Motorproblemen in duizenden Toyota's

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 01-07-2010 @ 11:01 - gepost door Thom Puiman (Juicyhil)
print 

Ongeveer 270 duizend auto's van het Japanse merk Toyota -waaronder ook luxeauto's van dochtermerk Lexus- hebben mogelijk motorproblemen. Dat maakte de Japanse autofabrikant donderdag bekend. Toyota zal het Japanse ministerie van verkeer maandag inlichten over het eventueel terugroepen van auto's.

Motoren in de betreffende auto's hebben mogelijk een defect, waardoor ze tijdens het rijden kunnen uitvallen. Van de 270 duizend voertuigen zijn er 180 duizend in het buitenland verkocht, de rest rijdt in Japan. Het gaat onder meer om de populaire Toyota Crown en zeven modellen van Lexus-sedans.

Toyota liet weten de afgelopen maanden zo'n tweehonderd klachten te hebben ontvangen over motorfalen. Volgens sommige automobilisten maakten de motoren een vreemd geluid. Of er als gevolg van de motorproblemen ongelukken zijn gebeurd is niet bekend.

Het nieuws over falende motoren komt voor Toyota op een ongunstig moment. De fabrikant probeerde juist zijn reputatie op te poetsen, nadat wereldwijd acht miljoen Toyota's waren teruggeroepen wegens problemen met de versnelling en andere defecten. De autofabrikant kreeg onlangs een miljoenenboete in de Verenigde Staten omdat de auto's niet snel genoeg zouden zijn teruggeroepen.

Vorige week werd nog aangekondigd dat Toyota zeventienduizend hybride auto's van Lexus terugroept, omdat uit tests was gebleken dat bij eventuele botsingen brandstof lekte.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend45
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

8012 views / 58 reacties
Reacties op dit bericht
58  van 58 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
ach.. dan heb je altijd je 2e motor nog..
toyoto
betrouwbare auto hoor
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:01 schreef HolleKies het volgende:
ach.. dan heb je altijd je 2e motor nog..
Toyota Crown? Das toch heel jaren '80.....
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:03 schreef L00n3y het volgende:
toyoto
betrouwbare auto hoor
Toch heb ik liever dat een fabrikant net als Toyota gewoon probeert de problemen op te lossen, ook al levert dat imago-schade op. Ik denk dat vele andere fabrikanten met vergelijkbare problemen dit gewoon onder het koksmatje vegen.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:04 schreef hoatzin het volgende:
[..]


Toyota Crown? Das toch heel jaren '80.....
= Camry in Europa en VS
Je zou die ontwerpers toch allemaal ontslaan bij Toyota.
hmm, ik heb tenminste geen problemen met mn ford fiesta uit 96
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:06 schreef Voulge het volgende:
Je zou die ontwerpers toch allemaal ontslaan bij Toyota.
De motoren komen van Yamaha...
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:04 schreef janachter het volgende:
tering, toyota heeft wel heel veel van dit soort blunders de laatste tijd terwijl het tot een paar jaar geleden hele betrouwbare auto's procuceerde
Ze hebben inderdaad wel wat missers gemaakt ondertussen, maar het schijnt dat sinds Toyota de grootste autofabrikant ter wereld is deze berichten maar wat graag gepubliceerd worden, waar het in andere gevallen gewoon voor kennisgeving aangenomen wordt.

Berichten zoals deze zien we dan weer niet verschijnen: http://www.rtl.nl/%28/act(...)000-auto_s-terug.xml
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:05 schreef afgelopen het volgende:
[..]


= Camry in Europa en VS
Rijden de Cressida, Carina en Corona daar ook nog rond?
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:05 schreef Stefanass het volgende:
[..]


Toch heb ik liever dat een fabrikant net als Toyota gewoon probeert de problemen op te lossen, ook al levert dat imago-schade op. Ik denk dat vele andere fabrikanten met vergelijkbare problemen dit gewoon onder het koksmatje vegen.
Ja, en verder probeert Amerika Toyota kapot te krijgen door dit soort dingen elke keer uit te smeren in de media.
Bij andere merken gebeurt dit net zo vaak, en als het een beetje tegen zit mag je er dan zelf bij de garage voor gaan betalen onder het mom van
" goh u bent de eerste met dit probleem"
Daarom moet je gewoon BMW rijden.
De Crown rijdt hier zeker nog heel veel rond. Sterker nog, de Japanse politie gebruikt de Crown als dienstwagen.
userIcon
Ga gewoon lekker Duits rijden.
Audi, Mercedes & BMW zijn heerlijke auto's.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:11 schreef dropsiroop het volgende:
Daarom moet je gewoon BMW rijden.
de gemiddelde BMW heeft heel wat meer storingen dan een Toyota.
userIcon
De mijne is te oud om hem in te leveren.
Hoop dat mijn vader geen problemen krijgt met zijn bakbeest.

Toyota, jullie maken er een potje van
userIcon
Blijkbaar werkt hun Lean Productiemethode toch niet zo goed.
userIcon
Toyota : De auto die altijd te repareren valt
Toyota geeft toe, al het het andere schaart zich vaak achter goedkope excuses of speelt het op de consument (normale slijtage noemen ze dat)

1 is dat goede auto's niet meer geproduceerd worden, het is allemaal productie op waterbasis, en dan bedoel ik niet alleen de lak.
Het beste is om die nieuwe rommel niet te kopen, goed voor je beurs voor het milieu en de co2 uitstoot.
Maar minder leuk voor overheid, wereldeconomie en co2 heffingsconstructies

2 Vraag al die Zuid-Afrikanen maar eens hoe slecht die toyota's zijn die wij allemaal hebben weggegeven (geëxporteerd) aan dat soort landen.
Waar co2 heffing niet telt maar wel de degelijkheid!
NEE wij kopen liever een Mercedes (uit de droomfabriek van Mercedes Benz), raggen er 100.000 in zonder er na om te kijken en dan moet er weer een nieuwe komen.

Toyota is overigens top qua service en kwaliteit! Maar ik ben het eens dat het design giga lelijk is net als BMW, Mercedes en al het andere wat zichzelf nog autofabrikant noemt.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:21 schreef 6783969135987342567865916 het volgende:
[..]


Niet om het een of ander, maar Mercedes in tegenwoordig Chinees

Zet er een naast een oude Duitse Mercedes en zoek de tien verschillen, ongelijke kieren aan weerszijden van het kofferdeksel bijvoorbeeld, dit soort detailfoutjes horen er gewoon bij tegenwoordig...
Dat klopt niet volgens mij. Het is Volvo die sinds kort Chinees is.
Moet je eens kijken hoeveel motorklachten VW binnen krijgt... wordt alleen niet in het nieuws gebracht....
userIcon
Mitsubishi: nooit problemen.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:11 schreef dropsiroop het volgende:
Daarom moet je gewoon BMW rijden.
Yes,
een R1200GS bijvoorbeeld.
Nou USandA is weer lekker bezig met besmeuren.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:35 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Moet je eens kijken hoeveel motorklachten VW binnen krijgt... wordt alleen niet in het nieuws gebracht....
Moet je eens naar het aantal entry's voor Duitse auto's kijken op problemcar.
Over de andere Europese 'kwaliteitsmerken' zullen we dan nog maar zwijgen.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:21 schreef 6783969135987342567865916 het volgende:
[..]


Niet om het een of ander, maar Mercedes in tegenwoordig Chinees

Zet er een naast een oude Duitse Mercedes en zoek de tien verschillen, ongelijke kieren aan weerszijden van het kofferdeksel bijvoorbeeld, dit soort detailfoutjes horen er gewoon bij tegenwoordig...
Daarbij, liever 10 sterren in de voorruit dan 1 op de motorkap !!
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:37 schreef TimMer1981 het volgende:
Mitsubishi: nooit problemen.
Same
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:32 schreef Capt.Weed het volgende:
[..]


Dat klopt niet volgens mij. Het is Volvo die sinds kort Chinees is.
Op papier Chinees. Er is niets Chinees aan een Volvo.
Andere Japanse merken zijn veel beter en onderscheidender. Toyota gaat ten onder aan zijn eigen succes. Subaru en Honda zijn dure merken met hoogwaardige techniek.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 12:03 schreef ipne-eschellesjek het volgende:
[..]


Daarbij, liever 10 sterren in de voorruit dan 1 op de motorkap !!
Even een stereotype reactie plaatsen dacht je? Wat is nu werkelijk je eigen mening, of heb je geen verstand van auto's?
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 12:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]


Even een stereotype reactie plaatsen dacht je? Wat is nu werkelijk je eigen mening, of heb je geen verstand van auto's?
Mwoach ik denk niet dat I-E Mercedes slecht vindt, hij wil er alleen niet in gezien worden. Mercedes heeft namelijk een imago-probleem.
userIcon
Aan de lopende band missers
Hmm... Mijn peugeot staat ook al 3 weken bij de garage met electronisch probleem.
userIcon
Dat krijg je met die moderne brol.

Gewoon motoren zonder elektronische zooi inbouwen en ze vallen niet uit.
Is wel enorm zuinig in het verbruik! (als de motor het niet doet)
userIcon
"Nichts ist unmöglich, Toyota!"

Ik rij toch echt liever Toyota dan een Duitse bak, mijn karretje heeft me nog nooit in de steek gelaten
Daarbij, als je een Lexus koopt krijg je meer derbij (qua service en opties) dan dat je een mercedes gaat kopen voor dezelfde prijs, dan mag je blij zijn als je er een vloermatje bij krijgt.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 12:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat krijg je met die moderne brol.

Gewoon motoren zonder elektronische zooi inbouwen en ze vallen niet uit.
Uh ja, dat zal wel werken....
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 13:39 schreef DrDarwin het volgende:
[..]


Uh ja, dat zal wel werken....
Tot ruwweg 2000 reden auto's zonder al die computergestuurde spullen ook gewoon rond, dus dat heeft toch een kleine eeuw gewerkt.
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 12:53 schreef blieb het volgende:
Hmm... Mijn peugeot staat ook al 3 weken bij de garage met electronisch probleem.
Duhhh wat wil je met die franse degelijkheid Dat is HELEMAAL troep!
Betrouwbare auto's zijn duitsers en jappen!

van 0 naar 160.000km gereden in mijn Seat Leon zonder enige storing
nu van 0 naar 40.000 gereden in mijn Honda Civic Hybrid zonder enige storing.

Collega's met franse auto's staan om de maand wel bij de garage omdat er weer een sensor kapot is oid.
userIcon
Zelfs met die vermeende motorproblemen is Toyota het meest betrouwbare merk ter wereld, wat elk jaar door de duitse wegenwacht wordt bevestigd
userIcon
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 14:15 schreef RetepV het volgende:
[..]


Ach, elk jaar moet elke fabrikant grote hoeveelheden auto's terugroepen vanwege productiefouten (laatst nog Chrysler met 600.000 auto's ofzo). Alleen bij Toyota wordt het breeduit in de media uitgemeten.

Er zal wel iets achter zitten. Waarschijnlijk propaganda. "Buy American" enzo. Het is in de VS heel gewoon om zulke propaganda over de bevolking uit te braken.

Het is dan alleen maar zoeken naar de belanghebbenden. Well, wie zou er belang hebben dat men minder Toyota's gaat kopen en meer Amerikaanse auto's? Hmm. Ik zou het ECHT niet weten.

Noem het een conspiracy theory. Maar het is in het verleden al vaak genoeg bewezen dat men in Amerika dit soort dingen gewoon geoorloofd vindt. Dus ik denk niet dat we dieper hoeven te graven naar een reden.
Dat dus.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:12 schreef Capt.Weed het volgende:
Ga gewoon lekker Duits rijden.
Audi, Mercedes & BMW zijn heerlijke auto's.
Smaken verschillen gelukkig, maar voor mij pas Duits als Italiaans op is, dan nog wat lekkere Fransozen, en dan in Gottesnahm maar Duits, wat zou ik me kapot schamen. Zonnebril op, niet herkend worden. Duits design...het loopt me al langs de ruggegraat. Brrrr.

Ik kom helaas steeds vaker in Germany, echt wel aardig en lief allemaal, maar zo Oostblokkerig, die industrie van ze en die wegen. Oostblok maar dat dan nog net niet.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 11:07 schreef Mr-Mackey het volgende:
[..]

De motoren komen van Yamaha...
yapanse arbeiders maken alles half af ... dat was toch die afkorting?
58  van 58 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend45
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden