'Reactie vliegtuigramp overdreven'

Algemeen • Geschreven door Peter (pberends) op 12-05-2010 @ 20:16
print 

Voetbalanalist en DWDD-tafelheer Hugo Borst vindt de reactie van de politiek en de media op de vliegtuigramp in Libië zwaar overdreven en hypocriet. "Als het nu 62 Engelsen waren geweest ging men wel gewoon door. Ik word er altijd een beetje ongemakkelijk van", aldus Borst woensdagavond in de tv-show De Wereld Draait Door (DWDD).

Veel media-uitzendingen en de politieke campagnes van de aankomende Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni zijn aangepast en opgeschort door de ramp.

Presentator Matthijs van Nieuwkerk was lichtelijk geshockeerd door het statement van Borst: "Maar Hugo, dit is toch wel een hele rare opmerking." Borst vervolgde: "Het is tragisch zonder meer, maar vliegtuigrampen gebeuren. De waan van de dag regeert, want overmorgen denken we er niet meer aan."

Bij de introductie van DWDD wilde de voetbalanalist het nog over Giovanni van Bronckhorst hebben, die woensdag bekendmaakte na het aankomende WK te stoppen met voetballen, maar dat mocht niet van de VARA-presentator.

In het vervolggesprek over de vliegtuigramp met Jacco Hoekstra, hoogleraar lucht- en ruimtevaarttechniek aan de TU Delft, haalde Borst opnieuw uit: "We zijn nu werkelijk niets te weten gekomen in de afgelopen acht à negen minuten, Hoekstra stelt zelf ook heel veel vraagtekens bij de ramp."

Volgens Borst was het gesprek zinloos omdat niemand nog weet wat er precies gebeurd is. Op veel vragen van Van Nieuwkerk had Hoekstra geen antwoord.


Bron: FOK


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

24558 views / 231 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 231 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Hugo Borst, aparte man.
En gelijk heeft hij. De mensen die dierbaren verloren hebben zitten waarschijnlijk toch niet naar DWDD te kijken.
userIcon
opzich heeft de beste man nog gelijk ook.
Het is klote en tragisch, maar om alles op te schuiven
userIcon
Hugo is een baas

Het is ook Hugo die het "voetbalhoofdstad van Nederland" een paar jaar geleden voor psv introduceerde.... vonden de "ajacieden" niet zo leuk..
goed
ik vind het persoonlijk ook overdreven
je medeleven betuigen
ok
mss zelfs iets zwarts aandoen
maar de reactie 'een paar nederlanders dood.. laten we allemaal een paar dagen verlof pakken' vind ik maar dikke zever
userIcon
Inderdaad, als je alle nieuwsberichten moet geloven heeft er vandaag een nieuw 9/11 plaatsgevonden.
userIcon
Niets hypocriets; wat dichterbij komt, wordt als bedreigender ervaren. Elementaire psychologie.
Tja, hij heeft wel een beetje gelijk natuurlijk.
userIcon
PRECIES!!!

ZEG HET ZE!


Je medeleven betuigen...okej...maar de hele dag er over zaniken gaat te ver
Hugo Borst heeft helemaal gelijk! Walgelijke hypocrieten die alleen maar om hun eigen volk geven met hun krokodillentranen
userIcon
Hij heeft gelijk.

Nu net bij Hart van Nederland... een kerel aan de telefoon die een collega heeft die het vliegtuig zag neerstorten. Kom op zeg. Waarom? Waarom niet die collega zelf? Die kan misschien iets in detail vertellen en vragen beantwoorden. Die wat nu aan de lijn is kan alleen maar antwoorden op dingen die hijzelf aan zijn collega heeft gevraagd. En zelfs dan zal hij die informatie zelf eerst interpreteren.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 20:20 schreef thedeedster het volgende:
Niets hypocriets; wat dichterbij komt, wordt als bedreigender ervaren. Elementaire psychologie.
Lijkt wel of media zit te wachten op rampen.
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 20:20 schreef thedeedster het volgende:
Niets hypocriets; wat dichterbij komt, wordt als bedreigender ervaren. Elementaire psychologie.
het is aan de andere kant van de wereld
en het was niet eens een vlucht naar nederland
userIcon
NOS wist er weer 20 minuten mee te vullen
Ik heb het vanmiddag laat pas vernomen, dat iedereen het er overheeft is dus ook onzin.
userIcon
Hulde voor Hugo om ook in dit geval zijn tegendraadse mening te verdedigen
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 20:24 schreef dedekhengst het volgende:
Ik heb het vanmiddag laat pas vernomen, dat iedereen het er overheeft is dus ook onzin.
Kan ook iets zeggen over de steen waar jij onder leeft

Desalniettemin, heeft Hugo zeker een goed punt. Tragisch, maar de werkelijkheid.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 20:23 schreef Madmaarten het volgende:
[..]


het is aan de andere kant van de wereld
en het was niet eens een vlucht naar nederland

Zodra de term "Nederlander" valt dan kan het altijd iemand zijn die je kent. Dus komt het dan dichtbij.

Als het een paar Azerbadjanen zijn (bv), dan is de kans erg klein dat je misschien wat slachtoffers kent.
userIcon
Het CDA spint er garen bij...
userIcon
Klopt deels... de nieuwswaarde wordt nou eenmaal ook bepaald door de afstand. Hij komt zelf ook niet voor niets met nieuws over giovanni ipv over een of andere turk die er mee stopt, omdat hij binding heeft met nederland.
userIcon
Overmorgen denken we er niet meer aan(Hugo's laatste zin in het filmpje)
Klopt precies wat hij zegt......net als:

De fosfaten
De zuren regen
etc.
etc.

oh wat erg oh wat erg maar als de media er geen aandacht meer voor heeft dan ebt het weg.
Global Warming is al bijna uit het oog verloren(Niet zo gek als je het weer de afgelopen maanden bekijkt).

Deze ramp(hoe erg ook) heeft een hoog telegraaf gehalte gekregen
userIcon
Een zakelijke rationalist.

Maar er zullen toch wel zo'n tienduizend Nederlanders zijn die de nabestaande persoonlijk kennen.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 20:19 schreef RubenSosa het volgende:
Hugo is een baas
Dus hij is eigenlijk... Hugo Boss?
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 20:20 schreef Alexi5 het volgende:
Inderdaad, als je alle nieuwsberichten moet geloven heeft er vandaag een nieuw 9/11 plaatsgevonden.
911 times a 100.
userIcon
Nou ja, zo lang 't maar niet over het vreemdgaan van Jack de Vries gaat vind ik 't prima.
userIcon
Geheel de waarheid, ik vind het ook lichtelijk overdreven.
Enig puntje is wel dat dit landgenoten waren. Engelsen zijn dat bijvoorbeeld niet.
userIcon
Terecht. Totaal overtrokken.
Geef nou maar gewoon toe dat Nederlanders niets met elkaar hebben.
Als ik morgen dood ga huil je toch zeker ook niet. Insgelijks hoor jongens.
We zijn elleboogwerkers voor de portemonnee. Beschaving hier is weg.
userIcon
Ik verbaas mij altijd over het linkse *semi* elitaire gebrabbel bij DWDD.... van de socialistische omroep Vara....
userIcon
Misschien heeft hij een beetje gelijk, maar om dat zo grof te stellen vind ik niet respectvol naar de nabestaanden. Sommigen weten godverdomme nog niet eens of hun geliefden dood zijn of leven.

Daar mogen best wel wat journaals aan gewijd worden vind ik! Wat scheelt het hem?
Ik geef hugo groot gelijk. Tragisch is het zeker, dat is het altijd wanneer er mensen omkomen. Maar er komen er elke dag op tragische manier om, en daar hoor je niks van terwijl het even erg is.
userIcon
Er mag best eens een kritische noot bij dit soort massa-media instant emotionele happenings geplaatst worden, dus ik vond de inbreng van Hugo wel prima.
Maar het is daarentegen ook wel weer zo dat als het om een aanslag gaat er mogelijk wel wat meer consequenties aan zitten dan een paar dagen onontkoombare media-rouw.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 20:31 schreef Zigger het volgende:
Ik verbaas mij altijd over het linkse *semi* elitaire gebrabbel bij DWDD.... van de socialistische omroep Vara....
Bla bla bla linkse media, bla bla.

Als je nou eens normaal reageert in plaats van automatisch dit soort onzin te spuwen?
man mouthman (Redactie Frontpage) 12-05-2010 @ 20:32 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 20:20 schreef marco78 het volgende:
Hugo Borst heeft helemaal gelijk! Walgelijke hypocrieten die alleen maar om hun eigen volk geven met hun krokodillentranen
Ik vind het nogal een kneus en terecht dat Mathijs zo reageerde. Half Nederland zit met vragen, en op sommige zijn nog geen antwoorden....so?


[ Bericht gewijzigd door mouthman op woensdag 12 mei 2010 @ 20:37 ]
userIcon
Eens. Maar je mag het hier niet zeggen, want dan word je reactie verwijderd. Vanochtend nog gebeurd.
userIcon
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 20:18 schreef larzzzman het volgende:
opzich heeft de beste man nog gelijk ook.
Het is klote en tragisch, maar om alles op te schuiven
Dit dus.
userIcon
Volledig mee een.


Hugo For President!
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 20:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]


Zodra de term "Nederlander" valt dan kan het altijd iemand zijn die je kent. Dus komt het dan dichtbij.

Als het een paar Azerbadjanen zijn (bv), dan is de kans erg klein dat je misschien wat slachtoffers kent.
je hebt mss 0.25% kans dat je iemand van die vlucht kent
userIcon
Uuhm, sorry maar volgens mij hoort dit toch juist belangerijker te zijn dan het voetbal? En al helemaal over dat iemand gaat stoppen met voetbal? Wat is daar tragisch aan?

Beetje verkeerd om zijn wereld
userIcon
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 20:32 schreef Lakitu het volgende:
Eens. Maar je mag het hier niet zeggen, want dan word je reactie verwijderd. Vanochtend nog gebeurd.
Dit dus ook.
Dat dus wat ik de hele dag aan het roepen ben.
Oh ja...jammer dat Nederlanders niet nuchter zijn haha
50  van 231 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden