Steden in Arizona stemmen om staat aan te klagen

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 05-05-2010 @ 11:22
print 

Twee stadsbesturen in de Amerikaanse staat Arizona gaan de staat aanklagen in een poging de nieuwe immigratiewet terug te draaien.

Het stadsbestuur van Flagstaff stemde dinsdagmiddag in bijzijn van honderden belangstellenden unaniem voor een motie waarin werd opgeroepen de staat aan te klagen. Eerder dinsdag deed het stadsbestuur van Tucson dat al. Volgens de burgemeester van Tucson is de economie van de stad voor een aanzienlijk deel afhankelijk van Mexicaanse toeristen die er winkelen of vakantie vieren.

De nieuwe immigratiewet geeft politie de mogelijkheid mensen bij de geringste verdenking van illegaliteit te vragen naar hun papieren. Volgens critici is de wet in strijd met de grondwet en wordt racisme erdoor in de hand gewerkt.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend44
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

3768 views / 20 reacties
Reacties op dit bericht
20  van 20 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Als je niet illegaal bent, toon je gewoon je papieren Het is waarschijnlijker dat men bang is dat de goedkope Mexicaanse schoonmaaksloerie opgepakt wordt en dat zij zegt waar ze haar illegale werk uitvoert...
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 @ 11:26 schreef OpperTokkie het volgende:
Als je niet illegaal bent, toon je gewoon je papieren Het is waarschijnlijker dat men bang is dat de goedkope Mexicaanse schoonmaaksloerie opgepakt wordt en dat zij zegt waar ze haar illegale werk uitvoert...
dat zou het zijn !!!
userIcon
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 @ 11:26 schreef OpperTokkie het volgende:
Als je niet illegaal bent, toon je gewoon je papieren Het is waarschijnlijker dat men bang is dat de goedkope Mexicaanse schoonmaaksloerie opgepakt wordt en dat zij zegt waar ze haar illegale werk uitvoert...
Tsja, wie geeft er om privacy als je toch niks te verbergen hebt?
userIcon
dan kan de famillie bush fijn verhuizen van Texas naar Arizona.
userIcon
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 @ 11:33 schreef Fip het volgende:
[..]

Tsja, wie geeft er om privacy als je toch niks te verbergen hebt?
Het even tonen van een papiertje is wat mij betreft geen inbreuk op je privacy. Het is wat anders als ze willen weten waarom, hoelang, hoevaak, en dat ze vervolgens foto's van je gaan maken.....
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 @ 11:26 schreef OpperTokkie het volgende:
Als je niet illegaal bent, toon je gewoon je papieren Het is waarschijnlijker dat men bang is dat de goedkope Mexicaanse schoonmaaksloerie opgepakt wordt en dat zij zegt waar ze haar illegale werk uitvoert...
Het punt dat daarna iedereen die er mexicaans uit ziet, legaal of niet, gecontroleerd gaat worden, maakt jou kennelijk verder niet uit.

Denk dan je wel anders piept als jij je 6 keer op een dag mag identificeren om te bewijzen dat je geen illegaal bent.
userIcon
quote:
De nieuwe immigratiewet geeft politie de mogelijkheid mensen bij de geringste verdenking van illegaliteit te vragen naar hun papieren. Volgens critici is de wet in strijd met de grondwet en wordt racisme erdoor in de hand gewerkt.
Volgens die critici is er dus een relatie tussen ras en illegaliteit.

Wie is hier nou racistisch?
The problem in defense is how far you can go without destroying from within what you are trying to defend from without.
(Dwight D. Eisenhower)
userIcon
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 @ 11:40 schreef Tha_Leonardo het volgende:
[..]


Het punt dat daarna iedereen die er mexicaans uit ziet, legaal of niet, gecontroleerd gaat worden, maakt jou kennelijk verder niet uit.

Denk dan je wel anders piept als jij je 6 keer op een dag mag identificeren om te bewijzen dat je geen illegaal bent.
Wat een onzin-argument. Zelfs als je je 6 keer op een dag moet identificeren, dan hebben ze de eerste dag vrijwel elke illegaal al te pakken. De volgende dag is er vrijwel geen illegaal meer te vinden, en kunnen de controles omlaag.

Ik zou willen dat het illegaal verblijven hier ook strafbaar werd! Gek genoeg is het illegaal zijn niet eens strafbaar...
userIcon
Jammer dat ze in Arizona niet eens naar onze IDplicht kijken. Je voorkomt er zoveel onheil mee
userIcon
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 @ 11:40 schreef Tha_Leonardo het volgende:
[..]


Het punt dat daarna iedereen die er mexicaans uit ziet, legaal of niet, gecontroleerd gaat worden, maakt jou kennelijk verder niet uit.

Denk dan je wel anders piept als jij je 6 keer op een dag mag identificeren om te bewijzen dat je geen illegaal bent.
Dat punt slaat dus ook nergens op, want komt nit voor.
Wat een bangmakerij weer rond nieuwe wetgeving.
Guttegut, je zou ook maar iets doen tegen illegale immigratie.
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 @ 11:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat een onzin-argument. Zelfs als je je 6 keer op een dag moet identificeren, dan hebben ze de eerste dag vrijwel elke illegaal al te pakken. De volgende dag is er vrijwel geen illegaal meer te vinden, en kunnen de controles omlaag.
Mij lijkt dat illegalen (vreemd woord eigenlijk... en lekker dehumaniserend, dat jij als persoon niet-wettig kunt zijn) zich minder in 't openbaar zullen vertonen dan niet-illegalen. Het blijft natuurlijk de vraag hoe de uitvoering van de wet gaat plaatsvinden.

quote:
Ik zou willen dat het illegaal verblijven hier ook strafbaar werd! Gek genoeg is het illegaal zijn niet eens strafbaar...
Los van het kwaad dat zo'n besluit aanricht... Wat schiet je ermee op illegalen in de gevangenis te stoppen?
userIcon
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 @ 11:40 schreef Tha_Leonardo het volgende:
[..]


Het punt dat daarna iedereen die er mexicaans uit ziet, legaal of niet, gecontroleerd gaat worden, maakt jou kennelijk verder niet uit.

Denk dan je wel anders piept als jij je 6 keer op een dag mag identificeren om te bewijzen dat je geen illegaal bent.
Dat dus. Als het een tijdelijke maatregel zou zijn kan ik het nog enigzins begrijpen. Maar als je jarenlang een paar keer per week om je id gevraagd wordt terwijl je blanke buurman dat allemaal niet hoeft dan voelt het wel erg verkeerd aan.
userIcon
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 @ 12:44 schreef A-mineur het volgende:
[afbeelding]
Wat heeft dat plaatje met illegalen te maken?
userIcon
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 @ 11:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]

Wat een onzin-argument. Zelfs als je je 6 keer op een dag moet identificeren, dan hebben ze de eerste dag vrijwel elke illegaal al te pakken. De volgende dag is er vrijwel geen illegaal meer te vinden, en kunnen de controles omlaag.

Ik zou willen dat het illegaal verblijven hier ook strafbaar werd! Gek genoeg is het illegaal zijn niet eens strafbaar...
Volgens mij zitten er aardig wat dombo's bij de politie die het als een nieuw legaal middel gaan gebruiken om te zieken.

De taser begon ook als een middel om criminelen te arresteren.
Nu worden kinderen van 12, vrouwen en bejaarden die de agent met blote handen had kunnen arresteren ermee bewerkt.

Heeft de roep om meer blauw op straat in NL vanwege de criminaliteit er trouwens niet toe geleid dat er ook meer onzin bekeuringen worden uitgeschreven om het allemaal terug te verdienen? Uiteindelijk zijn de mensen met kwade bedoelingen (waarvoor het bedoeld is) die altijd wel een manier vinden om het systeem te vermijden.
userIcon
Heerlijk als je die plaatjes ziet met van de Amerikaanse rednecks met hun protest-borden vol met spelfouten. Staan ze daar te protesteren tegen "non-natives"... Fucking hypocrieten.
userIcon
Nogal logisch dat niemand z'n goedkope, zwartbetaalde werknemers kwijt wil.
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 @ 12:44 schreef Joris85 het volgende:
[..]

Mij lijkt dat illegalen (vreemd woord eigenlijk... en lekker dehumaniserend, dat jij als persoon niet-wettig kunt zijn) zich minder in 't openbaar zullen vertonen dan niet-illegalen. Het blijft natuurlijk de vraag hoe de uitvoering van de wet gaat plaatsvinden.

[..]

Los van het kwaad dat zo'n besluit aanricht... Wat schiet je ermee op illegalen in de gevangenis te stoppen?
de persoon(illegaal) is niet niet-wettig, het verblijf van die persoon wel.

als het de vraag is of wetten worden uitgevoerd, waarom zou je ze dan maken. ik dnek dat je ervan uit kunt gaan dat in de grens staten deze wet zeker wordt uitgevoerd.

ik vind het ook onzinnig om illegalen in het gevang te zetten, beter worden ze uitgezet naar het land van herkomst, zouden wij ook meer moeten doen!!
20  van 20 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend44
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden