Weekdeals (728x90)

Gratis parkeren gehandicapten voorbij

Nederland • Geschreven door Novum op 30-03-2010 @ 16:28
print 

Gehandicapten kunnen toch niet overal gratis parkeren. De Eerste Kamer heeft vandaag een initiatiefwet hiertoe van Tweede Kamerlid Marjo van Dijken (PvdA) verworpen. Het voorstel werd met 37 tegen 26 stemmen verworpen; CDA, VVD, ChristenUnie, D66 en SGP stemden tegen.

Van Dijken wilde met een wijziging van de Gemeentewet een einde maken aan het onoverzichtelijke parkeerbeleid voor gehandicapte automobilisten. In sommige gemeenten mogen zij nu al overal gratis parkeren, terwijl andere plaatsen zelfs parkeergeld vragen voor officiële invalidenparkeerplaatsen. Mensen met een gehandicaptenkaart moeten voortaan overal gratis kunnen parkeren, vindt de PvdA'er.

De Senaat denkt hier echter anders over. Tijdens de behandeling van het wetsvoorstel bleek al dat een meerderheid van de senatoren vindt dat gemeenten zelf moeten blijven bepalen of zij wel of niet vrijstelling verlenen aan gehandicapte automobilisten.

Gratis parkeren gehandicapten sneuvelt
Gratis parkeren gehandicapten sneuvelt (Foto: Novum)

Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

8924 views / 74 reacties
Reacties op dit bericht
74  van 74 reacties op deze pagina. Pagina  1
man Stefan (Redactie Frontpage) 30-03-2010 @ 16:30 fotoboek no homepage
userIcon
En terecht.
userIcon
Betalen zullen ze!
We moeten allemaal gelijk behandeld worden.
man Stefan (Redactie Frontpage) 30-03-2010 @ 16:31 fotoboek no homepage
userIcon
Dat ze aparte plaatsen hebben is tot daaraantoe maar gratis
userIcon
Ik zie niet in waarom gehandicapten niet zouden hoeven te betalen voor hun parkeerplek.
userIcon
ja en als ze overal laten b etalen zorgen ze er zeker ook voor dat parkeerautomaten binnen een straal van 10 meter om de autos staan ALTIJD. Dat de automaten op rolstoel hoogte staan enz enz. ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:30 schreef Stefan het volgende:
En terecht.
tot je zelf wat mankeert...
userIcon
Leuk he, zo'n senaat. Iedere gemeente mag lekker aanmodderen en je moet maar uitzoeken hoe het zit.

Schaf of dat hele gratis parkeren af, of voer het massaal in, maar niet wat we nu hebben, dat je niet weet waar je aan toe bent.
Inderdaad! Ze krijgen altijd de beste en grootste parkeerplekken voor nop... asociaal gewoon! En ook al ben ik zelf geen echte gehandicapte, zo gedraag ik mezelf wel, maar toch krijg ik een boete als ik op een van die parkeerplaatsen sta en wel geld in de meter gooi!
Misschien zou het handig zijn om gehandicapten een bepaald bedrag per jaar te laten betalen ?
Meer laten betalen, zijn immers topplaatsen die ze toegewezen krijgen!
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:32 schreef Timmash het volgende:
Inderdaad! Ze krijgen altijd de beste en grootste parkeerplekken voor nop... asociaal gewoon! En ook al ben ik zelf geen echte gehandicapte, zo gedraag ik mezelf wel, maar toch krijg ik een boete als ik op een van die parkeerplaatsen sta en wel geld in de meter gooi!
Tis dan ook voor lichamelijk gehandicapten!
man Stefan (Redactie Frontpage) 30-03-2010 @ 16:35 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:31 schreef VissieKieker het volgende:
[..]


tot je zelf wat mankeert...
Het doet toch niets af dat je moet betalen? 5 euro per uur in Amsterdam, 3 euro per uur in den haag. Aparte plaaten oke, maar wel betalen.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:34 schreef JanKort het volgende:
[..]

Tis dan ook voor lichamelijk gehandicapten!
Zo kan ik mij ook gedragen !
Volgens mij is de titel fout. Gemeenten blijven het dus bepalen zoals zij al doen, en dat is en blijft in veel gemeenten dus gratis. oja, en een gehandicaptenkaart is niet gratis, kost vaak zelfs meer per jaar dan dat niet-gehandicapten in totaal per jaar per individu betalen om te parkeren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:35 schreef Stefan het volgende:
[..]


Het doet toch niets af dat je moet betalen? 5 euro per uur in Amsterdam, 3 euro per uur in den haag. Aparte plaaten oke, maar wel betalen.
Kijk, nou hebben we een onderbouwing..
Meneer, deze parkeerplaats is alleen voor gehandicapten, wat is uw handicap?

Joule de la tourette, en nu opkanker vuile teringagent
Iedereen moet gratis kunnen parkeren, we betalen toch wegenbelasting!
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:31 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
Ik zie niet in waarom gehandicapten niet zouden hoeven te betalen voor hun parkeerplek.
Ik zie niet in waarom jij niet alle andere extra kosten die een gehandicapte heeft niet zou hoeven te betalen.

In een goede maatschappij zorg je gewoon voor de zwakkere deelnemers. Het langzaam opkomenden egoisme in onze maatschappij zal ook langzaam de ondergang van onze maatschappij gaan betekenen.
userIcon
ik zeg, gewoon iedereen, overal gratis parkeren!
userIcon
Sowieso is het schandalig dat je in veel gemeenten/plaatsen niet meer gewoon gratis kan parkeren. Vaak staan die parkeerterreinen ook nog eens voor 3 kwart LEEG, dus er is uberhaupt geen noodzaak om er dan geld voor te vragen, en daarnaast betaal je je al compleet scheel aan allerlei belastingen en accijns wanneer je een auto hebt en in een gemeente woont.
userIcon
Er mag wel eens wat strenger worden gecontroleerd op de (in)validiteit van de kaarthouders. Ik zie soms bolides zonder aanpassingen, maar mèt gehandicaptenkaart, op een gehandicaptenparkeerplaats staan, waarbij ik denk: "Waar doen ze het van?"

Gelukkig is er nu wel één overal geldige gehandicaptenkaart. Vroeger moest je voor elke gemeente een aparte aanvragen, dat schoot ook niet op.

(Overigens ontberen die familieparkeerplekken bij de iKea elke rechtsbasis)
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:31 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
Ik zie niet in waarom gehandicapten niet zouden hoeven te betalen voor hun parkeerplek.
De reden is dat het meer kost om alle parkeerautomaten bereikbaar te maken voor gehandicapten... Maar overal waar die automaten wel bereikbaar zijn, kunnen gehandicapten dus prima betalen.
Nu al zijn er lompe uitzonderingen in de wet voor gehandicapten, zo mogen ze in een parkeerverbodszone gewoon parkeren met parkeerschijf, en in een woonerf buiten de parkeerplaatsen!
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:36 schreef kakner2 het volgende:
Joule de la tourette
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:30 schreef Stefan het volgende:
En terecht.
Owh ?
Je moet als gehandicapte overal mee kunnen doen en hetzelfde werk kunnen doen als een gezond mens.
Echter verbiedt de wet dit dus, omdat die dit tegen werkt.

Man, zelfs voor niet automobilisten is het treurig gesteld voor gehandicapten.
Vooral de NS maakt er een zooitje van.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:31 schreef Stefan het volgende:
Dat ze aparte plaatsen hebben is tot daaraantoe maar gratis
Dit...
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:40 schreef trabant het volgende:
(Overigens ontberen die familieparkeerplekken bij de iKea elke rechtsbasis)
Welke rechtbasis???? Het is terrein van Ikea en mogen daarmee doen wat ze willen
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:40 schreef Yi-Long het volgende:
Sowieso is het schandalig dat je in veel gemeenten/plaatsen niet meer gewoon gratis kan parkeren. Vaak staan die parkeerterreinen ook nog eens voor 3 kwart LEEG, dus er is uberhaupt geen noodzaak om er dan geld voor te vragen, en daarnaast betaal je je al compleet scheel aan allerlei belastingen en accijns wanneer je een auto hebt en in een gemeente woont.
OF staan ze leeg omdat je er voor moet betalen?
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:31 schreef VissieKieker het volgende:[..]tot je zelf wat mankeert...
ja precies... dat je eerst even met je rolstoel om moet crossen omdat ze geen opritje voor je stoeltje hebben. heb je er als nog niets aan dat die dingen op rolstoel hoogte staan en "toegankelijk" zouden moeten zijn...

Maar goed... neemt niet weg dat je dezelfde rechten en plichten als een niet invalide hebt. Het gaat hier over het betalen, je krijgt een mooie ruime plek vlak bij de ingang, is ook wat waard toch
om in Den Haag aan zo'n kaart te komen kost het al minimaal 160 euro, daarna zeker elke 5 jaar weer zeker 30 euro. Dus voor niks gaat de zon op, niks gratis.
userIcon
Terecht, er werd veelteveel misbruik van gemaakt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:40 schreef pulle1965 het volgende:
Het einde der positieve discriminatie is nabij !
Voor gehandicapten wel ja.
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:46 schreef Tomboo het volgende:
[..]


OF staan ze leeg omdat je er voor moet betalen?
Uiteraard zal dat er ook mee te maken hebben. In Heerhugowaard blijven er nu gewoon mensen weg bij Middenwaard (winkelcentrum) omdat je er nu verplicht moet betalen voor het parkeren.

De middenstand daar klaagt er ook steeds over want die zien natuurlijk steeds minder klanten terug.

En die klanten hebben groot gelijk. Er is daar echt meer dan genoeg parkeerruimte voor alles en iedereen, ook wanneer het nog gratis was.

Maar goed. Genoeg alternatieven in de buurt voor de mensen die van buiten HHW komen, waar je nog wel gratis kunt parkeren, en voor de mensen binnen HHW hebben dan maar gewoon pech gehad.
userIcon
Maakt mij niet zoveel uit ,maar erger me aan sommige invaliden denken dat laad en losplaats voor vrachtauto's ook parkeerplaats is.
Maar kunnen normale auto's ook wat van hoor.
Mijn moeder is gehandicapt, m'n ouders hebben een parkeerkaart. Zoals de situatie nu is, is er eigenlijk niet zo gek veel mis Overal waar parkeerplaatsen voor invaliden zijn staat netjes aangegeven of dit gratis is of niet.

Als je gewoon netjes het plaatselijke parkeerbeleid volgt en de bordjes leest is er niets aan de hand.
Stelletje sukkels.. Gehandicapten betalen jaarlijks al een bedrag om zo'n kaart te hebben.
Er is dus niks mis mee om hun gratis te laten parkeren!
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:36 schreef kakner2 het volgende:
Meneer, deze parkeerplaats is alleen voor gehandicapten, wat is uw handicap?

Joule de la tourette, en nu opkanker vuile teringagent
Giles
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:40 schreef trabant het volgende:
Er mag wel eens wat strenger worden gecontroleerd op de (in)validiteit van de kaarthouders. Ik zie soms bolides zonder aanpassingen, maar mèt gehandicaptenkaart, op een gehandicaptenparkeerplaats staan, waarbij ik denk: "Waar doen ze het van?"

Gelukkig is er nu wel één overal geldige gehandicaptenkaart. Vroeger moest je voor elke gemeente een aparte aanvragen, dat schoot ook niet op.

(Overigens ontberen die familieparkeerplekken bij de iKea elke rechtsbasis)
Niet iedere gehandicapte heeft aanpassingen van de auto nodig. Mijn zusje is ernstig lichamelijk gehandicapt, waardoor mijn ouders in het bezit zijn van een invalidenkaart. De auto is echter volkomen normaal - ze hebben de kaart omdat er meer plaats rond de auto nodig is om mijn zusje en haar rolstoel uit de auto te krijgen, en omdat de plaatsen dichter bij de ingang zijn (dit laatste maakt in bijvoorbeeld winkelcentra niet zoveel uit, maar wel bij zaken als pretparken - kan echt honderden meters schelen).

Overigens vind ik ook dat ze alles gelijk moeten trekken. Vind het betalen op zich geen probleem, hoewel ik gratis ook wel begrijp - gehandicapten hebben het al zwaar genoeg. Bovendien is het voor hen vaak minder makkelijk om bijvoorbeeld het OV te nemen in plaats van de auto - waardoor ze verplicht zijn die dure parkeerkosten op de koop toe te nemen.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:41 schreef Rustiq het volgende:
[..]


zucht....

parkeren = stadsbeleid
wegenbelasting = ... ja...? goedzo.

kortzichtigheid is besmettelijk
wegenbelasting is voor onze wegen, en onder welk onderdeel vallen parkeerplaatsen? wegen misschien?

vraag me af wie parkeerplaatsen maakt als (schijnbaar volgens jou) de stratenmakers ze niet maken?
Sjongejonge wat zijn het toch ook een stel zuurpruimen.. wat maakt het nou toch uit dat ze overal gratis parkeren !!! alsof het er zoveel zijn dat alle plek wordt ingenomen..
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:44 schreef Mr.Bizarro het volgende:
[..]

Owh ?
Je moet als gehandicapte overal mee kunnen doen en hetzelfde werk kunnen doen als een gezond mens.
Echter verbiedt de wet dit dus, omdat die dit tegen werkt.

Man, zelfs voor niet automobilisten is het treurig gesteld voor gehandicapten.
Vooral de NS maakt er een zooitje van.
Eens. Voor iedereen hier die roept dat gehandicapten 'dezelfde rechten, maar dus ook plichten' hebben: ga zelf een dag in een rolstoel zitten en kijk waar je allemaal (letterlijk) tegenaan loopt. Gebouwen waar geen lift is, of nog stommer, waar wel een lift is, maar waar je eerst met een trapje bij de lift moet komen, kinderkopjes op straat, te smalle afstand tussen beveiligingspoortjes/de kassa's, (parkeer)automaten / liftknopjes die te hoog zitten... en dan ook nog eens bij alles wat je doet constant nagekeken en aangestaard te worden.

Men mag hen best iets tegemoet komen (hoewel ik geen problemen heb met het betaald parkeren voor gehandicapten).
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:00 schreef Sander_K het volgende:
Sjongejonge wat zijn het toch ook een stel zuurpruimen.. wat maakt het nou toch uit dat ze overal gratis parkeren !!! alsof het er zoveel zijn dat alle plek wordt ingenomen..
Je weet toch hoe wij Nederlanders zijn? Als een ander iets 'krijgt' en wij niet, dan gaan we klagen omdat we dan het gevoel krijgen dat we overgeslagen worden, en die ander 'voorgetrokken'....

Eigenlijk zijn we als volk massaal mentaal gehandicapt wat dat betreft. Wat ook verklaart waarom we een autist als premier hebben.
userIcon
Trieste dag voor beschaafd Nederland.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:32 schreef Timmash het volgende:
Inderdaad! Ze krijgen altijd de beste en grootste parkeerplekken voor nop... asociaal gewoon! En ook al ben ik zelf geen echte gehandicapte, zo gedraag ik mezelf wel, maar toch krijg ik een boete als ik op een van die parkeerplaatsen sta en wel geld in de meter gooi!
En terecht want je neem mijn plaats in beslag terwijl ik ervoor betaald
ik vind dit heel goed.
die kreupelen willen altijd gelijk behandeld worden behalve wanneer ze moeten betalen.

gelijke behandeling is ook gelijk betalen
dus ook de kortingsregeling bij de hoer moet wettelijk afgeschaft worden
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:40 schreef Yi-Long het volgende:
Sowieso is het schandalig dat je in veel gemeenten/plaatsen niet meer gewoon gratis kan parkeren. Vaak staan die parkeerterreinen ook nog eens voor 3 kwart LEEG, dus er is uberhaupt geen noodzaak om er dan geld voor te vragen, en daarnaast betaal je je al compleet scheel aan allerlei belastingen en accijns wanneer je een auto hebt en in een gemeente woont.
Een volle parkeerplaats kost voor de gemeente niet meer geld dan een lege. Ook zijn die parkeerkosten een extra stimulans om met het OV te gaan.
Je hebt helemaal gelijk dat we al heel veel betalen, maar dit geld gaan ze toch wel ergens vandaan halen. Als je parkeren gratis maakt betalen mensen die met het OV naar de stad gaan indirect ook mee aan die parkeerplaats.

Logisch dat gehandicapten ook gewoon moeten betalen, maar dan moet de gemeente wel zorgen dat de parkeermeter tussen de parkeerplek en de bestemming staat, anders hebben ze nog niets aan een plek vlakbij de deur. De overheid moet zorgen dat deze mensen goed aan hun levensbehoeften kunnen voldoen, dan kunnen ze alles gewoon zelf betalen.
userIcon
En terecht. Het feit dat je kreupel bent hoeft toch niet te betekenen dat je alles maar gratis krijgt.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:08 schreef curacao69 het volgende:
ik vind dit heel goed.
die kreupelen willen altijd gelijk behandeld worden behalve wanneer ze moeten betalen.

gelijke behandeling is ook gelijk betalen
dus ook de kortingsregeling bij de hoer moet wettelijk afgeschaft worden
Ik hoop dat jij heel snel in een rolstoel terecht komt, en er nooit meer uitkomt... Kijken of je dan nog steeds dezelfde onzin uitkraamt!
userIcon
Ik vind het niet meer dan normaal dat ook gehandicapten parkeergeld moeten betalen.
Ze hebben sowieso al de beste plekken en waarom zou dat dan ook nog gratis moeten.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:12 schreef laforest het volgende:
En terecht. Het feit dat je kreupel bent hoeft toch niet te betekenen dat je alles maar gratis krijgt.
Jammer voor jou dat het geen mentaal gehandicapte betreft...anders had jij overal gratis kunnen staan
userIcon
gehandicapten kunnen zich soms niet anders dan per auto voortbewegen.
Niet gehandicapten moesten met hun luie reet maar 'ns uit die auto komen en de bus of fiets pakken. Soms lijkt het wel of niemand meer kan lopen of fietsen en we allemaal gehandicapt zijn.
userIcon
Handiger om een soort abonnement voor hun op te stellen.
Beetje ov chipkaart achtig (maar dan niet zo waardeloos) waar ze bij hun speciale parkeerplekken een apparaat zullen hebben die dat ding leest en een bedrag afschrijft ofzo.
man Len93 (FOK!games crew) 30-03-2010 @ 17:21 fotoboek no homepage
userIcon
Ik heb zo'n kaart vanwege mijn handicap - amputatie, verder niet belangrijk.
Maar ik vind inderdaad dat er wel duidelijkheid over moet zijn, overal gratis of nergens gratis.

Bijvoorbeeld in Utrecht mag ik gratis parkeren, toen ik dat laatst in Amsterdam deed had ik een leuke bon achter mijn ruitenwisser, bedankt oom agent.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:31 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
Ik zie niet in waarom gehandicapten niet zouden hoeven te betalen voor hun parkeerplek.
Als ze dan ook zorgen dat P&R Transferia waar je voor 2 euro per dag kunt staan in plaats van 2 euro per half uur bereikbaar worden voor gehandicapten zou ik het eens zijn.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:39 schreef leom het volgende:
ik zeg, gewoon iedereen, overal gratis parkeren!
zodra jij langs een toeristische trekpleister woont heb jij dus nooit meer een parkeerplek.

Het wijkje wat pal langs Diergaarde Blijdorp ligt in Rotterdam wordt al 15 jaar afgezet in het weekend met hekken en een agent die bewonerspassen checkt omdat al die straatjes anders bomvol staan en bewoners hun auto nooit kwijt kunnen.

gehandicapten hebben het zwaar in de maatschappij en verdienen daarom extra ondersteuning, maar ik vind ook dat ze moeten betalen, dat moeten alle andere mensen ook
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]


Eens. Voor iedereen hier die roept dat gehandicapten 'dezelfde rechten, maar dus ook plichten' hebben: ga zelf een dag in een rolstoel zitten en kijk waar je allemaal (letterlijk) tegenaan loopt. Gebouwen waar geen lift is, of nog stommer, waar wel een lift is, maar waar je eerst met een trapje bij de lift moet komen, kinderkopjes op straat, te smalle afstand tussen beveiligingspoortjes/de kassa's, (parkeer)automaten / liftknopjes die te hoog zitten... en dan ook nog eens bij alles wat je doet constant nagekeken en aangestaard te worden.

Men mag hen best iets tegemoet komen (hoewel ik geen problemen heb met het betaald parkeren voor gehandicapten).
Ze worden al tegemoet gekomen door de verplichte verzekering. Verzekeraars mogen deze mensen nu namelijk niet weigeren, wat anders ongetwijfeld het geval zou zijn. (vandaar het eigen risico, zodat we dit met z'n allen kunnen opbrengen, maar daar zit dus wel een prijskaartje aan.)
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:31 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
Ik zie niet in waarom gehandicapten niet zouden hoeven te betalen voor hun parkeerplek.
Omdat het openbaar vervoer geen optie is.. maar aan de andere kant tegenwoordig brommobielen en scootmobielen zat, dus in dat opzicht zijn er alternatieven. Daarmee kan je ook naar het winkelcentrum, en kies je er (net als veel auto bezitters) voor om verder weg te wonen en gebruik te maken van een luxe middel als een auto.. tja. Parkeergeld bij je werk.. tja, dan moet je daar maar afspraken over maken in je contract verder zou ik niet zo goed weten waar je als gehandicapte met de auto naar toe MOET en betaald moet parkeren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:40 schreef Yi-Long het volgende:
[...] en daarnaast betaal je je al compleet scheel aan allerlei belastingen en accijns wanneer je een auto hebt en in een gemeente woont.
Gewoon niet in een gemeente gaan wonen
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:51 schreef Robin__ het volgende:
[..]


Omdat het openbaar vervoer geen optie is.. maar aan de andere kant tegenwoordig brommobielen en scootmobielen zat, dus in dat opzicht zijn er alternatieven. Daarmee kan je ook naar het winkelcentrum, en kies je er (net als veel auto bezitters) voor om verder weg te wonen en gebruik te maken van een luxe middel als een auto.. tja. Parkeergeld bij je werk.. tja, dan moet je daar maar afspraken over maken in je contract verder zou ik niet zo goed weten waar je als gehandicapte met de auto naar toe MOET en betaald moet parkeren.
Ziekenhuis, revalidatie, fysiotherapie, apotheek zijn zo van die voorbeelden!
userIcon
Volgens mij lezen veel mensen niet goed. Het gaat erom dat gemeenten nu gewoon zelf kunnen bepalen of het gratis is of niet, het is nog niet gezegd dat ze dan niet meer gratis kunnen parkeren.
En terecht.

Wat een bullshit zeg! Dat ze de mooie plekken bij het centrum krijgen, oké ... maar gratis
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Uiteraard zal dat er ook mee te maken hebben. In Heerhugowaard blijven er nu gewoon mensen weg bij Middenwaard (winkelcentrum) omdat je er nu verplicht moet betalen voor het parkeren.

De middenstand daar klaagt er ook steeds over want die zien natuurlijk steeds minder klanten terug.

En die klanten hebben groot gelijk. Er is daar echt meer dan genoeg parkeerruimte voor alles en iedereen, ook wanneer het nog gratis was.

Maar goed. Genoeg alternatieven in de buurt voor de mensen die van buiten HHW komen, waar je nog wel gratis kunt parkeren, en voor de mensen binnen HHW hebben dan maar gewoon pech gehad.
Als je genoeg boodschappen haalt bij sommige winkels, dan is het parkeren gratis, want dan krijg je een uitrij-kaart.

Voor de rest heb je volkomen gelijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:31 schreef Stefan het volgende:
Dat ze aparte plaatsen hebben is tot daaraantoe maar gratis
Ik mag ook niet gratis parkeren dus jij ook niet lekker puh!
Kinderachtig zeg!
Een geestelijk en lichamelijk gehandicapte vriend van me, had per ongeluk twee keer een foutje gemaakt bij het indienen van een aanvraag voor speciaal budget,(ik weet ff de term niet)nou moet die gast een jaar gaan wachten, hij heeft 25 euro per week te besteden aan eten, drinken, kleren en dan heeft hij nog geeneens benzine voor dat brom ding van hem, en ik heb het vermoeden dat hij vast niet de enige is in NL met dit probleem.
Gratis parkeren moet gewoon kunnen, de wereld is nou eenmaal niet eerlijk en soms moet jij meer betalen dan een ander.
Get over it dude!
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:08 schreef curacao69 het volgende:
ik vind dit heel goed.
die kreupelen willen altijd gelijk behandeld worden behalve wanneer ze moeten betalen.

gelijke behandeling is ook gelijk betalen
dus ook de kortingsregeling bij de hoer moet wettelijk afgeschaft worden
Ooit aan gedacht dat wij mss leuk genoeg zijn om een vriendin te krijgen of een seksdate, maar dat zulke mensen anders nooit seks zullen hebben of überhaupt liefde van het andere geslacht.
Wij hoeven niet naar de hoeren, maar zulke mensen zullen nooit intimiteit kennen en een prostituee komt dan nog het meeste in de buurt.
Voor dat je zegt "dat moet zo iemand zelf betalen"check even me andere post.
Losers!
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:45 schreef meg1983 het volgende:
[..]

Ooit aan gedacht dat wij mss leuk genoeg zijn om een vriendin te krijgen of een seksdate, maar dat zulke mensen anders nooit seks zullen hebben of überhaupt liefde van het andere geslacht.
Wij hoeven niet naar de hoeren, maar zulke mensen zullen nooit intimiteit kennen en een prostituee komt dan nog het meeste in de buurt.
Voor dat je zegt "dat moet zo iemand zelf betalen"check even me andere post.
Losers!
Als deze site een afspiegeling van de maatschappij is dan is het weer duidelijk dat Nederland steeds asocialer wordt.

Ikke, ikke en nog eens ikke.
userIcon
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:40 schreef Yi-Long het volgende:
Sowieso is het schandalig dat je in veel gemeenten/plaatsen niet meer gewoon gratis kan parkeren. Vaak staan die parkeerterreinen ook nog eens voor 3 kwart LEEG, dus er is uberhaupt geen noodzaak om er dan geld voor te vragen, en daarnaast betaal je je al compleet scheel aan allerlei belastingen en accijns wanneer je een auto hebt en in een gemeente woont.
Je moest mijn buurt eens zien vóór betaald parkeren werd ingevoerd. Stond vol me auto's die hier niets te zoeken hadden.
Dus goed dat het is ingevoerd, want het werkt.

Alleen nou hebben ze onlangs de tarieven omhoog gegooid en de tijden uitgebreid (tot 21 uur ipv 19 uur) wat helemaal nergens op slaat, want het werkte al hoe het was.
Dat er speciaal bredere parkeerplaatsen gereserveerd worden is een recht waar ik achter sta. Maar wel gewoon betalen waar een ander dat ook moet.
Eens, zelf vind ik ook dat men gewoon moet betalen voor een parkeerplek net als iedereen.
74  van 74 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden