Homojongere pleegt vaker zelfmoord

Nederland • Geschreven door Novum op 24-06-2010 @ 02:22
print 

Homojongeren doen tot vijf keer vaker een zelfmoordpoging dan heterojongeren. Dat blijkt uit de rapportage 'Steeds gewoner, nooit gewoon' van het Sociaal en Cultureel Planbureau over homo-emancipatie in Nederland. Van de homojongeren heeft de helft zelfmoord overwogen. Van de meisjes deed zestien procent daadwerkelijk een poging, van de jongens is dit negen procent.

Een van de redenen dat de jongeren niet lekker in hun vel zitten, is dat de middelbare school geen veilige plek zou zijn voor lesbiennes, homo's, bi's en transgenders. Zo krijgt driekwart van hen als jongere te maken met antihomo-uitingen, onder meer op school. Behalve onder jongeren is er overigens ook onder orthodox godsdienstige Nederlanders, laagopgeleiden en Turkse en Marokkaanse Nederlanders een gebrek aan acceptatie.

Een kwart van de homo- en biseksuele mannen is zich vanwege de seksuele voorkeur het afgelopen jaar onveiliger gaan voelen en vier op de tien vrouwen werd het laatste halfjaar uitgescholden wegens hun seksuele voorkeur. Veertig procent van de Nederlanders vindt het aanstootgevend als twee mannen elkaar in het openbaar zoenen, terwijl dertien procent dat vindt als het om een heteropaar gaat.

Het aandeel van de Nederlandse bevolking dat homoseksualiteit zegt te accepteren steeg wel, van 85 naar 91 procent. Dat zou onder meer komen doordat van de 61 maatregelen voor verbetering van de acceptatie die het kabinet eerder aankondigde 95 procent volgens het SCP is uitgevoerd.

Volgens het ministerie van Onderwijs is het gebrek aan acceptatie van homojongeren reden tot zorg. Het ministerie laat het trekken van conclusies voor toekomstig beleid echter over aan het nieuwe kabinet.

Het COC roept naar aanleiding van het rapport informateur Uri Rosenthal en de fractievoorzitters op om emancipatie van lesbiennes, homo's, bi's en transgenders in het komende kabinet hoge prioriteit te geven. Het COC vindt onder meer dat voorlichting over homoseksualiteit en transgenders op elke school verplicht moet worden. Ook zou er een wetsartikel moeten komen waarmee discriminerend geweld zwaarder kan worden bestraft.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

5054 views / 88 reacties
Reacties op dit bericht
88  van 88 reacties op deze pagina. Pagina  1
goh hoe zou dat nou komen? Vast niet door die tolerante Nederlandse bevolking..
Als k homo zou zijn zou zelfmoord wel t laatste zijn waar ik aan zou denken....
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 02:27 schreef DrJ___ het volgende:
Als k homo zou zijn zou zelfmoord wel t laatste zijn waar ik aan zou denken....
yeah... 'cause gay means happy and happy means gay!"

Als men zichzelf niet kan accepteren zoals men is dan kan het moeilijk worden.
Ik kan me me enigszins indenken dat men dan liever 'uit het leven treed'.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 02:32 schreef Mind_Fuck het volgende:
[..]


yeah... 'cause gay means happy and happy means gay!"

Als men zichzelf niet kan accepteren zoals men is dan kan het moeilijk worden.
Ik kan me me enigszins indenken dat men dan liever 'uit het leven treed'.
Nou het is niet dat men zichzelf niet accepteert, ze zijn bang dat de buitenwereld het niet accepteert

helaas is die angst niet geheel ongegrond..
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de tolerantie onder de jongere generatie (autochtoon, allochtoon, uitdetoon) behoorlijk gedaald vind. Het frappante is alleen dat het de tolerantie grens in het algemeen is en niet alleen naar homo-/biseksuelen.
Vandaag was een van de eerste keren dat ik boos werd aangekeken terwijl ik iemand netjes voorliet op het zebra pad. Zijn er zoveel mensen ontevreden met hun leven en jaloers? Ik snap het in ieder geval niet.

Als iedereen goedemorgen zou zeggen tegen het kassa meisje of alleen maar een glimlach geeft is het volgens mij al stukken beter...
man mouthman (Redactie Frontpage) 24-06-2010 @ 02:41 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Behalve onder jongeren is er overigens ook onder orthodox godsdienstige Nederlanders, laagopgeleiden en Turkse en Marokkaanse Nederlanders een gebrek aan acceptatie.
Jeetje dan heb je de halve bevolking...
userIcon
Uniek lijkt me dat... Om vaker zelfmoord te plegen.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 02:41 schreef mouthman het volgende:

[..]


Jeetje dan heb je de halve bevolking...
Ik heb serieus medelijden met mijn bovenbuurjongen, hij wordt hier in het portiek al door 3 (2 autochtoon en 1 allochtoon gezin) gemeden en achter zjin rug om geouwehoerd. En het is serieus zo'n aardige gast, hij zet wel gewoon die muziek zachter om 8 uur als mijn dochter gaat slapen. Ze gaat morgenavond tijdens het wk ergens bij oma slapen omdat het hier als ze winnen een stamp feest met voor de afwisseling weer eens het "Nederland oh nederland jij bent..." door de grond hoor dreunen om half 11...
Nee geef mij maar 20 homostellen (dan heb je hooguit 1 verrot stel), dan 8 zogenaamde echte "Nederlanders" stellen.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 02:44 schreef webfreak het volgende:
Uniek lijkt me dat... Om vaker zelfmoord te plegen.
Normaal lach ik niet om grappen met zulke serieuze dingen maar dit is wel erg grappig
Pesten tegengaan helpt. Middelbare school is sowieso ruk voor iedereen die een beetje iets cratiefsz/anders/onaangepast is. jammer dat t nu nog slechter is
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 02:50 schreef Hilde76 het volgende:
[..]

Normaal lach ik niet om grappen met zulke serieuze dingen maar dit is wel erg grappig
http://www.youtube.com/watch?v=w-JQupFp1Oo

3.05

Zeker op voortgezet onderwijs en op middelbare scholen hebben homo's het behoorlijk te verduren. Dat verdwijnt op het HBO en op de universiteit.

Ik denk ook dat het vooral de seksegenoten (hetero jongens tegen homo's en hetero meiden tegen lesbiennes) zijn die het hun lastig maken.

Zelf kan ik als hetero man goed opschieten met homo's. Niet met elke homo overigens... die types die constant alle aandacht opeisen, daar heb ik helemaal niets mee. Maar met normale homo's is niets mis.
Het is ook wel zeer ernstig gesteld met de acceptatie van homo's onder ouders hoor. Ik ken verschillende verhalen van jongeren waarbij de ouders dreigden de betreffende homo-jongere op straat te zetten en zelfs eentje die doodleuk vertelde aan zijn zoon dattie maar door "de paters" van zijn homosexualiteit genezen zou moeten worden. En dat allemaal bij Nederlandse ouders!!!
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 03:05 schreef Junyo het volgende:
Het is ook wel zeer ernstig gesteld met de acceptatie van homo's onder ouders hoor. Ik ken verschillende verhalen van jongeren waarbij de ouders dreigden de betreffende homo-jongere op straat te zetten en zelfs eentje die doodleuk vertelde aan zijn zoon dattie maar door "de paters" van zijn homosexualiteit genezen zou moeten worden. En dat allemaal bij Nederlandse ouders!!!
Door de paters, in 2010, dan ben je zo fucking ziek in je hoofd.
userIcon
De echte vraag is natuurlijk: Plegen ze vaker zelfmoord omdat ze homo zijn, of zijn ze homo omdat ze sowieso al labiel zijn.

Niet dat homo's per definitie labiel zijn, maar als het gaat om jongeren zullen er zat zijn die gewoon met zichzelf in de knoop zitten en dat vertalen naar "misschien ben ik wel homo".

-edit-
Je zou ook kunnen zeggen:
Pleegt de homojongere vaker zelfmoord, of is de labiele zelfmoordjongere vaker homo?
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 03:09 schreef KomtTijd... het volgende:
De echte vraag is natuurlijk: Plegen ze vaker zelfmoord omdat ze homo zijn, of zijn ze homo omdat ze sowieso al labiel zijn.

Niet dat homo's per definitie labiel zijn, maar als het gaat om jongeren zullen er zat zijn die gewoon met zichzelf in de knoop zitten en dat vertalen naar "misschien ben ik wel homo".

-edit-
Je zou ook kunnen zeggen:
Pleegt de homojongere vaker zelfmoord, of is de labiele zelfmoordjongere vaker homo?
Hmm alle pubers zitten toch per definitie met zichzelf in de knoop? De ene oplossing leidt toch kuddegedrag en meelopen met de rest zodat je jezelf maar niet hoeft te laten zien en de ander dat zijn die einzelgangers, die nooit echt ergens zullen bijhoren. En eenzaamheid dat maakt labiel...
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 03:01 schreef fristie het volgende:
[..]


http://www.youtube.com/watch?v=w-JQupFp1Oo

3.05

Finkers is altijd goed
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 03:05 schreef Junyo het volgende:
Het is ook wel zeer ernstig gesteld met de acceptatie van homo's onder ouders hoor. Ik ken verschillende verhalen van jongeren waarbij de ouders dreigden de betreffende homo-jongere op straat te zetten en zelfs eentje die doodleuk vertelde aan zijn zoon dattie maar door "de paters" van zijn homosexualiteit genezen zou moeten worden. En dat allemaal bij Nederlandse ouders!!!
In staphorst? Ik ken meerdere gays en zelf hetero, ik heb er geen problemen mee. Die gasten zijn verder zo normaal, gewoon en aardig.
Respekt voor wie je bent en je omgeving, leren je eigen weg te gaan, onconditionele steun in moeilijke tijden en de vrijheid om je ding te doen als het lekker gaat.
Je vraagt je af hoe moeilijk het is om dat aan je kind mee te geven.

Elke tienerzelfmoord is een gefaalde opvoeding.

voor iedereen die het nu moeilijk heeft:
http://www.youtube.com/watch?v=LLGqmIfuRwU&NR=1
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 03:44 schreef TheThirdMark het volgende:
Dan vind ik deze toepasselijker.

http://www.youtube.com/watch?v=4gO7uemm6Yo

Tsja, Homo's zijn net vrouwen. Emotionele wraken die nergens tegen kunnen en alles persoonlijk aantrekken. Nu ik het zo zeg lijken het net moslims. Zijn er toevallig cijfers van Moslim zelfmoorden? Leuk om eens een moslim naast een homo te leggen en naar de overeenkomsten te kijken.
ehm mannen plegen vaker zelfmoord dan vrouwen
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 03:44 schreef TheThirdMark het volgende:
Dan vind ik deze toepasselijker.

http://www.youtube.com/watch?v=4gO7uemm6Yo

Tsja, Homo's zijn net vrouwen. Emotionele wraken die nergens tegen kunnen en alles persoonlijk aantrekken. Nu ik het zo zeg lijken het net moslims. Zijn er toevallig cijfers van Moslim zelfmoorden? Leuk om eens een moslim naast een homo te leggen en naar de overeenkomsten te kijken.
Meen je dit serieus? Ik weet ergens wel dat mensen die zo denken echt bestaan. Naast dat je jezelf in een alinea zo ontzettend tegenspreekt kan ik me niet eens indenken in wat voor sociale kring jij leeft. Je maakt je eigen cultuur belachelijk door te zeggen dat homo's minder zijn (en niet alleen homo's maar ook vrouwen.. geen borstvoeding gehad?), en vervolgens geef je de moslims de schuld? Je moet toch echt een betonnen plaat voor je kop hebben om niet te zien hoe hypocriet je dan bent.

@fristie het antwoord van The Third Mark kan je je zo wel bedenken: "allemaal in de kast homo's natuurlijk, echte mannen plegen geen zelfmoord, dat zijn geen 'watjes'"
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 03:44 schreef TheThirdMark het volgende:
Dan vind ik deze toepasselijker.

http://www.youtube.com/watch?v=4gO7uemm6Yo

Tsja, Homo's zijn net vrouwen. Emotionele wraken die nergens tegen kunnen en alles persoonlijk aantrekken. Nu ik het zo zeg lijken het net moslims. Zijn er toevallig cijfers van Moslim zelfmoorden? Leuk om eens een moslim naast een homo te leggen en naar de overeenkomsten te kijken.
Dude, sinds wanneer hebben ze internet in de vrachtwagencabine?
Ik heb respect voor iedereen die de tekortkomingen van zijn millieu ontworsteld.
En je geblaat klopt niet met de realiteit. De top van het bedrijfsleven heeft een zware oververtegenwoordiging van nichten. En dat is de hardste wereld die we hier hebben als het gaat om, ahum, mano-a-mano gaan. Jij leeft nog in de meute van je dorp.
Wel mooi nummer trouwens.
niet dat ik ze zal missen
userIcon
Tja. Als jongere heb je het gauw zwaar op een middelbare school als je opvalt. Zeker als je al 15, 16 jaar te horen krijgt dat je hetero bent, maar je hebt rond die tijd toch echt gevoelens voor mensen van je eigen geslacht, dan moet dat heel moeilijk zijn. Op een middelbare school voelen de rotzakken het prima aan wanneer iemand het zwaar heeft en je vormt dan al gauw een 'easy target'. Als je dan al het lef hebt om uit de kast te komen wordt het er niet per se beter op.
Als je die tegenstrijdige gevoelens niet kan plaatsen en je kropt al je emoties op, dan barst de bom op enig moment. Natuurlijk is het risico dat deze mensen dan een zelfmoordpoging ondernemen groter geworden.

Je moet het wel heel zwaar hebben, wil je zelfmoord overwegen.

Tenzij je zo'n kut-emo bent.
userIcon
Onzinnige conclusie, het lastige van homoseksualiteit is dat je ZELF moet accepteren dat je op een bepaalde wijze anders bent, en dat je leven er hierdoor anders uit gaat zien. Dat is het lastige van homoseksualiteit: zelfacceptatie.

De omgeving heeft daar maar beperkte invloed op.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 06:33 schreef Tarak het volgende:
Onzinnige conclusie, het lastige van homoseksualiteit is dat je ZELF moet accepteren dat je op een bepaalde wijze anders bent, en dat je leven er hierdoor anders uit gaat zien. Dat is het lastige van homoseksualiteit: zelfacceptatie.

De omgeving heeft daar maar beperkte invloed op.
Groot deel wordt daardoor bepaald hoor. Een paar homofobe opmerkingen van de ouders maken een kind al heeel snel onzeker.

En ja, de reacties van homofobe nedelanders en co. Ja, dat gaat er ook niet aan bijdragen.

Zelf accepteren lukt wel. Maar het is moeilijk met die reacties om je heen.
userIcon
Is ook niet gek. In dit kankerland ben je nergens meer veilig.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 03:54 schreef gebruikersvoorwaarden het volgende:
Was ik ook maar homo.
Ik wil al zo lang dood, maar ben zelfs te laf om zelfmoord te plegen.
Ik ook, maar het cynische is, dat mensen die dood willen leven langer. Mensen die volop in het leven staan halen de 50 vaak nog niet eens. God zit waarlijk vol grappen en grollen.
Het komt waarschijnlijk doordat ze toch heel erg zitten met hun geaardheid...
Een vriend van mij kwam op zestienjarige leeftijd uit de kast en vertelde me dat hij al een jaar lang met het zelfmoord idee rondliep, bang dat wij het niet zouden accepteren. Gelukkig is dit goed gegaan...
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:01 schreef iwulff het volgende:
Het komt waarschijnlijk doordat ze toch heel erg zitten met hun geaardheid...
Inderdaad. Wat verschillende oorzaken kan hebben he.

Geloof is er een van. Als je ouders gelovig zijn. Vertel ze dan maar eens dat je homo bent. En wie weet hoort je tante het dan ook wel. En de buurvrouw. Ofja, als de buurvrouw het merkt, die zegt het misschien wel tegen je ouders.
En gelovige ofzo willen nog wel eens bot reageren dan.

Ja. Je hebt zoveel redenen. Als de homo zelf moslim is ofzo, is dat ook een heel gedoe. Het mag niet, dus ik wil het niet. Wat moet ik er mee.
Sommige zullen het misschien gewoon niet willen omdat het in een boekje zou staan. En daardoor misschien ook denken dat ze dood moeten ofzo. Iedereen interpeteerd die verhaaltjes anders he.
userIcon
Misschien dat een curus pijpen helpt. Ik denk toch dat de meesten gewoon stikken omdat mannen niet de aanleg en kwalificaties hebben zoals de vrouwen om een goeie pijpbeurt te geven en het dan wordt aangemerkt als zijnde zelfmoord.

userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:12 schreef Nottheviolin het volgende:
Misschien dat een curus pijpen helpt. Ik denk toch dat de meesten gewoon stikken omdat mannen niet de aanleg en kwalificaties hebben zoals de vrouwen om een goeie pijpbeurt te geven en het dan wordt aangemerkt als zijnde zelfmoord.

't Schijnt anders dat mannen het veel beter kunnen.
userIcon
Ik heb het idee dat de tolerantie steeds lager is, hoe komen we dan toch aan zo'n gigantisch hoog percentage..?

quote:
Het aandeel van de Nederlandse bevolking dat homoseksualiteit zegt te accepteren steeg wel, van 85 naar 91 procent.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 03:05 schreef Junyo het volgende:
en zelfs eentje die doodleuk vertelde aan zijn zoon dattie maar door "de paters" van zijn homosexualiteit genezen zou moeten worden.
Over de kat op het spek binden gesproken. Die paters waren dolgelukkig natuurlijk.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:10 schreef ratpatat het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat verschillende oorzaken kan hebben he.

Geloof is er een van. Als je ouders gelovig zijn. Vertel ze dan maar eens dat je homo bent. En wie weet hoort je tante het dan ook wel. En de buurvrouw. Ofja, als de buurvrouw het merkt, die zegt het misschien wel tegen je ouders.
En gelovige ofzo willen nog wel eens bot reageren dan.

Ja. Je hebt zoveel redenen. Als de homo zelf moslim is ofzo, is dat ook een heel gedoe. Het mag niet, dus ik wil het niet. Wat moet ik er mee.
Sommige zullen het misschien gewoon niet willen omdat het in een boekje zou staan. En daardoor misschien ook denken dat ze dood moeten ofzo. Iedereen interpeteerd die verhaaltjes anders he.
Ik denk inderdaad dat omgeving een rol speelt. Beledigingen, pesterijen en veroordelingen van omgeving. Maar ik denk dat er van binnen ook een conflict kan zitten, ongeacht of ze zich erbij hebben neergelegd of niet, waardoor ze ongelukkig zijn. Ook psychisch kunnen er denk ik eerder dingen mis zijn.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:01 schreef iwulff het volgende:
Het komt waarschijnlijk doordat ze toch heel erg zitten met hun geaardheid...
Eerder dat ze zitten met de negatieve reacties die hun geaardheid bij de mentaal wat minder ontwikkelde medemens op kan roepen.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:19 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Eerder dat ze zitten met de negatieve reacties die hun geaardheid bij de mentaal wat minder ontwikkelde medemens op kan roepen.
Tegenwoordig word gedaan alsof homoseksualiteit de normaalste zaak van de wereld is, ik deel die mening niet. Hetzelfde vind ik overigens met dingen als overspel en dergelijke.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:23 schreef iwulff het volgende:
Tegenwoordig word gedaan alsof homoseksualiteit de normaalste zaak van de wereld is, ik deel die mening niet. Hetzelfde vind ik overigens met dingen als overspel en dergelijke.
Tja, wat is 'normaal' volgens jou?
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:15 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
[..]


't Schijnt anders dat mannen het veel beter kunnen.
Insult.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 02:44 schreef webfreak het volgende:
Uniek lijkt me dat... Om vaker zelfmoord te plegen.
!
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:23 schreef iwulff het volgende:
[..]
Tegenwoordig word gedaan alsof homoseksualiteit de normaalste zaak van de wereld is, ik deel die mening niet. Hetzelfde vind ik overigens met dingen als overspel en dergelijke.
What the F* heeft overspel nou te maken met homoseksualiteit?
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 02:44 schreef webfreak het volgende:
Uniek lijkt me dat... Om vaker zelfmoord te plegen.
haal je wel het 8 uur journaal mee ja
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:10 schreef ratpatat het volgende:
Geloof is er een van. Als je ouders gelovig zijn. Vertel ze dan maar eens dat je homo bent. En wie weet hoort je tante het dan ook wel. En de buurvrouw. Ofja, als de buurvrouw het merkt, die zegt het misschien wel tegen je ouders.
En gelovige ofzo willen nog wel eens bot reageren dan.
Grappig dat in en onder een artikel over homo-acceptatie de gelovigen lekker makkelijk over één kam worden geschoren en de acceptatie van die groep weer ernstig in het geding is.

Maar dat is Nederland:
Gij zult homo's accepteren.
Gij zult gelovigen belachelijk, dom en achterbaks achten.

quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:07 schreef gijsve het volgende:
Een vriend van mij kwam op zestienjarige leeftijd uit de kast en vertelde me dat hij al een jaar lang met het zelfmoord idee rondliep, bang dat wij het niet zouden accepteren. Gelukkig is dit goed gegaan...
Hij is dus dood, neem ik aan.
quote:

dat de middelbare school geen veilige plek zou zijn voor lesbiennes, homo's, bi's en transgenders.
Middelbare school is voor niemand een veilige plek. Gewoon even doorbijten, universiteit is geweldig.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 02:44 schreef webfreak het volgende:
Uniek lijkt me dat... Om vaker zelfmoord te plegen.
Niet als het om een groep gaat. Maar autisten hebben wel vaker problemen met meervoudige betekenissen van 1 woord. Komt wel goed
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 09:04 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Hij is dus dood, neem ik aan.
Met zo'n opmerking zet je jezelf neer als belachelijk, dom en achterbaks. En kwaadaardig bovendien.

Geaardheid is aangeboren, geloven in absurde sprookjes is een keuze. Op een overtuiging kan je dus worden aangesproken en een overtuiging mag belachelijk worden gemaakt - iemand aanspreken op z'n geaardheid is net zoiets als iemand aanspreken op z'n huidskleur, linkshandigheid of andere aangeboren eigenschappen.

[ Bericht gewijzigd door Telecaster op donderdag 24 juni 2010 @ 09:19 ]
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:30 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
[..]
Tja, wat is 'normaal' volgens jou?
Nou ja, in de letterlijke zin des woords is homosexualiteit natuurlijk abnormaal omdat het afwijkt van de heterosexuele meerderheid - de norm.

Net zoals linkshandigheid en rood haar ook abnormaal zijn. Maar ja, linkshandigen en roodharigen ontnemen we ook geen elementaire burgerrechten uit naam van een belachelijk sprookjesboekje vol pratende slangen, engeltjes en zombies uit Nazareth.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 09:17 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Nou ja, in de letterlijke zin des woords is homosexualiteit natuurlijk abnormaal omdat het afwijkt van de heterosexuele meerderheid - de norm.

Net zoals linkshandigheid en rood haar ook abnormaal zijn.
Je vergeet kleine piemels!
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 09:20 schreef Nottheviolin het volgende:
[..]
Je vergeet kleine piemels!
Bij voorkeur, ja. :-)
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:45 schreef Nottheviolin het volgende:
[..]


What the F* heeft overspel nou te maken met homoseksualiteit?
Seksuele immoraliteit.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 07:54 schreef HSG het volgende:
Is ook niet gek. In dit kankerland ben je nergens meer veilig.
Bent u van niet Nederlandse afkomst
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 09:41 schreef iwulff het volgende:
[..]
Seksuele immoraliteit.
Hahahahahaha grappig.

U komt uit Urk?

userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 09:41 schreef iwulff het volgende:
[..]
Seksuele immoraliteit.
Ik moest lachen
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 09:04 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Grappig dat in en onder een artikel over homo-acceptatie de gelovigen lekker makkelijk over één kam worden geschoren en de acceptatie van die groep weer ernstig in het geding is.

Maar dat is Nederland:
Gij zult homo's accepteren.
Gij zult gelovigen belachelijk, dom en achterbaks achten.

[..]

Hij is dus dood, neem ik aan.
Het is dan ook de islam en het zijn de streng gelovige protestanten die de homo over het algemeen niet accepteren.
De laatste zin van jou is ook niet zo goochem
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:15 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
[..]


't Schijnt anders dat mannen het veel beter kunnen.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:23 schreef iwulff het volgende:
[..]
Tegenwoordig word gedaan alsof homoseksualiteit de normaalste zaak van de wereld is, ik deel die mening niet. Hetzelfde vind ik overigens met dingen als overspel en dergelijke.
Is dat dan eigenlijk niet jouw probleem? Je gaat toch niet meewerken aan een hele slechte sfeer in de maatschapij door die anti homo houding ten koste van x aantal zelfmoorden te etaleren, of wel? Je zult wel moeten realiseren dat een homo geen keus heeft, hij/zij is homo. Terwijl je wel de keus hebt je houding aan te passen. Jij hebt wel een keuze.... Het kan natuurlijk ook zijn dat jij je zoveel beter voelt dan de rest van de mensheid dat je verlangt dat ze allemaal terug de kast in gaan.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 09:04 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Grappig dat in en onder een artikel over homo-acceptatie de gelovigen lekker makkelijk over één kam worden geschoren en de acceptatie van die groep weer ernstig in het geding is.

Maar dat is Nederland:
Gij zult homo's accepteren.
Gij zult gelovigen belachelijk, dom en achterbaks achten.

[..]

Hij is dus dood, neem ik aan.
Je hoeft homo's helemaal niet te accepteren. Het zou alleen handig zijn als je je afkeer niet van de daken afschreeuwde, laat die afkeer dus gewoon niet blijken. Gewoon normaal mee omgaan. thats all.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 09:04 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Gij zult gelovigen belachelijk, dom en achterbaks achten.
Dit klopt dan ook helemaal, dus ik zie niet in wat daar mis mee is.
Ik bedoel kom op hoor, hoe kan je iemand die in dungeons and dragons gelooft nou serieus nemen?
Op de middelbare school heeft iedereen die een beetje afwijkend is het moeilijk. Het zijn echt niet alleen de homo's. Geen reden natuurlijk om deze mensen uit te schelden. Leef en laat leven.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:23 schreef iwulff het volgende:
[..]
Tegenwoordig word gedaan alsof homoseksualiteit de normaalste zaak van de wereld is, ik deel die mening niet. Hetzelfde vind ik overigens met dingen als overspel en dergelijke.
je bedoelt dat meer mensen openlijk uitkomen voor hun geaardheid? En dat is dus abnormaal?

Vreemde denktrant.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 09:48 schreef Nottheviolin het volgende:
[..]


Hahahahahaha grappig.

U komt uit Urk?

hebben ze daar moraal dan? Is me zo nooit opgevallen...
man Peter (Redactie Frontpage) 24-06-2010 @ 10:55 fotoboek no homepage
userIcon
Zeggen dat je ze accepteert is anders dan ze echt accepteren. Doe een een test om jezelf een spiegel voor te houden: http://openup.nl/Main.php?page=content&view=doetest
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 10:17 schreef herbert64 het volgende:
Zolang 'homo' nog altijd als scheldwoord op scholen wordt gebruikt, zal er helaas niets veranderen.
Mwoah, misschien moet je dat ook niet al te serieus nemen (al heb ik als hetero natuurlijk geen idee hoe dat overkomt als je homo bent en al worstelt met je geaardheid).

Immers, ook niet iedereen die scheldwoorden als "debiel" en "idioot" gebruikt heeft een grondige hekel aan geestelijk gehandicapten.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 10:09 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Dit klopt dan ook helemaal, dus ik zie niet in wat daar mis mee is.
Ik bedoel kom op hoor, hoe kan je iemand die in dungeons and dragons gelooft nou serieus nemen?
Sja. Zoals ik hier al vaker heb gesteld: als je niet wil dat je geloof belachelijk wordt gemaakt moet je maar geen belachelijke dingen geloven.

Nog veel pratende slangen op straat gezien de laatste tijd?
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 10:17 schreef herbert64 het volgende:
Zolang 'homo' nog altijd als scheldwoord op scholen wordt gebruikt, zal er helaas niets veranderen.
Zolang pubers puberen zal er niets veranderen...

userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 09:43 schreef whiplash1990 het volgende:
[..]


Bent u van niet Nederlandse afkomst
Ja maar ik woon er niet meer gelukkig. Nederland is al zo goed als dood.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 03:44 schreef TheThirdMark het volgende:
Dan vind ik deze toepasselijker.

http://www.youtube.com/watch?v=4gO7uemm6Yo

Tsja, Homo's zijn net vrouwen. Emotionele wraken die nergens tegen kunnen en alles persoonlijk aantrekken. Nu ik het zo zeg lijken het net moslims. Zijn er toevallig cijfers van Moslim zelfmoorden? Leuk om eens een moslim naast een homo te leggen en naar de overeenkomsten te kijken.
The VMBO is strong unstoppable with this one.
quote:
Het aandeel van de Nederlandse bevolking dat homoseksualiteit zegt te accepteren steeg wel, van 85 naar 91 procent.
Ja, zolang ze er zelf maar niks mee te maken hebben. Zodra ze een homostel zien zoenen, of dat hun kind uit de kast komt, dan moeten ze er in een keer niks meer van hebben.
userIcon
Ik vind het zo een onzin theorie. Wie zegt dat ze geen zelfmoord gepleegd zouden hebben om een andere reden.

Als je zou kijken hoeveel kinderen met een lelijk uiterlijk zelfmoord proberen te plegen, zou het aantal ook hoger zijn dan gemiddeld.

Als je dat zou bekijken voor mensen die verlaten zijn door een geliefde, idem. Daar zullen ook vast homo's tussen zitten. Ook lelijke homo's vallen onder een andere categorie.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 12:25 schreef Nwana-Zeist het volgende:

[..]
Zodra ze een homostel zien zoenen,
Neenee - zolang ze een *mannelijk* homostel zien zoenen. Twee zoenende vrouwen zijn daarentegen ineens als bij toverslag botergeil.

Heerlijk, die hypocrisie.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 12:40 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Neenee - zolang ze een *mannelijk* homostel zien zoenen. Twee zoenende vrouwen zijn daarentegen ineens als bij toverslag botergeil.

Heerlijk, die hypocrisie.
Nee hoor, dat is de mannendroom. Vrouwen zijn sowieso nogal knuffelig met elkaar, dus het is minder raar. Mannen daarentegen is ieuwwww.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 12:43 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is de mannendroom. Vrouwen zijn sowieso nogal knuffelig met elkaar, dus het is minder raar. Mannen daarentegen is ieuwwww.
Maar dan nog - als je homofilie categorisch afwijst omdat het in wat achterhaalde sprookjesboekjes Nu Eenmaal Zo Geschreven Staat is het op z'n minst hypocriet te noemen.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 13:18 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Maar dan nog - als je homofilie categorisch afwijst omdat het in wat achterhaalde sprookjesboekjes Nu Eenmaal Zo Geschreven Staat is het op z'n minst hypocriet te noemen.
Waarom? Ik geef toch al aan waarom het bij vrouwen minder ieuwww is?
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 08:23 schreef iwulff het volgende:
[..]
Tegenwoordig word gedaan alsof homoseksualiteit de normaalste zaak van de wereld is, ik deel die mening niet. Hetzelfde vind ik overigens met dingen als overspel en dergelijke.
Homoseksualiteit is ook heel normaal.


quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 09:41 schreef iwulff het volgende:
[..]
Seksuele immoraliteit.
Ja, maar goed dat overspel, en homoseksualiteit niet te vergelijken zijn en de connectie nergens op slaat.

quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 10:17 schreef herbert64 het volgende:
Zolang 'homo' nog altijd als scheldwoord op scholen wordt gebruikt, zal er helaas niets veranderen.
Dat is een goeie. Die onthoud ik.

quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 10:44 schreef hoatzin het volgende:
[..]


je bedoelt dat meer mensen openlijk uitkomen voor hun geaardheid? En dat is dus abnormaal?

Vreemde denktrant.
Nee, vroeger was homosekualiteit vies, smerig en ongeaccepteerd. Tegenwoordig is dat anders. Meer geaccepteerd. Meer normaal.

Wat het eigenlijk altijd al is, normaal. maar dat zagen de mensen niet.

quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 11:30 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Mwoah, misschien moet je dat ook niet al te serieus nemen (al heb ik als hetero natuurlijk geen idee hoe dat overkomt als je homo bent en al worstelt met je geaardheid).

Immers, ook niet iedereen die scheldwoorden als "debiel" en "idioot" gebruikt heeft een grondige hekel aan geestelijk gehandicapten.
Nou, ik kreeg toch wel eens in het park. Als homo zijnde maar dat zie je bij mij dus niet. ineens "Hee homo" te horen. Het kwam toch stom aan. Terwijl ik het dus geheel accepteer van mezelf. Gewoon omdat het als scheldwoord over kwam en iets dat slecht is ofzo.

Het kwam gewoon stom aan.
Net zoals mensen met Kanker het erg vinden de hele tijd mensen te horen schelden met Kanker ofzo.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 12:25 schreef Nwana-Zeist het volgende:

[..]


Ja, zolang ze er zelf maar niks mee te maken hebben. Zodra ze een homostel zien zoenen, of dat hun kind uit de kast komt, dan moeten ze er in een keer niks meer van hebben.
Inderdaad. Dan zou dus 10% van nederland het niet accepteren, Jahoor. tuurlijk. 85 geloof ik al niet eigenlijk.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 @ 12:40 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Neenee - zolang ze een *mannelijk* homostel zien zoenen. Twee zoenende vrouwen zijn daarentegen ineens als bij toverslag botergeil.

Heerlijk, die hypocrisie.
Twee zoenende mannen vind ik ook nogal vies eigenlijk. Lesbische meisjes zijn gewoon geil.

Zal wel niet politiek correct zijn, jammer dan.
Ik ben geen Ronald Plasterk die een harde plasser krijgt van zoenende mannen. Sorry.
userIcon
Gewoon verstandig dat ik nu even niks niks zeg , om discussies te voorkomen.
userIcon
Zo zie je weer hoe er met cijfers gerotzooid wordt om er eigen voordeel uit te halen. Een mislukte zelfmoordpoging is geen zelfmoord, het is vaak zelfs geen poging, maar alleen maar een schreeuw om aandacht. Als homo's gewoon terug gaan in de kast heeft niemand last van ze. Iedereen gelukkig.
88  van 88 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden