EU: ook grote biljetten aannemen in winkel

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 22-03-2010 @ 16:26
print 

Winkeliers zouden biljetten van 100 euro of hoger niet mogen weigeren als klanten daarmee willen betalen. Ook zouden ze voor betalingen in cash niet extra mogen rekenen en zou het op 5 cent afronden van bedragen ook niet langer mogelijk moeten zijn. Dat heeft de Europese Unie vandaag gezegd in een aanbeveling aan de regeringen van de EU-landen.

Veel Europese winkeliers accepteren geen biljetten van honderd euro of meer uit vrees dat ze vervalst zijn. In Nederland en Finland worden bedragen afgerond, zodat munten van één en twee cent niet langer gebruikt worden.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 19:10 Whitney's jurk is goud waard op Ebay3
» 18:18 Wegpompen brandstof Costa Concordia begonnen6
» 18:02 Olympische ijshockeyhal Sarajevo stort in11
» 17:36 Liga wil met VN vredesmacht naar Syrië sturen24


delen | eKudos nujij

7433 views / 78 reacties
Reacties op dit bericht
78  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
alsof ik met een briefje van 500 ga rondlopen :S
userIcon
Alsjeblieft niet. Vervalsingen, groter risico op overvallen en weer van die kutmuntjes.
man Stefan (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 16:29 fotoboek no homepage
userIcon
Afronden is prima. Laatst moest ik bij de Aldi ergens 1 cent vandaan toveren wat niet lukte, want ik had het gepast afgerond. Toen een vijf euro biljet gegeven om die ene cent te betalen.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:29 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Inderdaad. Dat ze 500e briefjes weigeren is te begrijpen maar 100e?

Maar schaf die 1 en 2 centen aub gewoon af.
Die zijn inmiddels al vrij veel geld waard...
userIcon
Flikker alsjeblieft op met die koperen rommel
Iedereen weer old-school met een grote glazen pot in de keuken waar al dat grut in moet. Nee danku.
userIcon
Ik dacht dat het briefje van 20 het meest vervalste briefje was...

Die voortaan ook maar niet meer aannemen.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:29 schreef Stefan het volgende:
Afronden is prima. Laatst moest ik bij de Aldi ergens 1 cent vandaan toveren wat niet lukte, want ik had het gepast afgerond. Toen een vijf euro biljet gegeven om die ene cent te betalen.
Patser Een beetje met groot geld zwaaien Voor 5 euro kun je de halve Aldi leegkopen.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:29 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Inderdaad. Dat ze 500e briefjes weigeren is te begrijpen maar 100e?

Maar schaf die 1 en 2 centen aub gewoon af.
dat hebben ze toch al? en ons gelijk een virtuele inflatie (afronden) in de maag gesplitst
userIcon
Ik las billen. (hahahaha)

Dan moeten ze die biljetten maar gewoon scannen.
Stop toch gewoon met die biljetten groter dan 100 euro, net als de dollar.

Als dit net zo doordacht is als de grondwet...
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik las billen. (hahahaha)
(hahahaha)
Pin pin pin pin! Gewoon lekker gaan pinnen. Valt er ook geen geld uit de kassa te stelen.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:35 schreef MrPro het volgende:
Pin pin pin pin! Gewoon lekker gaan pinnen. Valt er ook geen geld uit de kassa te stelen.
Totdat er een langdurige stroomstoring is, en je eten moet halen voor je koters...
man pberends (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 16:38 fotoboek no homepage
userIcon
Contant geld .
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:36 schreef Odieus het volgende:
Geld afschaffen en terug naar "dingen" met een echte meetbare en tastbare waarde, scheelt een hoop ellende
Jij neemt een koe of drie schapen mee naar de winkel als je een nieuwe PC wil kopen?
userIcon
De EU mag er in stikken. Zulke regels mogen ze pas maken op het moment dat elk europarlementslid een jaartje een sigarenwinkel in Amsterdam-West heeft gerund.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:36 schreef Odieus het volgende:
Geld afschaffen en terug naar "dingen" met een echte meetbare en tastbare waarde, scheelt een hoop ellende
Wat is de meetbare waarde van een brood? Is die meer dan van een gebakje? En hoeveel pakken melk is een koe dan waard? We gebruiken juist geld omdat je 'dingen' geen objectief meetbare waarde kan geven.

En ja, het is bizar dat je in dit land niet mag betalen met geldige betaalmiddelen (1 en 2 cent, 100+ euro biljetten).
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:41 schreef lios het volgende:
En ja, het is bizar dat je in dit land niet mag betalen met geldige betaalmiddelen (1 en 2 cent, 100+ euro biljetten).
De overheid begon ermee, parkeerautomaten waar je alleen maar kunt chippen...
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:39 schreef Krantenman het volgende:
[..]


Jij neemt een koe of drie schapen mee naar de winkel als je een nieuwe PC wil kopen?
Ja maar die koe is meer waard dan die PC dus ik wil wel een deel terug
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Totdat er een langdurige stroomstoring is, en je eten moet halen voor je koters...
Ja, want dat gebeurt wekelijks Iedereen heeft wel wat geld in huis liggen voor noodgevallen gok ik zo, en op andere momenten kun je gewoon het beste pinnen.
van mij mogen ze de 200 en 500 biljeten afschaffen er is niemand die daarmee betaald. (behalve drugs transacties)
ook de 1 en 2 cent, 1 en 2 euro. Voer een 1 euro biljet in zoals de VS.
wat dacht je er van als je piepers koop van 1,09 en je betaald 1,09 dan zeggen ze je betaald een cent te weinig hoe zielig ben je dan
Maak dan ook geen briefjes van 500 enzo.. dan heb je dat probleem niet.. 500 euro wordt toch gepind.
userIcon
In polen krijg je alles terug op 1 zloty-cent, wat neer komt op 0,22 cent 0,0022 euro Gaat nergens meer over.

Grote bedragen kan je het beste pinnen, loop je zelf ook niet met grote bedragen over straat.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:38 schreef pberends het volgende:
Contant geld .
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:29 schreef Stefan het volgende:
Afronden is prima. Laatst moest ik bij de Aldi ergens 1 cent vandaan toveren wat niet lukte, want ik had het gepast afgerond. Toen een vijf euro biljet gegeven om die ene cent te betalen.
centen zijn toch helemaal geen geldig betaalmiddel meer in NL?
quote:
Winkeliers zouden biljetten van 100 euro of hoger niet mogen weigeren als klanten daarmee willen betalen. Ook zouden ze voor betalingen in cash niet extra mogen rekenen en zou het op 5 cent afronden van bedragen ook niet langer mogelijk moeten zijn.
Kijk, eindelijk eens wat positiefs van Brussel! We gebruiken het geld niet voor het gemak van de winkeliers. Het zijn allemaal wettige betaalmiddellen, dus de winkeliers dienen het aan te nemen. En als iets 99 euro cent kost, wil ik ook 99 euro cent betalen, niet 1 euro. Als je als winkelier niet met 1 centjes wilt klooien, rond dan zelf al je prijzen af.

userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:29 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Maar schaf die 1 en 2 centen aub gewoon af.
Ga eens ergens anders winkelen dan de aldi. Dat is namelijk de enige winkel die nog iets met centen doet.
userIcon
Joepie kan ik me paarse flappen straks eindelijk uitgeven
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:52 schreef Biffkoffie het volgende:
Maak dan ook geen briefjes van 500 enzo.. dan heb je dat probleem niet.. 500 euro wordt toch gepind.
Wel eens een drugsdealer met pinautomaat gezien?
userIcon
Ik heb wel eens een wereld rommel laten staan omdat ik een 200 euro biljet had. Toevallig via een 2e hands verkoop gekregen. Naja maakte mij niet uit. Bij de kassa, wereld aan boodschappen. Was iets van 60/70 euro ofzo maar had niet kleiner en heb alles laten staan. Heel gedonder natuurlijk omdat alles in de kassa stond maar dat was mijn probleem niet. Wilde het niet accepteren dus ben ik weg gelopen en heb de rest van de mensen achter me mooi laten wachten. Kende die lui toch niet en de winkel wordt er op aangekeken en niet ik
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 17:08 schreef Steffy het volgende:
Ik heb wel eens een wereld rommel laten staan omdat ik een 200 euro biljet had. Toevallig via een 2e hands verkoop gekregen. Naja maakte mij niet uit. Bij de kassa, wereld aan boodschappen. Was iets van 60/70 euro ofzo maar had niet kleiner en heb alles laten staan. Heel gedonder natuurlijk omdat alles in de kassa stond maar dat was mijn probleem niet. Wilde het niet accepteren dus ben ik weg gelopen en heb de rest van de mensen achter me mooi laten wachten. Kende die lui toch niet en de winkel wordt er op aangekeken en niet ik
Stoer
Not
userIcon
quote:
en zou het op 5 cent afronden van bedragen ook niet langer mogelijk moeten zijn.
Dat een winkel verplicht 1 en 2 cent moet accepteren kan ik me iets bij voorstellen, maar dat een winkel niet af mag ronden? Wat een bullshit. Ik erger me altijd een ongeluk als ik toevallig eens naar de aldi ga waarna ik van die nut- en waardeloze muntjes in mijn portemonnee krijg.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:30 schreef Case4 het volgende:
Flikker alsjeblieft op met die koperen rommel
Iedereen weer old-school met een grote glazen pot in de keuken waar al dat grut in moet. Nee danku.
Geef ze dan gewoon aan mij.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:29 schreef Stefan het volgende:
Afronden is prima. Laatst moest ik bij de Aldi ergens 1 cent vandaan toveren wat niet lukte, want ik had het gepast afgerond. Toen een vijf euro biljet gegeven om die ene cent te betalen.
aldi;')
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht dat het briefje van 20 het meest vervalste briefje was...

Die voortaan ook maar niet meer aannemen.
Over het algemeen loont het bij dergelijke lage bedragen niet om te gaan vervalsen, er zal toch een drukinstallatie zichzelf terug moeten verdienen...
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 17:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]


centen zijn toch helemaal geen geldig betaalmiddel meer in NL?
Jawel hoor, je krijgt ze alleen niet terug bij de meeste supermarkten omdat alles op 5 cent word afgerond en ik durf te wedden dat de prijs van producten zo zijn ingesteld dat zaken die vaak samen gekocht worden de afronding in het voordeel van de supermarkt geeft.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Die zijn inmiddels al vrij veel geld waard...
Lul niet man, in alle omringende Eurolanden hebben ze die dingen in overvloed!
Ik begrijp wel dat je geen rolletje drop hoeft af te rekenen met een 100 euro biljet ivm te groot wisselbedrag. Maar toen ik laatst in een electronicawinkel iets van 89,= nodig had gingen ze ook piepen dat ze geen honderd aannamen.

wtf, het is geen crimineel geld! het kwam uit de betaalautomaat in oostenrijk (daar komen ze wel uit de muur) en zie dienen het als wettig betaalmiddel maar gewoon aan te nemen!
userIcon
Als je geen pinpas bij je hebt, of gewoon blut bent op je rekening, en op geen andere manier kan betalen zijn winkeliers gewoon verplicht een 100 of 500 euro biljet aan te nemen.
Het is en blijft een geldig betaalmiddel, en als je simpelweg om wat voor reden dan ook niet kleiner hebt heeft de winkelier pech.

Ik geloof zelfs dat het zo is dat je je aankopen dan gewoon mee naar huis mag nemen, je hebt aangeboden het te betalen met een geldig betaalmiddel, je geld word niet geaccepteerd, dan is het gratis.

Winkeliers halen meer van dat soort geintjes uit 'de kassa prijs is de juiste prijs' is ook zo'n mooie.
Klopt ook niets van, ze zijn verplicht om een artikel te verkopen voor de prijs die op het artikel staat, de geadverteerde prijs is de juiste prijs.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:29 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Inderdaad. Dat ze 500e briefjes weigeren is te begrijpen maar 100e?

Maar schaf die 1 en 2 centen aub gewoon af.
2 cent is een oude stuiver, vindt dat ze gewoon die dingen niet mogen afronden.
man mouthman (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 17:49 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:40 schreef cheqy het volgende:
Gewoon alles pinnen, heb je geen gezeik.
Pinnen in de kroeg?
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 17:36 schreef BasOne het volgende:
Als je geen pinpas bij je hebt, of gewoon blut bent op je rekening, en op geen andere manier kan betalen zijn winkeliers gewoon verplicht een 100 of 500 euro biljet aan te nemen.
Het is en blijft een geldig betaalmiddel, en als je simpelweg om wat voor reden dan ook niet kleiner hebt heeft de winkelier pech.

Ik geloof zelfs dat het zo is dat je je aankopen dan gewoon mee naar huis mag nemen, je hebt aangeboden het te betalen met een geldig betaalmiddel, je geld word niet geaccepteerd, dan is het gratis.

Winkeliers halen meer van dat soort geintjes uit 'de kassa prijs is de juiste prijs' is ook zo'n mooie.
Klopt ook niets van, ze zijn verplicht om een artikel te verkopen voor de prijs die op het artikel staat, de geadverteerde prijs is de juiste prijs.
nee hoor.. een winkelier hoeft jou bv bij gebrek aan wisselgeld het artikel niet mee tegeven. zorg maar dat je redelijk gepast betaald.
dat in je recht staat door artikelen gewoon mee tenemen zonder te betalen is onzin, is gewoon Diefstal.
kom je nooit mee weg
Gaat prima zoals het nu gaat, hoef die 1 en 2 cent meuk ook niet in mijn porto. 1 en 2 euro biljetten zou ik wel fijn vinden, maar dat zit er niet in.

Kijk als je een rol drop wilt afrekenen met 100, zou ik idd niet het biljet accepteren. Maar iets kopen van 89,- en het dan niet accepteren vindt ik echt belachelijk.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 17:49 schreef mouthman het volgende:
[..]


Pinnen in de kroeg?
dat zal nooit komen.. dan krijgen ze geen Fooi meer
mooi terug die 1 en 2 centen heb er te veel van en wil ze graag dumpen, en kan afrond gezeik ook weer kast in, kunnen we lekker weer presies betalen wat product waard is en niet genaait worden met 3 cent per keer, reken dat maar is uit hoe veel je totaal genaait word op jaar basis.
userIcon
http://www.dumpert.nl/med(...)et_8800_pennies.html

Tja - ze doen er niet alleen in de EU lastig over hoor!
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 17:36 schreef BasOne het volgende:
Als je geen pinpas bij je hebt, of gewoon blut bent op je rekening, en op geen andere manier kan betalen zijn winkeliers gewoon verplicht een 100 of 500 euro biljet aan te nemen.
Het is en blijft een geldig betaalmiddel, en als je simpelweg om wat voor reden dan ook niet kleiner hebt heeft de winkelier pech.

Ik geloof zelfs dat het zo is dat je je aankopen dan gewoon mee naar huis mag nemen, je hebt aangeboden het te betalen met een geldig betaalmiddel, je geld word niet geaccepteerd, dan is het gratis.

Winkeliers halen meer van dat soort geintjes uit 'de kassa prijs is de juiste prijs' is ook zo'n mooie.
Klopt ook niets van, ze zijn verplicht om een artikel te verkopen voor de prijs die op het artikel staat, de geadverteerde prijs is de juiste prijs.
Dat is NIET waar.

Een winkel mag zelf bepalen welke biljetten ze wel of niet aannemen. Dat valt onder de huisregels van een winkel.
Het is alleen verplicht om van te voren aan te geven dat bepaalde biljetten niet aangenomen worden.

Rechters hebben daar al geregeld een uitspraak over gedaan.
quote:
zodat munten van één en twee cent niet langer gebruikt worden
Dat is niet waar. Munten van één en twee cent zijn nog altijd wettig betaalmiddel en winkels zijn verplicht ze aan te nemen. Het is alleen zo dat bedragen naar 5 cent worden afgerond (waarom? Omdat wij te lui zijn of zo? In Duitsland kan het ook. In België kan het ook. In Frankrijk kan het ook. In Oostenrijk... ach je begrijpt het wel.)
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 18:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is NIET waar.

Een winkel mag zelf bepalen welke biljetten ze wel of niet aannemen. Dat valt onder de huisregels van een winkel.
Het is alleen verplicht om van te voren aan te geven dat bepaalde biljetten niet aangenomen worden.

Rechters hebben daar al geregeld een uitspraak over gedaan.
Alleen zie je deze "voorwaarden" bijna nergens bij binnenkomst staan en vaak wordt het alleen bij de kassa vermeld.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:31 schreef Rossdale het volgende:
[..]


Patser Een beetje met groot geld zwaaien Voor 5 euro kun je de halve Aldi leegkopen.
userIcon
Het is verboden een wettelijk vastgelegd betaalmiddel te weigeren.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 17:23 schreef tinnitus het volgende:
Ik begrijp wel dat je geen rolletje drop hoeft af te rekenen met een 100 euro biljet ivm te groot wisselbedrag. Maar toen ik laatst in een electronicawinkel iets van 89,= nodig had gingen ze ook piepen dat ze geen honderd aannamen.

wtf, het is geen crimineel geld! het kwam uit de betaalautomaat in oostenrijk (daar komen ze wel uit de muur) en zie dienen het als wettig betaalmiddel maar gewoon aan te nemen!
Dat soort verkopers is meestal wel gevoelig voor de zin: "Nah, dan ga ik mijn geld toch bij de concurrent uitgeven?!".

Ben nog nooit eentje tegengekomen die dan niet alsnog het briefje aanneemt. Niet dat ik zo vaak met die bedragen op zak loop magoed.
man dennistd (Redactie Sport) 22-03-2010 @ 19:20 fotoboek homepage
userIcon
Ah kijk, we waren even vergeten wat de EU ook alweer voor onzin-organisatie was...
userIcon
quote:
http://www.minfin.nl/Actu(...)ereen_dit_accepteren schreef op 21-04-2006 het volgende:

Wat is een wettig betaalmiddel en moet iedereen dit accepteren?

Veelgestelde vraag | 21-04-2006

Een wettig betaalmiddel zoals het woord zegt een middel waarmee je kunt betalen, zoals geld en chipknip. Er bestaat niet iets als een formeel (wettelijk vastgelegde) acceptatieplicht.
Het staat partijen vrij om bij een betaling bepaalde munten en/of bankbiljetten te weigeren. Omdat men bijvoorbeeld bij een te grote coupure geen geld terug heeft. Dit moet wel duidelijk aangegeven zijn.
Dit is ook het geval bij chipknip. Zo kan een gemeente bepalen dat voor bijvoorbeeld parkeerautomaten alleen via chippen kan worden betaald.
Flikker op met je verplicht. ¤500,- aan wisselgeld is voor enorm veel bedrijven gewoon ontzettend veel on in kas te hebben. Laat staan dat je meerdere paupers met briefjes van 500 in hum portomonee hebt.
als ik 7 euro en 34 cent cash moet afrekenen dan krijgen ze ook 7 euro en 34 cent. En dat hebben ze nog steeds te accepteren ondanks dat ze roepen af te ronden op 5 cent.
Het gemekker over de muntjes van 1 en 2 eurocent illustreren op waanzinnige manier dat Nederlanders altijd ergens over moeten zaniken. Of dachten jullie dat de Belgen, Fransen en Duitsers hier ook over klagen?
userIcon
Als grote coupures alleen maar waarde hebben in een bankgebouw, dan kan je ze net zo goed gewoon afschaffen.

Het is erg raar dat contant geld uitgegeven door De Nederlandse Bank geweigerd mag worden. Extra betaalmiddelen zoals cadeau-/tegoedbonnen accepteren ok... maar officieel vastgesteld geld weigeren zou niet moeten mogen.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 19:10 schreef Onverlaatje het volgende:
Het is verboden een wettelijk vastgelegd betaalmiddel te weigeren.
Hoe kan het dan dat je toch overal die bordjes bij de kassa tegenkomt met: ¤200... hier hebben wij niet van terug.
userIcon
Wat mij betreft stellen ze wel een acceptatieplicht in, bijv. van 75% van de biljetwaarde. Dus als jij iets koopt van 80 euro dan zijn ze verplicht jouw 100 euro biljet te accepteren, maar bij 70 euro mogen ze het weigeren.
userIcon
quote:
Winkeliers zouden biljetten van 100 euro of hoger niet mogen weigeren als klanten daarmee willen betalen.
Hoera!

quote:
Ook (...) zou het op 5 cent afronden van bedragen ook niet langer mogelijk moeten zijn.
userIcon
1 en 2 centen heel graag geheel afschaffen.
ik woon nu tijdelijk in belgie, en kan hier bij veel winkels niet pinnen.
mn hele portemonnee zit vol met die klote 1, 2 en 5 centen, dat is echt niet leuk meer. ik ben heel blij dat dat in Nederland niet (meer) zo is

[ Bericht gewijzigd door loecje op maandag 22 maart 2010 @ 20:53 ]
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 17:13 schreef feuniks het volgende:
[..]


Persoonlijk pin ik steeds minder. Ik heb dat gezien van iemand in de schuldsanering. Sinds ik meer contact betaal hou ik meer geld over. Ik weet namelijk nu hoe veel ik uitgegeven heb. Als ik pin, dan vraag ik me aan het eind van de maand wel eens af, waar al dat geld gebleven is.
ik heb ook het omgekeerde, met geld in mn zak geef ik veel makkelijker uit. ff daar iets van de markt en ff daar iets lekkers want dat kan nog net.
met pinnen kan ik op mijn afschriften precies zien waar ik hoeveel heb uitgegeven zonder dat ik een huishoud boekje moet gaan bijhouden. met contant betalen zie ik alleen 50euro bank staan en dan heb ik geen idee meer waar ik dat aan heb uitgegeven.

[ Bericht gewijzigd door loecje op maandag 22 maart 2010 @ 20:59 ]
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 19:59 schreef Adm.Spock het volgende:
als ik 7 euro en 34 cent cash moet afrekenen dan krijgen ze ook 7 euro en 34 cent. En dat hebben ze nog steeds te accepteren ondanks dat ze roepen af te ronden op 5 cent.
De afspraak van de detailhandel is dat het *wisselgeld* wordt afgerond op 5 cent, maar dat vergeten ze 'spontaan' natuurlijk.

In jouw voorbeeld is er geen wisselgeld, en dus niets af te ronden.
[quote]Op maandag 22 maart 2010 @ 20:19 schreef Reigndear het volgende:
[..]

Hoe kan het dan dat je toch overal die bordjes bij de kassa tegenkomt met:
man Kolomos (Public Relations) 22-03-2010 @ 23:29 fotoboek no homepage
userIcon
Mee eens, ik was verbaasd hoe weinig bedrijven 100 euro briefjes accepteren. Niet dat dit een hedendaagse bezigheid van mij is.
Wat geld betreft moet er maar eens naar Oostenrijk gekeken worden. Ik heb daar eens een krant gekocht met een biljet van 100 euro. Tja, sorry, ik pin 200 euro en dan krijg je 2x 100 euro in je handen.
Werd absoluut niet moeilijk over gedaan.

Kom je in een bank, wil je graag voor 500 euro aan 5 euro biljetten, is het enige waar ze bang voor zijn of de telautomaat het wel aan kan.
Kom in Nederland eens in een bank aan de balie, ze jagen je bijna weg voordat je iets hebt kunnen vragen. En geld wisselen? "Ik ben toch geen GWK!".

Misschien is het die kruideniersmentaliteit in Nederland dat er zo zuinigjes met geld omgegaan wordt. Alsof het vies is.
78  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19:10 Whitney's jurk is goud waard op Ebay3
» 18:18 Wegpompen brandstof Costa Concordia begonnen6
» 18:02 Olympische ijshockeyhal Sarajevo stort in11
» 17:36 Liga wil met VN vredesmacht naar Syrië sturen24


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden