'Misbruik komt door homoseksualiteit'

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 13-04-2010 @ 13:14
print 

Het seksueel misbruik binnen de Rooms-Katholieke Kerk heeft te maken met homoseksualiteit en niet met het celibaat. Dat heeft de tweede man van het Vaticaan, kardinaal Tarcisio Bertone, maandag gezegd op een persconferentie in Chili.

Een van de misbruikschandalen in Chili draait om een priester die seks had met jonge meisjes. Volgens Bertone, echter, heeft het misbruik door priesters louter te maken met homoseksualiteit. "Veel psychologen en psychiaters hebben aangetoond dat er geen verband bestaat tussen het celibaat en pedofilie. Maar veel anderen hebben aangetoond, naar mij onlangs is verteld, dat er wel een verband bestaat tussen homoseksualiteit en pedofilie. Dat is de waarheid. Dat is het probleem", aldus Bertone.

Bertone's uitspraken leidden tot woedende reacties, vooral onder Chileense homo's. "Dit is een perverse strategie van het Vaticaan om zich te ontdoen van zijn eigen ethische en morele verantwoordelijkheid (...)", zei Rolando Jimenez, de voorzitter van de Beweging voor de Integratie en Bevrijding van Homoseksuelen in Chili.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend44
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

10107 views / 115 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 115 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Krankzinnige idioot. Domme wanhoopskreet die de verdere aftakeling van de katholieke kern inluidt. Ik proost er op!
userIcon
Dus eigenlijk erkent het Vaticaan dat ze bewust homosexuele priesters hun functie laten vervullen? Zeer progressief hoor, nu nog condooms toestaan en we zijn klaar.
userIcon
Nog even en ik word moslim...
userIcon
Dus Allah Mohammed, die zijn lul in een negenjarig meisje heeft gestopt, was hoogst waarschijnlijk óók homo. (Vrouwelijke vormen zal ze op die leeftijd wel niet gehad hebben)



edit: oeps!

[ Bericht gewijzigd door KingKai op dinsdag 13 april 2010 @ 13:36 ]
Geef het homofilie maar weer de schuld,

Dat heeft de kerk immers nog nooit gedaan...
userIcon
De kerk is dus een grote homo-verzameling.
man DragonFodder (FOK!games crew) 13-04-2010 @ 13:18 fotoboek no homepage
userIcon
Knap. De Katholieke Kerk probeert in één verklaring haar eigen rol kleiner te maken en tegelijkertijd de agenda van anti-homosentimenten vooruit te helpen.

De jarenlange doofpot, is dat ook de schuld van homo's?
userIcon
En deze organisatie bestaat nog. Gelukkig is de paus al aangeklaagt.
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ja er worden toch vooral kerels misbruikt. Duidelijk verband dus met homoseksualiteit.

Blijft natuurlijk de schuld van de Rooms-Katholieke Kerk, maar homo-organisatie zoals COC moeten ook even hun verantwoordelijkheid nemen.
Gelukkig weet iedereen al dat jij niet goed wijs bent
userIcon
Katholieke kerk fail lol...

Allerlei bochten om maar geen enkele verantwoordelijkheid te nemen. Typisch weer....
userIcon
Dat hij eventjes dood neervalt, die pedofiel.
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:17 schreef KingKai het volgende:
Dus Allah, die zijn lul in een negenjarig meisje heeft gestopt, was hoogst waarschijnlijk óók homo. (Vrouwelijke vormen zal ze op die leeftijd wel niet gehad hebben)

huh?
userIcon
Duidelijk een zielige wanhoopspoging.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:21 schreef De_Veenboer het volgende:
Als ik een katholiek zou zijn dan zou ik die religie meteen de rug toekeren en me bekeren tot een echte religie zoals de islam bijvoorbeeld.
Of je leert zelf na te denken.
Ik heb nog niets gehoord over Imams die kleine moslims rapen... Wanneer komen die verhalen boven water?
userIcon
Het maakt niet uit of je je pik stopt in jongetjes of meisjes, het is allebei fout.

Die priesters hadden vooral toegang tot jongens omdat ze werkzaam waren op kostscholen en internaten, nogal wiedes dus dat er meer mannelijke slachtoffers waren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:17 schreef KingKai het volgende:
Dus Allah, die zijn lul in een negenjarig meisje heeft gestopt, was hoogst waarschijnlijk óók homo. (Vrouwelijke vormen zal ze op die leeftijd wel niet gehad hebben)

Ik geloof dat je Allah verwart met Mohammed en negenjarig met zevenjarig meisje (Aisha). Of ie er z'n lul in gejast heeft is natuurlijk de vraag.
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:17 schreef KingKai het volgende:
Dus Allah, die zijn lul in een negenjarig meisje heeft gestopt, was hoogst waarschijnlijk óók homo.

Je vind jezelf grappig, niet wetende dat je behoorlijk faalt en jezelf belachelijk maakt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:17 schreef KingKai het volgende:
Dus Allah, die zijn lul in een negenjarig meisje heeft gestopt, was hoogst waarschijnlijk óók homo. (Vrouwelijke vormen zal ze op die leeftijd wel niet gehad hebben)

Zie hier de koran-kennis van de gemiddelde PVVer.
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:21 schreef De_Veenboer het volgende:
Als ik een katholiek zou zijn dan zou ik die religie meteen de rug toekeren en me bekeren tot een echte religie zoals de islam bijvoorbeeld.
Want pedofiel gedrag in de doofpot stoppen kan echt niet. Dan bekeer jij je liever tot de islam waar ze tot een pedofiele profeet bidden. Of je bekeerd je tot christen die aanbidden een massa moordende god, net als de katholieken.

[ Bericht gewijzigd door seth_chaos op dinsdag 13 april 2010 @ 13:31 ]
userIcon
Ik denk dat het celibaat er net zo goed mee te maken heeft. Als zo'n priester jarenlang droog staat maakt het hem ook niet meer uit wie/wat er aan zijn snikkel knaagt
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ja er worden toch vooral kerels misbruikt. Duidelijk verband dus met homoseksualiteit.

Blijft natuurlijk de schuld van de Rooms-Katholieke Kerk, maar homo-organisaties zoals COC moeten ook even hun verantwoordelijkheid nemen.
wut? nog nooit gehoord dat er bij t coc ook allemaal kleuters geneukt worden..
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ja er worden toch vooral kerels misbruikt. Duidelijk verband dus met homoseksualiteit.

Blijft natuurlijk de schuld van de Rooms-Katholieke Kerk, maar homo-organisaties zoals COC moeten ook even hun verantwoordelijkheid nemen.
Zie eerder een verband in het feit dat 90% van de misdienaars jongens zijn...

Misselijke organisatie, de kerk is altijd ziek geweest en zal ook altijd zo blijven.. Martelen, verbranden, misbruiken... Wat volgt?
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 13-04-2010 @ 13:26 fotoboek homepage
userIcon
De gore moed dat die vent heeft dit te zeggen.
Tegenlijkertijd maakt hij de standpunten van zijn kerk belachelijk omdat ze niet echt positief tegen homo's staan. Zeker geen praktiserende.
Het is nu wachten op een aanpassing van deze uitspraak dat hij bedoelde dat die kinderen homo's waren en de priesters uitgelokt of gedwongen hebben.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:19 schreef Mystic_HBC het volgende:
Katholieke kerk fail lol...

Allerlei bochten om maar geen enkele verantwoordelijkheid te nemen. Typisch weer....
Zag het vanochtend al op het nieuws, te triest hoe deze kardinaal het allemaal af aan het schuiven was.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:21 schreef De_Veenboer het volgende:
Als ik een katholiek zou zijn dan zou ik die religie meteen de rug toekeren en me bekeren tot een echte religie zoals de islam bijvoorbeeld.
En waarom is de islam wel een echte religie?

Bij beiden hoor je van die krankzinnige verhalen. Zelf nadenken doet wonderen. Geloof is tot op zekere hoogte prima, maar zodra het bepalend wordt voor het dagelijkse leven
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:23 schreef Ugjerke het volgende:
[..]


Of je leert zelf na te denken.
daar had Böhse Onkelz ook zo'n leuk nummer over... "Kirche" dacht ik
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ja er worden toch vooral kerels misbruikt. Duidelijk verband dus met homoseksualiteit.

Blijft natuurlijk de schuld van de Rooms-Katholieke Kerk, maar homo-organisaties zoals COC moeten ook even hun verantwoordelijkheid nemen.
OMG!
userIcon
nee joh, het komt door die Duivelse Kinderen, die willen gewoon misbruikt worden.
Wat een gelul. Ook priesters weten dat geen geheim veilig is bij vrouwen.
userIcon
Wat hij zegt is hoe dan ook ongeloofwaardig ,

:Veel psychologen en psychiaters hebben aangetoond dat er geen verband bestaat tussen het celibaat en pedofilie:

de katholieke kerk die psychologen en psychiaters geloofd?
deze mensen geloven waarschijnlijk niet eens in een god..
het moet niet veel gekker worden
quote:
Veel psychologen en psychiaters hebben aangetoond dat er geen verband bestaat tussen het celibaat en pedofilie.
Daar heeft hij dus wel weer gelijk in, aangezien het bewezen is dat priesters procentueel minder vaak kinderen misbruiken dan vaders. Het celibaat heeft dus eerder een positieve, dan een negatieve effect in deze.
Wat een onzin, er waren ook vrouwen betrokken bij het misbruik, hoe leggen ze dat dan uit?

en daarbij komt dan nog eens: hoe komt het dan dat al die priesters niet zijn 'genezen' van hun ziekte/zonde/hoe je het ook wil noemen?
Volgens mij proberen die ranzige priesters zich netjes aan hun heilig boekje te houden. Geen vrouwtjes neuken, dan maar jonge jongetjes, die je vervolgens langdurig de bek kan snoeren. Helaas is het tegenwoordig 'langdurig', en niet meer voor eeuwig, anders was die smeerpijperij nog steeds gaande geweest.

Maar natuurlijk, probeer de homo's maar weer de schuld te geven. Ik hoop dat dit veel mensen doet inzien dat geloof iets is wat in je hart zit, en wat je deelt met je naasten, en dat daarmee commerciele religie de rug toe wordt gekeerd. Grote enge bolwerken van foute mensen passen in ieder geval niet bij religie... zeker niet als die ook nog eens door al hun 'zieltjes' betaald worden, en vervolgens ook nog niet eens van de kwetsbaren af kunnen blijven.
Het is niet zo gek dat het vooral jongetjes zijn die slachtoffer izjn van misbruik..

Als homoseksueel groei je op in een rooms katholieke omgeving.. En wat is een betere vluchtweg dan priester worden?
1. Niemand kijkt op dat je geen relatie hebt met een vrouw
2. je staat dicht bij god, misschien 'geneest' hij je dan wel van je zonden
3. tja blijkbaar gaat dat genezen niet zo goed en helpt het celibaat ook niet.. en al die jongens die er rond lopen ..

Lijkt me duidelijk dat de houding van de rooms katholieke kerk dit soort taferelen in de hand werkt, en het proberen te verdoezelen van deze gebeurtenissn is helemaal schandelijk. De daders en de kerk moeten aangepakt worden
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:24 schreef Sylvan het volgende:
[..]


Ik geloof dat je Allah verwart met Mohammed en negenjarig met zevenjarig meisje (Aisha). Of ie er z'n lul in gejast heeft is natuurlijk de vraag.
Ik vrees het ook... Dank voor de correctie!
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:29 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


COC vertegenwoordigd toch de homo's? Beetje verantwoordelijkheidsgevoel is dan wel gepast.
Want? Homoseksueel gedrag wordt wel is waar niet getolereerd door de katholieke kerk maar is volstrekt natuurlijk en wettelijk in de hele EU toegestaan. Als priesters naar bed waren gegaan met volwassen mannen, zouden ze niet vervolgt worden. COC hoeft zich hier dan ook helemaal niet voor verantwoordelijk te voelen. Pedofilie is strafbaar, niet homofilie. Dat die gestoorde katholieken daar anders over denken zal iedere niet katholiek een worst wezen.

[ Bericht gewijzigd door seth_chaos op dinsdag 13 april 2010 @ 13:43 ]
userIcon
Als het louter homosexualiteit was dan neukten ze wel gewoon andere homosexuele priesters die met de sexuele handeling in zouden stemmen... Maar nee, ze vallen met hun sexuele behoeftens liever jonge knulletjes lastig...

Het komt naar mijn mening door langdurig celibatair leven... Daarbij heb je grote kans op dat sexuele frustraties omslaan in perverse sexuele uitspattingen en een verknipt stel hersenen...

Dat er over het algemeen koorknaapjes bij die priesters zijn en een gebrek aan vrouwen (deze zijn namelijk gescheiden van de mannen) maakt dat de jongetjes vaker de dupe zijn van dergelijk sexueel misbruik, en ja dat valt ook onder pedofilie...

Deze achterlijke kreten uit het katholieke bolwerk zorgen alleen maar voor een verdere aftakeling van het geloof en diens aanhang... Ze graven hun eigen graf... Uitvluchten kan niet meer, en zeker niet met dergelijke zwakke opmerkingen...
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:34 schreef DrPeper het volgende:
Homosexualiteit? Je bedoelt toch echt pedofilie. Want als het om homo's ging, dan kunnen de pastoors & priesters elkaar pakken!
Ja, dat vind ik ook zo gek, dat ze pedos verwaren met homo s
het ligt ook altijd aan een ander...
userIcon
Nogmaals: wat een PR-helden daar, zeg...
userIcon
Tijd om heel dat stinkende zooitje op te doeken. Als dit de mensen zijn die het ware geloof aanhangen, weet ik niet of de vele miljoenen gelovigen hiermee geassocieerd willen worden? Wat een hypocriete bedoeling zeg
userIcon
Het vaticaan is geen haar beter, seksueel misbruik komt door het celibaat!!!! Vieze christenhonden die aan jonge kinderen zitten

Geloof maakt meer kapot dan je lief is
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ja er worden toch vooral kerels misbruikt. Duidelijk verband dus met homoseksualiteit.

Blijft natuurlijk de schuld van de Rooms-Katholieke Kerk, maar homo-organisaties zoals COC moeten ook even hun verantwoordelijkheid nemen.
En daarom luistert niemand naar jou.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 13-04-2010 @ 13:51 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ja er worden toch vooral kerels misbruikt. Duidelijk verband dus met homoseksualiteit.

Blijft natuurlijk de schuld van de Rooms-Katholieke Kerk, maar homo-organisaties zoals COC moeten ook even hun verantwoordelijkheid nemen.
Dus jij stelt homofilie gelijk aan pedofilie? Lekkere ideeën hou jij er op na...
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 13-04-2010 @ 13:51 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ja er worden toch vooral kerels misbruikt. Duidelijk verband dus met homoseksualiteit.

Blijft natuurlijk de schuld van de Rooms-Katholieke Kerk, maar homo-organisaties zoals COC moeten ook even hun verantwoordelijkheid nemen.
Na de zoveelste domme reactie van jou kant moet ik het toch echt vragen: ben jij op één of andere manier aan je hoofd geraakt in de Libanon-oorlog? Op een andere manier kan ik mezelf nl. niet uitleggen waarom je reacties zo dom en wereldvreemd zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:17 schreef KingKai het volgende:
Dus Allah Mohammed, die zijn lul in een negenjarig meisje heeft gestopt, was hoogst waarschijnlijk óók homo. (Vrouwelijke vormen zal ze op die leeftijd wel niet gehad hebben)
Vertel me alsjeblieft niet dat jij denkt dat er geen verschil tussen meisjes en jongens in de kinderleeftijd is....
man RvLaak (Redactie Frontpage) 13-04-2010 @ 13:55 fotoboek no homepage
userIcon
De RK lijkt ondertussen wel een extremistische organisatie... Altijd maar de schuld op een ander afschuiven en nooit kijken naar je eigen fouten en functioneren
vrouw paddy (Moderator / Kanjer Crewlid '11/'12) 13-04-2010 @ 14:01 fotoboek no homepage
userIcon
Wat een regelrechte idioot. Net als de onderzoekers

Net zo idioot als zeggen dat elke katholieke een pedofiel is.
vrouw paddy (Moderator / Kanjer Crewlid '11/'12) 13-04-2010 @ 14:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:44 schreef mirved het volgende:
[..]


Dat zou echt super raar zijn, je hebt dus jarenlang geloofd dat de regels van dit clubje van God afkwamen en daar na geleefd en dan op eens bevalt je iets niet wat andere mensen doen en dan stap je zo even van je geloof af en ga je in iets totaal anders zo maar geloven? Klinkt meer alsof je gewoon lid wilt zijn van een clubje dan dat je werkelijk in iets gelooft dan.
Ik zie liever de idioten er tussenuit gefilterd en verwijderd worden uit die kerk.
En ja hoor, de kerk schuift de problemen van zich af en doet alsof ze geen verantwoording hoeven afdragen. Als ik bij een bedrijf werk en ik doe iemand schade (laten we zeggen dat ik een telefoonaansluiting stuk maak of iemand zijn emailadres verwijder), dan is dat niet te wijten aan muziek, films of spellen die ik luister/kijk/speel. Dat is nog altijd te wijten aan de medewerker en word het bedrijf aansprakelijk gestelt aan de geleden schade.

Laten ze verantwoording nemen voor wat er gebeurd is en het probleem oplossen. Niet constant achter smoesjes verschuilen en vingertjes wijzen. Dit soort uitspraken zijn zwak, ondermaats en zeker niet "Christelijk".
vrouw paddy (Moderator / Kanjer Crewlid '11/'12) 13-04-2010 @ 14:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:34 schreef DrPeper het volgende:
Homosexualiteit? Je bedoelt toch echt pedofilie. Want als het om homo's ging, dan kunnen de pastoors & priesters elkaar pakken!
Die dus
userIcon
het vingertje van het katholicisme gaat weer wijzen....



geef de homo's maar weer de schuld..
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:57 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Dat doe ik niet. Maar deze homoseksuelen konden niet aan hun trekken komen door de taboe op homoseksualiteit. Dus gingen ze maar onschuldige jongetjes misbruiken.
Pardon? Celibatair leven betekent een taboe op ALLE sexuele handelingen (aangezien sex voor het geloof alleen binnen het huwelijk mag plaatsvinden)... Heel tegennatuurlijk en de kans om hierdoor zo gefrustreerd te raken dat dit in een geestesziekte omslaat is zeker aanwezig...

En dat dit geloof over het algemeen gescheiden inrichtingen heeft (waarin mannen en vrouwen gescheiden zijn) is volgens mij de grootste reden waarom het vooral onder de mannen voorkomt... Maar dat het geen wederzijdse wens is maakt het misbruik en omdat het minderjarigen betrefd maakt het pedofilie.. De vinger wijzen naar homosexualiteit is gewoon een nutteloze poging om schuld af te wimpelen...
vrouw paddy (Moderator / Kanjer Crewlid '11/'12) 13-04-2010 @ 14:10 fotoboek no homepage
userIcon
Kunnen we ophouden over Mohammed? Ga a.u.b dan eerst even die tijd en de tijd voordat Mohammed geboren werd erbij halen, want blijkbaar was het redelijk normaal in die tijd om jonge meisjes te huwen. En ze was al helemaal geen zeven.

Andere tijden dus (ja, ook die blanken deden het toen) We hebben het nu over een vergelijk tussen homo's en pedofilie, wat in de eerste plaats een walgelijke vergelijking is, en in de tweede plaats zo overduidelijk niet op gaat, want er zijn ook meisjes misbruikt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 14:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik zie liever de idioten er tussenuit gefilterd en verwijderd worden uit die kerk.
dan blijft er niemand over in het vaticaan
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:57 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Dat doe ik niet. Maar deze homoseksuelen konden niet aan hun trekken komen door de taboe op homoseksualiteit. Dus gingen ze maar onschuldige jongetjes misbruiken.
het is geen oorzaak/gevolg kwestie, of wil je soms beweren dat alle andere pedofielen ook op die manier zo zijn geworden? Pedofielen zijn gewoon egoistische zieke lui die enkel aan HUN trekken willen komen, niet te vergelijken met homoseksuelen

wat een vergelijking zeg
En met elk woord graven zij hun graf dieper. Dat de hele kerk maar mag instorten. Geloof gaat tenslotte niet om regeltjes en gebouwen van mensen, maar om God. Hoewel ik ook niet in God geloof, kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen. Bij het kerkelijke instituut niet.
vrouw paddy (Moderator / Kanjer Crewlid '11/'12) 13-04-2010 @ 14:16 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 14:10 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
dan blijft er niemand over in het vaticaan
Mja, denk dat dit nog wel mee zal vallen. In elk geloof en ja, ook tussen niet-geloven ...lopen machtsgeile idioten met een verwrongen geest rond.

Ik zou zo'n man in ieder geval meteen verbannen. Net als de misbruikers. Ik ben alleen niet zo dom om te denken dat dit soort idioten alleen in kerken en moskees rondlopen.

Jij toch ook niet hoop ik?
userIcon
Als het alleen een kwestie was van homoseksualiteit hadden ze toch alleen elkaar kunnen uitwonen, waarom dan je vergrijpen aan jonge kinderen? Zullen we het houden op:
'Misbruik komt door homoseksualiteit en/of een kronkel in het hoofd'?
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 14:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, denk dat dit nog wel mee zal vallen. In elk geloof en ja, ook tussen niet-geloven ...lopen machtsgeile idioten met een verwrongen geest rond.

Ik zou zo'n man in ieder geval meteen verbannen. Net als de misbruikers. Ik ben alleen niet zo dom om te denken dat dit soort idioten alleen in kerken en moskees rondlopen.

Jij toch ook niet hoop ik?
de ironie van mijn reactie ontgaat je zeker..
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:34 schreef DrPeper het volgende:
Homosexualiteit? Je bedoelt toch echt pedofilie. Want als het om homo's ging, dan kunnen de pastoors & priesters elkaar pakken!
Inderdaad.
Pedofilie heeft niets te maken met homoseksualiteit en homoseksualiteit niets met pedofilie.
userIcon
Godverdomme he, het wordt nu toch echt wel een beetje te gek.
userIcon
Volgens mij werd er gezegd dat er een verband bestond tussen pedofilie en homoseksualiteit, niet dat deze gebeurtenissen door homoseksualiteit komen!
En verder - als er iemand in je familie een dief is, wil dat zeggen dat de rest van de familie ook dieven zijn? Helaas komt misbruik overal voor.
userIcon
Shit man kunnen zie zooi nu eindelijk eens afschaffen, wat een gekkenhuis.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:19 schreef Mystic_HBC het volgende:
Katholieke kerk fail lol...

Allerlei bochten om maar geen enkele verantwoordelijkheid te nemen. Typisch weer....
Sja, 't lijken wel moslims.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:44 schreef mirved het volgende:
[..]


Dat zou echt super raar zijn, je hebt dus jarenlang geloofd dat de regels van dit clubje van God afkwamen en daar na geleefd en dan op eens bevalt je iets niet wat andere mensen doen en dan stap je zo even van je geloof af en ga je in iets totaal anders zo maar geloven? Klinkt meer alsof je gewoon lid wilt zijn van een clubje dan dat je werkelijk in iets gelooft dan.
Dat is helemaal niet raar als je als katholiek zijnde een moslim wordt. De islam volgt dezelfde profeten als in de bijbel. Deze ex-christen legt het goed uit:

http://www.youtube.com/watch?v=Tpd-Ek1-RRc
"Veel psychologen en psychiaters hebben aangetoond dat er geen verband bestaat tussen het celibaat en pedofilie"

Ik denk dat als ze de afkeer van homoseksualiteit door de kerk in die mix gooien die uitkomst toch wel anders wordt.

Je zit je hele leven veelal tussen de kerels met wie je alles deelt etc, op zich niet verwonderlijk dat die priesters homoseksuele gevoelens ontwikkelen.

Daar zit je dan als homoseksuele man met al je seksuele frustraties tussen al die leuke potentiele bedpartners in jurken die je het liefst per direct zou willen beklimmen. Elke dag kijk je tegen die halfnaakte man aan dat kruis aan maar je fantasie de vrije loop laten mag niet.
Je zult moeten toegeven aan je gevoelens maar een collega-priester vragen of hij even onder je jurk aan de gang wil zit er ook niet in.

Gelukkig zijn er die jongetjes nog, die heb je onder de duim en kun je vanalles wijsmaken...

Toch niet zo raar dat je dan knettergek wordt en zulks gestoord gedrag gaat ontwikkelen?
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 14:10 schreef paddy het volgende:
Kunnen we ophouden over Mohammed? Ga a.u.b dan eerst even die tijd en de tijd voordat Mohammed geboren werd erbij halen, want blijkbaar was het redelijk normaal in die tijd om jonge meisjes te huwen. En ze was al helemaal geen zeven.

Andere tijden dus (ja, ook die blanken deden het toen) We hebben het nu over een vergelijk tussen homo's en pedofilie, wat in de eerste plaats een walgelijke vergelijking is, en in de tweede plaats zo overduidelijk niet op gaat, want er zijn ook meisjes misbruikt.
Alsof blanken geen moslim kunnen zijn. Nu ben jij het die generaliseert. Dat gezegd ik heb net zoveel afkeer tegen christenen als tegen moslims. Ik vindt het alleen onbegrijpelijk dat moslims nog altijd een pedofiel als profeet aanbidden. Dat iets heel gewoon is maakt het nog niet goed. Voor Duitsers was het tijdens WII ook heel gewoon om joden te deporteren maar dat neemt niet weg dat het monsterlijk gedrag is wat ten alle tijden afgekeurd moet worden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 14:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Volgens mij werd er gezegd dat er een verband bestond tussen pedofilie en homoseksualiteit, niet dat deze gebeurtenissen door homoseksualiteit komen!
Het staat in de titel.
quote:
'Misbruik komt door homoseksualiteit'

quote:
En verder - als er iemand in je familie een dief is, wil dat zeggen dat de rest van de familie ook dieven zijn?
Ja, in Nederland wel tenminste.
Rechtbankmedewerker weg na onderzoek naar lek
ja ja thank you Jesus..
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:33 schreef RedVampire het volgende:

[..]

Daar heeft hij dus wel weer gelijk in, aangezien het bewezen is dat priesters procentueel minder vaak kinderen misbruiken dan vaders. Het celibaat heeft dus eerder een positieve, dan een negatieve effect in deze.
Komt dat misschien omdat in tegenstelling tot vaders, priesters niet in 100% van de gevallen met kinderen te maken hebben?
userIcon
De hele katholieke kerk gaat flink door het slijk nu. Er zullen wel heel veel mensen afhaken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:33 schreef MREn het volgende:
[..]

Wat een onzin.
Als ik een vereniging op zou richting voor blonde mensen, zou het mijn vereniging aan te rekenen zijn dat Volkert vd Graaf Fortuyn overhoop knalt?
Nee, behalve als het de Islam betreft. Blaast namelijk een of andere debiel zich op in het midden oosten of lezen wij weer eens over een exces aldaar (die natuurlijk oneindig uitvergroot worden, doen we zelf ook graag, zie SBS6 voor genoeg referentiemateriaal), eisen de Fok!kertjes excuses van de Nederlandse moslims.

In alle andere gevallen heb je gelijk.

userIcon
Tsja, het is bekend dat de meeste katholieken en protestanten tegen homoseksualiteit zijn. Maar toch. Ik denk dat het celibaat er meer mee te maken heeft.

Het is trouwens raar dat hij dat in deze zaak, van die meisjes, zegt. Want dan zou het toch geen homoseksualiteit zijn, maar gewoon pedofilie?
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:16 schreef Sylvan het volgende:
Dus eigenlijk erkent het Vaticaan dat ze bewust homosexuele priesters hun functie laten vervullen? Zeer progressief hoor, nu nog condooms toestaan en we zijn klaar.
't zijn godver gewoon smerige kinder verkrachters !!!!!
En dan verschuilen achter de noemer geloof en celibaat.
Flikker toch een end op

Moet je als Atheist eens proberen....mag je direct even gaan zitten in de bak
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:16 schreef kwahgib het volgende:
Krankzinnige idioot. Domme wanhoopskreet die de verdere aftakeling van de katholieke kern inluidt. Ik proost er op!
En veel van die Katholieken geloven dat ook. Dat is nog erger.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:57 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Dat doe ik niet. Maar deze homoseksuelen konden niet aan hun trekken komen door de taboe op homoseksualiteit. Dus gingen ze maar onschuldige jongetjes misbruiken.
Te gek voor woorden en makkelijk de schuld van je afschuiven. Maar al zou het door homosexualiteit komen dan alsnog is het gedaan door de medewerkers van de kerk. Dus zijn zij nog steeds verantwoordelijk voor het creëeren en onderhouden van de situatie en mogelijkheden die het misbruiken mogelijk maakt.

Eigenlijk zouden alle gelovigen een zondag niet naar de kerk moeten gaan om zo aan de kerkelijke leiders te laten zien dat ze (1) de schuld op zich moeten nemen en (2) de boel gaan aanpakken om dit te voorkomen.

Maarja, dat zullen ze wel weer tever vinden gaan ofzo.
Het instituut "Katholieke kerk" verlies zo langzamerhand wel zijn geloofwaardigheid, vooral in mijn ogen.

De eene domme uitspraak is nog dommer dan de andere en alles om maar te rechtvaardigen/excusses/smoesjes/vinger wijzen naar een ander te rechtvaardigen.

Ik mis alleen nog de uitspraak van zo'n gast; "ik wilde alleen maar de liefde van God schenken"....

userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:29 schreef Omnitelligence het volgende:
nee joh, het komt door die Duivelse Kinderen, die willen gewoon misbruikt worden.
Mar geen paniek, de paus heeft ze vergeven.
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:18 schreef stbabylon het volgende:
En deze organisatie bestaat nog. Gelukkig is de paus al aangeklaagt.


Jezus man...
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 14:20 schreef Aka-Zigor het volgende:
Als het alleen een kwestie was van homoseksualiteit hadden ze toch alleen elkaar kunnen uitwonen, waarom dan je vergrijpen aan jonge kinderen?
Al die katholieke instituten zijn al eeuwenlang een broeinest van kasthomo's. Als je toetrad kwam je en onder een huwelijk uit waar je niet op zat te wachten, en je kwam in een klooster terecht met allemaal sexegenoten die in hetzelfde schuitje zaten.. tel uit je winst. Kent iemand de Rolducaffaire
nog?

Hellooooooooo, sailor!
userIcon
Wat een misbasksels zijn het ook.
't zijn gewoon de grootste pedofielen die er bestaan. Beetje aan jonge jochies zitten en er de homo's de schuld van geven !
Criminelen !
userIcon
Hoe je het ook wendt of keert, je moet potver met je tengels van kinderen afblijven.
Of je nou homo of hetero bent!
userIcon
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 @ 16:26 schreef DrPeper het volgende:
[..]
Alleen dat ze allebei Kansloze ZIEKEN zijn!!!
Het feit dat er verschil zit tussen wat twee volwassen kerels of vrouwen uit vrije wil met elkaar uitspoken en het verkrachten van kinderen ontgaat je?
100  van 115 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend44
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden