EA: 'Crysis 2' wordt een Halo-killer

'Crysis 2' moet van zo'n hoge kwaliteit worden dat het een 'Halo-killer' wordt. Dit stelt EA Games brandmanager Frank Gibeau in een interview met de website IndustryGamers.

Nadat Gibeau werd gevraagd of Electronic Arts ook heeft gepoogd Bungie Studios aan zich te koppelen, stelt de topman van EA dat ze juist bezig zijn een 'Halo-killer' te maken. 'Crysis 2' moet van dezelfde kwaliteit worden die Bungie heeft neergezet met de Halo-serie.

"Ik kan niet echt ingaan op onze gesprekken met Bungie, maar wanneer je kijkt naar ons portfolio en je ziet de gamestudio EA LA met de Medal of Honor-serie, en hoe DICE werkt aan Battlefield, en hoe we een 'Halo-killer' willen maken dan zijn we voorzien [op het gebied van schietspellen]", legt Gibeau uit.

Met 'Crysis 2' heeft Electronic Arts grote plannen. "Het moet een product worden dat zich kan meten met de kwaliteit van Bungie. De serie moet meerdere jaren meegaan. Kijk gewoon naar de bedrijven waar wij mee samenwerken: Crytek, DICE, Epic, EA LA, en natuurlijk Respawn Entertainment en je weet dat wij enorm sterke teams hebben."

In 'Crysis 2' speelt de speler de laatste hoop van de mensheid om een buitenaardse invasie af te wenden. Gewapend met futuristisch wapentuig en een bionisch pak is het aan de speler om het buitenaardse tuig flink aan te pakken.

EA: 'Crysis 2' wordt een Halo-killer
EA: 'Crysis 2' wordt een Halo-killer (Foto: Novum)