Verkiezingsprogramma GroenLinks uit

Politiek • Geschreven door Peter (pberends) op 22-03-2010 @ 14:59
print 

GroenLinks heeft vanmiddag als eerste partij haar verkiezingsprogramma gepresenteerd voor de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni. Om Nederland toekomstbestendig te maken zijn volgens de groene partij ingrijpende maatregelen nodig, zoals het ombouwen van 'een schuldeneconomie naar een gezonde economie'.

De partij van beoogd lijsttrekker Femke Halsema wil miljarden investeren in onderwijs. Om het overheidstekort toch terug te dringen naar 1 procent van het bruto binnenlands product (bbp) in 2015 wil de partij de komende kabinetsperiode 16 miljard euro structureel bezuinigen en de lasten met 3 miljard euro verzwaren. Het GroenLinks-programma moet nog wel doorberekend worden door het Centraal Planbureau (CPB).

Het JSF-project, dat voor de opvolging moet zorgen van de huidige F16-straaljagers, moet per direct worden geschrapt. Ook de zorgtoeslag en de aanrechtsubsidie verdwijnen, en krijgen hogere inkomens minder kinderbijslag.

De duur van de WW-uitkering wordt gekort naar één jaar. Daarna moeten werklozen zich scholen of (vrijwilligers)werk doen, in ruil voor het minimumloon. Ook wil GroenLinks het aantal ministeries terugbrengen tot acht, en provincies en waterschappen samenvoegen in zeven 'landsdelen'.

De lasten wil GroenLinks vooral verhogen door de belastingen te 'vergroenen' en minder belastingkortingen te geven aan grote bedrijven. De hypotheekrenteaftrek wil de partij vanaf 2015 geleidelijk afschaffen tot in 2040. Ook verdwijnt het recht op AOW bij 65 jaar. De AOW wordt daarvoor afhankelijk gemaakt van het aantal arbeidsjaren.

Lees hier (PDF) het GroenLinks-verkiezingsprogramma 2010-2014.

Alle (tot nu toe) uitgebrachte verkiezingsprogramma's op een rij:
SP | GroenLinks | PvdAChristenUnie | D66 | CDA | VVD | TONSGP | PVV



Bron: NRC


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden116
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

8336 views / 170 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 170 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Niet zo slecht eigenlijk
userIcon
quote:
Het JSF-project, de opvolger van de F16-straaljagers, moet per direct worden geschrapt.
Zou dit niet gierend debiel zijn, gezien de vele miljoenen die we er al in hebben gestopt?
userIcon
Op het eerste gezicht prima plannen. Vooral het terugbrengen van het aantal ministeries kan ik me goed in vinden!
op zich zitten er een paar goede en paar slechte ideeën tussen. Ik wil die JSF ook best afschaffen. Maar wat dan?

Maar eens afwachten waar de andere partijen mee komen.
zorgtoetaslg verdwijnt? Betaal jullie mijn 120e aan ziekenkosten idioten?
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:00 schreef Case4 het volgende:

[..]

Zou dit niet gierend debiel zijn, gezien de vele miljoenen die we er al in hebben gestopt?
Nee, waarom zou je kosten uit het verleden nog mee moeten laten spelen. Dat is een fout die veel gemaakt wordt.
userIcon
quote:
Ook verdwijnt het recht op AOW bij 65 jaar. Het recht op AOW wordt afhankelijk gemaakt van het aantal arbeidsjaren.
Val even heel gauw dood, dan studeert niemand meer door.
userIcon
belastingen "vergroenen"

Dit belooft niet veel goeds als ze met dit soort algemene termen gaan smijten
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:00 schreef Case4 het volgende:

[..]

Zou dit niet gierend debiel zijn, gezien de vele miljoenen die we er al in hebben gestopt?
Om er vervolgens nog meer in te stoppen wat we nooit terug gaan zien? Je moet weten wanneer je je verlies moet nemen.
man pberends (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 15:06 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:04 schreef crv het volgende:
belastingen "vergroenen"

Dit belooft niet veel goeds als ze met dit soort algemene termen gaan smijten
Belastingen vergroenen is niet zo moeilijk: gooi bv. de accijns op brandstof omhoog, maar verlaag de belasting op arbeid.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:06 schreef dudezoveel het volgende:
[..]


waar hebben we die dingen voor nodig,over 10 jaar is alles op afstand bestuurbaar en dan moeten we die dus hebben...weer 6 miljard...
yeah right over 10 jaar
man RvLaak (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 15:07 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Het recht op AOW wordt afhankelijk gemaakt van het aantal arbeidsjaren.
, laat die pikkies die jaren en jaren studeren ook maar jaren en jaren extra werken. De laag opgeleiden kunnen zo op een fatsoenlijke leeftijd met pensioen en de hoogopgeleiden, die meestal toch geen lichamelijk zwaar werk doen, netjes hun 40/45 dienstjaren volmaken.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:04 schreef crv het volgende:
belastingen "vergroenen"

Dit belooft niet veel goeds als ze met dit soort algemene termen gaan smijten
Eensch. Wees concreet wat je wil. Vieze auto's 20000¤ per jaar belasting?
userIcon
Ben van huis uit behoorlijk rechts georienteerd, maar Groen Links heeft toch wel goede standpunten

O ja, zelfs het bespreekbaar maken HRA vind ik een goed punt
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:04 schreef arexes het volgende:
[..]


Om er vervolgens nog meer in te stoppen wat we nooit terug gaan zien? Je moet weten wanneer je je verlies moet nemen.
Dat ligt er maar aan hoeveel we er in hebben gestopt en hoever het project nu staat denk ik zo.
Ik zie je punt wel, zou ook niet doorzetten als het einde nog niet in zicht is.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:04 schreef arexes het volgende:
[..]


Om er vervolgens nog meer in te stoppen wat we nooit terug gaan zien? Je moet weten wanneer je je verlies moet nemen.
Als het nederlandse bedrijfsleven al bijna 1 miljard aan orders binnen heeft?
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:00 schreef Case4 het volgende:

[..]

Zou dit niet gierend debiel zijn, gezien de vele miljoenen die we er al in hebben gestopt?
Ik vind het eerder debiel om na vele miljoenen verlies hier nog steeds geld in te blijven pompen. Cut your losses.

Normaliter ben ik geen fan van GroenLinks, maar wat hier wordt neergezet vind ik zo slecht nog niet.
userIcon
vanavond op mijn gemak doorlezen
userIcon
7 provincies? Dat lijk me best lastig om te realiseren.... Maar goed het gevolg is minder overhead en minder ambtenaren, ik ben het helemaal met ze eens; mijn stem hebben ze.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

, laat die pikkies die jaren en jaren studeren ook maar jaren en jaren extra werken. De laag opgeleiden kunnen zo op een fatsoenlijke leeftijd met pensioen en de hoogopgeleiden, die meestal toch geen lichamelijk zwaar werk doen, netjes hun 40/45 dienstjaren volmaken.
Dit is inderdaad DE stimulatie die je nodig hebt om dokter, advocaat of tandarts te worden
userIcon
"Ook de zorgtoeslag verdwijnt"

TOF! Krijgt m'n moeder met haar WAO nog ¤60 per maand minder!

Randdebielen.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

, laat die pikkies die jaren en jaren studeren ook maar jaren en jaren extra werken. De laag opgeleiden kunnen zo op een fatsoenlijke leeftijd met pensioen en de hoogopgeleiden, die meestal toch geen lichamelijk zwaar werk doen, netjes hun 40/45 dienstjaren volmaken.
Die pikkies kunnen waarschijnlijk al op een leeftijd van 60-62 jaar stoppen....
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:00 schreef Case4 het volgende:

[..]

Zou dit niet gierend debiel zijn, gezien de vele miljoenen die we er al in hebben gestopt?
Beter ten halve gekeerd.. Nee ik vind het niet erg.

Ik snap niet waarom ze niet vanaf morgen al beginnen met het maximeren van de HRA.. voor een huis boven de 400.000 vind ik het waanzin dat er wordt aangeklopt voor geld bij de gemeenschap, als je dat kan betalen notabene.

Bij alle mogelijke wijzigingen die ik tot nu lees mbt HRA staat er in de voetnoot "maar niet voor bestaande hypotheken" << des te meer reden om vandaag nog met wijzigen te beginnen, hoe langer ze wachten hoe meer "foute" hypotheken er worden afgesloten!!!

Zou er dan ook een 'run' op hypotheken komen, als de slot-datum nadert van de wijzigingsdatum ??

Hier een overzicht van de standpunten van alle partijen over HRA:
http://www.nome.nl/hypotheekrenteaftrek.htm

Zou tamelijk actueel moeten zijn.
userIcon
Hypotheekrenteaftrek afschaffen vind ik wat minder.
Bedrijven krijgen er wel zwaar onder te lijden wat toch de 'backbone' is van de samenleving. AOW adv van arbeidsjaren vind ik wel een goed idee.

Mensen die niet studeren doen in het algemeen fysiek zwaarder werk, terwijl als je studeert je toch eerder aan een bureau zit.
Dat hou je op zich wel vol.

Al om al toch een programma waar ik mee kan leven, maar zal er niet op stemmen.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:08 schreef quimby het volgende:
Ben van huis uit behoorlijk rechts georienteerd, maar Groen Links heeft toch wel goede standpunten

O ja, zelfs het bespreekbaar maken HRA vind ik een goed punt
HRA wel pas na 2015, oftewel _na_ deze aankomende kabinetsperiode.
Erg goeie punten allemaal, ik ben erg benieuwd wat D66 er tegenover zet, want die keuze gaat nu zelfs voor mij moeilijk worden
man RvLaak (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 15:12 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:10 schreef Case4 het volgende:
[..]

Dit is inderdaad DE stimulatie die je nodig hebt om dokter, advocaat of tandarts te worden
De stimulatie die mensen hebben om dat soort beroepen te doen is ofwel idealisme, ofwel geld. Dienstjaren lijkt mij totaal geen onderdeel hiervan.

Daarbij, gaat het enkel om het recht op AOW, niet op pensioen. Als je zo veel verdiend als een arts, advocaat of tandarts, kun je ook wel een pre-pensioen fonds betalen.
userIcon
De hoofdpunten zijn best okè, maar het venijn zit hem zoals bij alle partijen in de details.
Wat doet Halsema c.s. aan bijvoorbeeld de overlast van Marokkanen of aan de onnozelheid dat een wijde regio politiemensen moet leveren bij risicowedstrijden en ander hooligan-gerelateerde onzin, etc.
Allemaal tastbare zaken die niet genoemd worden. En dat is jammer, want dat zijn issues van nu, ook als GL en aanverwante partijen dat verkiezen te negeren.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:10 schreef Case4 het volgende:
[..]

Dit is inderdaad DE stimulatie die je nodig hebt om dokter, advocaat of tandarts te worden
Inderdaad, als je dan eindelijk je master hebt kun je vervolgens tot je 70e doorwerken. Fijn geregeld.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 15:14 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Inderdaad, als je dan eindelijk je master hebt kun je vervolgens tot je 70e doorwerken. Fijn geregeld.
Als je eerst tot je 30e op kosten van de staat hebt gestudeerd, is dat wel eerlijk ja.
Ik kan gelijk deze weer erbij halen:

quote:

Kiezersbedrog van groenlinks

Vrijdag 8 september

Wie het over kiezersbedrog heeft, zou zich eens moeten verdiepen in de verkiezingsbeloften van zittende politieke partijen. Keer op keer beloven ze dieren een hemel op aarde tijdens de verkiezingscampagne, maar vergeten ze dat waar te maken in de erop volgende vier jaar. Daar gaat nu verandering in komen, dag in dag uit zullen we als haas in de marathon aanwezig zijn om de slakken op dit gebied vaart te geven!

Kijk maar eens naar het programma van een zich diervriendelijk noemende partij als Groenlinks. Bij de verkiezingen van 2003 presenteerde de partij een prioriteiten top 50 waarin de dieren geheel 'vergeten' waren. Toen de Partij voor de Dieren Groenlinks daarop wees, werd in allerijl een nieuwe prioriteiten top 10 gefabriceerd, waarbij de dieren zelfs op de eerste plaats kwamen. Een foutje kan iedereen overkomen, gelukkig dat ze het rechtgezet hadden kort voor de verkiezingen.

Maar in de 3,5 jaar die volgden was Groenlinks bij heel veel cruciale debatten over de rechten van dieren niet eens aanwezig (zoals bij de vogelvrij verklaring van vossen in Tweede en Eerste Kamer). En het burgerinitiatief dat de partij voorafgaand aan de verkiezingen voor Europa en het Europees referendum organiseerde, schiet voor geen meter op, ondanks of misschien wel dankzij de sterk afgezwakte doelstellingen die erin staan ten aanzien van Europese veetransporten.

Deze week heeft Groenlinks haar concept verkiezingsprogramma gepresenteerd,
http://www.groenlinks.nl/programma/Groei%20Mee.doc

en wat denkt u?

In de Tien Belangrijkste Resultaten die Groenlinks wil boeken komen dieren opnieuw in het geheel niet voor, in de Tien Belangrijkste Maatregelen die Groenlinks wil nemen zijn de dieren ook in geen velden of wegen te bekennen. Zouden ze er helemaal van af zijn bij GL?

Nou dat niet, wie heel diep graaft in het verkiezingsprogramma komt zowaar een paar regels over dieren tegen, maar dan wel in relatie met topkok Pierre Wind...

Ik kan me niet voorstellen dat er dierenbeschermers binnen Groenlinks zijn die daar genoegen mee kunnen nemen, op 1 oktober is het Groenlinks congres, tegelijk met het congres van de Partij voor de Dieren. Waar zou u als dier uw kaarten op zetten?

Zijn die andere zittende partijen dan zoveel beter? Geen haar! We hebben onder Paars volgens de partijprogramma's een 'diervriendelijke kamermeerderheid' gehad. En die deed wel wat, maar mondjesmaat en niet in hoog tempo. In elk geval niet te vergelijken met het tempo dat de dieronvriendelijke kamermeerderheid van CDA,VVD en LPF erin zette om dieren in no time van alle verworven rechten te beroven.

Gelukkig gaat daar nu verandering in komen. Alle diervriendelijke fractiespecialisten van zich diervriendelijk noemende partijen, krijgen binnenkort lekker de wind in de rug. De hete adem van de Partij voor de Dieren, met steun van heel veel kiezers. Reken maar dat het daar anders van gaat worden op het Binnenhof!

Vrolijk weekend.

Bron: http://www.partijvoordedi(...)2006//weblog/view/53
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]


Is dit wel slim? Als je kijkt naar het profiel van de Groenlinks-stemmer?
Tja, je kan niet altijd iedereen naar de mond lullen natuurlijk. Ook GroenLinks beseft dat dr geld bij moet, en wel van alle lagen van de bevolking.

Op zich een prima programma, maar dr zitten nog wel wat puntjes links en rechts waar ik me nog niet helemaal in kan vinden. De kans dat GL mijn stem krijgt is dan ook niet zo heel groot
man RvLaak (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 15:16 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:12 schreef ElectricEye het volgende:
De hoofdpunten zijn best okè, maar het venijn zit hem zoals bij alle partijen in de details.
Wat doet Halsema c.s. aan bijvoorbeeld de overlast van Marokkanen of aan de onnozelheid dat een wijde regio politiemensen moet leveren bij risicowedstrijden en ander hooligan-gerelateerde onzin, etc.
Allemaal tastbare zaken die niet genoemd worden. En dat is jammer, want dat zijn issues van nu, ook als GL en aanverwante partijen dat verkiezen te negeren.
Elke partij negeert zaken. Kwestie van prioriteiten stellen.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Inderdaad, als je dan eindelijk je master hebt kun je vervolgens tot je 70e doorwerken. Fijn geregeld.
Als je heel veel verdiend kun je rustig met vervroegd pensioen gaan en rentenieren...

...alhoewel ik iedereen met een degelijke opleiding zou aanraden om gewoon lekker te emigreren naar een land waar je nog gewoon 'leuk' kunt leven, met goed onderwijs voor je kinderen, en betaalbare zorg.
userIcon
Kutprogramma
Weet ik dus dat ik niet op GL ga stemmen.

Maar ja, dat wist ik ook al wel.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

, laat die pikkies die jaren en jaren studeren ook maar jaren en jaren extra werken. De laag opgeleiden kunnen zo op een fatsoenlijke leeftijd met pensioen en de hoogopgeleiden, die meestal toch geen lichamelijk zwaar werk doen, netjes hun 40/45 dienstjaren volmaken.
Herken de laagopgeleide (1 woord!)
Alsof je je dienstjaren alleen voelt als je met zakken cement sjouwt. Luister arbeider, lageropgeleiden werken in deze maatschappij dankzij de inspanningen van hoogopgeleiden. Zo zit ons systeem nu eenmaal in elkaar. Ook als je dat niet kunt begrijpen, dan nog werkt het zo.
Een beetje respect is dus wel op z'n plaats, hè.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:12 schreef ElectricEye het volgende:
De hoofdpunten zijn best okè, maar het venijn zit hem zoals bij alle partijen in de details.
Wat doet Halsema c.s. aan bijvoorbeeld de overlast van Marokkanen of aan de onnozelheid dat een wijde regio politiemensen moet leveren bij risicowedstrijden en ander hooligan-gerelateerde onzin, etc.
Allemaal tastbare zaken die niet genoemd worden. En dat is jammer, want dat zijn issues van nu, ook als GL en aanverwante partijen dat verkiezen te negeren.
laten we eerlijk zijn, pvv is de enige op dit moment die je hier over hoort helaas
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:13 schreef RechtseRukker het volgende:
De 'aanrechtsubsidie' bestaat niet

http://www.refdag.nl/arti(...)ie+bestaat+niet.html

Het is een belastingaftrek,je krijgt helemaal geen geld
Tuurlijk bestaat het niet voor een gemeenschap waarbij de vrouw sowieso niet wordt geacht het huis uit te komen voor meer dan de boodschappen
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:01 schreef Bleekscheet het volgende:
zorgtoetaslg verdwijnt? Betaal jullie mijn 120e aan ziekenkosten idioten?
Als je zelf voor een hoog risico kiest wat best kan als je je jong bent dan scheelt het al aanmerkelijk.

En ik snap niet dat mensen wel 1000den euro's aan vakantie en tv's en noem maar op willen uitgeven maar aan jezelf kwa zorg is 100 euro per maand dan al te duur :S
man RvLaak (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 15:18 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:14 schreef Misantroop2010 het volgende:
Ik kan gelijk deze weer erbij halen:

[..]
Wat een gezever. Dat GL de diertjes niet op 1 zet, betekent niet dat ze kiezersbedrog plegen. Enkel dat ze andere prioriteiten hebben. PvdD blijken keer op keer wereldvreemder te zijn dan welke andere partij dan ook
userIcon
Wat zeuren mensen nou dat als je studeert minder zwaar werk doet? Mensen in het bedrijfsleven maken werkweken van 60 uur. 'Arbeiders' daarentegen werken misschien 40 uur per week en al helemaal niet meer zo fysiek als 50 jaar geleden.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:01 schreef Bleekscheet het volgende:
zorgtoetaslg verdwijnt? Betaal jullie mijn 120e aan ziekenkosten idioten?
120? ik ga dan 170 Euro per maand betalen, dank je de koekoek, dat gaat GL stemmen kosten.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:00 schreef Case4 het volgende:
[..]
Zou dit niet gierend debiel zijn, gezien de vele miljoenen die we er al in hebben gestopt?
Nee, want die vele miljoenen vallen totaal in het niets bij de vele MILJARDEN die we hier extra aan kwijt zullen gaan zijn t.o.v. andere vliegtuigkeuzes die we kunnen maken.

Hadden we die keuzes niet beter fatsoenlijk kunnen evalueren vóórdat we deze miljoenen naar de VS stuurden? Uiteraard, maar daar heeft Defensie een stokje voor gestoken en tegelijkertijd de bedrijfslobby aangezwengeld.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat een gezever. Dat GL de diertjes niet op 1 zet, betekent niet dat ze kiezersbedrog plegen. Enkel dat ze andere prioriteiten hebben. PvdD blijken keer op keer wereldvreemder te zijn dan welke andere partij dan ook
Zondag 29 oktober 2006

Groenlinks verloochent opnieuw de belangen van dieren bij monde van Femke Halsema in het lijsttrekkersdebat vandaag.
Halsema: "Er is een hele rijke Nederlandse cultuur, waarbij hoort onze
gastvrijheid en tolerantie, waarbij ook hoort in toenemende mate de Islam"
Journalist: "En daar hoort ook Halalvlees bij?"
Halsema: "Ja hoor, daar hoort ook Halalvlees bij."

Femke die het kritiekloos opneemt voor het onverdoofd slachten van dieren, onbegrijpelijk!

Halsema maakte al eerder duidelijk niet heel veel met dierenrechten op te hebben in een interview met de Duplomaat in 2003. Ze vertelde toen dat Groenlinks bepaald geen vegetariërspartij is, dat ze zelf dol is op vlees en dat ze vindt dat er geen goede vervangers voor zouden zijn. Ook liet ze bij die gelegenheid weten dat ze niet snel de barricades op zou gaan voor de strijd tegen bont.

Waar Groenlinks in het verleden de fractie was met de meeste dierenbeschermers en vegetariërs, heeft onder leiding van Halsema de laatste vegetariër de fractie inmiddels verlaten.

Bron: http://www.partijvoordedi(...)2006//weblog/view/91
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:01 schreef Bleekscheet het volgende:
zorgtoetaslg verdwijnt? Betaal jullie mijn 120e aan ziekenkosten idioten?
Jij zou meer hebben aan onderwijs, en daar willen ze juist in investeren.. Wat dat betreft..
voorstel combinatie provincies:

Noord: Groningen + Friesland + Drenthe
Oost: Gelderland (excl. betuwe) +Overijssel
Limburg: Zuid- en Midden-Limburg
Zeeland: blijft Zeeland
Zuid: Noord-Brabant + Noord-Limburg
Randstad: Noord-Holland + Zuid-Holland + Utrecht + Betuwe
Flevoland: blijft Flevoland

logische opsplitsing, alleen niet echt realistisch om limburg nog kleiner te maken lijkt me.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:00 schreef Uzername het volgende:
Niet zo slecht eigenlijk

- Lastenverzwaring in crisistijd!
- WW beperken tot 1 jaar. Maar wél hoge premie blijven betalen...
- AOW: hoe zit dat met beroepsuitkeringstrekkers? Die betalen wél AOW premie
- Over immigratie wordt met geen woord gerept
- Bedrijven worden (nóg) zwaarder belast: leuk voor de werkgelegenheid!

Kortom: wederom een kansloos programma.
huh, zoveel Fokkers positief over GL?
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als je eerst tot je 30e op kosten van de staat hebt gestudeerd, is dat wel eerlijk ja.
Fuck dat. De staat kort alleen maar op onderwijs, studenten moeten zich in de schulden steken, en als ze dan klaar zijn komt de staat wel weer lekker aankloppen voor die 60% van je loonstrook.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 15:24 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:17 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Herken de laagopgeleide (1 woord!)
Alsof je je dienstjaren alleen voelt als je met zakken cement sjouwt. Luister arbeider, lageropgeleiden werken in deze maatschappij dankzij de inspanningen van hoogopgeleiden. Zo zit ons systeem nu eenmaal in elkaar. Ook als je dat niet kunt begrijpen, dan nog werkt het zo.
Een beetje respect is dus wel op z'n plaats, hè.
, 1 foutje & ik ben een laagopgeleid persoon ... Lekker genuanceerd.... Tevens is het niet fout, enkel een andere manier van spellen.

Anyway, jij bent degene die negatieve dingen leest in mijn post. Hoogopgeleiden krijgen veel loon. Het één is een consequentie van het ander. Echter begint deze groep veel later bij te dragen aan de maatschappij dan de lageropgeleiden. Mag jij mij uitleggen waarom de ene groep veel langer zou moeten werken dan de andere groep?

Ook druipt de arrogantie van jouw post af. In mijn, ruime, ervaring zijn de meeste managers nog te dom om hun eigen reet af te vegen. Ik heb dus ook 0,0 respect voor deze mensen. Sowieso niet bij voorbaat, omdat ze een andere functie hebben dan ikzelf. Respect moet je verdienen en de meeste mensen verdienen geen respect.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:18 schreef ThaTim het volgende:
Wat zeuren mensen nou dat als je studeert minder zwaar werk doet? Mensen in het bedrijfsleven maken werkweken van 60 uur. 'Arbeiders' daarentegen werken misschien 40 uur per week en al helemaal niet meer zo fysiek als 50 jaar geleden.
ik snap niet echt je post... mensen in 't bedrijfsleven doen 60 uur in de week, maar arbeiders misschien 40?? werken die dan niet in het bedrijfsleven ofzo?? En wat heeft dat nu weer met studeren te maken dan??
Niet heel erg slecht alleen krijgen ze mijn stem toch niet vanwege het onaantastbare geloof in de milieuhoax en het allochtonengeknuffel
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:00 schreef Case4 het volgende:

[..]

Zou dit niet gierend debiel zijn, gezien de vele miljoenen die we er al in hebben gestopt?
Beter een paar miljoen verlies dan vele miljarden aan kwakkelende hardware uitgeven me dunkt.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 15:26 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:24 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

ik snap niet echt je post... mensen in 't bedrijfsleven doen 60 uur in de week, maar arbeiders misschien 40?? werken die dan niet in het bedrijfsleven ofzo?? En wat heeft dat nu weer met studeren te maken dan??
Volgens mij heeft ThaTim nog nooit in de bouw oid gewerkt. Zeker niet als hij beweerd dat het werk "niet zo fysiek is".
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Val even heel gauw dood, dan studeert niemand meer door.
Misschien zouden die studenten eens wat minder zuipen zodat ze helderder zijn en eerder kunnen gaan werken..

Tis maar hoe je het bekijkt..
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
, 1 foutje & ik ben een laagopgeleid persoon ... Lekker genuanceerd.... Tevens is het niet fout, enkel een andere manier van spellen.

Anyway, jij bent degene die negatieve dingen leest in mijn post. Hoogopgeleiden krijgen veel loon. Het één is een consequentie van het ander. Echter begint deze groep veel later bij te dragen aan de maatschappij dan de lageropgeleiden. Mag jij mij uitleggen waarom de ene groep veel langer zou moeten werken dan de andere groep?

Ook druipt de arrogantie van jouw post af. In mijn, ruime, ervaring zijn de meeste managers nog te dom om hun eigen reet af te vegen. Ik heb dus ook 0,0 respect voor deze mensen. Sowieso niet bij voorbaat, omdat ze een andere functie hebben dan ikzelf. Respect moet je verdienen en de meeste mensen verdienen geen respect.
Je overziet het feit dat hoogopgeleiden moeten studeren om te beginnen als arts. Studeren is ook hard werken, hoe je het ook ziet. Studenten drinken niet alleen maar bier maar moeten ook de tering naar de nering zetten om rond te komen en tegelijkertijd een studie te voltooien.

Als je dan na 4-6 jaar klaar bent met de studie en begint op de arbeidsmarkt vind ik niet dat ze gekort moeten worden op AOW! Ze hebben immers gewerkt om de functie te vervullen.

Toegeven, dit is niet met alle studies zo, sommige HBO's zijn verdacht makkelijk. Maar het gros van de studenten werkt hard!
man pberends (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 15:29 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:15 schreef dewd het volgende:
gvd waarom altijd lasten verzwaren ipv uitgaven beperken.

HRA geleidelijk afschaffen naar 5 ton, dan naar 4,5 ton etc.
Dat doen ze toch? Ze verzwaren de lasten 'slechts' met 3 miljard, terwijl ze 16 miljard bezuinigen. Dat vind ik erg meevallen voor zo'n linkse partij als GroenLinks.
Als mensen nog beweren dat groenlinks GROEN is moeten ze zichzelf na laten kijken.
userIcon
quote:
Ook de zorgtoeslag en de aanrechtsubsidie verdwijnen, en krijgen hogere inkomens minder kinderbijslag.

De duur van de WW-uitkering wordt gekort naar één jaar. Daarna moeten werklozen zich scholen of (vrijwilligers)werk doen, in ruil voor het minimumloon.
Groen Links is toch de partij voor de werklozen en de krakers?

Prima programma op het eerste gezicht, het lijkt alleen niet te passen in mijn beeld van GL.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 15:31 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:29 schreef Case4 het volgende:
[..]

Je overziet het feit dat hoogopgeleiden moeten studeren om te beginnen als arts. Studeren is ook hard werken, hoe je het ook ziet. Studenten drinken niet alleen maar bier maar moeten ook de tering naar de nering zetten om rond te komen en tegelijkertijd een studie te voltooien.

Als je dan na 4-6 jaar klaar bent met de studie en begint op de arbeidsmarkt vind ik niet dat ze gekort moeten worden op AOW! Ze hebben immers gewerkt om de functie te vervullen.

Toegeven, dit is niet met alle studies zo, sommige HBO's zijn verdacht makkelijk. Maar het gros van de studenten werkt hard!
Onzin, jij houdt geen rekening met het niveau van mensen. Sommige lageropgeleiden kunnen domweg niet beter. Voor hen is het MBO al hard werken. Mogen zij dan 4 jaar eerder met pensioen van jou?

Ook is het zo dat je, tijdens je studie, zo goed als geen belasting betaald. Je draagt dus 0,0 bij aan de AOW pot. Derhalve, heb je er imo ook geen recht op.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
, 1 foutje & ik ben een laagopgeleid persoon ... Lekker genuanceerd.... Tevens is het niet fout, enkel een andere manier van spellen.

Anyway, jij bent degene die negatieve dingen leest in mijn post. Hoogopgeleiden krijgen veel loon. Het één is een consequentie van het ander. Echter begint deze groep veel later bij te dragen aan de maatschappij dan de lageropgeleiden. Mag jij mij uitleggen waarom de ene groep veel langer zou moeten werken dan de andere groep?

Ook druipt de arrogantie van jouw post af. In mijn, ruime, ervaring zijn de meeste managers nog te dom om hun eigen reet af te vegen. Ik heb dus ook 0,0 respect voor deze mensen. Sowieso niet bij voorbaat, omdat ze een andere functie hebben dan ikzelf. Respect moet je verdienen en de meeste mensen verdienen geen respect.
De aanname was gewoon lekker voor de hand liggend. Het is hier tenslotte geen herenclub, dus persoonlijk hakken kan en mag.

Maar wat respect betreft moet je nog veel leren.
Respect moet je niet hoeven verdienen, respect moet je betonen! Als iedereen dat gewoon doet, krijg je het vanzelf terug. Respect is niet iets dat je rechtmatig toekomt, het is iets dat je plichtmatig uitdraagt!

En nee, die 2 opmerkingen bijten elkaar niet. Fok! =/ RL
man RvLaak (Redactie Frontpage) 22-03-2010 @ 15:34 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:32 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

De aanname was gewoon lekker voor de hand liggend. Het is hier tenslotte geen herenclub, dus persoonlijk hakken kan en mag.

Maar wat respect betreft moet je nog veel leren.
Respect moet je niet hoeven verdienen, respect moet je betonen! Als iedereen dat gewoon doet, krijg je het vanzelf terug. Respect is niet iets dat je rechtmatig toekomt, het is iets dat je plichtmatig uitdraagt!
aperte nonsens, imo. Mensen die mij & hun omgeving fatsoenlijk behandelen krijgen ze respect. Doen ze dat niet, krijgen ze niets.

Verder probeer ik iedereen fatsoenlijk te behandelen. Zoiets heet geen respect, maar simpelweg fatsoen. Dat jij die 2 niet uit elkaar kan houden, is niet mijn probleem.
Redelijk plan op de hypotheek rente na dan, plus dat de automobilist ook wel weer de lul zal zijn bij GL.
En ik vind die Halsema gewoon een omhoog gevallen doos.

Nee ook deze verkiezingen ga ik geen GL stemmen.
userIcon
Mijn stem hebben ze! . Of er moet echt iets compleet tegen mijn principes staan in het programma. .
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:00 schreef Case4 het volgende:

[..]

Zou dit niet gierend debiel zijn, gezien de vele miljoenen die we er al in hebben gestopt?
Het zou het voordeligst uitkomen wanneer we slechts 1 squadron F-35 toestellen aanschaffen, een daardoor dus eerdere investeringen gedeeltelijk benutten, terwijl een goedkoper toestel (Modernere versie van de F-16/Gripen NG) in grotere aantallen gekocht wordt.
De kans dat dit gebeurt is natuurlijk nihil.

OT:
Alleen jammer dat de GroenLinks de kilometerheffing nog steeds wil invoeren..
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onzin, jij houdt geen rekening met het niveau van mensen. Sommige lageropgeleiden kunnen domweg niet beter. Voor hen is het MBO al hard werken. Mogen zij dan 4 jaar eerder met pensioen van jou?

Ook is het zo dat je, tijdens je studie, zo goed als geen belasting betaald. Je draagt dus 0,0 bij aan de AOW pot. Derhalve, heb je er imo ook geen recht op.
Dan verschillen wij van deze van mening
userIcon
Als je 50-60 uur gaat werken heb je dat mooi zelf in de hand.
Je kan ook genoegen nemen met minder.
Of je werkt jezelf de pleuris en je regelt zelf je pensioen.

Daar bovenop denk ik dat in de bouw werken toch echt een stuk zwaarder is. Voordeel is dat als je 30 bent dat je dan al afgekeurd bent.
Ik ga ook niet op GL stemmen, puur omdat ze een voorstander zijn van de km heffing zoals voorgeteld door Eurlings. Wie daarmee kan instemmen is volgens mij neit goed bij zijn hoofd.....
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:20 schreef nmgn het volgende:
voorstel combinatie provincies:

Noord: Groningen + Friesland + Drenthe
Oost: Gelderland (excl. betuwe) +Overijssel
Limburg: Zuid- en Midden-Limburg
Zeeland: blijft Zeeland
Zuid: Noord-Brabant + Noord-Limburg
Randstad: Noord-Holland + Zuid-Holland + Utrecht + Betuwe
Flevoland: blijft Flevoland

logische opsplitsing, alleen niet echt realistisch om limburg nog kleiner te maken lijkt me.
Maak dan van 'noord' maar een apart land. Zien we tenminste nog -iets- terug van het aardgas..
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:18 schreef BasOne het volgende:
[..]

120? ik ga dan 170 Euro per maand betalen, dank je de koekoek, dat gaat GL stemmen kosten.
Dit staat in de folder:
De ziektekosten worden solidair opgebracht. Dat betekent dat:
a) de nominale premie wordt verlaagd en de financiering van de zorg meer inkomensafhankelijk wordt;
b) de zorgtoeslag wordt afgeschaft; c) het eigen risico inkomensafhankelijk wordt.


Niet slecht. Ik zeg al jaren dat zoiets me handiger lijkt!
Behoorlijke lastenverzwaring, en dan met name voor de lagere en middelinkomens:
* lastenverzwaring
* hogere belastingen onder het mom van vergroening
* afschaf aanrechtensubsidie
* afschaf zorgtoeslag
* afschaf HRA

De lagere inkomens die een huisje bezitten zijn dus gewoon volledig de sjaak bij GL. En dat noemen ze dan sociaal?
Allemaal extra bezuinigingen vanaf 2015

Hé verdomme, dat is wanneer het nieuwe kabinet tegen het einde aan loopt. En dan nog de PVDA en de CDA durven te beschuldigen van uitstellen
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:48 schreef evadsred het volgende:
Behoorlijke lastenverzwaring, en dan met name voor de lagere en middelinkomens:
* lastenverzwaring
* hogere belastingen onder het mom van vergroening
* afschaf aanrechtensubsidie
* afschaf zorgtoeslag
* afschaf HRA

De lagere inkomens die een huisje bezitten zijn dus gewoon volledig de sjaak bij GL. En dat noemen ze dan sociaal?
Ja, dát is nou sociaal. Veel rechtse(re) mensen denken dat sociaal hetzelfde is als 'geld over de balk gooien en iedereen een uitkering geven', maar sociaal betekent precies dát: sociaal: beetje rekening met elkaar houden. En als dat betekent dat men (ook met een klein inkomen) moet inleveren, dan is dat wat er moet gebeuren. Veel mensen verwarren socialisme met communisme, maar da's toch echt iets anders.
Ik was al van plan GL te stemmen, maar nu weet ik het eigenlijk wel zeker: Een partij met realiteitszin, geen schulden op laten lopen, toch sociaal blijven en tegelijk het milieu niet uit het oog verliezen: ik had het zelf kunnen verzinnen.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:58 schreef BattleCow het volgende:
Allemaal extra bezuinigingen vanaf 2015

Hé verdomme, dat is wanneer het nieuwe kabinet tegen het einde aan loopt. En dan nog de PVDA en de CDA durven te beschuldigen van uitstellen
Nee, ze beginnen direct met bezuinigen zodat ze in 2015 uitkomen op een tekort van 1% van het BBP. Of dat begrijp ik eruit....
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:15 schreef Ghaazi het volgende:
Vergeet niet dat Groenlinks als enige partij zich heeft uitgesproken tegen het ACTA-verdrag!
Yes... http://www.globalinfo.nl/(...)nden-te-leggenq.html
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:00 schreef umoja het volgende:
[..]

Ja, dát is nou sociaal. Veel rechtse(re) mensen denken dat sociaal hetzelfde is als 'geld over de balk gooien en iedereen een uitkering geven', maar sociaal betekent precies dát: sociaal: beetje rekening met elkaar houden. En als dat betekent dat men (ook met een klein inkomen) moet inleveren, dan is dat wat er moet gebeuren. Veel mensen verwarren socialisme met communisme, maar da's toch echt iets anders.
Ik was al van plan GL te stemmen, maar nu weet ik het eigenlijk wel zeker: Een partij met realiteitszin, geen schulden op laten lopen, toch sociaal blijven en tegelijk het milieu niet uit het oog verliezen: ik had het zelf kunnen verzinnen.
GL doet niks aan de uitkeringen aanpakken en gaat enkel die mensen pakken die werken en iets kopen van hun zuur verdiende centen. Erg sociaal ja.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:00 schreef Case4 het volgende:

[..]

Zou dit niet gierend debiel zijn, gezien de vele miljoenen die we er al in hebben gestopt?
het is gierend debiel ( ) om centen te stoppen in een defensie project. Zeker nu de staatskas vol moet. Direct mee stoppen dus.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]


Is dit wel slim? Als je kijkt naar het profiel van de Groenlinks-stemmer?
Weet niet of je het weet, maar GL is zeer populair in de grachtengordel.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:59 schreef dewd het volgende:
[..]
Daarom waarschijnlijk ook geleidelijk de afschaf van de hra. En hoe vreemd het ook klinkt, ooit zullen ook de lagere inkomens daar de vruchten van plukken. Ik ben overigens wel voor de hra, alleen beperkt. Zoiets van tot 2 ton daarboven zou het in die tijd niet meer nodig moeten zijn.
Die lagere inkomens worden wel eerst de schuldsanering ingewerkt, omdat ze hun hypotheek niet kunnen betalen. Ga die mensen maar eens uitleggen dat ze er de vruchten van plukken.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:01 schreef Yabadabadaan het volgende:
Op het eerste gezicht prima plannen. Vooral het terugbrengen van het aantal ministeries kan ik me goed in vinden!
Jep, zitten eigenlijk nog meer rechtse standpunten in nu ik het zo doorkijk
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:20 schreef nmgn het volgende:
voorstel combinatie provincies:


Oost: Gelderland (excl. betuwe) +Overijssel


logische opsplitsing, alleen niet echt realistisch om limburg nog kleiner te maken lijkt me.
Veel te groot.
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:06 schreef Denni het volgende:
[..]

Jep, zitten eigenlijk nog meer rechtse standpunten in nu ik het zo doorkijk
links rechts denken
userIcon
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 15:00 schreef Case4 het volgende:

[..]

Zou dit niet gierend debiel zijn, gezien de vele miljoenen die we er al in hebben gestopt?
Als je na 250 euro inworp nog niks hebt gewonnen op een flipperkast, ga je toch ook niet door 'omdat je er al zoveel in hebt gestopt'?

Wees een vent, pak je verlies en ga iets anders doen.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 @ 16:07 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
links rechts denken
Ik? Ik noem mijn partij ook niet Groenlinks..
100  van 170 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden116
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden