TON/Verdonk: Vlaktaks van 25%

Nederland • Geschreven door Novum op 07-04-2010 @ 18:57
print 

De verschillende tarieven voor de inkomstenbelasting moeten worden vervangen door een zogeheten vlaktaks: één tarief van 25 procent. Dat staat in het verkiezingsprogramma van Trots op Nederland (TON) dat Rita Verdonk woensdag presenteerde.

Verdonk bezuinigt de komende acht jaar 29 miljard om zo het huishoudboekje van de overheid weer op orde te krijgen.

Snoeien in ontwikkelingshulp
Bezuinigd wordt er onder meer door alle uitkeringen te bevriezen, met uitzondering van de AOW. Ook stijgen de ambtenarensalarissen niet, gaat het mes in subsidies, wordt gekort op de toelage van het koninklijk huis en wordt het aantal zenders van de publieke omroep teruggebracht tot één.

Ook in de ontwikkelingshulp krijgt miljarden minder; Verdonk is alleen bereid te betalen voor noodhulp. Verder gaat er minder geld richting Europa. De hypotheekrenteaftrek laat Verdonk ongemoeid.

CPB wil programma niet doorrekenen
Het Centraal Planbureau (CPB) weigert overigens om het programma van TON door te rekenen, zei Verdonk. Het bureau wijst er volgens haar op dat het verminderen van de afdracht aan bijvoorbeeld Europa juridisch niet mogelijk is.

"Wij gaan kijken hoe het juridisch wel mogelijk is", zei Verdonk tijdens de presentatie. Zij heeft daarom eigen experts in de arm genomen om het programma te laten doorrekenen.

De politica, die in de peilingen al tijden rond de nul en een zetel schommelt, mikt bij de verkiezingen op 9 juni op tien zetels.

Lees hier (PDF) het TON-verkiezingsprogramma 2010.

Alle (tot nu toe) uitgebrachte verkiezingsprogramma's op een rij:
SP | GroenLinks | PvdAChristenUnie | D66 | CDA | VVD | TONSGP | PVV



Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

7850 views / 67 reacties
Reacties op dit bericht
67  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Echt een kansloos programma.
Vooral die +20% voor de politie is zo onrealistisch. Dat mist hier dan nog.

En vlaktaks van 25%? Tsja... In je dromen...
man pberends (Redactie Frontpage) 07-04-2010 @ 18:50 fotoboek no homepage
userIcon
Vlaktaks van 25% is niet haalbaar, of je moet de hypotheekrenteaftrek volledig afschaffen. Dat zal Verdonk wel niet willen.

quote:
Het Centraal Planbureau (CPB) weigert overigens om het programma van TON door te rekenen, zei Verdonk. Het bureau wijst er volgens haar op dat het verminderen van de afdracht aan bijvoorbeeld Europa juridisch niet mogelijk is. "Wij gaan kijken hoe het juridisch wel mogelijk is", zei Verdonk tijdens de presentatie. Zij heeft daarom eigen experts in de arm genomen om het programma te laten doorrekenen.
Kansloos en onrealistisch dus .

quote:
Verdonk bezuinigt de komende acht jaar 29 miljard om zo het huishoudboekje van de overheid weer op orde te krijgen.

Bezuinigd wordt er onder meer door alle uitkeringen te bevriezen, met uitzondering van de AOW. Ook stijgen de ambtenarensalarissen niet, gaat het mes in subsidies, wordt gekort op de toelage van het koninklijk huis en wordt het aantal zenders van de publieke omroep teruggebracht tot een.

Ook in de ontwikkelingshulp krijgt miljarden minder; Verdonk is alleen bereid te betalen voor noodhulp. Verder gaat er minder geld richting Europa. De hypotheekrenteaftrek laat Verdonk ongemoeid.
Een snelle rekensom leert dat dit hoogstens bij elkaar 8 miljard euro oplevert. Hoe wil Verdonk 29 miljard euro bezuinigingen financieren EN 25% vlaktaks? Wat een gebral in de ruimte dit. Hopelijk gaan die 'experts' hier kritisch op in.
userIcon
Ik wil die hele partij *kuch* beweging van Verdonk tegen de vlakte, kan dat ook?

Ok, die was niet echt sterk.
Nederland wordt steeds minder leuk...

steeds meer bange en in zichzelf gekeerde mensen.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:50 schreef MaGNeT het volgende:
Echt een kansloos programma.
Vooral die +20% voor de politie is zo onrealistisch. Dat mist hier dan nog.

En vlaktaks van 25%? Tsja... In je dromen...
Niet alleen haar dromen.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:50 schreef pberends het volgende:
Vlaktaks van 25% is niet haalbaar, of je moet de hypotheekrenteaftrek volledig afschaffen. Dat zal Verdonk wel niet willen.

[..]
Vlaktaks invoeren, en alle aftrekposten overboord.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik wil die hele partij *kuch* beweging van Verdonk tegen de vlakte, kan dat ook?

Ok, die was niet echt sterk.
Ah, het is een stoelendans in de 2e kamer en volgens mij heeft zij geen stoel meer zodra de muziek stopt.
Kansloos programma, wordt het toch nooit.
man pberends (Redactie Frontpage) 07-04-2010 @ 19:00 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:56 schreef harmakhet het volgende:
[..]


Vlaktaks invoeren, en alle aftrekposten overboord.
Ik ben wel voorstander van een vlaktaks, mits de HRA helemaal wordt afgeschaft. Maar ik vermoed dat Verdonk daar geen voorstander van is. Met andere woorden: 25% vlaktaks is in combinatie met de vele miljarden bezuinigingen totaal onhaalbaar en dat is gewoon kiezersbedrog.

Niet dat Verdonk er verder veel toe doet .
Het zou rampzalig zijn als zij met PVV in een regering zou zitten. PVV alleen is al rampzalig genoeg.. Gelukkig hebben ze geen kans
[quote]De hypotheekrenteaftrek laat Verdonk ongemoeid.
/[quote]
Eigenlijk niet dus, want met een vlaktax van 25% mag ik nog maar 25% aftrekken ipv 42%
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:51 schreef Be-Smart het volgende:
Nederland wordt steeds minder leuk...

steeds meer bange en in zichzelf gekeerde mensen.
Dat krijg je er natuurlijk vanzelf van, als je willens en wetens een horde agressieve, intolerante multicriminelen (ook wel "moslims" geheten) importeert en deze zonder enige belemmering loslaat op de eigen bevolking, die je vervolgens ook nog eens voor 'racisten' en 'domme Tokkies' gaat uitschelden. Dan voelen mensen zich in de steek gelaten, worden ze bang voor de toekomst en wordt hun stemgedrag onvoorspelbaar.
userIcon
Iedereen even stil! Rita wil ook graag wat zeggen...
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:04 schreef jbazelmans het volgende:
[quote]De hypotheekrenteaftrek laat Verdonk ongemoeid.
/[quote]
Eigenlijk niet dus, want met een vlaktax van 25% mag ik nog maar 25% aftrekken ipv 42%
Dat snapt ze zelf niet eens joh
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:00 schreef pberends het volgende:
[..]


Ik ben wel voorstander van een vlaktaks, mits de HRA helemaal wordt afgeschaft. Maar ik vermoed dat Verdonk daar geen voorstander van is. Met andere woorden: 25% vlaktaks is in combinatie met de vele miljarden bezuinigingen totaal onhaalbaar en dat is gewoon kiezersbedrog.

Niet dat Verdonk er verder veel toe doet .
Eens. Ik roep ook al jaren om een vlaktax + afschaffing HRA-regeling (en dan zal de overheid tegelijkertijd haar verantwoording moeten nemen op de woningmarkt om voor voldoende aanbod te zorgen, anders los je die problemen ook niet op).

Het lijkt me echter sterk dat Verdonk dit voor elkaar zou weten te krijgen, en daarom is het jammer dat juist zij met dit vlak-tax voorstel komt, want dan weet je bij voorbaat al dat zo'n idee de komende 10 jaar bij voorbaat al weggelachen wordt ivm de relatie Rita.
userIcon
Zitten wel een aantal goede punten bij
Zo'n vlaktaks gaat geen enkel probleem oplossen. Het gaat er alleen voor zorgen dat de armen nog armer worden en de rijken nog rijker.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:09 schreef TheFrankey het volgende:
Zitten wel een aantal goede punten bij
Vooral op de i's en de j's zitten een paar leuke puntjes
userIcon
Willebrord Frequin zal wel de berekeningen hebben gemaakt. Werkelijk hilarisch dit verkiezingsprogramma.
userIcon
Pff, Mevrouw Verdonk, wil precies die dingen doen die het volk graag wil horen, maar verteld ze er ook bij hoe ze dit gaat aanpakken??
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:12 schreef ChefAli het volgende:

Alle uitkeringen bevriezen? Zij spoort niet....
Precies, alle uitkeringen moeten naar beneden !!
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:12 schreef ChefAli het volgende:
Walgelijk programma, om van te kotsen .
Alle uitkeringen bevriezen? Zij spoort niet....
Kijk ChefAli en alle andere werkschuwen hier worden al bang van dit soort plannen, moeten ze straks daadwerkelijk gaan werken voor de kost.
userIcon
Volgens mij moet er heel wat meer bezuinigd worden dan 29 miljard als ze de belasting wil verlagen naar een vlak tarief van 25%.
Blijft de heffingskorting ook nog staan want velen betalen nu niet eens 25% tax.
[edit]

[ Bericht gewijzigd door Fokski op woensdag 7 april 2010 @ 19:41 ]
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]


Kijk ChefAli en alle andere werkschuwen hier worden al bang van dit soort plannen, moeten ze straks daadwerkelijk gaan werken voor de kost.
Dat zou ik graag willen zien
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:00 schreef pberends het volgende:

Ik ben wel voorstander van een vlaktaks, mits de HRA helemaal wordt afgeschaft. Maar ik vermoed dat Verdonk daar geen voorstander van is. Met andere woorden: 25% vlaktaks is in combinatie met de vele miljarden bezuinigingen totaal onhaalbaar en dat is gewoon kiezersbedrog.

Niet dat Verdonk er verder veel toe doet .
vlaktaks betekent automatisch dat HRA ook afgeschaft wordt.. als mensen geld van de belasting kunnen aftrekken is het geen vlaktaks meer natuurlijk

overigens is die belastingvrije voet ook in strijd met het idee van vlaktaks, je hebt dan een tarief van 0% en een tarief van 25%, dus is het alsnog progressief
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:26 schreef jdd het volgende:
[..]


Precies, alle uitkeringen moeten naar beneden !!
Zodat gehandicapten en werkloze mensen niet meer zelfredzaam zijn, hun goedkope huurwoninkjes uitgepleurd worden en op straat belanden! Ja, pracht idee. Staan er straks hele drommen zwervers met de straatkrant voor de AH to go die ''goedemorgen'' tegen je zeggen.
userIcon
Zijn er mensen die TON serieus nemen, nee toch?
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Eens. Ik roep ook al jaren om een vlaktax + afschaffing HRA-regeling (en dan zal de overheid tegelijkertijd haar verantwoording moeten nemen op de woningmarkt om voor voldoende aanbod te zorgen, anders los je die problemen ook niet op).

Het lijkt me echter sterk dat Verdonk dit voor elkaar zou weten te krijgen, en daarom is het jammer dat juist zij met dit vlak-tax voorstel komt, want dan weet je bij voorbaat al dat zo'n idee de komende 10 jaar bij voorbaat al weggelachen wordt ivm de relatie Rita.
Vlaktaks is al vaker aan de orde geweest en altijd in het kader van versimpelen van de belastingconstructie in Nederland. Het idee van progressieve belastingheffing heeft een heel substelsel van regeltjes, uitzonderingen etc gecreeerd (waaronder de HRA) en uiteindelijk levert het geen zak meer op. Het creeert alleen banen voor de belastingdienst en belastingadviseurs.
Denk dat het overigens wel meevalt met reacties komende 10 jaar


quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:12 schreef ChefAli het volgende:
Walgelijk programma, om van te kotsen .
Alle uitkeringen bevriezen? Zij spoort niet....
Waarom is dit programma dan om te kotsen, zeker in verhouding met dat van de PvdA waar je volgens mij nogal lyrisch over was?
Uitkeringen bevriezen in een periode waarbij de lonen ook nauwelijks bewegen (en dat blijft ook nog wel een tijdje zo ben ik bang) lijkt me niet zo raar overigens. Als iedereen de broekriem aan moet halen, waarom zouden dan de uitkeringen moeten blijven stijgen?
userIcon
quote:
De politica, die in de peilingen al tijden rond de nul en een zetel schommelt, mikt bij de verkiezingen op 9 juni op tien zetels.
Dit is natuurlijk ook hilarisch. En waar verwacht ze die stemmen vandaan te halen? De enige partijen waar voor haar iets te halen valt zijn VVD (die een sterker programma en een beter imago hebben) en de PVV (met ''meesterschaakspeler'' Wilders die de media in de ban houdt met allerlei lompe uitspraken, en zodoende het populisme-gat in Nederland opvult).

Nee Rita, je kunt beter weer een gevangenis gaan runnen. Dan krijg je misschien nog wat respect.
userIcon
Wat is er toch gebeurd met Verdonk..ik ben nooit fan van haar geweest, maar toen ze nog bij de VVD zat, was het iig iemand die niet als een gek overkwam, iemand die wel doorhad wat er wel en niet kon in Nederland..ook al was ik het met de meeste van haar plannen en beleid niet eens..
Sinds ze solo is gegaan, is er iets helemaal misgegaan. Ze roept rare onhaalbare dingen en maakt zichzelf keer op keer belachelijk..ook nu weer...mensen geven af of de staatsschuld,maar met deze plannen wordt die nog veel hoger
Rita Ik weet zeker dat met de verkiezingswijzer veel mensen TON in de top3 hebben. Helaas is haal politieke carriere door de linkse journalistiek kapot gemaakt.
25% vlaktaks is geen verkeerd plan denk ik. Veel mensen verzinnen nu allerlei belastingconstructies om in NL zo min mogelijk belasting te betalen. Wanneer we een vlaktaks zouden hebben van 25% zou dat juist de belastinginkomsten kunnen gaan verhogen omdat het voor meer mensen aantrekkelijk gaat worden om salaris in NL te ontvangen i.p.v. in bijv. België.

Veel topmensen hebben nu een "split-pay" waarbij bijv. de helft v/h salaris in NL betaald wordt en de helft in BE, dit om in beide landen een lager tarief te krijgen.

Met lagere belastingen hebben mensen meer te besteden, dus goed voor de economie en meer banen, hetgeen weer zorgt voor meer belastinginkomsten.

[ Bericht gewijzigd door Herrie82 op woensdag 7 april 2010 @ 20:07 ]
userIcon
Wat is het toch een domme hoer. Nederland is nu al een belastingparadijs. Belastingen moeten juist fors omhoog, met name in de hoge schaal.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:42 schreef koekje01 het volgende:
25% belasting Dat gaan we toch nooit redden Zeker niet in een crisis
Er zijn genoeg landen die prima kunnen rondkomen met 25% belastingen of minder. Beetje sneu dat dat hier dan niet zou kunnen.
Wanneer ik alle standpunten langsloop, ben ik het toch veelal met deze partij eens.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:41 schreef Slotter het volgende:
[..]


Als iedereen de broekriem aan moet halen, waarom zouden dan de uitkeringen moeten blijven stijgen?
Meneer Ali denkt waarschijnlijk dat ze met 'bevriezen' 'niet meer uitkeren' bedoelen.
userIcon
Verdonk had beter die functie van Burgemeester in Rotterdam kunnen aannemen. Haar partij is echt zielig, ik kan haar wel waarderen voor de rest. Vooral bij die actie van dat programma (taxi). Alle camera`s erbij geeft ze die vluchteling een hand `veel succes waar dan ook op de wereld`
Z`n figuur moeten we is een keer als Premier hebben.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 20:38 schreef pulle1965 het volgende:
[..]


Ik vind dat je het als werkende best beter mag hebben dan iemand die niet werkt.
Op dit moment is het beloningsverschil minimaal.
Niet werken loont dus.
Enorme onzin. Van een bijstandsuitkeringkje kan een 1-ouder gezin vandaag de dag nauwelijks leven. Iemand die een normale baan heeft met huis en auto leeft echt stukken ruimer.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:54 schreef Pruimentijd het volgende:
Rita Ik weet zeker dat met de verkiezingswijzer veel mensen TON in de top3 hebben. Helaas is haal politieke carriere door de linkse journalistiek kapot gemaakt.
Ze heeft toch echt zichzelf kapot gemaakt, door met die Sinke in zee te gaan, door een belabberd partijprogramma te schrijven, maar vooral door zo te keer te gaan tegen Rutte. Hij won de leiderschaps verkiezingen van de VVD, deal with it.

Maar nee, mevrouw dacht dat ze het alleen ook wel redde. Nou mooi niet dus. Op naar de 0 zetels.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:41 schreef Slotter het volgende:
[..]

Vlaktaks is al vaker aan de orde geweest en altijd in het kader van versimpelen van de belastingconstructie in Nederland. Het idee van progressieve belastingheffing heeft een heel substelsel van regeltjes, uitzonderingen etc gecreeerd (waaronder de HRA) en uiteindelijk levert het geen zak meer op. Het creeert alleen banen voor de belastingdienst en belastingadviseurs.
Denk dat het overigens wel meevalt met reacties komende 10 jaar

[..]
Zo'n progressief belastingstelsel zorgt ook voor meer gelijkheid in de maatschappij en helpt de middenklasse in stand te houden. De rijksten betalen wat meer, de armsten betalen juist minder.

Op het moment dat je een vlaktaks invoert zal er meer ongelijkheid gaan ontstaan, wat op andere vlakken weer problemen (en kosten) geeft (denk aan veiligheid, zie Studie). In een ongelijker land zijn is ook (voor zover er sprake van is) de midden klasse de dupe, men is vaker slachtoffer van criminaliteit, ongezonder, minder betrokken bij de gemeenschap en vaker te dik. (zie ook Richard Wilkinson, The Impact of Inequality (The New Press, 2005)).
Dus ja.. een progressief belastingstelsel heeft ook wel voordelen, alleen zie je het niet direct in je portemonnee.

[ Bericht gewijzigd door plorp op woensdag 7 april 2010 @ 21:05 ]
userIcon
Wat een dom populistisch gelul. Lagere belasting voor iedereen!
Ik weet al welke experts ze heeft ingehuurd:

Maar goed, niet te betalen dit plan. Dag Verdonk, geen zetels. Maar bij de Ikea hebben ze ook leuke stoelen weet je?
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 20:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Er zijn genoeg landen die prima kunnen rondkomen met 25% belastingen of minder. Beetje sneu dat dat hier dan niet zou kunnen.
Bedoel je Bangladesh, Wit-Rusland? Bosnie? Tsjechie? Estland? Georgie? Hong Kong? Jamaica? Kazachstan? Libanon? Letland? Montenegro? Roemenie? Servie? Singapore? Slovenie? Ukraine? Uruguay? (bron: wikipedia

Van die landen zijn alleen HongKong en Singapore qua welvaartsniveau vergelijkbaar (en qua economie, maatschappij en overheid erg 'anders').

Overigens wordt bij veel landen de lage inkomsten belasting op een andere manier weer 'gecompenseerd'. Bijvoorbeeld door een hoge BTW, een werkgeversdeel, hoge leges, schoolgeld, etc.. Je zou dan naar de effectieve belastingdruk moeten kijken en niet alleen de inkomstenbelasting.
userIcon
Gek eigenlijk dat Verdonk nog niet eens zo erg lang geleden zo'n dertig zetels peilde en een grote groep mensen haar graag als president had gezien omdat juist Rita durfde te zeggen wat 'het volk' denkt
resultaten uit het verleden bieden perspectief voor de toekomst
userIcon
Het lijkt erop dat TON NL gaat slopen.
Waar zijn we dan nog zo trots op?
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 20:55 schreef plorp het volgende:
[..]


Zo'n progressief belastingstelsel zorgt ook voor meer gelijkheid in de maatschappij en helpt de middenklasse in stand te houden. De rijksten betalen wat meer, de armsten betalen juist minder.

Op het moment dat je een vlaktaks invoert zal er meer ongelijkheid gaan ontstaan, wat op andere vlakken weer problemen (en kosten) geeft (denk aan veiligheid, zie Studie). In een ongelijker land zijn is ook (voor zover er sprake van is) de midden klasse de dupe, men is vaker slachtoffer van criminaliteit, ongezonder, minder betrokken bij de gemeenschap en vaker te dik. (zie ook Richard Wilkinson, The Impact of Inequality (The New Press, 2005)).
Dus ja.. een progressief belastingstelsel heeft ook wel voordelen, alleen zie je het niet direct in je portemonnee.
Hou toch op man alle voordelen die b.v de mensen in de WAO hadden een vaste aftrek van 900 eurootjes die is weg plus van het medicijn gebruik is de aftrek ook gehalveerd.
De premie ziekten kosten aftrek is nu helemaal weg en zo kan ik nog wel wat meer opnoemen wat progressief ????
Je wordt in dit land gewoon keihard genaaid als je wat verdient plus de extra aftrek posten voor de mensen die het ook echt nodig hebben worden ook geannuleerd het zijn gewoon ordinaire belasting verhogingen .
Dus ik ben wel voorstander van een vlak-tax ben je gelijk af van al die ambtenaren die het achterlijke apparaat draaiende moeten houden.

[ Bericht gewijzigd door Debeul op woensdag 7 april 2010 @ 22:00 ]
userIcon
waarom niet meteen een vlaktax van 5%?
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 20:01 schreef ouderejongere het volgende:
Wat is het toch een domme hoer. Nederland is nu al een belastingparadijs. Belastingen moeten juist fors omhoog, met name in de hoge schaal.
Voor jouw generatie misschien, ik vind daarom dat we een babyboomer tax moeten invoeren.
Vlaktax? Graag! 25% is natuurlijk veel te veel, 10-15% is ruim voldoende.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 23:01 schreef TheKeymaker het volgende:
Vlaktax? Graag! 25% is natuurlijk veel te veel, 10-15% is ruim voldoende.
Ja, dan kunnen we het land helemaal opdoeken, want dan zijn we binnen 10 jaar het nieuwe Griekenland. We hebben nu al een begrotingstekort.
userIcon
veel mensen noemen het populistisch gelul, maar vlaktaks kan gemakkelijk.
de grootste besparing om deze vlaktaks te bekostigen liggen in de algemene heffingskorting / arbeidskorting. waar iedere werkende nl'er recht op heeft.
daarnaast alle overige fiscale aftrekposten vervallen.
vlaktaks is niets anders dan een versimpeling van de belastingstelsel, waarbij je niet meteen wordt genaait als je boven modaal verdient
Verdonk is een ideologisch vacuüm, een politieke ramp en een veelvuldig leugenaar.

Schandelijk dat ze uberhaupt nog aandacht krijgt.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:04 schreef jbazelmans het volgende:
[quote]De hypotheekrenteaftrek laat Verdonk ongemoeid.
/[quote]
Eigenlijk niet dus, want met een vlaktax van 25% mag ik nog maar 25% aftrekken ipv 42%
Nee, je trekt 100% van de hypotheekrente af van je belastbare inkomen, waardoor je minder belasting hoeft af te dragen, dat blijft gelijk, ongeacht welk belasting tarief je hebt .

Zelfde idee als mensen die denken dat je meer geld krijgt als je niet meer prive met je lease auto rijdt. Je inkomen gaat gewoon enorm omlaag waardoor je minder belasting betaald. Niks krijgen...

Verder is het TON programma nou niet echt een programma om serieus te nemen zo op het eerste gezicht.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 21:19 schreef plorp het volgende:
[..]

Bedoel je Bangladesh, Wit-Rusland? Bosnie? Tsjechie? Estland? Georgie? Hong Kong? Jamaica? Kazachstan? Libanon? Letland? Montenegro? Roemenie? Servie? Singapore? Slovenie? Ukraine? Uruguay? (bron: wikipedia

Van die landen zijn alleen HongKong en Singapore qua welvaartsniveau vergelijkbaar (en qua economie, maatschappij en overheid erg 'anders').

Overigens wordt bij veel landen de lage inkomsten belasting op een andere manier weer 'gecompenseerd'. Bijvoorbeeld door een hoge BTW, een werkgeversdeel, hoge leges, schoolgeld, etc.. Je zou dan naar de effectieve belastingdruk moeten kijken en niet alleen de inkomstenbelasting.
Dan nog denk ik dat je bij veel landen zult zien dat de algehele belastingdruk een heel stuk lager ligt dan hier in NL, en dat het allemaal toch nog best redelijk lijkt te draaien. In Engeland heb je bijvoorbeeld hogere kosten voor school volgens mij, maar lagere income-tax, lagere BTW, en de zorg is eigenlijk ook grotendeels 'gratis'.

BTW, het zou goed zijn als NL naar Hong Kong en Singapore zou kijken en daar een voorbeeld aan zou nemen aan dat economische stelsel, want er zijn redelijke overeenkomsten, zoals een relatief klein gebied, een belangrijke doorvoerhaven voor een groot achterland, goede mainports, en vrij veel kennis.
Die vlaktaks van 25% zie ik wel zitten. Eerlijker voor iedereen kun je het niet maken. Maar ik ga toch geen TON stemmen. Ik stem niet op verliezers.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 @ 03:52 schreef elf1964 het volgende:
[..]


Vlaktax is beestachtig. Dat is alleen maar heel erg gunstig voor de rijken. Die betalen enorm veel minder belasting. Slecht idee dus. Mensen die meer dan een ton perjaar verdienen gewoon voor 75% belasten. Lijkt mee vele malen beter.
Niets is eerlijker dan een vlaktaks. Iedereen betaalt dan percentueel evenveel belasting. We worden er uiteindelijk allemaal beter van.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 23:01 schreef TheKeymaker het volgende:
Vlaktax? Graag! 25% is natuurlijk veel te veel, 10-15% is ruim voldoende.
Ik wil echt niet weten hoe jouw begroting eruit ziet.
67  van 67 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden