Aktiegroep Burgerbelangen heeft de Amsterdamse hoofdofficier van justitie gevraagd zich te buigen over de Twitterberichten van Paul de Leeuw. De presentator leverde zaterdag via de microblogdienst commentaar op het huwelijk van de Zweedse kroonprinses Victoria.
"Zit u ook stiekem te wachten op een zwarte Saab die zich in een of ander monument boort?", twitterde De Leeuw zaterdag. De presentator verwees naar het Koninginnedagdrama van vorig jaar. "Dat kan echt niet", oordeelt de Aktiegroep Burgerbelangen. "Het is al zo triest, hij gaat er ook nog de spot mee drijven."
De belangenvereniging stuurde een brief naar de Amsterdamse hoofdofficier van justitie Herman Bolhaar. "We hebben hem gevraagd een strafrechtelijk onderzoek te overwegen. Een kopie van de brief is naar de Vara en de minister van justitie gestuurd."
Aktiegroep Burgerbelangen is ervan overtuigd dat het OM gehoor geeft. "Paul hoeft niet vervolgd te worden, maar we willen dat er iets gedaan wordt tegen dergelijke uitlatingen."
De Vara laat weten de brief te hebben ontvangen, maar wil niet reageren op de inhoud. "Het gaat om een privédingetje van Paul." De presentator zelf lijkt zich niet al te veel aan te trekken van de brief. "Heb begrepen dat Burgerbelangen me het liefst ziet weggestopt in een Peruaanse cel met een honkbalknuppel en loslippige moeder", twitterde De Leeuw woensdagochtend.
Aktiegroep Burgerbelangen vreest dat de presentator zich gaat beroepen op zijn vrijheid van meningsuiting. "Maar ook die kent grenzen. Die grens is hier duidelijk overschreden."
Bron: Novum
Lees ook:
»
26/05 Pinkpop waarschuwt voor zomerse temperaturen26
»
26/05 Keira Knightley is verloofd12
»
25/05 'Constanza Breukhoven zat naakt voor de webcam'31
»
25/05 Ex-pornoster Jenna Jameson met slok op achter stuur15
|
En dat is dan aktiegroep nr. 69876.
Welkom in Nederland.
pff er mag best kritisch commentaar gegeven worden op lompe opmerkingen. maar het OM erbij betrekken
Maar er zijn dus mensen bij Aktiegroep Burgerbelangen die de Twitter van Paul de Leeuw volgen?
Kan het nog triester? Het is maar een bericht op Twitter.
Belachelijk dat men niet zo'n berichtje kan posten. Het is overduidelijk dat het hier om een grap gaat. Het zou kunnen dat dit een misplaatste grap is maar daar gaat het niet om. Triest dat we zo overspannen hierop moeten reageren, gatverdamme. Het wordt een eng landje.
Rel! Rel! Rel!
quote:Aktiegroep Burgerbelangen is ervan overtuigd dat het OM gehoor geeft. "Paul hoeft niet vervolgd te worden, maar we willen dat er iets gedaan wordt tegen dergelijke uitlatingen."
Maar mag ik er dan ook geen verbale grapjes meer over maken? Want dat is toch het zelfde?
Sommige mensen hebben echt teveel vrije tijd.
quote:Aktiegroep Burgerbelangen vreest dat de presentator zich gaat beroepen op zijn vrijheid van meningsuiting. "Maar ook die kent grenzen. Die grens is hier duidelijk overschreden."
Optieven stelletje honden! Vrijheid van meningsuiting geldt ook als je het ergens niet mee eens bent of als je het niet kan waarderen. Paul is misschien een eikel maar hij roept niet op tot geweld. Klote aktiegroepen ook altijd
Van mij mag zich wel een zwart vliegtuig boren in het hoofdkwartier van Aktiegroep Burgerbelangen.
*Wacht op aanklacht.*
Wat een onzin zeg; mensen hoeven zn berichtjes niet te lezen, daar kiezen ze zelf voor!
Ik kan dr eigenlijk nog wel een beetje om lachen. Natuurlijk verschrikkelijk misplaatste grap, maar toch...
Paul mag dat best twitteren en mensen mogen zich daar best aan storen, maar actie verwachten van justitie....!?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:26 schreef seto het volgende:
Kan het nog triester? Het is maar een bericht op Twitter.
ik vind twitter ook idioot, maar vlak de invloed van twitter niet uit.
Welke Burgerbelangen is dit? Waarom moeilijk doen om een uitlating van Paul de Leeuw? Welke wet zou hij overtreden hebben?
Kleinburgerlijk gedrag.
Huilies echt, doe iets nuttigs met je tijd
tering moeten onze belastingcenten verspilt worden aan deze onzin
Stelletje Nazi's die lui. Dit is gewoon vrijheid van meningsuiting.
"Klaag jammer klaag", aldus de woordvoerder van de lokale Azijnpisvereniging
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:25 schreef VreemdeEend het volgende:
Maar er zijn dus mensen bij Aktiegroep Burgerbelangen die de Twitter van Paul de Leeuw volgen?
Nee, nee....dat zie je fout. Ze hoorden dat hij dat geplaatst had en zijn toen snel gaan kijken om zich gechoqueerd te voelen.....
Beste Aktiegroep Burgerbelangen,
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn jullie naam te veranderen in "Aktiegroep Belangen van enkele burgers"? Ik vind het namelijk kwetsend en storend dat dit soort acties worden ondernomen onder de noemer van burgers in het algemeen. Verder heb ik alleen nog een aanbeveling; doe eens wat nuttigs met je leven!
Kusjes,
Een Burger
Galgenhumor is nooit netjes. Dat wil niet zeggen dat het verboden moet worden.
De opmerking van PdL is triest. De heisa die nu is ontstaan is echter veel triester.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:30 schreef l3laster het volgende:tering moeten onze belastingcenten verspilt worden aan deze onzin

Kan je aantonen waar "onze" belastingcenten precies aan verspeeld worden?
Wat een gezeik weer. Ik ga Paul toevoegen.

Ik moet nog een account hebben, dus dat is geen probleem.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:30 schreef l3laster het volgende:tering moeten onze belastingcenten verspilt worden aan deze onzin

Wat zeg jij nou man
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:35 schreef KingKai het volgende:
Galgenhumor is nooit netjes. Dat wil niet zeggen dat het verboden moet worden.
De opmerking van PdL is triest. De heisa die nu is ontstaan is echter veel triester.
De grap is meer dat hij het saai vond. De nadruk wordt door anderen gelegd op die zwarte auto.
Mensen, ga toch aan het werk of wat dan ook.
Ik ben geen fan van Paul de Leeuw, maar groffe grappen moeten gewoon kunnen, dat valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting.
wie volgt paul de leeuw dan ook :s
Goed dat er nog mensen als de "Aktiegroep Burgerbelangen" zijn, die zich drukmaken over zinnetjes die op het internet gepost worden...
Ik bedoel, zonder Internet zouden dat soort mensen als die leden van "Aktiegroep Burgerbelangen" buiten op straat kunnen rondlopen en daadwerklelijk anderen lastigvallen.
Lol, de enige reden dat hij die berichtjes post is dat er weer mensen geshockeerd op fok.nl en de brievenpagina van de Spits hun verhaal komen doen. Negatieve aandacht is ook aandacht.
En als je je er dan druk over maakt doet hij het morgen weer want dan heeft hij zijn doel bereikt.
Overigens kan het me geen donder schelen wie wat allemaal wel niet op twitter knalt. Niet iedereen is zo gevoelig als actievoerders.
Blijft natuurlijk wel een mongool, die Paul.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:27 schreef kakner2 het volgende:[..]
Optieven stelletje honden! Vrijheid van meningsuiting geldt ook als je het ergens niet mee eens bent of als je het niet kan waarderen. Paul is misschien een eikel maar hij roept niet op tot geweld. Klote aktiegroepen ook altijd

Dus dit mag van jou?
quote:Zit u ook stiekem te wachten op een zwarte Saab die zich in een PVV'er boort?

"En als je je er dan druk over maakt doet hij het morgen weer want dan heeft hij zijn doel bereikt."
normaal had ik niet gereageerd maar na het lezen van deze reactie moet je wel he....
jij ben degene die zich druk maakt, jij reageerd op zo'n debiel onderwerp, en jij geeft hem zijn zin!!!!!
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:40 schreef Maruna het volgende:
wie volgt paul de leeuw dan ook :s
10 jaar geleden was hij nog een beetje leuk
daarna is het drastisch omlaag gegaan
paul de leeuw
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:38 schreef Case4 het volgende:[..]
Wat zeg jij nou man

Men bedoelt waarschijnlijk dat Paul de Leeuw deels van onze belastingcenten wordt betaalt (deels, want de VARA zal ook nog wel wat leden hebben en wat van advertentie inkomsten mee pakken).
Dus als je het heeeeel ver gaat door trekken betaalt hij z'n internetverbinding waar overheen hij twittert wrs ook van onze belastingcenten, indirect

Dan nog blijft het een overdreven reactie van die vereniging. Come on, het is Paul de Leeuw.
Los van het feit dat ik heel veel liedjes van hem erg mooi vind en er van overtuigd ben dat hij het hart op de goede plek heeft zitten, heeft ie ook een mega sterallure en denkt zich allerlei zwarte humor te kunnen veroorloven.
Live with it, lees z'n Twitter dan gewoon niet
Ik heb die kontenbonker nog nooit gemogen. Dit bewijst slechts mijn gelijk, hoe triest het ook is.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:38 schreef Case4 het volgende:[..]
Wat zeg jij nou man

quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:30 schreef l3laster het volgende:tering moeten onze belastingcenten verspilt worden aan deze onzin

quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:26 schreef Targhor het volgende:
Sommige mensen hebben echt teveel vrije tijd.
precies.
En door berichten als deze krijgen dat soort groepen nog een platform ook.
Vrijheid van meningsuiting jeweets
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:57 schreef MikeyMo het volgende:
Vrijheid van meningsuiting jeweets
Zelfde geldt voor Aktiegroep Burgerbelangen
Hahah - ik moet er wel om lachen!
Guttegut, zijn er weer mensen te snel op hun teentjes getrapt. Alleen omdat zij zelf heilige boontjes willen zijn. Laat hem toch lekker zeggen wat ie wilt, mensen kunnen voor zichzelf wel beslissen of ze de grap leuk vinden of niet. Daarvoor hoef je het OM er zéker niet bij te gaan halen.
Een opmerking wereldkundig maken en dan gaan miepen over een "privé dingetje"
Hoe kansloos en smakeloos die twitter van Paul de Leeuw ook was, dat ga je toch niet opvolgen met een net zo kansloze en nutteloze actie als dit?
Hij heeft niks strafbaars gedaan, alleen de meest onsmakelijke reactie ooit geplaatst. Zie die man gewoon voor wat hij is. Een has-been relnicht die alles aangrijpt om zijn vermeende leukigheid terug te krijgen.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus dit mag van jou?
[..]
Niets mis mee.
Wat zal deze actie groep het druk krijgen als ze naar cabaret voorstellingen zouden gaan.

.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus dit mag van jou?
[..]
Waarom niet. Je weet dat Paul het zegt en dat het bedoeld is als humor. Daar zit toch niemand mee, het is erger dat een paar malloten vinden dat je geen grapjes meer mag maken
De opmerking van Paul de Leeuw is belachelijk, dat wel, maar
vrijheid van meningsuiting met grenzen is wel een heel apart concept.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:26 schreef Targhor het volgende:
Sommige mensen hebben echt teveel vrije tijd.
Paul de Leeuw bijvoorbeeld.
Alhoewel ik niet weet of je straks als hij achter tralies zit nog kunt spreken van 'vrije' tijd.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus dit mag van jou?
[..]
ja DUUH
Dat is een grapje, en een goeie ook nog eens.
Swift vervangen door Saab, ha!
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 12:23 schreef captainkid het volgende:
[..]
ja DUUH
Dat is een grapje, en een goeie ook nog eens.
Swift vervangen door Saab, ha!
Ik zou ook wel willen lachen maar ik ben bang dat ik dan moet meebetalen aan de zes ton die De Leeuw jaarlijks opstrijkt.
Had al een tijd niet van Paul de Leeuw gehoord. Dacht dat hij met pensioen was...
Wel ongepaste opmerking moet ik zeggen. Ook op zijn leeftijd.
nou dan zal het niet lang duren voor dat ik bij het OM moet komen voor mijn uitlatingen. wedden dat dit weer van linkse kut mongolen zijn!!
links maakt meer stuk dan je lief is!!
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 12:30 schreef CecilBDemented het volgende:
nou dan zal het niet lang duren voor dat ik bij het OM moet komen voor mijn uitlatingen. wedden dat dit weer van linkse kut mongolen zijn!!
links maakt meer stuk dan je lief is!!
Inderdaad! Wij eisen vrije meningsuiting voor rechts en laat die kutlinksen hun kop eens houden, anders komen er toch alleen maar kogels uit.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:27 schreef kakner2 het volgende:
[..]
Optieven stelletje honden! Vrijheid van meningsuiting geldt ook als je het ergens niet mee eens bent of als je het niet kan waarderen. (...)
Sterker nog: vrijheid van meningsuiting geld juist voor dat soort zaken. Voor dingen waar iedereen het mee eens is is extra bescherming niet direct nodig.
Dan is de grote vraag nog, zijn die berichten wel van Paul de Leeuw, er zijn zat twitter accountjes die namen van grote sterren dragen en van een doodgewone Hollandse nep aardappels zijn, dat moet zolangzamerhand toch wel bekend zijn.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 12:20 schreef FaceFok het volgende:De opmerking van Paul de Leeuw is belachelijk, dat wel, maar
vrijheid van meningsuiting met grenzen is wel een heel apart concept.

Je kunt het toetsen natuurlijk, maar ik geloof niet dat deze onnodige sick joke strafbaar is.
Paul de Leeuw is flauw geworden,steeds de zelfde soort grappen als het maar een beetje schokkend is of over/met kinderen sexueel getinte grapjes die weet ie wel te maken ,maar echt leuke grappen heb ik al jaren niet meer gehoord van hem
'De belangenvereniging stuurde een brief naar de Amsterdamse hoofdofficier van justitie Herman Balhaar'
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:26 schreef seto het volgende:
Kan het nog triester? Het is maar een bericht op Twitter.
Twitter wordt gezien als legitieme bron ipv het huiskamermedium dat het eigenlijk is... Een dergelijke opmerking had in een huiskamer wellicht tot gegniffel geleid, maar nu wordt het breed uitgemeten. "Beetje dom"-moment, maar het circus eromheen is belachelijk.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:30 schreef l3laster het volgende:tering moeten onze belastingcenten verspilt worden aan deze onzin

tja paul de leeuw gaat inderdaad aan de haal met onze belasting centen
niets strafbaars aan, wel smakeloos
actiegroep... doe je best om Paul de Leeuw op te sluiten, dat zien we in nederland heeeeel graag...
zodat hij niet meer op tv komt
Beet je vage actiegroep, kan geeneens een website vinden. Zeker weer een bedenksel van Luuk Koelman
OMG, waar gaat het heen in dit land....
1. Humor (je kent Paul de Leeuw, je weet hoe hij is.. of je het leuk vind of niet)
2. Twitter!?
3. Dit soort actiegroepen
4. Alle "we weten niks beters" media aandacht
Ok, het is niet de meest handige opmerking, ok Paul heeft Twitter en het bereik een beetje onderschat... maar kom op zeg. Het leven gaat door.
ligt eraan hoe je het zegt.
Hopen jullie ook zo dat er een zwarte Saab bij Aktiegroep Burgerbelangen naar binnen boort???
Zo nou eens kijken of ze mij ook gaan aanklagen.
Sommige mensen snappen het leven echt niet meer he. Wat is er nou strafbaar aan zo'n opmerking????
quote:Aktiegroep Burgerbelangen is ervan overtuigd dat het OM gehoor geeft. "Paul hoeft niet vervolgd te worden, maar we willen dat er iets gedaan wordt tegen dergelijke uitlatingen."
VRIJHEID VAN HUMORUITING!!! stelletje burgerlulletjes!
iedereen op twitter maakt dergelijke harde grappen, alleen omdat meneer bekende nederlander is, willen ze er iets tegen doen?
onzin. wil toch eens een discussie houden met zulke mensen.
hm, je kunt je wel overal druk om maken. Actiegroepen.
Ook alleen dat zinnetje erbij pakken he? Dat ie daarna zegt "Niet dat ik het ze gun,maar dan gebeurt er wat!", heeft namelijk geen toevoeging aan de hele uitspraak...
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 11:26 schreef tafelpoot het volgende:Belachelijk dat men niet zo'n berichtje kan posten. Het is overduidelijk dat het hier om een grap gaat. Het zou kunnen dat dit een misplaatste grap is maar daar gaat het niet om. Triest dat we zo overspannen hierop moeten reageren, gatverdamme. Het wordt een eng landje.

Inderdaad. Wat een ongelooflijke aanstellerij
Die de Leeuw. Wat een walgelijke vieze vent is het ook.
quote:Aktiegroep Burgerbelangen vreest dat de presentator zich gaat beroepen op zijn vrijheid van meningsuiting. "Maar ook die kent grenzen. Die grens is hier duidelijk overschreden."
Ik zie echt niet waar die 'grens' is overschreden.
Ik zit ook niet echt op die Paul de Leeuw te wachten, maar ik wil deze actie groep nu gelijk ff vragen of ze niet vanuit ALLE Nederlanders willen spreken..
Ik moest namelijk toch hartelijk lachen om die tweet van PdL... Je weet toch van wie het komt ? De meest onfatsoenlijke relnicht die echt overal maling aan heeft ?
Ik word een beetje moe van al die "belangen" groepen.. We verzinnen gewoon wat en maken er een groep van. Vervolgens spreken we uit naam van iedereen en strijken we een hoop subsidie op.
Vrijheid van meningsuiting en een grens daarop. Apart verhaal ja.
Ach, vind de opmerking zo erg nog niet. Hoewel ik het natuurlijk wel heel erg vind van wat er op koninginnendag is gebeurt.
Snap wel dat het voor die mensen daar in apeldoorn en nabestaande etc wel hard aan kan komen.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 @ 15:26 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Ik zie echt niet waar die 'grens' is overschreden.
Ik dus ook niet. Hoe is dit een strafbaar feit?
Wat een gelul........mogen we allen geen grapje meer maken???
Ik vind 'm geinig