Alle betogers Venlo op vrije voeten

Nederland • Geschreven door Novum op 13-06-2010 @ 15:17
print 

De 37 mensen die zaterdag rondom een betoging van de NVU in Venlo werden opgepakt zijn inmiddels allemaal vrijgelaten. Dat laat een woordvoerder van de politie weten. Van de arrestanten was er overigens slechts één van de extreemrechtse Nationale Volksunie. Hij bracht een Hitlergroet. De overigen waren tegenbetogers.

De politie hield rekening met schermutselingen tijdens de demonstratie en zette een enorme politiemacht in. De vierhonderd agenten die hulp kregen van Duitse collega's en van de gemeente waren uiteindelijk ruimschoots opgewassen tegen de slechts zestig NVU'ers en evenzoveel tegendemonstranten.

Vorig jaar liep een demonstratie van de NVU in Venlo uit de hand en moest de ME charges uitvoeren. Nu viel het, ondanks de 37 aanhoudingen, mee. De meesten zijn opgepakt omdat ze zich niet konden identificeren of voor het overtreden van de noodverordening die in het gebied van kracht was.

De vrijgelaten betogers kunnen binnenkort een brief van de officier van justitie verwachten. Ze krijgen dan een schikkingsvoorstel of moeten zich later nog voor de rechter verantwoorden.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

3077 views / 91 reacties
Reacties op dit bericht
91  van 91 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
quote:
Van de arrestanten was er overigens slechts één van de extreemrechtse Nationale Volksunie. Hij bracht een Hitlergroet.
Die hadden ze pas moeten vrijlaten wanneer ie van Hitler persoonlijk de groeten terug had gekregen.

quote:
Ze krijgen dan een schikkingsvoorstel of moeten zich later nog voor de rechter verantwoorden.
Zul je net zien dat het niet schikt
userIcon
Zet er dan wel even bij dat het niet de NVU leden waren die voor problemen zorgden, maar de antifa's van AFA / KAFKA. Nu ontstaat een beeldvorming alsof die NVU dit soort ellende veroorzaakt.

Stel debiele socialistische islam-knuffelaars overigens, die NVU, maar dat is verder irrelevant voor hun recht op demonstreren.

edit: typo
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:18 schreef ZoeterMark het volgende:
NVU
Antifa's
Antifa's over een kam scheren met Nazi's van de NVU die dood en verderf voorstaan is echt belachelijk.
De NVU vind ik een debiel clubje, maar nog lang niet zo debiel als die linkse facisten van een AFA
userIcon
Altijd weer die extreem linksen die geweld gebruiken
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:21 schreef Runemaster het volgende:
Zet er dan wel even bij dat het niet de NVU leden waren die voor problemen zorgden, maar de antifa's van AFA / KAFKA. Nu ontstaat een beeldvorming alsof die NVU dit soort ellende veroorzaakt.

Stel debiele socialistische islam-knuffelaars overigens, die NVU, maar dat is verder irrelevant voor hun recht op demonstreren.

edit: typo
jij draagt de Nazi's ook een warm hart toe met je titel Runemaster!
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:22 schreef debater het volgende:
[..]


Antifa's over een kam scheren met Nazi's van de NVU die dood en verderf voorstaan is echt belachelijk.
Antifa's zijn al dan niet geweldadiger dan die kaalkopjes
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:22 schreef debater het volgende:
[..]


Antifa's over een kam scheren met Nazi's van de NVU die dood en verderf voorstaan is echt belachelijk.
Zoek anders even in het jaarrappport (2008) van de AIVD hoe de clubs zich tot elkaar verhouden. Sorry, maar extreem-links (AFA, KAFKA) gedraagt zich een stuk minder democratisch en meer gewelddadig.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:23 schreef pervertedhermit het volgende:
Altijd weer die extreem linksen die geweld gebruiken
Inderdaad, een beetje zonder identiteitsbewijs over straat lopen. Nog een wonder dat er geen dooien zijn gevallen
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:23 schreef pervertedhermit het volgende:
Altijd weer die extreem linksen die geweld gebruiken
Alles wat extreem is is zwaar kut. Of het nou extreem links extreem rechts of extreem normaal is...
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:22 schreef Atoompje het volgende:
De NVU vind ik een debiel clubje, maar nog lang niet zo debiel als die linkse facisten van een AFA
Antifascisten,fascisten noemen, als je geen fatsoenlijke conclusies kunt trekken houd dan je mond dicht.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:23 schreef debater het volgende:
[..]


jij draagt de Nazi's ook een warm hart toe met je titel Runemaster!
En dit is je 2e debiele opmerking. Yep, ik draag hun liefde voor Germaanse mythologie en voor het Avondland een warm hart toe, want dat deel ik met ze. Maar verder heb ik meer met Tolkien dan met Hitler.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:25 schreef ganzenherder het volgende:
[..]


Alles wat extreem is is zwaar kut. Of het nou extreem links extreem rechts of extreem normaal is...
En als je nou doorslaat in gematigdheid
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:24 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Inderdaad, een beetje zonder identiteitsbewijs over straat lopen. Nog een wonder dat er geen dooien zijn gevallen
De vrouw van Janmaat, iets met invalide en brandbom en AFA...

edit: correctie, excuus svp
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:24 schreef ZoeterMark het volgende:
[..]


Antifa's zijn al dan niet geweldadiger dan die kaalkopjes
Het zijn ook zulke lieverdjes die NVUers.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:26 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


En als je nou doorslaat in gematigdheid
Dan drink je kopjes thee met Job
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:26 schreef Runemaster het volgende:
[..]

De vrouw van Janmaat, iets met overleden en brandbom en AFA...
Hebben ze afgelopen weekend de vrouw van Janmaat gemold en brandbommen gegooid ? Het artikel zwijgt daar een beetje over.
Of je ziet alle leden van een groep verantwoordelijk voor de gedragingen van één of een paar van hen. In die context zouden dan bijvoorbeeld ook al diegenen die VVD hebben gestemd zich moeten verantwoorden voor de frauduleuze praktijken van de man van Jorritsma
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:27 schreef loopneus het volgende:
[..]

Nu Wilders aan de macht dreigt te komen lijkt me dat een verstandige voorzorgsmaatregel als je wilt gaan demonstreren tegen de geestwanten van die Grote Blonde Leider.
Aan slecht geïnformeerde idioten geen gebrek vandaag. Verder gaat het de NVU om ras, en de PVV om ideologie. Ter info: de NVU ziet islamieten als bondgenoot tegen de Joden. En hoe denk je dat Wilders dat ziet. Denk eens na ofzo
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:29 schreef Runemaster het volgende:
.....En hoe denk je dat Wilders dat ziet. Denk eens na ofzo
Wilders ziet dat op een zodanige manier dat ie er de meeste stemmen mee trekt.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:29 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Hebben ze afgelopen weekend de vrouw van Janmaat gemold en brandbommen gegooid ? Het artikel zwijgt daar een beetje over.
Of je ziet alle leden van een groep verantwoordelijk voor de gedragingen van één of een paar van hen. In die context zouden dan bijvoorbeeld ook al diegenen die VVD hebben gestemd zich moeten verantwoorden voor de frauduleuze praktijken van de man van Jorritsma
Dit soort wetgeving, en de actieve controle erop bij dit soort demonstraties, heeft alles te maken met de agressieve handelswijze van de AFA in het verleden, steeds weer in herhaling. Dat de overheid zich daar zorgen over maakt kun je nalezen in AIVD rapportages. En ja, het is jammer dat het nodig is, identificatieplicht maakt mij ook niet blij.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:25 schreef debater het volgende:
[..]


Antifascisten,fascisten noemen, als je geen fatsoenlijke conclusies kunt trekken houd dan je mond dicht.
Dat zij zich eigen Antifacisten noemen, houdt nog niet in, dat ze dat ook werkelijk zijn. Zij bestrijden de vrijheid van meningsuiting d.m.v. geweld. Dit om hun gedachtegoed er doorheen te drukken. Conclusie; het zijn gewoon linkse facisten
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:24 schreef Runemaster het volgende:
[..]

Zoek anders even in het jaarrappport (2008) van de AIVD hoe de clubs zich tot elkaar verhouden. Sorry, maar extreem-links (AFA, KAFKA) gedraagt zich een stuk minder democratisch en meer gewelddadig.
Als je anti nazi's bent dan wil dat zeker niet zeggen dat je links bent.
De NVU staat voor geweld,discriminatie en haat en ze zijn ontzettend fout.

Dat jij dat goed probeert te praten zegt alles over jou.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:27 schreef loopneus het volgende:
[..]

Nu Wilders aan de macht dreigt te komen lijkt me dat een verstandige voorzorgsmaatregel als je wilt gaan demonstreren tegen de geestverwanten van die Grote Blonde Leider.
De NVU vind de PVV maar een 'Jodenclubje'..
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:31 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Wilders ziet dat op een zodanige manier dat ie er de meeste stemmen mee trekt.
Inderdaad. De NVU daarentegen... is niet echt een politieke factor van belang in het parlement. Je zou enig verschil kunnen vermoeden, mits je hersenstructuur dat toestaat. En anders kun je ook gewoon de standpunten naast elkaar leggen, en ontdekken dat de verschillen aanzienlijk zijn.

De NVU is mij te pro-islamitisch, te anti-Israël, en vooral te socialistisch. Kijk, dat ze van Germaanse mythologie houden: prima, ik hou ook van de oude verhalen van mijn verre voorvaderen en van de basis van ons land. Maar wat ze er vervolgens mee doen is triest, erg triest.

Nog triester is dan zo'n extreem-linkse anti-democratische gewelddadige AFA. Iemand die daar in participeert zou geen stemrecht horen te hebben, aangezien je dan bezig bent actief de gedachten van de Nederlandse grondwet te beschadigen.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:29 schreef Runemaster het volgende:
[..]

Aan slecht geïnformeerde idioten geen gebrek vandaag. Verder gaat het de NVU om ras, en de PVV om ideologie. Ter info: de NVU ziet islamieten als bondgenoot tegen de Joden. En hoe denk je dat Wilders dat ziet. Denk eens na ofzo
Boeit het iets hoe Wilders of de NVU iets ziet ?
Beide Discrimineren ze volop en zijn ze haatdragend en derhalve fout.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:36 schreef debater het volgende:
[..]


Boeit het iets hoe Wilders of de NVU iets ziet ?
Beide Discrimineren ze volop en zijn ze haatdragend en derhalve fout.
Nee hoor, het maakt helemaal niet uit hoe iemand iets ziet, als je iemand maar kunt beschuldigen van discriminaaaatieeeee dan sta je volledig in je recht om je onderbuikgevoelens te laten spreken en ongenuanceerd geweld toe te passen om je Grote Gelijk te halen.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:33 schreef Pro.Republica het volgende:
[..]


Volgens je logica worden de wandaden van een groep dus minder erg naarma de tijd vordert en er geen nieuwe wandaden door die groep gepleegd worden. Over 20 jaar kunnen we dus met Hitler t-shirts over straat gaan lopen.
Dat kan nu al, zolang je maar je identiteitsbewijs bij je hebt en je op het toegestane gebied begeeft.
Zou ik de logica van de NVU-fans hier er op na houden, dan zou ik nog pleiten om mensen in Hitlershirtjes dan ook nog maar met terugwerkende kracht de processen van Nürnberg te laten doorlopen en er een stukje touw aan te wagen. Niet dat ze ooit een vlieg kwaad zouden hebben gedaan, maar ze zijn wel van 'tzelfde kluppie.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:35 schreef kitao het volgende:

Vrijdag 11 juni, laat ze niet lopen

De nazi's komen!

Laat ze niet lopen!

Zoals te verwachten, heeft de rechter donderdag 10 juni bepaald dat de neo-nazistische NVU a.s. zaterdag 12 juni mag demonstreren in Venlo. Net zoals de afgelopen 10 jaar in vergelijkbare gevallen is gebeurd, heeft de leider van de NVU, Constant Kusters, met succes het verbod van burgemeester Bruls aangevochten.

Zoals op bovenstaande kaart te zien, is de route een stuk korter dan de vorige keer, maar wat ons betreft nog steeds veel te lang. De route start en eindigt op het Stationsplein. De aanvang is om 13:00 uur. Kom allemaal naar het Stationsplein, of zoek een plekje langs de route en maak de ruimte voor de nazi's zo klein mogelijk! Net als bij de nazi-mars van vorig jaar zijn er heel veel Duitse neo-nazi's te verwachten.

Anne Frank
De nazi-mars vindt uitgerekend op de verjaardag van Anne Frank plaats. Anne Frank staat als slachtoffer van de Holocaust symbool voor de verschrikkelijke vervolging van de Joden door de Nazi's en ook voor de onderdrukking van de algehele Nederlandse bevolking tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dat deze mars uitgerekend op haar verjaardag plaats vindt vinden wij ontoelaatbaar. Hierin staan wij niet alleen. Een anonieme Venlonaar heeft laatst een portret van Anne Frank op het museum Van Bommel Van Dam in Venlo gelijmd. Dit is wat de kunstenaar in een persbericht over de actie naar buiten heeft gebracht:

"In de nacht van maandag 7 op dinsdag 8 juni heb ik het herdenkingsteken voor Anne Frank opgericht. Aanleiding voor het monument is de demonstratie van de nazistische NVU die op de verjaardag van Anne Frank gaat plaatsvinden. (...) Ik denk dat we in deze tijden van toenemende discriminatie, Anne's idealen moeten verdedigen en daarom kunnen we de demonstratie van de NVU niet onopgemerkt voorbij laten gaan."

Hier kunnen wij ons alleen maar bij aansluiten!

Noodverordening
De gemeente Venlo heeft aangegeven morgenochtend te reageren op het vonnis van de rechter. Onze ervaringen uit het verleden leren dat er hoogstwaarschijnlijk een noodverordening afgekondigd gaat worden door de burgemeester. Wat dit precies betekent weten we pas als de verordening bekend gemaakt wordt.

Een noodverordening geeft de politie meer bevoegdheden dan gebruikelijk. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat iedereen te maken kan krijgen met fouilleringen en id-controles. Vooral als je er 'verdacht' uitziet. Als je geen ID bij je hebt, wordt je zonder pardon opgepakt. Ook zal de politie sneller optreden als haar iets niet bevalt, je wordt weggestuurd als je op de 'verkeerde' plek staat bijvoorbeeld. Heel vervelend en vrijheidsberovend dus, maar laat je niet afschrikken. Ook jij hebt het recht om je stem te laten horen!

Houd http://www.laatzenietlopen.nl de komende dagen in de gaten voor updates en het laatste nieuws over de NVU demonstratie.

Tot zaterdag!



http://www.afanederland.org/

Precies op een Anne Frank herdenking dus.

Typische nazi-schoften.
Oeps, ik dacht even dat het weer zo'n Evert-ten-Napel-post was
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:37 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Dat kan nu al, zolang je maar je identiteitsbewijs bij je hebt en je op het toegestane gebied begeeft.
Zou ik de logica van de NVU-fans hier er op na houden, dan zou ik nog pleiten om mensen in Hitlershirtjes dan ook nog maar met terugwerkende kracht de processen van Nürnberg te laten doorlopen en er een stukje touw aan te wagen. Niet dat ze ooit een vlieg kwaad zouden hebben gedaan, maar ze zijn wel van 'tzelfde kluppie.
Ik wees je er al op dat de AFA / KAFKA dit bij HERHALING geflikt heeft, ook recentelijk nog, en NU WEER houden ze zich NIET aan de wet. Waarom denk je dat er 36 van de 37 aangehouden personen sympathisant van de antifa's zijn? Ach sorry, jouw bril laat natuurlijk slechts één kleur door...
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:22 schreef Atoompje het volgende:
De NVU vind ik een debiel clubje, maar nog lang niet zo debiel als die linkse facisten van een AFA
- Als neo-nazi's demonstreren op de verjaardag van Anne Frank, smakeloos
- hekel aan homo's
- hekel aan joden
- hekel aan zigeuners
- hekel aan immigranten
- white power vlaggen
- racistische leuzen

Smerige landverraders zijn het. Sommige AFA-leden zijn geen lieverdjes maar houden er niet zo'n krankzinnige ideeën op na. Ik ben blij dat er een tegengeluid was die dag, straks denken er mensen nog dat alle Limbo's zo zijn. Gevaar voor de samenleving dat NVU.
Deze mensen respecteren de criminelen die onze landgenoten in WOII hebben verraden aan de Duitsers, ziek ziek ziek dat jij deze groep minder erg vindt dan de tegendemonstranten. En jouw held Geert denkt er hetzelfde over.


Het waren trouwens niet alleen 'extreem-linkse' tegendemonstranten, er zat vanalles tussen. Net als een paar maanden/jaren geleden, toen waren het de Ajax hooligans die de nazi's Amsterdam uit werkten, kwam nog geen AFA aan te pas. Ik zou dat volk. ook niet in mijn stad willen, weg ermee.

[ Bericht gewijzigd door RickT op zondag 13 juni 2010 @ 15:48 ]
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:43 schreef RickT het volgende:
[..]


- Als neo-nazi's demonstreren op de verjaardag van Anne Frank, smakeloos
- hekel aan homo's
- hekel aan joden
- hekel aan zigeuners
- hekel aan immigranten
- white power vlaggen
- racistische leuzen

Smerige landverraders zijn het. Sommige AFA-leden zijn geen lieverdjes maar houden er niet zo'n krankzinnige ideeën op na. Ik ben blij dat er een tegengeluid was die dag, straks denken er mensen nog dat alle Limbo's zo zijn. Gevaar voor de samenleving dat NVU.
Klopt, het is geen frisse club. De NVU wordt dacht ik ook in het AIVD rapport van 2008 genoemd, al weet ik dat niet zeker. AFA en KAFKA worden in ieder geval wel genoemd. De AIVD is natuurlijk alert op o.a. binnenlands gevaar voor de samenleving, en helaas is de AFA / KAFKA dat dus meer dan de NVU, omdat de NVU zich wel aan de wet wil houden. Uiteindelijk gaat het niet alleen om iemands ideeën, maar meer nog om iemands gedragingen om te bepalen wat een "gevaar voor de samenleving" is. En extreem links is in dat opzicht een serieus gevaar omdat ze lak hebben aan de wet en omdat ze politiek geweld niet schuwen.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:46 schreef Runemaster het volgende:
[..]

Klopt, het is geen frisse club. De NVU wordt dacht ik ook in het AIVD rapport van 2008 genoemd, al weet ik dat niet zeker. AFA en KAFKA worden in ieder geval wel genoemd. De AIVD is natuurlijk alert op o.a. binnenlands gevaar voor de samenleving, en helaas is de AFA / KAFKA dat dus meer dan de NVU, omdat de NVU zich wel aan de wet wil houden. Uiteindelijk gaat het niet alleen om iemands ideeën, maar meer nog om iemands gedragingen om te bepalen wat een "gevaar voor de samenleving" is. En extreem links is in dat opzicht een serieus gevaar omdat ze lak hebben aan de wet en omdat ze politiek geweld niet schuwen.
Oftewel de Antifacisten, zijn vandaag de dag; dé facisten.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:46 schreef Runemaster het volgende:
[..]

Klopt, het is geen frisse club. De NVU wordt dacht ik ook in het AIVD rapport van 2008 genoemd, al weet ik dat niet zeker. AFA en KAFKA worden in ieder geval wel genoemd. De AIVD is natuurlijk alert op o.a. binnenlands gevaar voor de samenleving, en helaas is de AFA / KAFKA dat dus meer dan de NVU, omdat de NVU zich wel aan de wet wil houden. Uiteindelijk gaat het niet alleen om iemands ideeën, maar meer nog om iemands gedragingen om te bepalen wat een "gevaar voor de samenleving" is. En extreem links is in dat opzicht een serieus gevaar omdat ze lak hebben aan de wet en omdat ze politiek geweld niet schuwen.
Ja sorry hoor, maar als je als Nederland dit soort mensen laat demonstreren dat weet je toch gewoon dat dit geweld uitlokt. Er is in het verleden zoveel gebeurd.

Ik keur het uiteraard niet goed, maar dit is net als een groep Feyenoorders in Feyenoord tenue tijdens het kampioensfeest van Ajax over het Leidseplein laten lopen.
Maar zo te zien is er amper wat gebeurd in Venlo dus die hele heisa is niet nodig.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:52 schreef great-white het volgende:Ik had al voorspeld dat het linkse tuig zich niet in kon houden en de eerste steen zou werpen.
Knap hoor, wie dat niet kan voorspellen, is écht een retard.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:51 schreef Atoompje het volgende:
[..]

Oftewel de Antifacisten, zijn vandaag de dag; dé facisten.
Ik woon toch liever naast een Antifacist dan een racist
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:54 schreef RickT het volgende:
[..]


Ja sorry hoor, maar als je als Nederland dit soort mensen laat demonstreren dat weet je toch gewoon dat dit geweld uitlokt. Er is in het verleden zoveel gebeurd.
Dus jij vind dat ze geweld uitlokken d.m.v. een demonstratie waarop zij ook recht hebben.

quote:
Ik keur het uiteraard niet goed, maar dit is net als een groep Feyenoorders in Feyenoord tenue tijdens het kampioensfeest van Ajax over het Leidseplein laten lopen.
Dat keur ik ook niet goed, te stom voor woorden dat je niet eens meer overal kunt lopen met een voetbalshirtje aan.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:18 schreef ZoeterMark het volgende:
NVU
Antifa's
Kenkerlinkschen
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:00 schreef Atoompje het volgende:
[..]

Dus jij vind dat ze geweld uitlokken d.m.v. een demonstratie waarop zij ook recht hebben.
Ja tuurlijk lok je geweld uit als je met White Power vlaggen gaat zwaaien en kankerjoden gaat schreeuwen. En het nazisme gaat verheerlijken op de verjaardag van Anne Frank, en dat in 2010 in Nederland. Dat soort mensen hebben in de oorlog ons volk uitgemoord, of heb jij geen geschiedenisles gehad?
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:01 schreef Achterlijke-Gladiool het volgende:
[..]
Kenkerlinkschen
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:01 schreef loopneus het volgende:
[..]

Ik ook.

Dat doet niets af aan het feit dat het gros van de NVU zich doorgaans bij deze demonstraties aan de regels houdt. Dit in tegenstelling tot bijv. de AFA die deze mensen hun recht op demonstraties wil ontzeggen en dan ook (op gewelddadige wijze) deze demonstraties probeert te verstoren.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it"
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:59 schreef RickT het volgende:
[..]


Ik woon toch liever naast een Antifacist dan een racist
Wanneer die racist zich wel gewoon aan de wet houdt...
Zit er allebei niet echt op te wachten.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:05 schreef GA het volgende:
[..]


Dat doet niets af aan het feit dat het gros van de NVU zich doorgaans bij deze demonstraties aan de regels houdt. Dit in tegenstelling tot bijv. de AFA die deze mensen hun recht op demonstraties wil ontzeggen en dan ook (op gewelddadige wijze) deze demonstraties probeert te verstoren.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it"
Tsja als je met je eigen demonstratie net 60 man op de been kunt brengen krijg je er bij een tegendemostratie waarschijnlijk nog geen 20.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:08 schreef RickT het volgende:
[..]


Tsja als je met je eigen demonstratie net 60 man op de been kunt brengen krijg je er bij een tegendemostratie waarschijnlijk nog geen 20.

Ik mis je punt, vind jij het nou wel of niet ok om demonstraties indien nodig met geweld te verstoren?
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:10 schreef GA het volgende:
[..]


Ik mis je punt, vind jij het nou wel of niet ok om demonstraties indien nodig met geweld te verstoren?
Nee dat vind ik niet ok. Ik ben tegen geweld, maar ik vind het wel belangrijk dat er bij demonstraties van extreem-rechts een goed tegengeluid is. Geweldloos wel te verstaan. Als dat niet zo is maak ik me ernstig zorgen over onze samenleving.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:23 schreef pervertedhermit het volgende:
Altijd weer die extreem linksen die geweld gebruiken
Als je heet bericht ff leest was er geen sprake was van geweld, maar hadden de aanhoudingen met identiteitscontroles en de noodvordering te maken.
Hoe die extreem rechtsen altijd de werkelijkheid /waarheid omdraaien.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:13 schreef RickT het volgende:
[..]


Nee dat vind ik niet ok. Ik ben tegen geweld, maar ik vind het wel belangrijk dat er bij demonstraties van extreem-rechts een goed tegengeluid is. Geweldloos wel te verstaan. Als dat niet zo is maak ik me ernstig zorgen over onze samenleving.
Begin dan maar met je zorgen maken. Het is zeer zeldzaam als de AFA geen verstoring of geweld probeert uit te lokken. Eigenlijk zouden tegendemonstraties niet op dezelfde dag toegestaan moeten worden, gezien de ellende die het vaak brengt. Een (beschaafd) tegengeluid kan ook een week later (of juist eerder) nog gegeven worden.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:17 schreef Runemaster het volgende:
[..]

Begin dan maar met je zorgen maken. Het is zeer zeldzaam als de AFA geen verstoring of geweld probeert uit te lokken. Eigenlijk zouden tegendemonstraties niet op dezelfde dag toegestaan moeten worden, gezien de ellende die het vaak brengt. Een (beschaafd) tegengeluid kan ook een week later (of juist eerder) nog gegeven worden.

Dat dus. Net even het verschil tussen een tegendemonstratie en het opzettelijk verstoren van een demonstratie.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:31 schreef kitao het volgende:
NVU werd gesteund door de militie-politiekorpsen.
Logisch dat je dan meer aanhoudingen krijgt in het linkse kamp.

Polizist :
Ausweis bitte , sie sollen hier nicht laufen , nur der NVU ist geregtigd hier zu sein.
Und wir naturlich , die andere Hitler-anhänger !

Sieg Heil herr Blonde Führer !
Ik hoop zo dat ze jou ook nog eens aanhouden. En dat je dan ook van die grote praatjes hebt... het liefst in Peru.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:17 schreef Runemaster het volgende:
[..]

Begin dan maar met je zorgen maken. Het is zeer zeldzaam als de AFA geen verstoring of geweld probeert uit te lokken. Eigenlijk zouden tegendemonstraties niet op dezelfde dag toegestaan moeten worden, gezien de ellende die het vaak brengt. Een (beschaafd) tegengeluid kan ook een week later (of juist eerder) nog gegeven worden.
Ik bedoelde juist dat ik me zorgen over de samenleving begin te maken als er geen enkel tegengeluid zou zijn tijdens een demonstratie van neo-nazi's.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:41 schreef Runemaster het volgende:
[..]

Ik wees je er al op dat de AFA / KAFKA dit bij HERHALING geflikt heeft, ook recentelijk nog, en NU WEER houden ze zich NIET aan de wet. Waarom denk je dat er 36 van de 37 aangehouden personen sympathisant van de antifa's zijn? Ach sorry, jouw bril laat natuurlijk slechts één kleur door...
Waar staat dat die 36 personen antifa's zijn????? Of is alles wat tegen de NVU is meteen een antifa?????
Ik ben ook heel erg tegen de NVU, dus bestempel mij maar als een linkse extremist / antifa whatever..... Hersenloze figuren zeg...
Dat ik er nog woorden aan vuil maak...
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:22 schreef RickT het volgende:
[..]


Ik bedoelde juist dat ik me zorgen over de samenleving begin te maken als er geen enkel tegengeluid zou zijn tijdens een demonstratie van neo-nazi's.
Tussen geen enkel tegengeluid en het proberen te voorkomen dat anderen demonstreren zit dan wel weer een flink verschil.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:36 schreef debater het volgende:
[..]


Boeit het iets hoe Wilders of de NVU iets ziet ?
Beide Discrimineren ze volop en zijn ze haatdragend en derhalve fout.
En jij noemt jezelf debater? PWHAHAHAHAHAhahahahahahaha.....
userIcon
Ik kan me toch niet voorstellen dat er extreem-rechts actief op Fok! is, of is het zo erg? Even voor de fokkers: Als je op Wilders hebt gestemd hoef je niet automatisch sympatie op te brengen voor de NVU. Sterker nog: De NVU heeft een hekel aan joden en dus ook aan de zionist Geert Wilders.

Niet zo zwart/wit, links/rechts denken dat is al lang niet meer.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:28 schreef rmberendsen het volgende:
[..]


Waar staat dat die 36 personen antifa's zijn????? Of is alles wat tegen de NVU is meteen een antifa?????
Ik ben ook heel erg tegen de NVU, dus bestempel mij maar als een linkse extremist / antifa whatever..... Hersenloze figuren zeg...
Dat ik er nog woorden aan vuil maak...
Ja ik ook trouwens, waar maak ik me druk om. Ik zit een beetje tijd te verspillen aan een enkeling die opkomt voor een nazidemonstratie. Ik ga weer verder met mijn werk. Ow en voor wie het interesseert ik heb D66 gestemd maar heb een bloedhekel aan racisten. Fijne dag nog verder.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:26 schreef loopneus het volgende:
[..]

Dat hoort bij hun wanhopige strategie.
Beweren dat Hitler links en/of socialist was, proberen de holocaust te ontkennen etc.
Alles om hun eigen vuile straatje proberen schoon te vegen.
Kweenie hoor, maar lees jij de geschiedenisboekjes nog eens? Vanaf 1900 tot 1950 graag. Dank u. Hitler was een nationaal socialist. Een linksche ubermensch. Dat dat jou niet in je straatje van pas komt doet daar niets aan af. Je verlaagt jezelf alleen maar nog verder dan Hitler zich verlaagde.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:33 schreef kitao het volgende:
[..]

keep dreaming fokker.

Ja, want jij bent zo'n vieze schijnheil dat je je dan opeens heel braaf gedraagt en van niets weet heh? Dappere Dodo
Internetheld... whahahaha
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:31 schreef RickT het volgende:
Ik kan me toch niet voorstellen dat er extreem-rechts actief op Fok! is, of is het zo erg? Even voor de fokkers: Als je op Wilders hebt gestemd hoef je niet automatisch sympatie op te brengen voor de NVU. Sterker nog: De NVU heeft een hekel aan joden en dus ook aan de zionist Geert Wilders.

Niet zo zwart/wit, links/rechts denken dat is al lang niet meer.
Ik denk (hoop) dat het met die extreem-rechtsen wel meevalt. 99% van die figuren hier vinden het alleen maar stoer om zulke uitspraken te doen en alles wat dan niet rechts is meteen antifa te noemen e.d.
Als ze uiteindelijk door de pubertijd zijn gekomen (als sommigen dat al lukt) beseffen ze misschien wel dat ze heel vaak hele domme dingen gezegd hebben...
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:33 schreef RickT het volgende:
[..]


Ja ik ook trouwens, waar maak ik me druk om. Ik zit een beetje tijd te verspillen aan een enkeling die opkomt voor een nazidemonstratie.

Komt ie weer
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it"

Ben overigens wel benieuwd hoe de demonstratie er nou daadwerkelijk aan toeging, op papier is het namelijk een demonstratie over de EU.
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:33 schreef Achterlijke-Gladiool het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar lees jij de geschiedenisboekjes nog eens? Vanaf 1900 tot 1950 graag. Dank u. Hitler was een nationaal socialist. Een linksche ubermensch. Dat dat jou niet in je straatje van pas komt doet daar niets aan af. Je verlaagt jezelf alleen maar nog verder dan Hitler zich verlaagde.
Je doet je naam eer aan.
Hitler deed zich zo voor, maar ontpopte zich als een extreem-rechtse racistische dictator met alle gevolgen van dien.
En nu meer dan 60 jaar later zijn er nog steeds hersenloze figuren die in zijn ideologiën geloven.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:42 schreef rmberendsen het volgende:
[..]


Je doet je naam eer aan.
Hitler deed zich zo voor, maar ontpopte zich als een extreem-rechtse racistische dictator met alle gevolgen van dien.
En nu meer dan 60 jaar later zijn er nog steeds hersenloze figuren die in zijn ideologiën geloven.
En ook zijn er nog steeds mensen die niet doorhebben dat het aanvallen van mensen op hun ideologie vaak alleen maar als resultaat heeft dat deze mensen nog stelliger gaan vasthouden aan die ideologie.. Zo kun je je blijven verbazen ;p
En wie gaat dit allemaal betalen
userIcon
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:22 schreef debater het volgende:
[..]


Antifa's over een kam scheren met Nazi's van de NVU die dood en verderf voorstaan is echt belachelijk.
De AFA is een beweging welke zelf sterke fascistische/communistische kenmerken vertoont en gevaar is voor de vrijheid van meningsuiting. Het is een links-radicale terroristische beweging welke grof geweld niet schuwt en van mening is dat de massa met harde had moet worden gedirigeerd door 1 leider. Ik kan het werkelijk niet begrijpen dat mensen welke deze gedachten in de praktijk proberen te brengen op vrije voeten mogen lopen
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:02 schreef RickT het volgende:
[..]


Ja tuurlijk lok je geweld uit als je met White Power vlaggen gaat zwaaien en kankerjoden gaat schreeuwen. En het nazisme gaat verheerlijken op de verjaardag van Anne Frank, en dat in 2010 in Nederland. Dat soort mensen hebben in de oorlog ons volk uitgemoord, of heb jij geen geschiedenisles gehad?
Dat je met W-P vlaggen gaat rondzwaaien, tsjaa ik vind het te debiel voor woorden, maar het verheerlijkt het blanke ras maar verlaagd de andere rassen niet. Ik zie het probleem niet. Dat ze ''kankerjoden'' riepen weet ik niets van, daar kan ik dus verder niet op in gaan. Wel weet ik dat (wanneer dat zo is) zij niet de enige zijn met dat aso-gedrag. Daarnaast hou ik ook geen rekening met wie z'n verjaardag dan ook en hebben zij geen mens vermoord zover ik weet. Zolang dat clubje zich aan de wet houdt, mogen ze van mij hun gang gaan. Facistisch gedrag als geweld tegen de NVU mag daarentegen van mij keihard bestreden worden. Wanneer de NVU geweld gebruikt uiteraard ook!
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:22 schreef RickT het volgende:
[..]


Ik bedoelde juist dat ik me zorgen over de samenleving begin te maken als er geen enkel tegengeluid zou zijn tijdens een demonstratie van neo-nazi's.
Geef het geen aandacht en het bloed dood...
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:59 schreef RickT het volgende:
[..]


Ik woon toch liever naast een Antifacist dan een racist
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:01 schreef loopneus het volgende:
[..]

Ik ook.
Ga naast elkaar wonen dan.
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 17:47 schreef SpaceBunny het volgende:
Antifa & al het extreme links, begint altijd eerst met matten.
Churchill had gelijk helaas
Bah, nu moet ik weer googlen
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 15:18 schreef ZoeterMark het volgende:
NVU
Antifa's
Helemaal eens

NVU
ANTIFA
NVU - PVV vergelijkingen

[ Bericht gewijzigd door eltopo2010 op zondag 13 juni 2010 @ 19:01 ]
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 16:36 schreef loopneus het volgende:
[..]

Toch kan ik me niet voorstellen dat Wilders zich openlijk durft te distantiëren van het NVU gedachtengoed. Daarmee zou hij namelijk een heel groot deel van zijn kiezers schofferen.

Dus: Oproep aan Wilders: Distantieer je nou eindelijk eens van de NVU.
Dit is toch echt wel de meest belachelijke vooringenomen post die ik in de afgelopen tijd heb gelezen. Simpel figuur...
kortom: beide ploegen zijn niet al te fris

links gebruikt meer geweld, rechts doet het "symbolisch" met de datum dit keer...kunnen we nu weer gewoon verder gaan kinders..hij is fijn
91  van 91 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden