Californische steden boycotten Arizona

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 13-05-2010 @ 12:46
print 

Los Angeles, San Francisco en andere steden in de Amerikaanse staat Californië hebben een economische boycot afgekondigd tegen de staat Arizona. De steden protesteren hiermee tegen een nieuwe, zeer omstreden wet tegen illegale immigratie in Arizona.

De boycot is vooral een symbolische maatregel, die behelst dat Californische ambtenaren niet meer op kosten van hun gemeente naar Arizona mogen reizen en geen zaken meer mogen doen met bedrijven in de staat.

Volgens mensenrechtendeskundigen van de Verenigde Naties kan naleving van de nieuwe wet ertoe leiden dat internationale mensenrechten worden geschonden, die de Verenigde Staten hebben gezegd te zullen respecteren. De wet, die volgende maand van kracht wordt, verplicht agenten ertoe mensen zonder identiteitsbewijs te arresteren als zij vermoeden dat het illegale immigranten zijn. Tevens maakt de wet illegaal verblijf in Arizona tot een misdrijf. Tot dusverre kregen mensen zonder identiteitspapieren alleen een boete.

Critici zeggen dat de wet ertoe leidt dat Hispanics als criminelen worden weggezet. Voorstanders zeggen dat illegalen door de wet gedwongen worden het land vrijwillig te verlaten en dat dat een goede ontwikkeling is.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 11/05 VN kritiseert migratiewet Arizona26
» 05/05 Steden in Arizona stemmen om staat aan te klagen20
» 02/05 Massaal protest immigratiewet Arizona40
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14


delen | eKudos nujij

6104 views / 50 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 50 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Dan maar een Philips of een Erres...
userIcon
Er verblijven veel illegalen in Arizona. Vandaar deze wetgeving.

460.000 op een bevolking van 6,5 miljoen.
Gegen die mauer! Ausweiss bitte!!
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:51 schreef rutger05 het volgende:
Er verblijven veel illegalen in Arizona. Vandaar deze wetgeving.
Joh, bedankt voor de nuttige informatie.

Jij hebt nutteloze opmerkingen tot een kunstvorm verheven.
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Joh, bedankt voor de nuttige informatie.

Jij hebt nutteloze opmerkingen tot een kunstvorm verheven.
Het staat niet het bericht, maar is wel van belang.
userIcon
quote:
Critici zeggen dat de wet ertoe leidt dat criminele Hispanics als criminelen worden uitweggezet.
Zo zal het moeten zijn.

En ach, als zo'n persoon toch een ID blijkt te hebben die thuisligt, kost het de politie alleen maar een hoop administratieve rompslomp en komen ze er na een aantal keren snel genoeg op terug.
userIcon
Ach, en maar janken hier. Maar wat doen ze in NL met illegalen? Die zetten ze in een kamp om gedeporteerd te worden.
Net zoals ze in ELK europees land doen.
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:53 schreef sciencefaith het volgende:
Waarom is het illegaal verblijven in een land niet strafbaar?

En elke andere illegaal verblijf wel?
Bijvoorbeeld in een zwembad of een disco, pretpark
Omdat de aarde van iedereen is. Als je niet meer legaal in andere landen, streken, steden mag verblijven zal dit theoretisch leiden tot een uiteindelijke gevangenis voor iedere mens. Je bent dan verplicht te blijven op de plaatst waar je geboren bent.
userIcon
ik voorspel een nieuw amerikaanse burgeroorlog, west and south-west

met het vrije bezit van wapens in amerika zou dat heel snel kunnen gaan...
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:52 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
dus wat wij hier in NL hebben gezien (verplichte ID etc) wordt daar gezien als het schenden van mensenrechten...... hmmm interesting
Nee hoor.

quote:
Tot dusverre kregen mensen zonder identiteitspapieren alleen een boete.
Hetzelfde als hier dus.
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:58 schreef ooge het volgende:
[..]


Omdat de aarde van iedereen is. Als je niet meer legaal in andere landen, streken, steden mag verblijven zal dit theoretisch leiden tot een uiteindelijke gevangenis voor iedere mens. Je bent dan verplicht te blijven op de plaatst waar je geboren bent.
We hebben ook nog een maan! misschien kunnen we die kakkerlakken daar naar toe sturen.
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:58 schreef ooge het volgende:
[..]


Omdat de aarde van iedereen is. Als je niet meer legaal in andere landen, streken, steden mag verblijven zal dit theoretisch leiden tot een uiteindelijke gevangenis voor iedere mens. Je bent dan verplicht te blijven op de plaatst waar je geboren bent.
Nee hoor, je kan altijd nog legaal naar een ander land emigreren. Maar volgens mij zorgen illegalen vaak voor overlast en criminaliteit en dan moet je toch een manier zien te vinden om ze te weren!
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 13:07 schreef sciencefaith het volgende:
[..]


Waarom betaal ik dan geld voor grondstoffen van de aarde?
Waarom betalen wij belasting.
Waarom moet ik het gevang in als ik geen belasting betaal?
Waarom zouden illegalen geen belasting hoeven te betalen?
1. zou jij grondstoffen gratis delven voor een ander?? moet je gewoon voor betalen.
2. Jij loopt liever op gras als je gaat winkelen? of lopen stenen beter.
3. Je betaalt alleen belasting als je het ook verdient
4. omdat ze lui zijn.
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 13:02 schreef sciencefaith het volgende:
[..]


Dat klopt niet helemaal.
Illegalen zijn illegaal, mensen die in asielzoekers centrum zitten en worden uitgezet zijn ongewild.
Als die mensen dan terug komen of het asielzoeker centrum verlaten en toch in Nederland verblijven dan zijn ze pas illegaal.

Wat wil jij dan, iedereen hier houden tot er niemand meer bij past en de rest laten stikken?
Ik zeg toch niet dat ik er een tegenstander van ben?
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 13:07 schreef sciencefaith het volgende:
[..]


Waarom betaal ik dan geld voor grondstoffen van de aarde?
Waarom betalen wij belasting.
Waarom moet ik het gevang in als ik geen belasting betaal?
Waarom zouden illegalen geen belasting hoeven te betalen?
het hoeft niet, zoiets heet anarchie, bijvoorbeeld mensen die in de amazone leven in zuid-amerika, leven in een vrij systeem, en betalen geen belastingen. je kan vrij leven waar je wilt buiten de maatschappij, alleen verwacht dan ook geen steun en faciliteiten die deze maatschappij te bieden heeft...
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:58 schreef ooge het volgende:
[..]


Omdat de aarde van iedereen is. Als je niet meer legaal in andere landen, streken, steden mag verblijven zal dit theoretisch leiden tot een uiteindelijke gevangenis voor iedere mens. Je bent dan verplicht te blijven op de plaatst waar je geboren bent.
Ja, maar de aarde is dus niet van iedereen. Er zijn dus zat landen waar ik echt niet binnenkom.

Wat je bedoeld is: het westen is van iedereen. Maar mooi dus niet.
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:58 schreef ooge het volgende:
[..]


Omdat de aarde van iedereen is. Als je niet meer legaal in andere landen, streken, steden mag verblijven zal dit theoretisch leiden tot een uiteindelijke gevangenis voor iedere mens. Je bent dan verplicht te blijven op de plaatst waar je geboren bent.
Gatver dat linkse onzin weer! Als er geen grenzen zouden zijn zouden bestaan zouden heel Africa hier naar toe trekken om te teren op uitkeringen, en dan moeten wij van de PvdA (die de grootste partij wordt) 99% belasting betalen om dat te bekostigen.
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:58 schreef ooge het volgende:
[..]


Omdat de aarde van iedereen is.
Nee, grond is van degene die het veroverd heeft. Zo is Nederland van de Canadezen.
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 13:02 schreef zeon het volgende:
ik voorspel een nieuw amerikaanse burgeroorlog, west and south-west

met het vrije bezit van wapens in amerika zou dat heel snel kunnen gaan...
dramaqueen
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 13:15 schreef Mammy het volgende:
[..]
Nee, grond is van degene die het veroverd heeft. Zo is Nederland van de Canadezen.
Als de grenzen open gaan zul je uiteindelijk tegen jezelf zeggen "waarom heb ik mijn naïeve kortzichtige linkse oogkleppenkop dit gewenst?" terwijl de NLse bevolking op 160 miljoen staat, de criminaliteit welig tiert en hyperinflatie nodig is om de uitkeringen/subsidies/zorg te betalen...
DENK EENS NA MAN!!!
userIcon
Een marokaanse gezegde luidt:
"Si les frontières s'ouvrent, il ne restera plus que l'armée et le roi"
In het nederlands:
"Als de grenzen open gaan, blijven alleen maar de koning en het leger achter"

userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 13:25 schreef koffertje het volgende:
Een marokaanse gezegde luidt:
"Si les frontières s'ouvrent, il ne restera plus que l'armée et le roi"
In het nederlands:
"Als de grenzen open gaan, blijven alleen maar de koning en het leger achter"


Een Nederlands gezegde: Dweilen met de kraan open!
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 13:13 schreef koffertje het volgende:
[..]


Gatver dat linkse onzin weer! Als er geen grenzen zouden zijn zouden bestaan zouden heel Africa hier naar toe trekken om te teren op uitkeringen, en dan moeten wij van de PvdA (die de grootste partij wordt) 99% belasting betalen om dat te bekostigen.
Hou eens op met dingen in de schoenen van links te schuiven die links zelf ook niet willen!
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Joh, bedankt voor de nuttige informatie.

Jij hebt nutteloze opmerkingen tot een kunstvorm verheven.
Bijdehand figuur... kansloze opmerking en totaal geen toevoeging

Terecht dat amerika de wetgeving gaat aanpassen. Dit heeft niks met discriminatie of wat dan ook te maken. Iedereen moet zich gewoon kunnen identificeren en aantoonbaar maken dat ze op een legale manier verblijven in een land. Dat is hier in nederland niet anders hoor... Je word hier ook opgepakt als ze je identiteit niet vast kunnen stellen
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:52 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
dus wat wij hier in NL hebben gezien (verplichte ID etc) wordt daar gezien als het schenden van mensenrechten...... hmmm interesting
Nee gast, leer lezen. Als je geen identiteitsbewijs hebt (dat betekent ook niet thuis) dus als je illegaal bent wordt je eruit gegooid.
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 13:29 schreef WiXX het volgende:
[..]


Nee gast, leer lezen. Als je geen identiteitsbewijs hebt (dat betekent ook niet thuis) dus als je illegaal bent wordt je eruit gegooid.
Precies, niks mis met een gratis retourtje naar Burritoland
Hier in NL moeten ze er een peperdure heisa van maken, met veel bureaucratie, rechtszaken enz...
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:58 schreef ooge het volgende:
[..]


Omdat de aarde van iedereen is. Als je niet meer legaal in andere landen, streken, steden mag verblijven zal dit theoretisch leiden tot een uiteindelijke gevangenis voor iedere mens. Je bent dan verplicht te blijven op de plaatst waar je geboren bent.
hoe naïef...
userIcon
Begint dat politek-correcte geneuzel nu ook al in de VS? Illegalen aanpakken is een goede zaak!
userIcon
Arizona-Phoenix,daar is het inderdaad zo dat alleen mensen uir mexico en de Indianen het vuile werk mogen doen.Heb het zelf gezien in de grote winkelcentrum van Temp
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 13:17 schreef sciencefaith het volgende:
[..]


1. Ik heb geen keus iemand anders heeft de grondstof opgeëist
2. Ik wil best wel langs de weg lopen als ik geen belasting hoef te betalen.
3. Ik hoef niks te verdienen, alleen maar te leven
4. Ik wil ook wel lui zijn
zegt je dokter de volgende keer ook wel als je op de ic ligt, goed?
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:58 schreef ooge het volgende:
[..]


Omdat de aarde van iedereen is. Als je niet meer legaal in andere landen, streken, steden mag verblijven zal dit theoretisch leiden tot een uiteindelijke gevangenis voor iedere mens. Je bent dan verplicht te blijven op de plaatst waar je geboren bent.
Dat is de state of mind waar ze iedereen graag in willen hebben.
1 wereld, 1 regering, 1 bank.
De hippies brengen ons in slavernij.
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 13:52 schreef maxson het volgende:
Arizona-Phoenix,daar is het inderdaad zo dat alleen mensen uir mexico en de Indianen het vuile werk mogen doen.Heb het zelf gezien in de grote winkelcentrum van Temp
Als je geen goede opleiding hebt en de taal niet machtig bent.
Wat verwacht je dan?
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:58 schreef ooge het volgende:
[..]


Omdat de aarde van iedereen is. Als je niet meer legaal in andere landen, streken, steden mag verblijven zal dit theoretisch leiden tot een uiteindelijke gevangenis voor iedere mens. Je bent dan verplicht te blijven op de plaatst waar je geboren bent.
Wat een naief gelul. Nederland is het territorium van het Nederlandse volk, het Nederlandse volk beslist dus wat er in Nederland gebeurd.

Jouw enge machtconcentratie denken is juist het recept voor totale onvrijheid. Macht moet je verdelen en verdelen over soevereine natiestaten is het allerbeste.
Correct Massahysterie. Ik geloof dat ook in die complotheorie. Feit blijft dat iedereen die wil weten wat het inhoud naar zeitgeist.com moet gaan.

Het financiele stelsel is zo opgezet dat de centrale banken geen schuld hebben, maar iedereen schuld aan hen heeft. Bij het overgaan van de monetaire EU naar de Euro zorgde de overheid ervoor dat een hoop circulerend 'zwart' geld verwijderd werd en men kreeg meer controle.
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 13:56 schreef Massahysterie het volgende:
[..]


Dat is de state of mind waar ze iedereen graag in willen hebben.
1 wereld, 1 regering, 1 bank.
De hippies brengen ons in slavernij.
In theorie kan dit ook heel goed zijn.(1 wereld + regering dan) Jammer genoeg dat de kans groot is dat in de praktijk het oude gezegde "Macht maakt corrupt" ervoor zorgt dat dit geen goed idee is.
Ik bedoel, hoe groot is de kans dat je een regering krijgt die oprecht het beste voor de mens voor heeft.
userIcon
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 @ 12:58 schreef ooge het volgende:
[..]


Omdat de aarde van iedereen is. Als je niet meer legaal in andere landen, streken, steden mag verblijven zal dit theoretisch leiden tot een uiteindelijke gevangenis voor iedere mens. Je bent dan verplicht te blijven op de plaatst waar je geboren bent.
De wereld is van iedereen maar Nederland is van de Nederlanders.

Illegale immigratie is heel makkelijk tegen te gaan door een wet in te voeren dat nieuwkomers de eerste 10 jaar geen gebruik mogen maken van sociale voorzieningen (behoudens levensreddende medische hulp).

Dan komen die illegalen al niet meer, veel van hen komen alleen omdat ze gehoord hebben dat ze hier een uitkering kunnen krijgen en de rest van hun leven hier vergeleken met de omstandigheden in het eigen land als een vorst kunnen leven zonder enige tegenprestatie.
50  van 50 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 11/05 VN kritiseert migratiewet Arizona26
» 05/05 Steden in Arizona stemmen om staat aan te klagen20
» 02/05 Massaal protest immigratiewet Arizona40
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden