'Makers kinderporno vaak ongestraft'

Nederland • Geschreven door Novum op 27-05-2010 @ 11:46
print 

Door een gebrek aan rechercheurs worden producenten van kinderporno nog te vaak ongemoeid gelaten. Dat schrijft justitie in haar jaarverslag, dat donderdag is gepubliceerd.

Vorig jaar bleven honderden kinderpornozaken op de plank liggen, ook al werden 350 rechercheonderzoeken naar kinderporno gedaan. De werkvoorraad groeit snel. Dat komt vooral doordat creditcardmaatschappijen de ip-adressen doorgeven van mensen die met hun creditcard kinderporno op internet kopen.

Vanuit de maatschappij klinkt volgens justitie de roep om de aandacht vooral te richten op producenten en seksueel misbruikers in plaats van downloaders. Dat is echter niet zo gemakkelijk als het lijkt, omdat in het begin van een zaak vaak niet duidelijk is of het om een producent of een downloader gaat.

Om dat duidelijk te krijgen moet veel tijdrovend onderzoek worden gedaan, zoals het verhoren van de verdachte en het in kaart brengen van zijn internetverkeer. Ook moeten veel films en foto's worden bekeken. Dan nog kan vaak alleen worden aangetoond dat de verdachte kinderporno in zijn bezit had, niet dat hij het zelf heeft gemaakt.

Een lichtpuntje is volgens het OM dat voor bezit tegenwoordig ook tbs kan worden opgelegd. Dat gebeurde in een zaak waarbij een Sliedrechter een enorme voorraad kinderporno had.

Door de capaciteitsproblemen heeft de intensievere aanpak van kinderporno niet tot een veel hogere instroom van zaken bij het OM geleid. Er werden 443 verdachten aangeleverd, tegenover 393 in 2008. In 2005 werden nog 502 verdachten aangeleverd. Voor 2010 worden wel veel meer verdachten verwacht.

Vorig jaar werden 235 verdachten veroordeeld. In 2008 waren dat er nog 266 en in 2005 nog 288.

Ook bij de aanpak van georganiseerde criminaliteit blijft volgens het OM door capaciteitsgebrek bij de recherche 'veel op de plank' liggen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

4286 views / 55 reacties
Reacties op dit bericht
55  van 55 reacties op deze pagina. Pagina  1
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 11:48 schreef Wilderdangeert het volgende:
Kinderporno is onderdeel van de NL'se cultuur.

Ik heb gisteren met absolute walging zitten kijken naar Knevel en zijn maat. Ze hadden een gast die een pedovereniging runt met bijbehorende site, en die openlijk en zonder schromen pedofilie zat te verdedigen.

Gadverdamme wat een ziek landje.
Rot dan lekker op. Niemand houdt je tegen, lutser
userIcon
Bezit moet ook niet strafbaar zijn. Productie wel.
En dan moeten we foto's die ouders maken van hun eigen kinderen op het strand niet gaan vervolgen, zoals nu het geval is, maar het echte seksueel misbruik.
Dus stoppen met ouders op te pakken die hun kinderen fotograferen op het strand of in bad, dat zou een heleboel werk schelen.
userIcon
Waarom moet dit nu weer over moslims of islam gaan.
Het maakt toch geen fuck WIE het doet? Het gaat er om dat er niets aan gedaan wordt!

Iedereen die kinderporno produceert of bekijkt is gewoon een gore smeerlap, en diegene die het produceren en distribueren moeten minimaal een tot twee maal hogere straf krijgen!
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 11:48 schreef Wilderdangeert het volgende:
Kinderporno is onderdeel van de NL'se cultuur.

Ik heb gisteren met absolute walging zitten kijken naar Knevel en zijn maat. Ze hadden een gast die een pedovereniging runt met bijbehorende site, en die openlijk en zonder schromen pedofilie zat te verdedigen.

Gadverdamme wat een ziek landje.
userIcon
Misschien stelt justitie er gewoon te weinig prioriteit aan, of is er simpelweg wederom sprake van wanbeleid, onkunde, en onwillendheid.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 11:48 schreef Wilderdangeert het volgende:
Kinderporno is onderdeel van de NL'se cultuur.

Ik heb gisteren met absolute walging zitten kijken naar Knevel en zijn maat. Ze hadden een gast die een pedovereniging runt met bijbehorende site, en die openlijk en zonder schromen pedofilie zat te verdedigen.

Gadverdamme wat een ziek landje.
Hier verdedigen sommige randfiguren het, weer in andere landen zijn kinder bruidjes weer geen probleem. Die zijn nog zieker.

userIcon
Die mensen doen tenminste iets met hun leven in plaats van de hele dag een uitkering te trekken! Dit zijn de hardwerkende mensen die onze economie trekken. De filmindustrie.
userIcon
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 11:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die mensen doen tenminste iets met hun leven in plaats van de hele dag een uitkering te trekken! Dit zijn de hardwerkende mensen die onze economie trekken. De filmindustrie.
Stem daarom op 9 juni VVD, voor meer kinderpr0n!
Bovendien wtf is het eigenlijk voor bericht hier kun je dus niks mee

Als een creditcard bedrijf doorgeeft dat een creditcard gebruikt is voor kinderporno. Is dat meteen een politie zaak. Hoeveel mensen gebruiken er waarschijnlijk iemand anders zijn creditcard voor kinder porno?
En zelfs als ze dat niet doen kunnen die viezerikken dat altijd als verdediging gebruiken. Dus logisch dat zien niet alle zaken behandelen maar aleen de zaken die waarschijnlijk opgelost worden.

@ Vader_aardnei
WTF zieke geest, ik hoop dat dat sarcasme was (en WTF voor avataar heb jij daarbij)
userIcon
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 11:52 schreef HugoChavez het volgende:
Bezit moet ook niet strafbaar zijn. Productie wel.
En dan moeten we foto's die ouders maken van hun eigen kinderen op het strand niet gaan vervolgen, zoals nu het geval is, maar het echte seksueel misbruik.
Dus stoppen met ouders op te pakken die hun kinderen fotograferen op het strand of in bad, dat zou een heleboel werk schelen.
precies wat hij zegt
userIcon
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 11:52 schreef HugoChavez het volgende:
Bezit moet ook niet strafbaar zijn. Productie wel.
En dan moeten we foto's die ouders maken van hun eigen kinderen op het strand niet gaan vervolgen, zoals nu het geval is, maar het echte seksueel misbruik.
Dus stoppen met ouders op te pakken die hun kinderen fotograferen op het strand of in bad, dat zou een heleboel werk schelen.
Gelukkig is het in Nederland nog niet zo ver dat dat gebeurd. In GB mogen er al geen foto's meer gemaakt worden op school uitvoeringen van toneel stukken e.d.

Producenten en consumenten moeten beide aangepakt en opgepakt kunnen worden.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 11:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die mensen doen tenminste iets met hun leven in plaats van de hele dag een uitkering te trekken! Dit zijn de hardwerkende mensen die onze economie trekken. De filmindustrie.
Het enige wat ze (laten) trekken is zichzelf, ga kinderporno en de productie daarvan niet goed praten alsjeblieft..
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 11:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die mensen doen tenminste iets met hun leven in plaats van de hele dag een uitkering te trekken! Dit zijn de hardwerkende mensen die onze economie trekken. De filmindustrie.
Omg, zo had ik het nog niet bekeken! Moeten ze introduceren bij het UWV: als er geen baan gevonden kan hebben: de kinderpornoindustrie in!
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 11:48 schreef Wilderdangeert het volgende:
Kinderporno is onderdeel van de NL'se cultuur.

Ik heb gisteren met absolute walging zitten kijken naar Knevel en zijn maat. Ze hadden een gast die een pedovereniging runt met bijbehorende site, en die openlijk en zonder schromen pedofilie zat te verdedigen.

Gadverdamme wat een ziek landje.
Loop niet zo slap uit je nek te lullen. Als het echt onderdeel van de Nederlandse cultuur was werd er niks tegen gedaan.
Foto's van kindermisbruik blijven een raar iets. Het enige geval waarvan het strafbaar is om foto's te hebben van het begaan van een strafbaar feit.
Wat nou als ik een enorme harde krijg van het zien van een moord, en ik daar filmpjes en foto's van verzamel, ben ik dan ook strafbaar?
Waarom is het wel strafbaar als het om sex met kinderen gaat, en niet als het over een moord op een kind gaat?
Het is weer een voorbeeld van het scheve rechtsysteem. Pak de bron aan, niet het bewijs van de daad.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 11:52 schreef ZoeterMark het volgende:
[..]


[afbeelding]
Anders geef je gewoon de link van die website, bekijken we die even, scheelt jou postwerk.
userIcon
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 11:48 schreef Wilderdangeert het volgende:
Kinderporno is onderdeel van de NL'se cultuur.

Ik heb gisteren met absolute walging zitten kijken naar Knevel en zijn maat. Ze hadden een gast die een pedovereniging runt met bijbehorende site, en die openlijk en zonder schromen pedofilie zat te verdedigen.

Gadverdamme wat een ziek landje.
Ik geloof dat een week geleden al een paar links heb gepost over kindermisbruik in pakistan. Daar worden kinderen op grote schaal misbruikt door advocaten, rechters en politieagenten zonder dat bestraffing plaatsvindt. En niet zelden worden de kinderen daarna vermoord.

In afghanistan is het 'spelen' met 'dansjongetjes' een heel geaccepteerd fenomeen.

En in saoudi-arabie, jemen en de vae trouwen ze met negenjarigen die vervolgens na het verkrachten doodbloeden.

Dus dhimmie, als jij Nederland al ziek vindt, van moet je dan wel niet van dit soort landen vinden?

Beantwoord de vraag trouwens maar niet. Je bent tenslotte een domme, linkse, zeikende kwal van een dhimmie, dus je zult daar ongetwijfeld geen problemen mee hebben.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:02 schreef Lesouhaitdesou het volgende:
[..]
Omg, zo had ik het nog niet bekeken! Moeten ze introduceren bij het UWV: als er geen baan gevonden kan hebben: de kinderpornoindustrie in!
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:05 schreef Black_Rainbow het volgende:
Foto's van kindermisbruik blijven een raar iets. Het enige geval waarvan het strafbaar is om foto's te hebben van het begaan van een strafbaar feit.
Wat nou als ik een enorme harde krijg van het zien van een moord, en ik daar filmpjes en foto's van verzamel, ben ik dan ook strafbaar?
Waarom is het wel strafbaar als het om sex met kinderen gaat, en niet als het over een moord op een kind gaat?
Het is weer een voorbeeld van het scheve rechtsysteem. Pak de bron aan, niet het bewijs van de daad.
Het ene is al gebeurd, het andere kan nog steeds aan de gang zijn. Zou betekenen dat jij het in stand houdt door die te downloaden.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:03 schreef Wilderdangeert het volgende:
[..]


Er zijn christelijke landen waar ze baby's neuken om van AIDS af te komen. How about that ?

Maar niemand die beweert dat die landen een baken van beschaving zijn.
LOL wot

En bovendien wtf heeft dat nou weer met Nederland te maken.
De pedo vereniging mag gewoon bestaan omdat het niet verboden is om iets te vinden (das wet van vrije menings uiting). Maar het doen mag niet
en wet maar dat er veel mensen zijn die niets liever zouden willen doen dan die gladjakker betrappen
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:08 schreef RaptorVD het volgende:
[..]


LOL wot

En bovendien wtf heeft dat nou weer met Nederland te maken.
De pedo vereniging mag gewoon bestaan omdat het niet verboden is om iets te vinden (das wet van vrije menings uiting). Maar het doen mag niet
en wet maar dat er veel mensen zijn die niets liever zouden willen doen dan die gladjakker betrappen
Vrijheid van meningsuiting gone bad.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:07 schreef hans1235 het volgende:
[..]

De meeste uitkeringstrekkers zijn daar te oud voor
Niet om te produceren
userIcon
Een kogel voor elke schuldige pedo
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:07 schreef hans1235 het volgende:
[..]

De meeste uitkeringstrekkers zijn daar te oud voor
ligt eraan hoor, ze zoeken ook vast wel de papas, ooms, buurmannen etc voor die films.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:07 schreef Lesouhaitdesou het volgende:
[..]
Het ene is al gebeurd, het andere kan nog steeds aan de gang zijn. Zou betekenen dat jij het in stand houdt door die te downloaden.
Er is anders ook een behoorlijke handel in filmpjes waar mensen op vermoord worden (er zijn ook mensen die dat leuk vinden.) Wellicht dat er ook wel mensen worden vermoord om daar filmpjes van te kunnen maken, of foto's.
Met het downloaden van kinderporno houdt je niets in stand, als je er voor gaat betalen wellicht wel, maar dan moeten ze niet zo hypocriet doen en alle foto's en video's van alle misdaden verbieden,overal waar vraag voor is is geld te verdienen.

Is het niet veel handiger om de foute daad zelf aan te pakken in plaats van een bijzaak als het maken van foto's daarvan.

Begrijp me niet verkeerd, ik verafschuw kinderporno, maar de downloaders aanpakken in plaats van de makers is scheef, hiermee geeft men eigenlijk aan dat het niet zo'n probleem is, ze kiezen namelijk de weg van de minste weerstand.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:03 schreef Wilderdangeert het volgende:
[..]


Er zijn christelijke landen waar ze baby's neuken om van AIDS af te komen. How about that ?

Maar niemand die beweert dat die landen een baken van beschaving zijn.
Landen waar men baby's verkracht zijn net zo min een baken van beschaving als landen waar vrouwen systematisch mishandeld worden. Al met al gezien van het in Nederland dus wel mee.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:08 schreef Lesouhaitdesou het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting gone bad.
Je bent geen voorstander van vrijheid van meningsuiting als dat betekend dat je soms dingen hoort waar je het niet mee eens bent?
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:12 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]


Er is anders ook een behoorlijke handel in filmpjes waar mensen op vermoord worden (er zijn ook mensen die dat leuk vinden.) Wellicht dat er ook wel mensen worden vermoord om daar filmpjes van te kunnen maken, of foto's.
Met het downloaden van kinderporno houdt je niets in stand, als je er voor gaat betalen wellicht wel, maar dan moeten ze niet zo hypocriet doen en alle foto's en video's van alle misdaden verbieden,overal waar vraag voor is is geld te verdienen.

Is het niet veel handiger om de foute daad zelf aan te pakken in plaats van een bijzaak als het maken van foto's daarvan.

Begrijp me niet verkeerd, ik verafschuw kinderporno, maar de downloaders aanpakken in plaats van de makers is scheef, hiermee geeft men eigenlijk aan dat het niet zo'n probleem is, ze kiezen namelijk de weg van de minste weerstand.
Natuurlijk, is heel logisch wat je zegt. Maar is het niet gewoon verdomd lastig om de echte makers te pakken te krijgen?
Dat denk ik namelijk wel, je trekt een zak over je kop en je bent onherkenbaar op de filmpjes. Een beetje computernerd weet hoe hij of zij zijn sporen moet wissen.

En als je die lui niet of moeilijk te pakken kunt krijgen, dan maar de kijkers. Dan heb je in ieder geval iets..
userIcon
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:15 schreef Lesouhaitdesou het volgende:
[..]
Natuurlijk, is heel logisch wat je zegt. Maar is het niet gewoon verdomd lastig om de echte makers te pakken te krijgen?
Dat denk ik namelijk wel, je trekt een zak over je kop en je bent onherkenbaar op de filmpjes. Een beetje computernerd weet hoe hij of zij zijn sporen moet wissen.

En als je die lui niet of moeilijk te pakken kunt krijgen, dan maar de kijkers. Dan heb je in ieder geval iets..
Vind ik een vreemde vorm van censuur. Dit past meer in Noord-Korea. Misschien moet je daar maar gaan wonen. Daar hebben ze geen kinderpr0n, er is niet eens internet.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:15 schreef Lesouhaitdesou het volgende:
[..]
Natuurlijk, is heel logisch wat je zegt. Maar is het niet gewoon verdomd lastig om de echte makers te pakken te krijgen?
Dat denk ik namelijk wel, je trekt een zak over je kop en je bent onherkenbaar op de filmpjes. Een beetje computernerd weet hoe hij of zij zijn sporen moet wissen.

En als je die lui niet of moeilijk te pakken kunt krijgen, dan maar de kijkers. Dan heb je in ieder geval iets..
Het is lastig, maar niets is onmogelijk, ze moeten alleen beter hun best doen en daar lijken ze gewoon geen zin in te hebben.
Hier is wel een internationale aanpak nodig, aangezien het meeste uit het buitenland komt. Helaas zijn er nogsteeds landen die er niet zo'n probleem mee hebben. Dat zijn de landen die aangepakt moeten worden om gedwongen te worden om mee te werken. De europese unie zou geen zaken moeten willen doen met landen die niet tegen kinderporno vechten. En actief actie ondernemen naar landen die kinderverkrachting als normaal zien. Maar de internationale belangen zijn belangrijker dan het welzijn van kinderen.

Wij leven ook in een mooie maatschappij.
userIcon
Het lijkt vaak wel idd alsof ze alleen de bekijkers van KP oppakken, zal ook wel een stuk makkelijker zijn, maar het zou een stuk meer schelen als je de producenten ervan oppakt. Producenten zijn er lijkt mij toch minder dan consumenten dus daarmee snij je ook gelijk een stuk in de bekijkers van kp.
userIcon
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:02 schreef JeHo87 het volgende:
[..]


Het enige wat ze (laten) trekken is zichzelf, ga kinderporno en de productie daarvan niet goed praten alsjeblieft..
JeHo, als je in 1987 geboren bent zou je toch nog zo snel van geest moeten zijn om te herkennen wat serieus en niet serieus bedoeld is.

Mijn post valt in de laatste categorie.
userIcon
voor mijn part hoeven ze de kinderporno makers, pedofielen, kinderverkrachters, etc niet naar de gevangenis sturen, maar naar vuurpeloton
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:31 schreef Wilderdangeert het volgende:
[..]


Ik ben dan ook niet degene die excessen in het buitenland gebruikt om misstanden in NL te nuanceren.
Praten over is geen misstand, het doen wel.
userIcon
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:37 schreef DarkAngel58 het volgende:
voor mijn part hoeven ze de kinderporno makers, pedofielen, kinderverkrachters, etc niet naar de gevangenis sturen, maar naar vuurpeloton
De meeste pedofielen worden in de bak vermoord door mede-gevangenen. Dus het komt in de praktijk op hetzelfde neer. Twee jaar bajes als pedo, staat vaak gelijk aan de doodstraf in de praktijk. Dus je wordt op je wenken bediend.
userIcon
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:56 schreef 6783969135987342567865916 het volgende:
[..]


Tsja ze doen doodleuk of de roaring seventies nooit hebben bestaan, tsjonge wat kwam er een hoop van die kleine geile boekjes uit Zweden...
Toen was er seksuele vrijheid en veel minder agressie in de samenleving. Nu is de samenleving enorm verpreutst en is een heleboel ineens verboden en je ziet een enorme toename van agressie. Geen Love and Peace meer.
Als je allerlei seks gaat verbieden raken mensen gefrustreerd en dus agressief, dat vertaald zich nu naar de samenleving. Je ziet nu de gevolgen.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:37 schreef DarkAngel58 het volgende:
voor mijn part hoeven ze de kinderporno makers, pedofielen, kinderverkrachters, etc niet naar de gevangenis sturen, maar naar vuurpeloton
helemaal mee eens
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 12:27 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]

Het is lastig, maar niets is onmogelijk, ze moeten alleen beter hun best doen en daar lijken ze gewoon geen zin in te hebben.
Hier is wel een internationale aanpak nodig, aangezien het meeste uit het buitenland komt. Helaas zijn er nogsteeds landen die er niet zo'n probleem mee hebben. Dat zijn de landen die aangepakt moeten worden om gedwongen te worden om mee te werken. De europese unie zou geen zaken moeten willen doen met landen die niet tegen kinderporno vechten. En actief actie ondernemen naar landen die kinderverkrachting als normaal zien. Maar de internationale belangen zijn belangrijker dan het welzijn van kinderen.

Wij leven ook in een mooie maatschappij.
De vergelijking tussen een foto van moord en die van een kinderverkrachting gaat niet helemaal op.
Bij de kinderverkrachting is de foto vaak het doel van het misbruik. Deze kan verkocht worden voor geld.
Een betere vergelijking is die van handel in gestolen waar. De diefstal heeft al plaatsgevonden. Toch is heling strafbaar omdat het het probleem in stand houdt.

Uiteraard is het maken van kinderporno een zwaarder vergrijp en moet het ook zwaarder gestraft worden. Maar de notie dat het kijken naar kindermisbruik geen schade aanricht is onjuist
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 14:26 schreef Basch86 het volgende:
[..]


De vergelijking tussen een foto van moord en die van een kinderverkrachting gaat niet helemaal op.
Bij de kinderverkrachting is de foto vaak het doel van het misbruik. Deze kan verkocht worden voor geld.
Een betere vergelijking is die van handel in gestolen waar. De diefstal heeft al plaatsgevonden. Toch is heling strafbaar omdat het het probleem in stand houdt.

Uiteraard is het maken van kinderporno een zwaarder vergrijp en moet het ook zwaarder gestraft worden. Maar de notie dat het kijken naar kindermisbruik geen schade aanricht is onjuist
Ik vraag me af of het misbruiken van kinderen gedaan wordt om er foto's van te maken, of dat dat niet gewoon een bijproduct is van iets dat toch wel wordt gedaan, hoeveel kinderen worden er wel niet misbruikt, en hoeveel daarvan wordt op foto of film vastgelegd.
Ik denk dat het veel zinvoller is om de verkoopkanalen meer in de gaten te houden om op deze manier de bron te vinden. Het simpelweg oppakken van de kopers/downloaders maakt dat juist moeilijker. Als je weet dat ze het doen, kijk dan van waar ze het doen, en pak die lui aan. Dit is dweilen met de kraan open.
hierover kunnen we eeuwen over blijven lullen

ik zou zeggen geef me wat adressen van veroordeelde pedo's die vrij rond lopen en hun gangetje gewoon gaan(omdat er wat ventjes in de 2e kamer/overheid zitte die zelf ook pedo zijn en hun beschermen heel stiekem) ik verzamel n paar mensen en gaan er ff langs zorgen er wel voor dat we wat werk van hun plank afhalen en et snel op lossen ook nog hoppa!

niks ervan terug in de maatschapij weg ermee!
We zijn allemaal kinderverkrachters en erger. We doden immers massaal onschuldige dieren van kinderleeftijd om onze smaaklust en bezitten fotoderivaten en trofeeën daarvan. We zijn gewoon akelig selectief en inconsequent.

[ Bericht gewijzigd door guus160 op donderdag 27 mei 2010 @ 17:22 ]
55  van 55 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden