Werkstraf motoragent voor doodrijden vrouw

Nederland • Geschreven door Novum op 01-07-2010 @ 15:48
print 

Een Amsterdamse motoragent is donderdag veroordeeld tot een werkstraf van 120 uur wegens het doodrijden van een vrouw in oktober. De 33-jarige politieman reed zonder reden door rood en raakte de vrouw, die overstak bij een zebrapad. Hij mag van de rechter ook een halfjaar niet rijden.

Volgens de rechtbank was de agent 'zeer onvoorzichtig, onoplettend en onachtzaam' door met hoge snelheid door rood te rijden bij een kruising in Amsterdam-Zuid. De agent was op weg om te helpen bij een aanhouding.

Het Openbaar Ministerie had een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden tegen de motoragent geëist, maar dat vond de rechter te ver gaan. Hij krijgt een lichtere straf omdat hij op weg was naar een collega, nooit eerder is veroordeeld en omdat 'het ongeval een diepe indruk op hem heeft gemaakt'.

Het ongeluk vond plaats op 22 oktober op de hoek van de Stadionweg en de Diepenbrockstraat. De 41-jarige vrouw raakte zwaargewond en overleed later in het ziekenhuis. Ze was getrouwd en had kinderen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

5422 views / 97 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 97 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Tja, niet echt een passende straf...
Werkstraf? Het is moord paas die blauwe in zn nette pattas gewoon 8 jaar.
En wat voor een werk moet hij dan gaan doen voor straf. Is er nog beroerder werk dan politiewerk?
"De 41-jarige vrouw raakte zwaargewond en overleed later in het ziekenhuis. Ze was getrouwd en had kinderen."

8 jaar zei ik.
userIcon
Moeten wij eens doen...
En zich maar afvragen waarom "het volk" zich steeds vaker tegen de politie keert en er 0 respect voor heeft...ze pleiten voor een harde aanpak van de stoute burger maar in eigen vlees snijden ho maar!
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 15:50 schreef bierspons het volgende:
Moeten wij eens doen...
Wat hebben die Mocro's in het Oosten van het land eigenlijk gekregen is toch wel vergelijkbaar...
Ik hoop dat ze in in ieder geval minder hebben gekregen , zij hebben geen voorbeeldfunctie.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 15:50 schreef Failcollione het volgende:
Werkstraf? Het is moord paas die blauwe in zn nette pattas gewoon 8 jaar.
quote:

Hij krijgt een lichtere straf omdat hij op weg was naar een collega, nooit eerder is veroordeeld en omdat 'het ongeval een diepe indruk op hem heeft gemaakt'.
daarom dus... lezen... stelletje wildersknuffelaars
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 15:57 schreef Odieus het volgende:
Kan gebeuren, vrouwtje had zowieso eventjes goed moeten uitkijken op dat zebrapad
politieagent moet niet door rood rijden kneus
Dit gaat nergens over. Als een normale burger door rood rijd dan zou die wel jaren in de gevangenis belanden, maar omdat dit een politieagent is niet. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om je zwaailampen aan te doen.
userIcon
Lage straf zeg voor zo'n gruwelijke daad.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 15:57 schreef Odieus het volgende:
Kan gebeuren, vrouwtje had zowieso eventjes goed moeten uitkijken op dat zebrapad
En waartoe dient een zebrapad? Ze zal heus wel hebben uitgekeken. Als jij een zebrapad over wilt steken en een politiewagen of -motor nadert, dan kan ik mij zo voorstellen dat je ergens de terechte verwachting mag hebben dat ie voor je stopt.
Het is een bijzonder triest ongeval. Verder speculeren hierover is ook zinloos.
De straf voor de agent is aan de lichte kant, maar wat is hierin rechtvaardig?
userIcon
Voor alle zeikerdjes die het een veel te lage straf vinden in vergelijking met andere zaken: kom eens met een voorbeeld waaruit dat blijkt a.u.b.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 15:53 schreef ntrx het volgende:
En zich maar afvragen waarom "het volk" zich steeds vaker tegen de politie keert en er 0 respect voor heeft...ze pleiten voor een harde aanpak van de stoute burger maar in eigen vlees snijden ho maar!
Het gaat in dit geval niet om eigen vlees. Justitie is justitie, politie is binnenlandse zaken.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 15:54 schreef leom het volgende:
[..]


[..]


daarom dus... lezen... stelletje wildersknuffelaars
Als jij met je petje op in je golf iemand doodrijd OP een zebrapad NADAT je door rood bent gereden kom je er echt niet zo makkelijk vanaf, of er nou iemand op de achterbank ligt te bevallen of je zelf halfdood bloed maakt dan ook niets uit.

quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 15:57 schreef Odieus het volgende:
Kan gebeuren, vrouwtje had zowieso eventjes goed moeten uitkijken op dat zebrapad
Nee, op een zebrapad heb je voorrang, als je dan ook nog eens groen licht hebt ga je er niet vanuit dat een of andere motorduivel je voor je sokken komt rijden. Verder zal de agent ook niet rustig gereden hebben dus zal ze het niet eens in de gaten gehad hebben. Sirene en lampjes stonden niet aan he.

/edit
Lees net de rest van je reacties en je bent niets meer dan wat je avatar weergeeft. Jammer dat ik je toch nog wat voor gaf .
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:00 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]


politieagent moet niet door rood rijden kneus
Dat staat natuurlijk voorop!
Maar ik ben ook van mening dat je niet klakkeloos een zebrapad moet oplopen puur en alleen omdat je voorrang hebt.
userIcon
Dit krijgt toch zo'n beetje elke persoon in Nederland als het gaat om dood door schuld..
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Voor alle zeikerdjes die het een veel te lage straf vinden in vergelijking met andere zaken: kom eens met een voorbeeld waaruit dat blijkt a.u.b.
Wildplassen bijvoorbeeld kost 90 euro bijvoorbeeld. Veel hogere straf voor een minder groot vergrijp.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:02 schreef SantaMuerte het volgende:
Nee, op een zebrapad heb je voorrang, als je dan ook nog eens groen licht hebt ga je er niet vanuit dat een of andere motorduivel je voor je sokken komt rijden. Verder zal de agent ook niet rustig gereden hebben dus zal ze het niet eens in de gaten gehad hebben. Sirene en lampjes stonden niet aan he.
Met dit verschil t.o.v. de Golf-petjes dat een agent zonder reden door rood mag rijden. Een agent heeft namelijk ontheffing van alle verkeersregels als hij een uitvoerende actie voor zijn werkzaamheden doet.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:03 schreef Lovechild het volgende:
[..]


Dat staat natuurlijk voorop!
Maar ik ben ook van mening dat je niet klakkeloos een zebrapad moet oplopen puur en alleen omdat je voorrang hebt.
Als de agent door rood moet rijden om haar aan te rijden gok ik erop dat er ook stoplichten bij het zebrapad staan?
ik heb nog wel 3 vijanden die ik ook ff dood ga rijden , voor die 360 uur 120 uur per vijant hihihih belachelijke straf die man moet gewoon hoppa 3 jaar krijgen krijg ik ook als ik iemand dood rijd

dus ik vind het een zeer belachelijke straf 120 uur ,dus een mensen leven is niet meer waard dan 120 uur in hun ogen
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 15:56 schreef StonedHermit het volgende:
120 uur voor een mensenleven, denk dat ik morgen een killing spree ga houden, dan heb ik hooguit twee jaar werstraf
Een ongeluk (ook met schuld) is wel iets anders dan doodslag of moord.

Als je dat verschil niet kunt bevatten, dan is er weinig hoop voor je.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:04 schreef Je_Psychiater het volgende:
[..]
Wildplassen bijvoorbeeld kost 90 euro bijvoorbeeld. Veel hogere straf voor een minder groot vergrijp.
Inderdaad. Volledig vergelijkbaar. Zowel de daad als de straf (90 euro t.o.v. 120 uur werkstraf). écht volledig vergelijkbaar.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 15:54 schreef leom het volgende:
[..]


[..]

daarom dus... lezen... stelletje wildersknuffelaars
f00b
userIcon
Wat een onzin staat er in dit bericht zeg...

Een agent is niet verplicht zwaailicht en sirene te gebruiken als hij door rood rijdt...

Verder is in NL nog nimmer iemand ooit voor jaren achter de tralies gezet n.a.v. een dodelijk verkeersongeval. Tenzij er opzet in het spel was...

Hersenloze, kortzichtige ....... etc.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:05 schreef clickers het volgende:
ik heb nog wel 3 vijanden die ik ook ff dood ga rijden , voor die 360 uur 120 uur per vijant hihihih belachelijke straf die man moet gewoon hoppa 3 jaar krijgen krijg ik ook als ik iemand dood rijd

dus ik vind het een zeer belachelijke straf 120 uur ,dus een mensen leven is niet meer waard dan 120 uur in hun ogen
Met dit verschil dat jij het expres doet. Dat heet dan ongeluk, maar pure moord (of in het minst erge geval doodslag).
userIcon
En gelijk maar beschermen

Als ik het had gedaan had ik zeker niet minder dan 5 jaar gekregen.
Ik zie heel vaak dat politie door rood rijd zonder alarmlichten of sirene.
Of soms zie ik ook dat ze hun alarmlichten uit zetten nadat ze door rood zijn gereden.

Beste straf is gewoon letterlijk non stop poepen op dat soort typen voor de komende 3 jaar. Zonder dat ie een keer mag douchen!!!
Zo... die crimineel is gestraft voor de moordenaar die hij is.

120 uur tuintjes schoffelen bij de gemeente is een gepaste straf voor het doodrijden van een onschuldige burger, door zo'n machohufter in een uniform
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:07 schreef Odieus het volgende:
[..]


Leg dat maar eens uit aan VMBO Fokkertjes die het stoer vinden om op de politie te schelden
Nee, ik begin er niet eens meer aan...
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:07 schreef KãBuS het volgende:
Als ik het had gedaan had ik zeker niet minder dan 5 jaar gekregen.
Nee hoor. Dat is volledig gelul. Als je net als hem geen strafblad hebt, het niet expres deed en berouw toont, zal je min of meer dezelfde straf krijgen.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Met dit verschil t.o.v. de Golf-petjes dat een agent zonder reden door rood mag rijden. Een agent heeft namelijk ontheffing van alle verkeersregels als hij een uitvoerende actie voor zijn werkzaamheden doet.
Wil je dit stukje van het bericht nog even lezen?

quote:
Volgens de rechtbank was de agent 'zeer onvoorzichtig, onoplettend en onachtzaam' door met hoge snelheid door rood te rijden bij een kruising in Amsterdam-Zuid. Onder voorwaarden mag de politie door rood rijden, maar alleen met alarmlichten aan en bij hoge nood.
Dank je...
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:07 schreef KãBuS het volgende:
En gelijk maar beschermen

Als ik het had gedaan had ik zeker niet minder dan 5 jaar gekregen.
Ik zie heel vaak dat politie door rood rijd zonder alarmlichten of sirene.
Of soms zie ik ook dat ze hun alarmlichten uit zetten nadat ze door rood zijn gereden.

Beste straf is gewoon letterlijk non stop poepen op dat soort typen voor de komende 3 jaar. Zonder dat ie een keer mag douchen!!!
Geef eens 1 vonnis in een vergelijkbare zaak waarbij er 5 jaar cel werd uitgesproken. Je krijgt een maandsalaris van me als dat lukt !

Als je het niet kunt vinden, mag je nooit en te nimmer meer reageren op Fok!
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:07 schreef xenobinol het volgende:
Zo... die crimineel is gestraft voor de moordenaar die hij is.

120 uur tuintjes schoffelen bij de gemeente is een gepaste straf voor het doodrijden van een onschuldige burger, door zo'n machohufter in een uniform
Zegt meneer die volledig op de hoogte is van de situatie en absoluut niet op basis van stereotypes en achterdocht reageert.
userIcon
Dus oppassen voor politie bij het oversteken!


..en als je iemand overrijdt, gewoon zeggen dat je een collega moest helpen.
userIcon
quote:
Hij krijgt een lichtere straf omdat hij op weg was naar een collega die een 79-jarige vrouw wilde arresteren
Fix'd
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:12 schreef SantaMuerte het volgende:
Wil je dit stukje van het bericht nog even lezen?

Dank je...
Bij deze gedaan
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Inderdaad. Volledig vergelijkbaar. Zowel de daad als de straf (90 euro t.o.v. 120 uur werkstraf). écht volledig vergelijkbaar.
Je vroeg om een voorbeeld, niet om een vergelijkbaar voorbeeld. Ik snap niet helemaal waarom je het over vergelijkbaarheid hebt met betrekking ot mijn voorbeeld en mijn voorbeeld vergelijkbaar noemt. Ik vind mijn voorbeeld absoluut niet vergelijkbaar, maar daar vroeg je dan ook niet om. Ik associeerde je term "zeikerdjes" vrijelijk met wildplassen, wellicht dat daar iets van vergelijkbaarheid in zit, of toch ook weer niet.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:12 schreef bijderechter het volgende:
[..]


Geef eens 1 vonnis in een vergelijkbare zaak waarbij er 5 jaar cel werd uitgesproken. Je krijgt een maandsalaris van me als dat lukt !

Als je het niet kunt vinden, mag je nooit en te nimmer meer reageren op Fok!
Maandsalaris Verdien jij dan echt zo weinig?
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 15:50 schreef Failcollione het volgende:
Werkstraf? Het is moord paas die blauwe in zn nette pattas gewoon 8 jaar.
jij bent echt hersenloos haha, moord is alleen als je daadwerkelijk van te voren hebt besloten iemand van het leven te beroven, en dit ook nog eens aan te tonen is.
dit is gewoon roekeloos rijden met dood ten gevolge...
maar kvind 120 uur werkstraf ook beetje matig hier eigenlijk.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:12 schreef SantaMuerte het volgende:

Wil je dit stukje van het bericht nog even lezen?
Niet alles wat op Fok staat is waar..........

Stukje klopt niet.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 16:30 schreef janachter het volgende:
[..]


nee joh, als jij je flink bloedende vriendin naar een ziekenhuis rijd en daar dan door jou schuld iemand mee dood rijd zal de rechter hetzelfde beoordelen dan dat als jij zit te straatracen en iemand dood rijdt.

verder nog intelligente opmerkingen?

opmerkelijk aan het bericht is dat opnieuw niet duidelijk word waarom de agent zonder signalen hard door rood reed.

was de agent op weg naar een inbraak/overval in uitvoering waardoor hij zonder signalen er snel wou komen.
op weg naar een collega in nood?

op weg naar een verkeersongeval?

of wou die snel op het bureau zijn omdat zijn dienst erop zat?

alleen in het laatste geval is het zeer kwalijk, de andere drie gevallen is het nog steeds heel erg maar veel begrijpelijker.
Hij was op weg om een collega te helpen die een aanhouding had. Daarom...dat staat ook in het bericht he...verder nog intelligente opmerkingen?
userIcon
Klasse justitie!!
Wat een walgelijke uitspraak
userIcon
Ik snap de verontwaardiging niet...die agent was op weg naar een aanhouding. Hij deed zijn werk, voor ONS. Ok, niet handig dat hij de regels aan zijn laars lapt en iemand dood rijdt, maar mocht hij kiezen, zou hij het echt wel anders aangepakt hebben. Ik snap niet dat sommige mensen hier 8 jaar eisen, die kerel deed zijn werk man!
userIcon
Ongeacht zijn beroep is dit nog steeds een te zachte straf. Je krijgt weliswaar die vrouw niet terug door zwaar te straffen, maar als het ervoor zorgt dat mensen veiliger gaan rijden, dan is het zeker nodig.
50  van 97 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden