Heerlenaar opgepakt voor bezit kinderporno

Nederland • Geschreven door Novum op 22-06-2010 @ 18:49
print 

Een 48-jarige man uit Heerlen is dinsdag opgepakt op verdenking van het bezit van kinderpornografie. De politie heeft zijn woning doorzocht en daarbij onder meer computers, fotocamera's, usb-sticks en cd's in beslag genomen, meldt de politie.

De politie kwam de man op het spoor na onderzoek op internet. De man is volgens de politie al eerder in beeld geweest als verdachte van het bezit van kinderporno. De Limburger zit nog vast.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

3840 views / 30 reacties
Reacties op dit bericht
30  van 30 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Onthoofden die viespeuk!
userIcon
Gaat lekker in Prakstad
Van mij mogen ze hem opknopen aan zijn eigen ballen!

[ Bericht gewijzigd door Luuntje op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:18 ]
Ik vraag me altijd af wie nou al die cd's en dergelijke gaat doorzoeken naar kinderporno.
userIcon
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:12 schreef PerrydePool het volgende:
Ik vraag me altijd af wie nou al die cd's en dergelijke gaat doorzoeken naar kinderporno.
Lijkt me een vreselijke baan.

Ow, dat was niet sarcastisch!
userIcon
En waarom zet FOK! al 2x op een dag "Heerlenaar" in titels?
Precies, om Limburgers belachelijk te maken.

ScreW.
userIcon
laatste tijd wel raak met kinderporno incidenten.
gewoon heel zwaar straffen die lui!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:47 schreef Refurb het volgende:
En waarom zet FOK! al 2x op een dag "Heerlenaar" in titels?
Precies, om Limburgers belachelijk te maken.
ScreW.
Wellicht omdat het gaat om iemand uit Heerlen? Laten de Limburgers juist vooral blij zijn dat er 2 x Heerlenaar staat en geen 2 x Limburger.......
userIcon
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:47 schreef Refurb het volgende:
En waarom zet FOK! al 2x op een dag "Heerlenaar" in titels?
Precies, om Limburgers belachelijk te maken.

ScreW.
Er staan vaak genoeg ook andere steden in de titels hoor . Niks mis met Heerlen, ben hier geboren en opgegroeid, en wil nergens anders meer heen voorlopig (helaas wel naar Maastricht voor mijn studie)
userIcon
EERLIJK PROCESS GEVEN!
We hebben geen verwijtrecht: dieren zijn ook kinderen en die vermoorden we vanwege smaaklust.
userIcon
quote:
laatste tijd wel raak met kinderporno incidenten.
gewoon heel zwaar straffen die lui!!

Of het vaker raak is, weet ik niet. Wel weet ik dat er steeds meer media aandacht voor is.

En verder: je moet eigenlijk achter de mensen aangaan die kinderporno maken, of die kinderporno kopen (en dus het systeem in leven houden). Het 'grappige' is dat de gevallen in bijvoorbeeld Fok Frontpage berichtjes daar vaak niet uit bestaan.


Een reality check:


Ondanks dat we allemaal moeten geloven dat er achter elke boom een 65-jarige pedofiel staat die onze dochtertjes wil ontvoeren om er 829 verkrachtingsfilms per jaar doorheen te drukken om zo bergen met geld te verdienen, is de waarheid toch niet zo zwart wit.

Ten eerste bleek onlangs uit een onderzoek dat 25% van de kinderporno verspreiders zelf jongeren zijn. Bij kinderporno bekijkers is de groep minderjarigen zelfs de grootste. Ten tweede valt er inmiddels heel erg veel onder kinderporno. In sommige Westerse landen worden zelfs virtuele plaatjes al als kinderporno beschouwt. Kan iemand me uitleggen hoe we kinderen op de wereld helpen door getekende kinderporno illegaal te maken? Ik heb liever dat een pedo zich daar op aftrekt dan dat hij een daadwerkelijk levend kind pakt.

Ten derde is het een weinig bekend gegeven dat kinderporno vaak niet om een financiële transactie gaat van de maker naar de koper, maar veel vaker om een ruilhandel bestaande uit materiaal uit vooral de jaren 70 en 80, toen kinderporno productie in bijvoorbeeld Nederland op haar piek was.

Jazeker, de jaren 70 en 80. Daar bestaat het meerendeel van de troep uit. Maar dat hoor je nergens terug natuurlijk.


Ik snap dan ook niet waarom onze overheden al hun geld en resources niet gebruiken om de daadwerkelijke producenten van kinderporno aan te pakken door ze op te sporen en achter de tralies te zetten. Dat doen ze op zich al een beetje, maar ze houden zich veel meer bezig met tieners die foto's van elkaar doormailen, nerderige wannabe-pedo's die Lisa Simpson porn maken, en een grote groep trieste achter-de-pc-pedo's die zich aftrekken op materiaal van de jaren 70. Ik vind het een zeer kwalijke verspilling van tijd en mankracht om je daar op te focussen terwijl ze zich eigenlijk juist zouden moeten focussen op A) de kinderporno die NU wordt gemaakt, oftewel waar kinderen NU in gevaar zijn en B) 'kopers' die geld in het systeem pompen en dus de kinderporno in leven houden. DAAR moet je achteraangaan. Je moet de diepte ingaan met je aanpak van dit probleem, niet de breedte.


(Maar goed, eigenlijk snap ik het ook wel dat dit zo gebeurt, want op deze manier heb je meer argumenten om het internet te reguleren en privacy wetgeving overboord te gooien: om kinderen te redden. Wat ze dus juist NIET doen.)

userIcon
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:11 schreef Luuntje het volgende:
Gaat lekker in Prakstad
Van mij mogen ze hem opknopen aan zijn eigen ballen!
Dit dus...
userIcon
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:57 schreef Viere het volgende:
Onthoofden die viespeuk!
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:59 schreef teknomist het volgende:
KEIHARD CHEMISCH CASTREREN!
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:11 schreef Luuntje het volgende:
Van mij mogen ze hem opknopen aan zijn eigen ballen!
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:10 schreef laffehond het volgende:
Afmachen

Beschaving is een dun laagje chroom.
userIcon
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:12 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]


Beschaving is een dun laagje chroom.
Precies. Kinderverkrachting is barbaars, maar wat hier voorbij komt ook. En het één maakt het andere niet goed.
userIcon
Hem zijn cd's, computers, camera's en geheugensticks ter plekke laten op eten...
Ach het is allemaal relatief. Oliesjeiks die meisjes van 12 consumeren noemen we geen viespeuken maar businesspartners met een eigen cultuur...
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:12 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]


Beschaving is een dun laagje chroom.
Nee nee....dat was vriendschap

http://www.youtube.com/watch?v=L_wshZx1QyY
userIcon
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:12 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]


Beschaving is een dun laagje chroom.
Het vervelende aan dat soort gasten is dat ze nooit ophouden, hier in nederland krijgen ze een tik op de vingers en kunnen daarna weer vrolijk verder, het zal je kind maar wezen dat door zo'n engerd gepakt wordt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:45 schreef space909 het volgende:
Ach het is allemaal relatief. Oliesjeiks die meisjes van 12 consumeren noemen we geen viespeuken maar businesspartners met een eigen cultuur...
userIcon
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:20 schreef Luuntje het volgende:
[..]


Het vervelende aan dat soort gasten is dat ze nooit ophouden, hier in nederland krijgen ze een tik op de vingers en kunnen daarna weer vrolijk verder, het zal je kind maar wezen dat door zo'n engerd gepakt wordt.
Ze afslachten is dan echter weer het andere uitserste.

Overigens, wie zegt dat deze Heerlenaar ooit een kind heeft gepakt? Lijkt me juist eerder dat ie dat niet heeft gedaan, anders had ik het sowieso wel in het nieuwsbericht gelezen. Het enige wat daar staat is dat ie al eerder is verdacht geweest van kinderporno bezit, maar dat daar verder niks van is gekomen.


Kindermisbruik is vreselijk en moet zo effectief mogelijk bestreden worden, maar het schrikbeeld dat gecreerd wordt klopt van geen kant en wordt vooral gebruikt om een angst-cultuur in stand te houden.


We helpen onze kinderen het beste door onze hoofden kalm te houden, rationeel naar de zaken te kijken, en zwaar te straffen waar dat gerechtvaardigd is. Met een hetze is geen kind gered.
userIcon
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]


Ze afslachten is dan echter weer het andere uitserste.

Overigens, wie zegt dat deze Heerlenaar ooit een kind heeft gepakt? Lijkt me juist eerder dat ie dat niet heeft gedaan, anders had ik het sowieso wel in het nieuwsbericht gelezen. Het enige wat daar staat is dat ie al eerder is verdacht geweest van kinderporno bezit, maar dat daar verder niks van is gekomen.


Kindermisbruik is vreselijk en moet zo effectief mogelijk bestreden worden, maar het schrikbeeld dat gecreerd wordt klopt van geen kant en wordt vooral gebruikt om een angst-cultuur in stand te houden.


We helpen onze kinderen het beste door onze hoofden kalm te houden, rationeel naar de zaken te kijken, en zwaar te straffen waar dat gerechtvaardigd is. Met een hetze is geen kind gered.
Als het diegene is die ik denk dat het is, heeft ie z'n dochter al gehad.........maar goed weet niet wie het is, en een bezitter van kinderporno is net zo erg als een kinderverkrachter, want een fervent kp verzamerlaar houdt de bussenis in stand.
userIcon
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 @ 06:50 schreef Luuntje het volgende:
een bezitter van kinderporno is net zo erg als een kinderverkrachter, want een fervent kp verzamerlaar houdt de bussenis in stand.
Niet dus. Lees mijn eerste post in de reacties nog eens.

Het zwart wit beeld dat geschetst wordt is een leugen.
userIcon
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 @ 14:11 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]


Niet dus. Lees mijn eerste post in de reacties nog eens.

Het zwart wit beeld dat geschetst wordt is een leugen.
Zo kan ik het ook goedpraten ja.
userIcon
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 @ 17:51 schreef Luuntje het volgende:
[..]


Zo kan ik het ook goedpraten ja.
Natuurlijk niet.

Het gaat erom dat je zo effectief mogelijk zoveel mogelijk kinderen redt.

Op deze manier gebeurt dat dus juist niet.


Nogmaals, met een hetze redt je geen kinderen. Keihard krijsen is geen oplossing. Rationeel kijken naar de feiten, kijken wat er überhaupt wel klopt aan het kinderporno verhaal, zó pak je de problemen aan. Je moet niet bang zijn om je standpunt te wijzigen puur en alleen omdat het om het grote boze pedofilie gaat. Ik heb jarenlang ook geroepen wat jij roept, maar toen ik me ben gaan verdiepen in de feiten zag ik toch dat er een aantal dingen simpelweg niet kloppen.

Je praat kinderporno niet goed als je kanttekeningen zet bij de aanpak ervan. Het is juist goed om scherp te blijven.
30  van 30 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden