Starcraft II moet voor iedereen zijn

Starcraft II is zo ontworpen dat zoveel mogelijk mensen van de game kunnen genieten. De game is toegankelijk voor alle gamers. Dit heeft Samwise Didier, lead designer van Blizzard Entertainment, verteld in een interview met Novum Nieuws.

Tijdens het ontwerpen van de game heeft de ontwikkelaar zo veel mogelijk rekening gehouden met allerlei verschillende consumenten. Zo moesten de ontwerpers niet alleen rekening houden met consumenten en hun diversiteit aan computers maar ook met de populariteit van wedstrijd-gamen in Azië. "We willen dat Starcraft II door een zo breed mogelijk publiek gespeeld kan worden, door de prins en de pauper", vult de designer van Blizzard Entertainment aan.

In Starcraft II wordt voor het eerst sinds het begin van de serie gebruik gemaakt van een spelwereld die geheel 3D is. Zulke veranderingen hebben veel invloed op de eisen die een game aan een computer stelt. "Dat soort grafische aspecten mogen de gameplay niet beïnvloeden. Het spel moet altijd soepel blijven draaien", laat Didier weten.

Het eerste deel van 'Starcraft' verscheen ruim tien jaar geleden, en wat dat betreft is het ontwerpen voor 'Starcraft II' wel een stuk leuker geworden. "We konden de personages echt het uiterlijk geven zoals wij dat in ons hoofd hadden. Dat was dus niet [zoals bij het eerste deel van Starcraft] de vaagheid van 8 pixels met bruin en goudtinten."

Starcarft II verschijnt 27 juli in de winkel.

'Starcraft II' moet voor iedereen zijn
Submitter:  Bron: Novum