worden om verse groenten en dergelijke te subsidieren.

De manier van subsidieren is hier wel cruciaal. Als je dit niet goed aanpakt, gaan de producenten van deze producten gewoon de prijzen omhoog gooien zodat je uiteindelijk niets goedkoper uitbent (zie HRA).
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]

Dat dus. Als een broodje gezond op de uni 2euro kost en een bakje patat 1,50 werk je het zelf in de hand Die prijzen moeten andersom.
Eens.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]

Dat dus. Als een broodje gezond op de uni 2euro kost en een bakje patat 1,50 werk je het zelf in de hand Die prijzen moeten andersom.
Inderdaad, zo hoort het te zijn!
Helaas zien vele dat anders.
userIcon
Als je de reclame voor dat spul nou ook eens aan banden legt, zodat men het minder wil.

En stop de suikerbietensubsidie aan de boeren, want die vloeit rechtstreeks in de zakken van een paar stinkend rijke families die de suikerhandel beheersen en die nu veel te goedkoop aan hun bieten komen.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:18 schreef Yi-Long het volgende:
Wat een onzin


[..]


Nou, dan staat het al vast: NL gaat weer het goede voorbeeld geven natuurlijk
uiteraard dit land gaat er weer mee in...
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:46 schreef TwenteFC het volgende:
Laat ze/ons zelf bepalen waar we dood aan willen gaan.
van pindakaas krijgt je ook K.........R
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:20 schreef JanPiraat het volgende:
klootzakken
WAAR maakt je je nou eigenlijk druk om sukkel,,, Denenmarken is nooit tot de EU getreden,, zei hebben geen EURO maar hun eigen geld, en dat is de DeenseKroon,,huilebalk...
userIcon
Jep eerst mensen expres verslaafd maken aan allerlei zooi, om het daarna lekker taxen, zodat ze geld kunnen vangen.
Uiteraard niet de reclames ect aan banden leggen, en wel blijven verleiden, het is namelijk niet echt de bedoeling dat je minder ervan koopt.
Ben het even kwijt, maar sinds wanneer gebruiken we alleen nog maar het woord 'taks' en is 'belasting' een verboden woord????? Taks zegt niets, belasting is wat het zegt dat het is: een (extra) belasting.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 17:18 schreef Yi-Long het volgende:
Nou, dan staat het al vast: NL gaat weer het goede voorbeeld geven natuurlijk
Over het algemeen valt het mee op moment dat Nederland eigen industrie heeft die in een branche meetelt op internationaal niveau. En dat hebben we in de vorm van Leaf International (Sportlife, Venco, enz)
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 20:40 schreef kikker11111 het volgende:
[..]
WAAR maakt je je nou eigenlijk druk om sukkel,,, Denenmarken is nooit tot de EU getreden,, zei hebben geen EURO maar hun eigen geld, en dat is de DeenseKroon,,huilebalk...
Back to school.
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend45
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden