Internetbedrijf Google wil een online muziekservice beginnen. De downloadservice moet gekoppeld zijn aan Google's zoekmachine, meldde de Wall Street Journal dinsdag.
De plannen voor een onlinemuziekwinkel zijn nog tamelijk vaag, maar er zijn 'gevorderde gesprekken' om een muziekservice zowel online als via mobiele telefoons aan te bieden, zegt de krant die bronnen bij de besprekingen tussen het bedrijf en de muziekindustrie citeert. Het is onduidelijk of Google al contracten met muzieklabels heeft afgesloten. Volgens de krant zal het nog wel maanden duren voor de onlinemuziekwinkel een feit is.
Het initiatief betekent concurrentie voor Apple's populaire iTunes site. Google en Apple beconcurreren elkaar sinds het internetbedrijf Android-telefoons op de markt bracht, die met de Apple's iPhone wedijveren.
insan3 (Moderator Frontpage) 23-06-2010 @ 00:54
quote:Andere bedrijven kunnen ook op de markt inspelen, even zag het er naar uit dat google de richting van de OS markt op zou gaan, maar Microsoft kwam prima terug met Windows 7. Yahoo, Altavista, msn en nog meer van dit soort bedrijven hadden allang met plannen en ideeen kunnen komen, maar uit die hoeken blijft het al jaren stil. Google claimt geen alleen recht, alleen stil blijven staan in deze business is dodelijk. En dat weten ze daar heel goed.Op woensdag 23 juni 2010 @ 00:54 schreef speciwacy het volgende:
[afbeelding]
quote:Tegengas voor Apple kan zeer zeker geen kwaad.Op woensdag 23 juni 2010 @ 00:48 schreef trabant het volgende:
Nog even en het internet staat 100% gelijk met Google.
Ik weet niet of dat wel zo'n zegen is.
quote:Dat dus!Op woensdag 23 juni 2010 @ 00:48 schreef trabant het volgende:
Nog even en het internet staat 100% gelijk met Google.
Ik weet niet of dat wel zo'n zegen is.
quote:En dat gaat Google ook nog daadwerkelijk doen. Over een tijdje komt Chrome OS uit. Een klein, superlicht besturingssysteem. Op de computer zelf is het slechts een hele lichte schil, het besturingssysteem leunt zwaar op het internet. Alles wat je doet draait dan in de Cloud van Google.Op woensdag 23 juni 2010 @ 01:05 schreef Hilde76 het volgende:
even zag het er naar uit dat google de richting van de OS markt op zou gaan
quote:Het is heel simpel, bij alles wat je gebruikt hoor je de voorwaarde van het produkt te lezen (Je weet wel dat vinkje wat je altijd gedachteloos aanzet bij nieuwe accounts/programma's). Ben je het er niet mee eens dan gebruik je iets anders. Er is niets van google wat niet zonder jou medeweten wordt geinstalleerd. Kwestie van weten wat je klikt en gebruikt (hetzelfde met Facebook, steen en been klagen mensen over privacy, maar zelf hun settings nakijken ho maar)Op woensdag 23 juni 2010 @ 01:19 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Dat dus!
Enorm mooi dat ze de monopolie van microsoft afbrokkelen... en geweldige gratis diensten hebben ze...
Maar ze kunnen zoveel gegevens verzamelen van de internetgebruikers dat het op een gegeven moment zich als Big Brother kan gaan gedragen.
Nu merk je al dat wanneer je onlangs ergens naar hebt gezocht dat je bij Youtube allerlei tips krijgt van video's die daarmee te maken hebben... en met gmail hetzelfde, wat jij schrijft wordt omgezet in advertenties bij jouw mail.
Ik vind Google fantastisch qua mogelijkheden, maar ze 100% vertrouwen? No way!
quote:'Weten wat je klikt'Op woensdag 23 juni 2010 @ 01:25 schreef Hilde76 het volgende:
[..]
Het is heel simpel, bij alles wat je gebruikt hoor je de voorwaarde van het produkt te lezen (Je weet wel dat vinkje wat je altijd gedachteloos aanzet bij nieuwe accounts/programma's). Ben je het er niet mee eens dan gebruik je iets anders. Er is niets van google wat niet zonder jou medeweten wordt geinstalleerd. Kwestie van weten wat je klikt en gebruikt (hetzelfde met Facebook, steen en been klagen mensen over privacy, maar zelf hun settings nakijken ho maar)
quote:En uw punt is?Op woensdag 23 juni 2010 @ 01:27 schreef Jazoist het volgende:
[..]
'Weten wat je klikt'
quote:Het punt zal wel zijn dat ik niet zo gecharmeerd ben van multimega-ondernemingen die met forse kapitaalinjecties de wereld naar hun hand zetten. Maar daar ben jij misschien iets te gezagsgetrouw voor om daar moeite mee te hebben.Op woensdag 23 juni 2010 @ 01:35 schreef Hilde76 het volgende:
[..]
En uw punt is?
quote:Dat dus.Op woensdag 23 juni 2010 @ 00:48 schreef trabant het volgende:
Nog even en het internet staat 100% gelijk met Google.
Ik weet niet of dat wel zo'n zegen is.
quote:Ja, en? Ik ontken nergens dat het niet zo is.Op woensdag 23 juni 2010 @ 01:25 schreef Hilde76 het volgende:
[..]
Het is heel simpel, bij alles wat je gebruikt hoor je de voorwaarde van het produkt te lezen (Je weet wel dat vinkje wat je altijd gedachteloos aanzet bij nieuwe accounts/programma's). Ben je het er niet mee eens dan gebruik je iets anders. Er is niets van google wat niet zonder jou medeweten wordt geinstalleerd. Kwestie van weten wat je klikt en gebruikt (hetzelfde met Facebook, steen en been klagen mensen over privacy, maar zelf hun settings nakijken ho maar)
quote:Ik heb daar net zoveel moeite mee als jij, maar Google heeft een andere geschiedenis, dat is wel leuk om eens over te lezen.Op woensdag 23 juni 2010 @ 01:40 schreef Jazoist het volgende:
[..]
Het punt zal wel zijn dat ik niet zo gecharmeerd ben van multimega-ondernemingen die met forse kapitaalinjecties de wereld naar hun hand zetten. Maar daar ben jij misschien iets te gezagsgetrouw voor om daar moeite mee te hebben.
quote:Google en China , misschien enigzins geruststellend ( hoewel een een beetje biased)Op woensdag 23 juni 2010 @ 01:42 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Ja, en? Ik ontken nergens dat het niet zo is.
Ik waarschuw de mensen hier gewoon voor mogelijk misbruik in de toekomst van google. En ja, daar kunnen ze zich tegen wapenen door niet al te veel aan te klikken... alleen doet dit weinig af aan het monopoly dat Google dreigt te krijgen.
quote:Mua nogal... vooral omdat China zijn stempel zelf erop drukt (in Hong Kong is dit overigens niet zo... maar Hong Kong is een heel apart verhaal). Ik snap je zienswijze... en ik kijk er inderdaad net vanaf een andere kant tegen aan.Op woensdag 23 juni 2010 @ 01:55 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Google en China , misschien enigzins geruststellend ( hoewel een een beetje biased)
quote:Ik heb zelf wel te maken gehad met de concurrentie van Google. het komt erop neer dat waar zij het voor het zeggen hebben een ander bedrijf zakelijk gezien geen poot aan de grond krijgt. Je kunt niet meer om ze heen, en bent gedwongen om ze te volgen.Op woensdag 23 juni 2010 @ 01:51 schreef Hilde76 het volgende:
[..]
Ik heb daar net zoveel moeite mee als jij, maar Google heeft een andere geschiedenis, dat is wel leuk om eens over te lezen.
Daarnaast kwam het over als een puberale reactie (zeker met die smiley). Ik snap allemaal best wel dat het eng lijkt, maar zolang je hier nog voor kan kiezen zie ik geen monopoly van Google (alternatieven zijn er zat, dat google inderdaad een mooi totaal pakket aanbied - gratis nog wel..- dat kan ik niet ontkennen). Maar het is zo Nederlands, google was eerst de rebel tegen de gevestigde orde... en nu worden ze "te groot" en dan wordt het gewantrouwd. Als geld gelijk staat aan de hoeveelheid wantrouwen snap ik niet waarom geld uberhaupt nog gebruikt wordt als status middel.
quote:Ik snap hetOp woensdag 23 juni 2010 @ 02:10 schreef Jazoist het volgende:
[..]
Ik heb zelf wel te maken gehad met de concurrentie van Google. het komt erop neer dat waar zij het voor het zeggen hebben een ander bedrijf zakelijk gezien geen poot aan de grond krijgt. Je kunt niet meer om ze heen, en bent gedwongen om ze te volgen.
Als er ergens een markt in zit, dan springt Google/Apple/noem maar op er op een gegeven moment op en de rest heeft het nakijken.
Ik vind zelf de producten van Google wel ok maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet beter had gekund allemaal.
Dat komt wat mij betreft ook vooral door het gekluns van Microsoft door de jaren heen wat me de ogen wel heeft geopend voor hoe de terreur van de middelmaat er precies uitziet. Daar komt geen briljante ingeving meer kijken, gewoon grof geld en zogenaamd teamwork wat in de praktijk zwaar overrated is gebleken.
Bij Google is dat gelukkig anders maar volgens mij is de concurrentie met andere grote bedrijven inmiddels wat minder omdat ze af hebben gesproken om uit elkaars vaarwater te blijven en zal weldra de klunzenzooi weer de overhand gaan voeren.
Geen wantrouwen dus, maar eerder dat ik weinig verwacht van de huidige marktpartijen en de manier waarop ze voor technologische vooruitgang zorgen.
quote:Gelukkig.Op woensdag 23 juni 2010 @ 02:17 schreef Hilde76 het volgende:
[..]
Ik snap hetEn ik ben het voor een groot gedeelte met je eens.
-slaap lekker, de nacht programmeur (wat is het vrouwelijke woord hier eigenlijk voor??) gaat slapen! Morgenochtend om 7 uur begint mijn andere baan... moeder-
quote:Reclametroll!! opgepast!Op woensdag 23 juni 2010 @ 00:49 schreef dejorrit het volgende:
nog een erbij, ben wel benieuwd.. maar blijf voorlopig lekker http://songa.nl/ gebruiken
quote:Dan gebruik je toch itunes, bink, hotmail, map24, symbian mobiel, etc. etc. etc.Op woensdag 23 juni 2010 @ 00:48 schreef trabant het volgende:
Nog even en het internet staat 100% gelijk met Google.
Ik weet niet of dat wel zo'n zegen is.
quote:Ik hou het liever op P2P/torrentOp woensdag 23 juni 2010 @ 00:49 schreef dejorrit het volgende:
nog een erbij, ben wel benieuwd.. maar blijf voorlopig lekker http://songa.nl/ gebruiken
quote:spotify premium > dat allemaal bij elkaarOp woensdag 23 juni 2010 @ 08:01 schreef Flierp het volgende:
[..]
Ik hou het liever op P2P/torrent